← Alle dagbøker
Astoria
57 år172 cm44 innlegg
2001
0 følgere
Start113,6 kg
Sist88,8 kg
Endring−24,8 kg
BMI nå30,0
📉 Ned 20+ kg📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 19. november 2001
88,8 kgHei og hallo alle sammen:0}
Kjempelykkelig egentelig, skulle gjerne være 85 før jul, men det går heller sakte, har ikke helt det store overskuddet, men er jo fornøyd da.
Nå skal jeg virkelig lese dagbøker, synes dere har vert flinke alle sammen, Var skikkelig spent nå. Ikke så ofte jeg kan være med dere, men nå titter jeg altså innom før jeg legger ut på neste oppdrag, stå på alle sammen, skal prøve å få vert innom av og til.
Stor klem fra Astoria.
Hei, måtte bare inn å skrive litt til, har jo fått en BMI på 30, JIPPI, har ikke tenkt på det, da det er alt for mye andre ting å tenke på. Nå skal det virkelig bli nye klær. HURRA HURRA HURRA.
Hei, bare innom en snartur.
Ville bare si at jeg ikke har gitt opp, men det har vert så mye i det siste, kommer sterkere tilbake senere, men har da gått ned, og er fornøyd med det. Gratulerer alle sammen som det har gått bra med, og spesielt til Jenta*S* Gratulerer nå begynner jeg å bli litt engstelig.....
Skulle ønske jeg hadde bedre tid, men det blir vel stillere tider.
Lykke til med slankingen alle sammen.
Stor klem fra Astoria
29. september 2001
93,4 kgLitt ned.
Det er kjempeflott veir ute, så jeg er bare innom for å registrere vekt og samtidig ønske dere alle en riktig god helg.
:0} Slankeklem fra Astoria
28. september 2001
93,6 kg-20 kilo, Jippi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hei igjen alle sammen.
Phu, jeg kom inn i dag. Helt utrolig, hadde egentlig ikke ventet det. Etter alt trøbbelet det har vert i det siste, men denne gangen ser det ut som om det skal virke.
Først av alt jeg har nådd tre delmål i løpet av den siste uken, under 95, BMI på under 32(94,6] og i dag - 20 kilo. Er mye det. Og humøret er selvfølgelig deretter. Har også tatt av 2,2 kilo siden forrige mandag og altså i 5 kilos konkurransen.
Mosjon i dag:
Vask av hus, og jobb.
Mat:
Frokost: 4 ryvitaknekkebrød med eple, tom for cottage chees
Lunsj: Brokkoli, med ost og kylling.
Middag: (matpakke til jobb) salat med tunfisk. youghurt.
Kvelds: 2 epler og 1 gulrot.
Ellers ønsker jeg dere alle en riktig god slankedag og helg.
Stor klem fra Astoria
27. september 2001
93,8 kgEndelig :0}}}}}}}}}}}
Hei igjen alle sammen, det med omlegging til ISDN, bredbånd osv. holder på å ta knekken på meg. Men nå håper jeg å være tilbake for godt, men som dere ser har jeg ellers hatt en kjempeuke. Men så sto det jo stille en stund også da, har egentlig gått så fort nå at jeg forventer nesten at det vil stå stille igjen nå. Driver fortsatt på med GI metoden, går på Grete Rodhe kurs, mest for at det er sosialt. Har kommet så godt igang med denne kuren at det er dette jeg vil fortsette med. Nei nå må jeg bare skjekke ut hvordan det er gått med dere alle.
PS Har nådd to Delmål og mangler kun 200 gram til neste delmål. Ha en fortsatt god kveld.
Stor klem fra Astoria, som håper hun er tilbake for godt.
21. september 2001
95,8 kgPå stedet hvil...
Hei alle sammen :0}
På grunn av omleggelse til ISDN har jeg ikke hatt tilgang på internett noen dager, har rett og slett ikke fått det til... Men nå har jeg fått hjelp, og her er jeg igjen.
Morsomt å se at det har gått så bra for mange.
Selv har jeg slitt litt med mensen, det har liksom stoppet opp, men jeg vet jo at det bare må løsne igjen. Har fortsatt lyst til å nå 85 kilo til jul.
Jeg har også fått en kjempebra start på - 5 konkurransen, 0,0 kilo. Bra det ikke sant? :0}
Ha en strålende god helg alle sammen.
Stor Slankeklem fra Astoria
17. september 2001
95,8 kg95 tallet igjen
Hei, alle sammen
Føler meg litt bedre i dag, har liksom fått ut frustrasjonen pga vekta, og så hjalp det jo litt at det var borte 400 gram igjen i dag. :0}
Ellers er jeg klar for -5 konkurransen. Det er bare nødt til å løsne etter at jeg har hatt mensen. Og da er det ikke så veldig lenge igjen til jeg ser 80 tallet. Gleder meg helt vilt. Skulle helst vert 85 før jul jeg, er nok vanskelig, men kan ikke skade å prøve.
Ellers menyen i dag:
Frokost:
Ryvita knekkebrød, med cottage chees og eple.
Lunsj:
Stor tunfisksalat.
Middag:
Masse hjemmelaga grønnsaksuppe. Virker skikkelig godt på magen.
Kvelds:
Mandler og eple.
Sto forresten forran speilet i dag og virkelig så etter. Joda, både lår og mage var blitt mindre, og huden hadde begynt å trekke seg sammen. Vil nok ikke være så ille når jeg blir ferdig likevel :0}.
Ha en fortsatt god slankedag alle sammen.
Takk for alle gode slanketanker, de hjalp!!!!! :0}}}}}}}}}}
Stor klem fra Astoria.
16. september 2001
96,2 kgEr skikkelig deppa.
Jeg blir SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ forbanna på denne mensen, men den skal ikke få lov til å knekke meg. Har bare 26 dagers syklus, så når jeg er ferdig med en gang er det ikke så lenge til den neste kommer........
Ok skal ikke ha den før på onsdag, men nå håper jeg at den kommer før, det løsner liksom litt da..........
Nok om det, ellers har jeg brukt helga til å gå lange turer i skogen sammen med mann og barn, har ikke putta i meg noe som jeg ikke har lov til, så jeg vet jo at det bare er vann, men det er surt å gå opp 800 gram. Klarer liksom ikke å holde meg unna vekta heller, akkurat nå har jeg bare lyst til å kaste den ut av vinduet. Nei, jeg skal gi meg.
Håper det kommer noe mer positivt ut av hodet mitt i morgen.
Ha en virkelig god slankeuke alle sammen.
Stor slankeklem fra Astoria
Ps: trenger alle gode slanketanker jeg kan få. ;0}
14. september 2001
95,4 kgLitt ned:0}
Hei igjen alle sammen
Her er det skikkelig grått ute, skulle ønske at det var fint veir, alt går liksom litt lettere da.
Ellers har jeg ikke så veldig masse å skrive om, fikk ikke vært inne i går, så nå skal jeg lese dagbøker å kose meg.
Ønsker dere alle en riktig god slankedag.
Stor klem fra Astoria
12. september 2001
95,6 kgOffesiell veiedag.
Først av alt, helt forferdelig det som har hendt i USA. Føler med alle sammen der borte. Virker helt uvirkelig.
Har vært på kurs, og har ikke så veldig god tid. Kommer nok sterkere tilbake i morgen.
Ha en fin kveld.
Stor klem fra Astoria
11. september 2001
95,6 kgEn kilo til neste delmål :0}
Hei alle sammen.
Glad for at jeg har gått ned, men det er ennå langt frem, har egentllig lyst til å komme ned på under 70 kilo. Skal jeg tenke så langt er det mye igjen. Det er vel derfor det fungerer så godt med delmål. Uff.. vil ikke tenke på det.
Neste delmål er 94,6 da har jeg 32 i BMI. Så får jeg ta det derifra etterpå.
Nei, nå må jeg få i meg frokosten, skal logge meg på å lese dagbøker og oppdatere dagboka mi senere.
Hei igjen.
Mat i dag:
Frokost:
4 ryvita knekkebrød med cottage chees og eple
Lunsj:
Kokt torsk og brokkoli med ost.
Middag:
Biff med salat og blomkål.
Kvelds:
2 epler.
Drikker for det meste bare vann og kaffe.
Ha en flott slankedag alle sammen.
Klem fra Astoria
10. september 2001
95,8 kg95 tallet.
Hei og hallo alle sammen,
Har kommet på 95 tallet, og det er liksom en seier bare det. Det føles kjempegodt. Skal fortsette med denne "dietten" til jeg er ferdig slanket, så går jeg over på fase 2 hvor jeg kan spise litt andre ting i tillegg til det jeg spiser pr i dag.
Men totalt sett er det en omlegging av kostholdet. Og når jeg føler meg i så god form vil jeg nok fortsette. Skriver mer senere og gleder meg til å lese deres dagbøker.
Hei igjen
Har vært ute på min daglige gåtur. Er nesten blitt avhengig av den, og det hjelper vel det og i tillegg til at kostholdet er endret. Syns det er helt topp og kunne spise meg mett til vert eneste måltid, og likevel gå ned i vekt.
Frokost:
Eple
4 ryvitaknekkebrød med cottage chees og eple.
Lunsj:
Stor salat, bestående av isbergsalat, purre, agurk, annanas og tomat, med ost og skinke
Middag:
salat, blomkål, sursøt saus og svinekjøtt.
Kvelds:
2 epler.
Dersom noen av dere lurer på det, så følger jeg en GI diett av Montignac. Fase 1 som er en "ned i vekt og forbrenningsstabiliseringkur" Noen som har et lengre ord ;0}.
Fase 2 som jeg går over på når jeg en gang blir ferdig, er en fortsettelse av det kostholdet jeg allerede har vendt meg til.
Men nå er det fase 1 det gjelder så får resten komme etter hvert.
Ha en fortsatt god slankedag alle sammen.
Stor klem fra Astoria
8. september 2001
96,2 kgRegistrering av vekt!
Hei og hallo alle sammen.
Det er gøy når det går nedover. Skal ut på tur så det får være for i dag.
Ha en fortsatt god dag og en god helg.
Stor slankeklem fra Astoria
7. september 2001
96,4 kgLitt om kostholdet mitt.
Hei igjen alle sammen:
Skal skrive litt mer om hvordan jeg setter sammen en dag med mat. Kan foresten også legge til at jeg har hatt problemer med blodsukkeret i lang tid, vondt i hodet, slapp, svimmel, skjelven osv. Etter at jeg la om kostholdet har jeg ikke merket noe til desse plagene, og har kun spist Ibux i forbindelse med mensen, jeg som kunne spise 1 eske i uka før....
Nok om det
Frokosten min består av Grovt knekkebrød med cottage chees og frukt, men en kan også spise fiskepålegg på knekkebrødet. Ikke andre typer ost eller noen form for kjøttpålegg.
Lunsj og middag
Massa Grønnsaker og rent kjøtt, ren fisk eller skaldyr, ikke blandingsprodukt, mais, erter eller poteter. OG ikke KOKT gulrot, men rå kan en spie.
Villris og pasta av durumhvete kan en spise, men ikke sammen med noe annet enn grønnsaker, da er det viktig å få i seg litt youghurt etterpå for å sikre protein tilskuddet.
Til kvelds prøver jeg å få i meg frukt. Eple appelsin og rå gulrot. Bananer er forbudt.
GI er en betegnesle på hvor høyt blodsukkeret (insulinnivået)stiger. Og all mat som har en GI på mindre enn 35 er JA mat. Uff synes det er vanskelig dette her, men det tok lang tid før jeg skjønte det selv. Men om noen har noen spørsmål utover det jeg har skrevet her så bare spør, skal prøve å svare så godt jeg kan. :0}
Ellers hadde jeg så lyst på pølse i brød med rekesalat og sprøstekt løk i går. Kjøpte og betalte pølsa jeg, men jeg tror dama i kiosken virkelig begynte å lure da jeg før jeg fikk smakt på den kastet den i søpla. Innrømmer at det ikke var fint gjort, men jeg ombestemte meg i aller siste øyeblikk, tenkte på de 17 kiloene jeg har tatt av og som ikke skal på igjen.
Og i dag har jeg det heldigvis bare bra, har ikke lyst på noe ulovlig enda..:0}. Håper det bare var et lite "illebefinnendes"
Ha en flott slankedag og en flott helg alle sammen.
Stor klem fra Astoria
6. september 2001
96,4 kgEndelig! :0} +Litt om GI Glymetrisk Indeks.
I dag var det endelig bevegelse på vekta igjen.
Leste litt om GI i dag, har en bok av Montignac. Selv om jeg går på Grete Roede kurs har jeg beholdt de gamle vanene fra i sommer, hvis dere ser på "kuven" min fra i sommer ser dere at jeg gikk ned hele tiden.
Kommer nok mest sansynlig til å kutte ut GR kurset, da jeg føler at de ikke har noe mer å gi meg..... Skal fullføre dette ene høstkurset, det er jo tross alt moro å slanke seg sammen med andre, men siden jeg ikke følger GR opplegg føler jeg at det er bortkastet penger, langt å kjøre er det også. Nei da vil jeg heller bruke pengene på Comet evolution creem, en krem som vistnok skal stramme opp huden og bli kvitt appelsinhud...
Trim i dag:
Lang gåtur, har avtalt med en venninne så den blir lang.
Mat:
Frokost: 4 ryvita knekkebrød med cottage chees og eple
Lunsj: Stor salat med ost og kalkunskinke
Middag: kylling med kokt brokkoli og blomkål, stekt sopp.
ca 50 g ost.
Alt som skal stekes steker jeg i olivenolje.
Kvelds: 2 epler og 1 gulrot.
Gratulerer så mye med vektnedgangen, dette klarer du jo fint.
Stå på! Synes du har vært kjempeflink.
Jeg ser også fram til en BMI på 30, håper å nå den en gang på nyåret!
Ha det bra!
to look