← Alle dagbøker
Augustina
66 år167 cm13 innlegg
2002
0 følgere
Start82,4 kg
Sist78,0 kg
Endring−4,4 kg
BMI nå28,0
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Reiser utenlands 3 uker, men kommer sterkt tilbake
Blir spennende å se hvor lett/vanskelig det blir å holde seg noenlunde innenfor rammene av tillatt GI-mat. Skal iallefall prøve!
Lykke til alle sammen, stå på!!
Har stoppet litt opp, men
....det hadde jeg da også ventet! Kroppen trenger å stabilisere seg litt mellom øktene. Men deover går det!
vektregistrering blir torsdag og mandag
Jeg føler at jeg er flink, litt for flink kanskje? Er så redd for å spise feil at jeg trolig spiser litt for lite for tiden.
Det har vært en travel uke med ingen tid til måltidsplanlegging og kun noen småturer som trim. Kanskje en litt roligere helg vil gjøre godt.
Dette er helt fantastisk!!!!
Hei alle sammen!
Sjekk den vektnedgangen!
Skal prøve å liste opp hva jeg har spist siden fredag morgen. Her er det ingen mengdeanvisninger for det bryr jeg meg ikke med. Har lagt merke til at jeg blir mye fortere mett enn før, så jeg spiser ikke så forferdelig store måltider, men derimot mange.
Starter måltidene med protein, gjerne egg/fisk/kylling/hvitost. Har ikke smakt brødmat med hvetemel/pasta/potet/ris. Starter gjerne dagen med et egg og en rugbrødskive (den mørkesvarte u/hvetemel)med smør og ost/syltetøy (u. sukker). Har spist salat med laks og creme fraiche, kylling el. kjøtt stekt med brockoli/paprika kokt inn med creme fraiche. Ble voldsomt snaskesyk og hadde heldigvis handlet inn riktig mat for sånne anledninger. Både lørdag og søndag måtte jeg overspise litt, så det ble peanøtter og litt is. Og fredagskvelden og lørdagskvelden skjenket jeg meg litt rødvin, men jeg spiste helfet hvit ost før/sammen med vinen.
Var så sikker på at den ville gå opp, men lørdag var den 79.8, søndag 79.4 og jammen gikk den ikke videre ned til i morges.
Dette kan jeg absolutt leve med! Maten er vel ikke spesielt billig, men det er heller ikke alle slankekurene og stadig nye og større klær! Regner også med at det blir billigere etterhvert som jeg blir kjent med alle mattypene. Nå har jeg kjøpt mat jeg vet har høyt protein-innhold som f. eks. kylling. Det er jo ikke sikkert det er nødvendig.
Har gått tur med hunden hver dag, men har ellers ikke trimmet noe.
Dette var så langt i fra en "svelt ihjel helg". Og se på vekten!! GI-mat kan anbefales!!
Takk for hjelp underveis.
Litt om mye
Vi skulle så gjerne vært med Nite på tur, hunden min og jeg. Men når vi bor vest I landet lar det seg ikke gjøre.
Her går jeg turer både sent og tidlig. Ikke fordi jeg har så lyst, men fordi jeg MÅ. Jeg hører til den late typen som gjerne kan legge meg på sofaen etter jobb, og der kan jeg storkose meg hele kvelden. Iallfall når høsten og vinteren kommer.
Men hunden min har helt andre planer! Ut på tur, aldri sur er dens store motto. Hadde den fått velge mellom en kjempestor biff og tur, ja så hadde turen vunnet! Hadde jeg fått velge hadde det blitt sofa og sjokolade. Er derfor ikke I tvil om at uten hund hadde jeg veiet 15-20 kilo mer!
Hunder er også vidunderlig for selvfølelsen, de elsker oss betingelsesløst. Når resten av verden synes mørk og grå, og alle som bor på planeten synes jeg er uspiselig (med rette?), kan jeg komme hjem til min firbente venn som møter meg logrende og ser på meg full av beundring.
Fordi dette er et sånt vidunderlig vesen, følger det også store forpliktelser med. Dette er ikke et treningsapparat som kan stues innunder sengen hvis man går lei. Når man anskaffer hund (og andre kjæledyr) har man forpliktet seg til å gi ly/varme/mat/drikke/kjærlighet/mosjon (og ikke minst skaffe veterinær med tilhørende utgifter, som kan bli stoooore) = et godt liv i hele dens normale livslengde. Å avlive et kjæledyr fordi det ikke lenger passer, står for meg som en forbrytelse!!
------------
Leser I dagboken til Nite (jeg leser alle dagbøkene) at det planlegges oktobertreff. Jeg må innrømme at jeg ikke hører til de som ønsker å stille på helge-treff og at jeg setter pris på anonymiteten her inne.
Jeg setter imidlertid umåtelig pris på disse sidene og den kontakten jeg har med dere igjennom dagbøkene. Tror det har med at dere er damer (+ evt. Menn, selv om de enten er usynlige eller beskjedne) som kjemper med et problem som jeg kjenner så altfor godt. Og jeg vet hva det kan bringe med seg og hvor negativt dette kan virke på ”selvet”.
Jeg var tykk som barn, og den mobbingen som jentene på skolen drev med har nok preget meg siden. Guttene mobbet også, men på en mer direkte og real måte. Jentene var infame!
Senere I livet at jeg sett voksne hun-kjønn opptre utrolig ondskapsfullt overfor andre. Mulig det er I rein uvitenhet, men mye er nok bevisst. Kan hende det bunner I egen usikkerhet og at det er en måte å selvhevde på.
Augustas beskrivelse av forskjellige Svigermor-typer er et godt eksempel på hvordan disse menneske trolig blir som eldre.
Det var da voldsomt så taletrengt jeg var!!
Ha en vidunderlig helg alle sammen.
Dette må være vann!!!
Gikk på helt ketogen kost i går (tror jeg..).
Frokost: 1 egg/1 tykk skive ridderost
lunsj: laks/eggerøre/skinke/kreps (vi har veldig god kantine)
mellom: 1 egg
middag: 1 kyllingbryst
kvelds: 1 tykk skive ridderost
Drikke: mye vann/Farris/kaffe
Jeg kjøpte meg en boks Krabbe naturell i går. Da jeg åpnet boksen var det hvite prikker på toppen så jeg våget ikke å spise den. Irriterende, men jeg kaster heller de kr 19,90 enn å sitte på potten i dagevis. Så det ble ennå et egg istedet.
I dag har jeg bare spist et kokt egg (får fjør snart). Og når starten er så bra kan jeg jo bare ta en protein-dag til.
Hvis noen av dere leser dette og ser at jeg gjør noe feil, vær så snill å korriger meg!!!!
Må jo forresten se det komiske i panikken jeg/vi har over noen hundre gram etter morgen-veiingen, gram som ingen andre legger merke til.
Her har vi mer eller mindre rommelige kropper som kan skjule det meste, og så går disse usynlige grammene så inn på oss! Vi (jeg) som før kunne legge på oss (meg) kilovis i løpet av ferieuker/jul (eller andre anledninger som jeg nevnte i går)!
Vi kvinner lever også i sykluser gjennom måneden, og likevel skriker vi nå over oss på grunn av noen svingninger, som om vi først nå oppdaget hvordan kroppen vår fungerer.
Takk for kommentarer og for at dere er der med dagbøkene deres!!
Ønsker alle en god dag!
GI er trolig det beste slankemiddel (varige)!
God morgen!
Har ikke samme søthungeren, gitt! Merkelig med tanke på alt jeg kunne stappe i meg før. Spiser 3 kapsler Krom for dagen, så jeg vet ikke om det er GI-maten eller krom som er årsaken til bortfall (minskning av snaskesyke). Er dessuten bevisst på hva jeg handler inn/spiser i forhold til før. Dette tror jeg er vesentlig for meg som andri har kunnet spise bare litt av en sjokolade.
Artig hvor utrolig forankret brødmat er i vårt samfunn. Når lunsjtallerkenen min i kantinen består av skinke, salat, laks, egg etc. er det daglige kommentarer på at jeg ikke spiser brød til. Det er som å banne i kirken ikke å spise brødskiver til alt mulig!
Ellers ser jeg at noen spiser Xenical. Jeg forsøkte også dette med det samme til kom på markedet og fikk kun minimale resultater etter 100 kapsler. Tror jeg gikk ned et par hundre gram, så kiloprisen er mye høyere en gull! Mulig det kunne hjulpet mer på sikt, men det er trolig mye bortkastede penger.
Forøvrig må jeg innrømme at jeg har gått på omtrent alt som er av pulver/kapsler/tabletter/dietter og kurer.
Vurdere nå å slutte med CLA som jeg har puttet i meg 4-6 daglig i et halvt år. Har også Eplecider-kapsler i skuffen min. Disse skal, ifølge reklamen, hjelpe til med å senke GI'en etter inntak av karbo. Noen som har erfaringer/info her???
Min hang til lettvinte løsninger bunner vel egentlig i mitt ønske i å finne vektproblemene utenfor meg selv. Etter 25 år der kiloene bare sniker seg på sånn et halvt til ett kilo i året må jeg bare innse at jeg selv er årsaken og løsningen.
Alltid hatt unnskyldninger for å spise feil, er nemlig veldig glad i søtsaker som sjokolade, desserter og kaker.
Så er det bursdager, lørdag,ferie, julebord og jul, nyttår, påske, perioden før mensen, de første dagene av mensen, så er det høstmørke, bryllup og fest. Og utroig men sant, jeg klarer å være snopesyk eller skeie ut utenom også! Faktisk må jeg innrømme at jeg har dyrket unnskyldninger for å overspise (eller kall det feilspise)!
Noen andre som har det sånn?
GI i praksis.........
...er ikke like enkelt som det egentlig burde være. Sånne småting som
*når barnebarnet kommer med ny- og selvbakt muffins og skal se på at det spises
*når man entret et møterom nå i varmen og det er kjøpt inn kjeks-is til alle deltakerne (klarte her å spise isen og la kjeksen være; begrenset skaden til tross for jorbærsyltetøyet...)
*du er på en holme med venner som skulle bringe drikke. Du ber om Farris eller annet vann og regner det med at ingenting kan gå galt her. Vennen kommer med Cola Light for som han sa "Butikken hadde ikke kald Farris og jeg regnet med at var på slankeren igjen. Du er enten på slankekur eller så slutter du å røyke. Alltid!"
For et festlig menneske jeg må være.....
1.Uke = Minus 1,4 kg
Ogå alt jeg har spist! Til og med dessert hver dag som består av jordbær/gul kiwi og 1 ss iskrem. Rødvin har jeg drukket også, flere glass! Rugbrød(Pumpernickel)/ Wasa fiber har helt erstattet brødskiva. Hva mer kan man si enn: Jippi!
Takker for all inspirasjonen jeg har fått fra dere Medslankere og fra dagbøkene deres. Stå på!
Foran skjema
Var i forretningsmiddag i går og regnet med at den dagen ville ødelegge mye.
Spiste hele forretten som var sjømat, men tok nesten ubevisst i mot nybakte rundstykker med urtesmør til forretten før jeg måtte bråstoppe meg selv! Kjøttet i hovedretten var nydeligt og jeg spiste alt, men spiste kun en halv potet. Drakk til og med flere vinglass og nøt desserten som bestod av is og friske frukter. Skygget unna mat med høy glykemisk verdi og takket pent nei til cognac (det var hardt!).
Jeg trodde at vekten i beste fall ville stå i ro. At jeg har gått ned 200 g er jo utrolig!
Er glad i sjokolade, men synes ellers at jeg ikke har spist mye. Har skyldt på genene og at familen har anlegg for å legge på seg. Nå begynner jeg å lure: Har jeg (og slekten forøvrig) blitt så stor på feil mat????
vektreg
Spist god og sunn mat, men ikke etter kl 18:00. Har hold meg unna hvetemel og fikk det gode tipset av Augusta at mørkt rugbrød er en god erstatning til vanlig brødmat. Sammen med makrell i tomat var det nam-nam!
Tror det skal gå bra denne gangen siden jeg styrer unna dietter, pulver og piller.
Jeg har 10 uker (+ noen dager) til å kaste fra meg 10 tunge kilo. Disse kiloene ødelegger humør, knær og hofter og får meg til å se eldre ut. Klarer jeg å gå ned 150 g pr. dag blir det 10,5 kilo. Det er vel ikke all verden?!?
Men jeg trenger masse gode råd på veien.
Ha en fin dag alle sammen.
vektreg
Spist fornuftig
Trimmet
MÅL: 10 ned før utgangen av september!
Startet i går morges og vekten idag var 81.9. Har derfor noen gram å gå på når jeg går på en dårlig dag.