← Alle dagbøker
diarist.Alias

April

66 år162 cm58 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start76,0 kg
Sist66,0 kg
Endring−10,0 kg
BMI nå25,1
📉 Ned 10+ kg📓 50+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
1. november 200130. juli 2002
66,0 kg

Fortsatt sommer

....og nå er det jo blitt sol og varme og glede på Østlandet.
Ingen vektoppdatering fra meg i dag, prøver å spise sunt og trene og være i bevegelse, men jeg tror nedgangen lar vente på seg.
Skriver mer når jeg tør å veie meg igjen.
Har lest masse dagbøker i dag tidlig og jeg synes det er så mange som er så flinke!!!!!
Skal prøve å bli like flink, men kan selvsagt ikke love noen ting!! April
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias sta😄21. november 2002
Håper det har gått bra med deg over sommeren!
Fort gjort å ro''en igjen når en kan skjule seg med litt mer klær igjen :-)
c.AuthorAlias ann-merete😌13. august 2002
Hei,vil bare si hei etter en lang ferie!!!
Kos å se at du finner litt tid til å oppdatere her inne du også.
Mulig du ikke finner trøst i felles skjebne, men det er mange med deg på å ha en feriekilo eller to på samvittigheten.
Men nå er vi vel igang på veien nedover begge to, så jeg synes vi skal la det være med det.
Du er jo atskillig lettere nå enn da du startet her, så det er jo superbra!!!!

Det der du skrev om lightbrus i forrige innlegg, har jeg faktisk lest noe om.
Og det er nedbrytende nyheter i så måte, for det er visst ikke bra.Det gjør noe med insulinbalansen i kroppen slik at du blir mer sulten av den type sukkererstattning som brukes i denne type leskedrikk.Det er en vitenskapelig forklaring bak uttlelsen,og er du mega interessert kan jeg komme tilbake til den,Den står i en av mine kostholdsbibler....thi-hi.
Så tilbake til vannet,April.Eller juicen -alt etter som.

Men her en hauger av arbeid å ta tak i nå etter sommeren, så foreløbig sier jeg bare tvi-tvi videre, og opplyser om at jeg er tilbake i heiagjengen din igjen.
Så heia,heia April!!!
Håper vi "snakkes"
c.AuthorAlias Eterna❤️6. august 2002
En kort hilsen og et litet tips:
Har du lest dagboka til Augusta? Gjør det. Jeg har stor tro på teorien om GI-indeks og proteiner. Det er så enkelt som å spise proteiner for¨å øke glukagon nivået i kroppen. (dette starter fettforbrenningen) Unngå karbohydrater, mest mulig, dette øker insulinnivået som gjør at du legger på deg. (kutt ut poteter, hvetemel, ris og sukker)

Fjellturer er toppen med salat og bønner som niste. Jeg takker for hilsenen, men må ile til her. Er på jobb!!! (huff slikt skal man vel ikke gjøre i arbeidstiden) Klem fra Eterna
c.AuthorAlias nite30. juli 2002
Hei hei April

Du var den første som skrev i dagboka mi, og du skal vite at denne pang start og fortsettelsen med alle som står på sidelinjen og heier på deg, gjør dette til en type konkurranse man ikke vil tape.

Jeg synes det var sprøtt å se den hårfine balansen mellom normalvekt og lett overvekt som BMI viser.
På 65 kg. var du normalvekt og trengte ikke slanke deg.
Så har du bare gått opp 1 kg. og er plutselig lett overvektig. Dette synes jeg er så idioti, og er noe vi overhodet ikke må forholde oss til.
Hos meg står det fedme, og ja det er helt rett, jeg er feit. Men har også så kraftig benbygning at vekten ikke helt står i stil med min vekt.
Men du har jo gått ned mange kg. tidligere, så det er helt riktig tankegang å stoppe den ene kg. før denne blir til flere.
Stå på, april

Klem Nite
c.AuthorAlias maia😌30. juli 2002
Hei April.
Bare en liten hilsen på morgenkvisten. Skal på en liten "utflukt" i dag om måtte innom nettet for å dobbeltsjekke rutetider.
Jeg er sikker på at du kommer ned dit du var vektmessig.
Trening og fornuftig kosthold hjelper, vet du. Vi snakkes.
Hilsen maia
c.AuthorAlias Blondie78😉30. juli 2002
Hei april!
Tusen takk for kommentaren i dagboka mi! :) Koselig!
Jeg syns det høres ut som du er flink også, når du veier deg neste gang ser du sikkert bra resultater..
Jeg skal studere webdesign! Er så spent! Blir rart å skulle begynne å bruke hjernen igjen etter 3 år i arbeidslivet...
Lykke til videre! Og stå på!
😟66,0 kg

Verre enn jeg fryktet folkens, verre!

Vel, etter den søte kløe osv.......
Visste at dette vedvarende utesvevende livet mitt ikke hadde gått upåaktet hen, og da jeg tok rev i seilene igjen sist søndag var det fordi alle knapper og sømmer strammet både her og der.
Jeg har levd som en asket den siste uken, med hardt regime både på spise-og fysisk aktivitetsfronten, så jeg tør ikke tenke på hvilke høyder jeg nærmet med før det.

I praksis betyr dette bare at jeg må skjerpe meg og jobbe videre for å finne hemmeligheten bak "den gyldne middelvei".
Lurer på om jeg noen ganger gjør det?

Jeg har skeiet ut siden midten av juni, men i førsten egentlig bare moderat utskeing. I ferien derimot har jeg inntatt helt andre mengder. Hvorfor er det slik at når jeg først starter dagen med en virkelig solid frokost, klarer jeg i tillegg i løpet av formiddagen å supplere med enten boller, vafler, softis, en kald øl, noen gode nøtter, gjerne flere av delene i kombinasjon.
Sent på kvelden har jeg inntatt store herremåltider og selv om jeg har vært stappmett har jeg likevel puttet innpå godterier, is eller kaker etter det igjen.
Akkurat nå skjeønner jeg ikke at sånnt er mulig. Kunne vel bar gjort en av delene! Hadde vært like mett for det!
Og i øyeblikkene jeg gjør slik tror jeg at hvis noen hadde sagt til meg at -nå overspiser du!, at jeg bare hadde blåst det av å sagt at dette gjør jeg ikke fordi jeg har mistet kontrollen, dette gjør jeg fordi jeg har lyst til å kose meg littegrann. Sånnt er lov i ferier!!

Sånnt er lov i ferier (ops!! jeg har enda 14 dager igjen, hvor skal dette ende?), men jeg har holdt på alt for lenge nå.
Og det var kanskej vel naivt å tro at halvannen måneds utskeielser skulle være slanket bort igjen i løpet av 5 dager.

Dette er beviset på at jeg trenger dere, for da klarer jeg å skjerpe meg, tror jeg da!!

Men livet er herlig!!!!! Nå kommer sola og jeg har det som plommen i egget. Hestene går på beite og er blitt kjempefeite, men ser ikke ut til å bry seg om det i det hele tatt. Pelsen glinser og øynene gnistrer. Intuitivt vet de at det er nødvendig å spise seg opp før vintersesongen, da det er menneskene som styrer matinntaket. Vi setter opp forplaner og bestemmer hvert kalori (eller forenhet som vi kaller det når det gjelder dyr). Vi beregner balanse mellom protein,stivelse, mineraler og vitaminer.
Tenk om vi hadde gjort det samme med oss selv?? Hadde blitt litt kjedelig i lengden spør du meg. Derfor sniker jeg inn i hesten min godbiter i form av brødskalker og ekstra gulrøtter både ofte og titt.
Som resultat er han alltid blid, men akkurat som meg, alltid litt for rund!

Til slutt et "faglig" spørsmål hvis noen har giddet å lese så lenge: Hvis man drikker litt mye lett brus (eks Pepsi Max) og ikke kjenner at man får hverken sukkersug eller noen som helst andre "symtomer". Er det like farlig for det, blir man tjukk av det da???

Ha det strålende herlige folk, dere er så flinke og jeg skal prøve å bli nesten like flink!!!! Sommer og sol fra April.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ally29. juli 2002
Jeg er jo for tiden hellig overbevist (ja det nærmer seg en religion dette....) om at sånne overspisinger ikke skyldes dårlig viljestyrke etc, men for mye karbohydrater med påfølgende svingninger i blodsukkeret. En herlig ansvarsfraskrivelse kanskje, men det kan være noe i det. Jeg har ihvertfall ikke hatt lyst på godis, snacks eller annen overspising den siste uka, etter at jeg kutta ned på karbo.

Interessant sammenligning med hesten... vi passer nok alltid på andre bedre enn oss selv. Men som du sier, det kan lett bli kjedelig med "riktig" mat, derfor tror jeg nøkkelen er å virkelig lære seg å lage sunne delikatessemåltider!

Tjo hei!
c.AuthorAlias Blondie78😉26. juli 2002
Da jeg gikk på Grete Roede kurs fikk jeg høre at Pepsi Max/Cola Light ikke var farlig for vekta..
Jeg syns det er greit å ha noe "søtt" å ty til på lørdagskvelden... Jeg får ikke lyst på annet søtt... Så jeg drikker Pepsi Max når andre drikker Cola...
Hvis ikke andre har noen innvendinger/erfaringre så tror jeg nok du "trygt" kan drikke masse Pepsi Max uten å legge på deg.
(Tilsettningsstoffene i brusen er kanskje ikke like bra for kroppen, men pytt pytt....så lenge vekta ikke øker er det vel greit?! hehe..) God helg :) **monica**
😃65,0 kg

Italiensk Bruscetta

....Det har jeg lyst på i dag for å lage litt solskinn i en heller regnværsfyllt sommer.

For å få til det tager man:
Solmodne tomater, frisk basilikum, fersk hvitløk, olivenolje, salt, pepper, baguette.

Tomatene hakkes opp i småbiter, det samme gjøres med hvitløk og basilikum. Hell over en bitte liten teskje olivenolje og kvern over bitte litt salt og pepper (de to siste er ikke nødvendig tror jeg) bland alt sammen, la det stå litt.
Skjær baguette elle andre små loffestykker i "milimeter" tynne skiver. Legg tomatfyllet oppå, og kos deg og nyt smaken, så kjenner du hvordan sommeren kryper langt inn i sjela.
Dette kan da ikke være usunt dere!!!!
Dessuten er dette veldig enkelt selv for meg med oppskriftsaversjoner og en enkel måte å "imponere" gjester med som en liten forrett. Det smaker nemlig så godt og ser så pent ut at det virker som om det tar veldig lang tid å lage det

Har fortsatt ikke tord å bestige vekten, men siden mandag (det er visst ikke lenge) har jeg spist fornuftig og trent.
I går leverte jeg bilen på service og forhandleren ligger såpass kjelkete til i forhold til offentlige kommuniaksajonsmidler så jeg gikk hjem ca en mil. Det ble 9756 skritt(!!) Og så har jeg nemlig lest et eller annet sted i det siste at hvis mennesket går 9000 skritt hver dag, vil man alltid holde seg slank. Snakk om å gå detaljert til verks.

Ellers skjønner jeg at jeg har klart å dra i gang litt debatt på Augusta sine sider. Det var egentlig ikke meningen, men ikke utypisk meg. Hver morgen når jeg våkner, tenker jeg at fra i dag skal jeg bli mørk, stille og mystisk!!
Men akk, innen frokosten er over har jeg allerede rukket å bli skikkelig engasjert i et eller annet og da glemmer jeg alle intensjoner om det der å være litt mørk, stille og mystisk!!!
......og derfor har jeg fortsatt debatten litt jeg, i dagboka hennes thihihi......!!!!

Stå på jenter opg gutter dere er kjempeflotte!!! April
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi❤️24. juli 2002
Klarte ikke å la vær å titte innomsiden din etter såvidt å ha tittet på denne diskusjonen.
Til vanlig tør jeg nesten ikke bevege med i nærheten av dere med BMI under 30, og du er jo faktisk helt "normal". Ser jo at du har vært flink og standhaftig, skulle gjerne hatt litt mer av din stahett, tror jeg!?
Uansett, så må du ha en god sommer!
Sussi
Bilde
c.AuthorAlias Beatmik😀24. juli 2002
Takk April, for at du er her! Dine gode ord varmer en deppa sjel...! Du sprudler så fælt i dagboka di, at hvordan skal man unngå å bli revet med litt!? Er så glad for å få kommentar, spesielt når jeg har det litt vanskelig som nå. Dine ord gjorde godt.

Skal gjøre mitt for å jobbe meg framover nå, blandt annet trening hjelper meg utrolig når jeg er tung til sinns. Et godt og sunt kosthold i lengden gjør også sitt til at negative tanker blenker nesten helt... :)

Takk igjen, April. Følger spent med på hvordan det går med deg. Skjønner veldig godt at du venter med å gå på vekten til du er godt i gang og godt rustet til å "takle" tallet. Det går nok bra, ikke sikkert du har gått opp så mye!

Klem fra Beatmik (som føler seg litt bedre i dag)
c.AuthorAlias augusta❤️24. juli 2002
Kjære April

At du har mye annet å bruke tiden din på, ja, det forstår jeg så godt – men du kjeder meg bestemt ikke – det er veldig interessant det du bidrar med.

Vil bare gi en kort kommentar her og også en kommentar til en henvisning du gir til Jojoens innlegg i går:

Problemet med forskningsresultatene, mener jeg, kommer mest av at vi ikke kan stole på, at vi hører om de positive OG de negative.

Hvis forskningsresultatene blir ’silet’ før de når offentligheten – så kan et produkt fremstå som ’go fisk’ selv om den allerede lukter.

Det Jojoen skriver om behandling/homogenisering/pasteurisering av melken er klart for meg.

Når jeg startet med å snakke om melken var det for å ta frem et eksempel på misinformasjon til forbrukeren.

Selv drikker jeg melk og bruker melkeprodukter med måte når det passer – og ikke fordi jeg stoler på, at den er sunn.

Du nevner fordelene ved pasteurisering – lagringsevne, holdbarhet – men hvem er det mest en fordel for?

Og ulempene? - Vi vet jo (tillater meg her å inkludere både Jojoen, du og jeg) at all enzymaktivitet i føden vår ødelegges ved 40 grader C – dermed blir kumelken fra butikken lett en ufordøyelig substans i kroppen.

Og det tvilsomme utfallet av homogeniseringen – at fettet nedbrytes på unaturlig måte? Det er ikke noe, som noen (andre enn kanskje Jojoen og jeg) tør snakke høyt om. Ikke en gang avisene skrev om mistankene om at de unaturlige fettsubstanser fra den homogeniserte kumelk bidrar til å gi et lag på innsiden av blodårene (-dette ble kalt åreforkalkning…)

Det er jo alltid et personlig spørsmål, hva vi har lyst til å lese. Men hvis vi ønsker å bli informert HELHETLIG, så må vi lese de KRITISKE artikler i tillegg til det vi ’blir servert’.

Alt i alt dannes våre meninger på grunnlag av ulik erfaring, viten, smak, innstilling osv. Det jeg her har gitt uttrykk for er bare min mening.

Takk for nå – til både April og Jojoen for gode debattinnlegg og interesse!

Med mange vennlige hilsener fra
Augusta
c.AuthorAlias Minelli😃24. juli 2002
Hei April!

Tusen takk for hyggelig kommentar i dagboka mi! Er litt misunnelig på 65-tallet ditt, men jeg skal nok komme etter...bare kanskje ikke nå i ferien!

Talte du alle skrittene, eller har du et telleapparat? Jeg har et lite sånt apparat nemlig som jeg var flink til å bruke før, men nå bir det bare pulsklokke...

Mørk, stille og mystisk...det funker ikke, jeg har prøvd det! Det blir kanskje til at man istedenfor oppfattes som mørk, kjedelig og uengasjert! Jeg tror heller mer på mørk, sjarmerende og sexy!!! Det må være en fin kombinasjon...!

Jeg har aldri spist bruschetta, men nå fikk jeg virkelig lyst til å lage det til lunsj...må grave litt i kjøleskapet og se om jeg får det til!

Ha noen fine sommerdager, April!

Klem fra Minelli
😵65,0 kg

Venter litt med å gå på vekta tror jeg......

Jeg har ikke tord å veie meg på en stund så vekta kan godt være mer enn det jeg skrev her nå.
Det er så lenge siden jeg har vært inne, og det er tydelig at jeg ikke har disiplin nok til å klare meg uten dagnoka og dere andre.

Nå er jeg tilbake på jobb etter 14 dager ferie. Mann og barn har reist noen dager til fjells og slagplanen min er nå:
jobb - displin- spise magert - displin - trene - disiplin - disiplin - disiplin....... slik at jeg kommer i gang igjen, og for håpentligvis tør jeg bestige badevekten i slutten av uka.
Jeg har lovet meg selv dyrt og hellig at jeg skal ikke ringe noen venninner eller dra å besøke noen,(vet at det betyr kos for sjel, men også for magen) Jeg skal ikke kjøpe littegrann godterier eller synke ned i sofaen, og jeg skal ikke ta mitt daglige glass sommerrødvin eller...?..hm...??! (det var en nøtt gitt!)
Det er bare helt utrolig hva jeg klarer å trykke i meg i løpet av en 14 dagers ferie. Nå kan det kanskje høres ut som om 14 dager ferie ikke er all verdens tid å etablere dårlige vaner på, men jeg begynte å trene på ferievanene allerede tidlig i juni, og nå merker jeg at alle knapper strammer, og huff og huff!!!
Men denne gangen skal jeg klare å snu i tide!!!

Vær så snill dere å passe på meg så jeg ikke skeier ut helt her. Skal lese litt dagbøker og se om jeg ikke kan finne litt ny inspirasjon igjen.
Ha det fortsatt bra og lett, skal prøve å være reglemessig inne her igjen etter to sløve måneder. April
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😃23. juli 2002
Hei April :-)

Det er hyggelig å se at du er interessert i kosthold og alt som følger med. Det er jeg også, så nå har jeg kommentert litt på ditt og Augustas innlegg hos henne 23. juli.

Ellers ønsker jeg deg virkelig lykke til med kosthold og ferievaner og... Takk for at du er der :-)

Klem fra Jojoen
Bilde
c.AuthorAlias augusta❤️23. juli 2002
Kjære April!

Nei jeg synes det er godt og forfriskende med debatt.

Har sakset litt i det du skrev for å kommentere og spørre:

Først dette:

Du skrev:

’Du snakker nemlig om en rekke næringsmidler som fra naturens side ikke er naturlig for menneskekroppen, og det er både riktig og det er galt. Riktig fordi vi fra naturens side ikke er skapt til å spise eller drikke hverken det ene eller andre.
Derfor, er naturen så viselig innrettet at mennesket er det individet som lettest kan tilpasse seg tilgjengelige næringsstoffer. Og slik har det alltid vært.’

Er det hvit mel og polerte ris du mener? Det jeg mener er, at det fra naturens hånd er verdifulle næringsmidler, men at de blir ’overbehandlet’ så mye at kroppen ikke kjenner det igjen som skikkelig mat.

Og det med at naturen er så visselig innrettet… Dér mener jeg jo nettopp, at insulinresistens er et tegn på at det er grenser for hva naturen kan tilpasse seg.

Og hvem er det, som sier at vi er så tilpassningsdyktige? Hva er forhøyet blodtrykk? Hjerteinfarkt? – og så mange andre lidelser? Kan ikke også det tyde på at kroppen vår har sine grenser?

Du skriver videre, at du tror jeg blander kalsium og protein – det forstår jeg ikke. Det jeg skriver er at kalsium i kumelk er så hardt knyttet mot melkeproteinet, at det er vanskelig for menneskekroppen å utnytte dette kalsium.

Hva er det jeg har skrevet, som gjør, at du tenker, at jeg blander kalsium og protein sammen?

Du henviser til signifikante forskningsresultater om kumelk – men det er politisk styrt hvilke forskningsresultater, som vi får lov å se og også hvilke forskningsresultater som blir stemplet og godkjent som signifikante.

Vi er veldig avhengig av å kunne stole på ulike instanser – og hvem av de er det som heller støtter en frisk befolkning enn støtter kapitalinteressene.

Forskerne er jo også mange ganger direkte økonomisk avhengige av de samme kapitalinteresser.

Mitt syn er i det store og hele å ta alt med et klype salt, og selv skaffe seg så mye kunnskap, at vi blir i stand til å vurdere.

Det er folk i dag, som mener, at klementiner er så fulle av pesticidrester, at arbeidsmiljømyndighetene ville ha grepet inn om de ble skrellet på en arbeidsplass og ikke i kjøkkenet.

Det finnes også undersøkelses resultater som tyder på at proteinet i maten vår blir litt endret i microbølgeovn, slik at kroppen vår ikke kan tolke proteinet på rett måte – men hvem har hørt om dette?

Får de unge mødre å vite om dette – slik at de kan unngå å tine frossen morsmelk i microen?

Så du ser, at det er mange ting vi må være oppmerksom på i hverdagen vår.

Det er vel også et tankekors at nettopp Norge er førende på BÅDE melkekonsum OG benskjørhet – hvordan henger dette sammen med at melken vår kan/kan ikke sikre vårt kalsiumbehov?

Ja, jeg er en dame full av spørsmål – og av og til finner jeg et brukbart svar – og dessuten så er det veldig interessant. Jeg var 21 år når jeg innkjøpte min første bok om maten og kroppen og min interesse har bare økt.

Nådada nu ble det en ordentlig munnfull igjen i dag – en fordel at du selv kan velge når du vil lese det.

Ha en fortsatt god og deilig sommerdag med varme tanker fra
Augusta
c.AuthorAlias solskinn😌22. juli 2002
Hei April
Man skal kose seg litt i ferien, og nå er du jo helt klar for å fortsette.
Synes du skal dra på besøk til venninnene dine. Bare si at du er sååå mett etter middagen, så du orker ikke noe akkurat nå.
Eller si det som det er, kanskje venninnen er litt på slankern også...
Hilsen Solskinn
c.AuthorAlias Beatmik😌22. juli 2002
Heisann April! Godt å se deg igjen. You're not alone - den ferien får noen og enhver til å falle av sporet! Ingen god følelse når klærne strammer... Men det er jo aldri for sent å snu, heldigvis. Dette stedet er godt å ha, helt enig med deg.

Vi kommer sterkere tilbake nå fremover, vi gir oss IKKE! Skal bli godt når hverdagsrutinene tar til igjen, alt blir så mye lettere da.

Ha en fin uke, April, nyt hjemme-alene dagene!

Beatmik
c.AuthorAlias Eterna❤️22. juli 2002
Oj, oj, oj....livet er ikke lett og er vi egentlig født til å måtte leve som asketer resten av livet. Har du forsøkt å legge om kostholdet slik at du kan spise mer og kose deg med de "riktige" tingene. Rødvin er ikke av det verste slaget heldigvis. (jeg elsker rødvin) Jeg har blitt helt hekta på Lindbergs teorier og tror hemmeligheten ligger i at vi ikke spiser for mye, men galt. Jeg kunne ønske jeg kunne hjelpe deg nå for jeg vet hvor frusterende det er å skulle gå på de samme kiloene for n't gang.

Veldig hyggelig å se deg tilbake her inne og jeg håper du vil fortsette her. Støtte og trøst finner du i alle fall, du er ikke alene, mange sliter med de samme følelsene. Ha det riktig godt i disse ferietider og nyt ensomheten med god samvittighet. Klem fra Eterna
63,8 kg

63,8 er det magiske tallet mitt

For det er der jeg ligger stabilt hele tiden enten jeg spiser mye eller lite eller trener mye eller trener lite, så da får jeg bare være lykkelig for at det er stabilt og ikke økende.
Jeg har alt for dårlig tid til å følge opp disse sidene fortsatt og jeg savner den "daglige" kontakten med dere andre som er så flinke og motiverende.

Jeg har det egentlig kjempebra og så har det jo bare vært et vidunderlig vær.
Jo, to ting må jeg fortelle. Vi har fått trampoline, en slik kjempestor som jeg vet at veldig mange synes er alldeles hasardiøst og farlig. Og det er det sikkert.... Men vi har strenge kjøreregler og alle som hopper hos oss må ta med seg kontrakt til undeskriving hjem slik at vi ser at de får lov til å hoppe og at de gjør det på eget ansvar. Dette var jo den eneste muligheten min til å få oppfyllt min egen drøm om trampoline. Så nå hopper jeg så fort jeg har noen minutter ledig og jeg har allerde lært noen enkle kunster!!!!

Det andre jeg skulle fortelle er at jeg har kjøpt to nye bikinier. Mannen min som jeg tror overhodet aldri har registrert hvorvidt jeg har på bikini eller ei, langt mindre om det er en pen eller stygg bikini, ytret forrige helg noe om at han kanskje kunne tenke seg å spandere en ny bikini på meg hvis det var penger det stod på. Jeg kunne først ikke skjønne at det var noe galt med min flotte bikini fra midten av 80-tallet. Riktig nok hørte ikke topp og bunn sammmen og riktig nok var nok ikke heller fargekombinasjonen mellom topp og bunn av de aller heldigste, og riktig nok var den heller relativ slapp i fisken....den også.
Men på vei hjem fra jobbreise i går, utkjørt av bmøter og bilkø, gjorde jeg et stopp langs veien og kjøpte meg to nye, og vet dere det var ingen grusom opplevelse.
Damen bak disken spurte om jeg brukte A-cup og sa at de var litt utsolgt i små størrelser.............
Da måtte jeg bare fortelle henne at riktig nok har jeg ikke all verden å putte inni en bikinioverdel, men at hun slett ikke så rompa mi under kjolen.....
Men jammen i en alldeles kurant størrelse, ble det en grønn og en rutete. Vel hjemme måtte jeg prøve stasen på nytt fordi jeg tenkte kanskje jeg hadde sett helt feil i prøveromsspeilet, men jammen passet de da også. Og dermed gikk jeg mannekeng oppvisning for mann og barn, noe som ikke er spesielt dagligdags hos oss, men som definitivt fikk opp humøret hos en hel fasmilie med lavt blodsukker og trøtte etter dagens gjerninger.
Ha det bra og stå på folkens!!
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias viola29. juni 2002
Takk for hilsen! Jeg tror vi skal komme tilbake til det treffet etter ferien, har en veldig "usammenhengende" og litt uoversiktlig ferie i år! Midten av aug. kan vi jo ta det opp igjen? Dessuten kjenner jeg at jeg må tenke ordentlig over om jeg vil slutte å være "Viola"...men hadde jo vært spennende å møtes, da! Vi snakkes!
Klem, Viola.
c.AuthorAlias maia😀15. juni 2002
Hei April.
Jeg har det hektisk, men bra. Vi "snakkes" Hilsen maia
c.AuthorAlias viola14. juni 2002
Har det travelt, men bare helt kort: Takk for koselig kommentar! Bor ganske nær Aker Brygge. Kunne vært hyggelig!
Viola.
c.AuthorAlias maia😉12. juni 2002
Hei.
Har lest og notert! Fint at du har det bra. Skriver mer siden. Hilsen maia
c.AuthorAlias ann-merete😃12. juni 2002
Hei igjen, og lenge siden sist.
Er innom for å surfe litt mellom gamle kjente,og tenk idag hadde du oppdatert!!!Kjempe kos!
Og grattis med nye bikinier!!!!
Var gjennom et mareritt selv for å få min,og det til og med med litt juks, men jeg konstanterer nå at det var vel verd slitet.
På badestranda søndag,fikk jeg like mye oppmerksomhet og gode blikk som mine medsøstre i slutten av tenårene, så jeg gikk hjem med en liten "yes" følelse, jeg innrømmer det.
Er ikke veldig opptatt av sånt,men bikini har aldri vært mitt yndlingsplagg, så når jeg kunne gå rundt å føle meg fin i mitt erobrede lille plagg,så var det en god følelse!
Det lille strandskjerfet som fulgte med,har jeg ikke tatt i bruk enda, men så mange bursdager og fester som har vært og fremdeles vil være fremover, så skal du ikke se bort i fra at det muligens må i bruk i løpet av sommeren!!!Ha ,ha!
Stabiliserer som en Gud om dagen,og det går veldig bra.
Litt opp og ned hos meg da, men absolutt innenfor det jeg kan tolerere.
Har forresten begynt å løpe litt igjen, og for første gang har jeg klart å holde en fornuftig linje.
Foreløpig jogger jeg bare en halv time,og kneet mitt har ikke protestert enda, så jeg tror dette er veien å gå.
Føler jeg sparer en del tid i en hektisk årstid, ved å ikke behøve å dra til treningssenteret.Men jeg er innom der et par ganger i uka- tror jeg er i ferd med å bli litt treningsnarkoman......Bare herlig, og masse gode bivirkninger- fast mage,slankere lår, mer energi! Alt i alt ikke så verst...

Ellers er det en herlig årstid vi er inne i!!!
Har til og med blitt litt brun!!!!Også jeg da, som nesten har gjort det til et image å være blek,men fattet året rundt!!!Ha,ha!
Mannen min er nesten slitsomt forelsket i meg om dagen,og jeg bare forguder jo ham så livet er generelt herlig!!!!!
Jobben kunne jeg klart meg uten, så jeg har tenkt å hive meg på langs de optimistiskes rekker, og slenge inn en 5 ukers lottokupong med jevne mellomrom.Er for rastløs til å bruke 8 timer av dagen på en kontorstol,så et værskifte må til på sikt.
Har foreløpig søkt og fått jobb som ballettpedagog noen timer på kveldstid, og det gleder jeg meg til.Skal bli kos å jobbe litt med mennesker igjen!!!!Tror det kan farve tilværelsen enda litt lysere faktisk.

Nå vil jeg ønske deg en herlig sommer, April- for vi er her ikke så ofte lengre,så jeg vil benytte anledningen.
Kos deg,nyt livet, deg selv og familien!!!
Jeg synes du er et enestående menneske- kunne vært gøy å kjent deg på ordentlig, men det har i alle fall vært kos å kjenne deg her!!!
Ha et vidunderlig liv!!!!
Stor klem
Ann-Merete
c.AuthorAlias Viola11. juni 2002
Usj, ikke nå heller. Jeg får prøve ei anna som er nesten like bra...
Viola
Bilde
c.AuthorAlias viola11. juni 2002
Dama kom ikke med, jeg prøver en gang til.
Viola
c.AuthorAlias viola😃11. juni 2002
Jøss, som du holder vekta! Jammen er du flink! Og gratulerer med ny bikini, jeg tenker at du ser ut omtrent som denne dama her nå, eller?
Klem, Viola.
😉63,8 kg

Nesten avslørt.........

Ble litt inspirert av kommunikasjonen mellom Maia og Viola her noen dager om det der å "skjule" slankingen for barna sine for ikke å sette unødvendige griller i hodet på flere.
Derfor må jeg bare fortelle denne historien:

Dattern min og jeg var innom noen bekjente her for leden.
Det var en stund siden sist, og dessuten hadde vi skrelt av oss en del vinterpolstrede klær siden sist vi møttes.
Plutselig kom kommentarene, -Nei du må ha slanket deg noe innmari!!!! Hvor mange kilo????? osv, osv....
Dette er som kjent skrekksituasjonen min, og jeg klarte ikke å takke strålende. Istedet stotret jeg fram -mnjaaa...mneeei, uff, hysj, nei og nei og slikt.
Da vi gikk hjemover begynte dattern min å fnise henrykt, og så sa hun "Nå ble du nesten avslørt Mamma!"
Jeg skjønte faktisk ikke hva hun mente å ba om en nærmere forklaring.
"Jo, sa hun, det var jo bare så vidt du ikke måtte innrømme at du hadde slanket deg, men du klarte det bra, så jeg tror ikke de skjønte at du har gjort det altså!!!!"

Livet mitt fyker fort av gårde, lover at jeg skal kommentere flere dagbøker om ikke alt for lenge. Inn til da tusen takk for hyggelige kommentarer, jeg tenker på dere alle!!!!!!!
April
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Aprilia❤️8. juni 2002
Hei April !

Det var en herlig histore du hadde!
Barna kan virkelig få sagt det.
Jeg har selv to gutter på 6 og 7 som jeg heller ikke nevner ordet slanking til, men de har jammen fått hørt ordet trening.
De har foreløpig full forståelse for at mora vil ha sterke muskler, for det er jo lurt å ha??
Fortsatt lykke til!!

Aprilia
c.AuthorAlias maia😃30. mai 2002
Hei April.
Ja, tiden går fort, både når man tenker på at barna vokser og at vi heller ikke kan løpe fra årene som ubønnhørlig blir en del av livet vårt.
Jeg tenker ikke så mye på slanking om dagen, jeg heller, selv om jeg ser at vekten stabiliserer seg et par kilo over der jeg ønsker. Men den er i alle fall stabil!
Har måttet kutte ned på trening i en periode fordi jeg nok har overbelastet knær og hofter en del. Ergometersykling er veldig ensidig belastning, vet du. Prøver heller å gjøre andre ting, sykler til jobben, går en tur innimellom etc.
Jeg har også hatt en vanvittig hektisk periode på jobben - slik er det hvert år på denne tiden.
Men i går var D-dag for noe jeg har planlagt og jobbet fram mot siden februar måned.
Heldigvis gikk det veldig greit - begynner å få rutine - det er vel femte gangen jeg har ansvaret for denne ukens opplegg.
Kryptisk ?- javel- slik får det være.

Mailadressen min består av mitt navn og arbeidssted, så jeg kan ikke legge den ut på nettet. Får lage min egen anonyme slankehotmail, hvis jeg klarer da!
Finner nok en løsning, tenker jeg.
Lurer på hvor i verden Viola og Eterna befinner seg - kanskje de også er innen fornuftig avstand fra Aker Brygge?
(Jeg må reise litt, men det er helt overkommelig.)
Tenk om vi kunne hatt et "voksen-slanke-treff".
Vel, dette var bare noen løse tanker - får komme tilbake til det senere.
Ha det godt og ikke glem å trekke pusten innimellom! Hilsen maia.
c.AuthorAlias cat7429. mai 2002
;)
Ja, er ikke barn observante? Må bare si at vi må bli bedre til å fokusere på trening og kosthold - for ikke å snakke om hvor gøy det kan være å "trene" - i stedet for kilo og slanking og fy-mat. Spis heller en ekstra bolle og bli med ungene på sisten, sier jeg.

Klem.
64,0 kg

Jeg har ikke sviktet dere helt.........

Det er bare det at jeg har blitt helt (opp)slukt av jobben. Den tar hele meg!!!!!!!! og det lille som er igjen må jeg bruke på familien min nå, og ellers går kabalen hovedsakelig på å priorietere ting bort, utenfor jobben som ikke absolutt er nødvendig.
Men det merkelige er at det går ikke en dag uten at jeg tenker på dere, og jeg gjør det flere ganger om dagen.
Jeg har ikke veid meg i dag, vet definitivt at jeg ikke har gått noe ned, men jeg holder strengt regime hver hverdag det lar seg gjøre og koser meg i helgene.
Og siden helgene har kommet såpass tett har det blitt mye kos, men ikke med den helt store overspisingen fordi når anledningene kommer såpass tett, rekker jeg ikke å bygge opp den grunnleggende oksehunger'n!!
Treningn har blitt redusert og det liker jeg ikke, fordi jeg tror den er spesielt viktig for meg.

Ellers ha mai budt på konfirmasjon og 18 års feiring av mine to nevøer. Det har vært kjempekoselig, dessuten har det betydd at denne våren har bunaden vært i bruk hele tre ganger. Og det er en helt skjønn følelse å bare glede seg til å ha på bunaden og ikke grue seg uker på forhånd til å finne ut at det er plent umulig å spenne igjen bukreima.
Nei nå er det plass til uante mengder med bløtkake.
Som sagt tenker jeg på dere på disse sidene hver dag.
Kommer ikke til å få tid til å skrive eller lese i andres dagbøker nå, men tror livet roer seg ned for en liten stund igjen etter neste fredag.
Stå på jenter og gutter dere er bare helt fantastiske som holder koken!!!!!! April
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete😉24. mai 2002
Hyggelig at du stakk innom og oppdaterte oss litt om ståa.
Er litt i samme situasjon som deg om dagen,og har ikke mye tid til å oppdatere eller skrive innlegg her.
Litt nedtur etter langhelga sist uke også,men jeg jobber med saken.
Det er mye på privaten som krever litt oppmerksomhet nå,så jeg har bestemt meg for å prøve å oppdatere en gang i uka, ikke mer.
Men det er koselig at du er tilbake!
Håper du "stikker innom" dagboka mi en dag også.
Lykke til videre.
c.AuthorAlias Emma6623. mai 2002
Hei og hå !

Der var du ja ! Lurte litt på hvor det ble av April, eller om jeg fant deg under Mai ????? DEN var bløt den .. fatter ikke hvor jeg tar det fra ?

Håper å se deg igjen når jobben slipper taket !

Emma
c.AuthorAlias Viola😄23. mai 2002
Hipp hurra, så hyggelig at du var der igjen! Har jammen lurt på hvor det ble av deg, du forsvant så plutselig og totalt! Godt å høre at det står bra til!
Stikk innom igjen, da!
Klem fra Viola.
Bilde
c.AuthorAlias maia😄23. mai 2002
Kjære April!
Så glad jeg ble for å se at du er her fremdeles!
Jeg har virkelig savnet innleggene dine og alle de koselige kommentarene du har skrevet i dagboken min.
Forstår at du har vanvittig mye å gjøre.
Ikke glem deg selv, da.
Ser fram til hyppigere kontakt med deg når ting roer seg rundt deg. Kanskje vi til og med klarer å møtes på chatten en kveld i juni? Klem fra maia
c.AuthorAlias Eterna❤️23. mai 2002
Så hyggelig å se at du er der igjen. Du skal vite at vi er mange her inne som har lurt på hvor du var blitt av. Det er mange som tenker på deg og ønsker at du snart får mer tid til deg selv og din familie. Forstår godt hvordan det er når jobben sluker en med hud og hår. Lykke til videre. Kommer til å se etter deg igjen. Klem fra Eterna
😛63,2 kg

Schizofren, men våryr!!!!!!

Går visst amok i alle disse morsomme symbolene for tiden!!
Mye moro for en enkel, gammel dame!!!

Når jeg sier at jeg er schizofren er det selvsagt i forhold til min eksistens på disse sidene her.
På den ene siden innser jeg at det er helt skrudd å være så opptatt av tre stusslige kilo når jeg vet at mange andre her inne sliter med masse masse mer.
Men likevel har disse kiloene på en eller annen mystisk måte blitt så viktige for meg i det ene øyeblikket og så betyr de ingen ting i det neste.

Noen ganger når jeg ser meg i speilet ser jeg at April er absolutt helt brukbar å se på, jeg har en kropssbygning som sikkert er litt muskelsatt, så de færreste tror nok at jeg veier så mye som jeg gjør. I neste øyeblikk ser jeg bare en pudding i speilet med lyseblå vaffellår og digre overarmer.
(Blinker det et varlselys i forhold til vrangforestillinger i bakgrunnen her nå, mon tro?)

Men jeg har det så forbasket trivelig med disse sidene her, føler at jeg kjenner dere jeg skriver reglemessig med så godt, og det bekjentskapet ønsker jeg skal vare.
Derfor får jeg bare fortsatt pusle med kiloene mine og så får dere stoppe meg hvis jeg når målet mitt på 60 og setter nytt mål på 55.

Jeg må også pressisere at dagens vekt inkluderer minst en kilo grønnsakspizza (hjemmelagd, med alt som er godt og mengder av ost, ikke magerost) inntatt kl 21.00 i går kveld.

Før det hadde jeg rukket å lage pizzaen, transportere et barn til og fra trening, trent en time styrke, vært i stallen og jobbet, kjørt strekningen heim - stall to ganger fordi jeg klarte å miste en hjulkapsel på vei utover, og en til på vei tilbake mens jeg lette etter den første.
Før det dro jeg hjemmefra til jobb kl 05.30 og var hjemme 16.30. Jeg burde jo være tynn som en strek, men den gang ei!!!!

Men det er vår dere!!!!!!!!
Er det ikke helt fantastisk, det eneste skåret i gleden, mens fotosyntesen er i full gang og lager verdens vakreste grønnfarger er dattern med sin ekstreme pollenallergi.
Skulle ønske jeg kunne tatt hennes problemer på min kropp i stedet nå.
Gjensklistrete øyne, hove slimhinner hele veien og eksem over alt. Jeg synes hun er kjempetålmodig. Siden hun er allergisk for så mange ting fungere visst ikke alle nyvinninger av forskjellige vaksiner.
Spesialistene vegrer seg for kortisonbehandling av så små barn og og det er jo egentlig betryggende, selv om når det er på det verste tror jeg jeg hadde akseptert all form for kjemisk behandling av tilstanden hennes på flekken. Men vi vet at når mai måned er over får hun igjen et nytt liv og kan forsiktig smake på forskjellige matvarer som hun bare går å drømmer om nå.

Ha en fantastisk helg alle sammen!!! Vi snakkes til uka!! April
12 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola14. mai 2002
Hei april! Håper du ikke har slanket deg bort? GI Lyyyyyd!!!
Klem, Viola.
c.AuthorAlias maia12. mai 2002
AAAAAAAAAAAAAPRIIIIIIIIIIIIIIIL?
c.AuthorAlias maia8. mai 2002
APRIL????????
HVOR ER DU??????????
Håper alt står bra til med deg og dine!
Venter på å høre fra deg. Klem fra maia
c.AuthorAlias maia😟2. mai 2002
Hvor er det blitt av deg, da, April?
Vet du har det travelt og håper det er årsaken til en ukes "fravær" og at det ikke er noe galt.
Gi et lte livstegn, da vel.
Hilsen maia
c.AuthorAlias maia🙂29. april 2002
"Enkel, gammel dame" sier DU som har vært etter meg som en borrelås hver gang jeg har fleipet med alderen min. Hva har skjedd med DEG? Gir schizofrenien slike utslag hos deg, er jeg redd du må finne en tilleggsdiagnose. Nå tar jeg igjen med samme mynt: Du er IKKE gammel. Og slett ikke enkel!

Noe av det hyggeligste jeg vet i denne dagboken, er å lese innleggene dine.
Du har alltid så godt humør og ser det morsomme i nesten alt.

Men gjett om jeg føler med deg og datteren din! Jeg har også sett slik allergi på nært hold og vet hvor plagsomt det kan være. Akupunktur har vært til god hjelp for to jeg kjenner som er sterkt plaget av allergi. (Ikke samme person som jeg har skrevet om i de siste to innleggene mine.)
Men disse er voksne og jeg vet ikke om akupunktur er noe for en tiåring?

Jeg skjønner godt hva du mener med å se forskjellige mennesker i speilet. Slik er jeg også. En dag tenker jeg at jeg er stolt over å ha gått ned såpass mye. (Du har kanskje sett at jeg har lagt inn den egentlige startvekten min). Neste dag ser jeg bare
fettpølser rundt magen (mitt fett ligger hovedsakelig der, skal visst ha noe med alder å gjøre) og kalkunhals.
Men heldigvis har jeg lært meg å vite at dette varierer fra dag til dag og at det er viktig å akseptere seg selv slik man er. Enkelte ting er det vanskelig, for ikke å si umulig, å forandre på.

Utfra alt du skriver, høres det ut som om du har et veldig aktivt liv. Ikke løp fra deg selv, da, April.
Det er så mange gode stunder å ta vare på underveis, vet du.
Klem fra maia.
c.AuthorAlias Viola29. april 2002
Tenker på jenta di med allergi og må bare fortelle om to gode venner av meg som er blitt utrolig bra på hver sin måte etter å ha vært totalt "kake"hver vår siden de var barn: den ene måtte sitte inne i kjelleren på den verste tiden, men etter å ha drukket Noni-juice en vinter er han nå helt uten plager når pollensesongen kommer. Faktisk ikke til å tro...men det er sant!
Den andre har slitt med astma og eksem fra barndommen, hun har gåt hos Biopat og er blitt utrolig mye bedre.
syntes bare jeg måtte fortelle det, du har jo ellers fått endel andre tips her også ser jeg.

Ellers: Ha en fin uke!
Klem, Viola.
c.AuthorAlias Beatmik😄26. april 2002
Hei April - lenge siden sist!
Helt enig, smiley-symbolene kan vi ha mye morro med! Kjenner meg godt igjen i det du skriver i dag om svingningene når det gjelder fokuseringen. Tror vi er skapt sånn - vi klarer en periode med innbitt måteholdenhet, så kommer den dagen det stopper opp. Noen ganger går det greit å ta seg inn igjen, men ikke alltid. Motivasjonen er som blåst, en husker plutselig ikke lenger hvor viktig det var å bli kvitt de ekstra kiloene...
Du har bare tre kilo til målet ditt, jeg har fire. Altså er vi "normalvektige" og har kanskje ikke et stort problem. Det er ikke mange kilo, men for meg er de viktige, og DU så vanskelige å bli kvitt!! Flyr som en strikk om dagen jeg også, skulle jo tro en forbrenner masse kalorier da, men vekta den holder seg like stand by!

Det er virkelig godt med disse sidene. Uansett resultat har vi alltid noe felles å skrive om, vi sliter med de samme tankene.

Fint å lese innleggene dine, April. En fortreffelig helg ønskes deg også!

Stor klem fra Beatmik
c.AuthorAlias ann-merete😃26. april 2002
Hei ,og takk for kommentar i dagboka mi.
Føler det veldig likt det du beskriver i innlegget ditt idag, om forhold til egen kropp og slanking.
Viktigheten av slankinga varierer fra uke til uke.Nå er jeg som kjent i en ok periode,hvor jeg er innbitt innstilt på å komme i mål.
Men det er som du sier, plutselig passer man inn i en str man aldri trodde man kunne komme inn i igjen, også dabber interessen for de siste kiloene plutselig betraktelig av.
Derfor bikini-eksprimentet mitt imorgen.Bortsett fra noen få supermodeller og andre i tilsvarende str, ser ikke bikini veldig flatterende ut på resten av oss, så for å holde spiriten og entusiasmen for slankekuren levende,skal jeg altså ut å prøve bikini imorgen!
Finner jeg noe som ser så nogenlunde ut, slår jeg til.
Er såpass realist at selv om jeg er rimelig fornøyd med tingenes tilstand slik de er pr idag, så kan en bikinirunde lett slå sprekker i den idyllen.Så det må jo være en god slankeide for helgen som skal gjøre alle de foregående mislykkede til skam????
Vel, du får resultatet på mandag- thi-hi!!!
Men synes ikke vi trenger skamme oss for vår selvopptatthet av egen kropp bare fordi vi ikke lengre skal ned mange kilo.
Det er jenter her som har noen få kilo ned som mål, og som er like frustrerte og går gjennom like mange ups and downs som de som skal ned et tyvetalls.For dem ,og oss, er de site kiloene like vanskelige og like viktige som de tyvetalls noen her inne har satt seg som mål.Vi trenger ikke ha mindre problemer med eget selvbilde fordi om antall kilo vi skal ned er mindre.
Noen ganger synes jeg selvfølgelig det er helt idiotisk av meg å vektlegge en mage så mye oppmerksomhet som det jeg gjør i slankeperioder,men det er et kompleks jeg ikke klarer fri meg fra, og derfor min iver etter de siste kiloene.
Men jeg kommer aldri til å justere målet mitt nedover.
Å være på undervekt og ville ytterligere ned,gir grobunn for bekymring, og de jentene her inne har ikke min støtte.
Men alle andre som sliter med selvbildet uavhengig om det er pga 3 eller 100 kilo,de prøver jeg å oppmuntre på beste måte.

Ellers føler jeg med datters mi.
Har hatt ei datter med atopisk eksem i mange år.
Etter å ha prøvd homeopati,diverse kremer(også Dr Hernes),akupunktur og Gud vet hva vi ikke prøvde,så gav jeg etter og smurte henne med kortison.
I løpet av en kur,var eksemen borte og jenta mi kunne sove sin første hele natt siden angrepet startet.
Klart jeg så og ser bakdelen med kortison, det tar kun symptomene og ikke årsaken.Men hva gjør man når ingenting funker?
Men jeg synes du skal prøve alternativene før du evt tyr til kortisonen,Det bør være siste løsning.
I dag har datteren min tilnærmet normal hud.
Det hender fremdeles at hun får noe eksem i albuhasene, men en dag eller to med kortisonsalve,så er den normal igjen.
Hun har ellers god hud, men jeg ser at hun har fått en del arr etter tiden hvor hun klødde seg til blods hver kveld.
Tynn hud kan jeg ikke se hun har fått, selv om jeg vet det kan være en bivirkning ved langvarig bruk.
Uansett lykke til,April- hva du enn velger å gå for.

Nå gleder jeg meg til helg!!!
Takk for oppmuntring i forkant, det er helt greit å være prøvekanin!!!
Ha en super helg du også - lett eller ikke!!!!
c.AuthorAlias AM😑26. april 2002
Heisann.. må si jeg føler med datteren din veldig!!!
Har selv vært veldig allergisk.. og våren er ikke særlig kjekk..
Gikk for noen år tilbake til hømopat og ble helt fri for allergi!!! Både pollen, husstøv og forskjellige dyr!!
Det er seks år siden, det har så smått begynt å komme tilbake, men ikke så mye at jeg må bruke medisin!! :)
Jeg fikk mye utslett før (ennå av og til) Det jeg gjør da er å bruke en krem du kjøper på helsekost butikken!
Tenkte jeg skulle anbefale denne til deg. Den er veldig dyr, men også veldig drøy. Kremen er nemlig veldig feit, og det skal ikke mye til. Har hatt min boks i snart to år!! Den har hjulpet veldig på meg, av og til bare over natten. Selv for forskjølelses sår under nesa hjelper den mot!! :)
HEr er navnet: Dr Hernes Day Vitamin Cream without tar-extract

Lykke til videre med slankingen.. :)
Klem fra AM
c.AuthorAlias cat74😀26. april 2002
Hei!
Jeg kan bare si at jeg har prøvd kortison én gang - og den ga absolutt null virkning. Salvene derimot virker bra på utslett, men gir tynn og hypersensitiv hud ved lengre tids bruk. Uansett bør man være forsiktig... fordi gjentatt kortisonbehandling tærer som kjent på beinmassen og bør dermed unngås hos barn så lenge som mulig.
Jeg vil heller foreslå homeopati. Jeg har ikke prøvd det selv, men det er iallfall en behandlingstype som har fått skryt for å ha god virkning på barneallergi. Tanteungen min ble helt fri allergiantydninger etter få behandlinger. (Man kan selvfølgelig ikke se bort fra at hun vokste det av seg, men det skjedde iallfall samtidig med behandlingene.)
Klem.
c.AuthorAlias LilleMeg😌26. april 2002
Heisann... :)
Syns du jeg spiser lite igjen nå ? syns ikke det var så galt i går jeg, urtebrød dynka i urtesmør og middag med fersk pasta og kraftig pastasaus ? jaja... hehe... blir nok mer mat med helga, da kommer foreldrene mine på besøk! Må ut å spise da vet du... hehe...
Ellers har jeg å meldt meg på -5konk hos Moken... vet ikke helt hvorfor siden jeg bare skal ned ca 2kg til, men kan jo være litt morro med mer motivasjon siden vekta her står standby på nøyaktig samme tall hver morgen... er så jeg vurderer STERKT å kjøpe meg digitalvekt bare for å se en liten forandring i et tall ;) menmen... må ikke bli for opphengt i den vekta heller, tar meg selv i å gå på den annenhver gang jeg er på badet til tider... huff... menmen
*klem* fra LilleMeg

p.s. takk for å minne meg på å ta allergimedisin! hehe... må stå i kjøleskapet så glemmer den om morgenen... vet hvordan det er med igjenklistra øyne og tett ihvertfall, men øynene mine blir ikke værst før gresset begynner og det er jo midt på sommeren *grøss*
c.AuthorAlias ANNE❤️26. april 2002
Ikke gi kortison til din værste fiende en gang!

Jeg tror ikke at vekten kommer av pizzaen, men av den ekstraturen etter hjulkapsel! Jeg har kommet til et standpungt når det gjelder vekt, og det er at uansett hvor mye en veier, og vil ned, så er det ikke forskjell på om en veier 60 eller 100 kilo, vi skal ta det like alvorlig. Det handler ikke bare om kilo, men det å kunne akseptere seg selv. Derfor er det viktig å sette seg et mål, og som regel blir man ikke fornøyd før man når det. Så ikke ha dårig samvittighet for at du har lyst til å nå målet ditt! ANNE
☹️63,6 kg

Så herlig med løpetrening!!???!!?

Nå er jeg i gang med løpetrening, eller det vil si at i går kveld klarte jeg å iverksette en plan som har grodd langsomt fram i mitt indre.
Prøvde meg på en skaug-rute som jeg har løpt mye tidligere, og måtte til min skrekk bare registrere at runden som jeg løp i et strekk tidligere nå ble mer av typen intervalltrening, med kombinasjon av langsom jogging, urent trav og rask gange.

Jeg har fått en eller annen litt skrudd ide om at den eneste form for treing som liksom gjelder er step og styrke og hopping i kjellern. Samtidig vet jeg at hvis man trener for ensidig blir kroppen så vant til den treningsformen at den ikke responderer med bedre form og vekttap.

Nå er jo maratonløpere realtivt lette og nette (for ikke å si direkte magre som fugleskremsler),men det er nok ingen fare for at min kropssbygning blir slik de første ukene.

Ellers kunne jeg konstatere at rompa er der, den ristet og skumpet, så jeg tror jeg skal utvikle en form for støtte-BH for dissende rompevev og ta patent på den!!!!!

Denne uken har jeg definitivt spist riktig, og i går grillet vi en laksekotelett med sopp og salat på hverandaen. Det smakte nydelig og jeg trodde det var så sunt at jeg skulle ha gått ned minst en kilo siden i går.

Det var forresten en fantastisk kveld. Jeg satt helt apatisk i kveldssolen i shorts og solliv i mer enn en time, og da jeg begynte å få dårlig samvittighet for den slags slaraffenliv, bedyret mannen min at antakeligvis trengte jeg å være litt apatisk for en gangs skyld.
Jeg har nemlig litt problemer med å stå stille, og venninner erter meg litt for det, og lurer på hvor jeg henter energien fra. Men det handler ikke om energi tror jeg, jeg bare er sånn.
Rart jeg rekker å bli så tjukk innimellom da, men!

Nei dere, det går mot helg, min er så spekket med gjøremål og avtaler at jeg er litt usikker på hvordan vi skal komme igjennom, så som logistikksjef i familien har jeg en liten utfordring.
Siden jeg også er forsynings- og proviantsjef får jeg prøve å finne fram til en meny som er både rask, sunn og god. Kokosbolle-dietten er selvsagt et alternativ og den dekker de fleste kriteriene over.

Ha en strålende dag, hilsen løpsdronning in spe, April
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Emma66🌙25. april 2002
God kveld !
- Var jo omtrent ikke plass å skrive på her jo - er det møte i romanklubben eller ? Jeg bestiller en støtte BH for rumper øyeblikkelig og med engang. Kanskje er det det samme som en god gammeldags hofteholder ? Samme rakkern, bare den gjør nytten - lager du en som passer til bikini ?

Forstår godt at dine venninner mister pusten av aktivitetsnivået ditt - en trenger ikke engang lese mellom linjene her for å fatte trenden .. men er det ikke godt å bruke seg selv da ? Personlig synes jeg balansegangen er kjempevanskelig - jeg digger å ha mye å gjøre - men er ikke like begeistret for alt som er planlagt i forkant. Liker bedre og bedre å ta dagene som de kommer. Det er jo rimelig enkelt da med full jobb og vel så det, to unger som driver allverdens aktiviteter .. men jeg er jo pensjonist om bare 31 år ...

MÅ du absolutt løpe denne skaug-runden din da ? (hva er "skaug" for noe egentlig ?) Jeg er jo en travhest av dimensjon og langer ut i det beste jeg kan - men har alltid ett ben på jorda og er fornøyd med det. Forrige helgs to timers skogutskeielser medførte hele 729 forbrente kalorier - DET er jeg kjempefornøyd med. Med en lite lommeradio på øret, og klokka sånn rundt "Hallo i luken" så har jeg en alldeles fabelaktig oppladning til lørdagskvelden. Anbefales !

Hilsen GÅ dronningen !
c.AuthorAlias maia😉25. april 2002
Kjære energiske April.
Der er vi nok ulike, ja. Jeg trives altfor godt i sofakroken dessverre. Var tidligere flink til å være ute med ungene, men to hel/halvvoksne tenåringer vil ikke ha mor på slep lenger, og godt er det. Hadde nok blitt alvorlig bekymret dersom mor hadde vært prioritert i samvær.
Nærmer seg hyttesesong for oss, må trå til med raking og båtpuss. Ikke akkurat det morsomste jeg vet, men du verden så godt når det er over og vi kan nyte lange dager i hytteveggen eller på i båten tøffende nedover kysten. Sommer, kom snart - jeg venter!

Jeg har også en tidligere joggerute. I mitt tidligere liv fant jeg en rute, delvis på gress, delvis på asfalt, på ca 10 km. Var ofte ute og jogget før familien stod opp(jada, jeg var morgenfugl da også).
Men dette er 8-10 år tilbake. Kanskje jeg skulle prøve å komme meg rundt denne en dag, den kan forresten kuttes etter ca halv strekning. Du inspirerer meg til å prøve i alle fall.

Kan du ikke sende litt energi, så slipper jeg å slite ut sofaen?

Ha en fin helg. Hilsen maia
c.AuthorAlias ann-merete😉25. april 2002
Hei igjen!
Joda, jeg tar hintet om mine mange heller mislykkede forsøk på å få has på de siste kiloene.
Men du vet hvordan det er, når man egentlig føler at man ofrer en hel masse,men ikke får noen gevinst.Sånn litt etter litt mister man litt av gnisten.
Før man da kommer i den situasjon at ikke bare går ikke vekta ned, men opp- da innser man at selv om man muligens ofrer mye, så er ikke det godt nok.At jeg ikke får spise hele posen med potetgull i helga er muligens et offer for meg, men det er vel ikke akkurat en bragd i slankesammenheng.
Så med bakgrunn i det elendige resultatet de siste ukene,tar jeg derfor sats.
Har jo klart det før, men jeg må være ærlig med megsjøl og ikke "glemme" alle de småturene i skapet etter kjeks, en lakrisbåt ol.
Det er ikke mye i forhold til tidligere rasjoner på det omerådet, men poenget er liksom at jeg skulle avstå fra alt slikt.
Klarer jeg det i et par dager, er den onde sirkelen brutt, så jeg har faktisk litt tro på meg denne gang.
Det gikk i hvertfall bra i går.Ikke en liten smak av noe søtt i det hele tatt.Gikk veldig bra.

Ellers frister det litt å hive seg på løpinga di,det gjør det.
Problemet mitt er at fordi min tidligere trener sa at man måtte løpe en time for at det skulle ha noen fettforbrennende effekt, så er jeg av typen som ikke hører på kroppens signaler og stopper når knærne knirker,og kroppen stivner.Jeg ser bare mansik på klokka og driver det videre.
Har nemlig ok kondis(helt urettferdig med tanke på mitt stillesittende image),så kroppen blir med den.Men etter et par slike løpeturer,sier kneet takk for seg-såklat "runners knee".
Hadde jeg bare klart å bygge kroppen til litt lengre turer hver dag istedet for halv maraton første løpedag, så hadde jeg nok lykktes.Det er liksom alt eller ingenting hos meg...
Føler meg litt som et elendig menneske innimellom, innrømmer det.
Har en venninne som er litt som deg, høyt og lavt hele dagen.
jeg er av typen som blir helt sliten bare å se på henne,og jeg tror mitt bedagelige vesen sikkert irriterer henne grønn.
Likevel går vi utmerket sammen, vi må bare ikke feriere for mange dagene sammen.Ingen av oss klarer å påvirke den andre i noen rettning,så en maks 4-5 dager er nok.
Da er jeg sliten av å se på henne, og hun sliten av å drasse på meg.Thi-hi!!!
Godt vi alle er forskjellige synes nå jeg.

Bikinimoter?
Hakke peiling!!!
Men jeg skal stålsette meg til lørdagen, og bare plukke noe jeg synes sitter fint på.
Min naturlige likbleke look krever nok at jeg ikke går for sort eller hvitt,men bortsett fra det har jeg ingen formening om hva jeg skal ha.
Det som får meg til å se best mulig ut antar jeg må være bra nok.Om det ikke er hippt, se det driter denne dama en lang marsj i.Er ikke så hipp at det gjør noe uansett.
Men klærne i str 38 som jeg har bestilt ,de er jeg spendt på.
De er nok ikke helt ùmoderne i alle fall,men spenningen ligger i om de passer.
Om jeg er strømlinjeformet?
Tar vel heller en sjans kanskje med disse klærne, men i forkant har jeg vært og prøvd diverse klær i str 38, og sett at de passet, så vi får håpe bestillingsstørreslene er så nogenlunde identiske med det man får kjøpt i butikken.
Har litt mage, men ellers er kroppens vel 68 kilo jevnt fordelt på 170 cm.Mye styr for en mage, synes du?
Helt enig!!!!
Noen ganger skjønner jeg ikke at jeg gidder, men mulig jeg ser anderledes på det når bikiniene skal prøves i helg!!!Thi-hi!

Ha fortsatt lykke til med løpinga.Skal se kroppen venner seg til det etterhvert.Prøver også å tenke litt alternativt i forhold til trening om dagen, for det er som du sier- gjør man det samme hele tiden, gir det ikke like gode utslag etterhvert.Kroppen venner seg til den type trening og mengde,og responderer ikke like bra som i begynnelsen.
Har startet med litt Pilates teknikk igjen,hadde definitivt strømlinjeformet kropp dengang jeg trente det aktivt ,så får vi se nå når jeg skal gjøre det på egenhånd om det gir de ønskede resultater.
Var veldig deilig å finne tilbake til teknikken i går i alle fall.Men som all hjemmetrening- ikke akkurat den store roen over prosjektet når barn skal henholdsvis ha aftenmat, hjelpes i dusjen,sitte på fanget under den tyngste øvelsen etc etc.

Avsluttningsvis(heldigvis kanskje?) så vil jeg bare rose deg for ditt evig gode humør og spredning av det her inne i dagboka di!
Det er en fryd å komme inn hit,blir i så godt humør av det.
Hurra for deg!!!!
Snakkes!
c.AuthorAlias Eterna25. april 2002
Jeg kjenner meg så godt igjen i løpetreningen din. Utrolig hvor fort kroppen forandrer seg i denne alderen. Har også ei løype jeg før pleide å løpe hele veien, men det går ikke i dag. Trøster meg med at intervall trening er det beste for å få opp kondisjonen og forbrenningen på. Det har i alle fall jeg hørt og da tror jeg på det. Potensialet er der, vet du, og det kunnet vært mye verre. Du er jo nede på normalvekt og bør være veldig takknemlig for det og konsentrere deg mest om å beholde vekta å få opp kondisjonen. Mange her inne bare drømmer om å nå normalvekt og fører sin private krig mot kiloene. Fint at du tar deg tid til å være litt apatisk en gang i blandt. Mental utkobling er viktig for å lade batteriene. Kos deg videre i vårsola, ingen vet hvor lenge det varer!! Ha en fortreffelig helg!!
c.AuthorAlias LilleMeg😉25. april 2002
Neimen... god morgen ;) Flere enn meg som har vært på "jogge"-tur ? hehe... jeg brukte da 45min på ei runde jeg hadde brukt maks 30min på for 2-3 år siden :P hehe... bare å komme i gang her...
kokosbolle dietten ja... *S* hehe... hørtes lovende ut (jeg leste det å i vg :P)
*klem* fra LilleMeg som å har fint vær i dag... (jogge mer ? :P)
😵63,6 kg

Har dere prøvd å hoppe strikk i vår?

Det har jeg!!!!!
De siste årene har jeg definitivt vært for tung i rompa til å få draget på denne urgamle sporten.
Men i år med et nytt, lettere og langt mere sprettent legeme hadde jeg alvorlige intensjoner om at jeg skulle bli med hver eneste gang min datter spurte, og ikke bare for å "stå", men som aktiv hopper.....
Vel, nå ha jeg forsøkt gjentatte ganger, og fått bekreftelse på bekreftelse på at denne sporten er ekstremt krevende og at 11-åringer definitivt er mere spretne og i generelt bedre fysisk form enn meg!!!
Det er bare så slitsomt at jeg kan ikke tro det selv en gang. Om man blir tynn av det vites ikke, men selvtilliten min i forhold til egen fysisk form har fått seg en alvorlig knekk!!!

Nei jeg kunne ønske meg en tredemølle i stedet jeg.
Tror egentlig jeg er en ganske lat treningsfreak.
Med tredemølle kunne jeg løpt av sted uten å forlate heimen. Men jeg får vel heller skjerpe meg. Jeg er nå helt på nippet til å begynne å løpetrene litt nemlig.
Men det er neimen ikke lett å komme i gang. Men på en annen side er det ikke like fristende å trene innendørs kveld etter kveld når vårsola varmer, fuglene synger og gresset spirer.

Ellers synes jeg fortsatt at det går smått med vektreduksjonen min.
Hvis jeg går ut fra at jeg i gjennomsnitt forbrenner 2500 kcal i døgnet (inkl trening og naturlig forbrenneing) vil det si at jeg forbrenner ca 17.500 kcal i uken. 5 av ukens dager spiser jeg ca 1200 kcal, dvs 6000 kcal totalt.
Det kan bare bety en ting og det er at jeg med min svært så stabile vekt, trøkker innpå ca 11.500 kcal i løpet av en helg!!!!!!! Er det virkelig mulig?????? (ha-ha-ha)......
Her må det være en smule avvik mellom teori og praksis dere!!!
Men jeg skal i allefall ikke gi opp.
Å leve lett gjennom uka tror jeg har stabilisert seg til å nærmest å bli en livsstil, men helgene har jeg nok litt å hente inn på.
Stå på da dere!!! Dere er kjempeflinke og motiverende for meg!!
April

3 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat74😌24. april 2002
Hei!
Og takk for sist. Strikk er gøy - selv om jeg nok alltid har vært mer svak for hoppetauet. Visste du forresten at strikk og hoppetau begge er ypperlig spensttrening? Spesielt strikk da. Spenst er vel noe av det vi voksne trener minst på - så jeg synes ikke du skal ta det inn over deg. Inviter helelr "damer" på din alder og se hvordan du ligger an sammenliknet med dem... ;)
Tror du ikke at kroppen din kanskje sparer litt på kaloriene? Jeg må si jeg tenker at om du er i så stor aktivitet som du sier så har nok spareblusset slått til... Når man trener som en toppidrettsmann så må man faktisk spise som en også... ;)
Hvis du vurderer løpetrening så sier jeg "vurder minidisk". På minidisk kan du høre på favorittcd'ene dine eller en lydbok mens du trener - uten at det hakker. Musikken overfører du lett fra pc eller stereoanlegg. Eller så kan du kjøpe/laste ned lydbøker åhøre på. Noen minidisker (en av sonys modeller iallfall) har også radio - så slipper man all den fuglesangen... ;)
Ellers så må jeg si at jeg har en liten mistanke om at mye av vekta di er muskler. Har du målt igjen i det siste?
Klem.
PS - se dagboka mi for 11/4...

Hei igjen - og takk for komplimentet.
Skjørtet fikk jeg sydd av en venninne. (Opplegget og dekorasjonene på det - som ikke vises - sydde jeg selv.) Korsettlivet er kjøpt online fra en site i australia - www.galleryserpentine.com. Slør og sjal er fikset selv (takk til innvandrerbutikkene på Grønland) og hårbøylen er lånt (av en venninne som også lagde den selv).
c.AuthorAlias ann-merete😃24. april 2002
Hei igjen!
Bra jobba ,April!!!
Jeg er av typen som lett for veldig mye å gjøre innendørs når podene kommer for å få meg med på basket,sykling,strikkhopping,badminton og you name it.
Jeg er nemlig veldig makelig anlagt,all treninga mi til tross.
Jeg unnsylder meg med at de vel kan leke med de andre ungene i gata.
Er ingen fan av hverken ball,eller aktiviteter som svetter ut mitt vanlige tøy!!!Høres sikkert helt forferdelig ut!
En sykkeltur er greit.Med minstemann blir ikke det lange turen uansett.
Det merkelige er at når ånden kommer over meg,eller samvittigheten begynner å bli litt for tynnslitt etter for mange dårlige unnskyldninger, så synes jeg det er veldig artig disse barnelekene.Da vil jeg liksom ikke gi meg i det hele tatt.
Dette opplevde jeg foran basketkurven hjemme.
Oppdaget at jeg hadde et skjult talent for å få ballen opp i kurven,og da var det gjort.
Husker ikke om barna slapp til engang!!!!!
Nei, noen super mamma kan jeg ikke betegnes som.
Men jeg er veldig flink med inneaktiviteter!!!!
Lesing,dataspill,bollebaking og lekseretting- der har du meg.
Så sender jeg mannen min ut for alt det fysiske engasjementet.
Ikke rart vi har et plettfritt hjem sier nå jeg!!!!!
Og dessuten ,ikke så rart kiloene ikke renner av meg.....
I dag etter å ha veid meg og av en eller annen mystisk grunn oppdaget at vekten hadde gjort et hopp i gal retning,bestemte jeg meg for å sette igang en virkelig innskjerpingskur.
Slutte å syte,og gå opplegget mitt litt kritisk etter i kantene.
Oppdaget bare til frokost med kontrollveiing av havregrynsskåla, at den innholdt 10 gram for mye,og at brødskivene i matpakka veide 30 gram for mye i forhold til rasjon.Gurimalla, det må jo bli kalorier av sånt!!!!!!!
..............................
Neida, jeg mente det ikke seriøst.Men det er klart at det må ha sklidd litt ut på porsjonene i det siste.
Derfor skal jeg dra det inn derjeg kan.
Faktisk kontrolveie litt innimellom for å sjekke at jeg ikke sniker rasjonene opp i mine sedvanlige porsjoner.Det blir fort kalorier nemlig.
Idag er jeg litt optimistisk det elendige resultatet til tross.
MUlig det var det jeg trengte,en påminner om at dersom jeg driter i opplegget mitt, så blir ikke vekta med nedover heller.
Så full skjerpings nå fremover.
Har allerede begynt å planlegge helgen,moro blir det ikke- men nå er jeg litt drittlei av å alltid rapportere dårlige resultater her inne.
Nå skal de siste kiloene vekk! NÅ!
Ikke i en difus fremtid...

Lykke til med de siste smørpakkene du også.
Kjempeinnspirerende og artig å logge inn på sidene dine!!!!!
c.AuthorAlias moms24. april 2002
Hei April!
Husker strikkhopping som en kjempemorsom aktivitet, men jeg tror nok at det hadde gått litt tyngre idag, ja! Med to gutter i huset snakkes det mer om fotball enn strikkhopping, så jeg har ikke blitt utfordret på det området ennå.
Ser du sliter med helgene. Jeg har ikke noe spesielt godt råd, men jeg prøver å kjøre veldig lett (mye frukt) på dagtid lørdag slik at jeg med god samvittighet koser meg med noe god "varm mat" av noe slag på kvelden. Det blir gjerne en sjokoladebit eller tre også fra ungene som spanderer av lørdagsgodtet sitt... Søndag prøver jeg også å ta det litt lett på formiddagen. Ingen overdådig frokost. Koser meg heller litt ekstra til middag og tar gjerne litt is e.l. til dessert. Etter middag prøver jeg å klare meg med en frukt eller lettkakao før det er natti, natti. Det går rimelig bra.
Du får ha en fortsatt god dag. Stå på med strikkhoppinga så kommer du til å få spenst som en kenguru! Moms
63,8 kg

Jeg er en stabil person

....vet ikke om jeg kan si det samme om personligheten min, men når det gjelder vekta er det ikke mye endringer.
Også jeg som synes jeg er så flink!!!!!!!!
Har i hvertfall ikke spist noe ureglementert siden mandag formiddag. Det vil si to og en halv dag! (hm, hm...) Det var kort tid gitt!
Føles som en hel evighet og jeg er sulten hele tiden!!!!!!!!
Nei slutt å syt April!
Dette går som en drøm dere, takket være så mange hyggelige mennesker som frekventerer boka mi. Jeg må bare beklage at jeg ikke klarer å besvare alle for tida, men døgnet har bare ikke nok timer.

Har meldt meg på -5 kg konkurranse hos Moken.
Forsøker å inbille meg at det er riset bak speilet i forhold til å angripe de siste kiloene. Men siden jeg ikke er noen lettskremt person,......nei jeg må stramme inn litt på helgene mine.
Ann-Merete sier at kunsten er å gjøre helgen todagers og ikke tredagers og det er nok lurt. Sist helg klarte jeg til og med å utvide til en tre-og-en-halvdagers, og da er det få dager igjen til kadaverdisiplin og slankeregime.

Ha en vidunderlig vår-ettermiddag dere. Hager og plener og busker og verandaer bare skriker etter våronn, og slikt arbeid gir bevegelse til frodige kropper!!! April
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ken😀23. april 2002
Hei April!

Takk for kommentar i dagboka mi!

Jeg leste det du skriver om at du beklager at du ikke rekker å svare alle. Det skjønner jeg så innmari godt, og det tror jeg de fleste her også er inneforstått med. Noen har mer kapasitet enn andre til tider, det svinger for alle.

Hilsen fra Ken.
c.AuthorAlias maia😃21. april 2002
Hei April!
Jeg er overbevist om at det ikke bare er vekten din som er stabil. Utfra hva du skriver, virker både kropp og sjel forutsigbar og stabil på meg. Lykkelige er mennesker som er omgitt av slike personligheter.

Har egentlig ganske lite å berette om, og det er jeg glad for. Håper på en peiode der uforutsette ting ikke skjer og hverdagen går som vanlig.

Er litt feig når det gjelder veiing. Men i morgen, i morgen, men ikke i dag.............

Vi snakkes. Hilsen maia
c.AuthorAlias ann-merete18. april 2002
Hei igjen,og takk for hilsen i dagboka mi!!!
Blir glad hver gang jeg ser du har vært innom.
Blir dermed supertrist at vi ikke får opprettholdt denne kontakten videre.Skulle så gjerne sett deg vel i mål,+ at jeg synes det er deilig å ha et sted hvor man kan gå med alle sine super forfengelige,noe navlebeskuende problemer i forhold til slankinga...
Føler jeg får masse inspirasjon på tunge dager her inne.
Ok det med flere i samme båt prinsippet,men også greit å suge litt entusiasme hos superslankerne her inne!!!!

Nå lader jeg bare opp til full innsats på min 2 dagers helg!!!!!
Prøver å affirmere masse gode tanker som skal korte ned helga fra 3 til 2 dager.
Se meg selv løpende nedover en sommereng slank og yndig....særlig!!!!
Men bikinien viker ikke avskrekkende nok,så noe må jo gjøres.
Men jeg er sikker på at vi får bonus for all treninga April!
Har allerede begynt å se tonede magemuskler,kan faktisk skimte de 2 øverste magemusklene samt 2 fine streker ned langs hver side av magen.Men nederst buler den jo litt ut enda, så de 2 siste kiloene SKAL ned.
Og helgen skal gjøre det for meg, hverdagene fikser vi jo allerede.
Men nå blir innspurten kortere enn planlagt,hvis vi skal ut her allerede den 30!!!!!
Er det virkelig ingenting vi kan gjøre?????????????
Gi meg beskjed dersom du får noe svar fra Webmaster.
Hadde vært hyggelig om vi kunne fortsatt vår kamp mot kiloene i fellesskap.Det er muligens litt enklere, og ialle fall mye hyggeligere!
Ha en super duper dag!
63,8 kg

Stikker innom innimellom

...men livet mitt går litt for fort for tiden på nesten alle mulige og tenkelige plan, hvis jeg ser bort fra på slankeplanet da. For der står det temlig stille.
Og det er ene og alene min fortjeneste.
Begynner å bli litt for flink til å drøye helgene nå, så jeg tror snart jeg behøver faghjelp for å komme meg på sporet igjen.
Denne helgen klarte jeg faktisk å tøye helt fram til etter mandagsfrokosten, da jeg trøkka innpå to kjempe brødskiver med roastbiff og alt tenkelig tilbehør.
Er godt oppdratt vet dere, kunne bare ikke risikere at pålegg fra helgens utsvevende gilder skulle ligge å bli skjemt..... Og roastbiff i seg selv er jo ingen dødssynd, det er jeg enig i, men begravd i majones og agurkmiks og,og,og... ja da har man litt å gå på i noen dager framover.
Jeg får forsøke å rydde fram litt mere tid slik at jeg får lest litt flere av dere andres oppbyggelige dagbøker og se om jeg finner igjen litt av deres gode inspirasjon.

Nytt delmål må være at jeg aldri skal veie mer enn 63 kilo på fredager en stund til, og så må jeg på en eller annen mystisk måte finne ut hvordan jeg skal bli kvitt de tre siste kiloene????? TROR JEG TRENGER GODE RÅD!!!!

Er i hvertfall veldig flink til å trene, men der stopper det liksom for tiden.... ha det kjempebra videre dere!!! April.
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias maia16. april 2002
Hei igjen, April.
Så koselig at du likte mitt noe grublende innlegg om å være sterk. ordene fikk jeg opprinnelig fra en venninne, som hadde funnet dem da hun var i en ekstremt vanskelig situasjon. Siden fant jeg en liten "plakat" med et nydelig bilde og de samme ordene i en bokhandel. Da bare måtte de havne på veggen min.
Jeg har en liten samling av slike visdomsord. Kanskje kommer det et annet sitat en annen dag.
Jeg ser likevel at dette tross alt ikke er filosofisider og at jeg får prøve å skrive litt om slanking også.
Jeg klarer bare ikke å registrer hva jeg spiser - det må være vanvittig kjedelig lesing for andre å få vite hvor mange brødskiver jeg har inntatt siste døgn osv.

Jeg kjenner igjen problemet ditt med å bli kvitt de siste kiloene. Jeg har brukt snart fire måneder på like mange kilo og det er ikke akkurat noe å skryte av. Jeg har dessverre ingen råd å komme med - dette fikser jeg ikke selv engang.
Det eneste jeg lurer på, er om du ikke kan si deg fornøyd med den vekten du har nå og stabilisere den i noen måneder?
Så kan du evnt. ta de siste kiloene over sommerferien eller noe slikt?

Ta tiden til hjelp, pass på at du ikke løper fra den med det aktive livet du lever nå.
I det jeg skriver, kom jeg på en sangtekst av Bjørn Eidsvåg, hvor han etterlyser et hittegodskontor for gyldne stunder.
Skal se om jeg finner den teksten ved en senere anledning, så kan jeg filosofere litt mer.
Ta vare på deg selv og de rundt deg, April. Klem fra maia
c.AuthorAlias Line M16. april 2002
Takk for "besøket". Det er Moken som nå organiserer en konkuranse for "oss" i 60 kg klassen. Den starter førstkommende torsdag, som da også blir "offisiell" veiedager. Dette må jo være en motivasjonfaktor for deg, slik at du mister de resterende 3 kg'ene
Meld deg på og heng med...!!! Line c,")
c.AuthorAlias Viola16. april 2002
Jeg kan jo bare si at jeg synes du er kjempeflink, jeg. Gode råd tror jeg nok ikke jeg er den rette til å komme med...jfr. min egen vektkurve! Og du er jo flink til å trene, så med litt mer kustus på matinntaket så kommer nok de der siste til å skrumpe inn av seg sjøl!
Klem, Viola.
c.AuthorAlias ann-merete16. april 2002
Ja,jeg var egentlig bare innom for å lete etter litt inspirasjon og hete tips selv.
Er inne i en litt giddalaus periode,hvor det eneste som virkelig er verd å skryte av er at jeg fremdeles trener mye.
Mulig vi vinner litt på det,April at vi ikke slurver unna der, men etter vekta å dømme om dagen er det mulig det kun er en ønskedrøm.
For mitt vedkommende,er det kun helgene som er bøygen.Hverdagene er så godt innarbeidet med sunn mat og itte no attåt, at de går mest av seg sjøl.
Mulig det er derfor kroppen er så ivrig etter å synde i helga.
Jeg er med på at man skal unne seg noe, men det er ikke noe som er rett beskrivelse for hva jeg bedriver i helgene.
Det er stort sett mye av alt,ikke litt av noe.
Har en jobb å gjøre skjønner jeg,men er ikke spesielt motivert.
Skal derfor hive min syndige tankegang vekk fra din dagbok,og bare ønske lykke til med de siste tre.
Sommeren er rett rundt hjørnet, og jeg bare lurer på hva som kan inspirere til bukt med mine siste kilo når ikke den avskrekkende tanken på bikini gjør det engang???????

Snakkes! Ha en herlig uke!Med fiber ,frukt og vann......(nam,nam?)
c.AuthorAlias pæreformen16. april 2002
Hei April !
Takk for kommentar i dagboka mi. Hemligheten min til fin vektnedgang eh... ingen trening *s*, kuttet ut sjokolade, fet mat, brus, øl... Men nå har jeg sprekt, ingen nedgang, men oppgang.
Jeg er som folk flest, klarer å motstå alt untatt fristelser. Det går den veien nå iallefall. Men nå skal, skal, skal og vil jeg at noe skal skje. Så det spørs om ikke jeg må trene litt ja !
Ha en fin dag :-)
c.AuthorAlias Eterna16. april 2002
Kanskje kroppen trenger å stbilisere seg litt. Det er slett ikke bortkastet tid å la den få tid til det. Men jeg skjønner din utålmodighet, kan liksom ikke vente til alle kiloene er vekk. Du er snart ved målet og har gjort en kjempe jobb!! Vet du at stress gjør at man legger på seg? Leste akkurat om dette. Man legger spesielt på seg rundt midjen av stress. Kanskje du bør prøve å ta det litt mer med ro i svingene selv om det ikke er lett. Har selv en ledende stilling, tre barn, eget hus og mann som alle krever sitt og jeg må innrømme at det blir en del stress selv om jeg egentlig trives. Jeg er helt sikker på at du vil nå ditt mål. Majones er ikke spesielt lurt. Husk å drikke mye vann særlig før hvert måltid. Spis av en mindre tallerken og forsyn deg en gang. (ser mye ut på en mindre tallerken) Treningen vil sannsynligvis føre til at du går saktere ned i vekt, men du omdanner fett til muskler. Har du målt deg jevnlig under slankeperioden. Jeg synes du er kjempeflink og har funnet veien til et slankere liv. Følg den og gi ikke opp.

Ha en strålende uke, det er April!
c.AuthorAlias cat7416. april 2002
Vel... jeg har ingen gode råd å avse for tiden, men dersom det kan være noen trøst så er overspising til frokost den sunneste formen for overspising du kan gjøre... ;) Fordi magen har hele resten av dagen å stabillisere matinntaket på. (Man spiser vanligvis mindre resten av dagen - og har en bedre forbrenning - etter en skikkelig frokost.) Trener du godt så tåler du nok både agurkmiksen og majonesen. ;)
Klem og lykke til med de 3 siste.
63,5 kg

sort belte i beherskelse!!!!

Skulle ikke logge meg inn her i dag, da, men jeg måtte bare fortelle om gårdsdagen og et svært vellykket rekordforsøk i beherskelse!!
Jeg hadde nemlig "beordret" en konditor-forsker-ekspert i å teste ut en spesiell Brownies-resept (å nei, nei, nei, jeg jobber IKKE i kakebransjen) til en spesiell sak.
Han kom med resultatene til meg i går tidlig, plasserte verdens mest kaloriririke lekre bomber på pulten min i forskjellige utgaver, frosne, tinte, kjølte, varmete osv.
Jeg skulle selvsagt smake på herligheten og gi klarsignal.

Jeg smakte på en bitte liten bit, og som ekstrem-ekspert på alle typer sjokoladekaker hadde jeg ingen problemer bare etter en liten bit å bekrefte at resepten var riktig.
Resten av dagen hadde jeg da uante kilo brownies stående på skrivebordet og lot alle som kom innom smake og jeg spiste ingen ting, ingen ting dere!! var ikke det litt av en bragd??? (Kommer til å angre på forsakelsen resten av livet, men, men)

Dette er faktisk en prestasjon som direkte kan sammenlignes med å sette en innbarka knarker til å passe en usikret last heroin uten å smake et gram, evt som å la bukken passe havresekken osv....

På slutten av dagen delte jeg ut resten og tok med tre stykker hjem slik at mann og sønn kunne ta med et stykke til seg og et stykke til farfar som jeg visste de skulle sykle å besøke.
Og kakene var faktisk så gode at da de kom hjem hadde de ikke en gang tid til å parkere syklene før de måtte inn å rapportere om kakenes fortreffelige smak!!

Dette var dagens rapport, nå kan jeg bare sitte her å kose meg med vannflasken min og glede meg til knekkebrødlunsj, gulrøtter og trening i kveld. April!!!!!!
10 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola12. april 2002
Steika sild, dette var litt av en historie! Vedder på at den viljeanstrengelsen svei av et par ekstra kalorier også! Det sorte beltet har du definitivt fortjent, men det kommer nok snart til å henge ganske slapt rundt midja så jeg håper inderlig det går an å spenne det inn noen hakk?
Viola
c.AuthorAlias line M11. april 2002
Du er jaggu flink. Stolt skal du være, gid det hadde vært meg...!!!
Klem Line
c.AuthorAlias Litago11. april 2002
Jeg fryser på ryggen....., - du har uante indre krefter April!
Å så brownies da... som er det nest beste i hele verden!!
Jeg synes jeg er flink som går forbi dem i butikken hver dag uten å kaste meg over dem, men å ha de stående fremme foran meg en hel dag og å kjenne den liflige duften i neseborene UTEN å røre, - nei det er en bragd uten sidestykke!!!!

Det er så godt å høre slike historier. Neste gang jeg er utsatt for en fristelse skal jeg tenke : "Når April kan motstå så kan jeg motstå det også." Håper det hjelper!

Klem fra Litago
c.AuthorAlias maia10. april 2002
Kjære April!
Det å motstå en hel mengde med brownies i alle varianter er utenfor min fatteevne. Jeg vet med sikkerhet at dette ville jeg ikke greid.Aldri i livet! Du er fantastisk.

Til ære for deg, gjør jeg følgende endring av "dagens ord" i min bok:
1. Stryk siste setning.
2. Erstatt denne med:"-å la være å smake på vidunderlige brownies, selv når jeg får dem ferdig servert..."

Du må være vanvittig stolt av deg selv! klem fra maia
c.AuthorAlias Emma6610. april 2002
Bare ordet Brownies bringer meg rett tilbake til 1985 da jeg var Au Pair i USA og smakte disse kaloribombene for første gang. Jeg hadde lagt på meg flere kilo - noe som ikke var spesielt uvanlig for jenter med samme profesjon - og slanking var et stadig tilbakevendene tema .. Det var to ting som var spesielt vanskelig - nemlig Brownies og iskrembarer hvor du fikk kjøpt de herligste egenkomponerte is bomber... Ja, ja - det var DEN gangen det ! (Da jeg var ung og uovervinnelig, nå er jeg bare ........ )

Du har nok litt rett når det gjelder dine "fordommer" mot folk som er tallknusere av yrke - og det er en kjent sak at man ikke akkurat scorer poeng av å fortelle i selskaper hva man driver med .. Generelt tror jeg aldri at slike "rykter" oppstår fra det store intet, ingen røyk uten ild o.s.v. Men heller ingen regel uten unntak - opp gjennom årene har jeg truffet de mest festlige revisorer med kjappe replikker og glimt i øyet .. Er det ikke Tande P som driver med sånn kvalifisert gjetting på Lørdagskveldene ? Jeg har faktisk ikke sett det .. har ikke vært hjemme de fem siste lørdagene i allefall .. Ja, ja - trøst deg med at du ikke er alene om Gulerøtter og knekkebrød: legger man godviljen til så er det UTROLIG godt !

Emma66
c.AuthorAlias kikki10. april 2002
HELT UTROLIG!! Tror jeg kunne trengt bare litt av den selvbeherskelsen du viste. Du er superfink.

Klem kikki
c.AuthorAlias ann-merete10. april 2002
Dæven ,du er flink!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(var det nok utropstegn tro?)
Kan ikke helt se megselv i samme situasjon greie noe tilsvarende,men jeg kan også være skikkelig stabeis så kanskje?????
Uansett- en bragd av de sjeldne,synes nå jeg.
Masse ros og skryt skal du ha!!!!!!!!
Om vi angrer disse forsakelsene i etterkant,kan nok være.
Men jeg prøver å tenke på at med litt flere forsakelser så langt, hadde jeg ikke trengt å være her i det hele tatt....
Så lenge vi ikke forsaker alt hele tiden,tror jeg vi kan ha godt å nyte livet litt dråpevis til tider.Mat og godis kan jo erstattes med andre goder, som kos og sex !Det er mange måter å ta for seg på.
Men at livet også skal nytes,er jeg den første til å hive meg på.Hordan det skal nytes ,se det får bli opp til den enkelte!!!!
Ha en fortsatt super slankeuke!!!!!
c.AuthorAlias AM10. april 2002
Jøye meg.. nå er jeg imponert!!

Brownies er jo sååååååå godt!!! At du klarte å la være å si til deg selv at: en skader jo ikke.
Det hadde nemlig jeg gjort!!! KJEMPE BRA.. stå på videre slik.. og det kommer nok flotte reslutater på løpende bånd!

Klem fra AM
c.AuthorAlias tøysa10. april 2002
Det var da voldsomt....(knekkebrød er myyyye bedre.myyye,bedre,bedre(psyking))*S*

Du har helt rett.Det er bedre å takle få kilo enn å ta skikkelig skippertak.Men nå er vi jo her da...med skippertakene våre.(og tiden gikk og tiden gikk tralalalala.vips +en bunke med kg)Det får bli en lærepenge.....enda en gang.

Kos deg med knekkislunch og en god økt i kveld...
c.AuthorAlias pæreformen10. april 2002
Hei April !
Tar av meg hatten, bøyer meg i støvet og tar bølgen. Du er kjempeflink. Ser for meg April, trassen og standhaftig bak en haug med brownies :-)
63,8 kg

på''n igjen med godt mot

Hei! Nå er jeg tilbake igjen med ny frisk etter en herlig påskeferie og jobbing døgnet rundt siden.
Det betyr at det har vært lite tid til trim, men det har ikke vært problemer med å rekke å spise, så derfor ble det et skritt tilbake igjen, men det får så være.
Får bare skjerpe meg utover og være flink til å ikke lage lørdagskvelder ut av alle kvelder.

Det er en herlig tid da!!!!!
I går kveld klargjorde mannen min sykkelen min, og den er bare SÅ god å sykle på, så jeg skal forsøke å bruke den mest mulig utover.
Datteren fikk ny sykkel også og er i syvedne himmel. Siden hun fortsatt ikke er spesielt merkebevisst i forhold til slikt sportsutstyr enda, var hennes eneste "krav" at sykkelen ikke skulle være rosa og ha kurv foran!!!
Men nå kan vi sykle sammen til stallen for eksempel, dit er det nemlig for langt å gå slik at vi alltid bruker bil.
Nå kan vi sykle sammen når vi har tid til det.

Ser at dere andre er flinke til å følge opp egne og andres dagbøker så jeg får prøve å ikke være annerledes, det er i hvertfall helt tydelig at sliter man med vekta, må man jobbe med saken kontinuerlig og jeg er definintivt typen som trenger en vaktbikje som puster meg i nakken. Så takk og lov for alle "vaktbikjer" her inne. Ellers har datteren fått konstatert hveteallergi (ikke glutenallergi)
Dette har krevet en god del omstilling av familiens kostholdsrutiner, men det er faktisk ganske greit i forhold til at vi nå bare må holde oss unna halvfabrikata og junkfood.
Heldigvis har jeg en herlig familie og mange skjønne venner som baker og styrer med råvarer som passer inn i systemet. Og etter 6 uker med hvete- og soyafri kost er dattren et "nytt" menneske, så vi får bare håpe at vi har knekt en kode nå.

Jeg skal forsøke å være flink til å oppdatere her samt skrive litt hilsener framover, men jeg har det temlig hektisk så dere får bære over med meg!!! Ha en super våruke!!!!! April
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Litago10. april 2002
Hei April!
1000-takk for koselige ord i dagboken min. Ble helt paff jeg, får koselige meldinger allerede første dag!
Og så mye du har gått ned!! Du er en virkelig inspirasjon April.
Jeg er helt sykkelfrelst. Tar meg gjerne en sykkeltur hver dag. Må innrømme at jeg enkelte dager bare "daffer" ivei, men andre dager står jeg på! Sykkelen min er forøvrig både lånt og gammel (kanskje jeg ikke kan kalle den min??), men er absolutt bra nok. Det viktigste er at man gjør noe som er gøy!

Klem fra Litago
c.AuthorAlias maia9. april 2002
Hei igjen, April.
Godt at du er tilbake.
Er det ikke deilig at det er blitt vår? Jeg sykler fram og tilbake til jobb, det tar ca. 8 min. på flat landevei.Ikke akkurat den store trimmen, nei.

Vi kjøpte også ny sykkel til datteren vår lørdag; en lekker, fargerik herresykkel (!) med haugevis av gir.
Så nå er lykken fullkommen!

Når det gjelder innlegget til meg fra Diablito, er jeg selv i tvil om hvordan jeg skal oppfatte det.
Bakgrunnen for det finner du på nicket "Ukas råd".

Vi går mot deilig sommer, med eller uten de siste kiloene. Nyt det og kos deg, det fortjener du. Hilsen fra maia
c.AuthorAlias Emma669. april 2002
Hei April ! .. i dobbel forstand, om du skjønner hva jeg mener.

Takk for herlig og l a n g t innlegg i dagboka mi. Du skriver jo som en prest ! Har du også hatt skrivemaskinskurs på skolen og lært den såkalte "touch metoden" - på godt fransk å skrive med alle fingre ... vi som hadde det vil alltid ha noe å le av i allefall. Farts test og 25 skrivemaskiner med kulehode og rettetast.. say no more !

Jeg må vel bekjenne at jeg lyver litt når jeg forteller at jeg spiser kun en skive til frokost. Jeg skulle skrevet blingse. Jeg baker brød selv, og de er stappfull av sesam, lin og solsikkefrø .. dermed så blir ei brødskive like energirik som to ordinære. Jeg har veid dem .. Via Helsevakten som du anbefalte fant jeg ut at min meny bestod av omtrent 1200 -1300 kcalorier pr. dag. Med litt trim skulle det være greit tror jeg. Hadde jeg holdt meg til menyen ville dette bli -1kg i uka. Men siden jeg alltid skeier ut litt i helgen så blir det alltid mindre enn det. Fornøyd med en halvkilo ned jeg. Men ikke OPP da !!!! Strever enda med å komme over det. Var motivert og forberedt på det til jul, men ikke nå.. trodde påska var sånn ferie hvor du la igjen ekstra kcaloriene i skiøypa - men den gang ei !

Men hva annet kan man gjøre enn å stå på videre ?

Emma66
c.AuthorAlias Eterna9. april 2002
Jeg er ny her og har fulgt med deg en måneds tid. Du er virkelig flink både med vekta og skriving. Det er bare moro å se hvordan du får det til. Håper selv en gang å nå dit du har nådd og lengre til. Vi er nokså like i alder og høyde (men for tiden ikke i vekt) derfor har det vært naturlig å se hvordan du har gått fram. Jeg innbiller meg jo at det blir vanskeligere med årene å få av seg kiloene. Stå på videre og kos deg i vårsola!
c.AuthorAlias tøysa9. april 2002
Heldig du som har en GOD sykkel,det har jo litt å si det da.
Og dattern i huset som har fått ny sykkel nå!Kan tenke meg hun er STOLT!Det minner meg om da jentungen min skulle få sykkel,(herregud det er 9 år siden!?)
Hennes krav var de akkurat de samme....Rosa med kurv foran.Sååå stolt "atte",også så søte de er når de med rett rygg tråkker rundt på sine rosa sykkler med kurv!(veldig viktig det der med kurv gitt)
Forretsten godt å høre at ny kost har hjulpet.Det er veldig mange som sliter med det samme nå.Hun sunes ikke det blir kjedelig uten "vanlig" mat da?

Ha en flott "mye å gjøre uke" April,og velkommen tilbake...
c.AuthorAlias ann-merete9. april 2002
Hei!
Herlig at du er tilbake, og takk for innlegg i dagboka mi!!!

Fint å høre at du har hatt en knall påske,og du er i alle fall i godt selskap når det gjelder å ha fått med deg en liten påskekilo på veien!!!
Men som du skrev i dagboka mi også, livet er heldigvis mer enn slankekurer.
Jeg kan sikkert virke litt hysterisk når jeg gruer meg i forkant av en fest pga utfordringen den er matmessig, men jeg kan love deg at når jeg først har gått,så er ikke jeg den som pirker i maten og surmuler.
Jeg tar heller konsekvensene i etterkant,eller planlegger litt godt i forkant.
Denne helgen gjorde planleggingen i forkant, at vekta var stabil på mandag, så det går tydeligvis an.
Synes det er greit å være litt skadeforebyggende,jeg er tross alt på slanker'n ,selv om jeg vet å sette andre ting høyere-heldigvis!
Jeg unngår ikke selskaper eller andre sosiale sammenkomster fordi jeg skal ned i vekt, så langt kommer jeg aldri til å drive det, til det er jeg en alt for stor livsnyter.
Jeg klarer jo ikke å bli deppa selv når pila peker i gal rettning,men jeg klare å skjerpe meg- så alt i alt er jeg fornøyd med tingenes tilstand!
Synes vi er flinke jeg!
Vi reiser oss opp igjen og går på med nytt mot, og slikt kan jo bare betale seg i suksess eller hva????
Nå får du jo -alt slitet til tross- litt drahjelp i at junkfood og helfabrikata middager tydeligvis er helt ut,så man kan jo se det positive i det.
Der er du helt suveren!!!Barna dine må jo forgude deg!!!
Tror du er et helt særdeles unikt menneske!!!
Så i det skjulte håper jeg vi ikke lykkes så alt for raskt i våre bestrebelser nedover på vektskalaen, for jeg vet at deg vil jeg savne!!!!
Men ha en super slankeuke!
Tross alt!!!!!

c.AuthorAlias moms9. april 2002
Hyggelig at du er tilbake April! Her er det også en hektisk hverdag etter noen avslappende påskedager. Jeg klarte meg bra i påsken, men fikk et anfall av alvorlig godtesug sist uke - akkurat da alt påskegodtet gikk til halv pris... Nå har jeg endelig klart å skjerpe meg noen dager, så jeg håper jeg er på rett vei igjen. Som du sier selv, her får vi piske litt på hverandre, men også motivere. Ha en fin dag.
Moms
62,9 kg

Vil bare ønske alle en riktig god Påske!!

Det går litt hektisk for seg for tiden så jeg har ikke hatt tid til å stikke innom, og nå tar jeg ferie fra dagboka, og/men ikke fra slankinga(?!?!).
Selv om jeg synes jeg har vært flink denne uka i forhold til matinntaket ser det ikke ut som om vekta ønsker å respondere, så det får bare gå som det går.

Regner med at jeg har flere kilo å jobbe med etter påske.

Uansett får jeg forferdelig mange kommentarer for tiden og jeg setter egentlig ikke så veldig stor pris på all oppmerksomheten rundt akkurat det temaet.
Jeg vet at det er positivt ment, men likevel er det en prøvelse. Når jeg prøver å snakke/mumle det vekk eller late som om jeg ikke hører det, blir oppstyret enda større....
Tror egentlig skrekken rundt kommentarene er forbundet med, "hva om jeg er like feit igjen innen sommeren?" (men innerst inne er det litt gøy,da)

Påsken skal gjennomføres i tradisjonell stil på familiens hytte og som nevnt tidligere er familiehyggen vår i tillegg til veldig mye moro, sterkt knyttet opp mot god mat, mye mat og hyppig inntak...

Jeg har hovedansvaret for fire av middagene, og *hi-hi-hi* da skal hele familien spise retter fra Grete Roedes kokebok, "Lett og lettvint"..... og jeg skal ikke si et ord. De skal bare sitte der og meske seg med de nydeligste retter, lykkelig uvitende over den sørgelige mangelen på rømme og fløte... Det hele kommer imidlertid til å kompenseres med god vin (høyst sannsynlig hver dag), kaker, kvikklunsj og marsipan, så totalen kommer likevel til å overgå de aller fleste kurer som diskuteres her inne.

Men det som er viktig i påskedagene er å kose seg, lade batterier og ikke ha dårlig samvittighet i forhold til spising!! Det er i hvertfall min påskehilsen til alle, og så kommer jeg tilbake med ny frisk etter påske, med innspurt mot neste sportsesong...... bikinisesongen!!!!

Solfyllt påskehilsen fra April som trenger litt ferie fra jobb og forpliktelser!!!!
11 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete4. april 2002
Hei!
Er tilbake etter påske, og gleder meg til nytt innelegg fra deg!
Tusen takk for kommentar i dagboka mi,jeg hopper i stolen hver gang jeg ser at du har vært innom-så det blir satt umåtelig stor pris på!!!!!!
Hadde en fin påske, selv om jeg har følt meg som en opplåst ballong nå i noen dager i etterkant.Og det til tross for lett-middager de luxe og meget moderat innhugg i barnas påskeegg til meg å være....Skal oppdatere vekt først i morgen,så får vi se hvor iherdig skadekontroll som må iverksettes.
I går kjøpte jeg en bukse i str 38 i alle fall, så jeg lever på det foreløpig!!!!!!
Er veldig klar for siste distanse nå, så heretter er det full gass videre til målet.April kom litt som en bombe, gikk plutselig opp for meg at sommeren er rett rundt hjørnet,og ikke i en difus fremtid langt unna.
Gleder meg til du er tilbake.
Er ikke det samme her inne uten deg.
Håper all jobbinga di denne uka, har resultert i at evt påskekilo er forsvunnet som dugg for sola.
Heier på deg i alle fall!!!!
c.AuthorAlias maia2. april 2002
Kjære April.
Så er det over. En verdig og høytidelig avskjed for et menneske som fortjener alle de vakre ordene som ble sagt. Hver blomst, hvert ord, hver hilsen som ble framført fortalte om en som vil bli savnet, men aldri glemt. Slik skal det være.
Lurer egentlig på hvorfor jeg skriver dette til deg - men har en følelse av at hvis vi hadde møttes på en annen arena, kunn vi blitt gode venner. Er litt uforpliktende å dele disse tankene med deg samtidig som jeg føler at du forstår.

Mandag er jeg tilbake på jobb - trenger noen dager til meg selv nå, før jeg igjen kan stille opp for andre.

Vektmessig tror jeg nok at jeg har gått opp noe, men har bestemt meg for ikke å veie meg før mandag. Da er jeg tilbake i min egen dagbok, dersom ting blir som jeg tror.

Takk for at du er der, April. Klem fra maia
c.AuthorAlias maia30. mars 2002
Kjære April.
Tusen takk for gode ord i boken min.
Er glad for at du har hatt en fin påske. Følger med på deg, det er så oppmuntrende å lese innleggene dine.
Klem fra maia
c.AuthorAlias tøysa22. mars 2002
Ååååå du da!
Sjokoladekake........det fremkalte lysten dèt (på noe søtt altså,det er ikke "søtsaka" som skal til på andre lyster her)
Må bake til påske jeg nå.Søren!!!!
c.AuthorAlias Inemor22. mars 2002
Hei jenta mi!
Tusen tusen takk for kommentaren..
i dag føler jeg meg så GLAD! Det er dødsgøy å slanke seg her inne, hadde aldri aldri klart meg uten denne siden tror jeg!
Håper at du får en fantastisk påske, du virker helt topp! :o)
c.AuthorAlias ann-merete22. mars 2002
Hei, og takk for alltid hyggelig kommentar i dagboka mi!!!

Måtte smile litt når vi var inne på tema hvem man kan sammenlignes med av mer kjente figurer!!!!! Kan tenke meg du er en krysning mellom Anne Cath Herland og Hege Schøyen!!!!!
Du har jo en herlig humor og humør ikke minst!!!Masse selviroeni og kjapp i replikken!!!!!Det er nok deg ,ja!!!!!!
Og mannen min som synes jeg er Dina!!!Thi-hi.
Så selv om vi mener mye likt, arter vi oss nok litt forskjellige på bånn.Det er gøy å tenke på synes jeg!!!
Føler på mange måter at jeg kjenner deg, og ut fra den du er her inne , liker jeg deg i alle fall veldig godt.
Men så har jeg sansen både for Anne Cath og Hege jeg da.

Ellers er påsken mye i mine tanker også.
Regner med et lite tilbakefall på vekta jeg også, men synes i grunnen det er greit.
Har vært litt for fiksert på kropp og trening den siste tida, så noen dager med marsipanegg,kvikk-lunsj og cola, får gå.
Skal også prøve å innspirere til lett-mat ellers, og dersom jeg melder meg frivillig til innsats på kjøkkenet, går nok maten ned okke som- det har du rett i.
All maten blir jo balansert med aktivitet i skiløypa, og turgåring ellers, så håpet er at ikke for mye er ødelagt etter påske.
Heldigvis er det enda litt fram til bikinien skal på i alle fall.
En tur i solarium har ikke akkurat gjort underverker med min grågustne vinterhud,så det er av flere grunner jeg er glad til at det er en stund til vi må strippe stakken.

Men ha en herlig påske!!!!
Nyt alle sider av den, og gleder meg til å høres igjen til siste innspurt over påske!!!!!

c.AuthorAlias oda22. mars 2002
ja vi er på samme vekt du dette skal vi klare!!om det blir bikinisommer i år så blir det min første hehe. Vi snakkes over påske. Stor påskeklem fra Oda.
c.AuthorAlias Ally22. mars 2002
Har vært skeptisk til kommentarer når jeg har gått ned jeg også, av samme årsak som du nevner. Fallhøyden blir så stor hvis det kommer tilbake igjen. Dessuten hører jeg jo mellom linjene kritikk av hvordan jeg så ut før... Traff en tidligere kompis på byen en gang som sa Før var du tjukk, og nå er du tynn. Han fikk seg en lusing over kinnbeinet. Jeg var jo meg før også, og tar meg nær av det på vegne av mitt tidligere jeg. Og nå har jeg jo gått litt opp igjen..æsj.

Godt å høre at du (mitt forbilde!) også skal kose deg litt i påska. Jeg tror vi bare får satse på mye friluftsliv i tillegg! Ikke at det blir så fint vær her da. Men sats har vel åpent?

God påske, April!
c.AuthorAlias moms22. mars 2002
Må bare få ønske deg en riktig god påske. Kos deg med lette retter + påskegodt attpå. Tror det er riktig at vi unner oss litt i påsken og så går på med krum hals etterpå for å kvitte oss med de siste få kg vi skal ha unna.
Klem fra Moms
c.AuthorAlias tøysa22. mars 2002
Ha en forferdelig herlig påske April!
Kos deg glugg,det har du vel fortjent?
Jeg gleder meg til mmmmmarsipaaan.Skåler til deg kl.2100 skjærtorsdag (langfredag,påskeaften,og 1.dag)
Ha det godt så lenge.
c.AuthorAlias cat7422. mars 2002
Hehe... jeg tror det der er en god slagplan for påsken. Sunne middager når du kommer til ved kaserollene og mye sol og frisk luft. Jeg må bare si at jeg helt har forelsket meg i SATS sitt motto - illustrert med en kvinne med tenna godt plantet i en ostedryppende pizzabit - "Sterk nok til svake øyeblikk." Det er nettopp sånn jeg ønsker at livet skal være... At en sunn livsstil kommer bortimot naturlig (grønnsaker, frukt, vann, trening, en hverdag i bevegelse der hvor bein, rollerblades og sykkel er de naturlige framkomstmidlene og godtespising er begrenset til lørdag), men at man heller ikke er hysterisk om det skulle bli en uventet pizzakveld eller om en bursdag skulle komme litt brått på. Jeg håper virkelig dette er det siste året mitt hvor jeg har mer enn fem vinterkilo...
Klem og god påske!
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.