← Alle dagbøker
diarist.Alias

Arwen

42 år173 cm9 innlegg 2002 0 følgere

Start73,0 kg
Sist79,4 kg
Endring+6,4 kg
BMI nå26,5
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
21. januar 20022. april 2002
79,4 kg

Flere kilo mer, men har kommet sterkere tilbake!

Hei, alle sammen!!

Nå har det seg sånn at jeg ikke har vært så flink i det siste,(det ser dere kanskje på vekten...) men denne gangen skal jeg bare klare det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg skal i konfirmasjon i slutten av april, og 17. mai er like om svingen så jeg må passe inn i bunaden min!!!!!!!

I dag har jeg vært flink, og jeg håper jeg kan fortsette med det!!!!!


Mange hilsner fra Arwen! ;)

Lykke til videre!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ¤tiili¤6. april 2002
hei du!

det å passe inn i bunaden har nok vel så my med trening å gjøre som mindre vekt :o)
men uansett hvilken metode du velger så kommer du til å klare det!!!
helt sikkert! :o)
det å trene er ett mareritt (for meg i hvertfal) så du får ha lykke til!! :o)


¤tiili¤
c.AuthorAlias Bonita3. april 2002
Hei på deg,
ville bare ønske deg lykke til! Er sikker på at du kommer deg inn i bunaden til 17. mai (er mitt mål også..). Stå på - jeg heier på deg..
Klem fra Bonita
75,5 kg

Dumme, dumme meg!

Uffameg.......nei....er for deprimert til å skrive.....

Sees snart....
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mumi3. februar 2002
Må ikke være deprimert søte deg. Helger kan være vanskelig i blandt, og da kan du heller være glad og tenke at du tok deg liksom en siste "stapp" før du nå ser framover og går motivert videre! Jeg spiste masse vegetar-pizza som min mann var så snill og laget jeg, og selv om jeg er aldeles mett, så føler jeg ikke noe anger for det. Ikke syns at du selv er dum. Da blir det ikke noe spennende å slanke seg. Tenk på det som Oddvar Brå som knakk staven...det gjorde alt mye mer spennende og utfordrende. Man kan få gjort mye i en god innspurt vet du. Se framover du. Du kommer til å være veeldig flink denne uka, det er jeg helt sikker på.

klem fra Mumi
75,0 kg

Ok, det gikk ikke så bra i dag heller, men....

Hallo i luken...

I dag gikk det heller ikke så bra, men jeg har tenkt nøye over hva jeg ikke skal gjøre og det motsatte. Så nå er jeg klar til å begynne helt på nytt! (Forget the past - Think about the future!)

Skal vi se.....

I morra skal jeg først på skolen, så skal jeg rett hjem og IKKE spise, gjøre noen lekser, og så gå på dansinga. Så blir det en MAGER middag! Etter det skal jeg hjem og vaske rommet mitt og badet oppe og kanskje noe mer (hvis jeg gidder).

Så vet jeg ikke mer.....

Lykke til videre, dere andre! :)

Her er hvor mange dager det er igjen til jeg har nådd målet mitt (hvis jeg går ned 1 kg i uka) :

ca. 119


2 i heiagjengen
c.AuthorAlias milla_181. februar 2002
Hei Arwen!
Kjenner meg veldig igjen når det gjelder å planlegge at man ikke skal spise ditt og datt, og som regel pleier jeg også å sprekke. Jeg tror det tar tid å venne seg til den sunne maten, noe jeg ikke har klart ennå. Jeg er sjokoman har jeg funnet ut, og det er nesten like ille som å være narkoman faktisk:)
(vanskelig å bli avvent i alle fall)

Vi får stå på videre, så klarer vi oss sikkert,
Det viktigste er jo å ikke gi opp da, og det skal vi jo ikke, right?

Mange slanke klemmer fra Milla!
c.AuthorAlias mumi31. januar 2002
Hei du!

Du må da ikke være så oppgitt over deg selv. Jeg tror jeg er ganske lik som deg, jeg har gjerne perioder der jeg ikke greier å slutte å spise..spesielt jula satte ting igang. Og siden da har jeg spist mye. Men så..en måned etter jul og fem kilo tyngre så kommer motivasjonen liksom litt naturlig...og det gjør den nok til deg også snart. Bare ikke vær så streng med deg selv. Jeg har prøvd å slanke meg maaange ganger, og jeg har funnet det eneste som hjelper for meg...jeg fikk et lite tilbakefall i jula ja, men er fortsatt mye lettere enn tidligere selv med de fem ekstra kiloene innabords. Jeg prøver å spise fem ganger om dagen og før hvert måltid tar jeg 4-5 fibertabletter (vital fibertabletter) de er helt ufalige og setter igang systemet og metter litt før jeg eter. Og da eter jeg så jeg blir mett, ihvertfall til jeg føler at jeg har litt kontroll på inntaket...ofte knekkebrød (grovt) med hvitost og tomat, eller andre deilige ting som jeg finner på, spiser bra med middag og brød eller knekkebrød til kvelds igjen. Jeg føler meg mett nesten hele tiden, og iblandt orker jeg ikke å spise så mye heller. Jeg er rett og slett for mett. Det viktige er å ikke spise noe imellom. La magen hvile mellom måltidene. Og hvis du absolutt måå ha noe som er godt, så ta det etter at du har spist mat...som en slags dessert. Og prøv å spis ting som ikke setter seg sånn..f.eks...kjekssjokolade istedet for ren sjokolade, og bløtkakestykke istedet for sjokoldekake bare for å ta eksempler. Det fungerer for meg altså. Og så er det viktig å se framover som du sier. Ikke bli så sint og skuffet på deg selv om du sprekker litt...bare pass på at du ikke gjør et måltid av selve sprekkingen...ta det som dessert! Ønsker deg all lykke til. Dette greier du helt sikkert. Du må bare komme deg over den kneiken det er å finne motivasjonen. Som sagt, jeg har drevet mer "begynner i morgen" i en måned snart jeg...hehehe....men nå er jeg altså igang. Men har ikke spist noe spesielt lite disse første dagene...først må jeg bare få stoppet godte-inntaket. Deretter kan jeg se litt mer på magerheten av det jeg spiser...så kan jeg begynne å trimme litt...ja, og så går det helt sport i det. Hehe....så stå på. Dette går så bra så.

Mange hilsner og oppmuntrende klemmer fra Mumi
75,0 kg

Hva er gærent med meg???

HJELP!
Jeg klarer ikke å la vær å spise.... Dette begynner å likne på tvangsspising!!!! :(

Jeg vet ikke hvorfor det skjer, for hver morgen bestemmer jeg meg for å "begynne på nytt", men nei da - litt utpå ettermiddagen begynner jeg å spise masse igjen....
HULK HULK.....

(stakkars dere som leser dette...dere må vel bli ganske oppgitt over meg....)

Og ja, milla_18 jeg vil gjerne være med på den superuka di!!! (selvom jeg ikke begynner før i morra...)

Håper det går bedre med resten av dere! Stå på!

(Det som er så rart er at jeg gir massevis av råd til andre, men følger jeg dem selv??? Neida....)
74,6 kg

Vel....dette gikk ikke så bra....

Nei, de siste dagene har jeg ikke klart å følge kuren min pga. div bursdager osv.....
Men nå må jeg jo bare begynne! (Kan jo ikke fortsette å være et dårlig eksempel.....hehe)

Så nå her jeg lastet ned masse musikk fra internett og har brent noen cd-er, for det er ikke noe gøy å trene uten god musikk!!!

Du skal klare det, Arwen!

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Targa27. januar 2002
Hei Arwen!

Jeg har et lite tips om du ikke kommer deg skikkelig i gang.... Sett deg en dag eller en dato litt fram i tid. F.eks 1 februar, eller 15..... Fram til da gjør du som du vil. Tiden fram til da bruker du til å hale ut all motivasjon du har. Så nå endelig dagen er kommet, setter du strek og starter opp for fullt!!! Jeg har slanka meg to ganger i hele mitt liv (etter hvert svangerskap.....*smiler*) Begge gangene bestemte jeg meg ei tid i forveien. Første gang hadde jeg satt "startdato" like etter påske, og denne gang 1.januar (som så mange andre.....). Fram til da sørga jeg for å spise det jeg ville uten dårlig samvittighet, men hadde likevel i bakhodet at fra den datoen, ja da er blir andre boller!
Det har i alle fall fungert for meg!

Lykke til!!
Klem fra Targa
c.AuthorAlias milla_1827. januar 2002
Ja, Arwen , dette klarer du.
Det er helt naturlig å feile når det gjelder slanking, og akkurat nå for tiden er jeg helt på bærtur..Spiser altfor mye, og er apsolutt ikke på noen slankekur..Men nå skal jeg ta meg sammen og f.o.m i morgen skal jeg ha en hard uke, som skal hete" Min vidunderlige uke" Skal prøve å bare spise sunn mat og trene i tillegg..Vil du henge deg på eller+ Alltid kjekt å motivere hverandre. Til slutt vil jeg si at du er flink, og at du helt sikkert finner motivasjonen snart. bare stå på videre.
73,0 kg

Da prøver vi på nytt....

Hei og Hå.....

Ja, det straffer seg å spise usundt... I dag våknet jeg med skikkelig kvalme og mageknip. Det er jo bare min skyld, men slik skal det ikke være lenger!!!

Takk for alle tips, osv... Nå skal det nok bli bedre tider! :)

(jeg kommer bare til å veie meg 1 gang i uka, så jeg skriver inn den vekten som jeg hadde sist jeg veide meg! )
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Baby24. januar 2002
Hei Arwen!
Uffda, kvalme og mageknip er ikke noe godt :-(
Jeg sliter for tiden - prøver å følge blodtypedietten så godt jeg kan, men så kommer kvelden....og godteri....dumme meg.

I dag er det på'n igjen. Skal vi se hvem som klarer å drikke mest vann...? :-))

Klem, Baby
73,0 kg

Jeg bare HATER megselv noen ganger!!!!!!

Herregud!!!! (Unskyld ordbruken...) I dag sprakk jeg helt...også er det bare 3. dagen....hulk hulk...

Skulle nok ha lest det med annanasen før jeg dro til butikken i stad...
Fristelsen ble litt for stor da jeg så alle de sjokoladene osv....

JEG TRENGER VIRKELIG OPPMUNTRING!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg vil jo så gjerne klare dette......snufs...

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias mille23. januar 2002
Ja takk for chatten!
Prøv å kjøpe en liten sjokolade istedet for en stor, alle monner drar! Eller bestem deg for at OK, nå må jeg ha litt sjokolade, jeg skal spise denne og nyte den, Og etterpå er det videre nedoveri vekt med sunn og mager mat! En sprekk gjør ingenting, det er bedre at den er kalkulert, så får du ikke så svart samvittighet som nå! Det gjelder å ta tilbake kontrollen he.

Mille
72,0 kg

Dag 2

Jeg vet ikke helt om jeg kan stole på vekta mi, men pluttselig har jeg gått ned 1 kg - og det bare på 1 dag....men det er sikkert pga. forskjellig vannmengde i kroppen osv....

Skulle ønske det var finere vær ute! Det er ikke akkurat så hyggelig å gå en tur ute når regnet plasker i huet på deg.
Men, men...

Dere får stå på alle sammen!!!
Og husk: Ta en dag av gangen, og skulle du skjeie ut en gang, så ikke mist motet! Tenk på "Du skal få en dag i morgen" av Alf Prøysen!! Det er mare å prøve på nytt i morgen igjen!! ;)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Baby22. januar 2002
Hei Arwen!
Takk for kommentar og ros om sidene :)
Å spørre meg om råd når det gjelder søt-hunger...:-)))
Jeg simpelthen elsker søtsaker og kaker av ALLE slag!
Det er rett og slett forferdelig....Endel sier at krum-kapsler hjelper. De får du kjøpt både i dagligvare og på helsekost.

Men som vi vet, MÅ vi holde fingra unna denslags dersom vekta skal ned eller holdes der den er!

Mitt råd: (ok her er et godt råd som jeg prøver å holde selv..)

Spis ananas 'som jeg stadig gir anbefalinger om', for det er sundt for alle de fire blodtypene, og dessuten har ananas en god effekt på tarmbalansen, og dermed holder du maven i orden.
Det er da søtt og godt det ;-)

Klem fra Baby :)
73,0 kg

Nå skal "juleribba" bort!!

Hei, alle sammen!!

Jeg har lagt på meg utrolig mye denne jula, men nå skal kiloene og fettet bort - koste hva det koste vil!!!

Men jeg tenker ikke bare på slanking, men også på å skifte livsstil for godt. Sånn som jeg har levd de siste årene, er det ikke rart om jeg snart får diabetes....hehe...

Til nå har jeg spist:

Frokost:

1 glass vann m/vitamintabletter, 2 knekkebrød med makrell i tomat.

Lunsj:

2 knekkebrød med leverpostei

Mellommåltid:

1 stor banan


Håper det går bra med resten av dere!!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias deprinette21. januar 2002
Hei og velkommen hit!
dette er virkelig stedet å legge igjen juleribba og mer til..dette er skikkelig motiverende, og en kjempe fin mulighet til å få et bedre og sunnere liv,noe som jeg prøver på...:)
Ønsker deg all lykke til,og kommer til å følge med å se hvordan det går med deg..:)
klem deprinette
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.