← Alle dagbøker
diarist.Alias

Aprilia

53 år165 cm33 innlegg 2002 0 følgere

Start78,6 kg
Sist69,4 kg
Endring−9,2 kg
BMI nå25,5
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
1. mai 20028. august 2002
😀69,4 kg

Sommerferien har satt sine spor!!!!!

Hei alle slankere !

Dette er en liten lynvisitt fra meg.
Har aldeles ikke vært flink i sommer, vekta har svinga opp og ned, og kostholdet har ikke vært i nærheten av slankemat.
Nå her jeg vært hjemme i 3 dager og de gode rutinene må gjennopptas. I morgen drar jeg og min kjære på fjelltur, fisking telt og sånn.
19 august er ferien for alvor over og da satser jeg på daglige oppdateringer her.
Sommerhilsen fra Nord!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Marilla❤️9. august 2002
Hei Aprilia!

Hyggelig å høre fra deg igjen!

Ja, det er deilig med sommer, men fryktelig vanskelig og holde på de gode rutinene. Det ble noen ekstra kilo på meg i løpet av ferien, men tror jeg er over det verste nå.

GI - Jeg leste om GI første gang i Aftenposten i vår, og har siden da hatt det i "bakhodet" hver gang jeg handler mat.
Det som er så fint er at du egentlig kan spise ganske mye og GOD mat og fremdeles gå ned i vekt.
Jeg spiser definitivt ikke poteter,boller vaffler,cornflakes, puffet ris,loff. Jeg spiser lite brød,pasta,ris.
MEN jeg spiser masse fisk,kylling,kalkun,svinefilèt og
noe biff. Grønnsaker og salat i haugevis,egg,noe frukt og yoghurt.

Så en dag kan se slik ut

Frokost:
Eggerøre m/sopp og tomat,agurk ol.
En halv skive grovbrød.

Lunch:
Kyllingsalat.

Middag:
Stekt laks m/wok grønnsaker og litt pasta.

Wok grønnsaker finnes i frysedisken.Den kinesiske er
kjempegod.

Kveldsmat:
En yogurt og en frukt. Yogurten først, og den bør være uten sukker,men med fruktose.

Det er ganske annerledes enn hva vi er vokst opp med,
verste for meg var å kutte ut poteten.

Nå er det slutt på roen her, veslegutten er visst ferdig med formiddagsluren sin.

Hei så lenge!
Marilla
😐68,2 kg

Hjelp jeg er så lei!!!!!

Et nødskrik fra ho som skal på ferie igjen.....
Spiser ikke all verden for tida, men dog ikke så sunt heller.
I tillegg har jeg ikke fått trimma ordentlig i dag. Har bare spurta rundt i huset og pakka.....
Ja, ja
Skal be på mine knær til meg selv, om at jeg ikke må ødelegge alt nå. Jeg er litt desperat!!!!!!
God sommer ønskes fra Aprilia!
😛67,8 kg

Mageplask i kakefatet

Hei !

Jeg har bare så utrolig lite kontroll for tida, selv om vekta ikke svirrer så mye.
Etter en to timersfjell tur, havna vi hos mamma, der var det mye kakerester fra helgas bryllupsfeiring, og de kunne jo ikke bare stå der.

Det er bare så utrolig godt med kaker og slikt, uff og uff.
Alle fritstelser er så utrolig store, ja nesten uoverkommelige.
Det skal såååå lite til for jeg faller helt nedimellom, også tenker jeg så utrolig mye på alt jeg ikke bør spise.

Samtidig er jeg livredd for å gå opp i vekt igjen. Jeg vil ha kontroll, det var det der ene kakestykket og så være fornøyd. Hvordan klarer man det over tid????
Fredag reiser vi hele storfamilien på 3 ukers ferie. 4 barn og 2 voksne. Hvordan skal det da gå? Hjelpe meg vel, jeg trenger en stor forandring i topplokket. Motivasjon og innsatsvilje hvor er du???

Hilsen fra en fortvilet Aprilia
😑68,6 kg

Det går ikke akkurat nedover da!

Hei !
Jeg har ikke glemt dagboken, nei, men har hatt det veldig stressende. Mye på farten, avslutning av jobb og feiring av min brors bryllup, med overnattingsgjester ol.
Slankinga går på ingen måte strålende, men det er vel alltids en dag i morra?
Jeg er imidlertid rimelig fornøyd med at jeg holder meg sånn passelig stabil mellom 67,8 og 69. Så lenge jeg ikke ender over 70 i disse ferietider skal jeg være fornøyd.
Jeg har hatt to totalsprekker, det er grusomt, må jobbe litt med det. Har ikke tid til å gå i detaljer, men uff det gjør vondt langt inn i sjæla. Holder fortsatt koken når det gjelder trening, kanskje trena litt mindre, men er fornøyd med aktivitetsnivået. Skal nå lese litt i deres dagbøker og sanke litt ekstra motivasjon.
Sommer, sommer sommer.
Aprilia
🐷67,8 kg

Grisetrynet krymper, hurra

Hei alle !
Jeg har det bare så utrolig travelt for tiden. I dag er det konkurranse og alt ting jeg har ikke hatt tid å skrive før. (Nå kl. 22,55) Det går rimelig bra med meg, har en del forvirrende tanker i det der hodet, men det skyldes nok stress.
Drar ut på en liten tur til Trondheim i helga, gebursdag...
Egentlig så er jeg litt stolt over at vekten fort kommer seg tilbake etter disse utfluktene. Den gamle Aprilia hadde nok bare fortsatt å gi blaffen etter ferien, men ikke denne jenta.
Trening er høyt prioritert, men det har blitt mendre enn ønskelig. Trimsykkelen har imidlertid berget meg denne uken, har bare hatt barnepass 1 dag.
Nå må jeg pakke kofferten igjen.
Aprilia
🐷69,4 kg

Øking av forbrenningen????

Etter mange forundringer og spekulasjoner både i og etter ferien, har jeg kommet til en mulig konklusjon:
Dersom jeg kommer tilbake i mitt sunne opplegg igjen så må jo ferieutskeielsene har medført økt forbrenning???
Spise "litt" mange kcal samtidig med at man er aktiv, må vel kunne gi en liten økning???

Hilsen Aprilia
🐷70,2 kg

Tilbake til de gode rutinene ??

Hei igjen!
Nå er en ukes (9 dg.) herlig ferie over. I morgen er det tilbake på jobb og de sunne rutinene.
Kom hjem 17,30 har starta på sunn livstil.
Som vi alle kan se svart på hvitt har vekta bevega seg i feil retning, håper noe bare er sånn "reisemage". Ble det et nytt ord, ja ja det er vel noen som kjenner seg igjen.

Uansett så har nu flesket blitt brunt om ikke akkurat fint. Vi har trimma hver dag, mellom 40 min - 2 timer. Jogging og rask gange. Matinntaket har ikke vært enormt, men dog ikke så sunt.
De første dagene var jeg absolutt flinkest, spise ikke opp all maten, drakk lite vin, ville ikke ha dessert osv. men men men etterhvert, bare nøt jeg mat og vin. Har ikke hatt noen voldsom overspising så jeg får vel si meg fornøyd. Imidlertid med forbehold om hvordan vekta måtte endre seg de neste dagene.
Håper jeg klarer å komme tilbake til de sunne vanene igjen, for her kommer fortsatt utfordringer. Allerede på fredag er det avgårde på vingene igjen, vi skal til Trondheim i 60 årsdag, men det blir jo bare en helg. Det må jo gå bedre enn ni dagers ferie.
Nå skal jeg lese litt i dagbøkene deres, og håper på at dere hjelper meg på rett veg igjen.

Aprilia
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Marilla😊18. juni 2002
Velkommen hjem Aprilia!

Jeg synes du har vært flink jeg. Det må jo være lov å kose seg litt når man er på ferie, så lenge man kommer i normalt gjenge igjen når ferien er slutt. Og det er jeg helt sikker på at du klarer!!

Jeg har visst tatt ferien på forskudd jeg, is i magen.. masse, bokstavelig talt;-) Neida det er ikke så ille, har kommet på rett kjøl igjen etter en heller kalori-rik helg.
Nå skal jeg ikke ha noen utskeielser før vi reiser til København den 20 juli, den uka skal være bortimot slankefri tror jeg.

Vel - nok en gang, velkommen tilbake til striskjorta og havrelefsa..
😉68,0 kg

Nå drar jeg på ferie !

Vekta viste opp 0,4 i morrest, det var merkelige greier for jeg veide akkurat det samme før jeg la meg i går og jeg tissa mye før jeg veide meg????? Hva har skjedd?????
Tror ikke jeg har vært og spist i søvne!!
I dag har vi vært på stranda å kosa oss, både med sol og mat.
En times trimmetur i morrest og en time nu i kveld gjør at jeg har ren samvittihet. Har spist litt potetgull og sjokolade i dag, men det er jo Lørdag.

Håper, håper og håper at jeg skal klare å være flink i ferien, kryss fingre for meg.

Klokken er faktisk kvart på to om natta!
Vi er ferdig pakka og klar til vår lille ferie tur.
En uke uten barn.
Vi drar dessverre bort fra godværet.

Kommer tilbake den 17 juni.
Fortsatt lykke til til alle dere flinke slankere!!!
Kos dere i sommervarmen!
Natta klem fra Aprilia
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias April😃12. juni 2002
Takk for hilsen i boka mi, håper du har hatt en kjempefin ferie, og at det ble bra være der du var.
Jeg har ikke så mye tid til hverken å oppdatere eller skrive i andres bøker for tiden, men skal prøve å følge med på hvordan det går med deg videre. Du er jo sikkert snart ved målet ditt!!
April
❤️67,6 kg

Det er sååååå deilig med sommer!!!!!!!

Tusen takk for oppmuntrende og lærerike kommentarer!
(Jeg er veldig mottakelig for alle "gode" tips)

I dag stoppet vekta opp, var litt redd for at pila skule gå feil veg, men den gang ei. Hurra !

Nå nyter jeg bare sommeren, det er så fantastisk skjønt og få en varm og god start på sommeren. Har hatt fri fra jobb i dag, vært med skolegutten min på klassetur i dag.
Ellers har jeg fått tid til 3 trimmetruer. Det er nesten så jeg blir skremt, men det er utrolig godt. Føler meg i riktig god form, og så var det der med vekta da.
Etter grilling i kveld, (Indrefilet av svin er bare såååå godt og magert) har jeg strøket litt klær og begynt å pakke til ferietruen. Starter Søndag 0830.
Vi har planlagt grill/badetur i morgen med to vennepar, vi er nemlig storfamilie denne helgen. Har ordenet litt i den forbindelse også.
❤️67,6 kg

Det går rette veien igjen !

Akurat nå er jeg på jobb, og dermed så blir det bare vektoppdatering foreløpig.
Fornøyd, fornøyd fornøyd!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Marilla😀6. juni 2002
WHOW!!!
Det var 3 kjappe kilo det Aprilia.
Du har vært KJEMPEFLINK og fortjener tonnevis med ros, herved avsendt sammen med en svett sommerklem fra
Marilla!!!!!
c.AuthorAlias ann-merete😉6. juni 2002
Hei, og takk for kommentar i dagboka mi.
Jeg stikker innom med jevne mellomrom for å sjekke om det tikker inn noen kommentarer ,og for å se hvordan det går med "gamle kjente".
Dessuten er det ofte et godt tips eller to å ta med seg på veien videre.
Føler jo ikke at jeg er helt i mål unasett vet du, og stabilisering kan være utfordrende nok.
Greit med litt støtte og inspill da.
Grattis forresten med ny nedgang,og flott eksamensresultat!!!!
Skal heie på deg videre!
Og ja- jeg nyter all oppmerksomhet jeg kan få- om det så er på stranda eller hjemme i sofakroken med mannen min.
Jeg er av typen som aldri blir helt fornøyd med egen kropp og utseende, så jeg prøver å ta til meg all positiv respons utenfra for å balansere og nyansere mitt eget selvbilde .

Lykke til videre!
Nyt sommeren litt også da- husk alltid at livet er her og nå.
Det betyr ikke at vi skal fråtse, men det er greit å ikke være for fiksert heller.En is i ny og ned hjelper kanskje ikke nevneverdig på slankekurene våre, men veldig på humøret.
Viktig å balansere livet, og prøve å gjøre det mest mulig lystbetont- også under slanking.
Ha en herlig sommer!
c.AuthorAlias anais6. juni 2002
Hei, og takk for velkomsthilsen! Det er veldig motiverende å lese om alle dere som har oppnådd mye! Gleder meg til det er min tur til å være glad :)

Etter å ha sett på det flere av dere har skrevet, skal jeg begynne å notere hva jeg har spist i løpet av en dag, og hvor mye jeg trimmer.

Ha en fin dag!
anais :)
😃68,4 kg

Osloturen er borte og eksamensresultatet er her.

Dersom alle kilo hadde forsvunnet i slik fart som "oslo"kiloene så hadde jo slanking vært en lek. Dessverre sitter vel "fleske" kiloene litt hardere enn "vann" kiloene. Skulle så gjerne gått ned litt i tillegg, var utrulig aktiv i helga og etter helga så det blir litt spennende i morgen tidlig å se om nedgangen har stoppet eller eller. Jeg vil ned!
Opp i alt det her slankeriet tikket det inn en fantastisk melding på min mobil; Eksamensresultat: 1,3 Hurra, Hurra, Hurra! Det er ikke meningen å skryte så fælt, men det var min første ordentlige høyskoleeksamen så jeg er så fornøyd. I tillegg begynte jeg jo denne slanke kuren ca 6 uker før eksamen, og normalt sett skulle jeg heller lagt på meg. Da jeg synes det er fantastisk godt og spise mye godis mens man leser, men fy så slapp man blir.

Her i nord har vi det helt fantastisk om dagen.
Har vært med 6 åringen på sykehuset idag så har hatt fri fra jobb, vi kom hjem i totiden og dro da rett på stranda.

Dagens trim:
Joggetur ca 30 min. Gåing ca 15 min.
Litt sykling ute + tennis på vegen med mann og barn.

Mat:
Frokost: 25 g. brød med 20g lett gulost + litt kaviar og litt lettjordbær
Lunsj: En nystekt hvetebolle fra sykehuskiosken.
Mellom: 2/3 nutrilettbar
Mellom: Vannmelon + 2 ritz kjekser (Strandkos)
Middag: Grillet indrefilet av svin+ salat+ chips stekt i ovn.
Kvelds: Kansje en liten nybakt brødskive. ( Dufter brød i hele huset).

God natt alle sammen!
Jeg har visst skrivekløe.
Aprilia
😉69,6 kg

Frem og tilbake

Ja så har jeg begynt på returen, tilbake til 68 serien og forhåpentligvis det som lavere er.
Vi har sommer og sol og det er så herlig, men skulle gjerne hatt fri, men det får jeg jo snart.

Gikk til jobb i dag det tar ca 20 min. i moderat tempo.
Jeg og mannen min har vært på 1 1/2 t. trimtur nå i kveld. Kveldssol, shorts og t-skjorte.
Har kommet i gang med medisin mot magesmertene, ette en litt tung periode i formiddag føler jeg meg nå aldeles utmerket.

Dagens mat:
20 g. brød med 10 g lettere gulost+ lettjordbær
1 1/2 dl. skummet melk
Mellom: ca 50g cottage cheese+ 30 g lettjordbær
Lunsj: 3 kn.brød a 27 kcal m. magerprim
Mellom: Honningmelon
Middag: ca 150 g kyllingfilet og salat med lettrømme
Mellom : 1/3 Nutrilettbar
Kvelds: ??? Det blir trolig en liten brødskive el .lign

På grunn av de siste dagers magesmerter har jeg ikke tatt noe situps,og magen føles som en diger deig. Fatter ikke at jeg er nesten 10 kg. mindre enn jeg var. Det er mulig den der "vomma" fremdeles er full av luft og alskens "skit". Ja ja, det skal vel gå opp og ned her i livet. Det er bare så ekkelt å føle seg som en geleklump.
Får håpe tilbakegangen, nedgangen og fremgangen fortsetter i morgen.

Natti natti
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias akropolis😃5. juni 2002
Takk for hyggelig oppmuntring.
Godtroende som jeg er satser jeg på sin teori om at salt binder vannet.. -så egentlig er jeg nok på vei nedover ;-)

Du har jo hatt en kjempefin vektreduksjon selv, og veien videre går jo bare nedover. Håper magen din ordner seg snart. Det må være forferdielig å gå rundt med slike smerter.
Ønsker deg lykke til med noen positive vibber~~~~ fra meg :)
😢70,4 kg

2 kilo opp på 4 dager,,,,,,,,,,

Som vi ser har ikke hovedstaden forlatt meg helt, to kilo opp, det er jo en prestasjon i seg selv. Må innrømme at jeg er ikke spesielt stolt over begivenheten. Når sant skal sies var det rimelig ergelig å gå på vekta i morges, jeg følte absolutt ikke at resultatet sto i stil med utskeielsene.
Det vil jo vise seg utover i uka hva som skjer med meg, eller hvor flink jeg er til å la ting skje.

Det har ikke bare vært rosendrødt i helga, har streva mye med vondt i magen, veldig vondt i magen. Det har imidlertid vært mest vondt i ligge og minst vondt å gå, så jeg har vært mye på farten. ( om ikke i så høyt tempo). Jeg har vandra en del i butikker og vært sammen med venninner. Koselig. Mat inntaket har ikke vært helt skrekkelig, synes jeg har kosa meg rimelig fornuftig, men kanskje tar jeg feil??? Spiste potetgull i helga + litt chips "ekte", og det pleier å henge i en stund.
Vi reiser til Nice neste søndag, får håpe at vekta har endra seg til det. Er litt nervøs før den Nice turen for magen min er fortsatt ikke god. En god kilde mente jeg hadde magesår, og har fått medisin for det, har tatt første tabletten nå i kveld så vi får se hvor det går.
Dagen i dag har matinntaken vært særdeles beskjedent, ( au magen). Har trimma 2* a ca 45 min, ikke så alt for hardt.
Håper jeg klarer å være "super"flink denne uken slik at den "ballong" følelsen jeg har over magen nu er borte til Ferien starter.
Uansett, feriegarderoben er nesten komplett, men bikini er et sant mareritt.
Denne uken skal jeg prøve meg på daglige veiinger og noteringer.

Aprilia
❤️68,4 kg

Hurra, hurra !!!!!

Tillater meg å ta en lien jubel, på trass av mitt tullete hode.
Det må være trimmen som setter sine spor. -1,8 på 14 dg, og deriblant har jeg jo vært på hotelluke.+++ en del andre små og store uskeielser. Har tatt cm målene mine,og rompa og lår der sitter cm skikkelig fast.
Midjen og Hoften forandrer seg imidlertid jevnt og trutt.
Au, au jeg har mensen,og det er ikke ofte "egentlig blitt bortskjemt". Fikk satt inn hormonspiral for et år siden, og nå kan det se og kjennes ut som jeg har min førtste tilnærmet "ordentlig" mens. Det er jo ikke akkurat like ille som før, men en skikkelig påminnelse om hva jeg har vært spart for er klar nok!
Nå skal jeg snart farte videre må få opp ungene,stelle og levere dem for å starte på min langhelg til hovedstaden. Det er imidlertid skrekkelig å forlate det her fantastisk,nydelige, herlige været her.
Satser på å gå til flyplass, tostasjon og etc, + litt byvandring i ettermiddag. Det blir visst trimmen for i dag, og maten der får vi håpe at det går rimelig bra både i dag og resten av helga.
En liten halvtime ute i solveggen på morran skal jeg få tid til.

Aprilia
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Frosken30. mai 2002
Gratulerer, alltid deilig å se at det går nedover:)
c.AuthorAlias aha30. mai 2002
Heisann

Skal si du er flink. "klapper i hendene"
Deilig når man ser at slitet bærer frukter.
Ha en fin tur i helga.
Solklem fra aha
❤️69,0 kg

Sommer og sol

Tusen hjertelig takk for fine kommentarer og tips.
Vi er jo mange som vandrer rundt i slankejungelen, og det er så godt å se at jeg ikke er den eneste som lurer på forskjellige "rare" ting.

Jeg rakk ikke å skrive i går, her går det i et forrykende tempo. Fikk meg en liten treningstur da begge guttan mine plutselig skulle være hos kompis en time. Gikk/Sprang 1 time i fjellet. Det var tungt, men deilig.
Ellers går dagan i barn, jobb, klesvask (skal jo reise bort igjen), og ungan skal jo til barnevakt+ pappan. Planlegging er ordet.

Maten gikk fantastisk bra i går, fikk besøk av mamma, pappa og "lill"søsteren min, de fikk bare servert brus. Jeg fikk selvfølgelig min del av Pepsi Maxen.
Dersom dagen i dag blir like fin, og kroppen er med kanskje jeg får hilse på 68 tallet i morgen. Det hadde vært stilig!!!
Ha en fortsatt god slankeuke, og til alle oss som har fått sommer. Nyyyyyyyyyyyyt den!

Aprilia

Ja så var kvelden her igjen, må bare ha en liten pakkepause.

Var ute til lusj med en venninn, bestilte salat å ba fint om å få dressingen i en skål ved siden av, og ikke smør på brødet.
Tror dere de klarte det?????? Jeg blir så irritert, etter å ha preka og sortert litt fikk jeg nu bort de "værste" kaloriene.
Man skal jo ikke bli hysterisk, men noen "klæsjer" så mye dressing på at det er ikke noe godt en gang (ikke bare usunt).
Ellers gikk grillfest på skolen, utmerket. I grillet hamburger å litt salat med min egen dressing til.
Fikk meg en gå/løpetur i fjellet i dag også 1 time. ( Psst. før brukte vi 2 timer t/r, formen har blitt betraktelig bedre)
Nå får jeg jo ikke skrevet så mye før søndag, men skal ha en liten vektoppdatering i morgen.
Er jo med på konkurranse hos Trixi.

Aprilia
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Niki😀30. mai 2002
Hei igjen Aprilia!

Deilig det at formen blir bedre eller hva? Å klare å halvere tiden du bruker på gå/løpeturen er skikkelig imponerende!
Synes egentlig det er vel så positivt med forandringene når det gjelder kondis som forandringene på vekten...

Når det gjelder pulsklokke kjøpte jeg min polar M22 klokke i London. Når tax fri er trukket fra kom den på rundt 1000 kr. I de butikkene hvor jeg har sett den her i Norge har den kostet 1380 kr. (Mange sportsbutikker selger slike klokker).
Morsomt at du spør om dette med pulsklokke akkurat i dag. Etter at min bror oppdaget at jeg hadde en fikk han også lyst på. Han har tydelig gjort litt bedre research enn det jeg gjorde og kunne i dag fortelle at han hadde funnet ut at de på www.itbutikken.no selger den klokken jeg kjøpte til 899,- Ser imidlertid ut som om de kan ha litt problemer med leveringstid så hvor problemfritt det er å bestille fra dem aner jeg ingen ting om...

Jeg er imidlertid strålende fornøyd med min klokke. Har opprettet treningsdagbok på www.polar.fi og får da morsom oversikt over utviklingen fra uke til uke. Hvem som helst kan opprette treningsdagbok der, og man får da også adgang til en god del nyttige artikler etc. Fant blandt annet en tabell der som viser hvor mange kalorer man normalt forbrenner når man er så og så tung og går så og så fort i løpet av en time.
Dette stemmer rimelig bra med det kaloriforbruket klokken min kommer opp med, som igjen stemmer rimelig bra med hva jeg også har lest andre steder. Så ja, jeg tror at kaloriforbruket klokken viser er rimelig korrekt. (Polar klokkene går for å være de beste på markedet). Når jeg sykler bruker jeg klokken til å finne rikig intensitet på tråkkingen, noe jeg synes er særdeles nyttig. Når det gjelder spaserturene er kanskje ikke nytteverdien like stor, samtidig synes jeg det er kjempe inspirerende å få vite nøyaktig kaloriforbruk etc.
Jeg er en uhelberedelig tall freak og elsker å lage statistikk over det meste. Samtidig krever perfeksjonisten i meg nøyaktige tall og da er jo helt klart en pulsklokke svaret når det gjelder trim statistikken :-)

Vel, nok klokke mas. På tide å komme seg i seng :-)

Tvi tvi med konkurransen!
Klem fra Niki
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.