← Alle dagbøker
diarist.Alias

Aurora

44 år169 cm6 innlegg 2001 0 følgere

Start69,5 kg
Sist68,4 kg
Endring−1,1 kg
BMI nå23,9
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
5. desember 200112. desember 2001
68,4 kg

Idag er idag, imorgen er imorgen (Jul-i-Blåfjell!)

Halla Balla!

Ho-je...i mye bedre humør idag må jeg si, ikke veid meg enda...tror egentlig ikke det er så lurt å veie seg hver dag heller jeg. Man blir bare skuffa for en minste bitte lille oppgang og lei seg om vekta ikke har gått nedover. Fredag eller lørdagen, veiedagen min! Har så langt vært flink idag...men dagen er jo fortsatt ung. Men nu! Føler jeg meg fit for weight fight, så dette skal gå bra...stikker innom seinere idag igjen jeg...nå skal jeg på julehandel! Elsker å kjøpe gaver, er så koslig det!

Juleklem...Aurora
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias emilie13. desember 2001
Heisann Aurora!!!
Så flink du er!!dette greier du fint.
Synes julehandel er koslig jeg også, men ikke når det er altfor masse mennesker i byen som stresser rundt. Liker helst å handle julegaver på en hverdag for da kryr det ikke av folk i byen. Men koslig er det iallefall med alle julelysa og julestemninga!!
Nå gleder jeg meg virkelig til jul..
Ønkser deg lykke til videre!!
Mange klemmer fra Emilie!!!
c.AuthorAlias deprinette12. desember 2001
Hei Aurora!
Godt å se du er i godt humør..smitter over her inne det vetu..:)
Jeg er enig med deg i at det ikke er så lurt å veie seg hver dag..en eller to ganger i uken er nok det lureste..for mange av de dagene man forventer nedgang,så skjer ingenting,og man blir skuffa..men jeg har liksom lagt meg til den tradisjonen,og da bare blir det slik...jeg klarer ikke å la være å veie meg jeg...er litt redd jeg skal bli for opphengt i vekta men..:)
Nå leder jeg litt over deg..,men er sikker på at du tar meg fort igjen...snart jul nå vetu..:)
Kos deg med julehandlinga..det er kjempe koselig!!:)
Klemmer Anette
68,4 kg

Hadde mer på hjertet...

Heisann...igjen...hadde mere å si kom jeg på.

Så at du Anette lurte på om du kanskje skulle "gjøre om" delmål til evt. 66 kilo. Tenkt på det samme, virker bare så hjelpesløst noen ganger. MEN, lurer på om jeg skal ta et par beinharde uker selv fram mot jul, så jeg kan nå mitt (del)mål! Hadde vært så utrolig herlig å klare det! Kanskje vi skulle gjøre det sammen? Virkelig STÅ PÅ som noen gærninger...trening, sunn mat...på ånkli vis! Ingen sprekker?
Jeg SKAL SKAL SKAL...

Klem -Aurora...
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias deprinette11. desember 2001
Hei igjen!
Måtte bare skrive en liten kommentar til når jeg så innlegget fra i går!! 30 kilo det siste året!! Det er jo kjempe bra!! Kjempe flink er du!! er du klar over hvor mye det er eller????Og her sitter jeg og klager over de få kiloene mine som skal vekk..nei,jeg bør nok se å få opp dampen skjønner jeg..:) Lykke til videre!! Tror vi klarer dette fint jeg!! VI har i hvertfall viljestyrken!!eller hur??
Klem
c.AuthorAlias deprinette11. desember 2001
Hei!
Ja jeg er i hvert fall klar for det jeg!! Tror kanskje 65er litt for optimistisk for meg,for jeg har gått ned en kilo i uka hittil,og kan vel kanskje ikke håpe på noe mirakel om å gå ned noe mer..men til 66 skal jeg i alle fall!!!Skulle så gjerne ønske at folk snart kunne se forskjell på meg...kommentarer hadde vært glimmrende nå før jul..men,men..vekta skal nedover etter jul også,og etterhvert er jo folk nødt til å se noe!! Men jeg er helt klar for fight jeg..:) og ikke glem: først i mål!!:)(hihi)
Nå skal jeg på trening,så vi får snakkes senere!!
Klemmer Anette
68,4 kg

Ååå...går dårlig!

Hei...uffe...går til he***** idag...igår og forigårs var jeg flink, idag...dobbel uffe...har ikke veid meg. MAKTER ikke! Særiøst, må ta meg skikkelig sammen. Tror ikke jeg når mitt delmål (65kilo) innen jul...aldri verden, men er bare sinnsykt negativ idag. Kanskje jeg ser lysere på det imorgen...kanskje, håper inderlig det. Eter som en hest! Er bare så lei av slanking! Har faktisk godt ned over 30 kilo i løpet av det siste året, så begynner å bli lei. Har slanket meg i en evighet allerede lissom. Men veit jo at jeg kan klare det, om jeg bare vil! Og jeg vil jo! Men Men...ja...lei. Dere veit det er vanlig med såndre "perioder" hvor du bare er flink og alt går din vei og du savner egentlig ikke fet mat engang. Men så får du en helt motsatt periode igjen. Så går det på rundgang da...Men sånn er det vel med alt i livet. Det går opp og ned. Men farsken (unnskylder styggord!)...er sååå innmari nærme nå, egentlig! Føles ikke som om det er så lenge siden jeg ikke fant klær i butikken og bare satt inne og spiste hele tiden. Men jeg klarte og komme meg ut av det lille helvete som det var å leve. Og nå kommer jeg inn i str.40-42! Føles veldig merkelig. Og på en måte er jeg fornøyd, fordi jeg liker å ha kurver. Men skulle gjerne ha sett at jeg klarte å komme ned på så kaldt matchvekt, ville vært en drøm.

Jeg beklager forresten at jeg ikke er innom hverdag og kommenterer innleggene deres. Prøver å kutte ned på internettbruken. Men vil stikke innom sånn annenhverdag sånn ca. Så jeg håper dere fortsetter å "se etter meg" så skal jeg gjøre det samme tilbake!

Men...min plan...tre beinharde dager hvor jeg skal kjøre meg selv skikkelgi..SÅ...på fredag skal jeg tørre å møte vekten igjen...

Klem -Aurora
68,4 kg

Usj, sprakk...

Gjett hvem som åt is, kake og pizza igår da? Kanskje meg? Så lot rett og slett være å veie meg imårrest. Frykter hva den viser, vekten min tåler ingenting før freaker helt ut. Så skal være veldig flink noen dager tror jeg, la være å veie meg og SÅ se! Rart egentlig, er ikke særlig glad i godterier. Sånn egentlig sånn. Går på Krom og siden jeg starta med det har vekta rast og suget jeg hadde forsvunne. Så og si. Derfor spiser jeg heller sjelden søtt, men når jeg først har tatt en sjokolade bit kan jeg ikke stoppe! Selv om det ikke er så godt. Men da føler jeg lissom...jaja, nå kan jeg like godt spise opp alt. Noen som kjenner seg igjen?

Kjøpte meg en masse klær igår da! Er blitt veldig stilig må jeg få si...Klarte ikke vente til målet mitt(60kilo)før jeg kjøpte meg nye klær. Og ikveld skal jeg ut på livet og vise meg fram...;o) Rocke konsert faktisk, får hoppe litt ekstra mye foran scenen idag så kanskje jeg forbrenner noen ekstra kalorier og!!! Hehe...

Klem -Aurora
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias emilie9. desember 2001
heisann Aurora!!!
Ikke fortvil så mye over den sprekken din. hvis du bare er flink i noen dager nå, så kommer det ikke til å vises på vekta. Vi to er litt like sånn sett. Jeg er også slik at jeg har problemer med å stoppe når jeg først har fått smaken av sjokolade eller annet godt. Skjønner problemet ditt der altså. Har også ganske lett for å sprekke til tider.

hva slags krom tabletter er det du går på egentlig??
prøvde krom en gang for en stund siden, men det resulterte i at jeg ble veldig sulten på annen mat som brødskiver, kjeks ol. Ble liksom til at jeg spiste mye mer pga krom tablettene.
Har du opplevd dette??

Synes det er viktig å belønne seg selv underveis, så at du kjøpte deg nye klær fortjente du!!!

du må ha en fin slanke søndag da:-) håper rockekonserten var bra!!
Mange klemmer fra Emilie!
c.AuthorAlias deprinette8. desember 2001
Hei Aurora!
Savnet deg her inne i går..godt du kom tilbake..:)
Synd med den utskeielsen,men klarer du deg bra noen dager nå, så ordner det seg vetu..:)
Selv føler jeg at det ikke er noe vits i for tiden..men det er jo helt feil..må få det inn i hjernen min at jeg faktisk har gått ned 6kILO...det nytter jo..men noen ganger er det litt vanskelig og skjønne..håper det går snart over..har et ørlite håp om å se 67 på mandag..men da må nok kostholdet bli sunnere i morra enn det har vært i dag..:)
Skjønner hva du mener med det sjokoladesakene..jeg er sånn selv..at jeg har vært så flink som jeg har når jeg har hatt godtelov skjønner jeg nesten ikke selv..:) men jeg har jo det..:)
Håper jo å nå målet om 65 til jul da vetu..:) Tre kilo til det..tror du jeg kan klare det??
Vi skal stå sammen..right??Dette skal vi klare vetu!!!
Håper vi ser nedgang begge to snart jeg ..
Lykke til videre!!
Klemmer fra Anette
68,4 kg

Oi sann!

We-hey! Mener bestemt jeg er noe lettere idag enn hva jeg var igår! Fikk helt sjokk jeg. Men det føles deilig å gå nedover. Men blir samtidig litt urolig da, for at jeg skal sprekke og at det ikke skal holde. Men jeg må klare det. Skal! Bare sånn det er. Idag skal jeg også svømme, lenge siden sist. Tror ikke jeg har badet siden jeg var ellve år eller noe. Ikke villet vise meg i badedrakt. Kan ikke si jeg gleder meg nå heller. men herregud! Ingen andre enn meg som tenker på det. Ingen som gidder å bry seg om jeg har litt mage og appelsinhud! Så det går bra. Skal bli godt å røre på seg iallefall. Har vært veldig rolig i det siste. Det var alt for idag! Stikker innom snart igjen...

-Aurora
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias emilie6. desember 2001
heisann, hoppsann:-)
Vil bare si gratulerer med nedgangen. Dette tror jeg skal gå så det suser. Trening er jo alltid bra, når man har tenkt seg ned i vekt. Jeg går faktisk mye fortere ned i vekt hvis jeg trener, så det anbefaler jeg deg.

Nå gleder ,eg meg veldig til jul, og håper snøen kommer her hos meg også. Kan umulig være så lenge igjen for det er ganske kalt ute.

ønsker deg en videre fin slankende uke. Nå står jo helgen for tur, og jeg har store erfaringer med at den byr på store utfordringer. Men denne helgen skal Emilie være sterk jente:-)
Lykke til videre.
Klemmer fra Emilie!!
c.AuthorAlias deprinette6. desember 2001
Hei!
Så fint med nedgangen din..Gratulerer så mye!!!
68 er virkelig et fint tall ja..men du tar meg jo igjen her du,sånn som du freser av gårde..:) Kjempe bra er det i alle fall..:)
Svømming er jo kjempe fint..god trim,bra for knær og ledd,og deilig og morro!! Kan det bli bedre??:)
Jeg har også litt komplekser med det å bade..men har lovet meg selv at etter hvert som kiloene detter av,så skal jeg til svømmehallen...:) og til sommeren skal jeg sprade rundt på stranda i bikini og slikke sol...:) Du er klar for det du også eller??
Dette går riktig vei Aurora!Dette skal vi klare vetu...
Klemmer nettemor
69,5 kg

Kommer hit for å komme meg ut av slankinga...

Ja, ved å lese emne undrer du vel på hva i all verden jeg gjør her?? Vel...alltid vært lubben, faktisk også farlig overvektig. Men har iløpet av det siste året mistet mange kilo. Og det er helt herlig må jeg si! Men...er ikke helt i mål enda. Hovedmålet mitt er å bli 60 kilo. Og det ville være bittert, virkelig bittert å ikke skulle klare å nå dette målet som tross alt ikke er SÅ langt unna når jeg har kjempet som jeg har for å komme meg hit jeg er idag! Vekten stod lenge på ca.72-74 kilo og har endelig kommet meg på 60`ern! Det føles iallefall herlig, kan jeg ikke huske at jeg noen gang har vært...;o) Men 70`n lurer ikke langt unna og det er nå det gjelder å være flink! Håper på masse støtte, ris, ros og tilbakemeldigner. Skal se meg litt rundt her inne å se om jeg finner noen med noe samme skjebne!

For å nå mitt mål vil jeg...
-Spise sunt, som jeg faktisk gjør! Spiser sjelden snop, men har det med å sprekke STORT når jeg først får sjokolade på tann!
-Begynne å svømme, trening er`ke helt min greie må jeg innrømme...
-Ta krom, som har hjulpet meg veldig må jeg si! Aldri verden vært her jeg er idag om det ikke har vært for min evige og trofaste pille-venn Krom!
-Tar også livsdråper fra Homeøpat Sørensens Resept, orker ikke ta disse pillene før hvert måltid. Føler jeg bare blir mas. Men livsdråpene har jeg tro på. Og er overbevist på at de hjelper på forbrenningen som er noe laber...

Så er det ikke bare å håpe da, men å gjøre! Være aktiv i arbeidet mot målet. Jeg gleder meg grenseløst mye til jeg kommer dit! Skal klare det...har jeg bestemt meg for! Så det Så!...

Masse Klemmer...Aurora...

PS. Har et delmål og det er å bli 65 kilo innen eller iløpet av jul (Sannsynlig??) Disse juletider...en endeløs matorgie...lei allrede...men, har mot!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias emilie5. desember 2001
heisann Aurora og velkommen hit.
Disse sidene er kjempefine, og jeg lover dge at du kommer til å få bruk for de.
Skjønner akkurat hva du mener med å nesten være i mål.
er nesten i mål selv og vil bli kvitt de siste kiloene, men det er ikke så lett. Det er så mye arbeid med det å gå ned i vekt, og noen ganger føler jeg at det ikke er verdt det. Men jeg er på den andre siden fast bestemt på at dette skal jeg klare. Jeg har helt siden jeg var liten alltid vært litt lubben. Aldri feit, men lubben, og det er jeg lei av. Har fremdeles litt igjen på kroppen som jeg vil ta bort.

Opplegget ditt virker veldig bra, akkurat slik man skal gjøre det, så jeg er rimlig sikker på at du kommer til å nå målet ditt i løpet av kort tid. Jeg har også lyst til å ta av noen kilo før jul. kommer jo selvfølgelig til å legge på meg litt i jul, men jeg skal passe litt på også.

ønsker deg lykke til med slankinga, og jeg skal følge med deg.
mange klemmer fra Emilie!!
c.AuthorAlias deprinette5. desember 2001
Hei Aurora!
Nå ble jeg veldig glad!! Jeg er jo akkurat likt som deg..:) jeg lå også på 74 kilo for noen uker siden,og nå har jeg kommet meg nedover..har ligget en stund på 69,men i dag hoppet vekta ned til 68..føles herlig..:)
Og det å se at vi har klart oss like langt begge to,har omtrent helt lik høyde,og at vi har samme delmål for jul,og samme mål tilslutt..det motiverer meg veldig!!!:) Jeg har også som mål å nå 65 til jul..og å komme ned på 60 totalt..
Du har jo vært kjempe flink som har kommet deg under 70 da..en lettelse å se at du er under 70 tenker jeg...:) det var det i hvert fall for meg..:)
Jeg er også slik med sjokolade,at hvis jeg først begynner,så klarer jeg nesten ikke stoppe..men nå har jeg faktisk ikke spist godteri på snart en måned, takket være en godtelov..som forøvrig skal vare fram til den 21...
Men det er så motiverende å ha noen som har samme mål som en,og som ligger likt liksom..første man i mål??:)
Tror godt du kan klare måla dine..eller jeg vet du kan klare det,for jeg har bestemt meg for å klare mine,og da kan jo du klare dine også..det kommer bare an på viljen,og etter hva jeg kan se,så ser det ut som du har den..:)og det er bra..:)
Etter mine delmål så skal jeg klare 65 til julaften..det hadde vært en fin julepresang det..:)
Og jeg tror du kan det også..jeg selv har bestemt meg for å ta en skikkelig ferie da..men være litt forsiktig med maten..også starte på ny frisk på nyåret..:)Skal klare det!! Dette klarer vi sammen vetu..:)
Ønsker deg forresten velkommen hit..og jeg lover deg,nå har du virkelig funnet riktig sted..jeg hadde aldri klart å gå ned de kiloene mine om ikke det hadde vært for disse sidene,og alle de utrolige menneskene her inne..det kan ikke beskrives engang..må bare prøves!! De er så flinke..det er så motiverende,og du får hele veien masse oppmuntring og gode råd...
Jeg vil råde deg til å bruke dagboka di flittig..og har du skikkelig dårlig motivasjon en dag..så sett deg ned å les noen av dagbøkene her..det hjelper i hvert fall masse for meg!!!
Håper vi kan motivere hverandre framover..ser fram til det..og som du vet..det er bare 19dager igjen til jul!!JIPPI!!!
Ønsker deg lykke til,og en kjempe fin slankedag!!
vi SKAL klare dette..sammen er vi sterke vetu..:)
Klemmer fra Anette
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.