← Alle dagbøker
Aslaug
55 år165 cm50 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start112,0 kg
Sist100,0 kg
Endring−12,0 kg
BMI nå36,7
📉 Ned 10+ kg📓 50+ innlegg🕰️ 1+ år i dagboka
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Vil ikke forsvinne herfra
Lenge siden jeg har vært her inne nå, men må skrive et lite innlegg slik at dagboken min ikke går ut på dato. Jeg er nå gravid i uke 22 og har det bra. Kommer tilbake rundt juletider.
Stå på alle dere som er så flinke der ute.
Aslaug
OBS! Dette er kursvekt på kveld med klær
Heisann, Jeg har som overskriften viser ikke gått opp så mange kilo. Fra nå av er det kursvekten som gjelder og jeg skal være glad for hvert et gram jeg går ned eller ikke opp. Jeg skal som sagt fokusere på å spise sundt og ikke på å gå ned i vekt. I går var jeg flink og var hypersunn og spiste alt jeg skulle. Nå som jeg er gravid får jeg i tillegg til Maxi-menyen spise mer frukt og melkeprodukter.
Jeg er enda ikke blitt kvalm, men så er jeg bare kommet 6 uker enda og da.
Mange klemmer fra Aslaug
Ny strategi +++++++
Hei
Jeg er gravid og har termin i begynnelsen av september. Bare pass dere dette kan virke som det er smittsomt.......
Jeg skal fortsette på GR-kurs og følge meny for gravide. Jeg har tro på at siden jeg veier såpass mye enda, så kan jeg gå ned i vekt selv om jeg er gravid. Jeg skal prøve å spise sundt og så får jeg se om det hjelper. Skal på kurs i kveld og oppdatterer heretter med kursvekta. Kursvekta er kveldsvekt med klær så vekta vil da gå opp en del. Vekta jeg har hjemme skal jeg gjemme godt bort igjen. Heretter skal jeg prøve å fokusere på å spise sundt og ikke på å slanke meg. Så får jeg bare håpe at jeg ikke blir alfor kvalm fremover.
Klemmmer fra Aslaug
Godt nytt år
Hei alle sammen nå er det et nytt år og en kjempegod anledning til å begynne på nytt.
Faren min døde like før jul og slankingen har ikke vært prioritert. Jeg har spist og spist alt jeg har kommet over den siste måneden så det er rart jeg ikke har gått opp mere.
Men nå får jeg sette alle kluter til å gjøre det så bra som mulig. Jeg begynner på GR-kurs igjen på tirsdag.
Klem fra Aslaug
10. desember 2001
91,2 kgSykdom igjen
Hei dette skar seg for meg nok en gang. Faren min har vært så syk at vi har sittet hos han hele tiden. Han har kommet seg en del, men blir nok aldri den samme mer.
Har fått forflyttet GR-kurset mitt til over jul. Jeg tror jeg venter til januar før jeg begynner skikkelig igjen.
Klem fra Aslaug
13. november 2001
89,6 kgGod mandag, ble til PYTON mandag
Dagen som startet så positivt i går ble en pyton dag. Jeg var så sulten at jeg holdt på å bli sprø. Spiste ekstra mat, både brødskive og frukt på jobb, men på veg jeg ble jeg nesten desperat og måtte ha sjokolade og crispers. Stappa innpå en melkerull i full fart. Da jeg kom hjem ble det ostesnitzel stekt i smør og pommes frites i stekovnen. SYKT. Jeg som har synest det har gått så greit nå. Det går greit og jeg glemmer å ta krom-tabletter. Vet jo ikke om de virker, men det kan vel kanskje ha en sammenheng med desperasjonen min.
Det som er verre er at jeg har fortsatt med å spise pepperkaker på jobb i dag. Kantina er jo full av fristelser, men det er jo kjempemasse gratis frukt der og, men det var altså disse pepperkakene da. HJEEELP!!!!!!
Skal heldigvis på GR-kurs i dag og håper på en stor motivasjonsinnsprøytning der.
Jeg stresser også litt med å tenke på hvordan jeg skal greie med på Kiel-turen til helga. Kanskje jeg bare skal drite i all slanking og ha en heidrundene fin tur og spise og drikke det jeg har lyst på.
Frustrert klem fra Aslaug
12. november 2001
89,2 kgGod mandag
Hei og nok en overstått helg.
På fredag var jeg i bursdagsselskap og det ble mye ost og kjeks. Det var helgens eneste utskeielse og gå ingen dårlig samvittighet.
I går var jeg på 1 times rask gåtur i plaskregnet. Kjempe herlig!
Aslaug
HURRA, Endelig kom belønningen
Tjoho i dag er jeg glad - endelig kom belønningen for at jeg har vært så standhaftig. Så nå må jeg prøve å få tid til å ta sol. Kanskje jeg rekker å bli litt brun til vi skal på firmatur til Kiel neste helg.
Ja den turen til Kiel kan bli litt av en utfordring. 3 store måltider pr. dag er vel det med mye tullspising i mellom. Men ikke på denne jenta nei, jeg skal prøve å tenke litt og legge en slagplan før jeg drar.
Nå kommer delmålene mine tett i tett:
87 kg - har gått ned 25 kg
86,4 - Nedre grense jeg slanket meg til i 94
84,8 - Under 85
82 - Har gått ned 30 kg
81,2 - BMI overvekt
79,8 - Nytt titall og jeg har gått ned nok for puppeoperasjon, vil vel helst vente litt til selv da.
67,6 - Normalvekt
65 - Sluttmål
Har sett i kursbøkene mine for 1994 og ser en stor forskjell på da og nå. Nå har jeg en kursleder som stadig vekk poengterer at vi må¨spise nok og at jeg må spise maxi-meny. Så nå streber jeg etter å ligge mellom 1400 og 1500 kcal pr. dag. I 1994 skrev jeg kommentar til meg selv at jeg var flink når jeg var nede på 800 kcal. Kanskje ikke så rart at jeg gikk opp igjen så mye så fort. Så nå håper jeg at jeg har lært.
Klem fra Aslaug
Nei jeg gir meg ikke!!!
Vekta vil ikke gå nedover men jeg gir meg ikke. Jeg er fortsatt like flink og synes det går bra. På tirdag ble det 1 time og 10 min rask gåtur i kuppert terreng. I går var jeg i svømmehallen og svømte 750 meter. Egentlig er det litt kjedelig å svømme, men jeg tror det gjør godt for armene mine.
I kveld er det finale i 71 grader nord. Det skal bli spennende.
Klemmer fra Aslaug
Er nok litt mere fysen i dag
Hei
Er det tirdagssyndromet som er over meg. Er så småfysen i kroppen. Har så lyst på noe, men jeg greidde å styre unna kjeks-skapet på jobb. Nå har jeg to mandariner på pulten min og ut på ettermiddagen skal jeg gå til kjekseskapet vårt å ta to grove knekkebrød med makrell i tomat. (og INGEN havrekjeks med ost) Bruker vanligvis å spise en banan som mellommåltid men det metter kanskje bedre med knekkebrød ( og vekker desverre mer oppsikt)
I kveld skal jeg på GR-kurs igjen, og etter kurset skal jeg gå tur sammen med ei veninne. Det skal bli kjekt. Hun er kjempesprek så det er bare jeg som er begrensende faktor i forhold til farten.
Nå som jeg fortsetter å være så flink så er det ikke lenge før jeg får litt nedgang igjen. Når jeg blir under 90 skal jeg ta mange soltimer så jeg blir brun og fin til jul.
Like før, nå har det løsnet
Hallo, nå er det herlig å slanke seg for nå har det virkelig løsnet. Har kommet igang med gåturene igjen etter sommeren og det er godt. Det går kjempebra med maten og alt er toppers.
Nå er det ikke lenge før jeg bikker under 90. HURRA.
Klem fra Aslaug
Endelig tilbake på 91.4
Fort opp, fort ned heldigvis. Jeg fikk nok mensen på tirsdag og hadde en megadårlig slankedag. Det ble både sjokolader og crispers. Men det er jeg ferdig ned no.
I går hadde jeg en super slankedag både med hensyn til mat og trim.
Jeg synes det er enklere de dagene jeg har fri, enn når jeg er på arbeid. Blir så sulten når jeg sitter på jobb!
Håper jeg ser 8-tallet om ikke så alt for lenge. Da skal jeg ta sol og bli brun og fin ;~)
Aslaug
Hmh........
Jeg holdt ut i går og spiste bare det jeg skulle. Nærmer meg mensen så det må være årsaken til vektoppgangen. Jeg kan ikke ha gått opp 0,6 kg fra i går. Nå var det plutselig bra at jeg har veid meg hver dag, for om ikke så hadde jeg blitt råskuffa på kurs i kveld og ikke trodd jeg har gått ned noe. Kan bli en utfordring denne uken pga. mensen - blir jo så fysen på noe godt da. Men jeg får bite tennene sammen og være flink pike.
Aslaug
Vellykket helg
Hei allesammen.
Jeg har hatt en kjempefin helg og bilturen til hytta gikk helt fint. På lørdag var jeg på en kjempefin fjelltur helt alene og så var jeg på en liten tur med jenta mi i bæremeis, og det var tungt. Rart å tenke på at i januar så drassa jeg på iallefall 4 kg mer enn hva hun med klær og bæremeisen veier. Det var jo selvsagt litt mere jevnt fordelt da, men 21 kg er tungt det!!
Jeg har spist ca 60 g firkløver i helga fordelt på lørdag og søndag, men det har jeg ikke dårlig samvittighet for, den var kjempe god. Og så ble det selvsagt litt rødvin og litt mere mat enn hva boken sier, men jeg er kjempefornøyd jeg.
Jeg har jo store forsetter med å holde meg unna vekta men det er ikke så enkelt. Men jeg har jo gått ned litt i løpet av helga og det er jo bra. Så nå er jeg tilbake på bunnvekten i denne slankeperioden. Har jo vært der tidligere, men gått opp igjen. Får være flink igjen nå slik at det ikke skjer igjen.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~¨
Klokka 13:20 Jeg er så sulten i dag at jeg holder på å bli sprø. Var like sulten etter lunsj som før jeg gikk opp. Enda jeg spiste 2 brødskiver med makrell i tomat. Nå har jeg akkurat spist en banan, MEN hvordan skal jeg holde ut til middag. Har en pære her som jeg også skal spise, men har så lyst på mange skiver til med makrell i tomat. Det blir vel til at jeg går opp og tar en til om en time tenker jeg................ MAT, MAT, MAT....... Bra ikke alle dagene er like pyton!!!!!!!!
Klem fra Aslaug
Grete Roede Kurs
Hei.
Nå har jeg altså begynt på Grete Roedekurs igjen. Det er andre dagen i dag med nøyaktig GR-kosthold. Den store fordelen med å gå på kurs er at man får kortere perpektiv på slankingen. Man trenger liksom å bare være flink til neste kurskveld før man får belønningen (på vekten) og ny motivasjons-insprøytning.
Jeg greide ikke å styre unna vekta i morges, men for å få mer action ut av kurset skal jeg veie meg hjemme bare på morgenen etter at jeg har vært på kurs. Litt spennende å ikke vite hvor mye man har gått ned (eller opp) før man drar på kurs. Så min konkurranse-vekt blir oppdatert på onsdag-kveld. Jeg har fri på onsdager så det kan bli litt travelt å komme seg inn.
I går var jeg i svømmehallen og svømte 550 meter. Kan ikke begynne med for store lengder med det samme.
Jeg har fremdeles ikke lyst på sjokolade, merkelig nok. Jeg har begynt med krom-tabletter igjen, men jeg vet jo ikke om det er det som er årsaken.
I hela skal vi på hyttetur, og vi må kjøre bil i ca 4 timer hver veg. Det kan bli en utfordring med en slank man som er godtoman. Han vil jo at jeg skal slanke meg, men greie han å holde seg unna snop selv da? NEI. Så jeg tror jeg skal bestemme meg for å ikke smake i det hele tatt. For tar jeg litt så kan det vel fort gå galt.
Ønsk meg lykke til.
Klem fra Aslaug
Jeg regner ikke med at du har lyst til å bli med i konkurranse lenger så jeg bare tar deg ut.Hvis du fremdeles vil,så si fra;0)!..Lykke til videre med ny baby og med slankingen!
Stor klem fra Jenta*S*