← Alle dagbøker
diarist.Alias

Baby

64 år174 cm15 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start83,8 kg
Sist90,7 kg
Endring+6,9 kg
BMI nå30,0
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
19. oktober 200129. april 2002
☹️90,7 kg

Uffda, ikke bra

Jeg har ikke hatt tid til å skrive i det siste. Har altfor mye å gjøre...Eldstejenta vår skal konfirmeres på søndag, og selv om vi ikke skal ha selvskapet hjemme, så er det nok av ting å huske på.
Måltidene har blitt ganske "utglidende" i det siste, og det syns på vekta selv om jeg hadde fryktet det værre...

Det pøsregner idag, så noen sykkeltur blir det ihvertfall ikke da!

Jeg ønsker alle en fin dag! :-)

5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola❤️30. april 2002
Uffda, Baby! Det er ikkenoe gøy å drive med baklengsslanking! Men når denne konfirmasjonen er vel overstått så blir det sikkert lettere for deg å tenke på slanking skulle jeg tro. Nå må du ikke miste motet da!
Klem, Viola.
Bilde
c.AuthorAlias Hydra30. april 2002
Heisann!

Vi er visst fleire som prøver å snu ein trend her? Sjølv har eg lagt på meg seks kilo sidan i haust, etter å ha gått ned nesten 13. Det er surt, men vi skal da klare dette?!

Eg prøver forøvrig å ete låg-GI mat, som du var nysgjerrig på. Det går forbausande bra, eg et verkeleg mykje grønsaker, rå, kokte, woka osv. Har droppa poteter heilt, erstattar det med basmatiris, linser og bønner, og brødet klarer eg meg stort sett utan med litt god planlegging av matpakker. Pasta lagar eg av durumkveite, som kan også etast i små porsjonar.

Lykke til!
c.AuthorAlias Hydra30. april 2002
Heisann!

Vi er visst fleire som prøver å snu ein trend her? Sjølv har eg lagt på meg seks kilo sidan i haust, etter å ha gått ned nesten 13. Det er surt, men vi skal da klare dette?!

Eg prøver forøvrig å ete låg-GI mat, som du var nysgjerrig på. Det går forbausande bra, eg et verkeleg mykje grønsaker, rå, kokte, woka osv. Har droppa poteter heilt, erstattar det med basmatiris, linser og bønner, og brødet klarer eg meg stort sett utan med litt god planlegging av matpakker. Pasta lagar eg av durumkveite, som kan også etast i små porsjonar.

Lykke til!
c.AuthorAlias trixi😉29. april 2002
Hei hei...
En fryktelig oppgang var det jo ikke, men som det sies over her.. grammene sniker seg på..så blir det snart kilo av det..ikke bra!
Og du..selvom man er travel og stresset, trenger det ikke bety at man går opp i vekt da..så prøv å ta med deg mat i veksen/ ryggsekken når du haster rundt omkring, sånn at du gir kroppen din næring jevnt og trutt...

Nå synes jeg du skal gå inn for full skjerpings, for nå er du snart 10 opp fra startvekten din.... og det er ikke bra!

*blåser masse masse motivasjons-støv til Baby*, og håper at dette hjelper deg litt!
Håper det blir en flott konfirmasjon for jenta di!

Klem fra trixi
c.AuthorAlias Minelli😈29. april 2002
Uffda, Baby!

Det er når vekta går saakte oppover man må passe på. Plutselig har de grammene formert seg og blitt til kilo! Ha det i bakhodet, så klarer du å "lure" hjernen til å la være å ha lyst på godis/usunn mat/store porsjoner!

Kom igjen, det er aldri for sent å være ørlite flinkere igjen!

Klem fra Minelli
👻90,5 kg

Spooky....

Det var første veiing idag på noen dager, og jeg ser at jeg har gått opp 500 gram...hmm..Det var da spooky..:O
Jeg syns da selv at jeg har vært flinkere enn på veeldig lenge.
Men jeg mister ikke motet av den grunn. Her er det bare å stå på!
Foreløpig har jeg bare fått i meg kaffe + 2 appelsinbåter, og fra i dag skal jeg bare spise frukt fra til kl 1100.

Jeg har kikket litt på hva GI-"dietten" (Glykemisk Index) egentlig går ut på. Jeg har jo en viss peiling på det ifra før, og det er veldig interressent.

Nå jeg kikket på listen over div. matsorter på GI-listen, så jeg at løk, hvalnøtter og peanøtter (usaltet) hadde meget lav GI..? Det var nytt for meg.
Poenget er jo at man skal spise mat med lav GI, men det er vel litt for enkelt å si: Spis hvalnøtter og peanøtter?
Det høres ikke helt logisk ut, da...

Jeg har bestemt meg for å sette opp en ukesplan, med hva jeg skal spise, "hva" jeg skal trene, hvor mange glass vann pr dag (og krysse av på skjema).
Dette skal jeg bare ta meg tid til, for på denne måten blir jeg flinkere til å strukturere meg.

Det er et aldeles nydelig vær ute idag med strålende solskinn og varmt!!! Så da blir det sykkeltur senere med minstejenta :)
Igår var vi ute blandt hvitveisen - å så nydelig hvitt teppe i skogen:-)))

Klem fra Baby ;-)
9 i heiagjengen
c.AuthorAlias Niki😌25. april 2002
Heisann Baby!
Utrolig kjekt at dere valgte å fortsette med sidene!

Å forsøke å styre unna matvarer med høy GI tror jeg kan være lurt. Men selv om man spiser lav glykemiske matvarer tror jeg ikke man skal se bort i fra kalori innhold. Det ene utelukker ikke det andre. Samtidig vil en tilstrekkelig mengde sunt fett være gunstig for en slankekur. Essensielle fettsyrer er med på å øke forbrenningen og fungerer som en effektiv apetittdemper. Sånn sett kan nok et par nøtter i ny og ne være gunstig, men snakker da IKKE om en hel skål med peanøtter :-)
Hemmeligheten er nok et balansert kosthold med nok av alt...

Fant slik en fin sykkel som jeg synes passet så godt her siden du er så glad i å sykle :-)

Hmm, det slår meg.... kanskje det hadde fungert bedre med opplastbare bilder om bakgrunnen på sidene her var hvite...

Vel, vel. Håper du har fått deg en fin sykkeltur i dag også!

Klem Niki
Bilde
c.AuthorAlias tøysa🙂25. april 2002
Hey Baby...
Du,hva betyr 51 besøkende roboter når det er 30 aktive brukere i skrivende stund??
Hva er det for noe morsomt dere har funnet på nå?
c.AuthorAlias April😃25. april 2002
Først vil jeg få lov til å takke også deg for at dere fortsetter med sidene (har takket Ken!)
Dere gjør en vidunderlig jobb for oss brukere, og jeg har bare hatt så utrolig mye glede av sidene og av alle hyggelige mennesker jeg har blitt kjent med på denne måten!!
TUSEN TAKK!!!!!

Når det gjelder slanking og GI har jeg ikke mer faglig innsikt enn den jeg har fått av å lese Fedon Lindbergs bøker om saken.
Men generelt er det vel slik at vi får i oss for mye kjappe karbohydrater i dagens normale kosthold.
Jeg har forsøkt å være bevisst på dette siden i høst, men om det er derfor jeg har fått slike resultater vet jeg jo egentlig ikke.
Har ihvertfall lest i forskningsrapporter om å opprettholdelse av vekttap, at ved å inkludere litt nøtter i kostholdet går det bedre. Det skyldes delvis at disse små harde godsakene er veldig riktig ernæringsmessig satt sammen, selv om det er mye (sunt)fett. Men også gir de en illusjon av å spise godterier, og siden det er sundt godt har de en positiv virkning.
Men som jeg leste et sted, det dreier seg om å spise "handfulls" og ikke "bowlfulls" om dagen.
Kos deg med nøtter, sykkelturer og frukt.
Mitt stalltips er også Havreknekke med makrell i tomat og gulrøtter!!!!
Du er kjempeflink!!!! April
c.AuthorAlias Ronja😊24. april 2002
Heisann:)
Fint å se at pågangsmotet er på topp:) Bare gi deg selv litt tid så skal du se det går rette veien:) Jeg vil annbefale deg å bare veie deg en gang i uken, samme dag og samme tid for da er vekta liksom mest korekt, pluss at jeg for mitt vedkomende syns det er greit, for jeg vil ikke bli for opphengt i å trø på vekta:)
Uansett ønsker deg lykke til, stå på så skal du se at dette klarer du fint:)
klem fra Ronja
c.AuthorAlias Di@blito24. april 2002
Takk fo innlegget
c.AuthorAlias nameit😉24. april 2002
Hei baby!

Tusen takk for råd i.f.m. treg mage. Nå har jeg prøvd ananas og kaffe, men det har foreløpig ikke skjedd noe. *ler*
Får vel begynne å premiere meg hver gang jeg er flink og går på do. Tror nok mine problemer har litt med matintoleranse å gjøre.
Jeg tror også at man bør starte dagen med noe som får forbrenningen i gang. Gjerne knekkebrød. Noe som magen får jobbe med. Men enhver må jo gjøre det de selv føler passer dem best. Lykke til iallfall. Fortsetter du sånn, så MÅ det jo vises på vekta snart.

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias Lakki😄24. april 2002
Heisann!

Takk for hyggelig kommentar i dagboka mi ved under-hundre-jubileet mitt!

Jeg har ikke så stor tro på dietter jeg, men dette med GI tror jeg litt på. Jeg klarer nok ikke å følge det helt, men tror det er lurt å skjele litt til GI når man spiser, sånn at måltidene totalt ikke ligger for høyt på GI. Dette med blodsukkerstigning med påfølgende nedtur er skummelt, og jeg er overbevist om at lavt blodsukker er en viktig faktor som bidrar til sprekk! Selv har jeg så og si kuttet ut sukker helt. Dette etter å ha sett min far gå ned 20 kilo på et halvår da han gjorde det. Han rører fortsatt ikke sukker, og har beholdt sin nye vekt 4 år seinere. Ellers spiser han mye grønnsaker, og går mye. Verre er det ikke sier han...

Bare stå på forresten - det løsner nok til slutt!!!

Klem fra Lakki
c.AuthorAlias trixi😀24. april 2002
hei hei!
Jeg tror ikke det er lurt å starte dagen bare med frukt. Da må du iallefall spise frukt med mye fiber i..( har jeg hørt at pærer har mye fiber mon tro? ).. Jeg er ingen slankeekspert i det hele tatt. men det er mye sukker i frukt.. og man bør vel ikke overdrive inntaket.
Hadde jeg vært deg hadde jeg heller passet på å starte dagen med noe som får forbrenningen skikkelig i gang, f.eks rugsprø, og så heller ta en frukt før fiber-bomben.

Fastsatte dietter tror jeg heller ikke er så smart. For poenget vårt er jo at vi skal klare å spise normal mat, men med måte? er det ikke? ellers vil vi vel bare gå opp igjen når vi starter med vanlig mat igjen?

Uff, hører at denne kommentaren høres veldig negativ ut... men jeg selv er overbevist om at den eneste rette veien mot et lettere liv er å legge om livsstilen.. og selv om man går ned v.h.a dietter...vil man få problemer med å holde seg å den vekten senere....

Skal si du trimmer... blir for lite av det her i gården..men sengekos kvalifiserer vel som trim? hihi

Ha en flott dag, håper du finner den måten som du best går ned på!
Klem fra trixi
c.AuthorAlias Sissan😉24. april 2002
Hei Baby!

Takk for kommentar i dagboka mi.

Fortsett å sykle du - så går nok kiloene nedover igjen.
Egentlig er det jo HELT feil å veie seg hver dag vet du, det er så mange ting som spiller inn.

Men du... Blodtypediett... GI.... Fungerer dette?
Jeg tror mange lar seg avlede av slike kurer. Er ikke det viktigste å legge inn et godt kosthold, og sette all energi inn på å IKKE spise noe i tillegg?

Forresten - sykling er kjempebra forbrenningstrening!

Har skrevet litt mer i boka mi i dag, slik du foreslo.

Lykke til med en god slankedag!
🙂90,0 kg

Støl i rumpa...


I går var vi på sykkeltur med nye sykler, og det var så nydelig å få mosjonert. Jeg har aldri vært noe glad i å jogge eller trene hardt. Det passer rett og slett ikke for meg.

Men jeg liker mosjonsformer som å gå turer, danse, svømme eller sykle. Og igår måtte jeg jo prøve den nye sykkelen, men da merket jeg at jeg var i elendig dårlig form, for hver gang vi kom til bakker, så måtte jeg gå av...selv om jeg har syv gir :P
Ken orket flere bakker enn meg..hm merkelig...:)

Kjenner at rumpa er støl i dag, men allikevel - Det er en god følelse. Så nå skal vi sykle hver dag!

I dag har jeg spist to brødskiver med ost + et lite glass eplejuice og kaffe.
Har satt meg som mål å drikke 10 glass vann idag, så jeg blir vel rene vanntanken!

Så skal jeg skrive inn noen enkle slankeoppskrifter her, for nå har vi laget klart for "kokebok" her hvor vi selv legger inn oppskriftene. Var ikke det flott dere? ;-)

Vel, da får dere ha en fin dag alle sammen!

Baby :)
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mammatil3😃23. april 2002
Hei.
Jeg vil bare takke for disse sidene. Har ikke oversikten over hvem dere er som driver dette stedet, men jeg vil i hvert fall si at det er et positivt tiltak. Etter to svangerskap og tre fødsler (tvillinger siste gang), har det skjedd ting med kroppen min som jeg bare ikke kan akseptere... litt for mange kilo her og der... Derfor er det veldig inspirerende å kunne lese om andre som sliter med det samme, samtidig som jeg får gode tips og idèer til både kosthold og trim (for det er vel der svaret på problemene ligger??).
Så tusen takk for disse sidene, dere hjelper mange folk som virkelig sliter i hverdagen. Faktisk gjør dere livet og hverdagen lettere for mange.
.............og lykke til med syklingen.............
M.
c.AuthorAlias Litago😃23. april 2002
Takk, takk og dobbelt-takk for at slankedagboken fortsetter!!
Også gratis da! Smiler fra øret til øret jeg.

Grattis med ny sykkel! Regner med at du snart blir kjent med den og at du drar fra Ken i alle motbakker. Trikset er å bruke girene effektivt. Tenkt deg at du skal tråkke like raskt (like mange ganger rundt pr. minutt) i oppoverbakker som på sletter. Da har du sykkelen i riktig gir.

Jeg sykler masse. Det er skikkelig vondt i rumpa i begynnelsen, men det gir seg heldigvis.

Klem fra Litago
c.AuthorAlias Beatmik😄22. april 2002
Hei Baby!

Jeg må bare få sagt det; Jeg er så glad for at sidene deres fortsetter som før - og nå kulere enn noensinne! Dere er bare flinke du og Ken! Flott at dere gjør nye ting, dette blir bare bedre og bedre. Disse sidene gir jeg ikke slipp på, er blitt helt avhengig jo :)

Ja du, er det ikke fint å sykle!? Det gjør jeg også, skal få det til oftere nå som det blir mildere ute. En bra ting er det fysiske godet det fører med seg, en annen ting er naturopplevelser og vinden i ansiktet ettersom kilometerne ruller, bokstavelig talt. En deilig sport! Og så er det så fint at vi starter på det nivået vi er, og så klarer vi fler og flere bakker etterhvert. Trenger ikke ta dem alle i starten, ikke sant?

En god dag ønskes deg også, Baby :) La oss fortsette å sykle!

Klem fra Beatmik
c.AuthorAlias ANNE❤️22. april 2002
Hei. det er ikke bare ny sykkel som gir støl rumpe, gamle gjør samme nytten. Tok årets 1. sykkeltur i går, så det står dårlig til her også.
Takk for rådene dine, jeg er livredd for å ødelegge tarmfunksjon+ forbrenning, så jeg droppa cambridgekuren. Får prøve å klare meg uten. Kjøpte loppefrø i stedenfor.(fiber som skal renske opp.) ANNE
c.AuthorAlias Elisabeth22. april 2002
Hei Baby!

Først og fremst må jeg får si tusen takk for den flotte nyheten om at slankedagboken fortsetter. Jeg må si jeg virkelig trenger den nå i denne tunge tiden. Takk for rørende hilsen i dagboken min,det føles godt å vite at jeg fremdeles har denne siden å komme til. Håper jeg etterhvert orker å skrive mer,nå om dagen går jeg litt på "automatikk".
Denne siden har betydd utrolig mye for livet mitt,den har hjulpet meg å ta tak i meg selv og mine problemer,fått meg til å innse at jeg har makten til å styre mitt eget liv.

Gratulerer med ny sykkel :) Mosjon er så godt selv om man ikke alltid føler for å spise sunt og riktig. Jeg klarer ikke å slanke meg om dagen,men det går aldri mer enn en dag uten at jeg sykler minst én time på spinningsykkelen min. Det holder meg oppe nå. Så får det heller være litt skeis med maten.

Så enda en gang; Tusen hjertelig takk for den store innsatsen dere gjør,jeg er så glad for at dere fant en ordning og jeg hadde gledelig betalt for å opprettholde denne siden.

Takknemlig klem fra Elisabeth.
c.AuthorAlias Nefele😃22. april 2002
Hei Baby,
Gratulerer med jomfruturen på den nye sykkelen. Er det ikke litt deilig å være støl også? Det synes ihvertfall jeg. Jeg liker heller ikke hardtrening. Blodsmak i munnen er ikke min greie. Da er gåturer mer min greie ja. Har ikke fått frem sykkelen fra vinterdvalen enda. Kanskje jeg må la meg inspirere av deg, og kaste meg ut på tur en kveld. Da blir nok datteren min glad også. Hun har mast i 2 uker på meg. (Jeg plages med inngrodd "lat-mark" *S*).

Flott med oppskriftsboka også! Skal prøve å få lagt inn noe, men jeg er nok ikke verdens beste slankekokk dessverre. Når jeg skal lage god mat, blir det som regel en smørklatt her, en fløteskvett der osv osv. Men, til sammen har vi sikkert mange lure tips!

Ha en fin uke, og lykke til med videre sykling!

Nefele
😃90,0 kg

<-- I dag blir det sykkeltur

I dag har jeg ikke veid meg, men regner med at vekta står på det samme, da jeg ikke var spesielt flink i går kveld...

Det er jo bare helt utrolig dumt å finne på å spise chips med dipp....?!? + en sandwich..
Så da blir jeg nødt til å trimme litt idag. Derfor skal jeg sykle en tur med min nye sykkel.
Er den ikke fiiiiiin?? Den har fått lov til å stå inne i natt..

Jeg ønsker alle en god søndag!

Baby :-))
Bilde
11 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😉22. april 2002
Hei Baby!

Gratulerer med kjempeflott sykkel!
Og tusen tusen takk for at dere vil opprettholde slankedagboka, og attpåtil gratis! Det setter vi umåtelig stor pris på!

PS: Prøv gulrotstaver med dipp i stedet for chips. Det gir god knasefølelse. Godt er det faktisk også.

Ha en fin dag!

NameIt
c.AuthorAlias Ally22. april 2002
Heihei, så godt at du er tilbake igjen! Kjempefin sykkel, det er nok en god investering! Tenk deg de flotte beina du kommer til å få!

Tusen takk for at dere opprettholder siden! Som andre sier så hadde jeg gladelig betalt jeg også, men gratis er flott og fint! Synes de andre slankesidene er for glatte og kommerse, jeg. Denne har sjarm, og den er vår. Jess!
c.AuthorAlias Lakki😄22. april 2002
Tusen takk til deg og Ken, og til alle andre som har bidratt til at siden opprettholdes!!!

Og tak for oppmerksomheten i dagboka mi - jeg kjemper videre, og dette er en GENIAL støtte i kampen!!!

Klem fra Lakki
c.AuthorAlias tøysa😀22. april 2002
eeehh...sykkel....hm.Dèt har jeg ikke gitt.dvs,ungene har en som er i veldig dårlig forfatning,veeldig.Så det må nok innkjøpes en,men det er utgiften da.Vi får se litt utpå om det ikke kan bli mulig å få skviset en inn i budsjettet.

Takk for en hyggelig chat på fredag/lørdag.Håper vannet ditt sluttet å være flåsete(hihi)

~~~~~~Chiaooooo~~~~~~
c.AuthorAlias Ronja😊21. april 2002
hei baby:)
Gratulerer så masse med ny sykkel:) Nå må du bruke den flittigt da:) jeg har også tenkt på sykkel, men jeg får vente til neste vår for da er minstegutten så stor at jeg kan ha han i sete bakpå, frem til det får vi bare ta bena fatt:)
Ønsker deg en god slankeuke framover:) Og god blir min uke etter at dere bestemte dere for å opprettholde sidene:)
klem fra Ronja
c.AuthorAlias ANNE😊21. april 2002
Jeg har vært ute og syklet for første gang i år, og var faktisk i ganske fin form, måtte bare gå opp en bakke (men det var en grusom en da!) Syklet avsted med dattera på baksetet, og gubben slepende etter ( godt å få luftet ham litt. HIHIHI)
Skal prøve å ta en tur i morgen også, hvis været er bra.
Grabba med ny sykkel, hvordan har du klart å få bildet inn her?ANNE amatør.
c.AuthorAlias bamboo er feit😀21. april 2002
Ja dette hørtes bra ut!
håper du får deg en skikkelig fin tur da. det er jo fint vær også... ( her i drammen da)
det er en fin sykkel du har kjøpt deg!håper den blir velbrukt nå.
skal ta meg en lang sykeltur imorgen,og starte på nytt fordi nå trengs det.!
Ha det fintda... ønsker deg lykke til.

Hilsen Bamboo..
c.AuthorAlias Minelli😃21. april 2002
Hei Baby!

Tusen takk for hyggelig kommentar, og for at slankedagboka forblir gratis. Likevel, jeg hadde gladelig betalt penger for at den skulle opprettholdes!

Du sier noe...sykkelen min står i garasjen ennå, men i dag skal jeg jammen huske å ta den ut! Sykling er kjempebra morsjon...så sant man ikke triller hele tiden, da.

Ha en kjempefin sykkeltur, og en god søndag!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Viola😄21. april 2002
HURRAAAA for at slankesidene fortsetter! Og ha en riktig god sykkeltur!
Klem, Viola
c.AuthorAlias Ken❤️21. april 2002
Hei pus!
Gratulerer med ny sykkel! Nå lover du meg at du sykler 20-30 mil om dagen! ;-) He, he....

Ken.
c.AuthorAlias Ragnhild21. april 2002
Lykke til med sykkelturen! Jeg tror jammen at jeg skal ta frem min også :-) Må finne ut hvordan jeg legger ut bilder og sånne smilefjes i innleggene mine :-) kult!

Ville bare si at jeg er veldig glad for at slankedagboka forblir gratis - håper virkelig at dere klarer å finne sponsorer slik at dere kan fortsette med dette!

ha en god dag
Ragnhild
😊90,0 kg

Deilig frokost

God formiddag!

Nå har jeg akkurat fortært en deilig frokost med 4 (?!?)brødskiver, appelsinjuice, frukt og kaffe...
For meg er en god frokost et "must" for å få en bra start på dagen.
Jeg tror jeg må legge opp en ny strategi for at jeg skal klare dette nå, for jeg begynner å få mer motivasjon. Takket være dere!!

Slik blir nå mitt nye opplegg:

En solid frokost (uten smør på skivene)
Vann
Et par knekkebrød med magert pålegg + frukt til lunsj
Vann
Kanskje et knekkebrød til...
Middag (liten porson) + grønnsaker utenom
Vann
Frukt eller grønnsaker
2 brødskiver til kvelds
Vann + ananas (istedetfor snacks)

Snart skal min nye sykkel hentes, og jeg gleder meg, for jeg har ikke hatt egen sykkel på mange år...(?!)
Så da skal jeg bli flink til å sykle turer istedefor å bruke bilen! (Jogging er noe av det kjedeligste jeg vet!)

I tillegg har Ken og jeg meldt oss inn på treningsstudio, og vi skal fra nå av bli flinkere til å bruke medlemsskapet!

Tilslutt: Takk for koselig prat på chatten i går kveld til dere alle sammen!

En strålende dag ønskes dere av Baby :-))

8 i heiagjengen
c.AuthorAlias lilje21. april 2002
Hei! Takk for koselige kommentarer!

Jeg er enig med deg i opplegget. Sunn mat og trim er det som skal til! Kjempelurt å invistere i ny sykkel. Vi kjøpte en trimsykkel i fjor vår, og det var mange som sa: Nei, det er bare bortkastede penger! Du kommer aldri til å bruke den.

Men det tok de skammelig feil! Det gikk riktignok noen måneder før jeg brukte den regelmessig, men etterat jeg var komt igang, brukte og bruker jeg den regelmessig. Hver dag! (bortsett fra 2 dager i uken, for da trener jeg aerobic) Så det at jeg har gått ned i vekt er rett og slett mye mer trening :) og bort med alle søtsaker!

Lykke til!!!!!

Ha en fortsatt fin helg!
c.AuthorAlias Sussi20. april 2002
Takk for prat på chatten igår!

Igår var jeg litt misfornøyd og da spiser jeg om ikke uhemmet,
så noe som ligner.

Jeg ser slankere dot com fortsetter og fortsatt er gratis, jeg er kjempefornøyd og glad. Har planer om å være her inne bestandig, tror det er eneste måten jeg klarer å være obs. på vektoppgang, "glemmer" ellers å veie meg, tror det er klærne som krymper.
Ser du har planer om å spise relativt mye brød, se på siden
ibalanse dot no
De anbefaler i alle fall VELDIG GROVT brød....
Men det er mange veier til Rom, lykke til med slankingen!!!
Slankehilsen Sussi
c.AuthorAlias Hanne20. april 2002
Hei Baby!

Det er et slit å komme i gang, men jeg er sikker på at du klarer det nå som du får ny sykkel! For meg er det ihvertfall slik at apetitten reguleres mye bedre når jeg beveger meg litt!

Hilsen Hanne
c.AuthorAlias Jojoen20. april 2002
Hei Baby :-)
Takk for koselig hilsen i dagboka mi. Gjett om jeg er GLAD for at dette stedet finnes - og lettet over at dere fant frem til en måte å holde det i gang på.
Det gir kjempemotivasjon!

Skulle ønske at dere kunne hive over noen treningsbasiller til meg, send smitte snarest!! Trening er vel like viktig som maten, men foreløpig klarer jeg ikke å konsentrere meg om begge deler.

Lykke til med alt sammen :-)

Jojo-klem
c.AuthorAlias ANNE20. april 2002
Hei, ser du er fortsatt flink, det er kjempebra. Prøver selv å skrive av meg en kjempedpresjon, søker trøst hos dere som er så flinke , og håper at noe smitter over på meg. SMITT; SMITT! (det hjalp litt)ANNE
c.AuthorAlias ANNE20. april 2002
Hei, ser du er fortsatt flink, det er kjempebra. Prøver selv å skrive av meg en kjempedpresjon, søker trøst hos dere som er så flinke , og håper at noe smitter over på meg. SMITT; SMITT! (det hjalp litt)ANNE
c.AuthorAlias ANNE20. april 2002
Hei, ser du er fortsatt flink, det er kjempebra. Prøver selv å skrive av meg en kjempedpresjon, søker trøst hos dere som er så flinke , og håper at noe smitter over på meg. SMITT; SMITT! (det hjalp litt)ANNE
c.AuthorAlias ANNE20. april 2002
Hei, ser du er fortsatt flink, det er kjempebra. Prøver selv å skrive av meg en kjempedpresjon, søker trøst hos dere som er så flinke , og håper at noe smitter over på meg. SMITT; SMITT! (det hjalp litt)ANNE
😟90,0 kg

Glad og trist på samme dag...

Hei igjen alle sammen!

Som overskriften sier, så er jeg trist fordi jeg nettopp har lest dagboken til Elisabeth....Det var vel egentlig grunnen til at jeg ville skrive litt idag.
For Elisabeth har vært en stor inspirator for veldig mange her inne, som målbevisst har klart å gå ned så mange kilo ved å spise riktig og samtidig mosjonert uten å "sprekke"!
Hurra for deg!
Vi er så glad for å ha deg tilbake, og nå forstår vi hvorfor du ikke har skrevet i dagboka på lenge...Jeg er virkelig lei meg for det tragiske du har opplevd.

Men jeg er også glad i dag for at vi har funnet en løsning på å kunne fortsette driften av slankere.com.
Det kan dere lese om på hovedsiden.

Jeg skal nå bli flinkere til å oppdatere dagboka mi, for se på denne vekta, da! Den går bare oppover og oppover!!!

I morgen får både minstejenta og jeg ny sykkel, og jeg gleder meg utrolig til koselige sykkelturer!

Ha en fin helg alle sammen.

Klem fra Baby :-))
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi20. april 2002
Jeg har ikke vært her inne så veldig lenge, men har trivdes veldig godt her inne. Synes det er synd at det innføres betaling. Trolig kommer jeg til å gå over til
slankenett dot no, der vil det komme en gratis slankedagbok i neste uke. Om den er like bra som deres, det vet jeg ikke, men håper det. Synd dere ikke klarte å tjene penger på andre måter på denne siden. Men håper det går bra for dere fremover likevel.
Ha det godt!!!
Med hilsen Sussi
c.AuthorAlias Bitten19. april 2002
Hei Baby.
Eg er glad for at dere opprettholder disse sidene for en liten 50 lapp i mndn. De betyr veldig masse for oss alle, så dette er en god nyhet.
Klarer ikke å juble p.g.a. det triste som har rammet Elisabeth.
Klem fra Bitten.
88,0 kg

Nå er det på tide å skjerpe seg.

Heisann.

Nå er det slutt på alle mine utskeielser!
Det har blitt altfor mye godtespising. Min store svakhet heter: Sjokolade....
Nå har jeg tatt meg et eple, og jeg skal love meg selv å spise en frukt hver gang jeg har lyst på noe godt.
Det er deilig vær idag, så jeg skal gå en tur med minste- jenta nå ganske snart :)
Jeg har ingen idè om hva jeg skal spise idag, men noe sunt blir det ihvertfall.

Klem, Baby :)
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias bamboo er feit🐷21. april 2002
din svakhet er sjokolade...mens min er coca cola....
har også en svakhet for seigdamer,fordi de er gode!
jeg skal støtte deg. og vi skal klare dette sammen.

hilsen meg
c.AuthorAlias Inemor19. mars 2002
Heisann. Jeg så i en kommentar at du har peiling på blodtypedietten? jeg har blodtype 0+, kan du fortelle meg hva jeg bør og ikke bør spise? Og du, dette klarer du..sammen med alle oss andre slitere..
Klem Ine
c.AuthorAlias Silie10. mars 2002
Hei!
Dette klarer du vet du! klarer jeg det, klarer ALLE! Sjokolade er fryktelig godt, det beste jeg vet faktisk. Drømmen er å besøke Nidar Bergene og spise fersk troika... MEN NEI! Det skal jeg ikke, for da vet jeg hva som skjer: blir deppa, feit, ingen klær passer, dårlig selvtillitt, og dårlig humør. DET ER ABSOLUTT IKKE VERDT DET!
Håper du klarer dette, for det har jeg bestemt meg for at jeg skal! lykke til, hilsen Silie
c.AuthorAlias Minelli8. mars 2002
Hei Baby!

Sjokolade var også en av mine laster. Jeg bare MÅTTE ha kokesjokolade hver kveld, ikke så mye av gangen, men måtte bare ha. Sånt blir det kilo av!

Kanskje du kan prøve å gjøre som meg, kjøpe light sjokoladepulver og lage en lett-drikk. Det finnes som regel flere smaker å velge mellom, både i helsekost og matbutikker. Jeg synes i alle fall det er en god erstatning når jeg har lyst på sjokolade...noe som jeg forøvrig ikke har særlig ofte lenger!

Kom igjen, Baby, du klarer det du også, epler kan du gjerne spise i tillegg!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Ken7. mars 2002
Hei pusen min,

Nå SKAL jeg også skjerpe meg. Nå har jeg jobbet med dette SMS-konseptet i syv lange og syv breie, så jeg skal ha meg litt mat. Men - det skal være sunn mat.
Dessuten skal jeg oppdatere dagboka mi igjen. Det er på tide.
Jeg skal også begynne å gjøre som mange andre her inne - skrive opp ALT (og da mener jeg alt) som jeg putter inn i sluket...

PDF! :)
85,7 kg

Jeg vil igang!

Hei på dere :)
Vekta har ikke rørt seg, og det får jeg vel se på som positivt, da mine anstrengelser ikke har vært de beste....
Jeg er faktisk veldig flink på dagen - følger stort sett blodtypedietten. Dvs. ikke kjøtt (bortsett fra kalkun og lam)og ikke hvetemel, og endel mer, da...

Det er når kvelden kommer, at lysten på noe godt kommer snikende...fyfyfyfy....Da saumfarer jeg alle skap..fyfyfyfy...
Og noen ganger har jeg gjemt unna en aldri så liten sjokolade i en skuff...fyfyfyfy....

Nei dette må det bli en slutt på!!!!!
Jeg har startet frokosten veldig bra som vanlig.
1 stk rugsprø med cottage cheese og kalkunservelat + vann og kaffe (og en røyk.....fyfyfyfyfy....)

Jeg orker dessverre ikke så mye mat til frokost, enda jeg VET at da kan jeg spise maaaange rugsprø...

Jeg skal nå bli flinkere og bare spise ananas når jeg får lyst på sjokolade.
Ha en fin dag alle sammen!



Litt oppdatering kl 1710:

Uff, jeg har full sprekk i dag allerede :-((

3 stk boller og sjokolade, og nå skal vi ha gryterett med rundstykker...skal prøve å begrense meg litt, da.
Men så kommer kvelden, og jeg bare VET at jeg ikke klarer å ligge unna snopet...
Uffamei...Hvor blir det av motivasjonen...??

10 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ken7. mars 2002
Hei Pus,

Ja - ikke sant vi strever?
Nå MÅ vi ta i et krafttak, og ta oss selv i nakken.

Vi SKAL klare det! :)

PDF
c.AuthorAlias Kamilla28. februar 2002
NB!
- 5 kg konkurransen er nullstillt fra og med onsdag 27.02.
Oppdatering neste onsdag. Er du med?

Kamilla
c.AuthorAlias Alice8. februar 2002
Hei, dette er en kjempe fin side, det er så ok og slanke seg, når man får oppmuntring, oppbakking, gode råd og tips.
Det er en ting jeg lurer på da, jeg kom til og skrive feil årstid når jeg var født, jeg er ikke 31år, men 29 er født i 1972, og jeg lurer på om det går an og forandre på dette, for det er ganske frustrerende. På forhånd takk
c.AuthorAlias "A_P"3. februar 2002
Hei.
En blodtypediett hadde ihvertfall ikke funket for meg, med masse mat man ikke kan spise litt av engang. Det hørtes vanskelig ut.
Jeg prøver å ikke gjøre slankingen vanskeligere enn det allerede er. Spiser lett mat, drikker mye vann og trimmer noe.
Har hørt at kromtabeletter demper godtesuget.

Lykke til videre!

Klem, A_P

c.AuthorAlias fett nok.2. februar 2002
Hei!

Her kommer det noen råd fra ei som er veldig glad i skapet sitt selv *smiler*, kvelder er grusom, men nå skal alt fjernes av godsake, så da blir det ingenting der som frister.

Min måte å tape vekt på er en knallhard uke først.
Kun suppe og atter suppe, jeg lover deg at da smakker(og metter) det godt med sunn, kalorifattig mat etterpå. Holder jeg på å skeie ut for mye senere, tar jeg en 3-dagers suppekur igjen. Nå er jeg veldig glad i tomatsuppe, og i suppekuren kan jeg spise kokte egg, og det metter jo endel.

Det hender jeg tar med meg en termos med suppe i veska/sekken og et ferdigkokt egg hvis jeg skal bort til ei venninne. Familien støtter meg i suppekuren, også når jeg er hos foreldre/svigerforeldre. De har kjøpt inn suppeposer til jeg kommer, dette gjør det enklere. Det er tøft første dagen, men resten av uken/dagene går det greit. Blir på en måte å rense kroppen for gamle avfallstoffer slik at man begynner på nytt.
Dette var mitt tips, vet ikke om det kommer med, for det er ikke alle som har sansen for dette, men det funker for meg. Blir mer fokusert på hva jeg putter i munnen etterpå. Nå er jeg sløv om dagen, så jeg vurderer en 4-dagers til uka.

Lykke til videre, dette klarer du, skal følge med deg litt

Hilsen Rita(som gomler sjokolade snart fordi hun er så svak)
c.AuthorAlias antislankekur1. februar 2002
Hei! Som du ser av mitt alias, så har jeg sluttet med slankekurer! Har gått i samme fella gang på gang, nemlig å gå på harde kurer med pulver, blodtypediett, ananaskurer og "you name it"!Har lagt på meg noen kilo mer enn jeg har gått ned hver gang! Hvis jeg aldri hadde begynt på slankekurer, så hadde jeg garantert ikke veiet så mye i dag. Forbrenningen går nemlig ned på sparebluss ved slike kurer, og fettet renner på igjen. Nå har jeg funnet ut at du må lure kroppen til å tro at det ikke er noen krise. Det tror jeg er enklest ved å spise grovt brød, fisk, magert kjøtt og masse grønnsaker og frukt. Har alltid en bolle frukt stående fremme når den verste hungeren kommer. Men det er ikke lett, det skal jeg gjerne innrømme. Forsøk å drikke mye vann, og ta opp til vurdering med denne blodtypedietten. Er dette noe som holder i lengre tid? Er det ikke vanskelig å spise så spesiell mat? Jeg fant i hvertfall ut det, da det er masse av denne maten som er vanskelig å få tak i, og dessuten vrient dersom du skal lage mat til flere enn deg selv. Lykke til videre, du finner nok motivasjon til å komme i gang! Klem fra antislankekur
c.AuthorAlias Minelli26. januar 2002
Hei Baby!

Jeg hadde akkurat tenkt til å råde deg til å spise noen flere rugsprø til frokost, men det hadde du jo tenkt på selv...Kanskje du bør spise noe annet om morgenen, rugbrød eller annet grovt brød som metter litt mer? Da holder sultfølelsen seg lenger borte av gangen!

Jeg er sikker på at motivasjonen kommer tilbake. Bare lag noen regler for deg selv som er enkle å følge, og følger du dem, ja, så fortjener du litt ekstra. Det kan være å trimme et visst antall timer i uka, ikke spise noe på hverdagene etter kl xx, når du har lyst på noe godt, så vent 10 minutter til før du spiser noe, lag en god kopp te eller kaffe og spør deg selv: Vil jeg virkelig spise dette og fortsatt veie det samme, eller skal jeg la være og heller bli slank??

Dette funker for det meste for meg i alle fall!

Kom igjen nå, Baby! Under 80!!!!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Ally26. januar 2002
Kvelden er verst, enig i det. Spesielt hvis jeg sitter hjemme foran tv'n. Jeg gikk ned ti kilo for to år siden, uten å prøve i det hele tatt. Det tror jeg var fordi jeg aldri var hjemme på kveldstid. Har gått opp fem av dem igjen nå, da...
c.AuthorAlias Avmedkilo26. januar 2002
Hei Baby
Jeg må nok si meg litt ening med Elisabeth. Ikke så streng mot deg selv at du sprekker. Med det var jo en god ide å bytte ut sjokolade med ananas. Da kan du i alle fall spise noe når suget kommer. Prøver du å slutte å røyke samtidig med at du begynner slankekur? Det er ikke lurt å kutte alle dårlige vaner samtidig. Det er i alle fall mye vanskeligere.
I alle fall ønsker jeg deg lykke til. Du skal nok se at vekta peker nedover snart. :)

Avmedkilo
c.AuthorAlias Elisabeth26. januar 2002
Heisann Baby :) Skjønner godt at du er utålmodig med å komme igang,sant det skulle vært bta om vi kunne ta av 5 kilo over natten? :) Hvis jeg kan få gi deg et lite stikkord eller to så er det PLANLEGGING og ikke vær for streng med deg selv.
Planlegg måltidene dine og pass på at det er rikelig slik at du ikke går sulten. Finn også velvalgte ting ut ifra dietten du følger,som du kan kose deg med når kveldssuget kommer. For kveldshungeren vil komme..gang på gang på gang..og etterhvert blir det jo bedre.Synes du er flink og godt igang allerede,frokost ja..har du prøvd havregrøt? Vet ikke om du kan spise det,men det metter hvertfall skikkelig sånn at du ikke føler deg sulten med en gang.
Ønsker deg en flott lørdag. Klem fra Elisabeth :)
85,7 kg

Jada - Her går det oppover!!

Det ser visst ut som både vekta og jeg har misforsått dette.

Jeg vet jo så inderlig godt at sjokolade IKKE er slankende!
Fyfy - I dag skal jeg ikke smake på noe godt. I kveld har jeg planlagt å kose meg med en ananas :-) For jeg vet at søthungeren vil melde seg.
Hmm - kanskje jeg burde prøve med litt krom...?

I dag var det plutselig vinter ute, så minstejenta var helt vill når hun så det..
Vi har nemlig ikke hatt snø i vinter....
Kanskje jeg skal lage snømann med henne når hun kommer hjem fra barnehagen i dag? Det er fin mosjon det.

Takk for praten på chatten igår kveld til dere som var der!

Ha en fin dag alle sammen :-)
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias bamboo er feit25. januar 2002
Hei :-)

jeg synews dere ikke skal bry dere så veldig mye om min alder......, er 15, Ja, men blir snart 16. har alltid vært selvstendig, og vil ikke karakterisere meg som en barnslig person.
Jeg vet selv hva jeg driver med, fordet om mange synes det er forferdelig ungt å være 15.

Håper jeg ikke stadig minnes på min alder.
jeg synes at jeg har fått god starthjelp til min kamp imot kiloene. og det er jeg selvfølgelig meget takknemelig for.

ses på chatten allesammen!

Bamboo ER FEIT 100%
c.AuthorAlias Ally25. januar 2002
Hei! Så deilig det hørtes ut å lage snømann! Frisk luft gir friske tanker og sunn matlyst, tror jeg. Og mosjon er det jo absolutt.

Tusen takk for den lange og informative hilsenen i dagboka mi! Blir jo helt rørt av at noen bryr seg.

Jeg har blodtype 0. Har blafra litt i den boka, men ble helt satt ut av alt det rare jeg bør spise! Jeg er ikke særlig glad i kjøtt, og vil helst ha et mest mulig vegetarisk kosthold. Rødt kjøtt gjør meg kvalm. Kanskje jeg leste for lite.

Takk for at dere har laget denne nettsiden, den virker veldig konstruktiv og seriøs! Så blant annet at Bamboo på 15 fikk endel gode råd av webmaster, og det kan saktens trengs når de er så unge.
c.AuthorAlias mannpåslankern24. januar 2002
Tusen takk for hyggelig oppmuntring (det trengs).
Jeg vet lite om den blodtypedietten, men tror jeg holder meg til den dietten jeg har begynt på så lenge det går nedover (lav-karbohydrat diett). Så får jeg heller sjekke opp blodtypedietten når jeg når ett platå, og står stille i en lengre periode. Når det er sagt så setter jeg pris på å få høre om nye (i hvertfall for meg) måter å slanke seg på, så bare kom med tips.
Lykke til videre, og ikke depp for den lille oppgangen, jeg varierer med opptil 2,5 kilo noen ganger fra dag til dag.
c.AuthorAlias ann-merete24. januar 2002
En kopp varm lett-kakao er heller ikke å fornekte når sjokoladehungeren melder seg.
Jeg nyter da tanken på at jeg får i meg skarve 40-50 kcal mot flere hundre i en liten sjokolade.Og søthungeren blir jo til og med borte.Et hett tips til alle sjokoladefreaker synes jeg.
Men det er noe i at dersom man bare klarer å kutte ut sjokoladen helt for en periode, så er det utrolig hvor sjelden du MÅ ha sjokolade.Lysten ,eller hungeren etter sjokolade blir døyvet, og da er det jo mye enklere ikke å la seg friste til å kjøpe mer heller.
Krom og de greiene der har aldri funka for meg.Dyr avføring kaller jeg det bare....
Uansett lykke til videre!
Vi hadde om trent samme startvekt da jeg begynte kuren min ifjor, så det er litt gøy å følge de som er i samme sjiktet,for å si det sånn.Er nede i 69 nå, etter å ha stabilisert et halvt års tid på 70 kilo.Var litt lei slanking da etter å ha nådd mine første mål, som var - 11 kilo.
Dette kommer til å gå så det suser- men du må tro på det!
Ha en fin dag i snøen!
c.AuthorAlias Leif Per24. januar 2002
Takker for chatten!
Vekta snur nok igjen snart skal du se....ihvertfall om man kutter ut sjokolade, hehe!
Har ikke tid til mer nå men titter innom med jevne mellomrom...
STÅ PÅ!!

LP
85,5 kg

Prøver å komme igang...

Hei igjen :)
I dag har jeg ihvertfall startet bra, med foreløpig bare en skive rugsprø med cottage cheese og kaffe. Det var litt smakløst, så neste skive skal bli litt mer spennende!

Jeg skal følge blodtypedietten som jeg har gjort før, for da gikk jeg gradvis ned i vekt uten å gjøre noe spesiellt annet enn å spise de matvarene som er riktig for min type.

I tillegg fikk jeg et mye bedre overskudd. Det er ikke noen hokus pokus!
Men det kan noen ganger bli litt slitsomt, da vi har forskjellige blodtyper her i familien, og den ene skal ha det og den andre det...

Takk for kommentarer fra dere, og det er veldig inspirerende å lese hvordan dere gjør det!!
Vel, da er jeg vel igang, da...:-)
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat7424. januar 2002
Takk for oppmuntringen. Det er bedre når man er sammen med fler i samme båt.

Og... den brudekjolen er nok ikke det verste - den er korsettert ;) MEN - jeg vil jo ikke ha valker i ryggen... *ler*

Lykke til videre!
c.AuthorAlias Cassandra23. januar 2002
Hei baby..
Setter pris på at du tar deg tid til å lese hele historien før du gjør deg opp noen mening.. Jeg vet at BMI er lav, og jeg har heller ikke noe ønske om å gå ned en drøss med kg, men noen få, samt stramme litt her og der.. Jeg syntes jeg fikk litt vel mye kritikk kun på grunnlag av min BMI, så jeg bestemte meg for å skrive en liten forklaring på hvorfor jeg er her.. Uanz takk for kommentaren
Cassandra
c.AuthorAlias April23. januar 2002
Hei Baby!!!
Leste tilfeldigvis en hilsen du hadde lagt inn i en annen dagbok her, og skjønte at du er halve hjernen bak disse sidene. Jeg vil bare slutte meg til de andre som takker og bukker og lovpriser dere for dette!
Kjempebra og kjempemotiverende!!!!!!
Jeg fant sidene ved en tilfeldighet i slutten av november og har vært med siden. For første gang har jeg fått noen å prate med når det gjelder vektproblemene mine, og det er deilig og befriende!!!
Håper du kommer godt i gang selv nå. Mitt stalltips er trim, trim og atter trim. Ser at du har små barn. Mine begynner å bli litt større nå (10 og 11), men jeg startet å trene med hjemmevideoer da de var små og det var vanslkelig å organisere frigjort tid til trening. Siden har det gått i rykk og napp, men hver gang jeg er flink et halvt års tid går jeg ned. Denne gangen akter jeg å bli nede, men det krever at disse sidene består... Hils Ken fra meg, dere har gjort et genialt trekk for oss her ute!!!! Klem fra April
c.AuthorAlias Arwen22. januar 2002
Hei!
Tusen takk for at dere har laget et sånnt sted hvor vi "slankere" kan komme!

Jeg sliter veldig med "søthunger", og jeg har problemer med å holde meg unna kaker, godteri osv....
Har du noen gode råd????

Stå på videre!

Mange klemmer fra Arwen! ;)
c.AuthorAlias Jenta*S*22. januar 2002
HEY!
Godt å se deg igjen!! Nå må du bli her,og ikke forsvinne fra oss igjen okey??? he he...
Ønsker deg masse lykke til videre,skal bli spennende å følge med hvordan det går med deg:0)
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias studine22. januar 2002
Heisann,
Følger blodtypedietten jeg også, ganske genial egentlig =) Når man først kommer inn i den blir det lettere å følge, men det vet du sikkert alt om =) Ellers må jeg si at det er kjempefint at dere har opprettet denne siden, må være godt å vite at en hjelper så mange, se så mye motivasjon som neppe hadde vært der uten dere! Ellers er jeg sikker på at du klarer det!

klem fra Therese
c.AuthorAlias elly22. januar 2002
Hei Bayby,

I dag var det ekstra koselig å gå inn på sidene da jeg så du hadde vært der med en liten velkomsthilsen til meg:-) Jeg vil først få lov til å gi deg og din mann ros for disse sidene. Er det lenge siden de ble startet?

Du må ha riktig lykke til med blodtypedietten. Har ikke hørt så mye om den, men bare pass på at du får i deg nok næringstoffer! Det gjelder jo alle slankekurer o.l. Hvis alle skal ha forskjellg middagsmat misunner jeg deg ikke i all kokkeleringen på ettermiddagen når alle er kjempe sultne:-) Lykke til, jeg kommer innom deg igjen om ikke så altfor lenge:-)
Ha en fin uke!
Hilsen Elly
c.AuthorAlias aina22. januar 2002
Hei på deg - og takk for hyggelig kommentar i dagboken min. Og tipset ditt om å drikke mer vann var nok lurt - for det er nok jeg kjempe-dårlig til; så takk for det!!!

Du den frokosten din.... Den syns jeg så veldig stusslig ut, du??!! Kanskje du skulle spise litt mer? Det er jo så masse magre pålegg med mye smak nå... Har du spist spekt kalkun-filet f.eks.? Kjempe-godt og så lite kalorier. Kan også nevne Baconpostei (fra det Sunne KJøkken). Rugsprø er veldig godt, men jeg får absolutt ingen metthetsfølelse av det. Der syns jeg Ryvita (den med 27 kcal. pr. skive) er mye bedre; med mer smak og mye mer mettende. Men, det er klart det er jo smak og behag! Jeg ønsker deg lykke til og skal følge med på deg!!

Ha en fin dag!

Hilsen Aina
85,5 kg

Jeg trenger litt inspirasjon for å komme igang....

Hei alle sammen!
Nå er jeg lei av at alle klærne mine strammer eller er for trange! Jeg må rett og slett bare komme igang.
Prøver å finne motivasjon ved å lese i dagbøkene deres.

Jeg skriver mer etterhvert, men nå skal jeg lese litt mer om hvordan dere gjør det!:-))
Ha en fortsatt fin dag alle sammen!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias asta22. januar 2002
Hei og takk for hilsen i boka!

Ville også bare takke for disse sidene, hvis jeg har forstått det riktig, så er du en av de som "driver" den. Det er et utrolig godt redskap å bruke.

Lykke til med slankingen- dette klarer du!!
c.AuthorAlias Avmedkilo21. januar 2002
Hei Baby
Takk for tips om kjøp av bok.
Jeg må også takke for denne fantastiske siden. Den har hjulpet mange, og det er en utrolig god stemning her inne.
Lykke til med slankingen Baby. Vi klarer det sammen!

Hilsen Avmedkilo
c.AuthorAlias Elisabeth21. januar 2002
Hei Baby :)
Tusen takk for koselig kommentar i dagboken min idag. Jeg vil gjerne få rette en STOR takk til dere som har startet denne siden! Håper dere aldri,aldri legger ned for dette er faktisk til stor støtte og motivasjon for mange mennesker. Takket være denne siden har jeg klart å halvere kroppsvekten min uten annen form for støtte/slankekurs. Det viser at det er mulig,ALT er mulig hvis man bare bestemmer seg for det :)
Så kjære Baby,hvis jeg kan få gi deg et lite råd; Bruk dagboken din flittig! Hver dag og gjerne flere ganger for dagen. Uansett om du føler du klarer slankingen eller ikke. Her vil du få masse støtte uansett vet du :)
Skriv opp absolutt alt du putter i munnen og loggfør all trening. Det er så mye lettere når man ser ting svart på hvitt. amn får mange aha-opplevelser.
Jeg håper du finner den gnisten du trenger for å starte igjen,vet hvos hardt det er når den er borte. Ikke gi deg,Baby,det er "bare" å si at "Jeg VIL bli slank!!" :))
Stor klem fra Elisabeth.
c.AuthorAlias Bamse21. januar 2002
Takk for gode råd m.h.t. litteratur og kost. Jeg føler at dette nettstedet virkelig er til hjelp,
og jeg kommer til å bruke det regelmessig, både for min egen del og for å inspirere andre.
Lykke til du også!
Bamseklem fra Bamse
84,5 kg

Altfor glad i mat...

Heisann!
Dette går ikke særlig bra, nei....:-(
Viljestyrken er ikke så sterk for tiden, så jeg får vel ta et kraftig oppgjør med meg selv. I dag har jeg f.eks. spist "et lass" med pannekaker med blåbærsyltetøy.....fysjofysj...namnamnam!

Jeg tror jeg trenger en liten "innkjøringsperiode", men ned i vekt - det skal jeg!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ken2. november 2001
Baby,

Vi er ikke særlige gode "forbilder" når det gjelder slanking...
Huff-huff, ja... Jeg skal veie meg senere i dag for å se hvordan det har gått med meg...

Nå bør vi skjerpe oss. Sammen klarer vi det! :-)

Klem fra mannen din.
84,1 kg

Dette går så det suser....Bare feil vei!!!

Uffamei....Dette er ikke lett. Skal ta med med minstejenta ut nå snart. Jeg trenger visst å komme meg laaangt unna matfatet...
Ha en fin dag til dere alle :-D
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola23. oktober 2001
Det går som kjent opp og ned her i verden...så snart går det ned igjen!
Klem, Viola.
c.AuthorAlias RH23. oktober 2001
Hei Baby!

Fortvil ikke, det kan gå litt opp og ned denne slankingen! Men når du finner din måte og gjøre det på så skal du se at kiloene går nedover! Det går bra skal du se!

Så i dagboken min i dag at du syntes det var bra at jeg satt opp delmål osv, men det er faktisk ganske smart og skrive opp hva man har spist dagen før. Det hjelper til å se hva som kan være grunnen til hvorfor man går opp osv. Bare ett lite tips!

Håper du får en super slankedag i dag!

Masse klemmer fra RH
c.AuthorAlias Jenta*S*23. oktober 2001
Hei på deg!
Ikke fortvil Baby!*S* Dette ordner seg vet du!Du trenger kanskje bare å bli "vant til" å være på slankeren:0)..jeg er på rett vei igjen nå da, men det tok jo litt tid og litt jo-jo slanking he he...
Uansett DETTE KLARER DU!!
Stå på!
PS...hvordan går det med din kjære da? Ikke noe innlegg fra han i det siste:0)!

Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Matvraket23. oktober 2001
Nei men Baby da, det er feil vei jo....
Stå på videre du så skal du se det løsner snart :)
Du er jo bare i innkjøringsfasen enda. Dette kommer til å gå så bra så.
Fin dag til deg også.
Klem fra Matvraket :)))
83,5 kg

Litt for mye av det gode...

Hei igjen!
En ny uke og nye muligheter står for døren, og det kan trenges, for denne helgen har det blitt store utskeielser av både god mat og rødvin...huffamei...Det er slett ingen slankemat det, nei..Det er utrolig at jeg har gått ned noen gram....:-)
I dag skinner sola nydelig her - en virkelig flott høstdag, så minstejenta mi og jeg skal ut og gå tur, og være aktive i høstløvet..Da smører jeg med mat (frukt og kaffe til meg selv)og koser oss ute!
Til alle sammen: Tusen takk for herlig ros av sidene. Jeg ønsker ikke å blande dagboka mi med "driften" av sidene, men jeg måtte bare få sagt det.
Ha en flott slankedag alle sammen ;-)
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Hermine22. oktober 2001
Men du har da gått ned til tross for kos i helgen, så du har nok ikke gjort bare gale ting. Deilig å kunne kose seg ute i finværet med barna. Har du mange? Gamle?
Jeg har to jenter på 4 mnd. og 2 år som jeg koser meg med.

Lykke til videre i denne nye uken. Mange muligheter for fine tall på vekta.

Klem fra Hermine
c.AuthorAlias Viola22. oktober 2001
Ja den maten og den rødvinen...Men du har ihvertfall gått ned, det har ikke jeg!
Viola.
c.AuthorAlias Oriane22. oktober 2001
Heisann Baby!
Rødvin er godt, veldig godt! Men helt klart ikke noe sjakktrekk når man skal ned i vekt. Jeg er selv rødvins menneske, og har jeg funnet ut at rødvin nok gjør meg litt lykkelig, og dermed så blir jeg å drikke rødvin selv om jeg skal ned i vekt...men så var det dette med mengder da...*s*

Kos deg ute i dag, her snør det!

hilsen fra Oriane

c.AuthorAlias RH22. oktober 2001
Hei på deg Baby!

Du spurte her om dagen hva denne -5 konkurransen gikk ut på! Altså kun motivasjon og at vi bare er flinke. Pluver osv er ikke godttatt! Derfor kun sunn fornuft og fint kosthold!

Konkurransen er i gang fra og med i dag! Kos og ha deg med! Lykke til!

Ha en kjempe fin slankedag!

Masse klemmer fra RH
c.AuthorAlias Minelli22. oktober 2001
Hei Baby!

Tusen takk for gratulasjoner!

Jeg skal virkelig kose meg i kveld, ja. Faktisk har jeg kommet dithen at jeg synes det er bedre med en god middag enn kaker og masse godis!

Hva så med en helg med god mat og rødvin? Neste helg er det bare å være litt flinkere! Det er viktig å ta det litt rolig i starten også, sånn at man slipper å gå på en kjempesprekk!

Deilig å ta en tur ut i dag da!...send litt sol til Oslo-området er du snill... :-)

Klem fra Minelli
83,8 kg

Hei :-)

Hei alle sammen!
Ja nå slenger jeg meg med her jeg også. Jeg har fulgt med i dere andres dagbøker i lang tid nå, og jammen er mange av dere flinke! Jeg føler nesten at jeg kjenner mange av dere nå, siden det er min mann Ken og jeg som driver Slankere.com.

Dette er en glimrende måte å slanke seg på - sammen med andre. Det er godt med litt oppmuntring når man har vært flink (eller det motsatte)...Vi vet jo alle hvor vanskelig det er å slanke seg! Lykke til til oss alle ;-) Nå skal jeg ha meg en kopp kaffe...
9 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lokomotiv21. oktober 2001
"Slenger" meg med og takker for siden. Synes det er inspirerende å ha et "sted å gå til" å legge kortene (les fremdriften) på bordet.... Takk for fellesskapet...
c.AuthorAlias Minelli20. oktober 2001
Hei Baby (og Ken)!

Tusen takk for et kjempefint nettsted! Hadde det ikke vært for den ville jeg nok nærmet meg 100 kilo etter sommeren. Nå har jeg gått ned 14 kilo i stedetfor! Ikke bare er kroppen lettere, men humøret og "mitt gamle jeg" er også tilbake igjen!

Morsomt at du også vil slanke deg sammen med oss, da! Lykke til!

Tusen takk igjen, jeg har egentlig ikke ord for hvor glad jeg er for at jeg fant denne siden...Nye venner har jeg fått også!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Jenta*S*20. oktober 2001
Hei!!*S*

Slutter meg til de andre her og sier TUUUUUSEN TAKK for flotte sider!! Dere har hjulpet og hjelper mange!! Det er helt sikkert!
Ønsker deg masse lykke til på vei mot målet ditt:0)!
Stor klem og takk fra
Jenta*S*
c.AuthorAlias Matvraket20. oktober 2001
Heisann :)

Må bare si meg helt enig med de andre her.
Tusen takk for flotte sider :)))
Veldig morro at dere blir med selv. Skal følge deg på din vei ned.

Lykke til :)

Klem Matvraket :)))
c.AuthorAlias Hermine19. oktober 2001
Ville bare ønske deg velkommen til oss, og takke masse for et supert nettsted som har hjulpet meg å bli kvitt 10 kilo. Mye av æren for dette har dere, så TUSEN TAKK!!

Skal følge med på hvordan det går med deg.
Ha en flott helg.
Klem fra Hermine
c.AuthorAlias cola light19. oktober 2001
Hei. og "velkommen" til slankere.com!
Siden vi selvfølgelig ikke skal blande drift og dagbokbruk her, skal jeg bare bli ferdig med det: Tusen takk for at livet mitt er på rett kjøl! Jeg er kjempemotivert - og VET at jeg vil nå målet mitt. Finnes det Nobelpris for nettsteder mon tro?*S*
Vel, det var det. Du ligger foreløpig i en vektklasse under meg - håper jeg slår følge ned i den snart. Men da er du vel forresten på god tur ned i neste. Jeg vet jo ikke hvor mye du har tenkt å slanke deg heller da, du har kanskje satt deg noen delmål?
Iallefall - her er iallefall mulighetene mange til å få drahjelp over målstreken. Lykke til!
hilsen cola light
c.AuthorAlias Viola19. oktober 2001
Hey, Baby!
Takk for dete flotte "slankestedet"! Fint at du kan ta det i bruk selv også, det skal nok ikke mangle på støtte og oppmuntring, noe du sikkert har skjønt hvis du har tittet innom her en del..
Ha det hyggelig på "slanketreff", da. Synd jeg ikke kan komme, det blir sikkert gøy!
Klem, Viola.
c.AuthorAlias RH19. oktober 2001
Hei på deg Baby!

Så morro at du slenger deg med oss! Og tusen takk til dere som har laget denne siden! Vet faktisk ikke helt hva jeg skulle gjort uten disse sidene! Det må være en god førelse at dere vet at dere hjelper så mange! ÅÅÅÅ tusen takk for at det finnes mennesker som dere!

Morro og ha deg med, forresten vi starter en konkurranse til mandag for oss i 80 kilos gruppen, hvor vi bare er flinke og bruker det kun som motivasjon, så vil du være med så gi meg ett lite vink i dagboken min! Oppmuntring og motivasjon er det iallefall massevis av her!

Håper du får en super duper slankehelg!

Masse klemmer fra RH
c.AuthorAlias Ken19. oktober 2001
Hei pusen min! :-)

Ja, nå skal vi være flinke!
Det er jo så mange som allerede har gått foran som kjempegode eksempler, at vi nesten bare MÅ være flinke vi også!
(Selv om vi er noen sofa-griser, da...) :-)

PDF
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.