← Alle dagbøker
diarist.Alias

Ariana

54 år163 cm29 innlegg 2002 0 følgere

Start116,7 kg
Sist105,9 kg
Endring−10,8 kg
BMI nå39,9
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
7. februar 200219. mars 2002
105,9 kg

Skal ikke veie meg før Lørdag!!!

Hei alle mine kjære medslankere:o)

Håper dere har det bra! Jeg går fremdeles på cambrigdekuren og skal gjøre det en stund til.

Men til lørdag legger jeg inn en planlagt sprekk, da jeg skal i 80-års lag til mormoren til samboeren min.

Jeg synes det blir for dumt når alle sitter rundt bordet med middagen og der sitter jeg uten noen ting!! Da blir det jeg som får oppmerksomher og det liker jeg ikke!

Skal selvfølgelig ligge unna kakene, men skal spise en helt normal porsjon middag. Og på søndag er det tilbake til pulver!!

Ellers går det greit om dagen, men er mye sulten!! Da fyller jeg opp magen med vann!!

Ellers vil jeg si tusen takke for alle kommentrene i dagboka mi!! Det er så koselig å føle at man har så mange bak seg som støtter en:o)!!!

Ha en flott tirsdag alle sammen!!

Klem fra Ariana c",)
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Inemor23. mars 2002
Hallo, og lykke til videre!
c.AuthorAlias juni23. mars 2002
Hei. Dette høres jo kjempebra ut! Du kjenner vel selv når det er på tide å runde av pulverkuren, og gå tilbake til "vanlig" mat igjen.
Ha en fin påske - det skal ihvertfall jeg (selv om jeg i år har tenkt å droppe marsipanen.)
c.AuthorAlias Sussi22. mars 2002
Hei...
Du er flink... Tidligere for noen år siden gikk jeg også på ren Cambridge, jeg synes den er den beste av pulverkurene som jeg har smakt. Litt vanskelig i starten før man kommer i ketose. Kommer nok til å forsøke meg på den Cambridgekuren igjen, men må være topp-toppmotivert.
Du går snart under 100-tallet.....
Ha det bra.....
Slankehilsen Sussi
c.AuthorAlias eim20. mars 2002
Hei Ariana
Nydelig navn du har!!!
Takk for kommentar i dagboka mi. Skal si du suser nedover ja. Ære være deg som klare å spise pulver, jeg blir kvalm av det.

Kos deg i bursdagen, og spis det du har lyst på. Så lenge du begynner igjen med pulver på søndag, så går det helt bra!!

klem fra eim
c.AuthorAlias Trultemor19. mars 2002
Planlagte utskeielser er nok de enkleste å takle. Det synes ihvertfall jeg. Tror ikke det hjelper særlig på motivasjonen dersom en aldri unner seg noe. Men jeg tror som sagt at det er viktig at "sprekkene" er planlagte, for da kan vi kontrollere de bedre og det er kortere vei tilbake til hverdagen. Tror det er veldig viktig for "tiden etterpå". Vi skal jo tross alt lære oss å leve et normalt liv etter slankingen. Mener å ha lest et sted at det å legge om kostholdet ikke er gjort på 1-2-3, men at vi faktisk trenger 1-2 år før vi har draget på det. For min del synes jeg at det virker lenge, men har valgt å satse alt på det.

Kos det i bursdagen til lørdag, og jeg tror det er viktig som du gjør, at du bestemmer deg for hva du skal spise og ikke før du går i selskapet.

Klemmer fra Trultemor :o)
c.AuthorAlias ella19. mars 2002
Hei.
Enig, det er nok lurt med noen planlagte sprekk, det er tross alt forskjell på hverdag og "festdager". Vi må ikke glemme å kose oss litt midt oppi alt slankealvoret...

Lykke til videre, jeg synes du har vært skikkelig flink !
~Ella~
c.AuthorAlias bollapinnsvin19. mars 2002
Heisann Ariana:)

Du går fortsatt på cambridge, har du ikke hevet den i veggen ennå:) hehe. Pass på deg selv iallefall. Prøv å spis litt innimellom en har ikke gått av å kun få i seg pulver:)

Men du suser jo nedover i vekt, det er jo helt supert.

Jeg er og så supermotivert for tiden, det er helt deilig!!
Denne siden hjelper meg kolosalt. Men ha en fortsatt fin dag, så skrives vi;)

Klem Henriette
105,9 kg

Nytt tall i dag også:o)

Ja, da var det helg igjen og jeg skal heldigvis på kino med en venninne! Hun sa at hun skulle bare ha med en eske lakryl, men jeg sa at hun kunne jo spise det hun ville!!

Men neida, hun skulle ikke sitte der å friste meg nei....så søt hun er:o)

Det skal bli godt å komme seg ut litt i kveld og slippe å bli så forferdelig fristet av alt lørdagsgodtet til barna mine...ler!

Men jeg har et lite problem......"maten" bare renner ut av meg og lurer på om det er sånn det er å gå på cambrigde i begynnelsen!

Kan ikke huske at det var sånn sist gang for 5-6år siden!!

Bare hitil i dag har jeg vært på do ca 5ganger og jeg har bare vært opp i ca 3 timer!! Det er ganske slitsomt egentlig og veldig ubehagelig når man skal ut av huset!!

Men, men får håpe at magen roer seg etterhvert:o)

Dere får ha en flott lørdag alle sammen og kos dere! Det har dere fortjent:o)

Klem fra Ariana c",)
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias lilje18. mars 2002
Hei, og takk for hyggelig kommentar!
Har lest litt i forskjellige slankedagbøker, og ser hvor oppmuntrende og motiverende dette kan være!

Har tidligere hatt en følelse av at INGEN er så tung som meg, men her finner jeg jo andre som er like tung, eller skal vi si lett (he,he) som meg selv! Skal bli artig å følge med fremover!

Ha en fin dag!
c.AuthorAlias Trultemor17. mars 2002
Heisann. Måtte bare stikke innom for å si at jeg synes du er KJEMPEFLINK! Og ta godt vare på venninnen din, det var jo kjempesnillt av henne å bevisst ikke ville friste deg.....

Lurt det der med kino på lørdagskvelden, for jeg blir også lett fristet av lørdagsgodtet til mine barn.......
Ha en super slankeuke.
Klem fra Trultemor
c.AuthorAlias Ronja17. mars 2002
hei Ariana:)
Jeg ser du har nettopp hatt ti kg jubileum:) Gratulerer så masse:) Du er kjempeflink:) Jeg sitter her og samler motivasjon, og jeg kjenner hvordan den stiger etter hvert som jeg leser:) for det er jo så mange kjempeflinke folk her:) Ønsker deg en fin uke:)
klem fra Ronja
c.AuthorAlias bollapinnsvin16. mars 2002
Heisann!! Takk for koselige ord:) Har du hatt det fint på kino idag da?? Jeg synes det er forferdelig med lørdager, har lyst på masse snop og god mat. Har ikke spist middag enda, det er ikke så lurt. Men håper du får en fin helg, og pass på deg selv og de pulveret:)

Klem Henriette
c.AuthorAlias Sussi16. mars 2002
Gratulerer med deførste 10 kiloene.
Jeg har som de fleste her prøvd mange ulike kurer og gått opp igjen. forresten så gikk jeg like fortopp etter Grethe Rhode som etter Cambridge. Jeg synes Cambridge smaker mye bedre enn Noka. Men det er slitsomt de tre første dagene før kroppen er kommet i ketose. Om man går på ren Cambridgekur, så føler man seg jo ikke sulten, men veldig opplagt. Men tungt å starte opp er det, krever mer motivasjon enn annen slanking. Jeg har funnet en side på nettet som handler om en "nytt" kosthold, mer protein og mindre karbohydrater.
Siden heter:
www.ibalanse.no
Her er det også en link påvenstre sidet til "ketogen kost" og som du sikkert forstår så er også ren Cambridge-kur ketogenkost. Han Lindberg anbefaler folk med høy vekt å starte medketogen kost før de går over til kosten som ellers er beskrevet på siden. Men jeg skulle ønske litt mer norske oppskrifter med denne kosten. Det er nesten ikke poteter og brød i dette opplegget, men jeg vet at det er potetene og brødet som har skylden for at jeg har kommet langt over 100 kilo.
Jeg har startet opp og er nå 114 kilo.

Lykke til

c.AuthorAlias "A_P"16. mars 2002
Godt å høre at venner bryr seg, og ikke vil sitte der og friste deg.
Flott venninne!

Gratulere med minus 10,8 Kg, forresten.
Tenk, nesten 22 halvkiloer med meieri-smør er borte. KJEMPEBRA!!!

Lykke til med neste slankeuke.

A_P
c.AuthorAlias Elisa2916. mars 2002
Hei Arina!!!!!

Ser det går bra med deg.
Kjempeflott nedgang!
En stund siden jeg har vært her inne, har hatt litt slankefri, og det er ekstra gøy og komme inn igjen og se så flott resultat.
Har en venninne som har gått på en del cambridge-kurer. Hun merker også at hun går masse på do da. Vet ikke hvorfor, men det kan jo være et soff i den som gir mer forbrenning. Også kan det nok ha med forandringen å gjøre.
Det gir seg nok, skal du se.

Snilt av venninna di å ikke friste deg på kinoen. Det gjør det jo litt lettere å holde seg borte, når ikke sidemannen frotser. Selv om man må lære seg det og.
Jeg har store problemer når det blir plassert foran meg. Klarer bare ikke motstå. Men hvis jeg bare klarer å holde meg til det. Spise litt når jeg blir tilbudt, ikke kjøpe selv. Det blir ikke så ofte, for de jeg er mest med, er som regel også alltid på slankeren. Og en annen venninne er av de som blir mette av et halv pizzastykke. Og da synes jeg det er flaut å hive innpå så mye.

Ha en kjemefin og sunn lørdagskveld!!

VI SKAL KLARE DETTE, IKKE SANT???

Klemmer fra Elisa28
106,0 kg

JIPPI.......10- KILO`S JUBELEUM!!!!

God morgen alle medslankere:o)!!!

Endelig har jeg -10kg jubeleum!! Det var så herlig å gå på vekta i dag morgen og se et helt nytt tall!!

Nå er jeg motivert til å kommer meg videre ned mot herlige to-siffra!! 99,9 her kommer jeg...ler!!

To-siffra har jeg ikke vært siden høsten 98`,så det skal bli godt å kommer dit igjen.

Håper jeg klarer det innen midten av april for da skal vi ha bursdagseleskap for den yngste og en eldste her i huset!!

Da kommer det masse folk jeg ikke har sett på en god stund og det hadde vært morsomt at noen hadde sett forskjell på meg siden sist:o)!!!

Når man er så stor som meg må man ned 15-20 kilo før noen ser det, og når det skjer blir motivasjonen enda større!!

Tror jeg skal holde ut ganske lenge med pulver da det skjer noe nesten hver dag framover.

Og i påsken skal jeg først til en venninne i 5 dager og så til mor i 3 dager og da skal jeg ha med pulveret mitt...ler!!

Kan jo ikke sprekke foran dem(flaut)!! Nei dette bare må gå bra og jeg håper jeg holder ut til mai for da skal venninna mi og jeg til legoland med barna våres:o)

Da vil jeg avslutte kuren sakte men sikkert like før avreise og håper at jeg ikke går opp igjen!!

Også er det slanketreff i slutten av mai....jippi:o)!!

Mange gode grunner til å holde ut og nå er motivasjonen på topp!!

Vel det var det jeg hadde på hjertet denne solskinnsmorgenen, så da får dere alle ha en nydelig helg:o)!!!

Klem fra Ariana c",)
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias nutta15. mars 2002
Har sjølv pulverslanka meg fleire gonger. Og gått opp att etterpå. Men det er fordi eg har vore for lite bevisst i overgangen. Slike "hurtigkurar" kan innimellom vere heilt nødvendig for å få eit kick i starten. Det hjelper på motivasjonen. Eg trur du klarar det dersom du byrjar å ete litt etter litt. Du kan og du vil. Kjempemoro når folk ser at du har gått ned :-)))
c.AuthorAlias juni15. mars 2002
Hei, og gratulerer med -10. Sånne jubileum er herlige!! Jeg gleder meg også, selv om jeg er litt forsinket i forhold til planen.
Når det gjelder pulver har jeg vel sagt det jeg mener, men nå når du først har bestemt deg for det så får du har all mulig lykke til. Det som er riktig for deg trenger jo ikke å være det samme for andre.
Kos deg i helga!
c.AuthorAlias Annie15. mars 2002
Gratulerer Ariana!

I dag stråler det optimise fra deg! Nyt det og husk følelsen om det kommer tyngre dager.

Ha en flott helg!

Klem fra Annie

c.AuthorAlias Pernilla15. mars 2002
Gratulerer med minus 10kg!! KJempe bra!! Men jeg er enig med Cat, har lest mye om at hvis en ikke passer kostholdet etter en slik kur så kan man lett gå opp igjen. Men så blir man jo så vanvittig bevisst på kosholdet mens man slanker seg, så dette klarer du helt sikkert. Selv kan jeg ikke begripe at jeg kunne spise så mye og så usunt før. Jeg teller ikke faste kalorier, men nå er jeg mer bevisst på hva hver enkelt matvare inneholder sånn ca. Det gjør det letttere å unngå kaloribomber!"
Ha en flott helg da! :)
Penilla
c.AuthorAlias trixi15. mars 2002
hei og gratulerer med vektnedgangen!!
jeg er heller ikke noen tilhenger av pulverkurer, men jeg vet jo at det kan funke for noen.
Husk på å følge godt opp etter kuren, spis sundt og vær i aktivitet!!
Du har vært kjempeflink!!!

Klemmer fra trixi som garanterer deg at du kommer til å se et tosifret tall på vekten din om ikke alt for lenge!!!
c.AuthorAlias cat7415. mars 2002
Så fint at det funker! Bare husk at du kan få en knekk når du skal av pulveret. Kroppen vil gjerne forsøke å ta igjen det tapte fort... så da gjelder det å spise sunt og passe mye. Tell gjerne kalorier (grovtell altså) noen dager da.
Klem og lykke til.
107,2 kg

Ømme føtter!!!

I går ble det den lange turen ja!! Vi gikk herfra kl 10.20 og kom hjem kl 15.30...phu!! Hadde en liten pause med en kopp kaffe og en røyk ellers gikk vi rund i sentrum og handlet og gikk hjem igjen.

Trodde ikke beina skulle bære meg de siste meterene!! Men sånn går det når man går i vanlig vinterstøvletter med høy hæl!!

Så jeg skal spandere på meg bra tursko nå og da går det nok bedre:o) Ellers holder jeg ut med pulveret mitt og merker at olabuksa mi snart kan legges bort *S*

For et par mnd siden var den trang og ubehagelig(har kun en olabukse i stormote)og nå henger den rundt meg og jeg må dra den opp hele tiden:o)


Ha en fin torsdag alle sammen:o)

Klem fra Ariana c",)

3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jumbo15. mars 2002
Hei. Tusen takk for den hyggelige kommentaren jeg fikk!

Blir nok avhengig av disse sidene, ja...

Første dag med slanking er gjennomført, og her er det bare å trekke pusten og fortsette! (hmf.. det er stekes vaffler i kantinen idag, og da lukter det i hele bygningen... ;o)

Ha en fin dag!
c.AuthorAlias Jenta*S*14. mars 2002
Hey!
Litt av en tur du hadde der ja!KJEMPEBRA!!! Men ja,gode sko er virkelig veldig viktig!:0)Hvor lenge skal du holde på med pulveret tror du? Så lenge du føler at du er i fin form,så hold ut du! Men ikke press deg selv for hardt med det da!:0)
Slanketreff blir det UANSETT chippendales eller ikke! Jeg lover! 25 mai! Og hvis ikke det blir chippendales ,så blir det middag og bytur da! Og det kan sikkert bli like morro med masse festklare jenter,ikke sant da?:0)

Masse lykke til videre! Og grattis med olabuksa!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Pernilla14. mars 2002
Hehe, så du fikk deg en støkk ja!"
Jeg hoppte godt i stolen da jeg fikk den jeg også!
Ser du er godt i gang med slankinga! Du er kjempeflink!
Stå på videre!
Klem, Pernilla
107,2 kg

Endelig nedover.....:o)

Men nå skal jeg ikke veie meg før tirsdag sånn at jeg forhåpentligvis kan se en del forskjell:o)

Ja nå er jeg i gang med dag.2 på cambrigde og det går fint. Det pleier det jo å gjøre de første dagene...ler!

Den 4.dagen er som regel den værste, så bare jeg kommer over den er jeg virkelig i gang!!

Jeg må finne på noe da....besøke noen eller et eller annet!!

Jeg har ikke bestemt meg på forhånd hvor lenge jeg skal gå på kuren, men ta det som det kommer:o)

Tar i mot gode cambrigde historier med takk:o)

I dag skal min svigerinne og jeg gå en lang tur med vognbarna våres(ca 1 mil) og det skal bli godt å komme seg ut litt:o)

Ha en flott onsdag alle sammen!!
Klem fra Ariana c",)
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Big Mama13. mars 2002
Hei, takk for koselig kommentar !
Jeg har også prøvd Cambridge kuren. Jeg og en venninne skulle bli slank til sommeren - så vi gikk på Cambridge kuren i mai ... Snakk om å ikke tenke.. 1.mai, 17.mai, mange grillparty - og der satt vi --- med pulveret vårt.... JEG sprakk ikke! Alt jeg "spiste" i løpet av mai var en bit fenalår på størrelse med lillefingerneglen min. Og det var på 17.mai.......
Jeg gikk ned 15 kg, som nok ikke brukte så lang tid på å komme tilbake.. Men det var bare fordi jeg ikke spiste noe særlig sunnt. Håper det går bedre med både deg og meg denne gangen !

c.AuthorAlias bollapinnsvin13. mars 2002
Jeg leste at du hadde begynt på cambridge.. Det vil jeg ikke anbefale. Jeg gikk på grete roede for noen år siden, ville ta av mine siste kilo litt raskt så jeg kjøpte cambridge. Etter en ukes bruk besvimte jeg, og ble sykemeldt fra jobb og skole, dette er nå 3 år siden, og jeg er ikke den dag idag frisk. Dette førte til at hormonene og stoffskiftet mitt ble ustabilt og jeg la på meg igjen de 25 kg som jeg hadde tatt av. Føler meg da bedre idag enn hva jeg har gjort på lenge, tenker ikke at jeg er syk, men nå må jeg jo slanke meg enda en gang. Og har mistet mange år av livet mitt bare pga det. Jeg vil råde deg på det sterkeste til å spise 4 skiver og middag pluss to frukt og grønnsaker hver dag. Og hive pulver vegg i mellom:) hehe.. Bare et råd fra meg til deg, vil ikke at noe
c.AuthorAlias Nunnen13. mars 2002
Hei Ariana,
Gøy når vekten begynner å gå rette veier! Har selv en halv pakke Cambridge stående, men var så sulten hele tiden at jeg ikke klarte å holde kuren mer enn noen dager. Noka med sjokolade mye mer mettende, og da orker en mer enn når en er sulten hele tiden. Men her er det jo smak og behag, for ikke å snakke om viljestyrke og evnen til å gjennomføre prosjektet.
Ønsker iallefall lykke til!
hilsen Nu
c.AuthorAlias Molla13. mars 2002
Heipådeg!
Tenkte jeg skulle dele min visdom med deg... (Blæh, den var vel litt kvalm? ;)).
Jeg gikk på Cambridge for noen år siden, gikk ned ca 14 kg på 3 måneder. Klarte ikke å holde vekta etterpå, men det skyldes min egen viljestyrke. Jeg (og de andre på kurset) ble alle sinnsykt hektet på matoppskrifter! Alle begynte å samle på det, og snakket mye om alle de oppskriftene de skulle prøve når vi var ferdige. Og da var det ikke bare sunn mat, nei... Så det var lite fokusering på viktigheten av sunt kosthold o.l.
Jeg orket ikke å trene noe mens jeg holdt på, så det meste som forsvant var sikkert muskler. Jeg var mye slapp og grinete. Dessuten mistet jeg mensen, og den var borte til ca 1/2 år etterpå.
Dette er som sagt flere år siden, så kursene kan jo forandret seg mye siden da. Man hører jo også om mange som blir godt hjulpet med Cambridge, så det er nok ganske individuelt hvordan det går.
Jeg tror pulverkurer er kjempefine når man skal komme i gang med slanking, eller hvis man trenger en dytt underveis. Men i lengden tror jeg nok at det er lurt å gå over til å spise sunt og variert, ca 1200 kcal om dagen. Jeg går på Grete Roedekurs, og det fungerer fint for meg. Så mitt råd er: ikke hold på for lenge med pulverkuren, max 1 måned. Lykke til! :)
Slankehilsen fra Molla
c.AuthorAlias else13. mars 2002
Hei!! ser du har begynt med Cambrigde, lurer på hvordan den er på smak?? Har brukt nutrilett i snart 2 uker. Hadde jorbær smak først og det var pyton.. Sjokolade går litt bedre..Men jeg er mektig lei av den brune "middagene" Såg de suppene fra Cambrigde.. Har du prøvd de??? Eller får du ha en God Påske!!
KOZ Else
108,1 kg

Ikke svikt meg fordi....

jeg har begynt på Cambrigde!! Jeg vet at nesten alle her ikke er i mot det, men jeg er såååå UTÅLMODIG!!!

Kjøpte den første pakken i går bare for å ha den. Og jeg tenkte at jeg skulle begynne neste mandag fordi da er jeg ferdig med det første grete roede kurset.

Men jeg vet at hvor lenger jeg venter hvor vanskeligere blir det å begynne. Og siden jeg ikke har noe matlyst om dagen, så er timingen perfekt!!

Har nå stått på den samme vekta lenge og nå trenger jeg et rykk for å holde motivasjonen oppe:o) Har masse energi nå og føler meg i fin form. Det gjor jeg ikke i går:o(!!

Har gjort dette før og gikk ned 15kg på 3 uker(fra 85-70) og holdt meg på den vekten lenge!! Det var først når barn nr 3 var underveis som jeg la på meg i massevis igjen!!

Siden jeg ikke har dårlig erfaring med dette har jeg veldig lyst til å prøve igjen:o)

Håper på positiv tilbakemelding fra dere der ute:o)

Dere er kjempeflinke og har en tålmodighet jeg bare kan drømme om!!!

Ha en flott tirsdag alle sammen:o)

Klem fra Ariana c",)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Trultemor12. mars 2002
Hei Ariana! Det viktigste med slanking er at hver og en finner den metoden som er riktig en selv. Ikke hva alle andre synes. Selv må jeg vel innrømme at jeg pr. idag ikke er den største tilhenger av pulver, men jeg har brukt det selv flere ganger. Første gangen (etter svangerskap nr. 1) gikk jeg ned 8kg på 3 uker, og det var jo litt av en pangstart. Men problemet mitt når det gjelder pulver, er at jeg har lagt mye på meg etterpå. Men det er jo ikke dermed sikkert at det skal skje deg.

Prøv pulver for en liten periode, og gå så over til GR igjen. Det er mitt råd. Og hvis du får perioder hvor du synes det går tregt, ta det en uke på pulver innimellom. Uansett hva du velger, er det du som vet best selv hva som er riktig for deg.

Lykke til.
Klemmer fra Trultemor :) (ikke så tålmodig som du tror...)
c.AuthorAlias Annie12. mars 2002
Hei igjen!

Alle må vi vel finne vår egen måte å slanke oss på. Jeg skjønner godt at du trenger å se resultater fort. Jeg er ingen spesialist på slanking, men for meg hjalp pulveret meg i gang i det minste. Nå spiser jeg, og går fremdeles ned i vekt. Man kan jo ikke gå på pulver resten av livet, men i en kort periode må det vel være lov! Eller hur?

Ha en god dag! Lykke til videre!

Annie
c.AuthorAlias unik12. mars 2002
Heisann!

Ja utålmodige er vi alle. Håper det kan lykkes for deg enda en gang. Har selv veldig tro på Kurs ala Grete r. og Libera men det går jo sent da!!!
Disse ungene er skyld i mange kilo. Den fjerde vår er adoptert og det er den eneste "graviditeten" jeg ikke har lagt på meg mellom 25-30 kilo. uff...
Du får nyte dagene uten matlyst, selv har jeg alldri opplevd å ikke ha matlyst .-))) Det må være deilig.
Ha en fin dag
108,1 kg

Jeg hater helger!!!!

Helger som jeg er hjemme er ikke lett!! Har spist alt jeg ikke skal spise i løpet av helgen!!

Hvorfor?? Skjønner ikke hvorfor jeg gjør det!! Føler meg kvalm og har vondt i magen!! Føler meg som en smugspiser!!

Så fort jeg er alene et øyeblikk, dytter jeg et eller annet i kjeften. Er det mulig?? Får jo så dårlig samvittighet etterpå!!

Vet jo at slankingen går mye saktere eller stopper helt opp når jeg gjør dette!

Verst er det når jeg har fått for lite søvn for da orker jeg ikke å gå meg en tur eller finne på noe med barna. Da blir det til at jeg ser på TV og da MÅ jeg ha noe å tygge på! Og da frister det ikke med en gulrot eller noe annet sundt!!

Må bli flinkere til å legge meg tidlig om kvelden, for da sitter jeg ikke oppe å spiser!!

Noen som kjenner seg igjen?? Har lyst til dette med pulverkur, for da tror jeg at det ikke blir så lett å sprekke....

Når jeg har vært "flink" en stund føler jeg meg i mye bedre form, så hvorfor gjør jeg dette mot meg selv??

Gjør som jeg sier, men ikke som jeg gjør er et godt utrykk. Skriver råd og oppmuntring til andre, men følger dem ikke selv!!

Nei nå må jeg ta meg selv i nakken og tenke over livet mitt!!

Vil jo ikke være overvektig og føle meg utenfor lenger!

I morgen er det heldigvis mandag....min favoritt dag. En dag med masse muligheter!! Drar å kjøper pulver og setter i gang!!

Håper dette ikke ble for kjedelig og trist lesing...måtte bare få ut litt frustrasjon:o)

Ha en fin søndagskveld folkens:o)

Klem fra Ariana c",)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias bollapinnsvin12. mars 2002
Heisann!! Tusen takk for oppmuntrende ord, det satte jeg veldig pris på:) Ha en forstatt fin dag, dette er jo supermotiverende:)
c.AuthorAlias juni11. mars 2002
Hei
Jeg har også problem med helger og kvelder jeg er alene. Det er så snart gjort å bare putte i munnen, men det er mest av vane tror jeg. Puttesyken har ihvertfall påført meg ganske mange kilo. Det med å spise når ingen andre ser en er jo også bare tull, det eneste en lurer er jo seg selv.
Jeg har tatt meg selv i nakken nå, og håper du blir med på en ny "motivasjons-opptur". Fall ihvertfall ikke for fristelsen til å gå over til pulver. Ja - du går mye og fort ned i vekt, men kiloene kommer raskt på igjen når du begynner å spise igjen. For det må en jo engang.
Lykke til videre.
c.AuthorAlias Måne10. mars 2002
Ikke gjør det!!! Gå å kjøpe pulver altså!!! Det er bedre å legge om matinntaket. Kan du ikke gå til legen å spør om du kan få prøve Xenical da. Det er noen tabletter som tar opp 30% av fettet i maten du spiser, det vil si at hvis du spiser mat med mye fett får du fett diaré. Tro meg da tenker du deg om før du putter noe i munnen. Da får du lyst på sunne ting.

Bare ment som et godt råd.

Klem Måne
c.AuthorAlias unik10. mars 2002
Hei Ariana!!

Må nesten smile litt siden jeg kjenner meg så godt igjen.
Vi er ganske rare, men det har nok en forklaring med det en vet en ikke skal.....slik som røykere. Skal du slutte å røyke så har en enda mer lyst på røyk bare en tenker tanken.
Om du har hatt en dårlig helg så vil jeg likevel anbefale deg å ikke kjøpe pulver. Vi vet at det er umulig å holde en vekt etter en slik kur.....håper ikke jeg tråkker på noen tær nå. Jeg har selv vært på utallige pulverkurer, og de virker, men etterpå er det umulig å holde vekta. Kroppen er på sparebluss og tåler ikke mat i det hele tatt men legger alt på sidebena.
Nei begynn med ny giv i morgen, spis mange små måltid så forbrenningen holder seg på topp, bli ikke lei om en utskeielse kommer. Jeg tror vi må ha litt godt innimellom ellers så sprekker vi så grundig når vi først sprekker.
Om du sprakk i helgen så er det bare en dag med sund, mager kost så er utskeielsen borte fra kroppen din.
Jeg legger meg vel bort i noe jeg ikke har noe med, men pulverkurer har jeg fått så langt opp i halsen at jeg tror jeg spyr. Har enda ikke sett ett eneste eksempel på noen som har klart å holde vekten etter en slik kur.
Nei, mat må vi ha, bare i mindre mengder. Dette skal gå så bra, du har jo vært flink tross alt.
Håper du tilgir meg at jeg kanskje tar motet fra deg på pulver
(har foresten en boks pulver i skapet) :-))
Ønsker deg lykke til på alle måter, håper vi kan følge hverandre!!
108,1 kg

Husker ikke hva jeg veide....

så jeg skriver det samme som sist. Forsov oss noe voldsomt i dag og løp rundt i huset med ungene for å finne klær, gymtøy lage matpakke og alt som hører med når man skal sende barna på skolen. Gikk fort på vekta, men husker ikke hva det sto!!!

Var trøtt som ei strømpe, men noe stort utslag kan det ikke ha vært for det må jeg vel ha husket??

Vel får veie meg igjen i morgen, så får vi se....

I går hadde jeg en merkelig matdag....

Spiste "frokost" kl 13.45 som bestod av spagghetti med ketshup.... Og så skulle jeg på foreldremøte kl 1900 og var litt sulten, så jeg tenkte at jeg kan jo spise litt før jeg reiser. Det ble 1 1/2 karbodadesmørbrød FYFY!! Og det var det jeg spiste i hele går.

Helt feil måte å spise når man slanker seg, så i dag skal jeg være flink!!

Har kun spist frokost som var 1 brødskive med leverpostei og en liten kopp lettmelk.

Må en tur i butikken da det er tomt for det mest her i huset.
Er så kjedelig å handle!!

Har tenkt en del nå NOKA-dietten i det siste....men er redd for å angre etter en stund og er da redd for å legge på meg igen!!

Smaker den pyton starter jeg ikke i det hele tatt, men smaker den greit fortsetter jeg....

Har ikke kjøpt pakken ennå,men har velig lyst!! Har lyst til å bruke pulver til jeg er nede i 79 og da fortsette med Grete Roede til jeg er der jeg vil være. Og det er under 60.....

Noen gode råd folkens??

Synes også det er morsomt at Jenta *S* prøver å få til et slanketreff i mai:o) Det vil jeg gjerne være med på!! Og fortalte venninnene mine at Chippendales kommer den 25 mai og det var mange som vil være med!! Så går alt i orden kommer jeg og ca 9 jenter til Oslo da!!!

Hadde vært morsom å treffe en del av dere her inne også og håper så mange som mulig kan bli med;o)

Ha en flott fredag alle sammen!!
Klem fra Ariana c",)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kamilla10. mars 2002
Hvorfor vil du ikke begynne på slankekurs før du er nesten ferdig med slankingen...?
Jeg går på kurs nå, og jeg hadde aldri trodd at det kunne ha en sånn effekt! Ikke det at jeg egentlig har lært noe nytt der, men det er en vanvittig motivasjon i det. I hele fjor, da hovedmisjonen min var å gå ned i vekt, klarte jeg det aldri mer enn noen uker i strekk. Og veide nesten det samme i desember som i januar....
Men det er gjerne ikke motivasjonen som gjør at du vil gå på kurs...?
Jeg prøvde NOKA med jordbærsmak en gang, og jeg kastet hele esken! Det smakte dritt! Men det er noen Cambridge-smaker som ikke er så verst.
I alle fall har jeg tro på at "vanlig" mat er best, og enklest å holde seg til. Men det må jo være rimelig fettfattig, da!

Lykke til videre med slankingen :-)
Kamilla
c.AuthorAlias Jenta*S*10. mars 2002
Heisann Ariana! BRA at du er med på treff! Håper vi får billetter til chippendales! Vi bestiller på posten,og det er i Oslo Konserthus den 25 mai,altså.Tror jeg leste det i VG.
Vi må nok snart bestille,skal ringe posten og komme tilbake til det,så får hver og en bare hente sine billetter.Bare sjekk kommentarene dine hver dag,så får du beskjed:0)...Det er jo hentefrist på 3 dager,men jeg sier fra,ok?...Skal ringe i morgen å høre.

Har du tenkt å begynne med pulver?...Hmmm....jeg skjønner at du er utålmodig,men vær forsiktig med det altså.Det har så lett for å ødelegge forbrenningen.Pluss at det kommer lett på igjen som regel....men jeg skal ikke si noe mer negativt om det,fordi hvis det er dette DU føler at du vil,så stå på!!
Bare du har tenkt litt over det,så går det nok fint:0)!!
Du kan ikke for eksempel erstatte et eller to måltider med Noka da? Og ikke bare ha det?...Iallefall bør du spise grønnsaker og frukt i tillegg for å ha noe å tygge på.
Ønsker deg masse lykke til iallefall og det skal bli gøy å følge deg mot under 60!! Men sett deg delmål,ett og ett,og ikke så langt fra hverandre.Fokuser kun på ett av gangen,ellers er det litt lett å bli motløs:0) MEN...dette klarer du!!!
Stå på!! Ser deg i Oslo om et par måneder da!!!Da blir det PARTY!!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias "A_P"9. mars 2002
Hei.
Det hørtes stressende ut..
Men synes du spiste litt lite. Man burde få i seg noen flere måltider enn det.
NOKA-dietten: Hva med å spise frokost og middag, og ta noka til lunsj og kvelds?
Har aldri prøvd NOKA men kanskje det kan hjelpe hvis man bare tar 1-2 glass om dagen og spiser mat for resten?

Vær tolmodig. Det er ikke om og gjøre å nå sitt mål så fort som mulig.

Klem, A_P
c.AuthorAlias Annie8. mars 2002
Hei Ariana!

Jeg har brukt Cambridge i noen uker. Jeg likte den godt, vekslet mellom milkshakene og kyllingsuppen. Det positive med pulveret var at jeg så resultater raskt og at jeg visste hva jeg skulle spise. Det negative var at jeg ikke spiste sammen med familien min. Jeg har gått over til å spise vanlig mat, men med måte og til å sykle. Fikk trimsykkel av mannen min! Den er jeg virkelig glad for. Det er ikke så lett å snoke i skapene etter noe godt etter å ha svettet og trødd på den!

Jeg var også redd for at jeg skulle fyke opp i vekt etter at kuren var ferdig, ser at mange har gjort det. Men den fikk meg i gang, og til å forstå at slanking ikke er noe man gjør over en kort eller lang periode. Vi må tenke over hva vi spiser hele livet. Jeg er gift med en mann som spiser alt han vil, og litt til, men alikevel føler seg litt for tynn. Han ville gjerne ha lagt på seg noen kilo. Det føles litt urettferdig, men sånn er livet.

Lykke til uansett hva du velger å gjøre!

Klem fra Annie
108,1 kg

Børster støv av ergometersykkelen.....

og gjør meg klar for -5kg konkuransen!!!

Har vært så slapp når det gjelder treningen, men når Mary inviterte meg med på konkuranse må jeg jo stille opp:o)

Takk til Mary som setter i gang en sånn motiverende konkuranse!!

Nå skal jeg tenke på konkuransen hver gang godtesuget river i kroppen og hoppe på sykkelen i en fei.

Og der skal jeg trene til suget gir seg....haha! Det blir mye trening på meg nå og det er bra!!

Som jeg skrev i går skulle jeg og svigerinna mi går de 5km til sentun med barna. Og det tok oss nesten 2 1/2 time!!

Stakkars unger!! De var så slitene fordi vi mødre skulle ut å mosjonere til en hver pris...ler!

Vi tok bussen hjem.....Hadde ikke hjerte til å kreve at de skulle gå hjem også!

Men neste gang skal vi kun ta med vognbarna og gå mens de største er på skolen og i barnehagen. Og da skal vi tur/retur!!
Håper på bedre vær da...nå er vintren tibake her :o(

Ha en flott onsdag alle sammen!!
Klem fra Ariana c",)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias fett nok.6. mars 2002
Hei!

Takk for støttende ord, har tenkt på G.R.-kurs, men ville prøve selv først. Gir meg selv en sjans ut måneden, og er det ikke blitt bedre er det ingen bønn.

Det har vel sikkert litt å si at jeg ikke har ofret trimsykkelen en eneste tanke den siste uken. Skal hoppe opp så fort hosten er over, i alle fall når den er bedre enn nå.

Så flink du har vært, ikke dårlig å ta en slik tur, og barna må jo være ganske tålmodige. Dattern min begynner å sutre når vi bare er halvveis til butikken, og den ligger 200 meter lenger ned i veien. Hun er riktignok ikke mer enn 22 mnd, men ikke glad i å gå nei. Men mamma sier hun skal så da gir hun seg etter en stund.

He en super kveld og lykke til mot målet.

Nok en takk fra Rita
c.AuthorAlias Elisa296. mars 2002
Hei Ariana!!

Ja, gjett om vi blir de lykkeligste jentene på 99.9 kilo.
Tenker på at det igrunnen ikke trenger å bli så lenge til.
SÅ LENGE VI ER FLINKE!!!!!
OG DET SKAL VI VÆRE!!
Får sommerfugler i magen på tanken at neste 10-tall som skal rundes, er fra 3 tall på vekta til 2.
Kommer sikkert til å gråte den dagen!

Lykke til i konkurransen, Ariana!
Håper vi taper masse kilo der.

Klem fra Elisa28
c.AuthorAlias Mary6. mars 2002
Hei Ariana.

Jeg beklager, men det aksepteres ikke at du legger inn mandagens vekt...neida! Det går så bra atte!

Flott at konkurransen kan være en så fin motivasjonsfaktor for deg (det er jo det den er ment som også da, men da virker den jo iallfall som den skal...)
Da har jeg notert meg at du er med og ønsker deg lykke til, og håper du får en fin tur/retur med barnevogna.

Mary
108,1 kg

Det blir en aktiv dag i dag...

God morgen alle medslankere:o)

I dag er nydelig vær her på østlandet og jeg får først besøk av en venninne som jeg ikke har sett på 1 år. Det blir kjempekoselig!! Hun vet at jeg slanker meg,så det blir en slank lunsj...*ler*

Og når hun reiser hjemmover, kommer svigerinna mi. Vi skal putte de små i vogner og gå en laaaang tur inn til sentrum.
Det er ca 5km en vei.

Det skal bli godt å komme seg ut i finværet og gå masse!!
Har vært så slapp når det kommer til trening, men nå skal jeg skjerpe meg!!

Var på kurs i går kveld og det gikk bra. Veier mer der enn her hjemme da jeg veier meg om kvelden med klær på kroppen og mat i magen...ler!

Men ligger på 2.plass av kursdeltagerene og har satt som mål å gå ned 3,1 kilo til i løpet av kurset.

Da har jeg gått ned 10kg totalt på kurset og det er jo greit:o)

Hadde vært fint om jeg hadde klart 10kg på vært kurs for da hadde jeg klart målet mitt som er å bli slank i løpet av 2002!!

Tenk å kunne bli med mannen min på julebord for første gang i den lekre kjolen...hi hi!

Ja det var dagens dagdrømming...ha ha, men det tror jeg er viktig å tenke laaangt fram og tenke seg slank;o)

Vel...nå må jeg stupe i dusjen før minsten våkner og gjestene mine dukker opp...

Ha en flott tirsdag!!!
Klem fra Ariana c",)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Elisa295. mars 2002
Hei på deg, Ariana!!!

Skal vi kappes ned til under 100???????

Og, du?
På julebordet neste gang SKAL DU GÅ MED DEN LEKRE KJOLEN!!!!
Jeg og!!

:O) :O) :O) :O) :O) :O) :O) :O) :O) :O)

Klem fra Elisa28
c.AuthorAlias Masti5. mars 2002
Hei!

Er det ikke deilig når våren kommer og man endelig kan gå ut og få brukt kroppen litt? Høres ut som om du har planlagt en flott dag! Kos deg!

Masti
c.AuthorAlias Mary5. mars 2002
Har du lyst til å være med på minus-fem-konkurransen vår for de over 90 kg? Den starter førstkommende onsdag. Det er bare en uformell konkurranse for gøy, der vi heier på hverandre, Det kan kanskje være en liten ekstra motivasjon for å være litt ekstra flink? Vil du være med, så legg inn en beskjed i dagboken min før torsdag. (Ta med vekta di i meldingen hvis oppdatert vekt ikke står i dagboka di).

Vennlig hilsen Mary
108,1 kg

Jeg gikk opp på vekta med lukkede øyne...

og så kom dommen!! Opp 1kilo, men det er jo ikke ille med tanke på at jeg hoppet av Norges Kuren og begynte å spise som bare det!!

Men nå er motivasjonen på topp og nå setter jeg i gang med en superuke!! Skal børste støv av Grete Roede boka mi og bli flinkere til å veie mat og skrive ned.

Men siden jeg skriver her mister jeg noe interessen av å skrive i den andre boka også...*ler*

Det er dere som er mine motivasjonskilder og det er her jeg går når jeg trenger støtte og råd!! Er så glad jeg fant denne siden:o)

Men i kveld skal jeg på kurs og har ikke vært med på de 2 siste kurskveldene pga barnevaktmangel og sykdom.
Så det skal jo bli litt koselig å treffe de andre igjen og se hvordan det har gått med dem.

Neste kurs skal jeg ta litt mer lokalt, så slipper jeg å kjøre 8 mil t/r hver mandag kveld. Og jegmå reise kl 19.45 og er hjemme ca kl.23.00!!

Nei neste kurs ligger bare 14km unna og begynner 18.30!! Det gleder jeg meg til:o)

Nei nå må jeg ta opp minsten som har sovet lenge denne mandags morgningen(han roper på mamma)

Ha en nydelig mandag alle sammen;o)
Klem fra Ariana c",)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Annie4. mars 2002
Hei!

Jeg tror du skal være fornøyd med å bare ha godt opp 1 kilo. I alle fall etter en bursdagshelg.

Jeg kjenner selv at motivasjonen svinger veldig, fra de store høyder til helt på bånn der jeg bare har lyst å hoppe av. Men det skal vi vel ikke? Nei nå skal vi tenke helse og velvære!

Jeg håper du får en fin uke med masse motivasjon!

Klem fra Annie
c.AuthorAlias Elisa294. mars 2002
Hei Ariana!

Synes heller ikke det var så gale med 1 kilo opp.
Denne uken går det nok ned skal du se!

Du har hatt en helg med utfordringer ser jeg.
Uff, de dagene der er forferdelige.
Alt frister så mye mer når en har bestemt seg for slanking. Og spesielt når det står rett foran oss.
Men nå er det heldigvis ikke hver helg det er slik.
Jeg tror jeg hadde vært ille ute om det var det.

Ha en flott mandag, Ariana!

Klem fra Elisa28
107,1 kg

Helgen snart slutt......heldigvis!!!!

Ja, denne helgen har vært tøff med fristelser i alle retninger!!
Fredagen gikk bra for man hadde ikke tid til å tenke på spising med 16 smågutter som løp over alt!!

Men etter familieseleskapet når alle hadde reist og jeg stod der med oppryddinga.....akk ja det var ikke lett. Hadde ikke spist siden frokost og nå var kl 20.00!! Og gubben kjørte et familiemedlem hjem og skulle bli borte sånn ca 1.time!!

Hjeelp!! Minsten hadde lagt seg og de "store" var oppe å lekte med de nye lekene. Og der stod jeg med bløtekake,sjokoladekake,seigmenn og nonstopp over alt+masse gotteriposer!!!

Det måtte gå som det gikk.....en munnfull av begge kakene(gapte høyt!!) og resten i søpla veldig fort!!!!

Hvor mange kalorier var det tro?? Men jeg hadde jo ikke spist siden frokost da, så jeg håper det gikk bra.

I morgen tidlig skal jeg på vekta og jeg gruer meg!! Har ennå ikke vært på vekta etter Norges Kuren og lurer veldig på hvordan det har gått.....

Merker at jeg er rastløs i kveld også. Er masse sjokoladekake igjen, men kan ikke kaste den for da blir nok gubben gretten...*ler* Men jeg kan jo fryse den ned for da blir den på en måte borte....

Nei jeg er glad at det er mandag og vanlig dag igjen i morgen og da er det 5uker til neste runde med bursdager her i huset.

Håper alle mine medslankere har hatt en sund og flott helg uten de store fristlser...*ler*
Klem fra Ariana c",)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*4. mars 2002
Heisann Ariana!:0)
Helg er vanskelig ja! Og spesielt med selskaper i tillegg*S*!
Men jeg har et råd å gi deg! GÅ PÅ VEKTA!!:0)
Og ta det som det kommer!Uansett resultat:0)...ikke vær redd for at du har gått opp,har du det,så er det ingen krise,da setter du bare i gang for fullt og så raser du videre ned!
Helt ærlig,det hjelper ikke å utsette veiingen.jeg har gjort det mange ganger og det er mye bedre å ha "kontrollen" og vite hva man må gjøre for å komme videre...det er iallefall hva jeg synes:0)...Masse lykke til videre! Gøy å følge med deg!
Klem fra Jenta*S*
107,1 kg

Nonstopp og seigmenn....

i alle retninger!! Ja nå tar jeg meg en pause i kakebaking og bordpynting...phu!

Det er gøy, men slitsomt å planlegge bursdag med 16 gutter som gjester!! Nå sitter jeg å venter på neste kake er ferdig i ovnen og en er kald nok til glasur. Håper ingen blir for fristet når de leser dette da...*ler*

I dag har jeg løpt rundt i butikker etter ting og tang til bursdagen. Har ikke fått spist så veldig regelmessing og så fikk jeg en telefon midt i virvaret....har du husket at det er foreldremøte i kveld?? ÅÅÅ nei!! Det hadde jeg glemt og det var min tur til å ha med kake!! Som om jeg ikke hadde nok med de jeg skulle lage til seleskapet!! Nei det ble en kjapp tur innom bakeren å kjøpe noe ferdig...*ler*

Så etter mye om og men kom jeg meg hjem for å starte pynting av bord og baking. Men måtte jo titte litt på Big Brother også da!!

Noen ganger er ikke 24t i døgnet nok eller hva?? Og siden jeg ikke hadde fått spist så mye og var sulten som en ulv....ja da ble det pølser til sen middag...FYYYY!!! Men, men det får gå for denne gang. Det spiser jeg jo aldri ellers.

Håper dere andre har hatt en fin dag :o)
Klem fra en stresset Ariana c",)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Elisa292. mars 2002
Hei Ariana!!

Så fint å se at det går bra for deg etter norgeskuren. Deilig å være ferdig med det vel?
Fristet med kakesnakk? Vel, det gjorde du nok. Men det er vel verre for deg som står rett oppi. Av og til har jeg slike dager som egentlig går greit, men hvis jeg hadde hatt skapet fullt av snop, ja da hadde svakheten tatt overhånd. Passer på at skapet forblir tomt.
Uff, hvorfor skal alt det gode være så usunt?
Og det som verre er, det gir slik mersmak.
Klarer ikke å kose meg med èn sjokolade. Nei, har jeg like så godt spist en, kan jeg jo ødelegge resten av dagen.
Syk tankegang, egentlig!!

Ønsker deg en god lørdagskveld. Håper det ikke blir de altfor store fristelsene!

Klem fra Elisa28
c.AuthorAlias "A_P"2. mars 2002
Seigemenn? ÅÅhh, lengter etter noe søtt. Unner meg ikke så mye av det.

Du er flink, synes jeg.

A_P
c.AuthorAlias pæreformen1. mars 2002
Hei Ariana !
Nå sitter jeg her over tastaturet å sikler. Jeg forgrep meg på en kokesjokolade før i dag. mmm jeg har lyst på kake...........

Jeg blir jo litt svett av tanken på 16 bursdags gutter samlet. Det går vel ikke stille for seg tenker jeg.
Dette selskapet går vel nesten under kategorien trim - mye å holde styr på her *S*
Ønsker deg i allefall en rolig helg !
107,1 kg

Rydding til den store gullmedalje!!

Ja nå står jeg på hodet om dagen! Skal ha bursdagsseleskap for sønnen min til helgen og har masse å gjøre!! Phu..håper jeg blir ferdig i tide!!
På fredag kommer guttene i klassen til sønnen min!!
16 gutter i 6-7års alderen...hjelp!! Da blir det livat her tenker jeg...ler! Og på lørdag komme hele familien på begge sider+venninnene mine med barn.....Da blir vi ca 30 tilsammen i stort og smått!!

Men det er fint å ha masse å gjøre for da tenker man ikke så mye på mat!!

Dagens måltider:
Frokost: 3knekkebrød med brunost(lett)
Lunsj: 3 knekkebrød med leverpostei
Middag:2 boller med tomatsuppe+flatbrød
Og ca 2 liter vann
Høres dette greit ut??
Har ikke spist frukt i dag da jeg er gått tom, men skal handle i morgen.

Ha en flott dag alle sammen:o)
Klem fra Ariana c",)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias PETTER28. februar 2002
Takk for kommentar til siden min - du spurt om mine delmål - hmm - tenkte litt på det dær - du får titte på siden min.

Ser du sliter litt med dietten - stå på ikke gi deg, du har allerede oppnådd mye - kanskje ikke så dumt med å spise noe man har lyst på, bare ikke så mye. Jeg har endret på lunch vanene mine, og redusert mengden kjøtt til det halve til middag - men spiser masse grønnsaker.

stå på :-) petter

c.AuthorAlias Masti28. februar 2002
Hei Ariana!

Sier som Abelone, jeg synes du spiser litt lite? Prøv i hvertfall å putte inn et knekkebrøld til kvelds, og kanskje bytte ut knekkebrødene til lunch med ordentlig brød? Husk at hvis du "forder deg" ned i vekt, så kan du fort gå opp igjen! Har selv lagt opp en strategi der jeg spiser akkurat som jeg vil gjøre når jeg har sluttet å slanke meg, men kutter ut snop, brus og kaker (unner meg litt brusa og kake ved spesielle anledninger, da - og noen ganger når jeg sprekker!). Vi som er såpass store har nok ikke lagt på oss av å bare spise vanlig sunn mat og ikke noe annet? I hvertfall har ikke jeg det...!

Ja, jeg vil gjerne se hvem som kommer først til to-sifret! Jeg må bare legge inn en liten korreksjon som også skal inn i dagboka mi etterpå. Har nemlig kjøpt meg ny, digital vekt, og den viser ca 2 kilo mer enn den jeg hadde fra før (som hvis jeg tråkker på den to ganger rett etter hverandre kan ha en differanse på 5 kg!). Rett vekt for meg i dag er derfor 110,5. Skal legge det inn i dagboka mi etterpå. Regner ikke med å gå ned så fort nå som jeg gjorde i begynnelsen, og hvis du fortsetter å spise så lite, så vinner du nok! Jeg tar likevel utfordringen, og ønsker oss begge lykke til!

Masti
c.AuthorAlias abelone28. februar 2002
Hei!!

Synes du spiser litt lite. Husk at kroppen senker forbrenninga hvis den får under 1000 kcal per dag!

Abelone
107,1 kg

<---------Tror ikke det er riktig vekt!!!

Har ikke veid meg siden fredag og det var da jeg avslutta Norges Kuren!! Og siden har jeg spist det jeg har hatt lyst på!!! Men nå er det nok!! I morgen er det en ny dag med masse muligheter!! Og så veier jeg meg på mandag`s morgen og håper på det beste :o)!!

Skal ikke satse på sånne kurer igjen, for man blir jo helt manisk etter mat man ikke skal spise. Og jeg da som elsker brød og poteter!!

Men nå skal det blir brød og poteter i små posjoner og bli flink til å drikke masse VANN!!!! Der er jeg ikke flink!!

Og eller`s mine medslankere....har dere det bra? Er innom og titter hver dag, men har ikke fått meg til å skrive selv pga dålig samvittighet!!

Men nå må jeg hente meg inn igjen fordi "alle" vet at jeg slanker meg og forventer å se resultater snart:o)

Det venter jeg på også *S*
Så får dere ha en flott uke alle sammen med masse motivasjon!!

Klem fra Ariana c",)
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias ella27. februar 2002
Hei.
Dette høres veldig riktig ut, vanlig mat er jo faktisk det vi skal leve på, også etter at slankekuren er over! Lykke til videre, blir spennende å se hvilket kosthold / "diett" du satser på etterhvert.
;-)Ella
c.AuthorAlias Jenta*S*27. februar 2002
Heisann!
Åh,jeg er glad for å se at du har avsluttet Norgeskuren:0)!
Det er ikke bra med sånne "superkurer"...men men...nå har du prøvd det iallefall.så nok om det! Det går bra med deg ser jeg!? FLOTT! Tenk på det da...nå er du bare 7,2 bitte bitte små kilo unna tosiffra ,unna 90 tallet! HEIA DEG!! Håper du også snart blir medlem i "Aldri mer 100 klubben":0)...det er jeg faktisk helt sikkert på at du gjør....ganske snart! Bare stå på videre du!! Skal bli morro å følge med deg videre!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Masti27. februar 2002
Hei Ariana!

Resultatene kommer nok sigende, og plutselig er den buksa som var litt for trang over rumpa blitt ganske så vid! Ser jo at du har gått ned en del allerede. Hvordan klarte du egentlig å gjennomføre Norgeskuren? Holdt på å sulte i hjel selv, og de gangene jeg spiste måtte jeg jo brekke meg pga mye mat jeg ikke liker (sær i matveien, jeg?). Fortsett å spise normal sunn mat, og spis nok av det, så skal du se at det snart synes godt at du har slanket deg. Lykke til!

Masti
c.AuthorAlias Tarzine27. februar 2002
Går bra dette!
Karbohydrater øker forbrenningen og så blir du jo mett av det!!!
Bare husk å spise sunt!
klem fra Tarzine

c.AuthorAlias Elisabeth27. februar 2002
Hei Ariana :) Ja,jeg har det fint,om enn ikke med slankingen..men det kommer vel med tid og stunder det også..
Så fint at det går bra med deg nå,jeg holder nok også en knapp for vanlig mat i sunne porsjoner når man slanker seg..det er jo tross alt det vi er skapt for å leve av,ikke sant?
Synes du er kjempeflink og jeg ønsker deg alt godt videre. Klem fra Elisabeth.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.