← Alle dagbøker
diarist.Alias

Banja

55 år190 cm53 innlegg 2000–2002 0 følgere

Start121,2 kg
Sist111,2 kg
Endring−10,0 kg
BMI nå30,8
📉 Ned 10+ kg📓 50+ innlegg🕰️ 1+ år i dagboka
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
13. november 200023. januar 2002
111,2 kg

Endelig

har jeg fått ut finger''n :)
Nå er det pulver som gjelder for å få litt fortgang på vektnedgangen. Etterpå skal jeg spise fornuftig resten av livet. Jeg lover :)
Skal prøve oppdatere ofte men blir det lenge til neste oppdatering betyr det nok at jeg har sprukket :)

So long
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nebbisen28. januar 2002
Hej Banja

Det var härligt att höra att du inte har tänkt att ge dig den här gången. Jag hoppas att du uppdaterar ofta så att du får lite motivation från oss andra som sliter med viktproblemet.

Lycka till neråt!

Hilsen fra Nebbisen
c.AuthorAlias mannpåslankern24. januar 2002
Tusen takk for hyggelige kommentarer!
Jeg lurte litt på hvilken type pulverkur du bruker, har prøvd nutrilett selv en gang, men klarte ikke å holde vekta etterpå. Gikk nok altfor fort over i gamle vaner igjen. Så husk at en gradvis avvenning med pulver er viktig etterpå. Men dette vet du helt sikkert. Spennende å følge med de forskjellige måtene å slanke seg på, og å plukke opp tips fra dere andre som er her inne.
Det går an å sprekke en gang, og så fortsette kuren neste dag, du må ikke gi opp fordi om du skulle gå på en liten sprekk, bit tennene sammen og start på nytt. Denne gangen går det bra! :)) (= smil med dobbelthake)
c.AuthorAlias Baby24. januar 2002
Hei Banja!
Koselig at du er tilbake!!
Har du hørt om blodtypedietten? Det er virkelig verdt å prøve. Finn ut blodtypen din (står i vernepliktsboka)og kjøp boka på bokhandelen eller i helsekosten.
Det er veldig enkelt. Spis de matvarene som er listet opp for din blodtype. Du går raskt ned i vekt og får bedre overskudd:-)

Husk: 2 liter vann om dagen.....;-)

Baby
c.AuthorAlias Molla23. januar 2002
Heipådeg!
Åneida, du skal ikke sprekke nei! Kom igjen, oppdater hver dag hvis du kan, det gir motivasjon! Og hva så om du sprekker? Jeg er inne i en tung periode nå der vekta står stille eller kryper oppover. Men vi må ikke gi oss! Tenk på hva som er alternativet: Du gir opp og snart er alle de "gamle" kg tilbake igjen. Tross alt veier du mye mindre nå enn da du begynte, og har du klart det før, så klarer du det igjen! Det er sikkert greit å ta en liten runde med pulver for å komme igang, men ikke hold på så lenge at forbrenningen ødelegges! Kom deg over på sunt kosthold og litt trim, så går det helt sikkert bra. Jeg går selv på Grete Roede-kurs, vet du at det finnes egne kurs for menn? Du kan også delta via Internet hvis det ikke arrangeres kurs der du bor. Stikk innom hjemmesidene deres hvis du vil ha tips og info.
Ellers er jo disse sidene kjempefine, og det meste av min motivasjon henter jeg faktisk herfra. Vi støtter deg!
Jeg venter spent på din neste oppdatering, uansett hva vekta viser!
Motivasjonshilsen fra Molla
113,0 kg

Long time no see...

Ja, som dere ser så har vekta gått sakte men sikkert oppover det siste halvåret. Buksene mine begynner å bli trange så jeg er inne for å gjære ett nytt forsøk.

Banja
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias mannpåslankern21. januar 2002
Velkommen tilbake!
Jeg har også vært borte et halvt års tid. Vi får begynne på ny frisk, og oppmuntre hverandre som best vi kan.
Lykke til med kampen mot kiloene!
c.AuthorAlias studine8. januar 2002
Heisann,
Her får du støtte vettu! Vet hvordan det er.. Var her inne forige sommer og tok av 13 kilo, hadde ikke tid til å oppdatere daboken lengre og mye hendte og de siste 5 mnd har jeg lagt på meg 10 av de igjen!! Ikke spesielt hyggelig nei.. Men vi kan klare å svelge mistet stolthet, og begynne fra scratsh hva? Vi vet jo hvordan det gjøres, nå er det bare å bite tennene sammen og fullføre! Bare hold deg her inne og sett av litt tid i ny og ne og oppdater så går det så bra! Blir gdt å få vekk overflødige kilo som ikke burde vært der i utgangspunktet! Lykke til, skal følge med deg jeg og være sint om du ikke er flink! =)

Klemmer fra Therese
98,8 kg

Hei og hopp


Heisann

Jeg er fortsatt blant de to siffra, og det er det eneste positive med vekta siden sist.
Jeg har slurva siden siste oppdatering. Så jeg burde egentlig være fornøyd. Pizza,brus,bernaise,biff m.m kan vel ikke akkurat kalles slankekost.
Det går litt i rykk og napp for tiden. Jeg vurderer en runde med pulver og vann, start neste mandag. Bare for å komme tilbake i rett modus :=) Jeg synes det er lettere og ikke fuske når jeg bare har en ting jeg vet jeg kan spise

Kanskje en kommer seg under 95kg iløpet av de neste ukene.
Får satse på det. Delmålene blir mindre og mindre her, og det er kanskje det lureste hvis jeg skal holde meg fokusert.
Motivasjonen er det fortsatt ikke noe å si på iallefall.

Selv om treninga igår gikk VELDIG trått. Tror vi stakk etter 45min med for-det-meste daffing. Men det skal tas igjen ikveld.

Skal oppdatere når jeg har vært på pulverhandel :)
Se om jeg handler inn for ei eller to uker. Hehe

Det var alt for denne gang.

Banja
99,2 kg

Jubileum

Heisannn.

Nå er det stor jubileum her. Mitt 50 innlegg, og det som under
100kg. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle holde ut så lenge med å oppdatere denne dagboka.

Gått brukbart ned over de siste dagene. Det beror for det meste på at jeg ikke har spist veldig mye. Har tenkt på andre ting enn mat for å si det sånn.

Ellers så er det vel bare å jobbe på her, og kvitte seg med de siste 7-8-9kiloene. Alt ettersom hvor mye jeg klarer.
Regner med at det blir bare værre og værre å prestere noe vekttap. Men jeg skal ihvertfall spise sunt og ta tiden til hjelp. Jeg gav meg jo frist til jul, og det burde jeg klare.

Jeg har ikke lagt så mye merke til det her på denne sidene, men slanking er vel også mye forbundet med tilbakeslag og folk som fosser opp i vekt etter å ha tatt av.
Jeg har ihvertfall lovet meg selv og være veldig på vakt mot sånt.
Allerede lovet meg selv at jeg har veid >100 for siste gang. Hehe

Ellers må jeg igjen si takk til dere som tar dere tid og skriver hyggelige kommentarer i dagbøkene. Dere er gull verdt!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias t.o.m.m.y25. mai 2001
Gratttttiis!!!
Hei Banja!! Du har jo bare vært kjempe dyktig. Er det ikke deilig å ha kommet ned på et to siffret tall??
Stå på!! Hilsen t.o.m.m.y
c.AuthorAlias mannpåslankern23. mai 2001
gratulerer med et viktig mål!
Jeg blir motivert av å lese slike suksess historier som din, og forhåpentligvis så kommer jeg etter.
c.AuthorAlias nutta22. mai 2001
GRATULERE. Du har vore kjempeflink. Eg er sikker på at du klarer dei seiste kiloane også. Har sjølv fått erfare fleire gonger det du nevner - ned mange kilo for så å gå opp fleire kilo enn nokon gong. Så vi må nok passe oss. Eg har lært ein gong at ein må vere ekstra påpasseleg dei 2 fyrste åra. Det er så lang tid kroppen vil bruke på å stabilisere seg etter ein slik nedgang. Så vi får bare passe oss...
c.AuthorAlias Viola22. mai 2001
GRRRRRRRRATULERER!!!!
Vedder på at du greier de siste også!
Hilsen Viola.
c.AuthorAlias Bella22. mai 2001
Gratulerer!!!!!!!
Fy, så flink du er. Hvor går du all motivasjonen fra? Det er et under.
Du skal være kjempestolt av det selv og lykke til videre.
Klem fra Bella
101,0 kg

17 mai.


Trening og nutrilett ; for en kombinasjon.

Ha en fin 17mai folkens.

Banja
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias mannpåslankern21. mai 2001
Du har vært utrolig flink! Jeg lurer også litt på å starte med nutrilett, men det er så mange negative kommentarer til det rundt meg, hva er dine erfaringer? Hvor mye trener du, og hvordan? Får du ikke hodeverk når du ikke tar til deg flere kalorier og trener ?
Lykke til videre, jeg ser alltid hvordan mannfolka klarer seg her på slankedagboka.
c.AuthorAlias Viola17. mai 2001
Jeg synes du er tapper, Banja!
Og flink!
Ha en slank og forhåpentligvis hyggelig 17.mai!
Viola.
c.AuthorAlias aline17. mai 2001
hurra for 17. mai!

i dag har du lov å kose deg litt!!
ha en fortreffelig dag!!
klem aline
101,6 kg

Misslykka forsøk.

Heisann

Planen om å nå under 100kg før 17 mai har gått rett i dass.
Jeg visste det ville bli vanskelig, men at det skulle gå så
inni h*****e tungt hadde jeg ikke trodd.

Jeg sliter faktisk litt med og holde vekta stabil.

Spist salat,frukt og brødskiver (u/ smør)og drukket for det meste vann, men også melk og litt juice.

Blir pulver igjen nå asså, så ses vi over helga.

Banja.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tarangai16. mai 2001
Hei.
Synes du har vært kjempeflink, jeg. Dette går da absolutt den rette veien, og du er jo bare 1 kg fra del-målet ditt!
Godt jobba!!!
Kos deg på 17. mai :-)
Tarangai
c.AuthorAlias Mulle16. mai 2001
Jeg synes ikke du skal være så hard mot deg selv! SE på den slankekurven, du har jo vært så kjempeflink! Det er bare å innse at ting noen ganger tar litt lenger tid enn vi slankere ønsker oss, dessuten har du kanskje fått noen muskler hvis du trener, og de veier som kjent mer enn fett. Så bare stå på du, og ikke gi deg selv om det går tregt i perioder! Ha en fin 17 mai, klem fra Mulle
102,0 kg

Oioioi


Jaja, jeg regnet med det.
Er vel litt etterheng etter en megasvær pizza jeg spiste på tirsdag. Pluss en halv liter brus. Det var ikke så lurt, men
godt var det affal :)

Ellers så går det bra med treninga. Men jeg er livredd for at jeg skal slanke bort musklene som forhåpentligvis etterhvert kommer, og bare sitte igjen med en bilring rundt magan.
Alt slitet til ingen nytte, huff.

Banja
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias aline11. mai 2001
hei!

du kan kjøpe CLA på helsekosten!
det skal bevare musklene når du trener og minske fettet! eller noe sånnt...

etter hva jeg har hørt er det trygt!

lykke til ;)
c.AuthorAlias Isa10. mai 2001
Det går så bra ! det er viktig å trene !

Isa
101,4 kg

Hmmmfz


Hei

Ikke så mye som ett gram ned. Jaja, jeg ligger nå bra i rute
med drømmegrensa (100kg) fram til 17mai alikevel :)

Banja
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias vår5. mai 2001
Hei
Ja, du krysser drømmegrensa snart, det er klart. Du har jo gått med masse! Lykke til med turen over grensa.

Hilsen Vår
c.AuthorAlias kitt4. mai 2001
hei!

jeg er sikker på at klarer å nå målet til den 17.mai.
det går jo kjempefint med deg! du har jo gått ned mye!

klem fra kitt
101,4 kg

Mai


Heisann.

Ja, da har vi kommet til Mai. Nå er sommern snart her.
Motivasjonen er på topp så jeg sliter videre mot "drømmegrensa"
mi, hehe.

Banja
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola2. mai 2001
Du kommer nok til å nå "drømmegrensa"! Hva er dn, forresten?
Vila.
c.AuthorAlias Gunilla2. mai 2001
Har ikke kommet over dine innlegg tidligere, men måtte bare si masse gratulerer! :-) Du har tatt av enormt mye, og fremdeles holder motivasjonen? Ikke verst!

Lykke til videre!
102,0 kg

Kort oppdatering

Heisann.

Føler meg litt som ei inntørka sviske, men ellers er alt såre vel. Får prøve og drikke litt mere.

Vi snakkes.

Banja
102,6 kg

Med racerfart

jobber jeg meg nedover. Spiser sunt og holder treninga ved like. Måtte det bare vare *Amen*

Ha ei fin helg


Banja
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias på slankeren29. april 2001
Hvordan klare ddu og gå ned så mange kilo.
Hva spiser du?
Går du på pulver eller er det bare din styrke som er så bra
103,2 kg

Kort oppdatering


Heisann

Bare registerer vekta her, sånn at jeg holder meg i skinnet :)

Banja
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias lene27. april 2001
Heisann. Du klarer mindre enn 100 kg før 17. mai dersom du vil det. Det er kun din egen vilje det står på. Du har jo flotte resultater å vise til så du vet hva dette går ut på. Dette klarer du. Lykke til! Hilsen Lene
c.AuthorAlias Viola27. april 2001
Hmmmm, snart 20 kg! Ikke verst! Bravo!
Hilsen Viola.
103,8 kg

Long time no see......


Heisann.

Da har det nesten gått en måned siden sist jeg oppdaterte her. Hadde jeg vært litt flinkere til å oppdatere hadde jeg kanskje vært litt lettere :)

Har spist normalt den siste måneden. Sikkert derfor jeg har holdt meg noen lunde stabil.
Jeg har også vært flink til å trene. Månedskortet på gymmen
går ut imorgen. Og jeg har vært der 3x i uka med unntak av påska. Da jeg var hjemme. Pluss onsdagen derpå da jeg bare måtte se Champions Leauge :)
Har heldigvis hatt med meg en kamerat, som har gjort det mye vanskeligere for meg å sluntre unna.
Men det føles skikkelig godt etterpå ,og nå har jeg faktisk lyst til og fortsette.

Driver funderer på når jeg skal gå for 100kg streken.
Det er jo bare 4KG så jeg burde kunne feire 17mai som <100 hvis jeg stod på litt.

Ellers var det vel ikke så mye annet jeg hadde på hjertet.
Jeg skal oppdatere siden oftere nå fram mot 17mai. Kanskje jeg
klarer delmålet mitt også.

Masse hilsener Arild
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Isa25. april 2001
bestemmer du deg for minus 4 kg før 17.mai er jeg sikker på at du klarer det !!

Lykke til !!

Isa
c.AuthorAlias Mulle25. april 2001
Bare en kg opp på nesten 1 md er jo veldig bra!! Du klarer sikkert målet til den 17. (Hurra) og lykke til
Mulle
102,8 kg

Påske snart.

Heisann.

De siste dagers slanking og trening har gitt positive resultater. Nå er det bare ei uke til jeg resier hjem, og
da blir det virkelig en prøvelse mht. mat. 50års dag og andre
sammenkomster som står på tapeten.
Jeg får prøve og stå imot som best jeg kan.

Alle de forbanna speilene på treningsbula her, har fått meg til
å lure på om 92kg som var mitt primære mål egentlig holder til
at jeg skal bli fornøyd.
Føler meg fortsatt som en spekkhogger når jeg glaner i speilene der. Huff og huff.
Men sånn er det vel når man har plagdes med sitt eget speilbilde lenge nok. Heldigvis legger det ikke noen demper
på motivasjonen min. Titta på noen bilder før "Operasjon Kropp"
og det hindrer meg iallefall fra trøstespise.
Så jeg kjemper videre med godt mot.

Dette var kanskje litt depresiv tankegang, men sånn er det jeg føler nå for tiden. Noen dager er jeg så fornøyd med tingens tilstand, og andre dager synes jeg det virker som at vekta
ikke har rørt seg av flekken.

Jeg er veldig glad for at jeg kan dele noen av mine tanker her i dagboka. Folk som slanker seg skulle bare visst hvor mye
hjelp det er å få her.

Dere får kose dere i helga folkens.

Banja

PS. Redigert 31.03.2001 Fjerna de værste skriveleifene :)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Isa1. april 2001
Du har vært utrolig flink og fortsetter du sånn når du snart målet ditt ( hva det enn måtte bli etterhvert) !

Og tenk når du kommer ned på et 2-sifret tall !!

Lykke til videre og god slanke uke !

Isa
c.AuthorAlias Ronja1. april 2001
Heisann Banja:) opp med humøre, syns du er kjempeflink jeg:) Du skal se at det går ikke så lenge før du begynner å bli fornøyd:) Ønsker deg en topp slankeuke fremover:)
Klem fra Ronja
c.AuthorAlias kitt1. april 2001
hei Banja!
jeg kikket på slankekurven din, og må si den er imponerende.
du har gått ned i vekt fast hele tiden virker det som!
92 kilo er jo ganske passelig for deg som er 190 cm høy!
vis du ikke blir fornøyd når du er komt dit, så kan du jo trene litt mer. men jeg tviler på at du ser ut som noen spekkhogger!!!
hilsen Kitt

c.AuthorAlias Maple1. april 2001
Opp med hodet, mann!!
Ikke tenk på om det opprinndelige målet er deet optimale. Ta den diskusjonen med deg sjølv når du har nådd det målet. Dessuten, når du trener så blir du mindre sjølv om vekta ikkje går ned.

1. april helsing frå Maple
104,0 kg

Heisann



Nå har jeg starta nedtellinga til påsken.
Jeg har også satt meg selv på "matvogna" (igjen). Tar sikte på å komme så langt ned mot 100kg streken som det lar seg gjøre.
Har faktisk kommet igang med treninga også.
Nå har det gått i mest styrketrening, men skal også komme meg
utenfor døra når jeg slipper fryse rompa av meg.
Da tar jeg sikte på 3x styrketrening og 2x med gåing pr uke.
Så får vi håpe det gir litt resultater på sikt.
Fortsatt noe tid igjen til sommern, hehehe.

Ha en fin dag.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias bente28. mars 2001
Heisann Banja!
Har fulgt med i dagboka di en stund,og er imponert over hvor flink du har vært.Du er en inspirasjon!!!Fortsett sånn, og du kommer helt sikkert til å nå målet ditt!!:)
Hilsen Bente.
c.AuthorAlias Jane27. mars 2001
Hei.
Du er jammen flink!!!
Hvordan greier du dette?
Har du et godt råd for å komme i gang?
Du når helt sikkert målet ditt!
Hilsen Jane.
c.AuthorAlias mia27. mars 2001
Hallo til deg !
Var inne og tittet litt på slankedagboka di - og den imponerer meg iallefall ! Du har jo vært kjempeflink - og må vel merke stor forskjell på kropp og sjel ?
Selv gleder jeg meg til å bli "overvektig" - det høres litt bedre ut enn fedme !
Ha ei oppmuntrende slankeuke ønsker Mia
c.AuthorAlias Ronja27. mars 2001
Hei Banja:)
Kommer du deg igang med den planen du har sittet opp her tviler jeg ikke på at du kommer til å merke det:) stå på dette klarer du fint:)
Klem fra Ronja
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.