← Alle dagbøker
Anna Lovinda
47 år174 cm50 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start134,8 kg
Sist128,0 kg
Endring−6,8 kg
BMI nå42,3
📉 Ned 5+ kg📓 50+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka *svelger tungt*
Hei igjen, alle medslankere! *s*
Jeg har ikke fått oppdatert her på en stund, for PC''n konket ut i julen.
Uten noen å stå til rette for, har jeg skeiet ut både en og ti ganger. *klasker meg selv på hånden*
Men nå er jeg tilbake! :o)
Ergometersykkelen jeg har fått i julegave er underveis. Skulle fått den lille julaften, men det har vært mye kluss. Håper jeg har den innen 2 uker ihvertfall, så jeg kommer igang.
Kjempemoro å se at det er så mange som ser ut til å ha klart seg utrolig bra i julen. *skryte* ;o)
Vel, oppdaterer på onsdag neste uke. Ha en superb helg *S*
Klemmer fra Anna Lovinda :o)))
22. desember 2001
127,1 kgHJEEEELP!!!!!!!!
Nå er jeg ute på syltynn is!
Godterier og mat sklir ned på høykant.
MEN JEG NEKTER Å GI MEG!
I dag begynte jeg dagen med 2 knekkebrød og et glass melk.
Håper å holde den gode vanen ut dagen.
Skjønner ikke at jeg plutselig har blitt så svak nå...
Klarer liksom ikke å tenke klart når det gjelder slanking.
Håper på bedre oppdatering 2. juledag.
GOD JUL, alle sammen :o)
Nissehilsner fra Anna Lovinda
19. desember 2001
126,4 kgojojoj!
Jaja... har ikke vært så flink som jeg kunne vært...
På søndag var jeg på MacDonalds, og igår ble det masse pizza fra Peppe''s.
Men bortsett fra det, har jeg vært flink.
Desverre har jeg ikke drukket nok vann, så jeg får ikke gått på do slik jeg burde.
Har nok gjort sitt utslag det også...
Førstkommende fredag får jeg ergometersykkel. Jippi!!!! :o)
Neste delmål er å veie 124.4 innen nyttårsaften, og det skal gå bra, tenker jeg.
Ha en super dag *sss*
Førjulsklemmer fra Anna Lovinda :o)
15. desember 2001
126,0 kg*Traller en sang*
Dette går jo riktig bra på alle måter :o)
Sliter fremdeles litt med den kjedsommelige vanndrikkinga, men jeg prøver... *s*
DELMÅL---------------REST
124.4----------------1.6 (ikke lenge igjen nå)
120.7(BMI under 40)--5.3
119.9----------------6.1
Håper på å veie 119.9 innen 15.januar, eller senest 31.januar.
Vi får se hvordan det utarter seg :o)
Eneste "fete" dagen i jula, blir nyttårsaften, for da blir det endel alkohol.
Julaften kommer jeg til å ta det med ro. Skal kose meg med god mat og bittelitt godis etter pakkene er åpnet.
Lille julaften har mannen min bursdag, så da blir det både gløgg og kake.
Som Buddha sa; Det handler ikke om avhold, men om måtehold :o)
Tror nok jeg skal klare meg fint i jula i år.
Jeg skal iallefall ikke la den ødelegge det gode opplegget jeg har *s*
Ha en fortryllende dag!
Klemz, Anna Lovinda ;o)
12. desember 2001
127,4 kgEr i slaget nå *s*
Nå som tante Rød er på vei ut døra, er vekta mer medgjørlig :o)
På lørdag skeiet jeg _skikkelig_ ut, med masse godterier. Blei helt kvalm!
Så nå skal jeg ikke spise godis før Julaften, for jeg blir dårlig bare av tanken.
_Meny i går_
1 grønt eple
1 brødskive m/ makrell i tomat
1 stor porsjon havregrøt m/ sukker
1 knekkebrød m/ 3 skiver gulost
1 knekkebrød m/ 3 skiver gulost + 1 grønt eple
1,5 liter vann
DELMÅL--------------------REST
124.4----------------------3.0
-5 konkurransen------------1.2 (Har gått ned 3.8)
Konkurransen var det Afrodite som vant *GRATULERER*
Ellers er jeg stort sett fornøyd med resultatene mine :o)
Ny oppdatering på lørdag, og da skal jeg se 6tallet! *S*
Ha en flott førjulsdag, da.
Klemmer fra Anna Lovinda ;o)
8. desember 2001
128,1 kgTante Rød har ankommet... *sukk*
Litt opp på vekta. Kjipt, det.
Men sånn er det jo bare med mensen, så jeg er fremdeles med.
Sliter enda med vanndrikkinga. Er ikke særlig godt vann her vi bor, så det frister ikke.
Syns kanskje det blir litt råflott å kjøpe vann i butikken, særlig når jeg skal ha i meg 3 liter pr. dag.
Men jeg prøver å være obs på det iallefall. Drikker stort sett vann til de fleste måltider nå.
Ha en fortsatt nydelig helg, slankevenner!
Klemmizer fra Anna Lovinda :O)
5. desember 2001
127,9 kgDette er jammen meg gøy! ;o)
Det er godt jeg går ned litt fort en periode nå, for det er nok ikke lenge til det stagnerer...
DELMÅL-------------------REST
124.4--------------------3.5
-5 konkurransen----------1.7 (har gått ned 3.3)
Jeg er KJEMPEfornøyd med resultatene så langt! :o)
Men, atter en gang, jeg MÅ bli flinkere til å drikke vann! *sukk*
Er ikke så lett, den vanndrikkingen...
Vel... Jeg ønsker dere en FLOTT førjulsdag. Stå på! *S*
Klemmizer fra Anna Lovinda
1. desember 2001
128,6 kgBittelitt ned...
Var ikke mye ned denne gangen, men jeg skal ikke klage, for jeg har fin nedgang ellers *s*
_Meny i går_
1 porsjon All Bran m/ 1 banan
2 pitabrød m/ ost, karbonadedeig og salat + 1 stort glass Tab Xtra
2 grønne epler + 1/2 banan
vann
Spiste ikke så ofte i går. Ble utrolig mett etter middagen, så det ble bare frukt resten av dagen.
Innen onsdag håper jeg at jeg kan se 127tallet.
Men det er nok litt urealistisk, så jeg skal være fornøyd med rundt 500 gram.
Det viktigste er jo gjennomsnittet :o)
Ha en fortsatt flott helg!
Klemz, Anna Lovinda
30. november 2001
128,7 kg...og inn på rett spor igjen *s*
Dagen i går var _betydelig_ mye bedre enn i forgårs!
Var deilig å få i seg normal mat igjen :o)
_Meny i går_
2 havreknekkebrød m/kalkunpålegg + 1 glass melk (ekstra lett)
2 havreknekkebrød (1 m/kalkunpålegg og 1 m/makrell i tomat) + 1 glass melk (ekstra lett)
1 brødskive m/ 2 skiver norvegia + 1 glass melk (ekstra lett)
1 porsjon All Bran m/1 banan i skiver
VANN
Jeg har begynt å spise Birkebeinerbrød (fåes på Rimi), og det er det beste brødet jeg noen gang har smakt!
I tillegg er det relativt grovt :o) Anbefales!
Som dere ser, har jeg blitt flinkere til å spise oftere igjen.
Deilig å få litt rutine, for da slipper jeg å bli sulten mellom måltidene.
Neste uke skal jeg bestille ergometersykkel på SmartClub.
Får den i julepresang av moren min! Hun er verdens beste! *s*
Så da blir det endelig trim på meg, og det GLEDER jeg meg til.
Kjenner at jeg blir mer og mer rastløs, så det skal bli godt å få beveget seg mer.
I morgen er det "offisiell veiedag" igjen. Regner med rundt 200 gram ned, men det blir spennende å se :o)
Ønsker dere en super 1.adventshelg! *S*
Slankende klemmer fra Anna Lovinda
29. november 2001
128,7 kgPå feil spor...
Tenk, enda så gøy jeg nå syns det er å slanke seg, så gjør jeg likevel de mest IDIOTISKE ting!?!?!
Jeg VET hvor _viktig_ det er å spise ofte, allikevel så gjør jeg det ikke. ARGH!
Blir så SINNA på meg selv!
Sånn! Der var det ute... *s*
_meny i går_
1 porsjon havregrøt m/melk og sukker
****JOBBE****
1 ostepølse i brød
1/2 (litt i overkant) pose potetgull
1 1/2 sjokolade
Tab xtra
Som dere ser, er ikke dette akkurat slankekost :o)
Feilen var at jeg gikk hele dagen før jeg spiste igjen, og så gikk vi på 7-eleven! *koko* Hvor lurt er det?!?
Nei, ikke særlig lurt... *ler*
Så nå sitter jeg her med vannflaska mi. Er helt "uggen" i magen etter godteriet igår.
Heldigvis oppdaterer jeg ikke vekta før på lørdag.
Har funnet ut at lørdager og onsdager er greie veiedager.
Nå blir det jo ingen kos på meg på fredag, for jeg "brukte den opp" igår.
En slags "straff" skal man jo ha. *s*
Håper dere er litt sterkere enn meg ;o)
Ha en hoppetiflott slankedag!
Klemmer fra Anna Lovinda
28. november 2001
128,7 kgYiiihaaa!
Dette er så moro!!! :o)
Vel, det ble ikke no'' standup på meg igår, for venninna mi ble skikkelig dårlig.
Men det kommer alltids en annen sjanse :o)
_Meny i går_
1 porsjon havregrøt m/melk og sukker
2 brødskiver (1 m/makrell i tomat + 1 m/kalkunpålegg) og et glass ekstra lett melk
2 brødskiver (samme som over)
vann
Var ikke no'' flink med frukten igår heller. Irriterer meg egentlig, for jeg vet hvor viktig det er.
Så jeg prøver igjen i dag... *s*
DELMÅL------------REST
124.4-------------4.3
-5 konkurransen---2.5 (totalt ned 2.5)
Det tror jeg dekker det meste :o) Jeg er veldig fornøyd så langt *s*
Det største delmålet mitt er selvfølgelig 100, og det håper jeg å se i april en gang.
Begynner _garantert_ å stortute når jeg ser 100 lyser mot meg *ler*
En ting er HELT sikkert; Det er virkelig verdt slitet! :o)
Eller hva tror dere? ;o)
Supermotiverende godklemmer fra Anna Lovinda
27. november 2001
129,8 kgTrallalaaa *s*
Ja, så er det atter en ny dag :o)
Vekta er medgjørlig og går nedover, men jeg oppdaterer ikke før i morgen.
Da slipper jeg å få meg en smell hvis vekta bestemmer seg for å bli litt vrang igjen.
_Meny i går_
1 porsjon havregrøt m/melk og sukker
2 brødskiver m/5 kjøttkaker av kylling
2 brødskiver m/hhv. ost og makrell i tomat + 1 glass melk
2 knekkebrød m/ost + 1/2 glass melk
I går syns jeg selv det ble litt mye mat og ikkeno frukt. Men noen dager blir bare sånn...
I dag skal jeg prøve å spise mer frukt og drikke mer vann.
Senere i kveld skal jeg og en venninne på Christian Kvart på Stand up show m/ Tommy Steine og div.
Det blir innmari ålreit, og jeg gleder meg skikkelig! :o)
Jeg liker egentlig ikke å vise meg offentlig pga vekta, men jeg får bare la det stå til.
Dere får ha en eksellent slankedag, alle sammen! *s*
Masse klemmer fra Anna Lovinda :o)
26. november 2001
129,8 kgNå går det strålende! *s*
Dette går jo SÅ bra! Kjempegøy å slanke seg nå for tiden! :o)
Det går greit med maten, og jeg er på godfot med vekta *s*
_meny i går_
2 brødskiver m/2 hardkokte egg + 1 glass ekstra lett melk
2 clementiner
3 knekkebrød m/norvegia + 1 glass Tab Xtra
vann
Det ble litt lite mat i går, for jeg sto opp ganske sent og la meg relativt tidlig.
Så det ble ikke mange timene å fordele maten på.
Er det noen som har hørt om en "magnetsykkel" som heter Body Sculpture?
De selger den på SmartClub for under 2000,-.
Vurderer å kjøpe den. Syns det er gøy å sykle, men tør ikke sykle ute om vinteren.
Gått på rompa et par ganger for mye :o)))
Dere får ha en nydelig mandag, medslankere! *sss*
Klemmer og motivasjonsvibber ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
fra Anna Lovinda :o)
25. november 2001
129,8 kg"Den som venter, venter ikke forgjeves"
HURRA!!! *sss*
Plutselig gjorde vekta et hopp. Det trengte jeg nå! :o)))
_Meny i går_
2 ss cottage cheese (hadde dårlig tid)
2 brød skiver m/4 kjøttboller av kylling + et glass ekstra lett melk
3 knekkebrød m/norvegia
1/2 l. Tab Xtra
DELMÅL----------REST
124.4-----------5.4
-5 konkurransen-3.6 (har gått ned 1.4 siden start)
I tilegg har jeg nå nådd mitt første delmål; 129.9 kilo!!! *stolt*
Dette er en flott søndag, dere :o)
Klemmer og lykkeønskninger fra Anna Lovinda
24. november 2001
130,8 kgSkeiet ut i går...
Ja, i går kveld koste jeg meg mer enn det godt var. Men jeg angrer ikke.
Så lenge jeg er flink resten av uka, har jeg ikke dårlig samvittighet.
Meny i går
2 brødskiver (1 m/kalkunpålegg+1 m/makrell i tomat), 1 glass ekstra lettmelk og et eple
1 God morgenyoghurt
---*jobbe*---
1 ostepølse i brød
4/5deler av en stor potetgullpose
1 Nuts sjokolade
Tro det eller ei, men dette er faktisk _mye_ mindre enn jeg pleide å lasse i meg.
Så jeg klarte å begrense meg :o)
Vel, dette er en ny dag med nye muligheter *s*
Ha en fortsatt flott helg!
Klemmer fra Anna Lovinda
Ja, så er vi igang igjenn. Er det ikke herlig?? Synes du har vært kjempeflink i julen jeg. Det er jo nesten ingen oppgang på vekten. Jeg har et motto og det er at fortiden kan en ikke gjøre noe med, det er fremtiden som gjelder. Og den har vi jo full kontroll over!!! Flinke er vi!!!
Ønsker deg lykke til med ny sykkel. Jeg og Afrodite har en sykkelavtale om å sykle et kvarter hver dag. Blir du med eller?? Det er selvfølgelig lov å sykle mer men jeg orker ikke ha så veldig press på meg for da blir det ingen ting med meg. Og et kvarter på sykkel er jo bedre enn et kvarter på sofaen.
Mange motivasjonsvibber zzzzz fra Grete.
Lykke til med slankingen videre fremover!
klemmer fra skilpadda
Ser vi har slitt med de samme problemene. Pc min fikk også trøbbel og da gikk min nye sunne livsstil rett vest......huff. Du må da ha vært litt flink i julen du fikk da ikke så mange julekilo!! Litt kos fikk vi jo lov til å unne oss......synes du har vært flink jeg!!
Ha en fin slankeuke, mange gode "slankenyttårsklemmer" fra Afrodite