← Alle dagbøker
Bamse
70 år186 cm62 innlegg
2002
0 følgere
Start135,0 kg
Sist115,1 kg
Endring−19,9 kg
BMI nå33,3
📉 Ned 10+ kg📓 50+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka nedover igjen....
Det begynner så smått å gå nedover igjen - og jeg gjentar: SMÅTT! Det er vel ikke annet å vente. Har liksom ikke fått tilbake "spiriten" etter ferien, men det hjelper vel litt i morgen da treninga begynner igjen. Jeg gleder meg faktisk til å begynne igjen, og det får jeg ta som et godt tegn. Tar med meg badebuksa på treningen i morgen, i tilfelle jeg får lyst på en svømmetur i svømmehallen etterpå. Jeg håper å kunne skrive "114 og noe" neste mandag. Ha en god slankeuke alle som er innom her i boka mi!
Klem fra Bamse
19. august 2002
😄115,5 kgHipp hurra!!
Gudskjelov, sier nå jeg!! Det ferieflesket jeg dessverre pådro meg er i ferd med å fordufte - og det med ekspressfart! Sånn skal det være! Det kan selvfølgelig være væsketap som følge av den voldsomme varmen, men jeg kan ikke tro det heller, for jeg har vært skikkelig flink til å drikke vann. Jeg "glemte meg bort" i dag tidlig, og drakk faktisk to glass vann FØR jeg veide meg, og da er det ekstra hyggelig å oppdage at vekta allikevel har gått ned med over én kilo siden forrige uke! Neste uke begynner aerobic''en igjen og idag åpner svømmehallen etter ferien. Ekstrakiloene skal få litt å bryne seg på nå!!!
Kjære alle mine slankevenner - ha en god slankeuke!
Klem til absolutt alle fra Bamse
13. august 2002
😵116,8 kgEt sorgens kapittel....
Ja, sånn kan det gå! Det ble nok litt for mange "pints of Guiness" og et par posjoner "fish and chips" for mye i London ser det ut til. Det er bittert å måtte ta disse kiloene om igjen, men det er ikke annet å gjøre. Om 14 dager starter aerobicen etter ferien og jeg skal stå først i køen når de slipper inn!!!
Høsten ser svært travel ut for meg, og det er i grunnen greit - da får en jo ikke særlig tid til å tenke på mat, heller. Takk til alle dere som har skrevet til meg i det siste og savnet meg - det gir inspirasjon til å fortsette. Jeg skal skrive til dere etter hvert, men det har vært litt travelt siden jeg kom hjem fra ferie.
Ha en god slankeuke alle sammen. Vi fortsetter kampen - skulder ved skulder - utover høsten og vinteren!
Klem fra Bamse
10. august 2002
😄112,5 kgHjemme igjen....
Nå er det lenge siden jeg har vært innom sida mi, men det kommer av at jeg har hatt en velfortjent ferie - først til trondheim og siden én uke i London. Kom så og si akkurat inn av døra for litt siden. Jeg har ikke oppdatert vekta mi idag, men det kommer. Regner med at ferien har satt sine spor (i negativ retning), men noe får en vel unne seg også. Håper alle mine venner her inne har hatt en fin sommer og er klare for høstens store oppgjør med flesk og annet fanteri. Jeg kommer sterkere tilbake senere!
Ha en god helg alle sammen!
Klem fra Bamse
<----------- Halvveis!!!!!!!!!!!
Kjære slankevenner!
Idag er jeg halvveis til målet som er å gå ned 45 kilo. I sannhet en gledens dag!! Nå legger jeg ivei med de neste 22,5 kiloene, slik at jeg fremstår som en - i det ytre - helt ny person om ett års tid.
Jeg var livredd da jeg gikk på vekta i morges, fordi helgen har fortonet seg som et sammenhengende etegilde. På lørdag hadde jeg invitert 13 venner til grilling. Imidlertid kan det se ut som at jobben som planlegger, kokk, servitør og renholder var såpass stressende at grammene holdt seg unna. Jeg har vært svett i panna opp til flere ganger i løpet av helgen, og det har ikke vært p.g.a. varmen i været!
Nå er det bare fem dager til ferien - og jeg gleder meg! Ha en fin uke alle sammen!
Klem fra Bamse
Tragisk......
Kjære venner.
Her ser dere resultatet av et meget uregelmessig liv, slendrian i matveien og ingen trening. Det burde være til skrekk og advarsel!!!
Jeg vet jo at jeg bare har meg selv å takke, og da er det bare jeg som kan gjøre noe med det. Og det er jeg nødt for å gjøre noe med straks! Ikveld og i morgen kveld har jeg fri, så hvis været holder, kunne det være deilig å sykle litt.
Kjære medslankere: Til kaaaaaaaamp!!!!
-Bamse
Nervøsiteten hjalp!!
Premieren er vel overstått, og både publikum og presse var strålende fornøyd. Når jeg i tillegg har gått ned 400 gram siden torsdag er det jo bare dobbel lykke!! Skal spille forestillinger hver dag nå fram til den 14. juli, så det kan jo bli noen gram til, dette!
Det blir litt lite greie på maten disse dagene. Jeg får liksom ikke til å planlegge slik som jeg pleier. Burde vel tenkt litt mer på næringsinnhold og slikt, men nei - det får komme senere.
Jeg har vært inne å kikket på dagbøkene til flere av mine medslankere, og jeg er imponert over stålviljen som oppvises over hele fjøla! Trulte f. eks. - er det snart ikke mer igjen av...
Mine delmål i tiden som kommer:
1. 300 gram til 112.5 (Da er jeg halvveis i slankinga!)
2. 2,8 kilo til 110 (nytt rundt tall)
3. 9,8 kilo til ny BMI-status
4. 12,8 kilo til 100 ("magisk grense")
Kjære medslankere - ha en riktig god slankeuke, og nyt sommeren mens dere kan!
-Bamse

Nedover og nedover...
Jeg har ikke hatt tid til å tenke slanking denne uka, men det har ikke blitt så altfor god tid til å spise noe, heller. Det er kanskje grunnen til at jeg idag veier 800 gram mindre enn for mindre enn en uke siden. Så da er det håp for meg også!
Idag er det premiere på vårt nye skuespill, og det er alltid spennende. Jeg håper jo på å gå ned noen gramm av bare ren nervøsitet! Og det tror jeg at jeg kommer til å gjøre også!
Jeg kommer tilbake på lørdag og forteller mer om hvordan det gikk, og om nervøsiteten hjalp....
Takk til alle som har oppmuntret meg i dagboken min. Jeg kommer sterkere tilbake til dere når jeg får mer tid. Ha en riktig god torsdag alle sammen!
-Bamse
minus 100 gram.....?
Jeg visste om dette før jeg gikk på vekta idag. Jeg er nede på en "terrasse" igjen, før det raser nedover. Jeg har lagt merke til min konkurrent og erkerival Trulte som nå for eksempel er inne i et RAS eller. Henne skal vi samtlige ta av oss hatten for, for hun er bare helt fantastisk!! Men kjære venner i Norges land: Jeg kommer etter!!! Vær trygg på det. Jeg gir ikke opp!
Ha en god slankeuke - og så "sees" vi neste lørdag!
-Bamse
Du verden, du verden!
Sånn ja! Det er dette jeg har ventet på noen dager. Vektnedgang lar noen ganger vente på seg fordi magen noen ganger slår seg i ulage. Noen ganger føler jeg at magen står som et trommeskinn og jeg har en ekkel følelse av å ikke ha gått ned i det hele tatt. Men når fordøyelsen plutselig begynner å fungere igjen, så vises det altså på vekta. Nå må jeg belage meg på noen dagers stillstand igjen før neste "ras" nedover. Allikevel - jeg har tid til å vente på "rasene" jeg!!
Tusen takk for alle hyggelige kommentarer i boka mi. Det setter meg i topp slankehumør!
-Bamse
<------------------YESSSSSSSS!!!!!!!
Endelig!!!! Nå har det vært noen harde hekto, men tålmodighet lønner seg! Deilig å gi slipp på 15-tallet. Håper jeg ikke ser det igjen. Her skal det flagges idag - både fra garasjen og fra huset!
Iflg. konkurransen som jeg har med Trulte, er neste mål å komme ned til 110 før 14. juli. Det virker utrolig vanskelig, men vi prøver!
Vet dere forresten forskjellen på en optimist og en pessimist? Det kan nemlig hende at pessimisten får rett til slutt, men optimisten har hatt det så uendelig mye mer moro i mellomtida!
Ha en utrolig fin dag og helg! Moralen idag er: Tålmodighet lønner seg!
Slankebamseklem fra Bamse
(som nå har 11.9 kilo igjen til det slutter å stå "fedme" etter vekta!)

Det hjalp litt å sykle!
Det ser visst ut som om det tar en stund å forlate 15-tallet, men nå nærmer det seg faretruende! Det blir dessverre ingen sykkeltur idag, selv om været er strålende. Idag er det en av de lange dagene med aktivitet helt til midnatt. dersom det blir like fint vær imorgen, lover jeg herved meg selv og dere at jeg skal sykle sammen ruta som igår - 35 kilometer. Jeg merker jo sååå godt at 20 kilo er borte når jeg sykler - spesielt i oppoverbakkene. Jeg er jo veldig sterk i bena etter å ha slept rundt på alt dette flesket i lang tid, så nå bare "skvetter" jeg opp bakkene - nesten som ingen ting.
Ha en fin slankedag alle sammen
Neimen giiidameg!!
100 gram ned - du store verden! Ja her "går det unna"! Nei nå er det nok!!!! Nå tar jeg på meg og sykler 35 kilometer! Her skal det slankes, og flesket skal vekk! Oppdaterer senere idag...
-Bamse
--------------------------
Jeg syklet 3,5 mil jeg!! På 1t. 20m.!! Spent på å se på vekta i morgen....
-Bamse
Dønn stille!!!!
Det var da høyst merkelig! Til tross for gårsdagens cottage cheese, crabsticks og kalkunbryst har jeg ikke gått ned ett eneste gram! Det er vel bare å smøre seg med tålmodighet, det er ikke noe annet å gjøre. Har laget en liten salat som jeg skal ha med meg på jobben idag til avveksling fra grønnsaksuppa. Får ta noen crabsticks sånn utpå ettermiddagen, men i hele kveld skal jeg på prøve, og da blir det ikke tid til noe mat i det hele tatt. Så hvis jeg ikke faller for fristelsen til å slenge i meg en hel haug når jeg kommer hjem ikveld, kan det jo hende at vekta har rikket seg litt nedover på skalaen i morgen tidlig. Dere blir holdt underrettet!
-Bamse

Venter på raset.....
Nå er jeg liksom nede på en sånn "terrasse" igjen - forhåpentligvis før det stuper litt nedover igjen. Ingen sure miner her. Jeg har blitt minnet på av så mange at jeg må også kunne glede meg over alle de kiloene jeg har gått ned allerede. Da får det ikke hjelpe om hektoene lar vente på seg! Idag har jeg spist grønnsakssuppe til lunch. Jeg hadde også noen nudler i - sånn for variasjonens skyld. Ikveld er det teaterprøver, så det blir liten tid til noe mat før sent ikvled, og da skal jeg jo helst ikke spise..... det er ikke lett å få til regelmessige måltider når man lever et svært uregelmessig liv! Ellers har jkeg det bra, munnvikene står fremdeles oppover, så jeg skal ikke klage.
Hilsen Bamse
Tusen takk for velkomsten din til denne siden, jeg ser du er en av dem som har lykkest bra selv om ferien har sinket deg litt i prossessen så er det bra at du har kommet igang igjen. Glittrende med trening det gjør at det hele kommer fortere igang og at man har noe fast som amn holder på med. Veide selv 20kg mindre for ett år siden og hadde da slanket meg ned 11 kg men kom ikke igang med trenig etter ferien og resultatet uteble ikke gikk opp 25 kg og har nå startet fra al time high men takket være dere som er her skal vi klare det. Lykke tilvi gutta må hjelpe hverandre og vi skal klare det.
Med stolt hilsen Albundy
Høsttreffet i Oktober
Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.
Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.
I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.
Derfor:
For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.
Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.
Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.
Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.
Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.
Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.
Hilsen nite
Nå er det lenge siden jeg har vært her inne.
Nå satser jeg for fullt igjen.
Jeg er imponert over hvor flink du har vært!!
Mange kilo er blitt borte, og nå er du i farta igjen:)
Lykke til!
Klem Celia
Husk at nedgang er nedgang - sånn er det med den saken! ;-)
Litt ros skal du få, du har kommet i gang, går det sakte nå så går det raskere senere :-) Som du selv engang sa : Godt begynt er halvt fullført!
Ha en flott uke videre Bamse :-)
Klem, Viola
I mitt innlegg på søndag, lovte jeg at alle mine trofaste følgesvenner skulle få en personlig hilsen fra meg i sin dagbok, da jeg tar en liten pause… Det viste seg å være litt overmodig – jeg ’forbereder’ besøk fra min kjære elskede engelskmann, og det viser seg at jeg bruker tiden til alt annet enn å være ’sosial’ på nettet… Jeg ante ikke hvor mye tid som ville gå med til napping av hår, barbering, voksing osv osv osv *ler* Det er jo ikke småtteri som skal være shinet opp når elsklingen kommer *ss* Derfor har jeg laget en ’felles melding’ til dere mine trofaste følgesvenner, og håper at dere kan tilgi meg det.
For å berolige de av dere som er redd for at det har skjedd noe, så kan jeg fortelle at det har det ikke. Jeg har rett og slett tatt meg ferie :o) Men det skal sies, at dersom jeg ikke hadde hatt ferie, så hadde jeg allikevel tatt meg en pause. Den siste tidens ’småkjekling’ her inne, som jeg selv også dessverre er blitt en del av, er noe jeg klarer meg veldig godt uten (minner meg om ungdomsskoletiden *grøss*) så jeg håper at når jeg kommer tilbake etter ferien så er dette et forbigått stadium *ss*
Til slutt vil jeg bare få takke hver og en av dere, og dette går direkte til akkurat DEG som leser det: TAKK for at du så trofast følger meg på min vei mot et slankere liv. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på deg, og du skulle bare vite hvor mye din støtte betyr for meg… Takk for at du er til ! ( Og når jeg er tilbake fra ferie, så håper jeg at jeg kan være den NasseNøff som du ble kjent med i begynnelsen…)
Ha det helt strålende, ta vare på deg selv, og stå på !
Stor klem fra NasseNøff
PS: Som forøvrig står på Sognsvann kl 18 i kveld for å gå tur, så for de som kan – kom da vel !??
Klem fra
Trulte
Godt å se at ferietillegget ditt begynner å forsvinne. Du er jommen flink med både svømming og trening!
Fortsatt god nedgang.
Sussi
Hei bamsen vår. Du er jo så flink. Selv om du tok det ferie, og slakka av, så er du fremdeles med i klubben, og tar igjen fatt på veien mot den slanke kropp.
Du er jo nesten alene her da, i dennen kvinnedominerte verden det er her inne. Her snakker vi om gale gubber, unger og mensen, og det er vel kanskje ikke helt ditt tema, men finn litt tid til oss og da bamse, og gi oss litt innspill av testestoron. Vi binner klarer jo ikke oss bare med andre binner, men trenger også litt innspill fra en stor god kosebamse.
Stå på, dette klarer du, hvis ikke kommer alle binnene opp i fanget ditt og kiler deg i den gode varme bamsepelsen din.
Klem fra nite