← Alle dagbøker
Apti
55 år172 cm14 innlegg
2002
0 følgere
Start89,0 kg
Sist82,5 kg
Endring−6,5 kg
BMI nå27,9
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Tilbake igjen
Da var jeg endelig tilbake igjen. Har holdt utdrikkingslag for venninnen min, det ble veldig vellykket. Glad det er over, så trenger jeg bare å slite med talen som skal holdes under middagen. Jeg fikk tatt masse bilder som nå er til fremkalling, så kan hun få dem av meg mens jeg holder talen. Alle likte maten jeg serverte også, det er en helt utrolig god kyllinggryte som det nesten ikke er fett i. Bare masse kylling, buljong, litt bacon, erter, paprika og mais. Kyllingen stekes først i sitron og estragon, og så koker bena til kyllingen slik at det blir god kraft. Servert med ris til så har man et herre-måltid som alle liker :)
Ellers har jeg begynt å pulver igjen, bare 2 uker til bryllupet, og jeg skal se 7 tallet før den tid. Har også vært hos legen som anbefalte meg å gå ned noen kilo siden jeg ønsket meg barn, det var jo også en motivasjon.
Lykke til alle sammen, kommer oftere inn nå.
Lenge siden sist - pc streiker
Endelig innom igjen, har fått PC''en til å fungere igjen. Ting holder seg veldig jevnt, men jeg har ikke gjort noe særlig for å gå ned i det siste, så jeg er bare glad jeg ikke har rast oppover. Hele påsken tilbrakte jeg foran TV med karameller og influensa, synes litt synd på meg selv der jeg satt og så ut på det fine været. 10 dagers influensa, så syk har jeg ikke vært på mange, mange år.
Prøver å stikke innom igjen snart.
Noe får jeg med meg
Og gårsdagens ishockey kamp hvor Sverige (Tre kronor) fullstendig gjorde bort seg gjorde dagen min ekstra morsom. Jeg fant nemlig reportasjen av Lasse Anrell i Aftonbladet.se. Her har han skrevet om svenskenes minst 13 gull, og hvordan Norges reporter i VG hadde skrevet så ustyrtlig morsomt at vi kom til å ta gull hver dag. Tipper han spiser i seg ordene nå :D
Skal snart dra på trening
Helgen sitter tydligvis litt bedre enn jeg håpet, mye fordi jeg ikke klarte å holde meg kun til pulveret i går, men skeiet ut med Kylling nuggets *mmmmmmmmmmmm*. Pytt sann, de var så gode at jeg ikke angrer engang
I dag har treningslysten kommet ramlende over meg, så nå er jeg straks klar for en liten styrke treningstime og så litt step, kanskje OL-spøkelset har sluppet tak i noen av sine gisler denne tirsdagen og latt dem stille opp på en step time, her er det bare å håpe :)
Tilbake etter en utsvevende helg
Jaja, da var det tilbake etter en deilig langhelg, nesten forbauset over å ikke ha gått opp mer.
Jeg begynte på pulver igjen, og selv om vanilje milkshake er godt, så lurer jeg litt på om jeg skal kjøpe meg noen support, det hadde vært godt å kunne spise noe varmt innimellom. Ellers satser jeg fremdeles på å se 7 tallet før mars, så her er det bare å stå på. Det er jo 427 gram pr dag... litt mye, men endel bør jo forsvinne raskt nå etter helgen, jeg gir meg ikke nå.
Lykke til alle sammen.
OL kommer og tar dem :-)
I går var jeg på trening etter legetimen min, og tok først en halv time med styrke trening siden jeg hadde så god tid. Men, når step timen begynte så forsvant alle sammen, vi var bare 4 stykker igjen. Der sto vi da, med kjempeplass, og forbrant kalorier mens andre satt klistra foran skjermen hjemme og så på andres prestasjoner.
Jeg synes forrsten OL er kjedelig å se på, jeg er glad for at utøverne er så utrolig flinke, og jeg får lov til å si at de er fra samme land som meg (Heia), men det er andre ting jeg heller vil se på TV. God vi er forskjellige.
Snart helg...
Nå gleder jeg meg til helgen, da skal jeg ut og spise mexicansk... mmmmm... min egen lille belønning for å gå en uke på pulver. Da skal jeg ha salsa, og nachos eller kanskje burritos, eller tacos eller en liten combinero. Mexicansk er egentlig utrolig godt, og med mye salat og salsa så føles det temmelig sundt også.
Vektnedgangen i forrige uke er nok mest vann, føler meg som en vannballong rett før mens, og når den kommer så forsvinner også mye av vannet og raskt forsvinner noen kilo. Denne uken går nok ikke like bra, men jeg håper jeg kan se 7 tallet i løpet av februar.. bare 4.6 kilo igjen fordelt på 16 dager, det blir rundt 383 gram om dagen... vel, jeg bør vel ikke skru opp håpet for mye, det tok lang tid å spise seg opp til mine nesten 90 kilo, så det tar nok litt tid å få dem av seg også.
Stå på alle sammen, dette klarer vi sammen :)
Opp og hopp, livet er topp
Ville ikke trodd jeg skulle ha gått ned noe i løpet av helgen etter en skikkelig fest på fredagen, biff og nachos på lørdagen og litt kos i går, men det har virkelig gått. 4 kg på en uke, jeg er stolt.
Kommer nok innom litt senere i dag og oppdaterer.
Søndag - og trening
Er litt stolt av meg selv, jeg var på step styrke time idag. Og i løpet av timen, så falt den ene etter den andre av. Satt tilbake utstyret, og gikk ut av timen. Føler meg kjempeflink som holdt ut, minnet meg litt om hardtreningstimene vi hadde på ungdomsskolen, men nå betaler jeg for morroa selv.
I morgen skal jeg sjekke vekta etter helgens utskeielser, spennende.
Fest i går - fremdeles samme vekt :)
I går spiste jeg ordentlig mat for første gang siden mandag, har gått på pulver denne uken. Og jeg har fremdeles samme vekt som i går morges, glimrende.
I kveld tenkte jeg å spise en biff med salat (uten ris/potet), vil unne meg litt i helgene, da har jeg noe å glede meg til og uken på pulver blir enklere å komme igjennom.
Step dama som klarte å følge med
Denne uken har jeg hatt en utrolig viljestyke, 2 treningstimer og masse vann og Tab Xtra. I morgen skal jeg ut på middag, det blir spennende å se. Kommer sikkert til å gå opp litt i løpet av hegen, men det har ihvertfall begynt bra. Stolt av meg selv, og har kjøpt meg en ny bukse som er akkurat litt for trang. Spennende å se hvor lenge det er før den passer bra.
Ikke så værts
Her går det mye i Tab Xtra nå. Tror jeg drikker nesten 1/2 til 1 liter tab extra på jobb, og over 1 liter vann. Det fyller godt opp i magen, og i dag skal jeg ta meg en treningstime også i stedet for å snackse foran TV.
Det går nedover, raskere enn jeg hadde trodd
Wow, nesten 2 kilo allerede, må vel gi mye av skylden til mensen og den vanlige opphopningen av vann i kroppen som jeg får før mens, men for en pangstart.
Venninnen min har klart det - nå er det min tur
Dette har jeg lagt inn i ettertid, oppdaget denne siden først i dag (7. februar) og vil ha med meg hele utviklingen. Dette er bedre enn papirdagboken jeg hadde til nå.
Venninnen min skal gifte seg til sommeren, og i helgen var jeg med å så på brudekjolen. Hun har tatt av seg 8 kilo siden nyttår, og kjolen var blitt for stor. Jeg ble skikkelig misunnelig (og stolt av henne), og har bestemt meg for at dette SKAL jeg også klare. Dette skal gå bra.
- 5 kg konkurransen er nullstillt fra og med onsdag 27.02.
Oppdatering neste onsdag. Er du med?
Kamilla