← Alle dagbøker
diarist.Alias

Aslaug

55 år165 cm50 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start112,0 kg
Sist100,0 kg
Endring−12,0 kg
BMI nå36,7
📉 Ned 10+ kg📓 50+ innlegg🕰️ 1+ år i dagboka
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
23. januar 200114. mai 2002
100,0 kg

Vil ikke forsvinne herfra

Lenge siden jeg har vært her inne nå, men må skrive et lite innlegg slik at dagboken min ikke går ut på dato. Jeg er nå gravid i uke 22 og har det bra. Kommer tilbake rundt juletider.

Stå på alle dere som er så flinke der ute.

Aslaug
94,9 kg

OBS! Dette er kursvekt på kveld med klær

Heisann, Jeg har som overskriften viser ikke gått opp så mange kilo. Fra nå av er det kursvekten som gjelder og jeg skal være glad for hvert et gram jeg går ned eller ikke opp. Jeg skal som sagt fokusere på å spise sundt og ikke på å gå ned i vekt. I går var jeg flink og var hypersunn og spiste alt jeg skulle. Nå som jeg er gravid får jeg i tillegg til Maxi-menyen spise mer frukt og melkeprodukter.

Jeg er enda ikke blitt kvalm, men så er jeg bare kommet 6 uker enda og da.

Mange klemmer fra Aslaug
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*14. januar 2002
Hei og gratulerer med graviditet! Så gøy da! Håper du klarer å holde vekta sånn noenlunde ,og kanskje t.o.m gå ned litt:0)!
Jeg regner ikke med at du har lyst til å bli med i konkurranse lenger så jeg bare tar deg ut.Hvis du fremdeles vil,så si fra;0)!..Lykke til videre med ny baby og med slankingen!
Stor klem fra Jenta*S*
92,0 kg

Ny strategi +++++++

Hei
Jeg er gravid og har termin i begynnelsen av september. Bare pass dere dette kan virke som det er smittsomt.......

Jeg skal fortsette på GR-kurs og følge meny for gravide. Jeg har tro på at siden jeg veier såpass mye enda, så kan jeg gå ned i vekt selv om jeg er gravid. Jeg skal prøve å spise sundt og så får jeg se om det hjelper. Skal på kurs i kveld og oppdatterer heretter med kursvekta. Kursvekta er kveldsvekt med klær så vekta vil da gå opp en del. Vekta jeg har hjemme skal jeg gjemme godt bort igjen. Heretter skal jeg prøve å fokusere på å spise sundt og ikke på å slanke meg. Så får jeg bare håpe at jeg ikke blir alfor kvalm fremover.

Klemmmer fra Aslaug
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda8. januar 2002
Gratulerer, Aslaug! Så koselig! :-) Det er jo bare bra hvis du fortsetter å spise sunt gjennom svangerskapet - bare ikke tenk på å gå ned i vekt, men på å holde et sunt kosthold. Sunt for både deg og barnet, det!

Det blir mange slankedagbok-babyer i september ser det ut til! Så du tror det er smittsomt? Hehe, det håper i hvert fall jeg på! ;-) Men det er sikkert lurt om jeg går ned enda noen kilo først.

Lykke til og kos deg kjempemasse i perioden fremover!

klemmer fra skilpadda
c.AuthorAlias Amorica8. januar 2002
GRATULERER!!!!!

Nå måtte jeg smile! Så morro!!!!

Jeg tror det går helt bra å følge GR kostholdet for gravide. Jeg har mer eller mindre gjort det i mine andre tre svangerskap. Jeg har spist sundt om normale mengder. Vektoppgangen har vært helt fin på ca 12 kilo og det har kommet barn på hhv 4440g 4420g og 4170g:))

Det er aller best å kutte ned på fett og søtsaker. Uansett om man er gravid eller ei. Spis mer frukt og grønnsaker:))

Vi kan jo holde litt kontakt om du ønsker! Jeg er på samme alder som deg og vi får nok baby omtrendt på samme tid også. Kan være ok å ha noen å "snakke" med underveis i svangerskapet? Du må gjerne maile meg om du vil det!

Min add. er svegulb@online.no

Ha massevis av lykke til videre! Jeg gleder meg til å følge med deg!

Klemmer og gode tanker fra amor:))

c.AuthorAlias studine8. januar 2002
Heisann,
Gratulerer sååå mye!! så gøy da. Babyer er jo sååååå søte. Bare posetivt at du slanker deg når du er gravid når du følger tilsvarende diett. Myye sunnere for babyen om den får rett mat gjennom svangerskapet, så får du en sunn, liten livlig frisk krabat! =) Lykke til!

Masse klemmer fra Therese
c.AuthorAlias Minelli8. januar 2002
Gratulerer, Aslaug!

Jeg synes ikke svangerskap og slanking er ideelt heller, men det virker helt OK å fortsette med det sunne kostholdet. Det er jo alt det andre man legger på seg av.

Og tenk så deilig i september, da! Et lite nurk, og samtidig ikke mange ekstrakilo å slite med!

Lykke til!

Klem fra Minelli
91,4 kg

Godt nytt år

Hei alle sammen nå er det et nytt år og en kjempegod anledning til å begynne på nytt.

Faren min døde like før jul og slankingen har ikke vært prioritert. Jeg har spist og spist alt jeg har kommet over den siste måneden så det er rart jeg ikke har gått opp mere.

Men nå får jeg sette alle kluter til å gjøre det så bra som mulig. Jeg begynner på GR-kurs igjen på tirsdag.

Klem fra Aslaug
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH3. januar 2002
Godt nytt år til deg Aslaug!

Huff så trist jul du har hatt! Skjønner det veldig godt at du ikke har prioritert slanking osv i denne julen. Har jo vært igjennom endel vondt i det siste selv og da virker det som sånne ting som slanking ikke er så vesentlig lenger. Kondolerer så masse!

Men vi får være sterke sammen, vi får tenke litt på det livet vi har igjen og prøve og tenke positivt. Selv syntes jeg det er vanskelig også, men jeg føler iallefall at jeg bare må si positivt på ting!

Huff nei dette syntes jeg var trist Aslaug! Håper alt går bra med deg! *Stor god trøste klem til deg*

Mange gode klemmer fra Rikke
91,2 kg

Sykdom igjen

Hei dette skar seg for meg nok en gang. Faren min har vært så syk at vi har sittet hos han hele tiden. Han har kommet seg en del, men blir nok aldri den samme mer.

Har fått forflyttet GR-kurset mitt til over jul. Jeg tror jeg venter til januar før jeg begynner skikkelig igjen.

Klem fra Aslaug
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda10. desember 2001
Hei Aslaug! Hyggelig å se at du er her enda. :-) Trist at faren din har vært syk, det er ikke rart om du ikke føler for å satse for fullt på slanking og kurs nå da. Jeg håper det går bra med ham og med deg.

Klem fra skilpadda.
89,6 kg

God mandag, ble til PYTON mandag

Dagen som startet så positivt i går ble en pyton dag. Jeg var så sulten at jeg holdt på å bli sprø. Spiste ekstra mat, både brødskive og frukt på jobb, men på veg jeg ble jeg nesten desperat og måtte ha sjokolade og crispers. Stappa innpå en melkerull i full fart. Da jeg kom hjem ble det ostesnitzel stekt i smør og pommes frites i stekovnen. SYKT. Jeg som har synest det har gått så greit nå. Det går greit og jeg glemmer å ta krom-tabletter. Vet jo ikke om de virker, men det kan vel kanskje ha en sammenheng med desperasjonen min.

Det som er verre er at jeg har fortsatt med å spise pepperkaker på jobb i dag. Kantina er jo full av fristelser, men det er jo kjempemasse gratis frukt der og, men det var altså disse pepperkakene da. HJEEELP!!!!!!

Skal heldigvis på GR-kurs i dag og håper på en stor motivasjonsinnsprøytning der.

Jeg stresser også litt med å tenke på hvordan jeg skal greie med på Kiel-turen til helga. Kanskje jeg bare skal drite i all slanking og ha en heidrundene fin tur og spise og drikke det jeg har lyst på.

Frustrert klem fra Aslaug
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias bamsemumsen3. desember 2001
Hei Aslaug.
Jeg ser at vi har nesten lik høyde,og lik start vekt også.Jeg skal etterpå lese i gjennom hele dagboken din.Tror nok det skal hjelpe meg.Jeg synes du er heldig som har kommet så langt.Bare tenk åssen du kommer til å se ut til sommern.Tipper mange ikke kjenner deg igjen.Det blir deilig følse det.
Vel ønsker deg lykke til.Klem fra bamsemumsen.
c.AuthorAlias Nedivekt28. november 2001
Hei Aslaug!

Hva skjedde med deg da? Du som var så flink? Håper du skriver snart og forteller hvordan det gikk på Kiel-turen, og hvordan det går med deg. Håper GR-kurskvelden hjalp. Lykke til videre i alle tilfelle da.

*Nedivekt*
c.AuthorAlias Bonita13. november 2001
Enig med Jenta*S*!!!
Du har tydelig et behov for en skikkelig utskeielse.
Dra på tur og kos deg masse!!! :-)))
Klem fra Bonita
c.AuthorAlias Jenta*S*13. november 2001
Hey!
Ops*S*! Ja,ja Aslaug, gjort er gjort osv...*S* ;0) Ikke tenk på det mer.Du spurte om det med ny konkurranse på 80 tallet?
Jeg vet egentlig ikke,men det jeg vet er at de må bli ferdig med den de holder på med.RH har ca 2 kilo igjen.Så kanskje om 2-3 uker.Hør med henne.Men når hun forsvinner ned på 70 tallet og jeg på 80 tallet så er det meg som skal ha konkurransene på 80 tallet.Så dvs at det iallefall! blir en ny konkurranse når vi er ferdig med den som begynner i morra! Min siste på 90 tallet! DEILIG!*S*

Nå skal jeg svare deg helt ærlig hva jeg syns: Vi er bare mennesker og når vi har slanket oss så lenge så kommer det noen ganger hvor vi bare MÅ ha ting og kose oss litt!! SÅ jeg syns at du skal være flink med kostholdet og trening frem dtil du reiser,og så KOSE deg på turen! Det har du fortjent!! Og hverdagen kommer tidsnok igjen med slanking og kcal telling*S*!
Så det er mitt råd...kanskje ikke det beste på en "slanke side" men likevel, det virker som du trenger en planlagt utskeielse.Så kommer du tilbake på mandag med masse nytt mot, og kanskje 1 kilo ekstra,men men PYTTSAN!! Det er ikke verdens undergang*S*!
Lykke til da!
Klem fra Jenta*S*
89,2 kg

God mandag

Hei og nok en overstått helg.
På fredag var jeg i bursdagsselskap og det ble mye ost og kjeks. Det var helgens eneste utskeielse og gå ingen dårlig samvittighet.

I går var jeg på 1 times rask gåtur i plaskregnet. Kjempe herlig!

Aslaug
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias elli12. november 2001
Kjære Aslaug og gratulerer med kjempeflott vektnedgang.

Så deilig at du unner deg selv en utskeielse uten å ha dårlig samvittighet. Du er kjempeflink. Stå på videre!!

Klem fra Elli.
c.AuthorAlias Matvraket12. november 2001
Heisann :)

Kjempe masse GRATTIS med 80 tallet. Hurra, hurra, HURRA!!!

Er glad for at du endelig ble kvitt 90, du var jo rimelig lei av det nå.
Flink har du vært i helgen også, ost og kjeks er vel ikke det værste man kan skeie ut med.
Kosa meg med litt rødvin i helgen jeg, nam.

Klem fra Matvraket :)))
c.AuthorAlias RH12. november 2001
Hei på deg!

Gratulerer så masse med kjempe fin vekt! Er det ikke godt og komme seg ned her i aldri mer 90 klubben! Velkommen skal du være! Kjempe flink er du!

Stå på og ha en strålende slankedag i dag!

God stå på klem fra Rikke
c.AuthorAlias Bonita12. november 2001
Gratulerer med flott vektnedgang!!
Synes du er kjempeflink - og fortjente absolutt litt kos på fredagskvelden :-)
Stå på videre, og ha en super slankeuke,
klem fra Bonita
c.AuthorAlias Jenta*S*12. november 2001
Åååh så bra det går med deg da Aslaug!*S* KJEMPEFLOTT!!!
Nå er du jo på 80 tallet du,"din sniiiik" he he he....Kommer etter deg jeg...sånn over jul engang*S* hi hi ,så stille det står her så er det ikke så usannsynlig heller! Men men nok om det,ny uke nye muligheter! Og du er herved offisielt meldt ut av 90 og 100 kilos konkurransen!!:0)
Ha en flott slankedag!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Nedivekt12. november 2001
Hei Aslaug!

Du ser snart ut til å bli et lite forbilde her, altså. Noe så standhaftig?!? Jeg bøyer meg i støvet *bøye, bøye* (atsjo)
Du er i alle fall KJEMPEFLINK! Jeg ønsker bare lykke til videre og du KUNNE vert kursleder...

*Nedivekt*
c.AuthorAlias Minelli12. november 2001
Hei Aslaug!

Må være litt deilig å komme under 90-tallet, ja. Jeg husker den følelsen selv. Aldri mer 90 for min del, og ikke for din heller kanskje?

Ost og kjeks er jo sååå godt, da, så jeg tror du var ganske flink likevel, jeg, siden det har gått så bra for deg i helgen! Stå på videre nå, Aslaug. Øk marginen til 90-tallet!

Ha en kjempefin uke!

Klem fra Minelli
89,8 kg

HURRA, Endelig kom belønningen

Tjoho i dag er jeg glad - endelig kom belønningen for at jeg har vært så standhaftig. Så nå må jeg prøve å få tid til å ta sol. Kanskje jeg rekker å bli litt brun til vi skal på firmatur til Kiel neste helg.

Ja den turen til Kiel kan bli litt av en utfordring. 3 store måltider pr. dag er vel det med mye tullspising i mellom. Men ikke på denne jenta nei, jeg skal prøve å tenke litt og legge en slagplan før jeg drar.

Nå kommer delmålene mine tett i tett:
87 kg - har gått ned 25 kg
86,4 - Nedre grense jeg slanket meg til i 94
84,8 - Under 85
82 - Har gått ned 30 kg
81,2 - BMI overvekt
79,8 - Nytt titall og jeg har gått ned nok for puppeoperasjon, vil vel helst vente litt til selv da.
67,6 - Normalvekt
65 - Sluttmål


Har sett i kursbøkene mine for 1994 og ser en stor forskjell på da og nå. Nå har jeg en kursleder som stadig vekk poengterer at vi må¨spise nok og at jeg må spise maxi-meny. Så nå streber jeg etter å ligge mellom 1400 og 1500 kcal pr. dag. I 1994 skrev jeg kommentar til meg selv at jeg var flink når jeg var nede på 800 kcal. Kanskje ikke så rart at jeg gikk opp igjen så mye så fort. Så nå håper jeg at jeg har lært.

Klem fra Aslaug
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nedivekt9. november 2001
Gratulerer!

Kjepemoro at du kom deg under 90!

Er du kursleder? I hva da? Du er i alle fall mye flinkere til å slanke deg nå, enn da.
Fine delmål. Ikke så store avstander. Da blir det lettere å motivere seg.

God Kiel-tur da!

Nedivekt
c.AuthorAlias annemor9. november 2001
Gratulerer !!!

Der ser du, bare vi er stae så kommer resultatet. Jeg har funnet en perfekt måte å slanke seg på (NB! Passer ikke alle)
Hjernen min har akseptert at det tar tid å gå ned i vekt. Når jeg ser på min egen dagbok har jeg gått ned ca. 1 kilo pr. måned. Dette er kanskje litt lite i slankeøyemed, men jeg føler at de kiloene jeg har mistet kommer ikke så lett på igjen. Sakte med sikkert har jeg lagt om kostholdet en smule av gangen slik at kroppen (og hjernen) får sjangs til å henge med i svingene.

Når det gjelder Kiel-tur... Dersom det er lunsjbuffet så pleier de å være veldig flinke til å lage lekre salater, og gjerne en av varmrettene er fisk. Stå på dette klarer du.

Annemor
90,0 kg

Nei jeg gir meg ikke!!!

Vekta vil ikke gå nedover men jeg gir meg ikke. Jeg er fortsatt like flink og synes det går bra. På tirdag ble det 1 time og 10 min rask gåtur i kuppert terreng. I går var jeg i svømmehallen og svømte 750 meter. Egentlig er det litt kjedelig å svømme, men jeg tror det gjør godt for armene mine.

I kveld er det finale i 71 grader nord. Det skal bli spennende.

Klemmer fra Aslaug
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Matvraket8. november 2001
Heisann :)

Det gjelder og ikke gi opp ja, det er helt sikkert.
Vekta må bare gi tapt en gang så flink som du er.

God natt.
Klem fra Matvraket :)))
c.AuthorAlias Nedivekt8. november 2001
Hei Aslaug

Jeg ble nesten litt sint for første meldinga di. Du var så streng. Likevel hjalp den, jo. Jeg har tenkt på deg flere ganger -og latt vær med å spise snop. Idag var du snillere. Takk takk.

Flink du er med treninga da. Lykke til videre da!

*Nedivekt*
c.AuthorAlias skilpadda8. november 2001
Heisan Aslaug! Så du syns det er kjedelig å svømme? Det syns jeg også det! ;-) Men det har blitt bedre ettersom jeg har blitt sterkere, for da greier jeg å svømme litt fortere slik at jeg rekker å bli sliten... hvis du skjønner! Når jeg blir sliten så kan jeg ikke kjede meg så mye. Men det surrer mye rart i hodet mitt mens jeg svømmer... teller svømmetak for hver runde, og holder styr på hvor langt jeg har svømt, og hvor langt det er igjen, og hvor stor andel jeg har svømt av det jeg skal svømme i dag, og hvor langt det blir hvis jeg svømmer dobbelt så langt som jeg har gjort hittil... He he, høres jo ganske merkelig ut, men det er slik hjernen min spinner av gårde når jeg sykler på SATS også. Jeg klarer ikke å la være å tenke, men når pulsen øker så greier jeg ikke å tenke sammenhengende og fornuftig så da blir det slikt tøys!

Men svømming er bra for armene, og ryggen og hele kroppen, så det er kjempelurt av deg å svømme. Skikkelig god og hensynsfull trening som passer veldig godt for sånne som oss som er litt tunge og redde for å overbelaste knær og andre ledd.

Du skal se vekta løsner snart nå, så flink som du er! Krysser fingrene for at det skjer snart nå, for det blir så deilig nå når du snart kommer på nytt ti-tall!

Ha en fin slanketorsdag!
klem fra skilpadda
c.AuthorAlias elli8. november 2001
Kjære Aslaug!!

Stå-på-jente! Det er det du er. Du har jo gått ned 22 kilo. Kjempeflink har du vært. Du er nok bare inne i en litt treig fase. Ikke gi opp. Tenk på hva som kommer når du når hovvedmålet ditt.

Heier på deg.
Klem fra Elli.
c.AuthorAlias Bonita8. november 2001
Hei Aslaug,
vekta gir nok etter til slutt - så lenge man er flink og tålmodig så gir det resultater. Jeg synes du er kjempeflink (og sta..) :-))
Kos deg med 71grader nord,
Klem fra Bonita
c.AuthorAlias RH8. november 2001
Nei ikke gi opp! Vekta gir seg etterhvert skal du se! Kjempe flink er du! Stå på!

Klem fra Rikke
90,0 kg

Er nok litt mere fysen i dag

Hei
Er det tirdagssyndromet som er over meg. Er så småfysen i kroppen. Har så lyst på noe, men jeg greidde å styre unna kjeks-skapet på jobb. Nå har jeg to mandariner på pulten min og ut på ettermiddagen skal jeg gå til kjekseskapet vårt å ta to grove knekkebrød med makrell i tomat. (og INGEN havrekjeks med ost) Bruker vanligvis å spise en banan som mellommåltid men det metter kanskje bedre med knekkebrød ( og vekker desverre mer oppsikt)

I kveld skal jeg på GR-kurs igjen, og etter kurset skal jeg gå tur sammen med ei veninne. Det skal bli kjekt. Hun er kjempesprek så det er bare jeg som er begrensende faktor i forhold til farten.

Nå som jeg fortsetter å være så flink så er det ikke lenge før jeg får litt nedgang igjen. Når jeg blir under 90 skal jeg ta mange soltimer så jeg blir brun og fin til jul.
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias sabha7. november 2001
Så spennende at det er flere som skal under kniven. Vi må holde kontakten slik at vi kan utveksle erfaringer om denne fantastiske begivenhet.
c.AuthorAlias Jenta*S*7. november 2001
Hei!!!
Tenk på det da,Aslaug! Snart er du på 80 tallet jo!Kjempebra!
Så flink du ar som greide å holde deg borte fra kjeks-skapet! Det var nok lurt av deg:0) Jeg har også 2 venninner som er på 50-og 60 tallet og superspreke,det er som regel dem jeg trener med på SATS! Men men vi er jo på vei dit vi også...iallefall til 60 tallet,noe med 50 vil ikke jeg veie iallefall.Da blir jeg mager og det er jo ikke noe fint! Hva er det du ønsker å komme ned i når du er ferdig slanket?*S*
Soltimer ja? Det skal jeg også før jul! Tenkte å ta en kort med 10 timer for å få litt farge og varme på kroppen! Deilig det, og når det ikke er så ofte så tror jeg heller ikke det er skadelig!
HEIA HEIA!!! 89 tallet er sååååå nær!!
Stå på!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias lakalaura7. november 2001
Heia!
Du er på god vei til åttitallet høres det ut som! det er bra!
prøvde selv en ny frokostblanding som heter Fitness...den var både god og mettende...150 kcal pr. 10 gram...det må da være bra? blir jo bare ca. 60 kcal for en mettende frokost...har dere hørt om den på GR kurset?
Uansett....du er dyktig...stå på...gleder meg til jeg når like langt som deg!
Lakalaura
c.AuthorAlias skilpadda6. november 2001
Hei Aslaug! Nå er det liike før du bikker under 90... så neste konkurranse blir du i en ny kategori! :-) Syns du er veldig flink som greier å holde deg unna kjeksen. Knekkebrød med makrell er jo kjempegodt da, og så blir man litt sånn ordentlig mett av det. Og så fint at du har noen å gå tur sammen med som "driver" deg litt, da blir det nok enda mer effektivt! Lykke til i kveld på kurset, det blir spennende å se hva vekten viser. :-) Har du skrevet inn kursvekten din noe sted her forresten? Jeg følger med begge vektene for meg selv, blir litt sånn ekstra spennende da... ;-)

Ha en fortsatt god dag!
klem skilpadda
c.AuthorAlias aas6. november 2001
Du er flink som greier å styre unna fristelser!
Tur høres koselig ut. Da kan en kombinere sosialt med nytte!

Du skal se at 8-tallet lyser mot deg på vekta i morgen!
Stå på !
Klem, aas
90,0 kg

Like før, nå har det løsnet

Hallo, nå er det herlig å slanke seg for nå har det virkelig løsnet. Har kommet igang med gåturene igjen etter sommeren og det er godt. Det går kjempebra med maten og alt er toppers.

Nå er det ikke lenge før jeg bikker under 90. HURRA.

Klem fra Aslaug
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias anna lovinda6. november 2001

Hei, og takk for kommentar i dagboken :o)

Så gøy å se at du får resultater! Tusen takk for godt råd ang. å spise for lite. Det er jo helt sant! Dessverre er det sånn at man vil _kjempefort_ ned i vekt, og dermed spiser ALTFOR lite. Den feilen gjør jeg ikke igjen :o)
Ha en flott dag!

Klem fra Anna Lovinda
c.AuthorAlias Matvraket5. november 2001
Heisann :)

Ååååå heldiggrisen, nå er det like før vekta viser 80 og noe.
Det må være en herlig følelse og den er deg vel fortjent.
Er 100% sikker på at du ser 80 tallet i morgen.

Klem fra Matvraket :)))
c.AuthorAlias aas5. november 2001
Hei!
Gøy å se at det har løsnet for deg igjen etter en litt tregere periode!!! Stå på videre, nå er du jo snart på nytt 10-tall!

Klem, aas
c.AuthorAlias Minelli5. november 2001
Hei Aslaug!

Flott vekt i dag, jo! Vedder på at du ser 8-tallet først på vekta i morgen!

Ha en kjempefin og sunn dag!

Klem fra Minelli
91,4 kg

Endelig tilbake på 91.4

Fort opp, fort ned heldigvis. Jeg fikk nok mensen på tirsdag og hadde en megadårlig slankedag. Det ble både sjokolader og crispers. Men det er jeg ferdig ned no.

I går hadde jeg en super slankedag både med hensyn til mat og trim.
Jeg synes det er enklere de dagene jeg har fri, enn når jeg er på arbeid. Blir så sulten når jeg sitter på jobb!

Håper jeg ser 8-tallet om ikke så alt for lenge. Da skal jeg ta sol og bli brun og fin ;~)

Aslaug
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias grete1. november 2001
Hei Aslaug

Takk for koslig kommentar i dagboken min. Jeg håper jeg klarer å fortsette. Synes du har vært skikkelig flink. Når en skal gå ned masse er det viktig at en spiser usunn mat innimellom, for en skal jo få et normalt forhold til det. Det er jo mengden og overdrivelsen vi må legge bak oss.
Gratulerer med et så flott tall.

Hilsen Grete
c.AuthorAlias Bonita1. november 2001
Det er nok ikke lenge før du ser 80-tallet, nei!
Synes du er fantastisk flink, du holder motivasjonen oppe, og som man ser av kurven din gir det resultater :-)
Stå på videre, og ha en flott dag!!
Klem fra Bonita
92,0 kg

Hmh........

Jeg holdt ut i går og spiste bare det jeg skulle. Nærmer meg mensen så det må være årsaken til vektoppgangen. Jeg kan ikke ha gått opp 0,6 kg fra i går. Nå var det plutselig bra at jeg har veid meg hver dag, for om ikke så hadde jeg blitt råskuffa på kurs i kveld og ikke trodd jeg har gått ned noe. Kan bli en utfordring denne uken pga. mensen - blir jo så fysen på noe godt da. Men jeg får bite tennene sammen og være flink pike.

Aslaug
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Oriane30. oktober 2001
Heisann Aslaug
Det er vel faktisk forsket på at man får mer lyst på noe godt når mensen er i anmarsj. Det er bare sånn det er, og at man blir mer oppblåst og samler mer vann er enda en av "bivirkningene". Når man vet hva det skyldes så slapper man jo mer av, dette her er jo borte i løpet av et par dager vet du!

Oriane
c.AuthorAlias Savanna30. oktober 2001
Heisann!
Tror ikke du skal bry deg om akkurat den vektoppgangen!
jeg pleier å gå opp mellom halvkilo til en kilo når jeg har mensen...men det forsvinner veldig fort igjen!
Gleder meg dog til å se hvordan det blir nå som mensen snart er i anmarsj hos meg også!

Bare stå på så kommer du til målet du har satt deg! Ser du har omtrent samme mål som meg nå, nesten samme vekt også! Glemte å sjekke høyden din da!
Men kanskje vi liggernoenlunde likt?


Lykke til idag! Dette klarer du!

Savanna
c.AuthorAlias snirkeline30. oktober 2001
Mensen kan ta knekken på enhver standhaftig person! Dersom jeg er vannvittig godtesugen bruker jeg å spise meg et knekkebrød eller en havrekjeks med litt bruonst på - det bruker å hjelpe meg gjennom den verste kneiken!

Stå på - dette klarer du!
Klem fra snirkeline
c.AuthorAlias Minelli30. oktober 2001
Hei Aslaug!

Ja, mensen gjør et eller annet med hodene våre, som ikke alltid er like bra for slankingen! I min siste mensperiode klarte jeg å la være å spise godsaker i det hele tatt, og faktisk så gikk vekta jevnt og trutt ned! Det gjelder bare å holde ut tydeligvis!

Kom igjen, Aslaug. Du klarer det også!

Klem fra Minelli
91,4 kg

Vellykket helg

Hei allesammen.
Jeg har hatt en kjempefin helg og bilturen til hytta gikk helt fint. På lørdag var jeg på en kjempefin fjelltur helt alene og så var jeg på en liten tur med jenta mi i bæremeis, og det var tungt. Rart å tenke på at i januar så drassa jeg på iallefall 4 kg mer enn hva hun med klær og bæremeisen veier. Det var jo selvsagt litt mere jevnt fordelt da, men 21 kg er tungt det!!

Jeg har spist ca 60 g firkløver i helga fordelt på lørdag og søndag, men det har jeg ikke dårlig samvittighet for, den var kjempe god. Og så ble det selvsagt litt rødvin og litt mere mat enn hva boken sier, men jeg er kjempefornøyd jeg.

Jeg har jo store forsetter med å holde meg unna vekta men det er ikke så enkelt. Men jeg har jo gått ned litt i løpet av helga og det er jo bra. Så nå er jeg tilbake på bunnvekten i denne slankeperioden. Har jo vært der tidligere, men gått opp igjen. Får være flink igjen nå slik at det ikke skjer igjen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~¨
Klokka 13:20 Jeg er så sulten i dag at jeg holder på å bli sprø. Var like sulten etter lunsj som før jeg gikk opp. Enda jeg spiste 2 brødskiver med makrell i tomat. Nå har jeg akkurat spist en banan, MEN hvordan skal jeg holde ut til middag. Har en pære her som jeg også skal spise, men har så lyst på mange skiver til med makrell i tomat. Det blir vel til at jeg går opp og tar en til om en time tenker jeg................ MAT, MAT, MAT....... Bra ikke alle dagene er like pyton!!!!!!!!

Klem fra Aslaug
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias lakalaura29. oktober 2001
Heia! takk for hilsenen! godt å vite at potetrasjonen har økt litt! Det kan være vanskelig å stoppe når man er sulten...men det er jo da det er mest effektivt...når kroppen må tære på sine egne reserver! Vi har kantine på jobb...og å styre unna vaflene og karbonadesmørbrødene kan være vanskelig...men jeg greide det! bestilte to brødskiver med kokt skinke og mye agurk og tomat istedetfor..godt og mettende! Har også drukket 1 liter vann hittil i dag...det hjelper!
Stå på!! :-)
Hilsen Lakalaura
c.AuthorAlias windsochange29. oktober 2001
Hei Aslaug,
Så flink du er! Å gå på tur med unge i bæremeis er kjempetungt! Og kjempeeffektivt :) At du kommer til å greie det du har satt deg fore er jeg ikke i tvil om....du har jo allerede gått ned over 21 kilo og det er mye!
Stå på jente - dette greier du!
-klem fra winds-
91,8 kg

Grete Roede Kurs

Hei.
Nå har jeg altså begynt på Grete Roedekurs igjen. Det er andre dagen i dag med nøyaktig GR-kosthold. Den store fordelen med å gå på kurs er at man får kortere perpektiv på slankingen. Man trenger liksom å bare være flink til neste kurskveld før man får belønningen (på vekten) og ny motivasjons-insprøytning.

Jeg greide ikke å styre unna vekta i morges, men for å få mer action ut av kurset skal jeg veie meg hjemme bare på morgenen etter at jeg har vært på kurs. Litt spennende å ikke vite hvor mye man har gått ned (eller opp) før man drar på kurs. Så min konkurranse-vekt blir oppdatert på onsdag-kveld. Jeg har fri på onsdager så det kan bli litt travelt å komme seg inn.

I går var jeg i svømmehallen og svømte 550 meter. Kan ikke begynne med for store lengder med det samme.

Jeg har fremdeles ikke lyst på sjokolade, merkelig nok. Jeg har begynt med krom-tabletter igjen, men jeg vet jo ikke om det er det som er årsaken.

I hela skal vi på hyttetur, og vi må kjøre bil i ca 4 timer hver veg. Det kan bli en utfordring med en slank man som er godtoman. Han vil jo at jeg skal slanke meg, men greie han å holde seg unna snop selv da? NEI. Så jeg tror jeg skal bestemme meg for å ikke smake i det hele tatt. For tar jeg litt så kan det vel fort gå galt.

Ønsk meg lykke til.

Klem fra Aslaug
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias lakalaura28. oktober 2001
Hei Aslaug! fant denne siden ved en tilfeldighet...da jeg startet slanking i forrige uke! fant deg da du hadde ca. samme utgangspunkt som jeg har nå! Slanket meg ca 50 kg for 7 år siden....siden det har jeg lagt på meg meg nesten alt igjen...skilsmisse og diverse trøstespising i den forbindelse!
Det er flott at du har gått ned så mye...gratulerer! Jeg går ikke på kurs nå, men følger grete roede opplegg selv. Var på tur i helga...5-6 timer i bil hver vei...med godtespisende kjærest + tre barn....lacryl og frukt er godt å ha! Lykke til videre!!
Hilsen Lakalaura
c.AuthorAlias annemor26. oktober 2001
Hei

God tur til hytta. Jeg er helt overbevist at krom-tabeletter hjelper. Jeg tar selv en tabelett til frokost og har ikke søt-hunger i det hele tatt. Før så ble jeg nesten krakilsk uken før menstruasjon...jeg må ha no søtt, jeg må ha no salt, jeg må ha no søtt. Nå kjenner jeg ikke det behovet i det hele tatt. Mannen min kan til og med ta frem melkesjokoladen mens jeg ser på og selv da kan jeg la være.

Nei, ta en kromtabelett før du skal kjøre til hytta, og ha med deg lakryl og tyggis dersom behovet skulle være der.

God helg

Annemor
c.AuthorAlias ceci25. oktober 2001
Hei på deg !

Jeg kjenner til problemet med godtespisende mann i bilen. To ting hjelper meg:
- Kjøre selv ! Da konsentrerer jeg meg om andre ting enn godteri.
- Ta med frukt og smør matpakke hvis du tror du blir sulten underveis. Frukten spiser du når godtlysten melder seg, og med matpakke unngår dere å kjøpe fettete gatekjøkkenmat på turen.
eller kan det jo være en ide å sette seg i baksetet, ta med pute og teppe, legge deg tilbake og sove ! Da blir jo næringsinntaket kraftig redusert !

Lykke til !

ceci
c.AuthorAlias Lokomotiv25. oktober 2001
Hei. STÅ PÅ SØSTER! Kansje litt "dårlig gjort" av mannen din og spise gotteri foran øynene dine, men på en annen side så kan en ikke stoppe verden for at en slanker seg. Du får være viljesterk og holde ut. Tenk på at om ikke lenge så kan du stille frem foran mannen din det beste "gotteriet" noen sinne - nemlig deg i idealvekt iført sexy undertøy...... Så får du se om han har like god viljestyrke ;-)

Igjen; STÅ PÅ SØSTER!
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.