← Alle dagbøker
diarist.Alias

Astoria

57 år172 cm44 innlegg 2001 0 følgere

Start113,6 kg
Sist88,8 kg
Endring−24,8 kg
BMI nå30,0
📉 Ned 20+ kg📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
28. mai 200119. november 2001
88,8 kg

Hei og hallo alle sammen:0}

Kjempelykkelig egentelig, skulle gjerne være 85 før jul, men det går heller sakte, har ikke helt det store overskuddet, men er jo fornøyd da.
Nå skal jeg virkelig lese dagbøker, synes dere har vert flinke alle sammen, Var skikkelig spent nå. Ikke så ofte jeg kan være med dere, men nå titter jeg altså innom før jeg legger ut på neste oppdrag, stå på alle sammen, skal prøve å få vert innom av og til.
Stor klem fra Astoria.

Hei, måtte bare inn å skrive litt til, har jo fått en BMI på 30, JIPPI, har ikke tenkt på det, da det er alt for mye andre ting å tenke på. Nå skal det virkelig bli nye klær. HURRA HURRA HURRA.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias to look20. november 2001
Hei og koselig å se at du er innom.

Gratulerer så mye med vektnedgangen, dette klarer du jo fint.

Stå på! Synes du har vært kjempeflink.

Jeg ser også fram til en BMI på 30, håper å nå den en gang på nyåret!

Ha det bra!

to look

92,4 kg

Hei, bare innom en snartur.

Ville bare si at jeg ikke har gitt opp, men det har vert så mye i det siste, kommer sterkere tilbake senere, men har da gått ned, og er fornøyd med det. Gratulerer alle sammen som det har gått bra med, og spesielt til Jenta*S* Gratulerer nå begynner jeg å bli litt engstelig.....
Skulle ønske jeg hadde bedre tid, men det blir vel stillere tider.

Lykke til med slankingen alle sammen.
Stor klem fra Astoria
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Oriane12. oktober 2001
Hei Astoria

Ja du er jo ikke så ofte her nå, skjønner jo at du har det travelt. Fint at du tok deg tid til å stikke innom, er jo litt spent på hvordan det går med deg vet du. Og jeg ser jo at det går den rette veien! Flott!
Stå på, men husk å få litt tid til deg selv også da!
klem fra Oriane
93,4 kg

Litt ned.

Det er kjempeflott veir ute, så jeg er bare innom for å registrere vekt og samtidig ønske dere alle en riktig god helg.
:0} Slankeklem fra Astoria
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH29. september 2001
Hei på deg!

Tusen takk for koselig hilsen i dagboken min i dag, men jeg må si at jeg syntes du er kjempe flink selv!

Håper du får en kjempe fin lørdag!

Stå på klemmer fra RH
93,6 kg

-20 kilo, Jippi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hei igjen alle sammen.
Phu, jeg kom inn i dag. Helt utrolig, hadde egentlig ikke ventet det. Etter alt trøbbelet det har vert i det siste, men denne gangen ser det ut som om det skal virke.

Først av alt jeg har nådd tre delmål i løpet av den siste uken, under 95, BMI på under 32(94,6] og i dag - 20 kilo. Er mye det. Og humøret er selvfølgelig deretter. Har også tatt av 2,2 kilo siden forrige mandag og altså i 5 kilos konkurransen.

Mosjon i dag:
Vask av hus, og jobb.

Mat:
Frokost: 4 ryvitaknekkebrød med eple, tom for cottage chees
Lunsj: Brokkoli, med ost og kylling.
Middag: (matpakke til jobb) salat med tunfisk. youghurt.
Kvelds: 2 epler og 1 gulrot.

Ellers ønsker jeg dere alle en riktig god slankedag og helg.
Stor klem fra Astoria
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH28. september 2001
Gratulerer så masse!

Det er jo helt utrolig, tre ting på en gang går jo ikke.... Jo vist er det mulig! Ser jo at du klarer dette veldig bra og det er kjempe morro og se! Kjempe flink har du vært i det hele tatt. 20 kg er veldig bra!

Håper du får en strålende helg!

Masse klemmer fra RH
c.AuthorAlias cola light28. september 2001
Eia var jeg der - du har gjort en prestasjon!! Unn deg noe riktig fint, det fortjener du! t-j-u-e- kilo... Blir stum jeg.
hilsen cola light
c.AuthorAlias Hydra28. september 2001
Fantastisk, gratulerer så masse :-)
c.AuthorAlias Hermine28. september 2001
Jeg bøyer meg i støvet og er stum av beundring. GRATULERER MED - 20!!!
Og du har klart det iløpet av bare 4 mnd. Kjempeflink er du.
Det må være deilig å vite at du har så sterk viljestyrke. Du får vel en del fine kommentarer nå vil jeg tro på at du har slanket deg så mye. 20 kilo bort vises godt.
En fin helg ønsker jeg deg også.
Klem fra Hermine
c.AuthorAlias aas28. september 2001
Gratulerer! Det må jo være herlig å nå 3 delmål den samme uka! Dette er noe du kan se tilbake på når det butter imot....
-20 kilo er jo en skikkelig bragd; jeg beundrer deg! (er som rein nybegynner å regne i forhold)
Det hjelper på inspirasjonen å se at det faktisk er mulig å gå ned så mye!

Ha en god slankehelg!
klem, aas :)))
93,8 kg

Endelig :0}}}}}}}}}}}

Hei igjen alle sammen, det med omlegging til ISDN, bredbånd osv. holder på å ta knekken på meg. Men nå håper jeg å være tilbake for godt, men som dere ser har jeg ellers hatt en kjempeuke. Men så sto det jo stille en stund også da, har egentlig gått så fort nå at jeg forventer nesten at det vil stå stille igjen nå. Driver fortsatt på med GI metoden, går på Grete Rodhe kurs, mest for at det er sosialt. Har kommet så godt igang med denne kuren at det er dette jeg vil fortsette med. Nei nå må jeg bare skjekke ut hvordan det er gått med dere alle.

PS Har nådd to Delmål og mangler kun 200 gram til neste delmål. Ha en fortsatt god kveld.
Stor klem fra Astoria, som håper hun er tilbake for godt.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias aas28. september 2001
Gratulerer med flott nedgang! Det er så utrolig motiverende å få slike resultater på vekta!
Neste gang du veier deg, har du sikkerr nådd delmålet ditt!

Klem, aas :)
95,8 kg

På stedet hvil...

Hei alle sammen :0}

På grunn av omleggelse til ISDN har jeg ikke hatt tilgang på internett noen dager, har rett og slett ikke fått det til... Men nå har jeg fått hjelp, og her er jeg igjen.

Morsomt å se at det har gått så bra for mange.
Selv har jeg slitt litt med mensen, det har liksom stoppet opp, men jeg vet jo at det bare må løsne igjen. Har fortsatt lyst til å nå 85 kilo til jul.
Jeg har også fått en kjempebra start på - 5 konkurransen, 0,0 kilo. Bra det ikke sant? :0}

Ha en strålende god helg alle sammen.
Stor Slankeklem fra Astoria
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*21. september 2001
BØ!!!
Skremte jeg deg*S*?---hi hi....nå kommer jeg etter i en susende fart,så nå må du passe deg!*S*
Godt å ha deg litt foran meg da.så har jeg noe å sikte etter!
Og nå sikter jeg meg inn på DEG!!
Uæææææææææææææææ.................*SSS*

Lykke til!
Syns du er superduper flink, og du har klart masse!
Stå på ,jeg følger med og puster og peser deg i nakken snart!

Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias RH21. september 2001
hi hi ja du har nesten en like bra start som meg, -0,1 kg er ikke mye og skryte av det heller nei! Men men nå er det bare og sette inn høygiret etter at lørdagen er over, har en planlagt utskeielse den dagen.

Men det er godt og se at du ikke gir opp! Det er det viktigste og jeg er sikker på at hvis du har motivasjoene i orden så klarer du og gå ned til 85 innen jul. Det er faktisk lenge igjen til jul og du har kjempe gode muligheter!

Hå en strålende dag i dag!

Klem RH
c.AuthorAlias Oriane21. september 2001
Hei Astoria
Ja, jeg lurte faktisk litt på hvor du var! Hadde blitt sprø uten nett tilgang, men nå har jeg jo både på jobb og hjemme da.
Jeg må jo innrømme at starten din på minus 5 vel ikke er helt knall da..men det er jo ikke nødveningvis det lønner seg å være så snar i starten, det er vel sluttspurten som er det viktigste.
85 til jul..du er tøff...jeg har jo satt 15. feb som frist for 85, men med den farta jeg har hatt i det siste håper jeg jo at jeg når det før.
Du ligger litt forann meg, og det en kjempeinspirasjon for meg, bare så du vet det!
Ha ei fin helg!
klem fra Oriane
95,8 kg

95 tallet igjen

Hei, alle sammen
Føler meg litt bedre i dag, har liksom fått ut frustrasjonen pga vekta, og så hjalp det jo litt at det var borte 400 gram igjen i dag. :0}

Ellers er jeg klar for -5 konkurransen. Det er bare nødt til å løsne etter at jeg har hatt mensen. Og da er det ikke så veldig lenge igjen til jeg ser 80 tallet. Gleder meg helt vilt. Skulle helst vert 85 før jul jeg, er nok vanskelig, men kan ikke skade å prøve.

Ellers menyen i dag:

Frokost:
Ryvita knekkebrød, med cottage chees og eple.

Lunsj:
Stor tunfisksalat.

Middag:
Masse hjemmelaga grønnsaksuppe. Virker skikkelig godt på magen.

Kvelds:
Mandler og eple.

Sto forresten forran speilet i dag og virkelig så etter. Joda, både lår og mage var blitt mindre, og huden hadde begynt å trekke seg sammen. Vil nok ikke være så ille når jeg blir ferdig likevel :0}.

Ha en fortsatt god slankedag alle sammen.
Takk for alle gode slanketanker, de hjalp!!!!! :0}}}}}}}}}}
Stor klem fra Astoria.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias amelia18. september 2001
Heisann Astoria!

Ja, hva kan man si. Den hersens tante rod. Men saa var det over, atter en gang?

Lykke til med -5 kampen! Det ser ut til at alle er inne paa den for tiden. Forresten saa er jeg veldig fasrinert av kuren din! Ser bra ut. Har sett litt paa The Zone Diet, som er lik.

Lykke til videre!

-a-
c.AuthorAlias Oriane17. september 2001
Hei Astoria
Det var vel det jeg trodde, vekta di var gått ned til i dag!
Syns foressten du spiser utrolig bra, og balanserer kosten supert i forhold til det som vi en smule opptatt av, GI!

Har du forresten prøvd peanøtter med skall som mulig fett kilde i stedet for mandler? De er nemlig veldig gode, men fordi man må jobbe så mye for å få av skallet, spiser man ikke alt for mange heller. Dessuten...hehe...sørg for å ha støvsugern i nærheten..for makan til boss har jeg sjelden opplevd!
Klem til deg,
Oriane
96,2 kg

Er skikkelig deppa.

Jeg blir SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ forbanna på denne mensen, men den skal ikke få lov til å knekke meg. Har bare 26 dagers syklus, så når jeg er ferdig med en gang er det ikke så lenge til den neste kommer........

Ok skal ikke ha den før på onsdag, men nå håper jeg at den kommer før, det løsner liksom litt da..........

Nok om det, ellers har jeg brukt helga til å gå lange turer i skogen sammen med mann og barn, har ikke putta i meg noe som jeg ikke har lov til, så jeg vet jo at det bare er vann, men det er surt å gå opp 800 gram. Klarer liksom ikke å holde meg unna vekta heller, akkurat nå har jeg bare lyst til å kaste den ut av vinduet. Nei, jeg skal gi meg.

Håper det kommer noe mer positivt ut av hodet mitt i morgen.
Ha en virkelig god slankeuke alle sammen.

Stor slankeklem fra Astoria
Ps: trenger alle gode slanketanker jeg kan få. ;0}
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Oriane17. september 2001
Hei Astoria
Jeg må nesten le, det er greit vi er mange på disse sidene, men det virker som nesten alle har kommet i samme mens syklus!
Joda, jeg skal også ha mensen denne uka..og ikke bare vi to, men mange mange andre også! Skjønner at du syns det er surt å gå opp 800 gram, men du vet jo at dette løsner igjen når ting fungerer og kommer igang.
Du skal se at i dag, mandag, er du sikkert tilbake igjen på rett vei!
klem fra Oriane
c.AuthorAlias Matvraket17. september 2001
Hei!
Ja fy og fy, den derre mensen er noe forbanna dritt (unnskyld uttrykket).
Skal selv ha den, og det med korte sykluser vet jeg alt om. Jeg har mellom 24 og 26 dagers syklus og noen ganger har jeg vært helt nede i 22 dager.
Men du, vi vet jo hva som er årsaken og at det vi går opp forsvinner igjen. Ikke fortvil, er sikker på at det du har gått opp er borte igjen i løpet av noen dager.
Masse gode slanketanker fra Matvraket :)
c.AuthorAlias to look17. september 2001
Mange gode slanketanker sendes deg fra To look!!

Ha en fin dag.
c.AuthorAlias laika17. september 2001
Sender deg masse gode slanketanker. Stå på - ikke gi opp selv om vekta går oppover litt. Så lenge du vet at du ikke har stappet i deg masse usunt så skal du ikke fortvile. Kroppen finner på masse krumspring noen ganger når det gjelder vekten. Snart så vil du se at den tar et kjempehopp nedover.
Lykke til videre!
95,4 kg

Litt ned:0}

Hei igjen alle sammen

Her er det skikkelig grått ute, skulle ønske at det var fint veir, alt går liksom litt lettere da.
Ellers har jeg ikke så veldig masse å skrive om, fikk ikke vært inne i går, så nå skal jeg lese dagbøker å kose meg.

Ønsker dere alle en riktig god slankedag.
Stor klem fra Astoria
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH14. september 2001
Gratulerer med nedgangen! Kjempe bra!

Ikke la det dårlige været ødelegge for deg i dag!

Ha en kjempe fin slankedag!

Klem RH
95,6 kg

Offesiell veiedag.

Først av alt, helt forferdelig det som har hendt i USA. Føler med alle sammen der borte. Virker helt uvirkelig.

Har vært på kurs, og har ikke så veldig god tid. Kommer nok sterkere tilbake i morgen.
Ha en fin kveld.

Stor klem fra Astoria
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH12. september 2001
Skremmede det som har skjedd! Helt grusomt! Vi får sende noen varme tanker over til de som er involvert!

Ha en fin dag i dag!

Klem RH
95,6 kg

En kilo til neste delmål :0}

Hei alle sammen.

Glad for at jeg har gått ned, men det er ennå langt frem, har egentllig lyst til å komme ned på under 70 kilo. Skal jeg tenke så langt er det mye igjen. Det er vel derfor det fungerer så godt med delmål. Uff.. vil ikke tenke på det.

Neste delmål er 94,6 da har jeg 32 i BMI. Så får jeg ta det derifra etterpå.

Nei, nå må jeg få i meg frokosten, skal logge meg på å lese dagbøker og oppdatere dagboka mi senere.

Hei igjen.
Mat i dag:
Frokost:
4 ryvita knekkebrød med cottage chees og eple
Lunsj:
Kokt torsk og brokkoli med ost.
Middag:
Biff med salat og blomkål.
Kvelds:
2 epler.
Drikker for det meste bare vann og kaffe.

Ha en flott slankedag alle sammen.
Klem fra Astoria
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH11. september 2001
Det er veldig bra at du har satt deg delmål! Ellers blir det helt håpløst! Det er liksom ikke like lett og si at ja nå er det bare 26 kilo igjen. Da blir motivasjoene tatt bort fra deg med en gang du bare sier disse ordene, det er liksom så langt og så alt for fjernt. Selv har jeg delmål på hver 5 kilo da blir det enklere.

Stå på og fortsett som du gjør så skal du se at neste delmål er i boks om kort tid!

Stå på klemmer fra RH
c.AuthorAlias to look11. september 2001
hei Astoria

Dette går jo kjempefint, du er flink.

Jeg sliter litt for tiden, men er ved godt mot og håper på å se 95-tallet i løpet av måneden.

Du har jo rast fra meg!!!

ha en fin dag.

hilsen to look
c.AuthorAlias aas11. september 2001
Du kan jo i stedet tenke på at du har gått ned hele 18 kilo!! Jeg synes du har vært kjempeflink! Bare du er tålmodig (og har delmål), så skal du nok se at du ser 7-tallet!!!!

Ha en flott slankedag!! :)))
klem, aas
95,8 kg

95 tallet.

Hei og hallo alle sammen,

Har kommet på 95 tallet, og det er liksom en seier bare det. Det føles kjempegodt. Skal fortsette med denne "dietten" til jeg er ferdig slanket, så går jeg over på fase 2 hvor jeg kan spise litt andre ting i tillegg til det jeg spiser pr i dag.
Men totalt sett er det en omlegging av kostholdet. Og når jeg føler meg i så god form vil jeg nok fortsette. Skriver mer senere og gleder meg til å lese deres dagbøker.

Hei igjen
Har vært ute på min daglige gåtur. Er nesten blitt avhengig av den, og det hjelper vel det og i tillegg til at kostholdet er endret. Syns det er helt topp og kunne spise meg mett til vert eneste måltid, og likevel gå ned i vekt.

Frokost:
Eple
4 ryvitaknekkebrød med cottage chees og eple.

Lunsj:
Stor salat, bestående av isbergsalat, purre, agurk, annanas og tomat, med ost og skinke

Middag:
salat, blomkål, sursøt saus og svinekjøtt.

Kvelds:
2 epler.

Dersom noen av dere lurer på det, så følger jeg en GI diett av Montignac. Fase 1 som er en "ned i vekt og forbrenningsstabiliseringkur" Noen som har et lengre ord ;0}.
Fase 2 som jeg går over på når jeg en gang blir ferdig, er en fortsettelse av det kostholdet jeg allerede har vendt meg til.

Men nå er det fase 1 det gjelder så får resten komme etter hvert.

Ha en fortsatt god slankedag alle sammen.


Stor klem fra Astoria
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias laika11. september 2001
Hei Astoria.
Takk for koselig kommentar i dagboka mi.
Jeg ser du holder på med Montignac-kostholdet. Jeg har akkurat begynt å lese boken, så får jeg se om det er noe for meg. Det lille jeg har sett så er det ikke noen kaloritelling, og bare det virker forlokkende på meg. Hvis jeg kommer i gang så hvet jeg hvem jeg skal spørre hvis jeg har noen spørsmål.
Ha en fin slankedag.

Hilsen Laika
c.AuthorAlias Oriane10. september 2001
Hei Astoria
Jeg skjønner jo at du har gått helhjertet inn for dette med GI, jeg er jo helt nybegynner i dette. Jeg har lest en del, men har ikke våget meg inn på Montignac ennå. Det eneste jeg har hørt om han, er at man faktisk kan spise egg og bacon til frokost men da må man droppe brødet...
Jeg blir iallefall å følge nøye med deg fremover, så kan du tråkke opp GI stien, så kan jeg eventuelt tusle etter. Jeg må bare orientere meg litt mer først kjenner jeg!
med hilsen fra Oriane
c.AuthorAlias Minelli10. september 2001
Hei Astoria!

Kjempespennende at du prøver Montignac. Selv klarte jeg det ikke helt, men ei jeg jobber med, gikk ned 8 kilo på kort tid...og hun hadde ikke så mange kilo å ta av!

Jeg følger spent med deg!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Viola10. september 2001
Kjempefin kurve du har! Du er FLINK!
Hilsen Viola.
96,2 kg

Registrering av vekt!

Hei og hallo alle sammen.

Det er gøy når det går nedover. Skal ut på tur så det får være for i dag.
Ha en fortsatt god dag og en god helg.

Stor slankeklem fra Astoria
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*9. september 2001
Vet du hva?
Du er utrolig! Leste akkurat om den "pølse med rekesalat" greia*S*! WOW! sier jeg bare...hi hi...det var sterkt gjort!
Kan tenke meg at det var en deilig følelse etterpå? Selv om den allerede var betalt!*S*
Du er god! Og du har all grunn til å være kjempestolt av deg selv!
Du ...sng GI? Hvor lenge skal du spise etter den metoden?
Er det en slags kur? Eller skal det alltid være sånn?

Uansett...lykke til videre!!!

Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias RH8. september 2001
Gratulerer så masse! Kjenner førelsen du har nå! Den er deilig kan jeg trygt skrive under på!

Ha en kjempe fin helg og stå på!

Klem RH
96,4 kg

Litt om kostholdet mitt.

Hei igjen alle sammen:

Skal skrive litt mer om hvordan jeg setter sammen en dag med mat. Kan foresten også legge til at jeg har hatt problemer med blodsukkeret i lang tid, vondt i hodet, slapp, svimmel, skjelven osv. Etter at jeg la om kostholdet har jeg ikke merket noe til desse plagene, og har kun spist Ibux i forbindelse med mensen, jeg som kunne spise 1 eske i uka før....

Nok om det
Frokosten min består av Grovt knekkebrød med cottage chees og frukt, men en kan også spise fiskepålegg på knekkebrødet. Ikke andre typer ost eller noen form for kjøttpålegg.

Lunsj og middag
Massa Grønnsaker og rent kjøtt, ren fisk eller skaldyr, ikke blandingsprodukt, mais, erter eller poteter. OG ikke KOKT gulrot, men rå kan en spie.
Villris og pasta av durumhvete kan en spise, men ikke sammen med noe annet enn grønnsaker, da er det viktig å få i seg litt youghurt etterpå for å sikre protein tilskuddet.

Til kvelds prøver jeg å få i meg frukt. Eple appelsin og rå gulrot. Bananer er forbudt.

GI er en betegnesle på hvor høyt blodsukkeret (insulinnivået)stiger. Og all mat som har en GI på mindre enn 35 er JA mat. Uff synes det er vanskelig dette her, men det tok lang tid før jeg skjønte det selv. Men om noen har noen spørsmål utover det jeg har skrevet her så bare spør, skal prøve å svare så godt jeg kan. :0}

Ellers hadde jeg så lyst på pølse i brød med rekesalat og sprøstekt løk i går. Kjøpte og betalte pølsa jeg, men jeg tror dama i kiosken virkelig begynte å lure da jeg før jeg fikk smakt på den kastet den i søpla. Innrømmer at det ikke var fint gjort, men jeg ombestemte meg i aller siste øyeblikk, tenkte på de 17 kiloene jeg har tatt av og som ikke skal på igjen.

Og i dag har jeg det heldigvis bare bra, har ikke lyst på noe ulovlig enda..:0}. Håper det bare var et lite "illebefinnendes"

Ha en flott slankedag og en flott helg alle sammen.

Stor klem fra Astoria
96,4 kg

Endelig! :0} +Litt om GI Glymetrisk Indeks.

I dag var det endelig bevegelse på vekta igjen.


Leste litt om GI i dag, har en bok av Montignac. Selv om jeg går på Grete Roede kurs har jeg beholdt de gamle vanene fra i sommer, hvis dere ser på "kuven" min fra i sommer ser dere at jeg gikk ned hele tiden.

Kommer nok mest sansynlig til å kutte ut GR kurset, da jeg føler at de ikke har noe mer å gi meg..... Skal fullføre dette ene høstkurset, det er jo tross alt moro å slanke seg sammen med andre, men siden jeg ikke følger GR opplegg føler jeg at det er bortkastet penger, langt å kjøre er det også. Nei da vil jeg heller bruke pengene på Comet evolution creem, en krem som vistnok skal stramme opp huden og bli kvitt appelsinhud...

Trim i dag:
Lang gåtur, har avtalt med en venninne så den blir lang.

Mat:
Frokost: 4 ryvita knekkebrød med cottage chees og eple

Lunsj: Stor salat med ost og kalkunskinke

Middag: kylling med kokt brokkoli og blomkål, stekt sopp.
ca 50 g ost.

Alt som skal stekes steker jeg i olivenolje.

Kvelds: 2 epler og 1 gulrot.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias annemor7. september 2001
Hei
Jeg er veldig nyskjerrig på hva GI er og hva man da kan spise/ikke spise? Kan du skrive til meg i dagboka mi?
Ellers så synes jeg du er kjempeflink. Du startet på en vekt som var høyere enn min og nå er du lettere enn meg. Inrømmer at jeg er litt missunnelig.

Klem fra Annemor
c.AuthorAlias Oriane6. september 2001
Hei Astoria
Jeg har nå lest enda mer i Lindberg boka, og M er oppført med 32 i GI, noe som da tilsier at det faktisk er "JA" mat ( for å bruke et GR uttrykk) Men ta gjerne å undersøk litt nærmere, det virker nesten for godt til å være sant. Jeg antar jo likevel at vi ikke snakker om en hel "party pack" hver dag heller da.
Jeg har også lest dagboka di med spesiell vekt på menyene dine. Det slår meg at vi ikke spiser så forskjellig, men jeg spiser ikke så grove knekkebrød som du. Der har jeg absolutt noe å hente. Jeg vet også at jeg har en del å vinne på spise litt mer fisk enn det jeg gjør nå. Det som jeg iallefall har vært nøye med er å kutte ut blandingsproduketer som pølser og kjøttdeig.
Har vært på kjempehandle runde i dag, handla blant annet bønner, villris, balsamico eddik, krepsehaler, masse forskjellig grovmel ( her skal det bakes).
Det som jeg ser med lettelse, er at det kun vil koste meg ganske små justeringer på å følge en GI meny. Og det er også godt å konstatere at mye av det som har lav GI er faktisk mat jeg liker godt!
Likevel tviler jeg på om jeg klarer å gi slipp på en ferdigpizza i ny og ne....
Ha en flott gåtur!
med hilsen fra Oriane
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.