← Alle dagbøker
diarist.Alias

Bamboo er feit

42 år185 cm18 innlegg 2002 0 følgere

Start95,0 kg
Sist93,0 kg
Endring−2,0 kg
BMI nå27,2
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
22. januar 20021. mai 2002
😄93,0 kg

Hmm....ikke.egentlig.på.slanking...l

jeg.har.ikke.fått.tid.til.å.være.her.på.en.liten.stund...
grunnen.er.at.jeg.ar.fått.meg.en.jobb!!!!!
YEAH!jobber.da.for.Inneluftseksperten.i.drammen.og.jeg.trives.

dessverre.så.har.jeg.ikke.brydd.meg.om.hva.jeg.har.spist...men.jeg.gikk.på.vekta.imorges.og.jeg.har.gått.ned.2.kg!!!!!ble.meget.overasket.
så.jeg.tror.det.kommer.av.at.jeg.syklet.2mil.for.noen.dager.siden.+at.jeg.har.gått.endel.frem.og.tilbake.tiol.denne.jobben.
ellers.så.drikker.jeg.jo.cola...men.går.ned..hva.skjer?
hehe...hilsen.bamboo
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ragnhild😀1. mai 2002
hei - så godt at du har gått ned!
Jeg tror forresten det er mere "å hente" på å sykle og bevege seg, enn det er på å kutte ut cola'n. Både og er selvfølgelig best :-)

ha en fin dag
c.AuthorAlias maia😃1. mai 2002
Hei Bamboo.
Hyggelig å høre fra deg igjen.
Gratulerer med jobb og vektnedgang. Stå på videre. Hilsen maia
😛95,0 kg

Hmm...dag3.uten.cola.vekta.den.samme!

Jaja...
vekta.har.stått.helt.bom.stille.og.jeg.bare.venter.til.den.vil.gå.ned.et.hakk.
Begjyner.å.bli.litt.rastløs.pga.det...men.truer.meg.selv.til.å.holde.ut.

DAGENS.Meny
Frokost,2stykker.med.ost.og.salami.
Lunch,bare.255ml.med.eplejuice
etter.skolen,2brødskiver.med.salami.og.ost.+skalken....
kvelds,2-3brødskiver.med.salami.og.gulost.samt.paprika.


TRIM:syklet.til-fra.skolen.ca20min.totalt,
+sykkeltur.etter.skolen.30min
tur.med.hunden.i.45.min

NOK.TRIM?

håper.jeg.går.ned.ihvertfall.1kg.innen.lørdag-søndag....klarer.jeg.det?????????
hvis.ikke.så.vet.jeg.,ikke.om.jeg.holder.ut..og.mister.motivasjnen....
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi😃28. april 2002
Hei igjen!

Hvor blir det av deg??

Forstår du er litt utolmodig, men det som ofte skjer i starten av en slankekur, det er at kroppen erstatter fettet med vann. Men etter en stund, så gir kroppen slipp på vannet også, og da får man belønning for strevet. Se på min vektkurve, den er ikke noe fin, men regner med at kurven snart vil gå nedover...

Har du forresten sett inn siden som heter:
www.ibalanse.no
Der er det endel tips å hente. Jeg har kjøpt bøkene, men det er ikke nødvendig, det viktigste av informasjon står på siden.

Er enig med at salami ikke er det lureste når man slanker seg, jeg er veldig glad i salami selv, men har byttet det ut med skinke og salt kjøtt. Disse påleggene er det nesten bare protein i (rent kjøtt). Salt kjøtt har mer smak enn skinken.

Et annet tips som jeg tror på, er å drikke mye vann!!
Synes du har vært flink som har kuttet ut colaen, du kan jo ha cola light eller Pepsi Maxi som reserveløsning hvis du savner colaen veldig. Jeg liker veldig godt Pepsi Maxi, den er det ganske mye smak i. Men forsøker å la være med den også, vann er både sunnere og billigere!

Håper å se deg her igjen!!!

Med hilsen Sussi

c.AuthorAlias maia26. april 2002
hei bamboo. Hvor er det blitt av deg? Du har vel ikke gitt opp?

Jeg synes du har begynt bra med trim og å kutte ut cola. Men du kan ikke forvente å rase ned i vekt uten å se litt på kostholdet ditt.
Ta med deg skolemat - bare eplejuice er for lite i løpet av enn lang skoledag. I tillegg til å bli sulten, kan du lett bli ukonsentrert og det er vel ikke noe særlig? Med en fornuftig matpakke med grovt brød med fornuftig pålegg og en frukt samt vann eller farris, vil du ha et bra utgangspunkt for resten av dagen.
Middag er også viktig! Allier deg med familien.

Lykke til videre, bamboo! Stå på. Hilsen maia
c.AuthorAlias HelenaX25. april 2002
Hei Bamboo!

Jeg synes du gir opp litt vel lett dersom du mister motivasjonen dersom du ikke går ned 1 kg innen helga! Du kan ikke forvente å gå ned bare fordi du har kuttet ut Cola, kostholdet ditt må også legges om. Salami og hvitost er DEFINITIVT ikke pålegg for slankere (dessverre for jeg synes begge deler er godt selv :-) Eplejuice er full av tomme kalorier og gir dårlig metthetsfølese. Spis heller noe fornuftig for de kaloriene! Ellers håper jeg at du spiser skikkelig grovt brød! Du skriver heller ikke hva du drikker til måltidene?! Vann er jo det beste.

Kanskje jeg er litt streng nå, men rådene er gitt i beste mening :-) Det er lett å synes synd på seg selv når man slanker seg, jeg gjør det ofte selv, men jeg prøver å snu tankegangen til at grunnen til at jeg slanker meg er faktisk at JEG har spist for mye før!

Ellers synes jeg du er flink å trimme! Fortsett med det, og bytt ut salami og hvitost med for eksempel;
- mager leverpostei med sylteagurk
- lettsyltetøy
- magert kjøttpålegg av kalkun eller kylling
- krabbesticks
- fiskepudding
- mager smøreost (de faste magerostene er ikke spesielt magre)

Jeg ønsker deg kjempemasse lykke til, og håper at du klarer målet ditt! Jeg beundrer deg for at du har gått løs på dette alene, din alder tatt i betraktning, og skal krysse fingrene for deg underveis!

Klem fra Helena
c.AuthorAlias april😃25. april 2002
Du er kjempeflink, det er jammen ikke lett å holde seg unna cola hvis man har drukket det daglig i lang tid.
Flink er du!!
Også hadde du lagt inn et flott bilde av deg!!
Dette her kan du klare hvis du bare er litt tålmodig.

Forsøk å hold deg unna Cola, junkfood og digg i hvertfall på hverdagene, og fortsett å være like flink til å trimme, så kommer resultatene.
Støtter deg og følger med på hvordan det går med deg!!! April
c.AuthorAlias Niki😉24. april 2002
Hei,
Det kan faktisk ta litt tid før man begynner å gå ned etter at man har lagt om kosthold/begynt å trimme mer.
Når du VET at du spiser fornuftig og trimmer jevnlig vil du også garantert gå ned til slutt. Egentlig burde man ikke veie seg den første måneden...

Kanskje du skulle forsøke å tenke "Hei, jeg har ikke drukket litervis med Cola denne uken og har derfor ikke gått opp i vekt". Selv om vekta noen ganger kan bevege seg sakte nedover eller stå helt i ro i perioder er det jo en stor gevinst at den ikke beveger seg oppover...

Lett brus er jo ikke noe bra, men kanskje du skulle forsøke å drikke Cola-light neste gang dersom du ikke klarer å holde deg unna Cola?

Lykke til videre!
Klem Niki




c.AuthorAlias Lille Trille😀24. april 2002
Hei, og takk for hyggelig kommentar i dagboka mi. Bra du holder deg unna cola, men jeg synes du spiser alt for lite. Det viktigste er jo å få opp forbrenningen med å spise mindre måltider oftere. Ellers synes jeg ikke du skal fortvile, du har jo tatt 3 kilo på 4 dager, og det er jo kjempebra. Du er jo kjempeflink å trimme også, så hvis du bare justerer litt for å ta vare på forbrenningen skal nok dette gå bra. Jeg følger med. Ha en fin og mager dag!

Klem, Lille Trille

c.AuthorAlias Ragnhild😃24. april 2002
3 dager uten cola - jeg synes du er flink jeg!! Jeg håper du spiser middag i tillegg til det du har skrevet av "dagens mat", ellers blir det nok litt lite. Synes du skal spise et par skiver til lunch også jeg, og middag da!

ha en fortsatt fin dag!
Ragnhild
95,0 kg

Space_knappen_påm_tastaturet_har_ryki!!!!!

Åhhhhh!!!!!!!!

den_dummme_tasten_virker_ikke!

Min_største_skrekk....skrive_slik.utenom_at_den_knappen_har_ryki_så_har_jeg_det_bra.
Klart_meg_uten_cola_osv...

MAT:
Frokost:2_stykker_med_gulost_ogleverpostei
Lunch:yogert+eplejuice
Etter.skole:2brødskiver.med.nøkkelost.og.kalkun.servelat
Middag:2brødskiver.......ed.nøkkelost.og.kalkun.servelat
Kvelds:?????

Jaja..jeg.får.ikke.skrevet.så.veldig.mye.pga.den.tasten.og.det.er.meget.irriterende....

ps:.konkurransen.er.avlyst...starter.ny.fra.og.med.neste.uke...eller.for.å.gjøre.det.vanskelig.....i.helgen...hehe!
Bilde
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias bamboo er feit23. april 2002
ville.bare.vise.bilde.av.meg
Bilde
😵95,0 kg

Kutt ut Coca Cola!

så var det mandag, og jeg har nå tatt et aldri så lite oppgjør med meg selv.
Coca Cola er min FIENDE!og jeg skal gjøre mitt beste for at jeg ikke drikker cola mer.

ble forundra når jeg gikk på vekta imorges da.... ned 3kg siden igår? me det var sikkert mye vann osv som jeg drakk da.

Idag har eg spist:
Frokost 2 brødskiver med ost og salami
Lunch: 255ml med appelsin-juice
Etter skolen: 2 brødskiver med nøkkelost og kalkunpålegg.
Middag:2 hjemmelagde karbonader poteter stekt løk...
Kvelds:2 brødskiver kanskje?
+Masse vann!

TRIM:
Har syklet i høyt tempo i 30 minutter!
+ gå tur med hund 1 time

Jeg er egentlig fornøyd med meg selv. og jeg håper at jeg klarer å holde meg unna cola i lunchen og ellers.
Jeg vet at colaen har skjylda fordi at jeg er så stor som jeg er i dag.+ at jeg har sittet foran dataen dag ut og dag inn.

det som jeg tror blir vanskeligst er nettopp å kutte ut colaen.
det var det som stoppet meg forrige gang.

ellers så skal jeg ta meg en sykkeltur ned til Biblioteket og levere noen bøker... samt at jeg tar meg en ekstra treningsøkt på sykkelen.

takker for støtten
Bilde
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ken😄23. april 2002
Hei Bamboo!

Helt enig. Cola er ikke bra for deg, eller noen!
Se bare på bildet jeg har lagt ved. Bilder lyver ikke, vet du...

Takk for kommentar i dagboka mi!

Flott at du fortsetter og har inspirasjonen på topp.

Selv har jeg klart å stumpe røyken (selv om jeg tar en sigar av og til) - og det også syns jeg er en bragd, for jeg røykte *mye* - og det er ikke bra.

Stå på videre!

Hilsen fra Ken.
Bilde
c.AuthorAlias LilleMeg😉23. april 2002
Neimen... :) velkommen tilbake...
lykke til med å kutte ut cola, det er faktisk mulig! (selv om det nå vel er 8-9 år siden jeg gjorde det) den gang trente jeg ikke og gikk ned 3-4kg bare på det! :)
lykke til...!
*klem* fra LilleMeg
c.AuthorAlias Ragnhild😃22. april 2002
Gratulerer! Dette starter bra!!! Jeg er sikker på at du kommer til å merke resultater snart hvis du holder deg unna cola'n og tar deg en tur på sykkelen! Stå på videre

Ragnhild
98,0 kg

Faresignal.........

Oida,,, etter lang tid uten slanking,eller veiing så fikk jeg et lite sjokk når jeg gikk på vekta imorges.
den viste rundt 98kg.... og nå fikk jeg virkelig noe å tenke over,,,
så fra imorgen skal jeg trene,kute ut colaen. og spise sunt.
Nå starter livet, Nå skal jeg ta meg sammen! og klare dette en gang for alle.
Har en viss peiling på at COLAEN har skylda fordi den er en kaloribombe....
så fra imorgen har jeg bestemt å klare en varig vektnedgang,uten cola. mere fysisk aktivitet og et bedre liv...

noen som vil være med på vektkonkurranse?
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Baby😃22. april 2002
Hei Bamboo.
Kutt ut colaen, og ta frem sykkelen (hvis du har eller kan låne en), så skal du nok se at du merker det på vekta!

Baby :)
c.AuthorAlias ANNE❤️22. april 2002
Hei igjen. Jeg har meldt meg på en konkurranse hos Trixi ,men jeg tror jeg har liten sjanse for å vinne den.(Eller det ville kanskje være bedre for meg at sa at jeg skal vinne den?)
ANNE
c.AuthorAlias ANNE😈21. april 2002
Høres ut som om du har bestemt deg for å ta tyren ved hornene, fikk faktisk litt motivasjon av å høre på deg.Takk for det.ANNE
c.AuthorAlias bamboo er feit🐷21. april 2002
Hei sommer.

jeg starter imorgen. og mitt mål er -5kg.
noen flere som vil være med?
c.AuthorAlias sommer21. april 2002
Jeg blir med på slankekonkurranse!!! Når begynner vi?

Klem fra Sommer
🐷95,0 kg

dagen før dagen.

jada... dette har vært en meget feitende dag...
og jeg har kost meg skikkelig.

frokost: 3brødstykker tjukkt lag med leverpostei
Middag: Stor pizza med 1 1/2 liter cola!
godteri: seigdamer......+ brus...

imorgen blir det nedtrapping
95,0 kg

PROTEST!

dette vil jeg si til allesammen,,, også webmaster,
jeg synes det er dumt at slankedagboka ikke skal være gratis lengre,,,, og jeg vil dermed protestere!
jeg tror jeg får lage en egen webside om slanking som det skal være gratis å bruke....

Webmaster er PENGEGRISK! og vil ta penger fra oss som sårt trenger råd om slanking..
det var fint at det var gratis,men nå er mitt håp ute.

takk for meg.
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi20. april 2002
Ja, nå har vi grunn til å være fornøyd......Slankedagboka forblir gratis! Jeg fortsetter!!!

Slankehilsen fra den eldste her på siden og til den yngste!!!!!
c.AuthorAlias bamboo er feit20. april 2002
Hei.

nå kan jeg avbryte protesten! og takke webmaster!
jeg er glad.... så glad at jeg fikk tilbake slankeviljen nå.
Tusen Tusen takk webmaster, og det er bra du endret mening.
Ihvertfall noen webmastere som har vett!
Og jeg skal skrive regelmessig fra nå av. starter på mandag.. og da skal jeg klare det en gang for alle.

Takk! slankere.com for den eneste tjenesten for slankere i norge som er gratis.
c.AuthorAlias maia20. april 2002
hei Bamboo. Fint å se at du er tilbake igjen. Du har sikkert sett at disse sidene fortsatt skal være gratis for brukerne.
Og da skriver du vel regelmessig, ikke sant? Hilsen maia
c.AuthorAlias Viola20. april 2002
Er helt uenig. Det er da sannelig frivillig om man vil være "medlem" eller ikke. Jeg synes dette var et aldeles merkelig innlegg. Rett og slett litt mystisk...
Viola.
c.AuthorAlias bamboo er feit20. april 2002
takk sussi!
jeg er nok ikke i stand til å lage et slikt system som dette med det første... endel programmering osv.....

når det gjelder slankedagboka og nettstedet generelt så burde det være gratis,men jegforstår at de som lager den også vil ha dekket opp utgiftene knyttet til arbeidet.. håper de får sponsorer istedet slikat vi slipper å betale...
da kommer jeg tilbake. men jeg er her i dagboka frem til det må betales for....
ses!
c.AuthorAlias Sussi19. april 2002
Vet ikke om jeg tør å si det enda en gang. Men jeg synes nett-tjenester skal være gratisk. Derfor vil jeg kun være her ut måneden.
Forresten så skal det komme en slankedagbok på
slankenett dot no
Om den blir gratis, vet jeg ikke. Trolig er den gratis i starten.

Erdu i stand til å lage et så bra program som denne dagboken, så er det jo fint om du lager en slik side. Lykke til!
Slankehilsen Sussi
95,0 kg

Starter snart på nytt

HEi allesammen!

Etter en langperiode uten slanking så håper jeg på å starte etter påske.
Forrige gang gikk ikke som planlagt,en skikkelig fiasko.........,men nye tider har kommet og jeghar tenkt på en ny start.
Tanken på å være feit har nådd innerste el av hjernen og den sier... BLI SLANK!
Ute er det et herlig vårvær og jeg sitter inne med denne hersens dataen hehe.

Jeg føler meg mye mer motivert nå til å gå ned noen kilo,fordi det nærmer seg sommer,og jeg er lei av de overflødige kiloene mine.
så eg håper jeg kan klare det denne gangen da.

til alle: GOD PÅSKE!

ses etter påsken
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias April1. april 2002
Flott Bamboo!!!
Det var en hyggelig overraskelse at du er tilbake!
Skal fortsette å heie på deg, du er kjempeflink, men vent med starten til påsken er over!!! April!!
c.AuthorAlias Lakki25. mars 2002
Hei Bamboo!

Jøss du er modig! Hadde aldri turt å snakke sånn om vekta mi da jeg var 15! Hadde det ganske likt deg tror jeg, sjøl om jeg er jente. Håper du kommer til å fortsette med å skrive her, jeg er ny her, men har allerede fått SÅ mye støtte. Jeg har lest at å spise fett og sukker samtidig er det aller verste, sukkeret setter igang insulinproduksjonen slik at det fettet du spiser samtidig lagres mye fortere rett i fettcellene.

Dessuten er det slik at å spise/drikke noe med sukker får blodsukkeret ditt til å stige brått for en kort stund, så faller det til enda lavere enn før du spiste eller drakk det søte. Og med lavt blodsukker får en bare mer lyst på søt og feit mat! Kutter du ut sukker vil du etter hvert få mindre lyst på det også, det er i alle fall min erfaring. De sier at dersom rent sukker ble oppfunnet i dag, ville det vært forbudt fordi det er så usunt for kroppen!

Dette er ikke lett, men det går an å få til! Faren min gikk ned 20 kilo etter at han slutta å spise sukker. Stå på, ikke gi deg!
c.AuthorAlias trixi25. mars 2002
Kom igjen, dette skal du klare!
Sommern er god motivasjon ja!
Kom deg ut i finværet og start i påsken med masse fine turer!
Så kan du kanskje begynne med kostholdet etter påsken?
Lykke til!
Klem fra trixi
c.AuthorAlias "A_P"25. mars 2002
Velkommen tilbake.
Det var en hyggelig overraskelse, det må jeg si.

Håper det går bedre denne gangen, da.

Per Arne
c.AuthorAlias Nefele24. mars 2002
Hei Bamboo,
Velkommen tilbake! Det er sikkert lurt av deg å vente til etter påske med ny slankestart. Ikke lett å spise sunt og magert i påsken nei.

God påske til deg også!

Nefele
96,0 kg

JEG SKAL KLARE DETTE!!!!!!!!

Huff

De siste dagene så har vel dere merket at jeg ikke har oppdatert dagboka. har heller ikke slanket meg,men fra mandag SKAL jegstarte på ny frisk og holde ut.

Ses imorgen. har hatt sprekk så det holder i lange baner!
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias "A_P"22. februar 2002

Hei, hvor er du??
Har du gitt opp, eller?
c.AuthorAlias maia21. februar 2002
Hei Bamboo.
Hvor er det blitt av deg? Lurer sånn på hvordan det går med deg. Gi et lite livstegn, da. Hilsen maia
c.AuthorAlias Bigbrother6. februar 2002
Bare å stå på!!
Hvis du har mulighet så gå 30 min til 1 time før frokost, du må gå nesten dobbelt så lenge på kvelden for å forbrenne like mye fett.. mener jeg å ha lest :)

c.AuthorAlias April4. februar 2002
God ny uke Bamboo, så godt at du er tilbake, vi trenger alle de mannfolka vi kan få på disse sidene.
Sprekker gjør vi alle regelmessig det er bare en del av livet. Er sikker på at du nå er motivert for en uke uten sprekk, skal følge med på deg og heie!!!!!!!!!!! April
c.AuthorAlias mumi3. februar 2002
Fint da! At du har hatt en sprekk som holder mener jeg. Da trenger du jo ikke sprekke på lang tid..hehehe....Det er bra du er tilbake syns jeg også..og du greier det garantert! Mandager er gode dager for ny frisk og nytt pågangsmot for meg også, så da kan vi finnes på hver vår kant av landet og være to optimistiske slankere!

klem fra Mumi
c.AuthorAlias maia3. februar 2002
Hei Bamboo.
Flott at du er tilbake. Hilsen maia
94,5 kg

????????

da jeg gikk på vekten imorges ble jeg litt forundret.
plutsekig veier jeg 94.5 kg?????

jaja oppdateres ikveld****
9 i heiagjengen
c.AuthorAlias maia1. februar 2002
Bamboo - hvor er du?
Er spent på hvordan det går med deg.
Ser at du skrev i dagboken hver dag i en uke og nå har det vært stille i tre dager. Håper du ikke er syk eller noe sånt.
Ser fram til nytt innlegg fra deg.
Hilsen maia
c.AuthorAlias maia31. januar 2002
Gratulerer, Bamboo.
Det er flott at du klarte deg gjennom den første, vanskelige uken.Det sier litt om utholdenheten din ifht. vektnedgang, men det sier like mye om hvor mye viljestyrke du kan stable på bena. Jeg er sikker på at du kan bruke denne viljestyrken i andre situasjoner også.
Fortsett som du har begynt, og fortsett å skrive i dagboken din. Vi er mange her som følger med deg, enten vekten står stille, går ned eller gjør et hopp opp innimellom.
Hilsen maia.
c.AuthorAlias mumi30. januar 2002
Kjære Baboo

Det er det å komme skikkelig i gang som er tyngst, men du er på god vei. Ikke ta det så tungt om du "sprekker" litt i begynnelsen. Kall det en liten overgangsfase om du vil. Men det jeg ville si, og som har hjulpet meg veldig er fibertabletter. Vital Fibertabletter. Jeg drikker mye og tar fem fibertabletter før hvert måltid, og jeg spiser fem ganger om dagen. Og jeg syns at vann setter seg fast i halsen iblandt, så da drikker jeg sukkerfri saft (gul Fun-saft er god å ha ) eller cola -light. Høres sikkert skummelt ut med fibertabletter, men det er helt ufalig å ta, men man må bare drikke endel og det ser det ut som du greier. Ellers spiser jeg ganske vanlig, men prøver å unngå for mye tungt kjøtt, spiser heller kylling og kalkun-skinke og sånt. tre timer ca mellom hvert måltid. Nå høres jeg veldig flink ut, men når jeg gjennomfører det så går alt veldig greit igrunn. Gikk ned ni kilo fra sommeren, men jula satte sine spor, men var fortsatt en god del lettere enn før. Så er det å komme igang med en bedre matvane igjen, og dermed går det meste av seg selv...ihvertfall i perioder. Det gjelder bare å komme godt igang. Men jeg har lært at man ikke må ta tilbakefall for tungt. Dessuten er det ikke alle jenter som liker vaskebrettmager ....det må jeg jo få si. Jeg syns at litt omkrets er bare 1000 ganger deiligere enn chip-and-dales-loocken. men viktigst av alt er jo at man trives med seg selv, og at man finner den vekten der man trives selv. ellers så støtter jeg meg til tidligere kommentarer, det gjør det ikke lettere om man får servert karbonader og majones hver dag, men det gjør det ikke umulig heller. Jeg vet hvor gjenstridig sånne familiemedlemmer kan være...de sier at du er fin som du er, og det er du sikkert også, men da er det vanskelig å finne støtten til det man selv ønsker å gjøre. Men du kan klare det! Det er jeg overbevist om! Ta en dag om gangen.
c.AuthorAlias tulipanen30. januar 2002
Hyggelig chat!

Stå på, jeg skal følge med deg.... Jeg prøver å lure min samboer på et GR kurs for menn. Kan bli vanskelig, men jeg tror det er det eneste som funker
c.AuthorAlias "A_P"30. januar 2002
BRA!!!
Jeg er glad på dine vegne, endelig ser du forskjell!
Applaus til deg som har holdt ut den litt "trege" starten.
STÅ PÅ VIDERE!! Dette fortjente du virkelig!

A_P

c.AuthorAlias amina30. januar 2002
Det er nok smart å ikke gå på vekten hver dag, selv om man er nysjerrig på resultatet. Veiing om morgenen en fast dag i uka er nok lurt. Da slipper du nedturer fordi kroppens væskebalanse endres fra dag til dag.
Tålmodighet er viktig. Jeg har slanket meg siden jeg var så gammel som deg. Og bare blitt fetere og fetere. Desverre er det som om man får et helt feil forhold til mat etterhvert. Jeg tror det er lurt å holde seg unna "slankekurer" som lover raske resultater. Bruk heller tid på å få inn nye vaner som innbefatter et normalt, sunt kosthold, med noen kosestunder av og til. Litt moderat aktivitet er også viktig.
Ikke bli for opphengt i utseendet. Du er mye mer enn det, vet du! Din personlighet og egenverdi sitter ikke i utseendet, men i hjertet og i hjernen. Desverre er det ikke lett å være ungdom i vår tid hvor det er så mye fokus på utseendet. Skulle tro det var det viktigste i verden. Som oftest er det ikke de beste vennene, de som er penest eller slankest.
Du må ikke glemme at i din alder er kroppen fremdeles under forandring. Pass godt på degselv.
Lykke til videre!
c.AuthorAlias Tutta30. januar 2002
Hei, på deg!
GRATULERER! Jeg er så glad på dine vegne. Dette må jo virkelig skru motivasjonen din opp. Dette fortjente du.
Tutta
c.AuthorAlias Ada30. januar 2002
Der ser du! Vekta kan lyve noe vanvittig innimellom. Ofte holder kroppen igjen endel vann i noen dager og da registreres dette som stabil vekt - eller til og med vektøkning! - og det er det jo ikke. For når vannet slipper så detter vekta tilsvarende. Kanskje du spiste noe salt på ettermiddagen i forgårs? Da viser vekta ofte litt ekstra neste dag, så hvis du veier deg hver dag så er det viktig å ikke bli for deprimert hvis den er litt ugrei noen dager. Det jevner seg ut!

Jeg synes du er kjempeflink, jeg! Se hva du spiste igår og sammenlign med hva du spiste rett etter nyttår - stor forskjell, ikke sant! Dette gir resultater på sikt, ikke vær redd for det. Les andres dagbøker her - spesielt de som har gått ned en del, for de har også hatt tøffe tider innimellom som vi alle kan lære mye av...

Stå på, ta EN DAG AV GANGEN så mister du ikke oversikten og motivasjonen så lett. L Y K K E T I L!
c.AuthorAlias April30. januar 2002
Der ser du!!!!!! Det nytter!!!!! Dette hadde du virkelig fortjent!! Er kjempestolt av deg!!!! Håper dette gir deg motivasjonen du trenger så sårt videre!! Vi er her og gleder oss med deg og støtter deg når det går ugreit!!
Ha en strålende dag!!!! April
96,0 kg

Dette orker jegsnart ikke mer

jaja, så har jeg blitt 1 kg tyngre............
sånn går det vel med meg.
jeg har cært kjempemotivert hele dagen,men når jeg gikk på vekta så viste den + 1 kg... og nå er jeg helt i bånn av bøtta.
har snart mistet troen på denne slankingen snart, er det noe jeg gjør galt?`eller vil ikke kroppen bli slank....

synes det også er vanskeligere å få slanket seg nå på vinteren, har mer tro på slanking når det blir ordentlig vår/sommer da jeg svetter som en gris på denne årstiden.

savner en lang lang sykkeltur,men må vente til vinteren er over.

det er bare så vanskelig for meg.jeghar fått så mange gode råd på veien,men vet ikke helt om det er den rette tida å starte en slankekur på.......
dessuten er jeg så utålmodig,og det er vel også en grunn til at det går så dårlig. føler meg litt "Handicap" når jeg tvinger megselv til ikke å spise feit mat eller drikke. vanskelig å slutte med colaen.liker ikke cola light,og så er det kreftfremmkallende!
Ostepølsen har jeg holdt meg unna i snart en uke så den er jeg kvitt.

NEI! nå må jeg ta meg sammen her........ jeg er såååå dum i huet at jeg må skjønne snart at jeg må klare dette!
ahhhhh..... blir så forbannet på megselv.

MATLOGG:::
Frokost 2 brødskiver ost.
Lunch:2 "start"knekkebrød med ost + 2,5 dl juice og 1 banan
Middag: Farsekaker og medisterpølser med potet,sjy-saus.snittebønnestuing. 1 colaboks




2 i heiagjengen
c.AuthorAlias deprinette29. januar 2002
Hei!
vet at det er tungt å se vekta går opp,men KOM IGJEN!! Du må ikke gi opp!!
Når på dagen veier du deg forresten??Du burde veie deg når du står opp..men det gjør du kanskje??
Jeg vet at du kan klare dette!!! Men,du kan ikke regne med å gå ned FORT..det tar tid....surt nok,men slik er det nå en gang...Jeg var en uke i tyskland i høst,og jeg gikk opp TRE KILO på den uka...måtte starte helt på nytt når jeg kom hjem..med tre kilo mer i bagasjen...men,jeg ga ikke opp..jeg sendte de tre kiloene og mer til tilbake til tyskland hvor de hørte hjemme,og se nå..jeg er syv kilo lettere..og mer skal det bli!!
Alle har vi tunge dager,og jeg har selv slitt veldig med motivasjon etter jul...men det er bare å ta seg selv i nakkeskinnet,og se colan i øynene,og spørre deg selv: har jeg godt av dette???regner med svaret ditt er nei..:)
Men,du må ikke gi opp altså!!! Får ikke lov!!:) Skal følge med deg framover,og se at du kommer deg nedover vekta jeg..:)
Syns den menyen din ser veldig bra ut jeg..kutter du ut colaboksen blir det enda bedre..:) Og drikk mye vann!! Men,du har sikkert hørt dette før??
Ønsker deg i hvertfall lykke til!!!
Stå på!!!!
Klemmer fra Anette
c.AuthorAlias Tutta29. januar 2002
Hei, på deg!
Jeg skjønner at det er tungt å finne motivasjon når vektnåla går opp. Det er kanskje ikke så lurt å veie seg hver dag. du må også huske at når du veier deg gjør dette om morgenen, ikke om ettermiddagen når "systemet" har masse mat innabords.
Det tar tid å legge om kostholdet sitt, men jeg er nå av den mening at er det vanskelig om vinteren, er det like vanskelig om sommeren.
Uansett håper jeg du ikke gir opp, men tar en dag av gangen. Husk de kiloene du har for mye kom ikke på i løpet av en uke, og det tar gjerne tre ganger så lang tid å få de av.
Ønsker deg lykke til.
Tutta
95,0 kg

Motivasjon?

Huff! nå er jeg kjempedum,men det driter jeg i akkurat nå.
jeg kan fortelle kostholdet for idag

MATLOGG.

Frokost: 2 skiver brød 1 stykke med ost, og 1 med leverpostei.
Lunch: 1 stykke brød med ost. en 1/2 liter juice 1yougert.
Etter skole: 2 stykker med leverpostei.2 bokser COLA!!!!!!!!!

huff og dobbelt huff...........
er såå lei slanking trenger motivasjon... den ble plutselig borte.
Tror jeg kan komme meg lettere igang når det blir vår og sommer!

noen som kan sette opp et rimelig programm jeg kan følge? med trening og mat-tips? hva burde jeg spise osv? og hva skal jeg IKKE spise?

På forhånd *takk*
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias April29. januar 2002
Stå på Bamboo, det der med matrådene får andre ta seg av!!!
Men mas litt på mora di som de andre sier. Mødre har nemlig utrolig stor makt i forhold til å bestemme hva resten av familien spiser. Kunne resten av familien din trenge å tenke litt på kostholdet kanskje også, så kunne du jo kanskje foreslå å innføre to grønnsaksmiddager i uka for alle sammen. Jeg har klokketro på mosjon og det virker det som om du er flink til. Jeg er sikker på at det er fordi du er så aktiv nå i forhold til før at vekta di har stått litt stille!!!!
STÅ PÅ!!!!!!! April
c.AuthorAlias Tutta28. januar 2002
Hei, på deg!
Jeg henger meg på kommentarene til maia, du må aliere deg med de voksne rundt deg, speielt den som handler inn maten i huset.
Du er ikke feit, du er overviktig, i tillegg har du kanskje ikke vokst helt fra deg ennå i lengde (bare gjettning fra min side - ikke ta det ille opp), derfor er det viktig at du ikke tenker slanking, men å legge om kostholdet dit.
Kutt ut majones, smør kan du f.eks bytte ut med mager smøreost (Philadelphia m/hvitløk og urter - nyyyydelig, og kan godt brukes istedenfor smør under ost, og kjøttpålegg),spis lettere Norvegia, lettere leverpostei, lett servelat, bytt ut H-melk med skummet melk, lag mer kokt mat istedenfor stekt. Dette er enkle triks, men sparer mye fett og kalorier. Spis vanlig brødmat til frokost, lunch og kveldsmat, og når du spiser middag, deler du tallerkenen inn i 4 deler - en del til kjøtt eller fisk, en del til poteter og 2 deler til salat og/eller grønnsaker. Plusser du på litt trening 3-4 dager i uken, forsikrer jeg deg at du vil se resultater. Der ER også lov til å kose seg i helgen, lørdag for eksempel, men hold deg til en dag pr. uke.
Trenger du mer motivasjon, er det bare å lese dagbøkene til mange andre her inne, og se hva de har prestert og over hvor lang tid. Jeg blir helt imponert.

Som du ser er vi mange som gir deg råd, men du er den eneste som kan gjennomføre det. Ønsker deg masse lykkeønskninger, dette går rette vegen!!!!
Klem fra Tutta
c.AuthorAlias Ada28. januar 2002
Hei, Bamboo, du er ikke alene om å ha kjipe dager! Alle har vi plumpet uti med begge bein, og uansett hvor mye vi analyserer så finner vi ikke ut hvorfor det skjer?

Jeg satte opp et "meny"forslag til deg i dagboka di 24.01. Kanskje du ikke har sett det? Følger du prinsippene der går du garantert ned i vekt uten å lide. Men kanskje passet ikke mitt forslag til deg? Er det noe du synes blir vanskelig å følge? Eller var det noe helt annet du hadde tenkt deg?
c.AuthorAlias maia28. januar 2002
Hei Bamboo.
Jeg ser at du strever med å komme ordentlig igang med slankingen din. Du hat fått mange gode råd fra alle her som vil hjelpe deg. Jeg støtter alle disse rådene, men forstår at du sliter med motivasjonen likevel.
Jeg vil derfor gjenta meg selv (og flere andre her) til det kjedsommelige:
Du må alliere deg med de voksne rundt deg.
Jeg la f. eks. merke til at du fortalte at moren din hadde gitt deg rekesmørbrød med majones. Da er spørsmålet mitt: Vet hun om hvor mye det betyr for deg å komme ned i vekt? Hvis du har fortalt henne det, og hun likevel serverer deg mat med majones, så si til henne at dette vil du ikke ha eller be om å få smøre din egen mat.
Kan du be moren kjøpe inn frukt som du kan ha til mellommåltid?

Kanskje synes du det er teit at jeg skriver dette til deg. Jeg er sikkert på alder med din mor, kanskje noe eldre til og med og har barn på din ca din alder. Det er aldri lett å sette seg inn i en annens situasjon.
Men jeg tror det blir lettere for deg dersom familien stiller opp for deg og hjelper deg skikkelig igang.

Jeg har skjønt at du er våken og intelligent gutt som nok vet ganske mye om riktig kosthold.Bruk dette, kanskje du kan mer enn moren din for alt jeg vet, men det kan bli lettere hvis du og hun sammen kan planlegge hva du skal spise.

Jeg tror på deg, Bamboo, jeg er sikker på at du klarer å nå målet ditt. Men alle tremger hjelp og støtte fra omgivelsene, det har ingen ting med alder å gjøre.

Lykke til fra maia.
c.AuthorAlias "A_P"28. januar 2002
Jeg arbeider "på gulvet" i en bedrift og bruker derfor kroppen mye.
Dette spiser iallfall JEG:

Frokost før jobb: 2 knekkebrød (grovt) med ost eller kaviar, ett eple (ble lei av banan), ett glass vann, ett glass appelsinjuice, 1 ss tran eller Sanasol

Mellommåltid: En gulrot eller en pære, 1/2 l vann

Lunsj: Et beger med salat uten dressing. Har heller ikke oppi reker eller kjøtt. Kun grønt, 1/2 l skummet melk

Mellommåltid: Samme som mellommåltidet over.

Middag: Supper, ris og kyllingfilet, mørk lapskaus, 2-3 poteter og magert kjøtt eller fisk, eller andre magre retter. 1/2 l vann FØR måltidet dersom jeg ikke har suppe. Prøver å spise meg mett, ikke overmett.

Senere på kvelden: frukt eller grønnsaker når/hvis sultfølelsen gnager. Noe vann.

Trim: 30-40 min. gå-tur hver dag + hjemme-aerobic ca. 15.min. Går også i trapper isteden for å ta heis.

Kcal-forbruk pr. døgn: Ca. 3500.
Kcal-inntak pr. døgn: Ca 1300-1500
------------------------------------------------------

Du som sitter mye stille på skolen burde sørge for å bevege deg mye i fritiden. Kanskje begynne å trene et sted? Ønske deg treningstimer til bursdag eller noe?
Kanskje avis-jobb før skolen hvis dette ikke går utover din utdannelse, ta oppvasken for hånd, litt husarbeid? Mulighetene er mange.
95,0 kg

Helgen snart over!!!!!!

Ja i dag er det søndag,og jeg vender meg nå tilbake til sunn mat.
Igår spiste jeg og koste meg virkelig. med cola, en pose med biler 2 karbonadesmørbrød og 1 rekesmørbrød med majones. FYFY,men det var lørdag så litt måtte jeg unne meg.

Har spist frokosti dag med 2 egg 1 stykke leverpostei. 1 halvt med gulost og 1 halvt med karbonade. 1 glass H melk

det har vært en fin helg hittil. og jeg lurer på om det jeg har spist i helga er rett eller galt? jaja, godt har det vært.
tilbake til hverdagen og kostholdet mitt........

Jeg har gått en veldig lang tur ikveld..... 4 TIMER!!!!!!!!!!
deet er jeg stolt av!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias April28. januar 2002
Ikke gi deg Bamboo!!!!! Jeg er sikker på at i løpet av denne uka kommer du til å merke nedgang i vekta.
Og når du er så flink til å gå tur, må du huske på at mosjon bygger muskler og muskler veier mer enn fett, og hvis nå du allrede har trimmet på deg noen nye muskler så er kanskje vekten av disse mer enn fettet du har tatt av.
Ikke gi deg i hvertfall, så fort du mister en halv eller hel kilo kommer du til å bli kjempeglad og motivert!!!!!!! April
c.AuthorAlias Ada27. januar 2002
Du er kjempeflink, stå på!

Ikke prøv å forandre "alt" på en gang, ta litt av gangen og prøv heller å holde på det du har forandret på. Kjempefint at du går så mye tur, det er den sunneste trim man kan få.

Når det gjelder kosten din bør du kanskje på sikt kutte litt ned på karbonadene, mange merker innholder mye fett og gir derfor uforholdsmessig mange kalorier. Kanskje du kunne prøve skinke, kyllingpålegg eller en mager type leverpostei istedet, og så heller unne deg en karbonade innimellom?

Generelt så er det nok bedre å legge seg på magrere type mat når en slanker seg, for da kan man spise/drikke større mengder og da blir man ikke så sulten. Drikk ekstra lett melk istedet for H-melk, Cola Light istedet for Cola osv. Men som sagt, ikke prøv å endre alt på en gang, da bli det ikke noe morsomt.
95,0 kg

Lørdag.............. en skummel dag?

Jeg er en veldig utålmodig person, jeg forventer megresultater ganske fort.
er stolt av å ha kuttet ut fra 1 liter cola om dagen og til ingenting + ingen ostepølse.
Det er vanskelig,men jeg må bare klare det. drømmene er der.
tenk om sommeren 2002 er en sommer hvor jeg drar på badetur med tynn mafe? for meg er det bare en magisk drømm enda,men jeg får håpe jeg klarer det.

Det er Lørdag. huff. fristelser. osv---------->>>>>>>>>>>
Har lyst på godteri, og har hørt at skummgodteri er bedre å spise enn skjokolade, og jeg lurer på om jeg kan spise litt av det?

Jeg var på en 2 timers tur i skogen,jeg og to andre jenter som jeg kjenner, VI ER BARE VENNER! hehe
men det var en fin tur.
jeg tror jeg trimmer nok,og håper resultatene kommer snart,.... ikke gått ned et gram enda :-( og jeg mister snart motivasjonen, ihvertfall nå på lørdagen.men jeg MÅ passe meg.............. hvor lang tid tar det før jeg merker vekt tap?

Frokost klokka 12, 2 brødskiver med leverpostei.
mat klokka15:30 1 banan og halv liter eplejuice.
Middag: skal spise karbonader ikveld......

SNOP: 1 pose biler og en boks cola. etter planen...


Godte dagen!!!!!!!!!!! kose dag----
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Avmedkilo26. januar 2002
Hei Bamboo
Du forsvant fra chatten. Skulle du på butikken eller ble du bare lei. Koslig å snakke med deg i alle fall. Jeg håper det går bra med snopen i kveld. :)

Avmedkilo
c.AuthorAlias Nefele26. januar 2002
Hei Bamboo
Jeg sliter også med godtesug! Kromtabeletter skal virke mot dette. Har kjøpt det selv, men glemmer å ta dem (sløve meg!). De er nok litt dyre, men kanskje du kan få penger hjemme til det (ca. 150-200 kroner)? Du får kjøpt det i helsekostforretninger.
Liker du gummigodter? Det gjør jeg og har kjøpt meg en pose Dietorelle. Jeg spiser noen når godtesuget blir for stort... Det er "slankegodter". De inneholder bare 2,7 Kcal pr stk, hele posen er ca 170 kcal. Men du, ikke spis hele posen på en dag da! ;-)

Nefele
c.AuthorAlias Elisabeth26. januar 2002
Hei Bamboo :) Skjønner godt at du blir utålmodig,men ikke gi opp nå,du vil nok merke nedgang snart! Lørdag og helger genrelt er litt skumle når man slanker seg,"cluet" er å unne seg NOE ekstra i helgene. Du har rett i at skumgodt og vingummi inneholder mindre kalorier enn sjokolade.Finn ut om du har et favorittgodteri som du liker ekstra godt og bestem deg for at hver lørdag skal du ha lov til å kose deg med dette. Da har du også noe å glede deg til i uka. Er du for streng med deg selv vil du uansett bare sprekke og spise masse og da er det jo bedre å spise _litt_ eller hva mener du?
Det finnes også pastiller uten sukker,hørt om Lacryl? salt lakrispastiller som inneholder 1 kalori pr. stykke,20 kalorier i hele esken! Kjøp og prøv! Kos deg med cola light i helgene om du liker dette,fråts i grønsaksstaver med yoghurtdip.
Man skal kunne kose seg selv om man slanker seg vet du :)
Klem fra Elisabeth.
95,0 kg

Fredag,og snart helg

Denne dagen har gått veldig bra i sammenheng til mitt kosthold.

Frokost: stykker grovbrød med lungemos og dansk salami.
Lunch: 1 stykke lungemos.1 banan 1 glass appelsinjuice.
mat etter skolen: 2 skiver leverpostei.
middagsmat: 2 hjemmelagde karbonader.på brød

Drukket snart 4 liter :-)

Har ikke trimmet,men skal gå langturpå ca 2 timer ikveld også.

jaja,det har gått sånn passe de første dagene.
Det vanskeligste er å klare seg uten Cola eller Ostepølse.
hadde hodepine igår,som skyldtes cola-mangel ..... hehe men etter en boks var hodepinen borte :-) et underverk.

håper ikke det skjer igjen, fordi det kan ødelegge hele slankeopplegget mitt. COLA=NEI!!!!!!!!! Vann= JA!!!!!!

ingenvektreduksjon enda,men ikke forventet det heller.

Pengeforbruk= 12,50kr
Neste delmål= 94kg
Fornøyd med dagen= Ja
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nefele25. januar 2002
Hei Bamboo
Så fint at du synes det går bedre :-) Det ER ikke lett å legge om kostholdet sitt, det synes i hvert fall ikke jeg.
Og så er du jo så flink til å gå tur! Jeg har ikke kommet igang med noen trim enda jeg :-(. Er så mørkredd, så jeg tør ikke gå ut om kvelden alene ;-).

Lykke til videre, og ha ei fin helg

Nefele
c.AuthorAlias cat7425. januar 2002
Hei!
Ser at du har hodepine... Ja, det er ikke bare enkelt å legge om kostholdet. Vær obs på at du kan få hodepine av lavt blodsukker også (i tillegg til koffeinavhengighet). Det kan skje om det går for lang tid mellom måltidene, eller at du spiser feil (mat med hvitt sukker når det heller burde være grovbrød og grønsaker - mat som ligger lengre i magen og avgir energi jevnt, i stedet for som en bensinbrann). Også da vil cola hjelpe - men det er feil kur, fordi da burde man ha spist litt for en time siden.

Jeg tror du er på rett vei. Det blir lettere dersom du leter opp litt informasjon om kosthold på nettet. Da kan du finne ut hva og hvor mye du bør spise for å gå ned i vekt på en sikker og varig måte.

Jeg håper ikke jeg virker belærende. Jeg tror jeg snakker for alle her når jeg sier at vi håper det går bra for deg.

Klem.
c.AuthorAlias "A_P"25. januar 2002
Kan sanse at lysten til å gå ned i vekt ikke har forsvunnet.
BRA! Jeg veier meg ikke hver dag, men onsdag og søndag. Det funker for meg.
Lykke til i helgen.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.