← Alle dagbøker
diarist.Alias

Anneli

54 år167 cm26 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start76,2 kg
Sist64,9 kg
Endring−11,3 kg
BMI nå23,3
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
5. desember 200128. juni 2002
😊64,9 kg

Nå begynner jeg å nå målet

Har jobbet hardt en måneds tid og ser at resultatet kommer. Ikke bare har jeg gått ned, men vekten holder seg også stabil mellom periodene jeg prøver å telle kalorier. Det er bra. Nå har jeg samme vekt som før jeg ble gravid. Utrulig å tenke på at på et år har jeg gått opp 30 kg og ta de av igjen. Man skulle tro jeg jeg skulle være full av stekkmerker og annet kiipe ting, men det er jeg faktisk ikke. Det eneste jeg kan si jeg merker er at jeg har litt løsskinn på magen og puppene henger litt mer (jeg greier ikke lenger "blyanttesten"!

Ha en riktig fin slankedag alle sammen
65,5 kg

Endelig ser jeg 65-tallet!!!!

Etter en lang slankevår ser jeg endelig målet nærme seg med stormskritt! Nå er jeg snart tilbake til det jeg var før fødselen og det føles bare ubeskrivelig deilig. Aldri skal jeg legge på meg så mye - det er et personlig løfte til meg selv.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sindy😉9. juni 2002
Hallo.

Det er mitt mål å nå 65, jeg veier i dag 71.6, da har jeg litt øver 6 kilo å det skal jeg klare, for i dag har jeg begynnt, det har vert så mye tullspising på meg i det siste, at nå får det være nok, dette SKAL jeg klare..

Du må bare skrive til meg det er kjekt å snakke med andre som holder på med slanking...

Klem fra Sindy
😌66,5 kg

I''m back....

...etter en liten "slankepause". Nå skal de siste kiloene av - så enkelt er det!!! Mitt mål er å gå ned til 63 innen utgangen av måneden...så får vi se hvor relalistisk det er.
😌67,1 kg

Kun vektoppdatering

Kun vektoppdatering
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias aha16. mai 2002
Heisann

Starter -5 kilo konk. på mandag. Lyst til å være med?
Klem fra aha
😌67,7 kg

Vekten ser bedre og bedre ut, men...

...jeg er kjempestressa! Svigersen skal komme på besøk i morgen og huset ser bomba ut! Jeg har nettopp pusset opp kjøkkenet, gangen og gjesterommet. I tillegg har jeg pusset opp 4 stoler og en sjenk. Nå er det bare gardinene til kjøkkenet som skal sys. Alt dette har jeg gjort siden torsdag!! I tillegg har jeg en liten datter på 6 mnd som skal vakes, mates, skiftes på og koses med. Er jeg på tur å bli hyper??? Er nok litt uvant med å gå hjemme hele dagen så jeg regner med at ting skal roe seg etterhvert.
68,1 kg

Er litt trøtt for tiden

Vekten ser bra ut og jeg er fortsatt flink til å trene. Har begynt å trene på SATS og er veldig fornøyd. Eneste problemet er å få barnevakt når pappaen er bortreist. Lllejenta er bare 5,5 mnd så jeg tenkte å vente litt med barneparkeringen. Skal likevel satse på å trene minimun 3-4 ganger uken.

Stå på jenter....sommeren nærmer seg med stormskritt!!!
68,6 kg

Nå skjønner jeg ingenting!!

Etter en lang ferie hjemme hos mine foreldre er jeg endelig tilbake i tigerstaden. Jeg har ikke veid meg på ca en måned og var rimelig skeptisk til å gå på vekta...men ble så til de grader gledelig overrasket! Jeg hadde håpet at jeg ikke skulle ha lagt på meg, men at jeg skulle ha tatt av kom som en kjempeoverraskelse. Jeg har nemlig fråtset i god mat og drikke pluss MASSE sjokolade. Jeg regner med at det er den daglige trimturen som har gitt resultater. Jeg er iallefall kjempeglad og fikk motivasjon til å fortsette med trimmingen.

God påske alle sammen :-)))
70,0 kg

Ikke så bra.....

Etter 3 uker hjemmefra har jeg skeiet helt ut!!! Sjokolade flere ganger om dagen og ingen kontroll på mengde mat til middag. Nå vet jeg at 65 kg før påske er helt urealistisk! Min samvittighet er svart. Huff, huff dette er deprimerende. Nå må jeg skjerpe meg....Noen oppmuntrende ord hadde hjulpet nå!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias ¤tiili¤23. mars 2002
hei du!

synes du har vært kjempeflink til nå, jeg!
og du er jo bare menneske du og!!!
tror ikke det er mer enn 3 prosent av de menneskene her inne som hadde klart å holde seg unna sjokoladen når den står på bordet... jeg hadde ikke klart det i hvertfal!! :o) så ikke ha dårlig samvittighet for det!! det er jo bare for en periode! synes du er sprek som driver å tar deg opp så godt etter svangerskapet!! :o) det er mange som ikke klarer det noe serlig! og jeg ser med spenning frem mot den dagen det blir min tur (blir nok ett par år til..) :o)

lykke til vidre!

og så må du huske på å unne deg litt ekstra i påsken :o)

*stor klem*

lille meg :o)
c.AuthorAlias Inemor20. mars 2002
Heisann, og stå på videre. Du klarer det du vil bare du går inn for det!
c.AuthorAlias cat7414. mars 2002
Det er jo trist, men ... du har jo ikke gitt opp.. det blir bare en liten strafferunde (sånn som på skiskytinga, vet du). Og har du lært noe så var det vel kanskje ikke så dum en erfaring likevel? Du går vel ikke i den samme fella så veldig mangge ganger?
Klem.
c.AuthorAlias Minelli14. mars 2002
Uff, da, Anneli!

Ikke godt med svart samvittighet. Den tynger nok mer enn noen ekstra gram på kroppen. Den gjør ihvertfall det hos meg!

Hva så om du ikke greier 65 til påske? Det spiller ingen rolle, vel, om du ikke hadde planer om å presse deg inn i noen klær, da. Da er det litt annerledes...

Legg de siste ukene bak deg nå, og se på det som en erfaring. Nå vet du jo hva sjokolade an mass og mye middag gjør med både kroppen og humøret! Da er det akkurat riktig tid for å starte opp med de gode vanene igjen, da skal du se at humøret letter o samvittigheten lysner i samme takt...

Klem fra Minelli
70,0 kg

Endelig tilbake...

Etter en vellykket barnedåp er jeg endelig tilbake. Har ikke hatt tilgang på vekt de siste dagene ettersom jeg for tiden bor hjemme hos foreldrene mine. De er ikke så opptatt av vekten og har heller ingen grunn til å være det. Men det er ganske fustrerende å ikke kunne kontrollere om jeg går opp eller ned... Jeg har iallefall overtatt middagslagingen slik at jeg kan opprettholde noe av kostholdet. Men jeg må innrømme at jeg ikke har vært like flink til å holde meg unna sjokolade og godis som jeg burde. Men hvordan skal jeg greie å la være å spise når det ALLTID står fremme noe godt??? Beinhard disiplin er noe jeg ikke innehar for tiden. På den positive siden har jeg greid å opprettholde en del av trimmingen så jeg håper jeg ikke er så mye over 70.

Ha en yppelig slankedag alle sammen.
69,7 kg

En god dag.....

Jeg var litt spent når jeg gikk opp på vekten i morges - var gårsdagens vekt under 70 bare et blaff?? Men neida i dag var vekten til og med litt under gårsdagen. Det er veldig deilig å føle at man når sine målsetninger. Jeg måtte belønne meg selv med å kjøpe nye treningsklær for ca 1700 kroner....Ja, jeg vet det var en solid belønning! Man må unne seg noe fint når man har vært såå fink synes dere ikke? Nå går jeg og spekulerer på hva som skal være belønningen når jeg når mitt neste mål som er 65 kg. Noen gode forslag?? (Legg merke til ordlyden - NÅR jeg når mitt neste mål, ikke HVIS...Viktig forskjell!)

Jeg må også legge til at jeg har sluttet å røyke for snart ett år siden og jeg regner med at ca 10 kg i svangerskapet var såkalte "røykekilo" - og de er IKKKE lett å slanke bort igjen. Men jeg er på god vei nå - mange av mine gamle klær passer nå selv om noen fortsatt er litt trange.

Ha en superduper dag alle sammen :-)))
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete22. februar 2002
Gratulerer med nedgangen i vekta!!!
Det er deilig når det går den veien vi vil.Når vi får belønning etter innsats.Det blir vanskelig med motivasjonen ellers synes jeg.
Hadde skikkelig opptur i dag jeg også, så nå er målet å være like flink i helga.Har allerede stått over fredagskaka på jobben, og med bare litt kos i helgen og mye trening, håper jeg at min nedgang ikke bare var et blaff heller.
Målet mitt er også 65 kilo, så jeg kommer til å måle litt og hente inspirasjon hos deg innimellom.Greit når man har samme mål, og nesten samme høyde.
Har gått ned hele 14 kilo siden januar i fjor, så nå monner det!!
Ser lyst på livet jeg også, og belønning skal vi ha ved nådd mål.Har ikke klart å finne på noe selv, men litt nye klær er alltid velkomment.Har tendens til bare å oppdatere barna, og glemme meg selv- så litt egoisme i så måte kan jeg kanskje ta meg råd til?
Målet er å se ok ut i bikini, så en ny bikini bør kanskje være belønningen.
Gleder meg i alle fall.Kommer sikkert å ta litt tid å svi av de siste kiloene, men i mål skal jeg.Jeg også.
Ha en super helg!
69,9 kg

Jippi Yeah!!! Endelig 60 - tallet!!!

Endelig ser jeg 60 - tallet! Dette har jeg jobbet hardt for det skal være sikkert. Nå er utfordringen å holde seg på den rette siden av 70-tallet. Det vet jeg blir en hardt ettersom vi skal ha barnedåp i helgen. Da må jeg høre det evindelige maset fra svigerforeldrene mine at "nå må du spise av den kaka - og den kaka - og den kaka osv osv." I tillegg skal jeg bo en måned sammen med mine foreldre når min kjære er på rep øvelse. Jeg har bestemt meg for at det er jeg som skal lage maten - Grete Roede middager slik at jeg kan opprettholde den fine kurven som jeg har hatt de to siste månedene. Men jeg vet fra (bitter) erfaring at det er vanskelig å holde seg unna godsakene når de hele tiden finnes tilgjengelig i huset. Så nå må jeg være streng med meg selv og ikke la de siste ukene med trening og sunt kosthold være bortkaset.

Ha en fin slankedag alle sammen :-))
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias helga20. februar 2002
hei!
Du er heldig som er på 60 tallet, jeg svippa så vidt innom i helgen, men det var kortvarig. Du får stålsette deg til barnedåpen, det kommer til å gå bra om du bestemmer deg for det på forhånd. prøv å kom deg ut på tur mens du bor hos foreldrene dine,og et lurt triks er som du sier å ta over matlaginga,de blir sikkert glad for det de og.
Lykke til!
70,4 kg

Overlevde helgen...

Etter et besøk av min søsters familie på 5 dager har vekten holdt seg sånn nogenlunde stabil. Jeg må innrømme at jeg var litt nervøs når jeg gikk på vekten i morges ettersom jeg ikke har trent på 5 dager og heller ikke spist så veldig sunt.

Men nå vet jeg iallefall at bunaden passer - jippi!!! - barnedåpen på søndag er dermed reddet for min del!! Nå gjelder det bare å holde på motivasjonen slik at jeg greier å gå ned de siste 5 kg før påske. Vet at det er et ganske ambisiøs mål, men jeg må jo ha noe å strekke meg etter.

Jeg har også kjøpt inn flere vekter slik at jeg lettere kan trene hjemme. I tillegg har jeg kjøpt en del lekkert treningstøy + sko. Alt for å øke motivasjonen for å trene :-))

Før uken er omme skal jeg komme under 70!

Ha en fin slankedag.
70,3 kg

Ikke en bra dag med tanke på slankingen...

I dag har jeg ikke fulgt Grete Roedes anbefalinger.....jeg har nemlig vært på MCDonalds og der spiste jeg hamburger, pommes frites og brus...Hmmmmm ikke bra!! Men til mitt forsvar var jeg der sammen med min niese på 5 år som synes det er kjempestas med McDonalds. Det får gå bra for denne gangen. Jeg ser fortsatt en mulighet for å nå mitt første delmål som er under 70 kg neste søndag (min datters barnedåp....og jeg skal bruke bundaden som er litt i trangeste laget)

Jeg skraper sammen masse motivasjon og gjør en skikkelig innsats i den kommende uken og vips er målet nådd....håper jeg!

Ha en fin slankedag alle sammen :))
70,6 kg

Yes! Nesten nådd første delmål som er 70 kg!

Begynner å bli litt bedre av forkjølelsen slik at jeg har fått trent de to siste dagene. Det hjelper fint på vektnedgangen ser jeg!

I neste uke får jeg besøk av min søster og hennes familie. Er litt redd for at opplegget mitt skal sprekke da...Må nok legge opp en strategi for hvordan jeg skal klare å opprettholde det sunne kostholdet og ikke minst treningen.

Mitt første mål som var max 70 kg før 24.02 ser ut til å bli ovrkommelig :)) Neste mål er max 65 kg innen påske. Da er jeg tilbake til det jeg var før graviditeten. Hvis jeg skulle bli gravid en gang til skal jeg sikre meg at jeg ikke legger på meg sååå mye (ca 27 kg).

Nå må jeg bare holde motet oppe og skrape sammen nok motivasjon til å forsette.

Ha en fin slankedag alle sammen.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete12. februar 2002
Vil bare stikke innom for å si at du er kjempeflink!
Hadde samme "problem" med gjester denne helgen, og for mitt vedkommende måtte jeg betale 400 gram for det.
Men den dagen jeg ikke kan kose meg med venner, og slappe av litt i forhold til slanking for en stakket stund, da tror jeg at jeg er blitt litt for fokusert og selvsentrert.
Men innrømmer å ha blitt litt nedfor når vekta viste opp og ikke ned mandag morgen.Ikke at nedgang var forventet i forhold til inntaket denne helga, men jeg hadde kanskje håpet at jeg skulle vært litt flinkere med hensyn til inntaket slik at jeg kunne jublet mandag i stedet.
Dengang ei.Håper du var flinkere!
65 når du nok før påske med den farten du har fremvist så langt!!!
Kjempe inspirerende å følge deg i alle fall.
Det gir sånn godt mot å se andre lykkes.
Ha en super uke!
71,6 kg

Kiloene raser ikke akkurat av...

Har hatt noen kiipe dager med feber og influensa. Ettersom jeg ikke har trent har heller ikke vekten gått nedover. Egentlig er det vel greit å ha et par hviledager i løpet av uken.

I dag har jeg bakt 4 Grete Roede brød og de er kjempegode. Er ganske fornøyd med at kostholdet nå er såpass bra. Tror jeg spiser ca 1200 - 1500 kcal pr dag. Ettersom jeg fullammer kan jeg ikke kutte kcalinntaket noe lavere. Fordelen er at jeg aldri har spist så sunt og variert i hele mitt liv som nå. Dette merker jeg både på humøret og på kroppen. Mitt hovedmål er å etablere gode kostholdsvaner i løpet av svangerskapspermisjonen. Nå som jeg har en liten datter å ta vare på synes jeg dette er kjempeviktig.

I dag har jeg trent aeobic og litt styrke - Kcalforbruk: 365

Jeg har ønsket meg en pulsklokke i morsdagsgave slik at jeg lettere kan telle kcal pr dag. Hittil har jeg lånt mannen min sin klokke. Polar pulsklokke oppgir hvor mange prosent av kcal forbruket som er fettbrenning.... Har regnet ut at jeg bør ha en puls mellom 114 og 142 for optimal fettforbrenning. Kjekt å vite.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.