← Alle dagbøker
diarist.Alias

Apti

55 år172 cm14 innlegg 2002 0 følgere

Start89,0 kg
Sist82,5 kg
Endring−6,5 kg
BMI nå27,9
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
4. februar 20021. mai 2002
😊82,5 kg

Tilbake igjen

Da var jeg endelig tilbake igjen. Har holdt utdrikkingslag for venninnen min, det ble veldig vellykket. Glad det er over, så trenger jeg bare å slite med talen som skal holdes under middagen. Jeg fikk tatt masse bilder som nå er til fremkalling, så kan hun få dem av meg mens jeg holder talen. Alle likte maten jeg serverte også, det er en helt utrolig god kyllinggryte som det nesten ikke er fett i. Bare masse kylling, buljong, litt bacon, erter, paprika og mais. Kyllingen stekes først i sitron og estragon, og så koker bena til kyllingen slik at det blir god kraft. Servert med ris til så har man et herre-måltid som alle liker :)

Ellers har jeg begynt å pulver igjen, bare 2 uker til bryllupet, og jeg skal se 7 tallet før den tid. Har også vært hos legen som anbefalte meg å gå ned noen kilo siden jeg ønsket meg barn, det var jo også en motivasjon.

Lykke til alle sammen, kommer oftere inn nå.

83,4 kg

Lenge siden sist - pc streiker

Endelig innom igjen, har fått PC''en til å fungere igjen. Ting holder seg veldig jevnt, men jeg har ikke gjort noe særlig for å gå ned i det siste, så jeg er bare glad jeg ikke har rast oppover. Hele påsken tilbrakte jeg foran TV med karameller og influensa, synes litt synd på meg selv der jeg satt og så ut på det fine været. 10 dagers influensa, så syk har jeg ikke vært på mange, mange år.
Prøver å stikke innom igjen snart.
83,6 kg

Noe får jeg med meg

Og gårsdagens ishockey kamp hvor Sverige (Tre kronor) fullstendig gjorde bort seg gjorde dagen min ekstra morsom. Jeg fant nemlig reportasjen av Lasse Anrell i Aftonbladet.se. Her har han skrevet om svenskenes minst 13 gull, og hvordan Norges reporter i VG hadde skrevet så ustyrtlig morsomt at vi kom til å ta gull hver dag. Tipper han spiser i seg ordene nå :D
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kamilla28. februar 2002
NB!
- 5 kg konkurransen er nullstillt fra og med onsdag 27.02.
Oppdatering neste onsdag. Er du med?

Kamilla
84,6 kg

Skal snart dra på trening

Helgen sitter tydligvis litt bedre enn jeg håpet, mye fordi jeg ikke klarte å holde meg kun til pulveret i går, men skeiet ut med Kylling nuggets *mmmmmmmmmmmm*. Pytt sann, de var så gode at jeg ikke angrer engang

I dag har treningslysten kommet ramlende over meg, så nå er jeg straks klar for en liten styrke treningstime og så litt step, kanskje OL-spøkelset har sluppet tak i noen av sine gisler denne tirsdagen og latt dem stille opp på en step time, her er det bare å håpe :)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat7419. februar 2002
Haha... Om ikke annet så kan du smykke deg med verdens beste samvittighet for at du kom deg ut av ol-stolen, da.
Klem og lykke til.
84,7 kg

Tilbake etter en utsvevende helg

Jaja, da var det tilbake etter en deilig langhelg, nesten forbauset over å ikke ha gått opp mer.
Jeg begynte på pulver igjen, og selv om vanilje milkshake er godt, så lurer jeg litt på om jeg skal kjøpe meg noen support, det hadde vært godt å kunne spise noe varmt innimellom. Ellers satser jeg fremdeles på å se 7 tallet før mars, så her er det bare å stå på. Det er jo 427 gram pr dag... litt mye, men endel bør jo forsvinne raskt nå etter helgen, jeg gir meg ikke nå.

Lykke til alle sammen.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Annie18. februar 2002
Mandag betyr nye muligheter. Ikke depp selv om du har gått litt opp i helga, i uka kan du gå ned igjen.

Jeg har gått litt på Cambridgekuren og kan anbefale kyllingsuppen, den er mettende og ganske god.

Lykke til videre,

Annie
83,9 kg

OL kommer og tar dem :-)

I går var jeg på trening etter legetimen min, og tok først en halv time med styrke trening siden jeg hadde så god tid. Men, når step timen begynte så forsvant alle sammen, vi var bare 4 stykker igjen. Der sto vi da, med kjempeplass, og forbrant kalorier mens andre satt klistra foran skjermen hjemme og så på andres prestasjoner.

Jeg synes forrsten OL er kjedelig å se på, jeg er glad for at utøverne er så utrolig flinke, og jeg får lov til å si at de er fra samme land som meg (Heia), men det er andre ting jeg heller vil se på TV. God vi er forskjellige.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bunny13. februar 2002
Hei!

I går var jeg og sambo'n som "skrevet" hos våre venner på middag. TV'n var på og lyden var ganske høy. Den var selvfølgelig på NRK og det var sport. Så de tre andre jeg satt med bordet med, lytta konsentrert på hva som ble sagt på TV'n. Til slutt så måtte jeg bare værsågod be dem dra til stua og se på Bente Skari stå på. Jeg spiser jo sakte slik at jeg ikke skal spise mye, så der satt jeg og åt...

Sport er bra! Men når det er middag så sitter du der til alle er ferdige med maten sin!!! (Eller hur?)

Bunny <3(__)~~
c.AuthorAlias cat7413. februar 2002
Endelig en tv-frende...
Jeg synes også det er best å slå av tv'n når sporten kommer. Så det blir lite tv for tiden. ;) Klart det er gøy når Norge gjør det bra - og det er gøy å se oppsummeringene i snowboard eller andre sporter man synes er spennende... Men derfra til å følge med en femmil... Det er langt det.
Klem.
84,6 kg

Snart helg...

Nå gleder jeg meg til helgen, da skal jeg ut og spise mexicansk... mmmmm... min egen lille belønning for å gå en uke på pulver. Da skal jeg ha salsa, og nachos eller kanskje burritos, eller tacos eller en liten combinero. Mexicansk er egentlig utrolig godt, og med mye salat og salsa så føles det temmelig sundt også.

Vektnedgangen i forrige uke er nok mest vann, føler meg som en vannballong rett før mens, og når den kommer så forsvinner også mye av vannet og raskt forsvinner noen kilo. Denne uken går nok ikke like bra, men jeg håper jeg kan se 7 tallet i løpet av februar.. bare 4.6 kilo igjen fordelt på 16 dager, det blir rundt 383 gram om dagen... vel, jeg bør vel ikke skru opp håpet for mye, det tok lang tid å spise seg opp til mine nesten 90 kilo, så det tar nok litt tid å få dem av seg også.

Stå på alle sammen, dette klarer vi sammen :)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bunny12. februar 2002
Hei igjen!

Å... Det hørtes godt ut med mexicansk mat! Det er jo mye sunne oppskrifter så lenge man ikke flipper helt ut med fete oster, sauser osv.

383 gr per dag ser egentlig ikke så ille ut på svart/hvitt. Men jeg for eksempel har skikkelig vekt-variasjoner fra dag til dag. Selv om vekta går nedover, så viser den seg å variere mellom 100 gr og 500 gr! Det er irriteranes noen ganger, men sånn har vekta mi alltid vært.

Ja, vi får heie på hverandre og rose og gi konstruktivt kritikk. Om vi er like flinke til å støtte, så tror jeg de fleste vil synes det er mer meningsfylt OG letter å komme til målvekta sine!

Ha en fortsatt fin kveld, og en deilig morradag!
85,0 kg

Opp og hopp, livet er topp

Ville ikke trodd jeg skulle ha gått ned noe i løpet av helgen etter en skikkelig fest på fredagen, biff og nachos på lørdagen og litt kos i går, men det har virkelig gått. 4 kg på en uke, jeg er stolt.
Kommer nok innom litt senere i dag og oppdaterer.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Avmedkilo12. februar 2002
Hei

Takk for oppmuntringa
Gratulerer masse med nedgangen. det er jo utrolig flott da!
Kjenner igjen gla-følelsen som kommer etter sånne turer på vekta, men det er utrolig som den vekta klarer å ødelegge humøret også...

Lykke til videre og god tirsadg
c.AuthorAlias Lille Trille12. februar 2002
Hei Apti!

Skjønner godt du er i godt humør. -4 kilo, er jo bare helt utrolig. Det var godt å høre at det ikke bare er jeg som kjøper for trange bukser, men nå skal de på. Da jeg var på det slankeste på forrige store slankekur kjøpte jeg en veldig fin bukse som var litt for trang. Gikk ikke mer ned, men opp, så den er nå veeeldig for trang. Skal mye til for at den blir passelig igjen, men man vet jo aldri.

Håper du får en flott slankeuke.

Klem fra Lille Trille
c.AuthorAlias Bunny11. februar 2002
Jøss du!!! 4 k på ei uke er jammen bra! Her hos meg er det ørsmå forandringer for hver dag som går. Noen ganger leer ikke vekta på seg en gang, sjøl om jeg synes jeg føler meg "bedre"; noen ganger leer den på seg-i bittesmå doser da selvfølgelig.

Jeg unner deg nachosen og biffen i helga. Gud, jeg tør ikke engang tenke på sånn mat- for da tror jeg jeg hadde skeia ut hadde jeg fått servert det!

Men jeg har fått meg en ny mantra: "Mind over body". Synes dette var bra. Det er ikke kroppen som bestemmer over meg, det er meg som bestemmer over kroppen!

Lykke til med resten av vekttapet du! Det går sikkert kjempebra:)
c.AuthorAlias Annie11. februar 2002
Det er deilig og et skikkelig motivasjonskick når det går rette veien. Stå på videre, dette klarer du!

Annie
85,1 kg

Søndag - og trening

Er litt stolt av meg selv, jeg var på step styrke time idag. Og i løpet av timen, så falt den ene etter den andre av. Satt tilbake utstyret, og gikk ut av timen. Føler meg kjempeflink som holdt ut, minnet meg litt om hardtreningstimene vi hadde på ungdomsskolen, men nå betaler jeg for morroa selv.

I morgen skal jeg sjekke vekta etter helgens utskeielser, spennende.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lille Trille10. februar 2002
Hei Apti!

Synes du er flink til å trene. Jeg er også ny, så det skal bli spennende å se hvordan dette går. Har en god følelse. Kjente meg veldig igjen med de buksene. Jeg har noen nye og noen gamle som er for små. Har sortert dem i rekkefølge etter når jeg tror de blir passelige. Første skal på når vekten er under 80 kilo, ca 3 kilo til.

Lykke til videre! Dette skal vi klare. I morgen er det en ny slankeuke.

Klem fra Lille Trille
c.AuthorAlias fett nok.10. februar 2002
TAKK TAKK TAKK TAKK TAKK TAKK TAKK TAKK TAKK TAKK TAKK TAKK TAKK
c.AuthorAlias Bunny10. februar 2002
Hei!

Jeg er også fersk her! Så flink du har vært! Tror det hjelper godt på med mosjon. Skal prøve å svette av meg i kveld. Tenkte jeg kunne sette på gamle cder fra 90 tallet og danse vilt!

Lykke til videre og ha en fortsatt fin søndag!
85,1 kg

Fest i går - fremdeles samme vekt :)

I går spiste jeg ordentlig mat for første gang siden mandag, har gått på pulver denne uken. Og jeg har fremdeles samme vekt som i går morges, glimrende.
I kveld tenkte jeg å spise en biff med salat (uten ris/potet), vil unne meg litt i helgene, da har jeg noe å glede meg til og uken på pulver blir enklere å komme igjennom.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias "A_P"9. februar 2002

Hei. Litt god og ordentlig mat må man kunne unne seg en gang iblandt, eller så blir
slankingen veldig kjedelig og ensformig.
Synes du har vært flink.

Lykke til videre.
c.AuthorAlias fett nok.9. februar 2002
Hello!

Det var godt med litt mat tenker jeg.... tror det er viktig å tilføre kroppen litt mat av og til så den ikke "glemmer" å jobbe. Hvis du vil ha litt saus til biffen, kan du helle litt vann(eller ekstra lett melk) i panna etterpå, krydre kraften med krydder (helst ikke salt, kanskje løkpulver, paprikakrydder, pepper ol) ha i litt maisenamel til jevning og vips har du en mager og god saus.

Stå på, skal følge deg på vei nedover.

God helg-hilsen fra Rita
85,1 kg

Step dama som klarte å følge med

Denne uken har jeg hatt en utrolig viljestyke, 2 treningstimer og masse vann og Tab Xtra. I morgen skal jeg ut på middag, det blir spennende å se. Kommer sikkert til å gå opp litt i løpet av hegen, men det har ihvertfall begynt bra. Stolt av meg selv, og har kjøpt meg en ny bukse som er akkurat litt for trang. Spennende å se hvor lenge det er før den passer bra.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ariana9. februar 2002
Velkommen hit Apti! Ja du raser nedover du gitt!! Så flink du er!! Jeg er også fersk her så det skal bli gøy å følge deg på vei "nedover"!! Det morsomt å se på klærne at man går ned, det er der man ser de første resultatene!! Lykke til framover! Klem fra Ariana c",)
c.AuthorAlias fett nok.8. februar 2002
Hei på deg!

Så flink du har vært, det er ikke dårlig på så få dager.

Det med trange bukser kjenner jeg igjen. Har noen gamle 501 bukser fra tidlig 90-tall som jeg nekter å kaste. SKAL inn i de buksene. 32 tommer, men 501 er smal modell. SKAL!

Godt å se at det ikke bare er jeg som drikker tab. Prøver å drikke mye vann også, men det smaker ikke godt etterhvert, hverken med sitroner eller appelsiner i, men tab er godt.

Ønsker deg lykke til videre!
c.AuthorAlias mumi8. februar 2002
Hehehe..ja jeg har noen bukser som er for trang jeg også...gleder meg til at jeg kan ha igjen glidelåsen på de ja...det utvider klesskapsutvalget mitt betraktelig.....Lyke til. Du er kjemeflink. Dette klarer vi!

Klem fra Mumi
86,2 kg

Ikke så værts

Her går det mye i Tab Xtra nå. Tror jeg drikker nesten 1/2 til 1 liter tab extra på jobb, og over 1 liter vann. Det fyller godt opp i magen, og i dag skal jeg ta meg en treningstime også i stedet for å snackse foran TV.
87,3 kg

Det går nedover, raskere enn jeg hadde trodd

Wow, nesten 2 kilo allerede, må vel gi mye av skylden til mensen og den vanlige opphopningen av vann i kroppen som jeg får før mens, men for en pangstart.
89,0 kg

Venninnen min har klart det - nå er det min tur

Dette har jeg lagt inn i ettertid, oppdaget denne siden først i dag (7. februar) og vil ha med meg hele utviklingen. Dette er bedre enn papirdagboken jeg hadde til nå.
Venninnen min skal gifte seg til sommeren, og i helgen var jeg med å så på brudekjolen. Hun har tatt av seg 8 kilo siden nyttår, og kjolen var blitt for stor. Jeg ble skikkelig misunnelig (og stolt av henne), og har bestemt meg for at dette SKAL jeg også klare. Dette skal gå bra.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.