← Alle dagbøker
Ariana
54 år163 cm29 innlegg
2002
0 følgere
Start116,7 kg
Sist105,9 kg
Endring−10,8 kg
BMI nå39,9
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Skal ikke veie meg før Lørdag!!!
Hei alle mine kjære medslankere:o)
Håper dere har det bra! Jeg går fremdeles på cambrigdekuren og skal gjøre det en stund til.
Men til lørdag legger jeg inn en planlagt sprekk, da jeg skal i 80-års lag til mormoren til samboeren min.
Jeg synes det blir for dumt når alle sitter rundt bordet med middagen og der sitter jeg uten noen ting!! Da blir det jeg som får oppmerksomher og det liker jeg ikke!
Skal selvfølgelig ligge unna kakene, men skal spise en helt normal porsjon middag. Og på søndag er det tilbake til pulver!!
Ellers går det greit om dagen, men er mye sulten!! Da fyller jeg opp magen med vann!!
Ellers vil jeg si tusen takke for alle kommentrene i dagboka mi!! Det er så koselig å føle at man har så mange bak seg som støtter en:o)!!!
Ha en flott tirsdag alle sammen!!
Klem fra Ariana c",)
Nytt tall i dag også:o)
Ja, da var det helg igjen og jeg skal heldigvis på kino med en venninne! Hun sa at hun skulle bare ha med en eske lakryl, men jeg sa at hun kunne jo spise det hun ville!!
Men neida, hun skulle ikke sitte der å friste meg nei....så søt hun er:o)
Det skal bli godt å komme seg ut litt i kveld og slippe å bli så forferdelig fristet av alt lørdagsgodtet til barna mine...ler!
Men jeg har et lite problem......"maten" bare renner ut av meg og lurer på om det er sånn det er å gå på cambrigde i begynnelsen!
Kan ikke huske at det var sånn sist gang for 5-6år siden!!
Bare hitil i dag har jeg vært på do ca 5ganger og jeg har bare vært opp i ca 3 timer!! Det er ganske slitsomt egentlig og veldig ubehagelig når man skal ut av huset!!
Men, men får håpe at magen roer seg etterhvert:o)
Dere får ha en flott lørdag alle sammen og kos dere! Det har dere fortjent:o)
Klem fra Ariana c",)
JIPPI.......10- KILO`S JUBELEUM!!!!
God morgen alle medslankere:o)!!!
Endelig har jeg -10kg jubeleum!! Det var så herlig å gå på vekta i dag morgen og se et helt nytt tall!!
Nå er jeg motivert til å kommer meg videre ned mot herlige to-siffra!! 99,9 her kommer jeg...ler!!
To-siffra har jeg ikke vært siden høsten 98`,så det skal bli godt å kommer dit igjen.
Håper jeg klarer det innen midten av april for da skal vi ha bursdagseleskap for den yngste og en eldste her i huset!!
Da kommer det masse folk jeg ikke har sett på en god stund og det hadde vært morsomt at noen hadde sett forskjell på meg siden sist:o)!!!
Når man er så stor som meg må man ned 15-20 kilo før noen ser det, og når det skjer blir motivasjonen enda større!!
Tror jeg skal holde ut ganske lenge med pulver da det skjer noe nesten hver dag framover.
Og i påsken skal jeg først til en venninne i 5 dager og så til mor i 3 dager og da skal jeg ha med pulveret mitt...ler!!
Kan jo ikke sprekke foran dem(flaut)!! Nei dette bare må gå bra og jeg håper jeg holder ut til mai for da skal venninna mi og jeg til legoland med barna våres:o)
Da vil jeg avslutte kuren sakte men sikkert like før avreise og håper at jeg ikke går opp igjen!!
Også er det slanketreff i slutten av mai....jippi:o)!!
Mange gode grunner til å holde ut og nå er motivasjonen på topp!!
Vel det var det jeg hadde på hjertet denne solskinnsmorgenen, så da får dere alle ha en nydelig helg:o)!!!
Klem fra Ariana c",)
Ømme føtter!!!
I går ble det den lange turen ja!! Vi gikk herfra kl 10.20 og kom hjem kl 15.30...phu!! Hadde en liten pause med en kopp kaffe og en røyk ellers gikk vi rund i sentrum og handlet og gikk hjem igjen.
Trodde ikke beina skulle bære meg de siste meterene!! Men sånn går det når man går i vanlig vinterstøvletter med høy hæl!!
Så jeg skal spandere på meg bra tursko nå og da går det nok bedre:o) Ellers holder jeg ut med pulveret mitt og merker at olabuksa mi snart kan legges bort *S*
For et par mnd siden var den trang og ubehagelig(har kun en olabukse i stormote)og nå henger den rundt meg og jeg må dra den opp hele tiden:o)
Ha en fin torsdag alle sammen:o)
Klem fra Ariana c",)
Endelig nedover.....:o)
Men nå skal jeg ikke veie meg før tirsdag sånn at jeg forhåpentligvis kan se en del forskjell:o)
Ja nå er jeg i gang med dag.2 på cambrigde og det går fint. Det pleier det jo å gjøre de første dagene...ler!
Den 4.dagen er som regel den værste, så bare jeg kommer over den er jeg virkelig i gang!!
Jeg må finne på noe da....besøke noen eller et eller annet!!
Jeg har ikke bestemt meg på forhånd hvor lenge jeg skal gå på kuren, men ta det som det kommer:o)
Tar i mot gode cambrigde historier med takk:o)
I dag skal min svigerinne og jeg gå en lang tur med vognbarna våres(ca 1 mil) og det skal bli godt å komme seg ut litt:o)
Ha en flott onsdag alle sammen!!
Klem fra Ariana c",)
Ikke svikt meg fordi....
jeg har begynt på Cambrigde!! Jeg vet at nesten alle her ikke er i mot det, men jeg er såååå UTÅLMODIG!!!
Kjøpte den første pakken i går bare for å ha den. Og jeg tenkte at jeg skulle begynne neste mandag fordi da er jeg ferdig med det første grete roede kurset.
Men jeg vet at hvor lenger jeg venter hvor vanskeligere blir det å begynne. Og siden jeg ikke har noe matlyst om dagen, så er timingen perfekt!!
Har nå stått på den samme vekta lenge og nå trenger jeg et rykk for å holde motivasjonen oppe:o) Har masse energi nå og føler meg i fin form. Det gjor jeg ikke i går:o(!!
Har gjort dette før og gikk ned 15kg på 3 uker(fra 85-70) og holdt meg på den vekten lenge!! Det var først når barn nr 3 var underveis som jeg la på meg i massevis igjen!!
Siden jeg ikke har dårlig erfaring med dette har jeg veldig lyst til å prøve igjen:o)
Håper på positiv tilbakemelding fra dere der ute:o)
Dere er kjempeflinke og har en tålmodighet jeg bare kan drømme om!!!
Ha en flott tirsdag alle sammen:o)
Klem fra Ariana c",)
Jeg hater helger!!!!
Helger som jeg er hjemme er ikke lett!! Har spist alt jeg ikke skal spise i løpet av helgen!!
Hvorfor?? Skjønner ikke hvorfor jeg gjør det!! Føler meg kvalm og har vondt i magen!! Føler meg som en smugspiser!!
Så fort jeg er alene et øyeblikk, dytter jeg et eller annet i kjeften. Er det mulig?? Får jo så dårlig samvittighet etterpå!!
Vet jo at slankingen går mye saktere eller stopper helt opp når jeg gjør dette!
Verst er det når jeg har fått for lite søvn for da orker jeg ikke å gå meg en tur eller finne på noe med barna. Da blir det til at jeg ser på TV og da MÅ jeg ha noe å tygge på! Og da frister det ikke med en gulrot eller noe annet sundt!!
Må bli flinkere til å legge meg tidlig om kvelden, for da sitter jeg ikke oppe å spiser!!
Noen som kjenner seg igjen?? Har lyst til dette med pulverkur, for da tror jeg at det ikke blir så lett å sprekke....
Når jeg har vært "flink" en stund føler jeg meg i mye bedre form, så hvorfor gjør jeg dette mot meg selv??
Gjør som jeg sier, men ikke som jeg gjør er et godt utrykk. Skriver råd og oppmuntring til andre, men følger dem ikke selv!!
Nei nå må jeg ta meg selv i nakken og tenke over livet mitt!!
Vil jo ikke være overvektig og føle meg utenfor lenger!
I morgen er det heldigvis mandag....min favoritt dag. En dag med masse muligheter!! Drar å kjøper pulver og setter i gang!!
Håper dette ikke ble for kjedelig og trist lesing...måtte bare få ut litt frustrasjon:o)
Ha en fin søndagskveld folkens:o)
Klem fra Ariana c",)
Husker ikke hva jeg veide....
så jeg skriver det samme som sist. Forsov oss noe voldsomt i dag og løp rundt i huset med ungene for å finne klær, gymtøy lage matpakke og alt som hører med når man skal sende barna på skolen. Gikk fort på vekta, men husker ikke hva det sto!!!
Var trøtt som ei strømpe, men noe stort utslag kan det ikke ha vært for det må jeg vel ha husket??
Vel får veie meg igjen i morgen, så får vi se....
I går hadde jeg en merkelig matdag....
Spiste "frokost" kl 13.45 som bestod av spagghetti med ketshup.... Og så skulle jeg på foreldremøte kl 1900 og var litt sulten, så jeg tenkte at jeg kan jo spise litt før jeg reiser. Det ble 1 1/2 karbodadesmørbrød FYFY!! Og det var det jeg spiste i hele går.
Helt feil måte å spise når man slanker seg, så i dag skal jeg være flink!!
Har kun spist frokost som var 1 brødskive med leverpostei og en liten kopp lettmelk.
Må en tur i butikken da det er tomt for det mest her i huset.
Er så kjedelig å handle!!
Har tenkt en del nå NOKA-dietten i det siste....men er redd for å angre etter en stund og er da redd for å legge på meg igen!!
Smaker den pyton starter jeg ikke i det hele tatt, men smaker den greit fortsetter jeg....
Har ikke kjøpt pakken ennå,men har velig lyst!! Har lyst til å bruke pulver til jeg er nede i 79 og da fortsette med Grete Roede til jeg er der jeg vil være. Og det er under 60.....
Noen gode råd folkens??
Synes også det er morsomt at Jenta *S* prøver å få til et slanketreff i mai:o) Det vil jeg gjerne være med på!! Og fortalte venninnene mine at Chippendales kommer den 25 mai og det var mange som vil være med!! Så går alt i orden kommer jeg og ca 9 jenter til Oslo da!!!
Hadde vært morsom å treffe en del av dere her inne også og håper så mange som mulig kan bli med;o)
Ha en flott fredag alle sammen!!
Klem fra Ariana c",)
Børster støv av ergometersykkelen.....
og gjør meg klar for -5kg konkuransen!!!
Har vært så slapp når det gjelder treningen, men når Mary inviterte meg med på konkuranse må jeg jo stille opp:o)
Takk til Mary som setter i gang en sånn motiverende konkuranse!!
Nå skal jeg tenke på konkuransen hver gang godtesuget river i kroppen og hoppe på sykkelen i en fei.
Og der skal jeg trene til suget gir seg....haha! Det blir mye trening på meg nå og det er bra!!
Som jeg skrev i går skulle jeg og svigerinna mi går de 5km til sentun med barna. Og det tok oss nesten 2 1/2 time!!
Stakkars unger!! De var så slitene fordi vi mødre skulle ut å mosjonere til en hver pris...ler!
Vi tok bussen hjem.....Hadde ikke hjerte til å kreve at de skulle gå hjem også!
Men neste gang skal vi kun ta med vognbarna og gå mens de største er på skolen og i barnehagen. Og da skal vi tur/retur!!
Håper på bedre vær da...nå er vintren tibake her :o(
Ha en flott onsdag alle sammen!!
Klem fra Ariana c",)
Det blir en aktiv dag i dag...
God morgen alle medslankere:o)
I dag er nydelig vær her på østlandet og jeg får først besøk av en venninne som jeg ikke har sett på 1 år. Det blir kjempekoselig!! Hun vet at jeg slanker meg,så det blir en slank lunsj...*ler*
Og når hun reiser hjemmover, kommer svigerinna mi. Vi skal putte de små i vogner og gå en laaaang tur inn til sentrum.
Det er ca 5km en vei.
Det skal bli godt å komme seg ut i finværet og gå masse!!
Har vært så slapp når det kommer til trening, men nå skal jeg skjerpe meg!!
Var på kurs i går kveld og det gikk bra. Veier mer der enn her hjemme da jeg veier meg om kvelden med klær på kroppen og mat i magen...ler!
Men ligger på 2.plass av kursdeltagerene og har satt som mål å gå ned 3,1 kilo til i løpet av kurset.
Da har jeg gått ned 10kg totalt på kurset og det er jo greit:o)
Hadde vært fint om jeg hadde klart 10kg på vært kurs for da hadde jeg klart målet mitt som er å bli slank i løpet av 2002!!
Tenk å kunne bli med mannen min på julebord for første gang i den lekre kjolen...hi hi!
Ja det var dagens dagdrømming...ha ha, men det tror jeg er viktig å tenke laaangt fram og tenke seg slank;o)
Vel...nå må jeg stupe i dusjen før minsten våkner og gjestene mine dukker opp...
Ha en flott tirsdag!!!
Klem fra Ariana c",)
Jeg gikk opp på vekta med lukkede øyne...
og så kom dommen!! Opp 1kilo, men det er jo ikke ille med tanke på at jeg hoppet av Norges Kuren og begynte å spise som bare det!!
Men nå er motivasjonen på topp og nå setter jeg i gang med en superuke!! Skal børste støv av Grete Roede boka mi og bli flinkere til å veie mat og skrive ned.
Men siden jeg skriver her mister jeg noe interessen av å skrive i den andre boka også...*ler*
Det er dere som er mine motivasjonskilder og det er her jeg går når jeg trenger støtte og råd!! Er så glad jeg fant denne siden:o)
Men i kveld skal jeg på kurs og har ikke vært med på de 2 siste kurskveldene pga barnevaktmangel og sykdom.
Så det skal jo bli litt koselig å treffe de andre igjen og se hvordan det har gått med dem.
Neste kurs skal jeg ta litt mer lokalt, så slipper jeg å kjøre 8 mil t/r hver mandag kveld. Og jegmå reise kl 19.45 og er hjemme ca kl.23.00!!
Nei neste kurs ligger bare 14km unna og begynner 18.30!! Det gleder jeg meg til:o)
Nei nå må jeg ta opp minsten som har sovet lenge denne mandags morgningen(han roper på mamma)
Ha en nydelig mandag alle sammen;o)
Klem fra Ariana c",)
Helgen snart slutt......heldigvis!!!!
Ja, denne helgen har vært tøff med fristelser i alle retninger!!
Fredagen gikk bra for man hadde ikke tid til å tenke på spising med 16 smågutter som løp over alt!!
Men etter familieseleskapet når alle hadde reist og jeg stod der med oppryddinga.....akk ja det var ikke lett. Hadde ikke spist siden frokost og nå var kl 20.00!! Og gubben kjørte et familiemedlem hjem og skulle bli borte sånn ca 1.time!!
Hjeelp!! Minsten hadde lagt seg og de "store" var oppe å lekte med de nye lekene. Og der stod jeg med bløtekake,sjokoladekake,seigmenn og nonstopp over alt+masse gotteriposer!!!
Det måtte gå som det gikk.....en munnfull av begge kakene(gapte høyt!!) og resten i søpla veldig fort!!!!
Hvor mange kalorier var det tro?? Men jeg hadde jo ikke spist siden frokost da, så jeg håper det gikk bra.
I morgen tidlig skal jeg på vekta og jeg gruer meg!! Har ennå ikke vært på vekta etter Norges Kuren og lurer veldig på hvordan det har gått.....
Merker at jeg er rastløs i kveld også. Er masse sjokoladekake igjen, men kan ikke kaste den for da blir nok gubben gretten...*ler* Men jeg kan jo fryse den ned for da blir den på en måte borte....
Nei jeg er glad at det er mandag og vanlig dag igjen i morgen og da er det 5uker til neste runde med bursdager her i huset.
Håper alle mine medslankere har hatt en sund og flott helg uten de store fristlser...*ler*
Klem fra Ariana c",)
28. februar 2002
107,1 kgNonstopp og seigmenn....
i alle retninger!! Ja nå tar jeg meg en pause i kakebaking og bordpynting...phu!
Det er gøy, men slitsomt å planlegge bursdag med 16 gutter som gjester!! Nå sitter jeg å venter på neste kake er ferdig i ovnen og en er kald nok til glasur. Håper ingen blir for fristet når de leser dette da...*ler*
I dag har jeg løpt rundt i butikker etter ting og tang til bursdagen. Har ikke fått spist så veldig regelmessing og så fikk jeg en telefon midt i virvaret....har du husket at det er foreldremøte i kveld?? ÅÅÅ nei!! Det hadde jeg glemt og det var min tur til å ha med kake!! Som om jeg ikke hadde nok med de jeg skulle lage til seleskapet!! Nei det ble en kjapp tur innom bakeren å kjøpe noe ferdig...*ler*
Så etter mye om og men kom jeg meg hjem for å starte pynting av bord og baking. Men måtte jo titte litt på Big Brother også da!!
Noen ganger er ikke 24t i døgnet nok eller hva?? Og siden jeg ikke hadde fått spist så mye og var sulten som en ulv....ja da ble det pølser til sen middag...FYYYY!!! Men, men det får gå for denne gang. Det spiser jeg jo aldri ellers.
Håper dere andre har hatt en fin dag :o)
Klem fra en stresset Ariana c",)
27. februar 2002
107,1 kgRydding til den store gullmedalje!!
Ja nå står jeg på hodet om dagen! Skal ha bursdagsseleskap for sønnen min til helgen og har masse å gjøre!! Phu..håper jeg blir ferdig i tide!!
På fredag kommer guttene i klassen til sønnen min!!
16 gutter i 6-7års alderen...hjelp!! Da blir det livat her tenker jeg...ler! Og på lørdag komme hele familien på begge sider+venninnene mine med barn.....Da blir vi ca 30 tilsammen i stort og smått!!
Men det er fint å ha masse å gjøre for da tenker man ikke så mye på mat!!
Dagens måltider:
Frokost: 3knekkebrød med brunost(lett)
Lunsj: 3 knekkebrød med leverpostei
Middag:2 boller med tomatsuppe+flatbrød
Og ca 2 liter vann
Høres dette greit ut??
Har ikke spist frukt i dag da jeg er gått tom, men skal handle i morgen.
Ha en flott dag alle sammen:o)
Klem fra Ariana c",)
26. februar 2002
107,1 kg<---------Tror ikke det er riktig vekt!!!
Har ikke veid meg siden fredag og det var da jeg avslutta Norges Kuren!! Og siden har jeg spist det jeg har hatt lyst på!!! Men nå er det nok!! I morgen er det en ny dag med masse muligheter!! Og så veier jeg meg på mandag`s morgen og håper på det beste :o)!!
Skal ikke satse på sånne kurer igjen, for man blir jo helt manisk etter mat man ikke skal spise. Og jeg da som elsker brød og poteter!!
Men nå skal det blir brød og poteter i små posjoner og bli flink til å drikke masse VANN!!!! Der er jeg ikke flink!!
Og eller`s mine medslankere....har dere det bra? Er innom og titter hver dag, men har ikke fått meg til å skrive selv pga dålig samvittighet!!
Men nå må jeg hente meg inn igjen fordi "alle" vet at jeg slanker meg og forventer å se resultater snart:o)
Det venter jeg på også *S*
Så får dere ha en flott uke alle sammen med masse motivasjon!!
Klem fra Ariana c",)
Ha en fin påske - det skal ihvertfall jeg (selv om jeg i år har tenkt å droppe marsipanen.)
Du er flink... Tidligere for noen år siden gikk jeg også på ren Cambridge, jeg synes den er den beste av pulverkurene som jeg har smakt. Litt vanskelig i starten før man kommer i ketose. Kommer nok til å forsøke meg på den Cambridgekuren igjen, men må være topp-toppmotivert.
Du går snart under 100-tallet.....
Ha det bra.....
Slankehilsen Sussi
Nydelig navn du har!!!
Takk for kommentar i dagboka mi. Skal si du suser nedover ja. Ære være deg som klare å spise pulver, jeg blir kvalm av det.
Kos deg i bursdagen, og spis det du har lyst på. Så lenge du begynner igjen med pulver på søndag, så går det helt bra!!
klem fra eim
Kos det i bursdagen til lørdag, og jeg tror det er viktig som du gjør, at du bestemmer deg for hva du skal spise og ikke før du går i selskapet.
Klemmer fra Trultemor :o)
Enig, det er nok lurt med noen planlagte sprekk, det er tross alt forskjell på hverdag og "festdager". Vi må ikke glemme å kose oss litt midt oppi alt slankealvoret...
Lykke til videre, jeg synes du har vært skikkelig flink !
~Ella~
Du går fortsatt på cambridge, har du ikke hevet den i veggen ennå:) hehe. Pass på deg selv iallefall. Prøv å spis litt innimellom en har ikke gått av å kun få i seg pulver:)
Men du suser jo nedover i vekt, det er jo helt supert.
Jeg er og så supermotivert for tiden, det er helt deilig!!
Denne siden hjelper meg kolosalt. Men ha en fortsatt fin dag, så skrives vi;)
Klem Henriette