← Alle dagbøker
diarist.Alias

Augustina

66 år167 cm13 innlegg 2002 0 følgere

Start82,4 kg
Sist78,0 kg
Endring−4,4 kg
BMI nå28,0
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
23. juli 200222. august 2002
😐78,0 kg

Reiser utenlands 3 uker, men kommer sterkt tilbake

Blir spennende å se hvor lett/vanskelig det blir å holde seg noenlunde innenfor rammene av tillatt GI-mat. Skal iallefall prøve!
Lykke til alle sammen, stå på!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12322. august 2002
God tur!
78,5 kg

Har stoppet litt opp, men

....det hadde jeg da også ventet! Kroppen trenger å stabilisere seg litt mellom øktene. Men deover går det!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12319. august 2002
Hender jo at vekta stopper opp litt, for så å gå nedover. Det gjelder bare å holde ut, og det tror jeg du vil gjøre. Lykke til med heste "hopp" nedover.
78,9 kg

vektregistrering blir torsdag og mandag

Jeg føler at jeg er flink, litt for flink kanskje? Er så redd for å spise feil at jeg trolig spiser litt for lite for tiden.
Det har vært en travel uke med ingen tid til måltidsplanlegging og kun noen småturer som trim. Kanskje en litt roligere helg vil gjøre godt.
😄79,0 kg

Dette er helt fantastisk!!!!

Hei alle sammen!

Sjekk den vektnedgangen!
Skal prøve å liste opp hva jeg har spist siden fredag morgen. Her er det ingen mengdeanvisninger for det bryr jeg meg ikke med. Har lagt merke til at jeg blir mye fortere mett enn før, så jeg spiser ikke så forferdelig store måltider, men derimot mange.
Starter måltidene med protein, gjerne egg/fisk/kylling/hvitost. Har ikke smakt brødmat med hvetemel/pasta/potet/ris. Starter gjerne dagen med et egg og en rugbrødskive (den mørkesvarte u/hvetemel)med smør og ost/syltetøy (u. sukker). Har spist salat med laks og creme fraiche, kylling el. kjøtt stekt med brockoli/paprika kokt inn med creme fraiche. Ble voldsomt snaskesyk og hadde heldigvis handlet inn riktig mat for sånne anledninger. Både lørdag og søndag måtte jeg overspise litt, så det ble peanøtter og litt is. Og fredagskvelden og lørdagskvelden skjenket jeg meg litt rødvin, men jeg spiste helfet hvit ost før/sammen med vinen.

Var så sikker på at den ville gå opp, men lørdag var den 79.8, søndag 79.4 og jammen gikk den ikke videre ned til i morges.

Dette kan jeg absolutt leve med! Maten er vel ikke spesielt billig, men det er heller ikke alle slankekurene og stadig nye og større klær! Regner også med at det blir billigere etterhvert som jeg blir kjent med alle mattypene. Nå har jeg kjøpt mat jeg vet har høyt protein-innhold som f. eks. kylling. Det er jo ikke sikkert det er nødvendig.

Har gått tur med hunden hver dag, men har ellers ikke trimmet noe.

Dette var så langt i fra en "svelt ihjel helg". Og se på vekten!! GI-mat kan anbefales!!
Takk for hjelp underveis.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12314. august 2002
Hei augustina!
Takk for kommentar i dagboka mi. Så fint da at det ikke var bare jeg i hele verden som hadde disse tankene.

Ja dette med kontroll er et vanskelig tema. Hvorfor mister vi kontrollen? Hva er det vi mister kontrollen over? Hvorfor skal det være slik at vi hele tiden må beholde kontrollen? Skulle ikke dette med mat være et naturlig anliggende som man ikke behøvde å tenke så mye over? Jeg har ikke noe fornuftig svar på disse spørsmålene nå, men jeg grubler over dem og prøver å finne løsninger.

Gratulerer med kjempefin nedgang!!!!!!!!!!!!!1
c.AuthorAlias pernilla13. august 2002
Da er det klart for ny -5 konkurranse i 70-kg klassen, førstkommende torsdag, og hvis du ønsker å være med, så meld deg på hos meg innen torsdag, og gjør deg klar til å ta av noen kg med massevis av inspirasjon!!!!!!

Pernilla
c.AuthorAlias Morgengry😌13. august 2002
Hei på deg.
Må si meg enig med Ally her om at når jeg tenker på alle pengene jeg har brukt på snop så kommer nok ikke dette kostholdet noe dyrere ut. Ser at vekten din går nedover, og det er jo gøy. Leste dagboken din litt tilbake i tid å så at du hadde spørsmål ang. epleeddik og GI. All eddik senker GI'en i maten. Den gjør også at mavesekken tømmer seg 30% tregere enn ellers. Og det er jo fabelaktig. Press gjerne noe sitron over maten, og du får en mye lavere GI (hvis den skulle være litt høy).

Ha en god dag.

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias Ally😄12. august 2002
Ja er det ikke rart??? At vi ikke trenger å spise fæl mat for å gå ned i vekt! Tror også vi sparer masse penger som vi har brukt på snop og snaskeknask.

God tur videre!

Ally
😐80,7 kg

Litt om mye

Vi skulle så gjerne vært med Nite på tur, hunden min og jeg. Men når vi bor vest I landet lar det seg ikke gjøre.
Her går jeg turer både sent og tidlig. Ikke fordi jeg har så lyst, men fordi jeg MÅ. Jeg hører til den late typen som gjerne kan legge meg på sofaen etter jobb, og der kan jeg storkose meg hele kvelden. Iallfall når høsten og vinteren kommer.
Men hunden min har helt andre planer! Ut på tur, aldri sur er dens store motto. Hadde den fått velge mellom en kjempestor biff og tur, ja så hadde turen vunnet! Hadde jeg fått velge hadde det blitt sofa og sjokolade. Er derfor ikke I tvil om at uten hund hadde jeg veiet 15-20 kilo mer!

Hunder er også vidunderlig for selvfølelsen, de elsker oss betingelsesløst. Når resten av verden synes mørk og grå, og alle som bor på planeten synes jeg er uspiselig (med rette?), kan jeg komme hjem til min firbente venn som møter meg logrende og ser på meg full av beundring.
Fordi dette er et sånt vidunderlig vesen, følger det også store forpliktelser med. Dette er ikke et treningsapparat som kan stues innunder sengen hvis man går lei. Når man anskaffer hund (og andre kjæledyr) har man forpliktet seg til å gi ly/varme/mat/drikke/kjærlighet/mosjon (og ikke minst skaffe veterinær med tilhørende utgifter, som kan bli stoooore) = et godt liv i hele dens normale livslengde. Å avlive et kjæledyr fordi det ikke lenger passer, står for meg som en forbrytelse!!

------------
Leser I dagboken til Nite (jeg leser alle dagbøkene) at det planlegges oktobertreff. Jeg må innrømme at jeg ikke hører til de som ønsker å stille på helge-treff og at jeg setter pris på anonymiteten her inne.

Jeg setter imidlertid umåtelig pris på disse sidene og den kontakten jeg har med dere igjennom dagbøkene. Tror det har med at dere er damer (+ evt. Menn, selv om de enten er usynlige eller beskjedne) som kjemper med et problem som jeg kjenner så altfor godt. Og jeg vet hva det kan bringe med seg og hvor negativt dette kan virke på ”selvet”.
Jeg var tykk som barn, og den mobbingen som jentene på skolen drev med har nok preget meg siden. Guttene mobbet også, men på en mer direkte og real måte. Jentene var infame!
Senere I livet at jeg sett voksne hun-kjønn opptre utrolig ondskapsfullt overfor andre. Mulig det er I rein uvitenhet, men mye er nok bevisst. Kan hende det bunner I egen usikkerhet og at det er en måte å selvhevde på.
Augustas beskrivelse av forskjellige Svigermor-typer er et godt eksempel på hvordan disse menneske trolig blir som eldre.

Det var da voldsomt så taletrengt jeg var!!
Ha en vidunderlig helg alle sammen.

3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen10. august 2002
Hei igjen :-)

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver i dagboken din i dag. Godt skrevet!

Du skrev hos meg at det er så mange forskjellige GI-tabeller. Forskjellen er vel hva de tar utgangspunkt i. Her er en som bygger på druesukker:

http://www.stoffskifte.org/gi_tabell.htm

Det samme gjør vel denne:

http://www.vektibalanse.com/side19.htm

Og her er en side med to forskjellige tabeller. En som tar utgangspunkt i druesukker og en som bygger på hvitt brød.

http://www.qvinderne.dk/glykæmisk_indeks.htm

Ønsker deg en slank og lett helg :-)

Klem fra Jojoen
c.AuthorAlias iset10. august 2002
heisann:)
ja jeg må si meg enig i at det er deilig med anonymiteten her inne, men egentlig er det ett fett for meg:)
jeg var også tykk som barn, men ble slankere etterhvert som jeg vokste og spiste mindre. var slank fra jeg var 13 til jeg var 16, så ble jeg sammen med en italiener (italienere = MAT!!!) og vi gikk begge opp mange kilo, da vi begge elsker filmer og snopespising:) men nå skal vi begge ned i vekt:)

ha en god natt.

klemmer fra Iset
c.AuthorAlias nite9. august 2002
hei kjære Augustina. Takk for din hilsen i dagboka mi. Ja det var en fortreffelig tur, men akkurat da skulle jeg ønske jeg hadde hund. Men helt riktig som du sier, en hund skaffer man seg ikke fordi man trenger en å gå ut med. En hund er en personlighet, ja som du sier, elsker oss betingelsesløst. Når man anskaffer seg et dyr bør det være gjennomtenkt, man bør analysere hvorfor man har lyst, behov, og når man er kommet fram til at man vil ha en hund, må man da gå til anskaffelse av en hund som passer til ens eget behov. Da jeg gikk til anskaffelse av katt (skulle omplasseres fra ei jeg jobbet med) brukte jeg nesten 2 md. før jeg tok avgjørelsen. Vi var å besøkte den stadig, og jeg leste en del om persere som rasekatt, ja for Dizzie er en perser.
Min sønn som var alene etter skoletid, trengte noen å møte seg i døra, da jeg desverre ikke kunne være hjemme å møte han. Vi forberedte sønnen veldig på dette med ansvar for et dyr, og når vi så hentet dyret hjem, var dette gjennomtenkt. Men som jeg har skrevet tidligere er det liksom ikke helt en perser i bånd man tar med ut i skogen (eller på tur ellers). Hadde jeg hatt naboer med hund, ville jeg lånt denne, men har kun en nabo med en dacks, og den tror jeg får den trimmen den skal ha av sine eiere.
Men det er godt for deg å ha vofsen din, kos deg masse med den, og så kan du jo sende meg en telepatisk tanke da, om du er ute på tur tirsdag kl.19.

At du ikke vil være med på treff, er fullt respektabelt. Det er mange som ikke ønsker dette, og som prisgir anonymiteten her inne. Vi vil uansett om det er noen som treffes, enten som turvenner, eller på et helgetreff, oppføre oss som vi gjør i dag, her inne på slankesiden. Der vil vil fremdeles snakke med hverandre, og med andre, anonymt. Det må nok være en betingelse. Derfor vil jeg ikke med mine forlag om fysisk møte være ødeleggelsesfaktor for denne siden og dennes ideologi.

Tror nok det er viktig med "kjøreregler" når man går til det skritt å "komme ut av skapet". Tror jeg også skal sette opp noen slike, slik at man faktisk kan treffe hverandre uten å miste den anonymiteten man faktisk "liker å ha". Disse vil jeg komme tilbake til senere.

Jeg kommer til å følge med deg, og være med på din vektreduksjon, og håper snart jeg kan komme etter.....

God helg fra Nite



😈81,0 kg

Dette må være vann!!!

Gikk på helt ketogen kost i går (tror jeg..).
Frokost: 1 egg/1 tykk skive ridderost
lunsj: laks/eggerøre/skinke/kreps (vi har veldig god kantine)
mellom: 1 egg
middag: 1 kyllingbryst
kvelds: 1 tykk skive ridderost

Drikke: mye vann/Farris/kaffe

Jeg kjøpte meg en boks Krabbe naturell i går. Da jeg åpnet boksen var det hvite prikker på toppen så jeg våget ikke å spise den. Irriterende, men jeg kaster heller de kr 19,90 enn å sitte på potten i dagevis. Så det ble ennå et egg istedet.

I dag har jeg bare spist et kokt egg (får fjør snart). Og når starten er så bra kan jeg jo bare ta en protein-dag til.

Hvis noen av dere leser dette og ser at jeg gjør noe feil, vær så snill å korriger meg!!!!

Må jo forresten se det komiske i panikken jeg/vi har over noen hundre gram etter morgen-veiingen, gram som ingen andre legger merke til.
Her har vi mer eller mindre rommelige kropper som kan skjule det meste, og så går disse usynlige grammene så inn på oss! Vi (jeg) som før kunne legge på oss (meg) kilovis i løpet av ferieuker/jul (eller andre anledninger som jeg nevnte i går)!

Vi kvinner lever også i sykluser gjennom måneden, og likevel skriker vi nå over oss på grunn av noen svingninger, som om vi først nå oppdaget hvordan kroppen vår fungerer.

Takk for kommentarer og for at dere er der med dagbøkene deres!!
Ønsker alle en god dag!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ally😄9. august 2002
Haha, det var en morsom beskrivelse av badevekt-hysteriet! Jeg vet ikke om du gjør noe feil, det gjør du sikkert ikke. Kroppen forandrer seg med dette kostholdet, jeg har ihvertfall følt på mange rare reaksjoner. Den er nok forvirra, stakkar.

God helg!

Ally
80,5 kg

GI er trolig det beste slankemiddel (varige)!

God morgen!
Har ikke samme søthungeren, gitt! Merkelig med tanke på alt jeg kunne stappe i meg før. Spiser 3 kapsler Krom for dagen, så jeg vet ikke om det er GI-maten eller krom som er årsaken til bortfall (minskning av snaskesyke). Er dessuten bevisst på hva jeg handler inn/spiser i forhold til før. Dette tror jeg er vesentlig for meg som andri har kunnet spise bare litt av en sjokolade.

Artig hvor utrolig forankret brødmat er i vårt samfunn. Når lunsjtallerkenen min i kantinen består av skinke, salat, laks, egg etc. er det daglige kommentarer på at jeg ikke spiser brød til. Det er som å banne i kirken ikke å spise brødskiver til alt mulig!
Ellers ser jeg at noen spiser Xenical. Jeg forsøkte også dette med det samme til kom på markedet og fikk kun minimale resultater etter 100 kapsler. Tror jeg gikk ned et par hundre gram, så kiloprisen er mye høyere en gull! Mulig det kunne hjulpet mer på sikt, men det er trolig mye bortkastede penger.

Forøvrig må jeg innrømme at jeg har gått på omtrent alt som er av pulver/kapsler/tabletter/dietter og kurer.
Vurdere nå å slutte med CLA som jeg har puttet i meg 4-6 daglig i et halvt år. Har også Eplecider-kapsler i skuffen min. Disse skal, ifølge reklamen, hjelpe til med å senke GI'en etter inntak av karbo. Noen som har erfaringer/info her???

Min hang til lettvinte løsninger bunner vel egentlig i mitt ønske i å finne vektproblemene utenfor meg selv. Etter 25 år der kiloene bare sniker seg på sånn et halvt til ett kilo i året må jeg bare innse at jeg selv er årsaken og løsningen.

Alltid hatt unnskyldninger for å spise feil, er nemlig veldig glad i søtsaker som sjokolade, desserter og kaker.
Så er det bursdager, lørdag,ferie, julebord og jul, nyttår, påske, perioden før mensen, de første dagene av mensen, så er det høstmørke, bryllup og fest. Og utroig men sant, jeg klarer å være snopesyk eller skeie ut utenom også! Faktisk må jeg innrømme at jeg har dyrket unnskyldninger for å overspise (eller kall det feilspise)!
Noen andre som har det sånn?
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias augusta❤️7. august 2002
Kjære Augustina!

Dette kunne like gjerne være "Augustas Bekjennelser" :-)

Du treffer mange 'ømme' punkter her, og så er den bare så forfriskende - stilen din.

Takk for skjønt brev! Du spurte meg om hvor mye protein, som vi må spise for ikke å risikere 'bakholdsangrep' fra insulinet - jeg tror både det og hvor lang tid før - er veldig individuelt. Et par skjer med cottage cheese er ikke nok for meg. Men for meg er det nok med 1 kokt egg m majones+dill eller grassløk+et pepperdryss og bare 5-10 min før...

Speltmel har jeg ingen erfaring med - håper noen andre har svart deg på det.

Så var det krom-tablettene: Jeg synes de virket i starten - men virkningen klinget av - lenge siden nå, at jeg prøvde - søtsuget mitt har vært borte i snart 3 uker nå.

Epleeddikk er serdeles virksomt mot slitasje gikt - jeg har sett alldeles fremragende resultater hos en nær bekjent, som jeg har fulgt i mange år. Pasienten var et problemtilfelle for legene. Pasienten var klar for 3. operasjon og medisineringen var allerede en hard belastning for kroppen.

Men epleeddikk i et stort glass vann rørt opp med honning + kalsiumtilskudd 3 ganger til dagen i mange måneder - gjorde susen. Pasienten unngikk fler operasjoner, ble total medisinfri - ble smertefri - og lever i dag - 20 år etter uten problemer.

Så jeg sier: Takk for eppleeddikken. Tror epleeddikken har en rensende effekt på visse avfallstoffer - men ellers vet jeg ikke mer om det.

Nå vil jeg slutte med de beste ønsker fra
Din Augusta
c.AuthorAlias Helena😉7. august 2002
Jeg setter i gang ny vektkonkurranse for oss i 80 kilos klassen. Veiedag blir som før torsdag. Hvis du vil være med er det bare å skrive en kommentar i dagboka mi, og "stikke" innom med oppdatering torsdagene fremover!
Klem Helena
c.AuthorAlias Molla😌7. august 2002
Heipådeg!

Trodde en stund at det var mitt liv du holdt på å beskrive... *ler*. Jeg har også prøvd "alt" (og mislykkes med det). Enhver anledning, sørgelig eller lykkelig, har vært unnskyldning til å stappe i seg søtsaker. Men nå er det heldigvis slutt! Jeg har også fått øynene opp for GI og føler meg mye bedre nå enn før. Merker godt at insulinet har roet seg og ikke herjer villmann rundt i kroppen lenger. Humør og energi er også blitt bedre. Så jeg må nok si at jeg er medlem i GIdiotklubben, ja!
Stå på fortsatt, og lev lurt!

Slankeklem fra Molla
80,7 kg

GI i praksis.........

...er ikke like enkelt som det egentlig burde være. Sånne småting som
*når barnebarnet kommer med ny- og selvbakt muffins og skal se på at det spises
*når man entret et møterom nå i varmen og det er kjøpt inn kjeks-is til alle deltakerne (klarte her å spise isen og la kjeksen være; begrenset skaden til tross for jorbærsyltetøyet...)
*du er på en holme med venner som skulle bringe drikke. Du ber om Farris eller annet vann og regner det med at ingenting kan gå galt her. Vennen kommer med Cola Light for som han sa "Butikken hadde ikke kald Farris og jeg regnet med at var på slankeren igjen. Du er enten på slankekur eller så slutter du å røyke. Alltid!"

For et festlig menneske jeg må være.....

3 i heiagjengen
c.AuthorAlias ANNE❤️6. august 2002
Takk for komentaren. Jeg var redd for at du ville svare det, (at du gikk opp alt+litt til). Herbalife har kanskje hjulpet noen, men jeg har en mistanke om at de er i mindretall! Det er litt irriterende at vi (jeg) lar oss lure av fagre løfter. Det fungerer sikkert i teorien, men praksis er noe annet. Jeg får spise opp det jeg har, så får jeg se etterpå hva jeg gjør, blir vel helfrelst gidiot tenker jeg (HE HE)
c.AuthorAlias nameit😉6. august 2002
Hei Augustina!

Ser at det går rette veien fortsatt, og ingenting er jo bedre enn det! Det er nok ikke så enkelt med et såpass "spesielt" kosthold som GI virker å være. Sikkert ikke så spesielt for de som er kommet godt inni det. Men vi må vel bare innse at de fleste av oss har et "normalt" kosthold med kaker, brød og annen karbohydratholdig mat. Da må det nødvendigvis bli en del sammenstøt i møte med resten av verden for de som har lagt om til GI. Men, jeg synes du takler det fint, jeg.
Man lærer seg vel etterhvert hva man kan unne seg og hva man bør holde seg unna.

Lykke til videre, iallfall!

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias ANNE❤️5. august 2002
Hei, og velkommen hit!
Det er ikke lett å vite hva en skal spise for at vekten skal gå ned. Forsto det slik at du hadde spist pulver og piller før, og oppfattet det slik at du ikke hadde så gode erfaringer med det, stemmer det?
Du er like gammel(ung) som meg, og vi har nok de samme erfaringene. Jeg har blitt desperat nå, og går for tiden på herbalife.Må le litt av det, for jeg har jo absolutt ingen tro på at det skal gi varige resultater, men ingenting skal være uprøvd! Det som forundrer meg er at jeg ikke er sulten nå, og jeg har vært sulten så lenge nå, at du aner ikke.Det er en vidunderlig følelse. Har gått på 3 GR kurs, og gikk ned 7 kilo,(og holdt på å sulte ihjel!) og de gikk jeg opp igjen på en uke i ferien, så det er nok gi som må bli løsningen for meg, har luktet litt på det, men har nok ikke helt knekt koden ennå. Skal spise pulveret, og følge dere gi freeks, så får vi se hvordan det blir i fremtiden. ANNE
😃81,0 kg

1.Uke = Minus 1,4 kg

Ogå alt jeg har spist! Til og med dessert hver dag som består av jordbær/gul kiwi og 1 ss iskrem. Rødvin har jeg drukket også, flere glass! Rugbrød(Pumpernickel)/ Wasa fiber har helt erstattet brødskiva. Hva mer kan man si enn: Jippi!
Takker for all inspirasjonen jeg har fått fra dere Medslankere og fra dagbøkene deres. Stå på!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias augusta❤️3. august 2002
Kjære Augustina!

Takk for brev du skrev til meg for 4 dager siden. Grunnen til, at jeg ikke har skrevet før er, at de unge har kommet hjem fra ferie på hver sin kant og med gjester. Det har vært en travel uke - så jeg har tatt litt av lørdagen 'fri' for å få besvaret brev.

Du spør om råd for å minske 'mage', og jeg vil fortelle deg hva jeg selv gjør:

Du kjenner sikkert til den gammeldagse øvelse med å ligge på ryggen og løfte opp de strakte ben - det er effektivt for magen - men dessverre belaster den øvelse bekkenbunnen alt for mye - så det anbefales ikke.

Derimot er det en yoga- øvelse som er veldig effektiv - og om du ikke kjenner den, så vil du sikkert synes det høres komisk ut.

Altså: Stå på kne på gulvet på 'alle fire' - som hvis du skal leke 'hest' sammen med et barn.

Hvis du ikke er iført for mye klær og står med siden til et speil, så kan du i speilet følge magemusklenes bevegelser.

Mens du nå står der på kne, og også har håndflatene i gulvet - så slapp av mens du tømmer lungene for luft.

Mens lungene er tomme for luft, trekker du inn magemusklene med en kraftig bevegelse.

Deretter 'slipper' du magemusklene ned igjen plutselig.

Så opp og ned i dynamiske bevegelser igjen noen ganger - så mange du orker - før du må puste igjen.

I pausen før neste gang kan du slappe av og la hodet 'dingle' litt.

Så er du klar til å tømme lungene for luft igjen - og så videre.

Dette er altså veldig effektivt - og ikke så vanskelig når først du finner en rytme.

Selv finner jeg på å gjøre det, mens jeg rører i en gryte - nei, da er jeg ikke på kne altså :-) - men litt trening til magen gir det jo.

Her er en kort gjentakelse:

1. Tøm lungene
2. Trekk magen inn
3. Gi slipp på magen igjen
4. Gjenta 2. og 3. flere ganger
5. Pust igjen

Med dette ønsker jeg deg en god helg og gratulerer med fine resultater!

Mange hilsener og varme tanker fra
Augusta
c.AuthorAlias Jojoen😉31. juli 2002
Hei Augustina :-)

Takk for oppmuntrende hilsen og gratulerer med flotte resultater. Dette går jo veldig bra.

Nei da, jeg er ikke oppgitt jeg :-) Kanskje litt, når vekta plutselig stiger 2 kilo fra den ene dagen til den andre.. men så lenge jeg føler at jeg har kontroll og det er ferie så er det ingen grunn til å furte.

Lykke til mot nye høydepunkter :-)

Klem fra Jojoen
Bilde
c.AuthorAlias Trulte😌29. juli 2002
Takk for hilsen i dagboka mi *ss*
Det er deilig når det gårt nedover...en vet ikke helt hvorfor...men det går rette veien, da kan en ikke annet en å smile og være glade og så ser en ekstra mye bedre ut...BÅDE fordi en er blitt smalere....OG fordi en er så blid og fornøyd.
Keep on tracking !!

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias Mah😊29. juli 2002
Hei på deg.
Jeg har også så vidt startet opp, og ønsker deg velkommen hit. Jeg har tro på at vi sammen er sterke og kan klare våre mål.
Synes du har realistiske mål - dette har jeg tro på at du klarer.

Vennlig hilsen Mah
c.AuthorAlias nameit😉29. juli 2002
Hei Augustina!

En forsinket velkommen hit. Har ikke kommet meg helt etter ferien ennå. Er bare sporadisk innom, og det er jo så mange nye som er kommet til. Flott å se at du har gode resultater etter 1. uke. Selv har jeg holdt på siden beg. av april, men har ikke gått på noen kur, bare spist litt mere fornuftig og rørt mere på meg enn jeg gjorde tidligere.
Ser at mange her sverger til GI, det hadde nok helt sikkert vært noe for meg også, men så er det dette med alle forsakelsene som hindrer meg fra å ta skrittet fullt ut.
Ser ikke for meg at jeg resten av livet skal leve uten godt brød, bl.a. Vel, det er et valg den enkelte får ta selv. :-)

Vi er ganske jevne, både på vekta, høyden og alderen. Får holde et lite øye med hverandre, hva? :-)

Ha en fin dag!

Klem fra NameIt
😌81,8 kg

Foran skjema

Var i forretningsmiddag i går og regnet med at den dagen ville ødelegge mye.
Spiste hele forretten som var sjømat, men tok nesten ubevisst i mot nybakte rundstykker med urtesmør til forretten før jeg måtte bråstoppe meg selv! Kjøttet i hovedretten var nydeligt og jeg spiste alt, men spiste kun en halv potet. Drakk til og med flere vinglass og nøt desserten som bestod av is og friske frukter. Skygget unna mat med høy glykemisk verdi og takket pent nei til cognac (det var hardt!).
Jeg trodde at vekten i beste fall ville stå i ro. At jeg har gått ned 200 g er jo utrolig!
Er glad i sjokolade, men synes ellers at jeg ikke har spist mye. Har skyldt på genene og at familen har anlegg for å legge på seg. Nå begynner jeg å lure: Har jeg (og slekten forøvrig) blitt så stor på feil mat????
☹️82,0 kg

vektreg

Spist god og sunn mat, men ikke etter kl 18:00. Har hold meg unna hvetemel og fikk det gode tipset av Augusta at mørkt rugbrød er en god erstatning til vanlig brødmat. Sammen med makrell i tomat var det nam-nam!
Tror det skal gå bra denne gangen siden jeg styrer unna dietter, pulver og piller.
Jeg har 10 uker (+ noen dager) til å kaste fra meg 10 tunge kilo. Disse kiloene ødelegger humør, knær og hofter og får meg til å se eldre ut. Klarer jeg å gå ned 150 g pr. dag blir det 10,5 kilo. Det er vel ikke all verden?!?
Men jeg trenger masse gode råd på veien.
Ha en fin dag alle sammen.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias amber😃26. juli 2002
Hei, jeg er også ganske ny og med et mål omtrent som ditt, så jeg tenkte jeg skulle si hei! Har ikke planlagt nedgangen så godt som deg, men prøver ihvertfall å kutte ned på karbohydratene og spiser sunnere generelt. Det er ikke alltid så lett, men vi får håpe vi klarer å nå målene våre til slutt likevel!
c.AuthorAlias augusta❤️25. juli 2002
Kjære Augustina!

Er på en liten visitt i dagboka di for å se hvordan det går. Synes du klarer det godt jeg, selv om smilet henger litt skeivt:-)

Jeg forstår så godt det du sier utseende, belastning av kroppen. Selv har jeg nylig testet speilbildet mitt - og fyller akkurat det samme med siden til speilet som fra fronten...

Så selv om vekten går ned - hvordan kan vi så føle oss godt? Men det KOMMER! Det kommer, og her inne i slankeklubben har vi så mange flotte medslankere, som har fått det til og står parat med støtte til hverandre på de dager, hvor det ikke går så godt.

Det har vært gull verdt for meg allerede!

Godt med protein i forhold til karbohydrater - og vekk med de raske karbohydrater - DET setter go gang på fettforbrenningen! Slik at du kan regne med at mye av det du kvitter deg med kommer direkte fra fettdepot i kroppen - oppløftende tanke!

Nå de beste hilsener fra
Augusta
c.AuthorAlias lillian😌25. juli 2002
Hei!
Ser at du har startet opp her i slankedagboka samtidig med meg. Jeg har ganske mange flere kilo enn deg som jeg går løs på nå med krum hals, men blir spennende dette her å følge med hverandre og lese dagbøker. Kommer nok dager vi kan trenge trøst og oppmuntring framover. Lykke til!
82,2 kg

vektreg

Spist fornuftig
Trimmet
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Augusta❤️24. juli 2002
Kjære Augustina! Takk for brev. Til ditt spørsmål om hva vi gjør når brødet er sendt ut, så vil jeg her bare fortelle, at min favoritt er mørkt, grovt rugbrød. Det finnes i butikkene i pakker med skiver. Både med og uten hvetemel. Selv bruker jeg bare den typen uten hvetemel, det er fordi jeg har funnet ut, at jeg må være veldig, veldig forsiktig med det.

Så et kveldsmåltid her hos meg kan være f.eks. En halv skive av dette rugbrødet med rikelig cottage cheese, grassløk, pepper mm + en halv skive med reker, karse, majones,sitron mm

Med vennlige hilsener fra
Augusta
🐷82,4 kg

MÅL: 10 ned før utgangen av september!

Startet i går morges og vekten idag var 81.9. Har derfor noen gram å gå på når jeg går på en dårlig dag.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Augusta❤️23. juli 2002
En ny Slankevenn! Hei Augustina!

Er jeg den første til å hilse deg velkommen her? Håper du må bli like glad for å være med her, som det jeg er. Og håper vi kommer til å se masse til deg i slankedagboka.

Med beste hilsener fra
Augusta
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.