Fortsatt sommer
....og nå er det jo blitt sol og varme og glede på Østlandet.
Ingen vektoppdatering fra meg i dag, prøver å spise sunt og trene og være i bevegelse, men jeg tror nedgangen lar vente på seg.
Skriver mer når jeg tør å veie meg igjen.
Har lest masse dagbøker i dag tidlig og jeg synes det er så mange som er så flinke!!!!!
Skal prøve å bli like flink, men kan selvsagt ikke love noen ting!! April
Verre enn jeg fryktet folkens, verre!
Vel, etter den søte kløe osv.......
Visste at dette vedvarende utesvevende livet mitt ikke hadde gått upåaktet hen, og da jeg tok rev i seilene igjen sist søndag var det fordi alle knapper og sømmer strammet både her og der.
Jeg har levd som en asket den siste uken, med hardt regime både på spise-og fysisk aktivitetsfronten, så jeg tør ikke tenke på hvilke høyder jeg nærmet med før det.
I praksis betyr dette bare at jeg må skjerpe meg og jobbe videre for å finne hemmeligheten bak "den gyldne middelvei".
Lurer på om jeg noen ganger gjør det?
Jeg har skeiet ut siden midten av juni, men i førsten egentlig bare moderat utskeing. I ferien derimot har jeg inntatt helt andre mengder. Hvorfor er det slik at når jeg først starter dagen med en virkelig solid frokost, klarer jeg i tillegg i løpet av formiddagen å supplere med enten boller, vafler, softis, en kald øl, noen gode nøtter, gjerne flere av delene i kombinasjon.
Sent på kvelden har jeg inntatt store herremåltider og selv om jeg har vært stappmett har jeg likevel puttet innpå godterier, is eller kaker etter det igjen.
Akkurat nå skjeønner jeg ikke at sånnt er mulig. Kunne vel bar gjort en av delene! Hadde vært like mett for det!
Og i øyeblikkene jeg gjør slik tror jeg at hvis noen hadde sagt til meg at -nå overspiser du!, at jeg bare hadde blåst det av å sagt at dette gjør jeg ikke fordi jeg har mistet kontrollen, dette gjør jeg fordi jeg har lyst til å kose meg littegrann. Sånnt er lov i ferier!!
Sånnt er lov i ferier (ops!! jeg har enda 14 dager igjen, hvor skal dette ende?), men jeg har holdt på alt for lenge nå.
Og det var kanskej vel naivt å tro at halvannen måneds utskeielser skulle være slanket bort igjen i løpet av 5 dager.
Dette er beviset på at jeg trenger dere, for da klarer jeg å skjerpe meg, tror jeg da!!
Men livet er herlig!!!!! Nå kommer sola og jeg har det som plommen i egget. Hestene går på beite og er blitt kjempefeite, men ser ikke ut til å bry seg om det i det hele tatt. Pelsen glinser og øynene gnistrer. Intuitivt vet de at det er nødvendig å spise seg opp før vintersesongen, da det er menneskene som styrer matinntaket. Vi setter opp forplaner og bestemmer hvert kalori (eller forenhet som vi kaller det når det gjelder dyr). Vi beregner balanse mellom protein,stivelse, mineraler og vitaminer.
Tenk om vi hadde gjort det samme med oss selv?? Hadde blitt litt kjedelig i lengden spør du meg. Derfor sniker jeg inn i hesten min godbiter i form av brødskalker og ekstra gulrøtter både ofte og titt.
Som resultat er han alltid blid, men akkurat som meg, alltid litt for rund!
Til slutt et "faglig" spørsmål hvis noen har giddet å lese så lenge: Hvis man drikker litt mye lett brus (eks Pepsi Max) og ikke kjenner at man får hverken sukkersug eller noen som helst andre "symtomer". Er det like farlig for det, blir man tjukk av det da???
Ha det strålende herlige folk, dere er så flinke og jeg skal prøve å bli nesten like flink!!!! Sommer og sol fra April.
Italiensk Bruscetta
....Det har jeg lyst på i dag for å lage litt solskinn i en heller regnværsfyllt sommer.
For å få til det tager man:
Solmodne tomater, frisk basilikum, fersk hvitløk, olivenolje, salt, pepper, baguette.
Tomatene hakkes opp i småbiter, det samme gjøres med hvitløk og basilikum. Hell over en bitte liten teskje olivenolje og kvern over bitte litt salt og pepper (de to siste er ikke nødvendig tror jeg) bland alt sammen, la det stå litt.
Skjær baguette elle andre små loffestykker i "milimeter" tynne skiver. Legg tomatfyllet oppå, og kos deg og nyt smaken, så kjenner du hvordan sommeren kryper langt inn i sjela.
Dette kan da ikke være usunt dere!!!!
Dessuten er dette veldig enkelt selv for meg med oppskriftsaversjoner og en enkel måte å "imponere" gjester med som en liten forrett. Det smaker nemlig så godt og ser så pent ut at det virker som om det tar veldig lang tid å lage det
Har fortsatt ikke tord å bestige vekten, men siden mandag (det er visst ikke lenge) har jeg spist fornuftig og trent.
I går leverte jeg bilen på service og forhandleren ligger såpass kjelkete til i forhold til offentlige kommuniaksajonsmidler så jeg gikk hjem ca en mil. Det ble 9756 skritt(!!) Og så har jeg nemlig lest et eller annet sted i det siste at hvis mennesket går 9000 skritt hver dag, vil man alltid holde seg slank. Snakk om å gå detaljert til verks.
Ellers skjønner jeg at jeg har klart å dra i gang litt debatt på Augusta sine sider. Det var egentlig ikke meningen, men ikke utypisk meg. Hver morgen når jeg våkner, tenker jeg at fra i dag skal jeg bli mørk, stille og mystisk!!
Men akk, innen frokosten er over har jeg allerede rukket å bli skikkelig engasjert i et eller annet og da glemmer jeg alle intensjoner om det der å være litt mørk, stille og mystisk!!!
......og derfor har jeg fortsatt debatten litt jeg, i dagboka hennes thihihi......!!!!
Stå på jenter opg gutter dere er kjempeflotte!!! April
Venter litt med å gå på vekta tror jeg......
Jeg har ikke tord å veie meg på en stund så vekta kan godt være mer enn det jeg skrev her nå.
Det er så lenge siden jeg har vært inne, og det er tydelig at jeg ikke har disiplin nok til å klare meg uten dagnoka og dere andre.
Nå er jeg tilbake på jobb etter 14 dager ferie. Mann og barn har reist noen dager til fjells og slagplanen min er nå:
jobb - displin- spise magert - displin - trene - disiplin - disiplin - disiplin....... slik at jeg kommer i gang igjen, og for håpentligvis tør jeg bestige badevekten i slutten av uka.
Jeg har lovet meg selv dyrt og hellig at jeg skal ikke ringe noen venninner eller dra å besøke noen,(vet at det betyr kos for sjel, men også for magen) Jeg skal ikke kjøpe littegrann godterier eller synke ned i sofaen, og jeg skal ikke ta mitt daglige glass sommerrødvin eller...?..hm...??! (det var en nøtt gitt!)
Det er bare helt utrolig hva jeg klarer å trykke i meg i løpet av en 14 dagers ferie. Nå kan det kanskje høres ut som om 14 dager ferie ikke er all verdens tid å etablere dårlige vaner på, men jeg begynte å trene på ferievanene allerede tidlig i juni, og nå merker jeg at alle knapper strammer, og huff og huff!!!
Men denne gangen skal jeg klare å snu i tide!!!
Vær så snill dere å passe på meg så jeg ikke skeier ut helt her. Skal lese litt dagbøker og se om jeg ikke kan finne litt ny inspirasjon igjen.
Ha det fortsatt bra og lett, skal prøve å være reglemessig inne her igjen etter to sløve måneder. April
63,8 er det magiske tallet mitt
For det er der jeg ligger stabilt hele tiden enten jeg spiser mye eller lite eller trener mye eller trener lite, så da får jeg bare være lykkelig for at det er stabilt og ikke økende.
Jeg har alt for dårlig tid til å følge opp disse sidene fortsatt og jeg savner den "daglige" kontakten med dere andre som er så flinke og motiverende.
Jeg har det egentlig kjempebra og så har det jo bare vært et vidunderlig vær.
Jo, to ting må jeg fortelle. Vi har fått trampoline, en slik kjempestor som jeg vet at veldig mange synes er alldeles hasardiøst og farlig. Og det er det sikkert.... Men vi har strenge kjøreregler og alle som hopper hos oss må ta med seg kontrakt til undeskriving hjem slik at vi ser at de får lov til å hoppe og at de gjør det på eget ansvar. Dette var jo den eneste muligheten min til å få oppfyllt min egen drøm om trampoline. Så nå hopper jeg så fort jeg har noen minutter ledig og jeg har allerde lært noen enkle kunster!!!!
Det andre jeg skulle fortelle er at jeg har kjøpt to nye bikinier. Mannen min som jeg tror overhodet aldri har registrert hvorvidt jeg har på bikini eller ei, langt mindre om det er en pen eller stygg bikini, ytret forrige helg noe om at han kanskje kunne tenke seg å spandere en ny bikini på meg hvis det var penger det stod på. Jeg kunne først ikke skjønne at det var noe galt med min flotte bikini fra midten av 80-tallet. Riktig nok hørte ikke topp og bunn sammmen og riktig nok var nok ikke heller fargekombinasjonen mellom topp og bunn av de aller heldigste, og riktig nok var den heller relativ slapp i fisken....den også.
Men på vei hjem fra jobbreise i går, utkjørt av bmøter og bilkø, gjorde jeg et stopp langs veien og kjøpte meg to nye, og vet dere det var ingen grusom opplevelse.
Damen bak disken spurte om jeg brukte A-cup og sa at de var litt utsolgt i små størrelser.............
Da måtte jeg bare fortelle henne at riktig nok har jeg ikke all verden å putte inni en bikinioverdel, men at hun slett ikke så rompa mi under kjolen.....
Men jammen i en alldeles kurant størrelse, ble det en grønn og en rutete. Vel hjemme måtte jeg prøve stasen på nytt fordi jeg tenkte kanskje jeg hadde sett helt feil i prøveromsspeilet, men jammen passet de da også. Og dermed gikk jeg mannekeng oppvisning for mann og barn, noe som ikke er spesielt dagligdags hos oss, men som definitivt fikk opp humøret hos en hel fasmilie med lavt blodsukker og trøtte etter dagens gjerninger.
Ha det bra og stå på folkens!!
Nesten avslørt.........
Ble litt inspirert av kommunikasjonen mellom Maia og Viola her noen dager om det der å "skjule" slankingen for barna sine for ikke å sette unødvendige griller i hodet på flere.
Derfor må jeg bare fortelle denne historien:
Dattern min og jeg var innom noen bekjente her for leden.
Det var en stund siden sist, og dessuten hadde vi skrelt av oss en del vinterpolstrede klær siden sist vi møttes.
Plutselig kom kommentarene, -Nei du må ha slanket deg noe innmari!!!! Hvor mange kilo????? osv, osv....
Dette er som kjent skrekksituasjonen min, og jeg klarte ikke å takke strålende. Istedet stotret jeg fram -mnjaaa...mneeei, uff, hysj, nei og nei og slikt.
Da vi gikk hjemover begynte dattern min å fnise henrykt, og så sa hun "Nå ble du nesten avslørt Mamma!"
Jeg skjønte faktisk ikke hva hun mente å ba om en nærmere forklaring.
"Jo, sa hun, det var jo bare så vidt du ikke måtte innrømme at du hadde slanket deg, men du klarte det bra, så jeg tror ikke de skjønte at du har gjort det altså!!!!"
Livet mitt fyker fort av gårde, lover at jeg skal kommentere flere dagbøker om ikke alt for lenge. Inn til da tusen takk for hyggelige kommentarer, jeg tenker på dere alle!!!!!!!
April
Jeg har ikke sviktet dere helt.........
Det er bare det at jeg har blitt helt (opp)slukt av jobben. Den tar hele meg!!!!!!!! og det lille som er igjen må jeg bruke på familien min nå, og ellers går kabalen hovedsakelig på å priorietere ting bort, utenfor jobben som ikke absolutt er nødvendig.
Men det merkelige er at det går ikke en dag uten at jeg tenker på dere, og jeg gjør det flere ganger om dagen.
Jeg har ikke veid meg i dag, vet definitivt at jeg ikke har gått noe ned, men jeg holder strengt regime hver hverdag det lar seg gjøre og koser meg i helgene.
Og siden helgene har kommet såpass tett har det blitt mye kos, men ikke med den helt store overspisingen fordi når anledningene kommer såpass tett, rekker jeg ikke å bygge opp den grunnleggende oksehunger'n!!
Treningn har blitt redusert og det liker jeg ikke, fordi jeg tror den er spesielt viktig for meg.
Ellers ha mai budt på konfirmasjon og 18 års feiring av mine to nevøer. Det har vært kjempekoselig, dessuten har det betydd at denne våren har bunaden vært i bruk hele tre ganger. Og det er en helt skjønn følelse å bare glede seg til å ha på bunaden og ikke grue seg uker på forhånd til å finne ut at det er plent umulig å spenne igjen bukreima.
Nei nå er det plass til uante mengder med bløtkake.
Som sagt tenker jeg på dere på disse sidene hver dag.
Kommer ikke til å få tid til å skrive eller lese i andres dagbøker nå, men tror livet roer seg ned for en liten stund igjen etter neste fredag.
Stå på jenter og gutter dere er bare helt fantastiske som holder koken!!!!!! April
Schizofren, men våryr!!!!!!
Går visst amok i alle disse morsomme symbolene for tiden!!
Mye moro for en enkel, gammel dame!!!
Når jeg sier at jeg er schizofren er det selvsagt i forhold til min eksistens på disse sidene her.
På den ene siden innser jeg at det er helt skrudd å være så opptatt av tre stusslige kilo når jeg vet at mange andre her inne sliter med masse masse mer.
Men likevel har disse kiloene på en eller annen mystisk måte blitt så viktige for meg i det ene øyeblikket og så betyr de ingen ting i det neste.
Noen ganger når jeg ser meg i speilet ser jeg at April er absolutt helt brukbar å se på, jeg har en kropssbygning som sikkert er litt muskelsatt, så de færreste tror nok at jeg veier så mye som jeg gjør. I neste øyeblikk ser jeg bare en pudding i speilet med lyseblå vaffellår og digre overarmer.
(Blinker det et varlselys i forhold til vrangforestillinger i bakgrunnen her nå, mon tro?)
Men jeg har det så forbasket trivelig med disse sidene her, føler at jeg kjenner dere jeg skriver reglemessig med så godt, og det bekjentskapet ønsker jeg skal vare.
Derfor får jeg bare fortsatt pusle med kiloene mine og så får dere stoppe meg hvis jeg når målet mitt på 60 og setter nytt mål på 55.
Jeg må også pressisere at dagens vekt inkluderer minst en kilo grønnsakspizza (hjemmelagd, med alt som er godt og mengder av ost, ikke magerost) inntatt kl 21.00 i går kveld.
Før det hadde jeg rukket å lage pizzaen, transportere et barn til og fra trening, trent en time styrke, vært i stallen og jobbet, kjørt strekningen heim - stall to ganger fordi jeg klarte å miste en hjulkapsel på vei utover, og en til på vei tilbake mens jeg lette etter den første.
Før det dro jeg hjemmefra til jobb kl 05.30 og var hjemme 16.30. Jeg burde jo være tynn som en strek, men den gang ei!!!!
Men det er vår dere!!!!!!!!
Er det ikke helt fantastisk, det eneste skåret i gleden, mens fotosyntesen er i full gang og lager verdens vakreste grønnfarger er dattern med sin ekstreme pollenallergi.
Skulle ønske jeg kunne tatt hennes problemer på min kropp i stedet nå.
Gjensklistrete øyne, hove slimhinner hele veien og eksem over alt. Jeg synes hun er kjempetålmodig. Siden hun er allergisk for så mange ting fungere visst ikke alle nyvinninger av forskjellige vaksiner.
Spesialistene vegrer seg for kortisonbehandling av så små barn og og det er jo egentlig betryggende, selv om når det er på det verste tror jeg jeg hadde akseptert all form for kjemisk behandling av tilstanden hennes på flekken. Men vi vet at når mai måned er over får hun igjen et nytt liv og kan forsiktig smake på forskjellige matvarer som hun bare går å drømmer om nå.
Ha en fantastisk helg alle sammen!!! Vi snakkes til uka!! April
Så herlig med løpetrening!!???!!?
Nå er jeg i gang med løpetrening, eller det vil si at i går kveld klarte jeg å iverksette en plan som har grodd langsomt fram i mitt indre.
Prøvde meg på en skaug-rute som jeg har løpt mye tidligere, og måtte til min skrekk bare registrere at runden som jeg løp i et strekk tidligere nå ble mer av typen intervalltrening, med kombinasjon av langsom jogging, urent trav og rask gange.
Jeg har fått en eller annen litt skrudd ide om at den eneste form for treing som liksom gjelder er step og styrke og hopping i kjellern. Samtidig vet jeg at hvis man trener for ensidig blir kroppen så vant til den treningsformen at den ikke responderer med bedre form og vekttap.
Nå er jo maratonløpere realtivt lette og nette (for ikke å si direkte magre som fugleskremsler),men det er nok ingen fare for at min kropssbygning blir slik de første ukene.
Ellers kunne jeg konstatere at rompa er der, den ristet og skumpet, så jeg tror jeg skal utvikle en form for støtte-BH for dissende rompevev og ta patent på den!!!!!
Denne uken har jeg definitivt spist riktig, og i går grillet vi en laksekotelett med sopp og salat på hverandaen. Det smakte nydelig og jeg trodde det var så sunt at jeg skulle ha gått ned minst en kilo siden i går.
Det var forresten en fantastisk kveld. Jeg satt helt apatisk i kveldssolen i shorts og solliv i mer enn en time, og da jeg begynte å få dårlig samvittighet for den slags slaraffenliv, bedyret mannen min at antakeligvis trengte jeg å være litt apatisk for en gangs skyld.
Jeg har nemlig litt problemer med å stå stille, og venninner erter meg litt for det, og lurer på hvor jeg henter energien fra. Men det handler ikke om energi tror jeg, jeg bare er sånn.
Rart jeg rekker å bli så tjukk innimellom da, men!
Nei dere, det går mot helg, min er så spekket med gjøremål og avtaler at jeg er litt usikker på hvordan vi skal komme igjennom, så som logistikksjef i familien har jeg en liten utfordring.
Siden jeg også er forsynings- og proviantsjef får jeg prøve å finne fram til en meny som er både rask, sunn og god. Kokosbolle-dietten er selvsagt et alternativ og den dekker de fleste kriteriene over.
Ha en strålende dag, hilsen løpsdronning in spe, April
Har dere prøvd å hoppe strikk i vår?
Det har jeg!!!!!
De siste årene har jeg definitivt vært for tung i rompa til å få draget på denne urgamle sporten.
Men i år med et nytt, lettere og langt mere sprettent legeme hadde jeg alvorlige intensjoner om at jeg skulle bli med hver eneste gang min datter spurte, og ikke bare for å "stå", men som aktiv hopper.....
Vel, nå ha jeg forsøkt gjentatte ganger, og fått bekreftelse på bekreftelse på at denne sporten er ekstremt krevende og at 11-åringer definitivt er mere spretne og i generelt bedre fysisk form enn meg!!!
Det er bare så slitsomt at jeg kan ikke tro det selv en gang. Om man blir tynn av det vites ikke, men selvtilliten min i forhold til egen fysisk form har fått seg en alvorlig knekk!!!
Nei jeg kunne ønske meg en tredemølle i stedet jeg.
Tror egentlig jeg er en ganske lat treningsfreak.
Med tredemølle kunne jeg løpt av sted uten å forlate heimen. Men jeg får vel heller skjerpe meg. Jeg er nå helt på nippet til å begynne å løpetrene litt nemlig.
Men det er neimen ikke lett å komme i gang. Men på en annen side er det ikke like fristende å trene innendørs kveld etter kveld når vårsola varmer, fuglene synger og gresset spirer.
Ellers synes jeg fortsatt at det går smått med vektreduksjonen min.
Hvis jeg går ut fra at jeg i gjennomsnitt forbrenner 2500 kcal i døgnet (inkl trening og naturlig forbrenneing) vil det si at jeg forbrenner ca 17.500 kcal i uken. 5 av ukens dager spiser jeg ca 1200 kcal, dvs 6000 kcal totalt.
Det kan bare bety en ting og det er at jeg med min svært så stabile vekt, trøkker innpå ca 11.500 kcal i løpet av en helg!!!!!!! Er det virkelig mulig?????? (ha-ha-ha)......
Her må det være en smule avvik mellom teori og praksis dere!!!
Men jeg skal i allefall ikke gi opp.
Å leve lett gjennom uka tror jeg har stabilisert seg til å nærmest å bli en livsstil, men helgene har jeg nok litt å hente inn på.
Stå på da dere!!! Dere er kjempeflinke og motiverende for meg!!
April
Jeg er en stabil person
....vet ikke om jeg kan si det samme om personligheten min, men når det gjelder vekta er det ikke mye endringer.
Også jeg som synes jeg er så flink!!!!!!!!
Har i hvertfall ikke spist noe ureglementert siden mandag formiddag. Det vil si to og en halv dag! (hm, hm...) Det var kort tid gitt!
Føles som en hel evighet og jeg er sulten hele tiden!!!!!!!!
Nei slutt å syt April!
Dette går som en drøm dere, takket være så mange hyggelige mennesker som frekventerer boka mi. Jeg må bare beklage at jeg ikke klarer å besvare alle for tida, men døgnet har bare ikke nok timer.
Har meldt meg på -5 kg konkurranse hos Moken.
Forsøker å inbille meg at det er riset bak speilet i forhold til å angripe de siste kiloene. Men siden jeg ikke er noen lettskremt person,......nei jeg må stramme inn litt på helgene mine.
Ann-Merete sier at kunsten er å gjøre helgen todagers og ikke tredagers og det er nok lurt. Sist helg klarte jeg til og med å utvide til en tre-og-en-halvdagers, og da er det få dager igjen til kadaverdisiplin og slankeregime.
Ha en vidunderlig vår-ettermiddag dere. Hager og plener og busker og verandaer bare skriker etter våronn, og slikt arbeid gir bevegelse til frodige kropper!!! April
Stikker innom innimellom
...men livet mitt går litt for fort for tiden på nesten alle mulige og tenkelige plan, hvis jeg ser bort fra på slankeplanet da. For der står det temlig stille.
Og det er ene og alene min fortjeneste.
Begynner å bli litt for flink til å drøye helgene nå, så jeg tror snart jeg behøver faghjelp for å komme meg på sporet igjen.
Denne helgen klarte jeg faktisk å tøye helt fram til etter mandagsfrokosten, da jeg trøkka innpå to kjempe brødskiver med roastbiff og alt tenkelig tilbehør.
Er godt oppdratt vet dere, kunne bare ikke risikere at pålegg fra helgens utsvevende gilder skulle ligge å bli skjemt..... Og roastbiff i seg selv er jo ingen dødssynd, det er jeg enig i, men begravd i majones og agurkmiks og,og,og... ja da har man litt å gå på i noen dager framover.
Jeg får forsøke å rydde fram litt mere tid slik at jeg får lest litt flere av dere andres oppbyggelige dagbøker og se om jeg finner igjen litt av deres gode inspirasjon.
Nytt delmål må være at jeg aldri skal veie mer enn 63 kilo på fredager en stund til, og så må jeg på en eller annen mystisk måte finne ut hvordan jeg skal bli kvitt de tre siste kiloene????? TROR JEG TRENGER GODE RÅD!!!!
Er i hvertfall veldig flink til å trene, men der stopper det liksom for tiden.... ha det kjempebra videre dere!!! April.
sort belte i beherskelse!!!!
Skulle ikke logge meg inn her i dag, da, men jeg måtte bare fortelle om gårdsdagen og et svært vellykket rekordforsøk i beherskelse!!
Jeg hadde nemlig "beordret" en konditor-forsker-ekspert i å teste ut en spesiell Brownies-resept (å nei, nei, nei, jeg jobber IKKE i kakebransjen) til en spesiell sak.
Han kom med resultatene til meg i går tidlig, plasserte verdens mest kaloriririke lekre bomber på pulten min i forskjellige utgaver, frosne, tinte, kjølte, varmete osv.
Jeg skulle selvsagt smake på herligheten og gi klarsignal.
Jeg smakte på en bitte liten bit, og som ekstrem-ekspert på alle typer sjokoladekaker hadde jeg ingen problemer bare etter en liten bit å bekrefte at resepten var riktig.
Resten av dagen hadde jeg da uante kilo brownies stående på skrivebordet og lot alle som kom innom smake og jeg spiste ingen ting, ingen ting dere!! var ikke det litt av en bragd??? (Kommer til å angre på forsakelsen resten av livet, men, men)
Dette er faktisk en prestasjon som direkte kan sammenlignes med å sette en innbarka knarker til å passe en usikret last heroin uten å smake et gram, evt som å la bukken passe havresekken osv....
På slutten av dagen delte jeg ut resten og tok med tre stykker hjem slik at mann og sønn kunne ta med et stykke til seg og et stykke til farfar som jeg visste de skulle sykle å besøke.
Og kakene var faktisk så gode at da de kom hjem hadde de ikke en gang tid til å parkere syklene før de måtte inn å rapportere om kakenes fortreffelige smak!!
Dette var dagens rapport, nå kan jeg bare sitte her å kose meg med vannflasken min og glede meg til knekkebrødlunsj, gulrøtter og trening i kveld. April!!!!!!
på''n igjen med godt mot
Hei! Nå er jeg tilbake igjen med ny frisk etter en herlig påskeferie og jobbing døgnet rundt siden.
Det betyr at det har vært lite tid til trim, men det har ikke vært problemer med å rekke å spise, så derfor ble det et skritt tilbake igjen, men det får så være.
Får bare skjerpe meg utover og være flink til å ikke lage lørdagskvelder ut av alle kvelder.
Det er en herlig tid da!!!!!
I går kveld klargjorde mannen min sykkelen min, og den er bare SÅ god å sykle på, så jeg skal forsøke å bruke den mest mulig utover.
Datteren fikk ny sykkel også og er i syvedne himmel. Siden hun fortsatt ikke er spesielt merkebevisst i forhold til slikt sportsutstyr enda, var hennes eneste "krav" at sykkelen ikke skulle være rosa og ha kurv foran!!!
Men nå kan vi sykle sammen til stallen for eksempel, dit er det nemlig for langt å gå slik at vi alltid bruker bil.
Nå kan vi sykle sammen når vi har tid til det.
Ser at dere andre er flinke til å følge opp egne og andres dagbøker så jeg får prøve å ikke være annerledes, det er i hvertfall helt tydelig at sliter man med vekta, må man jobbe med saken kontinuerlig og jeg er definintivt typen som trenger en vaktbikje som puster meg i nakken. Så takk og lov for alle "vaktbikjer" her inne. Ellers har datteren fått konstatert hveteallergi (ikke glutenallergi)
Dette har krevet en god del omstilling av familiens kostholdsrutiner, men det er faktisk ganske greit i forhold til at vi nå bare må holde oss unna halvfabrikata og junkfood.
Heldigvis har jeg en herlig familie og mange skjønne venner som baker og styrer med råvarer som passer inn i systemet. Og etter 6 uker med hvete- og soyafri kost er dattren et "nytt" menneske, så vi får bare håpe at vi har knekt en kode nå.
Jeg skal forsøke å være flink til å oppdatere her samt skrive litt hilsener framover, men jeg har det temlig hektisk så dere får bære over med meg!!! Ha en super våruke!!!!! April
Vil bare ønske alle en riktig god Påske!!
Det går litt hektisk for seg for tiden så jeg har ikke hatt tid til å stikke innom, og nå tar jeg ferie fra dagboka, og/men ikke fra slankinga(?!?!).
Selv om jeg synes jeg har vært flink denne uka i forhold til matinntaket ser det ikke ut som om vekta ønsker å respondere, så det får bare gå som det går.
Regner med at jeg har flere kilo å jobbe med etter påske.
Uansett får jeg forferdelig mange kommentarer for tiden og jeg setter egentlig ikke så veldig stor pris på all oppmerksomheten rundt akkurat det temaet.
Jeg vet at det er positivt ment, men likevel er det en prøvelse. Når jeg prøver å snakke/mumle det vekk eller late som om jeg ikke hører det, blir oppstyret enda større....
Tror egentlig skrekken rundt kommentarene er forbundet med, "hva om jeg er like feit igjen innen sommeren?" (men innerst inne er det litt gøy,da)
Påsken skal gjennomføres i tradisjonell stil på familiens hytte og som nevnt tidligere er familiehyggen vår i tillegg til veldig mye moro, sterkt knyttet opp mot god mat, mye mat og hyppig inntak...
Jeg har hovedansvaret for fire av middagene, og *hi-hi-hi* da skal hele familien spise retter fra Grete Roedes kokebok, "Lett og lettvint"..... og jeg skal ikke si et ord. De skal bare sitte der og meske seg med de nydeligste retter, lykkelig uvitende over den sørgelige mangelen på rømme og fløte... Det hele kommer imidlertid til å kompenseres med god vin (høyst sannsynlig hver dag), kaker, kvikklunsj og marsipan, så totalen kommer likevel til å overgå de aller fleste kurer som diskuteres her inne.
Men det som er viktig i påskedagene er å kose seg, lade batterier og ikke ha dårlig samvittighet i forhold til spising!! Det er i hvertfall min påskehilsen til alle, og så kommer jeg tilbake med ny frisk etter påske, med innspurt mot neste sportsesong...... bikinisesongen!!!!
Solfyllt påskehilsen fra April som trenger litt ferie fra jobb og forpliktelser!!!!
Fort gjort å ro''en igjen når en kan skjule seg med litt mer klær igjen :-)
Kos å se at du finner litt tid til å oppdatere her inne du også.
Mulig du ikke finner trøst i felles skjebne, men det er mange med deg på å ha en feriekilo eller to på samvittigheten.
Men nå er vi vel igang på veien nedover begge to, så jeg synes vi skal la det være med det.
Du er jo atskillig lettere nå enn da du startet her, så det er jo superbra!!!!
Det der du skrev om lightbrus i forrige innlegg, har jeg faktisk lest noe om.
Og det er nedbrytende nyheter i så måte, for det er visst ikke bra.Det gjør noe med insulinbalansen i kroppen slik at du blir mer sulten av den type sukkererstattning som brukes i denne type leskedrikk.Det er en vitenskapelig forklaring bak uttlelsen,og er du mega interessert kan jeg komme tilbake til den,Den står i en av mine kostholdsbibler....thi-hi.
Så tilbake til vannet,April.Eller juicen -alt etter som.
Men her en hauger av arbeid å ta tak i nå etter sommeren, så foreløbig sier jeg bare tvi-tvi videre, og opplyser om at jeg er tilbake i heiagjengen din igjen.
Så heia,heia April!!!
Håper vi "snakkes"
Har du lest dagboka til Augusta? Gjør det. Jeg har stor tro på teorien om GI-indeks og proteiner. Det er så enkelt som å spise proteiner for¨å øke glukagon nivået i kroppen. (dette starter fettforbrenningen) Unngå karbohydrater, mest mulig, dette øker insulinnivået som gjør at du legger på deg. (kutt ut poteter, hvetemel, ris og sukker)
Fjellturer er toppen med salat og bønner som niste. Jeg takker for hilsenen, men må ile til her. Er på jobb!!! (huff slikt skal man vel ikke gjøre i arbeidstiden) Klem fra Eterna
Du var den første som skrev i dagboka mi, og du skal vite at denne pang start og fortsettelsen med alle som står på sidelinjen og heier på deg, gjør dette til en type konkurranse man ikke vil tape.
Jeg synes det var sprøtt å se den hårfine balansen mellom normalvekt og lett overvekt som BMI viser.
På 65 kg. var du normalvekt og trengte ikke slanke deg.
Så har du bare gått opp 1 kg. og er plutselig lett overvektig. Dette synes jeg er så idioti, og er noe vi overhodet ikke må forholde oss til.
Hos meg står det fedme, og ja det er helt rett, jeg er feit. Men har også så kraftig benbygning at vekten ikke helt står i stil med min vekt.
Men du har jo gått ned mange kg. tidligere, så det er helt riktig tankegang å stoppe den ene kg. før denne blir til flere.
Stå på, april
Klem Nite
Bare en liten hilsen på morgenkvisten. Skal på en liten "utflukt" i dag om måtte innom nettet for å dobbeltsjekke rutetider.
Jeg er sikker på at du kommer ned dit du var vektmessig.
Trening og fornuftig kosthold hjelper, vet du. Vi snakkes.
Hilsen maia
Tusen takk for kommentaren i dagboka mi! :) Koselig!
Jeg syns det høres ut som du er flink også, når du veier deg neste gang ser du sikkert bra resultater..
Jeg skal studere webdesign! Er så spent! Blir rart å skulle begynne å bruke hjernen igjen etter 3 år i arbeidslivet...
Lykke til videre! Og stå på!