← Alle dagbøker
BMI40
52 år167 cm80 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start114,0 kg
Sist89,0 kg
Endring−25,0 kg
BMI nå31,9
📉 Ned 20+ kg📓 50+ innlegg
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 25 KILO ER BORTE!!
Må legge inn vekta her på litt store milepæler. Morro å ha senere!!
Hilsen Klar-Ferdig-Gå
HALVVEIS!!
Kommer nok til å legge inn litt delmåldatoer her for å ha.
Ellers bruker jeg jo Klar-Ferdig-Gå!!
Bare vektregistrering.
Bruker denne siden bare innimellom for å følge total nedgang.
Dagboka mi er jo nå på Klar-Ferdig-Gå
Jeg er målløs!!!
Ikke farlig og kose seg litt i jula, når det går ned i en slik rekordfart. Håper nesten på å nå 94 til neste offisielle veidag til konkurransen.
Gleder meg så til å komme bort i fra 90-tallet. Og ned på 80-tallet. Det er første mål nå!!
Jeg er flink til å skrive ned hva jeg spiser, og regne kcal. Det gir tydligvis utslag. Holder meg til 1200 kcal om dagen.
Nå får jeg inn og dase litt med jenta mi : o) Satte på en barne-CD, og nå er det fart i stua. De er så hærlige i den alderen. 1 år, hvor har den tia blitt av!!
Klem fra Klar!!
Har endret nick til Klar-Ferdig-Gå
Trang en ny start. Alle de gamle kiloa er glemt. Har ikke slanket meg noe enda liksom. Nå fokuserer jeg på det som er igjen!!
Godt nytt år.
Klem fra BMI40
12. desember 2001
94,6 kgNedover!! Har jeg fortjent det??
Synes ikke jeg har vært så alt for flink i det siste, men vekta viser noe annet.
Nå er jeg klar for litt slanking igjen!! Vil jo gjerne se fin ut til julebord 21.12!!
Dagene er veldig aktive. Tulla har jo gått i en mnd nå, og er overalt. Hun er jo så søt!! Snart 1 år. Julaften blir nok spesiell i år også ja!! Selv om den ikke blir på fødestua.
Jenta*S* raser nedover, så jeg må være flink for å holde følge!! Hun er snart på overvekt. Dit har jeg et stykke, nå vil jeg først se 94 tallet!! Da er det -20 kilo. Neste mål er under 90!! Skal bli deilig den dagen jeg ser 80-tallet ja. Må fokusere på det og ikke 60-tallet enda!! Det er jo så langt frem!
Rart å tenke på at jeg har veid 114 kilo!! Det er liksom så fjærnt nå. Føler egentlig ikke at jeg har gått ned så mye heller. Men, 20 kilo er jo mye!! Snart halvveis. Vet ikke helt hva som er slutt-målet enda. Men 20 kilo til skal iallefall bort!!
Skal prøve å komme meg inn oftere. Det å få skrive i dagboka mi, og lese andres gir det siste lille kicket for å komme seg nedover. Jeg SKAL i mål, det er sikkert. Og jeg trenger dere alle sammen!!!
Ha en fin desembermnd. I januar er det tid for nyttårsforsetter!!
Klem fra BMI40 (BMI33,9) Yes, jeg er under 34 på BMI. En liten milepæl det også!!
24. november 2001
96,0 kgNedover igjen
Nå har iallefall vekta starta på nedtur igjen. Det er bra. Får ta meg litt sammen selv om det er helg!!!
Har litt forståelse for at vekta gikk opp igjen. Har spist litt for mye kake og godteri. Ellers har det bare blitt mat, og da blir det jo ikke så mange kalorier ekstra. Heldigvis.
Nei, nå får vi ut i snøen med godjenta mi som er 11 mnd i dag. Hun er så søt, nå som hun stabber avgårde med armene i været!! Støere og støere for hver dag.
Klem fra BMI40
22. november 2001
96,6 kgUff, her kom det....
Har ikke vært flink i det siste. Har blitt litt mye kake... Har hatt bursdag. Nå er det skjerpings!!!!
Håper å gå det fort ned igjen... Må nok gi et enda dårligere snitt til konkurransen. Må skjerpe meg til onsdagen igjen!!!
Nei, nå er det leggetid. var bare innom for å skrifte : o(
Nei, nå vil jeg nedover!!
Klem fra BMI40
19. november 2001
94,8 kgHar ikke veid meg!!
Er redd vekta kan ligge litt høyere, men får være flink noen dager nå. Skal veie meg til onsdagen igjen, for da er det jo oppdatering av konkurranse. Satser på å se 8-tallet snart nå.
Blir jo motivert av å snakke med en slik superslanker som Amor på chat-en da!! må være såååååååå deilig å komme i mål, og den følelsen vil jeg ha til sommeren. Vil finne min trivselsvekt før det håper jeg!!
Nei, nå er det natta.
Klem fra BMI40
16. november 2001
94,8 kgBare 800 gram til -20 kilo!!
Endelig har jeg fått motivasjonen tilbake, og kiloa går av igjen. Snart er det jo 20 kilo som er borte!! Synes egentlig ikke jeg merker det så godt... Men, jeg ser jo at buksene har blitt større. Noen av de er det jo ikke noe morro å gå med. Telt er liksom ikke klesplagg lengre!!
Vil sette alle kluter til nå frem til julebord 21 des. Har en kole i str. 46 som jeg håper vil sitte bra da. Har ikke prøvd den, vil spare det litt.
Nå er det bare 800 gram igjen til neste delmål:
94 - -20 kilo. 800 gram igjen
-5 konk. start. 95,8, nå 94,8 -4 igjen.
91 - halvveis til 68, -3,8 igjen.
Gleder meg veldig til å komme under 90. Skal bli godt å se 8-takket.
Tusen takk for all den fine støtten. Dere er unike!!
Klem fra BMI40 (som ikke har styra noe med å skifte navn : o) )
14. november 2001
95,8 kgDet går nedover!!
Er bare innom for å registrere vekta til konkurransen. Så nå er jeg klar. GRRRR, denne gangen skal jeg gi litt konkurranse. Vil inn i en bukse jeg har i skapet i str. 46. Får kneppet knappen og alt... Men, den er fremdeles litt trang.
Stå på alle sammen.
Klem fra BMI40
12. november 2001
96,2 kgHar hatt "ferie"!!
Ferie er vel ikke akkurat rette ordet, men vi har vært på tur til Svigers på langhelg. Har sluttet i permisjon, så nå er det pappan som skal være hjemme. Men, jeg har ikke fått noen jobb enda, så da får vi være hjemme alle sammen. Litt dumt å "stjele" pappapermisjonen men... Er det en gang slik så : o(
Er ikke så farlig med jobb enda. Gulljenta mi skal begynne i barnehage i slutten av januar, så da håper jeg at jeg kan få en jobb til den tiden.. Og være hjemme med henne til det. Blir jo litt midre penger, men det får gå.
Har lyst til å melde meg på et nytt Grete Roede kurs, men det får vente til etter jul iallefall. Må bare bli flinkere på egen hånd. Har vært litt vanskelig å være flink i helga på besøk, men alt for mye utskeielser har det ikke blitt. Har ikke fått veid meg enda, men skal få gjort det i morra... Håper ikke det er alt for mye opp... Så faktisk 95.4 når jeg dro på torsdagen!! Håper den kan være der enda!! Men, jeg har så problemer med å komme meg på do når jeg er på besøk hos andre. Bare jeg som har det slik???
Nei, nå er det leggetid!!
Må bli flinkere til å komme innom dere altså!!
Klem fra BMI40
Så flink er jeg uten dere : o(
Er faktisk overraska at ikke vekta er høyere. I dag kom mensen, så da går det kanskje litt ned??
Jeg må iallefall komme meg innom disse sidene myyyyyyye oftere. Det er umulig for meg å klare dette uten backup. Angrer noenganger på at jeg ikke tok et nytt kurs.... Men, det var de pengene da : o(
Har melt meg arbeidsledig nå da. Har ikke klart å få meg noen ny jobb etter permisjonen har gått ut. Hadde jo håpet at 4 år med høyskole ikke skulle gjøre det sååååå umulig... Men, nå er vi hjemme og koser oss alle 3. Har litt kvalitetstid alle sammen. Trenger det også!!!
Tusen takk Jenta*S* for de fine kommentarene. Nå har du gått i fra meg, så jeg må sette inn høygir for å ta deg igjen. Skal til 85 før jul jeg også. Hadde jo som mål å være under 90 før bursdagen min, men det blir for knapt... 6,2 kilo til 20. nov... Nei, får satse mot jul jeg!!!
Ellers stabber tulla fremdeles mest imellom oss. Tør ikke helt å slippe seg uten at vi er ved siden av. Men, det blir nok ikke lenge før. Tenk, julaften er hun 1 år!! Hvor har det året blitt av?? Og gud som jeg har lyst på en til snart... Men, jeg må iallefall få meg en jobb.... Og helst noen kilo til som skal bort!!
Masse rot det her, men jeg er iallefall tilbake igjen... Ligger vel sist på konkurransen nå tenker jeg : o(
Klem fra BMI40
Jeg har ikke glemt dere....
Skjønner ikke helt hva som skjer... Har ikke vært så flink (har ikke skrevet ned hva jeg har spist), men ting begynner jo å bli ganske innebygde nå. Har det jo bak i hue hele tiden!! Og det går jo nedover!! Hurra!! Får bare håpe 5-tallet er der i morra også. 4-tallet er velkomment da, men ikke 6-tallet : o)
Ellers er det spennende dager nå. Tulla er på god vei til å gå nå. Har tatt 10-12 skritt alene, og tør å slippe seg og gå noen skritt alene, uten at jeg er rett ved henne. Dette er morro!! Uff, tia går så alt for fort. Var det 56 dager igjen til julaften?? Da er hun 1 år!! Og jeg under 90 kilo!!! Det skal jeg klare! Det blir ca. 100 gram om dagen i snitt, det kan gå?
Kan jo også oppsummere litt delmål da:
-5 konk: -2, 3 igjen.
-20 kilo: 94, 1,8 igjen.
Totalt: 68, 27,8 igjen. Nærmer meg halveis. "Bare" 4,8 igjen.
Klem fra BMI40
Hei igjen!
Nå er det en stund siden jeg har vært her inne. Har vært flink en liten stund, men i dag har jeg skeia litt ut. Men, så lenge jeg tar meg inn igjen med en gang, så skal det ikke være så farlig??
Har bare tid til å registrere vekta, men skal prøve å komme litt oftere innom!!!
Klem fra BMI40
Gratulerer så mye med 25 kg (eller 50 pakker margarin ;o).
Stå på videre, dette gir motivasjon for meg, takk skal du ha.
Lykkehilsen fra Rita
- 5 kg konkurransen er nullstillt fra og med onsdag 27.02.
Oppdatering neste onsdag. Er du med?
Kamilla