← Alle dagbøker
Bambi
51 år170 cm29 innlegg
2002
0 følgere
Start102,5 kg
Sist91,0 kg
Endring−11,5 kg
BMI nå31,5
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Feriehilsner!!!
Koser meg paa alle maater.
Klemmer
Bambi
God ferie alle sammen :-)
Stresser og koser meg med forberedelser. Har kjøpt klær og undertøy til den store gullmedaljen.Må bare få litt farge nå så blir det bra. Reisefeber er i grunn nesten som å være forelsket. Beklager at jeg ikke for tid til å skrive til dere men jeg kommer sterkere tilbake. Da jeg skal være borte hele august regner jeg med at jeg stikker innom en Cyber Cafe og passer på at alt går sin gang her inne. Selvom jeg ikke skriver så mye så tenker jeg på dere alle. Lykkevibber 4 u all.
Klem
Bambi

Ferieforberedelser
stikker fort som lynet innom for å reg vekt.
Skal ut å shoppe til ferien. Klær til sambo og meg!!!!
Ha en fantastisk helg og takk for kommentarer.
Lov ya!!!
Klem
Bambi

Kun vekt reg.
hehe jeg vet at jeg skal bare veie meg maks 2. ganger i uka men kunne ikke dy meg idag etter en laaaang dotur *hihi*. Så det så...jeg er nok litt rar ja...
Er på jobb, kveldsvakt, men det er stille igrunn.
Klemmer
Bambi
Snart ferie....
Heisann, jeg har dessverre ikke tid til å være her hver dag men vil skrive i dagboka 1 - 2 ganger i uka. Har begynnt å veie meg maks. 2 ganger i uka. Har hatt noen travle dager med mye sosiale sammenkomster. Var på by''n 3 dager på rad og fikk danset mye. Særlig på lørdag, da var vi ( NasseNøff og en venninne til ) på salsa kveld. Vi danset så svetten rant og jeg er sikker på at denne trivelige treningen gir samme utelling som en spinningstime. Det var kjempegøy. Vi danset fra vi kom til vi gikk. Var hjemme 0630 om morgenen. Ordentelig deilig da det er ikke så ofte lenger jeg er ute på livet.
Gleder meg nå sinnsykt til 02 august DA STARTER FERIEN og jeg skal til Spania fra 02-31 august. Det eneste er at jeg ikke vil få spinne på en mnd. Men jeg skal ha med Kari videone ( optimisten ) og sviger''s. Hu er maraton løper på ferie. Må jo vise henne rundt sånn at det blir nok mye gåing. Det som er deilig er at Mamma følger samme prinsipp som meg da hu har Diabets II. Trenger ikke å bekymre meg om å lage to forskjellige middager. Men jeg regner med at det blir ekstra med spising. vi for se, jeg skal ihvertfall kose meg.
Var på spinning på SATS Kampen igår og det var kjempegøy. Morsomste trenenren jeg noen gang har hatt. Vi sykklet fra Paris til Nice hehe. Kjempegøy.
Okey gode vibber utdeles til øst, vest nord og sør.
Klemmer
Bambi
Ække til å tro!!!
Jeg bare svever i en rosa sky, mitt mål før ferien 02. aug. var -10 kg. Jeg er over lykkelig. Men jeg vet at den fine nedgangen vil stoppe opp etterhvert og at det vil bli vanskeligere. Det er jo tross alt mine første 10. Kan tenke meg det går saktere etter -20. Men vi får smøre oss med gode vibber og holde ut den lange veien. Jeg er ihvertfall kjempefornøyd med vekt og at jeg liker å trene.
Spinningstimen i går var ett sant helvete, både Nassenøff og jeg trodde at hu instruktøren hadde tatt feil og trodd det var en sykkel 2 time. Trodde et øyeblikk at jeg skulle falle av sykkelen....Men fy flate så deilig og hvor stolt man blir etter endt time. Vi var kjempeflinke.
Idag har jeg fri og vil ut å nyte det fine været.
Sommerklem
Bambi

Ikke værst!
Deilig at vekten går rett vei, fin trøst på en jobbhelg. *SS*
Det er stille her nå sånn at jeg skal surfe i db deres.
Klem
Bambi
Hvor ble det av gårdagens sol????

Kun vektreg. er på jobb!!
Ønsker alle en deilig sommer helg :-)
Bambi
Hoppende glad...jubelhopp...lykkehopp......
Fort fort, før jeg stikker på jobb, måtte jeg bare reg. vekta.
Fjerner''n virket godt. Sender den videre til dere som trenger''n. Kommer innom seinere hvis det er stille på jobben.
Lykkeklem
Bambi
Har bestilt vektspøkelsesfjerner til i morgen!!!!
Hei igjen,
vekta var lik mandagens idag. Pytt pytt med fjerner''n jeg har bestillt til i morgen tar jeg det med ro. * lurt smil*
Har endelig kommet igang med trening igjen og det var synelig godt for kropp og sjel. Nassenøff og jeg sprutet svette i en spinningstime igår. Det var kjempe tøft men heldigvis mer givende. Vi hadde mye moro. Det er sannelig deilig å trene med en venninne. Nassenøff er kjempe tøff og kom seg igjennom sin første time med glans.
Jeg har fri idag da jeg har jobbhelg. Men hva er det jeg gjør?
Jeg våknet kl:0645 da kjæresten min dro på jobb og sto opp 0715. Det er sykt det. Veeeeeeeldig ulikt meg. Men på en måte syntes jeg det har vært litt deilig. Drakk kaffe leste avisen. Fått vasket klær, satt igang oppvask, ryddet litt og fått vært litt inni her. Egentlig ganske så fantastisk mye. Jeg får vel ta meg en siesta litt senere.
Ønsker dere alle en fin dag!!!!
Klem
Bambi

Oppdatering!
Puhh endelig er jeg bedre men føler enda på kroppen at jeg ikke er helt tipp topp form. Klarte meg akkurat på jobb men fikk ikke til å trene idag. Savner det faktisk. Regner med å være 100% igang i løpet av uka. Fikk tre forskjellige vekt resultater idag ( 96.0, 96.2, 96.4) Skjønner ikke at det er mulig men det må være underlaget som gjør det. I morgen skal jeg prøve på flisene. hehe. Jeg har en mega treg internett kobling nå, vi har vært plaget mye med det de siste ukene. Har UPC Chello Plus men skulle tro vi hadde et 36K modem. Kjempe kjedelig, orker ikke å være på nett når det går så tregt. Må hente muskler fra loftet og ringe til UPC, dere har vel hørt hvor vellykket det er for oss forbrukere. Det tar vinter og vår hvis du i det hele tatt kommer frem.
Skal prøve å få skrevet til dere i morgen fra jobben.
Gode vibber sendes herved til hver og en her inne.
Klem
Bambi
Fornøyd men skal ikke skeie ut denne helgen...
har forrige helg for friskt i minne. Dessuten har jeg fått virusinfeksjon og lite matlyst. Vondt i halsen, ørene, kvalm og svimmel. UFF uff ikke no'' gøy. Får ikke passet på Gullet mitt idag da hu fortjener ikke å bli smittet. Men håper jeg er bedre til i morgen. Kjedelig å være hjemme. Får ikke trent heller.
Jeg prøver å se på film men dupper av rett som det er. kjæresten min har også fått det samme sånn at det er en heller " sykelig" stemmning her hjemme. *lol* Mangler bare at pus også skal begynne å spy.. Da er det komplett.
Tusen takk for støtten og koselige innlegg, det varmer ett sykt hjerte.
ønsker dere alle en herlig dag.
Klem
Bambi

Back in track...
da har jeg betalt for utskeielsene fra helgen. Må nå holde stø kurs nedover...krysser fingre og tær ....holde meg unna utskeielser. Blir ikke trening denne uken da jeg etter jobb er barnepike for min "grand niese" hihi Kjempe nydelig liten 1 1/2 åring med massse energi. Dessverre er i tillegg ikke formen best, har vondt i halsen og litt svimmel innimellom. Kan være litt bivirkninger fra medisinen jeg nettopp har begynt å gå på- Metformin.
Okey jeg beklager så mye at jeg ikke har hatt tid til å være aktiv inni her men det skal tas igjen..Ønsker dere alle en fin fin dag.
Bambi
Meny:
Frk: 1 FiberRik med pastrami, 1 0.1% yougurt
Uff det er dyrt å kose seg ekstra....
men nå som jeg har fått regninga vet jeg bedre til neste gang.
Har spist av nei mat: 1 hamburgerbrød, 1 potet, litt potetsalat, 2 minde sjokolade, 2 skumgummiputer, 1 øl, 1 flaske rødvin, å ja og 1/2 stk sjokoladekake. Ja det er dyre greier. Skal aldri mer ( krysser fingre og tær ) skeie ut med brød, potet. Skal jeg ha alkohol så 1 fl. rødvin men da ikke noe andre utskeielser den uka. ( fikk høre av en venninne at på GR-kurs kunne man unne seg 1 fl. rødvin i uka mot alle kosemerkene).
Det var kjempe kos på hytta da, fikk tatt årets første bad. Bedre sent enn før sommeren er over...Kjæresten min og jeg kjøpte en svær sånn flyttesak og der lå vi å valset..hehe..for et syn..vi er begge så bleike...men vi fikk da litt farge i går da...Gøy. Godt å få svidd litt av flesket hehe.
Har vært på SATS 2 ganger nå og trives. Noe jeg ikke ville trodd. Idag skal jeg på stram opp time. Snakket med en trener der og han sa at ved å sjonglere mellom spinning, stram opp og litt vekter ( eget program ) har jeg dekket hele kroppen.
Jeg skal visst også begynne på noen diabetiker piller for å prøve å få hormonene litt i balanse igjen. Noe som hjelper med å ta litt av insulinet, som er hovedproblemet.
Da gir jeg meg for idag.
Kjempe kos til dere og gode vibber.
Bambi
Meny:
Frokost: 1 FiberRik m/ magerost, 1 gl. tomatjuice, kaffe ( expresson namnam med melk)
Lunsj: 1 God Morgen Yougurt
Mellom:
Middag:
Aftens:
Trening : Stram opp ( kl: 2050 )
Glad og fornøyd!!
Er liten tur innom for reg. vekt. Kommer innom senere. Skal på SATS nå. Ny spinning time + sol. Deilig.
Until then have a wonderful day :-)
Bambi
Høsttreffet i Oktober
Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.
Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.
I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.
Derfor:
For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.
Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.
Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.
Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.
Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.
Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.
Hilsen nite
I mitt innlegg på søndag, lovte jeg at alle mine trofaste følgesvenner skulle få en personlig hilsen fra meg i sin dagbok, da jeg tar en liten pause… Det viste seg å være litt overmodig – jeg ’forbereder’ besøk fra min kjære elskede engelskmann, og det viser seg at jeg bruker tiden til alt annet enn å være ’sosial’ på nettet… Jeg ante ikke hvor mye tid som ville gå med til napping av hår, barbering, voksing osv osv osv *ler* Det er jo ikke småtteri som skal være shinet opp når elsklingen kommer *ss* Derfor har jeg laget en ’felles melding’ til dere mine trofaste følgesvenner, og håper at dere kan tilgi meg det.
For å berolige de av dere som er redd for at det har skjedd noe, så kan jeg fortelle at det har det ikke. Jeg har rett og slett tatt meg ferie :o) Men det skal sies, at dersom jeg ikke hadde hatt ferie, så hadde jeg allikevel tatt meg en pause. Den siste tidens ’småkjekling’ her inne, som jeg selv også dessverre er blitt en del av, er noe jeg klarer meg veldig godt uten (minner meg om ungdomsskoletiden *grøss*) så jeg håper at når jeg kommer tilbake etter ferien så er dette et forbigått stadium *ss*
Til slutt vil jeg bare få takke hver og en av dere, og dette går direkte til akkurat DEG som leser det: TAKK for at du så trofast følger meg på min vei mot et slankere liv. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på deg, og du skulle bare vite hvor mye din støtte betyr for meg… Takk for at du er til ! ( Og når jeg er tilbake fra ferie, så håper jeg at jeg kan være den NasseNøff som du ble kjent med i begynnelsen…)
Ha det helt strålende, ta vare på deg selv, og stå på !
Stor klem fra NasseNøff
PS: Som forøvrig står på Sognsvann kl 18 i kveld for å gå tur, så for de som kan – kom da vel !??
I mitt innlegg på søndag, lovte jeg at alle mine trofaste følgesvenner skulle få en personlig hilsen fra meg i sin dagbok, da jeg tar en liten pause… Det viste seg å være litt overmodig – jeg ’forbereder’ besøk fra min kjære elskede engelskmann, og det viser seg at jeg bruker tiden til alt annet enn å være ’sosial’ på nettet… Jeg ante ikke hvor mye tid som ville gå med til napping av hår, barbering, voksing osv osv osv *ler* Det er jo ikke småtteri som skal være shinet opp når elsklingen kommer *ss* Derfor har jeg laget en ’felles melding’ til dere mine trofaste følgesvenner, og håper at dere kan tilgi meg det.
For å berolige de av dere som er redd for at det har skjedd noe, så kan jeg fortelle at det har det ikke. Jeg har rett og slett tatt meg ferie :o) Men det skal sies, at dersom jeg ikke hadde hatt ferie, så hadde jeg allikevel tatt meg en pause. Den siste tidens ’småkjekling’ her inne, som jeg selv også dessverre er blitt en del av, er noe jeg klarer meg veldig godt uten (minner meg om ungdomsskoletiden *grøss*) så jeg håper at når jeg kommer tilbake etter ferien så er dette et forbigått stadium *ss*
Til slutt vil jeg bare få takke hver og en av dere, og dette går direkte til akkurat DEG som leser det: TAKK for at du så trofast følger meg på min vei mot et slankere liv. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på deg, og du skulle bare vite hvor mye din støtte betyr for meg… Takk for at du er til ! ( Og når jeg er tilbake fra ferie, så håper jeg at jeg kan være den NasseNøff som du ble kjent med i begynnelsen…)
Ha det helt strålende, ta vare på deg selv, og stå på !
Stor klem fra NasseNøff
PS: Som forøvrig står på Sognsvann kl 18 i kveld for å gå tur, så for de som kan – kom da vel !??
Det var veldig koselig å se et livstegn fra deg her inne. Håper du koser deg masse resten av ferien din. Tenker på deg. ;o)
Klem!