Det er lettere å slutte å røyke
Det å slutte å røyke er mye enklere enn å gå ned i vekt. Jeg sluttet ved juletider etter mange år med røking. Da er det egentlig bare å holde opp i noen uker, så er problemet stort sett over. Men det å gå ned i vekt er en mye lengre og tyngre prosess. Derfor er de som klarer en varig vektreduksjon skikkelige HELTER!!!
-Bamse
Her går det nedover ja! Det er bra.
Å slanke seg er nok en litt annerledes prosess enn å slutte å røyke ja. Det tar MYE lengre tid, så man må være tålmodig på en helt annen måte.
Jeg skal slutte å røyke når jeg har slanket meg nok. Tør ikke før, for jeg er redd for å rase enda mer opp i vekt, og det orker jeg bare ikke :-). Så jeg satser på å få på plass et sunt og fornuftig kosthold før jeg begynner på den jobben. Ikke den beste prioritering helsemessig sett, men er man forfengelig så er man forfengelig ;-)....
Nå er du jo under 100. Stå på videre, dette går bra (med litt tålmodighet...)
Nefele