← Alle dagbøker
Anneli
54 år167 cm26 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start76,2 kg
Sist64,9 kg
Endring−11,3 kg
BMI nå23,3
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Nå begynner jeg å nå målet
Har jobbet hardt en måneds tid og ser at resultatet kommer. Ikke bare har jeg gått ned, men vekten holder seg også stabil mellom periodene jeg prøver å telle kalorier. Det er bra. Nå har jeg samme vekt som før jeg ble gravid. Utrulig å tenke på at på et år har jeg gått opp 30 kg og ta de av igjen. Man skulle tro jeg jeg skulle være full av stekkmerker og annet kiipe ting, men det er jeg faktisk ikke. Det eneste jeg kan si jeg merker er at jeg har litt løsskinn på magen og puppene henger litt mer (jeg greier ikke lenger "blyanttesten"!
Ha en riktig fin slankedag alle sammen
Endelig ser jeg 65-tallet!!!!
Etter en lang slankevår ser jeg endelig målet nærme seg med stormskritt! Nå er jeg snart tilbake til det jeg var før fødselen og det føles bare ubeskrivelig deilig. Aldri skal jeg legge på meg så mye - det er et personlig løfte til meg selv.
I''m back....
...etter en liten "slankepause". Nå skal de siste kiloene av - så enkelt er det!!! Mitt mål er å gå ned til 63 innen utgangen av måneden...så får vi se hvor relalistisk det er.
Kun vektoppdatering
Kun vektoppdatering
Vekten ser bedre og bedre ut, men...
...jeg er kjempestressa! Svigersen skal komme på besøk i morgen og huset ser bomba ut! Jeg har nettopp pusset opp kjøkkenet, gangen og gjesterommet. I tillegg har jeg pusset opp 4 stoler og en sjenk. Nå er det bare gardinene til kjøkkenet som skal sys. Alt dette har jeg gjort siden torsdag!! I tillegg har jeg en liten datter på 6 mnd som skal vakes, mates, skiftes på og koses med. Er jeg på tur å bli hyper??? Er nok litt uvant med å gå hjemme hele dagen så jeg regner med at ting skal roe seg etterhvert.
Er litt trøtt for tiden
Vekten ser bra ut og jeg er fortsatt flink til å trene. Har begynt å trene på SATS og er veldig fornøyd. Eneste problemet er å få barnevakt når pappaen er bortreist. Lllejenta er bare 5,5 mnd så jeg tenkte å vente litt med barneparkeringen. Skal likevel satse på å trene minimun 3-4 ganger uken.
Stå på jenter....sommeren nærmer seg med stormskritt!!!
Nå skjønner jeg ingenting!!
Etter en lang ferie hjemme hos mine foreldre er jeg endelig tilbake i tigerstaden. Jeg har ikke veid meg på ca en måned og var rimelig skeptisk til å gå på vekta...men ble så til de grader gledelig overrasket! Jeg hadde håpet at jeg ikke skulle ha lagt på meg, men at jeg skulle ha tatt av kom som en kjempeoverraskelse. Jeg har nemlig fråtset i god mat og drikke pluss MASSE sjokolade. Jeg regner med at det er den daglige trimturen som har gitt resultater. Jeg er iallefall kjempeglad og fikk motivasjon til å fortsette med trimmingen.
God påske alle sammen :-)))
Ikke så bra.....
Etter 3 uker hjemmefra har jeg skeiet helt ut!!! Sjokolade flere ganger om dagen og ingen kontroll på mengde mat til middag. Nå vet jeg at 65 kg før påske er helt urealistisk! Min samvittighet er svart. Huff, huff dette er deprimerende. Nå må jeg skjerpe meg....Noen oppmuntrende ord hadde hjulpet nå!
Endelig tilbake...
Etter en vellykket barnedåp er jeg endelig tilbake. Har ikke hatt tilgang på vekt de siste dagene ettersom jeg for tiden bor hjemme hos foreldrene mine. De er ikke så opptatt av vekten og har heller ingen grunn til å være det. Men det er ganske fustrerende å ikke kunne kontrollere om jeg går opp eller ned... Jeg har iallefall overtatt middagslagingen slik at jeg kan opprettholde noe av kostholdet. Men jeg må innrømme at jeg ikke har vært like flink til å holde meg unna sjokolade og godis som jeg burde. Men hvordan skal jeg greie å la være å spise når det ALLTID står fremme noe godt??? Beinhard disiplin er noe jeg ikke innehar for tiden. På den positive siden har jeg greid å opprettholde en del av trimmingen så jeg håper jeg ikke er så mye over 70.
Ha en yppelig slankedag alle sammen.
En god dag.....
Jeg var litt spent når jeg gikk opp på vekten i morges - var gårsdagens vekt under 70 bare et blaff?? Men neida i dag var vekten til og med litt under gårsdagen. Det er veldig deilig å føle at man når sine målsetninger. Jeg måtte belønne meg selv med å kjøpe nye treningsklær for ca 1700 kroner....Ja, jeg vet det var en solid belønning! Man må unne seg noe fint når man har vært såå fink synes dere ikke? Nå går jeg og spekulerer på hva som skal være belønningen når jeg når mitt neste mål som er 65 kg. Noen gode forslag?? (Legg merke til ordlyden - NÅR jeg når mitt neste mål, ikke HVIS...Viktig forskjell!)
Jeg må også legge til at jeg har sluttet å røyke for snart ett år siden og jeg regner med at ca 10 kg i svangerskapet var såkalte "røykekilo" - og de er IKKKE lett å slanke bort igjen. Men jeg er på god vei nå - mange av mine gamle klær passer nå selv om noen fortsatt er litt trange.
Ha en superduper dag alle sammen :-)))
Jippi Yeah!!! Endelig 60 - tallet!!!
Endelig ser jeg 60 - tallet! Dette har jeg jobbet hardt for det skal være sikkert. Nå er utfordringen å holde seg på den rette siden av 70-tallet. Det vet jeg blir en hardt ettersom vi skal ha barnedåp i helgen. Da må jeg høre det evindelige maset fra svigerforeldrene mine at "nå må du spise av den kaka - og den kaka - og den kaka osv osv." I tillegg skal jeg bo en måned sammen med mine foreldre når min kjære er på rep øvelse. Jeg har bestemt meg for at det er jeg som skal lage maten - Grete Roede middager slik at jeg kan opprettholde den fine kurven som jeg har hatt de to siste månedene. Men jeg vet fra (bitter) erfaring at det er vanskelig å holde seg unna godsakene når de hele tiden finnes tilgjengelig i huset. Så nå må jeg være streng med meg selv og ikke la de siste ukene med trening og sunt kosthold være bortkaset.
Ha en fin slankedag alle sammen :-))
Overlevde helgen...
Etter et besøk av min søsters familie på 5 dager har vekten holdt seg sånn nogenlunde stabil. Jeg må innrømme at jeg var litt nervøs når jeg gikk på vekten i morges ettersom jeg ikke har trent på 5 dager og heller ikke spist så veldig sunt.
Men nå vet jeg iallefall at bunaden passer - jippi!!! - barnedåpen på søndag er dermed reddet for min del!! Nå gjelder det bare å holde på motivasjonen slik at jeg greier å gå ned de siste 5 kg før påske. Vet at det er et ganske ambisiøs mål, men jeg må jo ha noe å strekke meg etter.
Jeg har også kjøpt inn flere vekter slik at jeg lettere kan trene hjemme. I tillegg har jeg kjøpt en del lekkert treningstøy + sko. Alt for å øke motivasjonen for å trene :-))
Før uken er omme skal jeg komme under 70!
Ha en fin slankedag.
Ikke en bra dag med tanke på slankingen...
I dag har jeg ikke fulgt Grete Roedes anbefalinger.....jeg har nemlig vært på MCDonalds og der spiste jeg hamburger, pommes frites og brus...Hmmmmm ikke bra!! Men til mitt forsvar var jeg der sammen med min niese på 5 år som synes det er kjempestas med McDonalds. Det får gå bra for denne gangen. Jeg ser fortsatt en mulighet for å nå mitt første delmål som er under 70 kg neste søndag (min datters barnedåp....og jeg skal bruke bundaden som er litt i trangeste laget)
Jeg skraper sammen masse motivasjon og gjør en skikkelig innsats i den kommende uken og vips er målet nådd....håper jeg!
Ha en fin slankedag alle sammen :))
Yes! Nesten nådd første delmål som er 70 kg!
Begynner å bli litt bedre av forkjølelsen slik at jeg har fått trent de to siste dagene. Det hjelper fint på vektnedgangen ser jeg!
I neste uke får jeg besøk av min søster og hennes familie. Er litt redd for at opplegget mitt skal sprekke da...Må nok legge opp en strategi for hvordan jeg skal klare å opprettholde det sunne kostholdet og ikke minst treningen.
Mitt første mål som var max 70 kg før 24.02 ser ut til å bli ovrkommelig :)) Neste mål er max 65 kg innen påske. Da er jeg tilbake til det jeg var før graviditeten. Hvis jeg skulle bli gravid en gang til skal jeg sikre meg at jeg ikke legger på meg sååå mye (ca 27 kg).
Nå må jeg bare holde motet oppe og skrape sammen nok motivasjon til å forsette.
Ha en fin slankedag alle sammen.
Kiloene raser ikke akkurat av...
Har hatt noen kiipe dager med feber og influensa. Ettersom jeg ikke har trent har heller ikke vekten gått nedover. Egentlig er det vel greit å ha et par hviledager i løpet av uken.
I dag har jeg bakt 4 Grete Roede brød og de er kjempegode. Er ganske fornøyd med at kostholdet nå er såpass bra. Tror jeg spiser ca 1200 - 1500 kcal pr dag. Ettersom jeg fullammer kan jeg ikke kutte kcalinntaket noe lavere. Fordelen er at jeg aldri har spist så sunt og variert i hele mitt liv som nå. Dette merker jeg både på humøret og på kroppen. Mitt hovedmål er å etablere gode kostholdsvaner i løpet av svangerskapspermisjonen. Nå som jeg har en liten datter å ta vare på synes jeg dette er kjempeviktig.
I dag har jeg trent aeobic og litt styrke - Kcalforbruk: 365
Jeg har ønsket meg en pulsklokke i morsdagsgave slik at jeg lettere kan telle kcal pr dag. Hittil har jeg lånt mannen min sin klokke. Polar pulsklokke oppgir hvor mange prosent av kcal forbruket som er fettbrenning.... Har regnet ut at jeg bør ha en puls mellom 114 og 142 for optimal fettforbrenning. Kjekt å vite.
Det er mitt mål å nå 65, jeg veier i dag 71.6, da har jeg litt øver 6 kilo å det skal jeg klare, for i dag har jeg begynnt, det har vert så mye tullspising på meg i det siste, at nå får det være nok, dette SKAL jeg klare..
Du må bare skrive til meg det er kjekt å snakke med andre som holder på med slanking...
Klem fra Sindy