← Alle dagbøker
Baby
64 år174 cm15 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start83,8 kg
Sist90,7 kg
Endring+6,9 kg
BMI nå30,0
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Uffda, ikke bra
Jeg har ikke hatt tid til å skrive i det siste. Har altfor mye å gjøre...Eldstejenta vår skal konfirmeres på søndag, og selv om vi ikke skal ha selvskapet hjemme, så er det nok av ting å huske på.
Måltidene har blitt ganske "utglidende" i det siste, og det syns på vekta selv om jeg hadde fryktet det værre...
Det pøsregner idag, så noen sykkeltur blir det ihvertfall ikke da!
Jeg ønsker alle en fin dag! :-)
Spooky....
Det var første veiing idag på noen dager, og jeg ser at jeg har gått opp 500 gram...hmm..Det var da spooky..:O
Jeg syns da selv at jeg har vært flinkere enn på veeldig lenge.
Men jeg mister ikke motet av den grunn. Her er det bare å stå på!
Foreløpig har jeg bare fått i meg kaffe + 2 appelsinbåter, og fra i dag skal jeg bare spise frukt fra til kl 1100.
Jeg har kikket litt på hva GI-"dietten" (Glykemisk Index) egentlig går ut på. Jeg har jo en viss peiling på det ifra før, og det er veldig interressent.
Nå jeg kikket på listen over div. matsorter på GI-listen, så jeg at løk, hvalnøtter og peanøtter (usaltet) hadde meget lav GI..? Det var nytt for meg.
Poenget er jo at man skal spise mat med lav GI, men det er vel litt for enkelt å si: Spis hvalnøtter og peanøtter?
Det høres ikke helt logisk ut, da...
Jeg har bestemt meg for å sette opp en ukesplan, med hva jeg skal spise, "hva" jeg skal trene, hvor mange glass vann pr dag (og krysse av på skjema).
Dette skal jeg bare ta meg tid til, for på denne måten blir jeg flinkere til å strukturere meg.
Det er et aldeles nydelig vær ute idag med strålende solskinn og varmt!!! Så da blir det sykkeltur senere med minstejenta :)
Igår var vi ute blandt hvitveisen - å så nydelig hvitt teppe i skogen:-)))
Klem fra Baby ;-)
Støl i rumpa...
I går var vi på sykkeltur med nye sykler, og det var så nydelig å få mosjonert. Jeg har aldri vært noe glad i å jogge eller trene hardt. Det passer rett og slett ikke for meg.
Men jeg liker mosjonsformer som å gå turer, danse, svømme eller sykle. Og igår måtte jeg jo prøve den nye sykkelen, men da merket jeg at jeg var i elendig dårlig form, for hver gang vi kom til bakker, så måtte jeg gå av...selv om jeg har syv gir :P
Ken orket flere bakker enn meg..hm merkelig...:)
Kjenner at rumpa er støl i dag, men allikevel - Det er en god følelse. Så nå skal vi sykle hver dag!
I dag har jeg spist to brødskiver med ost + et lite glass eplejuice og kaffe.
Har satt meg som mål å drikke 10 glass vann idag, så jeg blir vel rene vanntanken!
Så skal jeg skrive inn noen enkle slankeoppskrifter her, for nå har vi laget klart for "kokebok" her hvor vi selv legger inn oppskriftene. Var ikke det flott dere? ;-)
Vel, da får dere ha en fin dag alle sammen!
Baby :)
<-- I dag blir det sykkeltur
I dag har jeg ikke veid meg, men regner med at vekta står på det samme, da jeg ikke var spesielt flink i går kveld...
Det er jo bare helt utrolig dumt å finne på å spise chips med dipp....?!? + en sandwich..
Så da blir jeg nødt til å trimme litt idag. Derfor skal jeg sykle en tur med min nye sykkel.
Er den ikke fiiiiiin?? Den har fått lov til å stå inne i natt..
Jeg ønsker alle en god søndag!
Baby :-))

Deilig frokost
God formiddag!
Nå har jeg akkurat fortært en deilig frokost med 4 (?!?)brødskiver, appelsinjuice, frukt og kaffe...
For meg er en god frokost et "must" for å få en bra start på dagen.
Jeg tror jeg må legge opp en ny strategi for at jeg skal klare dette nå, for jeg begynner å få mer motivasjon. Takket være dere!!
Slik blir nå mitt nye opplegg:
En solid frokost (uten smør på skivene)
Vann
Et par knekkebrød med magert pålegg + frukt til lunsj
Vann
Kanskje et knekkebrød til...
Middag (liten porson) + grønnsaker utenom
Vann
Frukt eller grønnsaker
2 brødskiver til kvelds
Vann + ananas (istedetfor snacks)
Snart skal min nye sykkel hentes, og jeg gleder meg, for jeg har ikke hatt egen sykkel på mange år...(?!)
Så da skal jeg bli flink til å sykle turer istedefor å bruke bilen! (Jogging er noe av det kjedeligste jeg vet!)
I tillegg har Ken og jeg meldt oss inn på treningsstudio, og vi skal fra nå av bli flinkere til å bruke medlemsskapet!
Tilslutt: Takk for koselig prat på chatten i går kveld til dere alle sammen!
En strålende dag ønskes dere av Baby :-))
Glad og trist på samme dag...
Hei igjen alle sammen!
Som overskriften sier, så er jeg trist fordi jeg nettopp har lest dagboken til Elisabeth....Det var vel egentlig grunnen til at jeg ville skrive litt idag.
For Elisabeth har vært en stor inspirator for veldig mange her inne, som målbevisst har klart å gå ned så mange kilo ved å spise riktig og samtidig mosjonert uten å "sprekke"!
Hurra for deg!
Vi er så glad for å ha deg tilbake, og nå forstår vi hvorfor du ikke har skrevet i dagboka på lenge...Jeg er virkelig lei meg for det tragiske du har opplevd.
Men jeg er også glad i dag for at vi har funnet en løsning på å kunne fortsette driften av slankere.com.
Det kan dere lese om på hovedsiden.
Jeg skal nå bli flinkere til å oppdatere dagboka mi, for se på denne vekta, da! Den går bare oppover og oppover!!!
I morgen får både minstejenta og jeg ny sykkel, og jeg gleder meg utrolig til koselige sykkelturer!
Ha en fin helg alle sammen.
Klem fra Baby :-))
Nå er det på tide å skjerpe seg.
Heisann.
Nå er det slutt på alle mine utskeielser!
Det har blitt altfor mye godtespising. Min store svakhet heter: Sjokolade....
Nå har jeg tatt meg et eple, og jeg skal love meg selv å spise en frukt hver gang jeg har lyst på noe godt.
Det er deilig vær idag, så jeg skal gå en tur med minste- jenta nå ganske snart :)
Jeg har ingen idè om hva jeg skal spise idag, men noe sunt blir det ihvertfall.
Klem, Baby :)
Jeg vil igang!
Hei på dere :)
Vekta har ikke rørt seg, og det får jeg vel se på som positivt, da mine anstrengelser ikke har vært de beste....
Jeg er faktisk veldig flink på dagen - følger stort sett blodtypedietten. Dvs. ikke kjøtt (bortsett fra kalkun og lam)og ikke hvetemel, og endel mer, da...
Det er når kvelden kommer, at lysten på noe godt kommer snikende...fyfyfyfy....Da saumfarer jeg alle skap..fyfyfyfy...
Og noen ganger har jeg gjemt unna en aldri så liten sjokolade i en skuff...fyfyfyfy....
Nei dette må det bli en slutt på!!!!!
Jeg har startet frokosten veldig bra som vanlig.
1 stk rugsprø med cottage cheese og kalkunservelat + vann og kaffe (og en røyk.....fyfyfyfyfy....)
Jeg orker dessverre ikke så mye mat til frokost, enda jeg VET at da kan jeg spise maaaange rugsprø...
Jeg skal nå bli flinkere og bare spise ananas når jeg får lyst på sjokolade.
Ha en fin dag alle sammen!
Litt oppdatering kl 1710:
Uff, jeg har full sprekk i dag allerede :-((
3 stk boller og sjokolade, og nå skal vi ha gryterett med rundstykker...skal prøve å begrense meg litt, da.
Men så kommer kvelden, og jeg bare VET at jeg ikke klarer å ligge unna snopet...
Uffamei...Hvor blir det av motivasjonen...??
Jada - Her går det oppover!!
Det ser visst ut som både vekta og jeg har misforsått dette.
Jeg vet jo så inderlig godt at sjokolade IKKE er slankende!
Fyfy - I dag skal jeg ikke smake på noe godt. I kveld har jeg planlagt å kose meg med en ananas :-) For jeg vet at søthungeren vil melde seg.
Hmm - kanskje jeg burde prøve med litt krom...?
I dag var det plutselig vinter ute, så minstejenta var helt vill når hun så det..
Vi har nemlig ikke hatt snø i vinter....
Kanskje jeg skal lage snømann med henne når hun kommer hjem fra barnehagen i dag? Det er fin mosjon det.
Takk for praten på chatten igår kveld til dere som var der!
Ha en fin dag alle sammen :-)
Prøver å komme igang...
Hei igjen :)
I dag har jeg ihvertfall startet bra, med foreløpig bare en skive rugsprø med cottage cheese og kaffe. Det var litt smakløst, så neste skive skal bli litt mer spennende!
Jeg skal følge blodtypedietten som jeg har gjort før, for da gikk jeg gradvis ned i vekt uten å gjøre noe spesiellt annet enn å spise de matvarene som er riktig for min type.
I tillegg fikk jeg et mye bedre overskudd. Det er ikke noen hokus pokus!
Men det kan noen ganger bli litt slitsomt, da vi har forskjellige blodtyper her i familien, og den ene skal ha det og den andre det...
Takk for kommentarer fra dere, og det er veldig inspirerende å lese hvordan dere gjør det!!
Vel, da er jeg vel igang, da...:-)
Jeg trenger litt inspirasjon for å komme igang....
Hei alle sammen!
Nå er jeg lei av at alle klærne mine strammer eller er for trange! Jeg må rett og slett bare komme igang.
Prøver å finne motivasjon ved å lese i dagbøkene deres.
Jeg skriver mer etterhvert, men nå skal jeg lese litt mer om hvordan dere gjør det!:-))
Ha en fortsatt fin dag alle sammen!
Altfor glad i mat...
Heisann!
Dette går ikke særlig bra, nei....:-(
Viljestyrken er ikke så sterk for tiden, så jeg får vel ta et kraftig oppgjør med meg selv. I dag har jeg f.eks. spist "et lass" med pannekaker med blåbærsyltetøy.....fysjofysj...namnamnam!
Jeg tror jeg trenger en liten "innkjøringsperiode", men ned i vekt - det skal jeg!
Dette går så det suser....Bare feil vei!!!
Uffamei....Dette er ikke lett. Skal ta med med minstejenta ut nå snart. Jeg trenger visst å komme meg laaangt unna matfatet...
Ha en fin dag til dere alle :-D
Litt for mye av det gode...
Hei igjen!
En ny uke og nye muligheter står for døren, og det kan trenges, for denne helgen har det blitt store utskeielser av både god mat og rødvin...huffamei...Det er slett ingen slankemat det, nei..Det er utrolig at jeg har gått ned noen gram....:-)
I dag skinner sola nydelig her - en virkelig flott høstdag, så minstejenta mi og jeg skal ut og gå tur, og være aktive i høstløvet..Da smører jeg med mat (frukt og kaffe til meg selv)og koser oss ute!
Til alle sammen: Tusen takk for herlig ros av sidene. Jeg ønsker ikke å blande dagboka mi med "driften" av sidene, men jeg måtte bare få sagt det.
Ha en flott slankedag alle sammen ;-)
Hei :-)
Hei alle sammen!
Ja nå slenger jeg meg med her jeg også. Jeg har fulgt med i dere andres dagbøker i lang tid nå, og jammen er mange av dere flinke! Jeg føler nesten at jeg kjenner mange av dere nå, siden det er min mann Ken og jeg som driver Slankere.com.
Dette er en glimrende måte å slanke seg på - sammen med andre. Det er godt med litt oppmuntring når man har vært flink (eller det motsatte)...Vi vet jo alle hvor vanskelig det er å slanke seg! Lykke til til oss alle ;-) Nå skal jeg ha meg en kopp kaffe...
Klem, Viola.
Vi er visst fleire som prøver å snu ein trend her? Sjølv har eg lagt på meg seks kilo sidan i haust, etter å ha gått ned nesten 13. Det er surt, men vi skal da klare dette?!
Eg prøver forøvrig å ete låg-GI mat, som du var nysgjerrig på. Det går forbausande bra, eg et verkeleg mykje grønsaker, rå, kokte, woka osv. Har droppa poteter heilt, erstattar det med basmatiris, linser og bønner, og brødet klarer eg meg stort sett utan med litt god planlegging av matpakker. Pasta lagar eg av durumkveite, som kan også etast i små porsjonar.
Lykke til!
Vi er visst fleire som prøver å snu ein trend her? Sjølv har eg lagt på meg seks kilo sidan i haust, etter å ha gått ned nesten 13. Det er surt, men vi skal da klare dette?!
Eg prøver forøvrig å ete låg-GI mat, som du var nysgjerrig på. Det går forbausande bra, eg et verkeleg mykje grønsaker, rå, kokte, woka osv. Har droppa poteter heilt, erstattar det med basmatiris, linser og bønner, og brødet klarer eg meg stort sett utan med litt god planlegging av matpakker. Pasta lagar eg av durumkveite, som kan også etast i små porsjonar.
Lykke til!
En fryktelig oppgang var det jo ikke, men som det sies over her.. grammene sniker seg på..så blir det snart kilo av det..ikke bra!
Og du..selvom man er travel og stresset, trenger det ikke bety at man går opp i vekt da..så prøv å ta med deg mat i veksen/ ryggsekken når du haster rundt omkring, sånn at du gir kroppen din næring jevnt og trutt...
Nå synes jeg du skal gå inn for full skjerpings, for nå er du snart 10 opp fra startvekten din.... og det er ikke bra!
*blåser masse masse motivasjons-støv til Baby*, og håper at dette hjelper deg litt!
Håper det blir en flott konfirmasjon for jenta di!
Klem fra trixi
Det er når vekta går saakte oppover man må passe på. Plutselig har de grammene formert seg og blitt til kilo! Ha det i bakhodet, så klarer du å "lure" hjernen til å la være å ha lyst på godis/usunn mat/store porsjoner!
Kom igjen, det er aldri for sent å være ørlite flinkere igjen!
Klem fra Minelli