← Alle dagbøker
diarist.Alias

Barten

65 år186 cm2 innlegg 2002 0 følgere

Start102,0 kg
Sist101,0 kg
Endring−1,0 kg
BMI nå29,2
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
13. april 200219. april 2002
101,0 kg

Første oppdatering

Hei igjen medslankere!
I dag er vekta 101 kg. Har startet på en delvis Noka diett. Var ikke særlig godt synes jeg. Det smakte som mel med jordbærsmak. I dag kjentes det litt bedre ut på smak, så sulten er vel fremdeles den beste kokk.
Har jobba endel fysisk denne uka. Sykkelen tatt fra og er klar til bruk. Har det innmari travelt med bygging for tida, så det er ikke lett å finne noe tid til trimmen. Det blir mye arbeid isteden.
Jeg ser denne sida skal legges ned snart. Det er innmari synd, for en slik drahjelp som dette skal en lete lenge etter for å finne.
For håpe noen kan ta over.
Hilsen Barten
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bamse😃22. april 2002
Hei Barten!
Velkommen til verdens beste slankeklubb! Her får du oppmuntring og støtte i dine bestrebelser på å redusere vekta. Jeg begynte her i januar og har opplevd dette som en utrolig fin motivasjon. Prøv å trene litt også ved siden av å tenke på hva du spiser - det har i hvert fall hjulpet meg! Og kos deg LITT i helgen - det hjelper også på motivasjonen: å ha noe å se fram til når sulten gnager som verst... Jeg ønsker deg all mulig lykke til med slankingen - sammen er vi sterke!! Stå på!!
Slankehilsen fra Bamse

c.AuthorAlias Sunnyline20. april 2002

Hei Barten.
Gratulerer 1 kilo på en uke. Fortsett slik, så skal du se at resten forsvinner snart.

Hilsen Sunnyline
c.AuthorAlias Baby19. april 2002
Hei Barten!
Ser at du er ny her, så velkommen skal du være!

Glad nyhet: Sidene blir ikke lagt ned allikevel. Vi har funnet en løsning! Vi har drevet sidene i to år nå, og det har vært en sann glede for oss som driver slankere.com å kunne hjelpe så mange. Tilsammen har brukerne her gått ned over to tonn i fett! Ja, du hørte riktig...

Vel, ser at sykkelen din står klar. I morgen får jeg meg sykkel også, venter bare på at de skal gjøre den klar i butikken. Jeg har ikke hatt sykkel på mange år..
Som jeg gleder meg!!! Da skal vi på sykkeltur hele familien, det er flott mosjon samtidig som man kommer seg ut i frisk luft.
Ha en fin helg.

Hilsen Baby :-)
102,0 kg

Deklarasjon av slankemålsetting-OPPSTART

Jeg har de siste årene gradvis lagt uønskede kilo til mitt tidligere forholdsvis spreke legeme og jeg liker det ikke. Det har imidlertid ikke vært lett å ta av noe, itakt med mer og mer stillesittende jobb, og også mindre trim på fritida. Nå har jeg tenkt å snu på flisa og dette er starten.
Jeg har endel gode grunner for å ta av
1 . Anlegg for høyt blodtrykk - har hatt lettere forhøyet blodtrykk i 4-5 år, og det er som kjent ikke særlig sunt i lengden
2. Jeg trives ikke med dagens vekt - føler meg lite smidig, tung og kortpustet
3. JEg ønsker sterkt å komme i bedre form - nåde kondis og styrke.
Hvordan har jeg tenkt å gripe dette an : Jeg har vel tjuvstartet litt - har gått ned ca 1,5 kg siden påske. Jeg ønsker med en smule "flying start" og vil prøve en væskediett (noka eller nutrilett). Under denne diette vil jeg trimme 3 - 4 ganger/uke for å forsøke å holde forbrenninga oppe. denne kuren vil jeg fortsette med ca 1500 kcal/dag iallefall på hverdagene. Planen er å øke trim innsatsen etterhvert som vekta går ned, og helst begynne å jogge forsiktig. Kneet mitt krangler litt, noe jeg mistenker at vekta bidrar sterkt til.
Dette ble jo en hel del. Det hadde vært fin hvis noen har kommentarer og råd til meg.
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sunnyline15. april 2002

Hei Barten.
Forbrenningen er som et bål. Bålet brenner godt dersom du legger på en vedkubbe med gjevne mellomrom. Bålet slukner dersom du ikke legger på mer ved.

Spiser du små måltider, hver tredje time. Så holder du forbrenningen på topp. Begynner du på pulver så går kroppen på sparebluss. Og når du begynner å spise igjen så lagrer kroppen alt. For kroppen er programert til å spare når den får lite.

Anbefaler deg å følge libra eller Grethe Roede. Jeg tok av 30 kg på 6 mnd med libra, og det er 4 år siden. Nå har jeg desverre lagt på meg igjen noen kilo. Da jeg begynte så gikk jeg ned 7,5 kilo på 2 1/2 uke. Så man kan få gode en god start på matkurer også.

Hilsen Sunnyline

c.AuthorAlias Sussi14. april 2002
Velkommen til siden!

Jeg synes opplegget ditt høres fornuftig ut, jeg er vel den eneste her som synes det er lurt å starte med pulverkur.

Jeg har tidligere gode erfaringer med pulver, men det var Cambridge som er en ketogen slankekur og veldig effektiv. Du kommer i ketose om du inntar mindre enn 4-500 kalorier om dagen. Denne gangen bruker jeg ikke pulver og synes det er veldig vanskelig å få en skikkelig start.

- Vil også anbefale siden til Fedon A. Lindberg:
www.ibalanse dot no

Jeg tror på hans kosthold, men han sier også noe om at det kan være lurt å starte med en streng (ketogen) kur. Jeg har kjøpt bøkene hans, men det er mye informasjon på siden og egentlig ikke så veldig mye mer å hente i bøkene hans. Måtte evt. være kokeboken for dem som er ute etter oppskrifter.

Du må ha lykke til med slankingen!

Med slankehilsen Sussi
c.AuthorAlias Bitten13. april 2002
Hei og velkommen hit Barten :) Med dette opplegget ditt så kommer nok du til å oppnå fine resultater :) Men er litt betenkt over pulverkur forbundet med hard trening, du kan risikere svimmelhet, for pulver gir lite energi.
Dette finner du nok fort ut av selv. Ønsker deg iallefall lykke til :)
Klem fra Bitten :)
c.AuthorAlias Emma6613. april 2002
Hei Barten ! - og velkommen hit !

- enig med første innlegg, vurder nøye om pulverkurer virkelig er noe å satse på. Om du suser rundt i dagbøkene her så vil du raskt merke at de som har lykkes i å redusere kroppsvekten er de som greier å tenke langsiktig og tålmodig. Du har jo allverdens gode grunner for å redusere vekta - og har sikkert brukt lang tid på å legge PÅ deg. Da kan det være lurt å bruke lang tid på å kvitte seg med det også.

Om du har ett kne som krangler så er kanskje ikke jogging de lureste ? Nå er ikke jeg fysioterapeut av profesjon - men jogging så vidt jeg vet kjent for å å være hardt til beina. Har du andre treningsformer du kunne ha begynt med ? Mine råd vil være som følger:

* 4-5 måltider om dagen
* alle måltider skal inneholde frukt eller grønnsaker
* mye drikke ( helst vann ) i løpet av dagen (2-3 liter)
* litt trim hver dag

Så er det mye inspirasjon å hente i dagbøkene her - bruk dem flittig !

Lykke til !

Emma66
c.AuthorAlias lilje13. april 2002
Hei og velkommen hit!
Synst opplegget ditt høres fornuftig ut, men ville passet meg litt for å bare ta pulver. (Man legger lett på seg igjen etterpå) Mye trim og mindre mat/sunnere mat, er nok fortsatt den beste løsningen, spør du meg!

Lykke til!
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.