← Alle dagbøker
diarist.Alias

Ankh Suh Namun

46 år171 cm12 innlegg 2002 0 følgere

Start87,0 kg
Sist86,5 kg
Endring−0,5 kg
BMI nå29,6
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
8. januar 20025. februar 2002
86,5 kg

Syns nesten buksen er litt løs jeg...

Vekten er bare gjetting, for vekta mi er ødelagt!!

Jeg tok på meg en bukse i dag som jeg ikke har hatt på meg på et par uker. Den var løsere i baken en den pleier å være.
Kanskje den vektøkningen jeg hadde bare var pga menstruasjon?

Nå reiser jeg til London om to dager! Ædda Bædda alle dere hjemme! :o) Jeg skal kose meg i hjel!
Det som er fint med london er at de selger sandwicher over alt. Billig. Så dersom du blir litt sulten, kan du ta en sunn sandwich med tunfist og mais istedet for hamburger eller pølse her...

Alle dere hjemme må kose dere like mye som jeg!

A.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kamilla28. februar 2002
NB!
- 5 kg konkurransen er nullstillt fra og med onsdag 27.02.
Oppdatering neste onsdag. Er du med?

Kamilla
c.AuthorAlias iset6. februar 2002
heia:)
åååå du vet jeg er mega-misunnelig på deg.... husker du i fjor da meg og deg var i London, og hadde tunfisk-trekant-sandwicher til frokost hver eneste dag? og de gode vegetar-burgerene på Planet Hollywood og på MacDonalds.... misunner deg SÅNN!!!! men vi to skal reise igjen vi!! neste år kanksje, eller til sommeren? jeg får jo masse ferie/skattepenger:) vi kan jo se... hadde vært såå kjekt.
hilsen tuttå di:)
c.AuthorAlias cat745. februar 2002
Ah.. jeg er megamisunnelig... Sånne gode og sunne supper og sandwicher hadde de i Amsterdam også...
Klem - og god tur!
87,0 kg

POKKER

Det var den vekta. Den er ødelagt. (den som står på badet) Går ikke an å fikse den heller.... Pokker.... Ikke har jeg råd til å kjøpe ny ennå heller... Får vel drasse meg ut til Mamma å pappa å bruke deres...

A.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset31. januar 2002
heisann jentå mi:)
går bra foreløpig med mamma, hun har begytn på røykeslutt-kurs, og skal slutte nå på søndag. tror det skal gå bra! men når jeg ser på henne, kan jeg ikke skjønne at NOEN vil utsette seg for faren ved å røyke!!! jaja.

tips: gjør som meg: kjøp deg et beger med living lite yoghurt iskrem, og kooos deg i helgen:)

ps: jo flere du skriver til, jo flere kommentarer får du:) jeg skriver til ca 10 stk hver dag:)

hilsen Cathrine.
87,0 kg

I alle dager.....

Ok... Dette stemmer ikke... 87 Kilo... Hmmmmmmmmm...
Kanskje det er vekta, for jeg syns nesten at buksa mi sitter litt løsere enn før. Men men... Kanskje det er fordi jeg nettopp har fått menstruasjon... Ikke vet jeg... Jeg vet bare at jeg var i godt humør, og ikke er det lengre...

Jeg skal fortsette å være flink... Jeg lover...

A.
86,0 kg

Nå har jeg vært litt flink, iall fall...

I går var jeg flink å hold meg til ryvita knekkebrød. Bortsett fra en halv liter pepsi, spiste eller drakk jeg ingen ting fy fy...

I dag har jeg også vært ganske flink.
Jeg spiste litt dream yoghurt is, men den har bare 5 prosent fett... bortsett fra det har jeg spist tilsammen fem ryvite knekkebrød, og en porsjon stekte komler...

Er stolt jeg. Dette er utrolig bra til å være meg.

I tillegg har jeg fått internet hjemme. Det er bra, for da kan jeg gjøre som Iset å gå inn her dersom jeg vil ha noe søtt...

A.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset29. januar 2002
hei søta:)
sitter her å spiser frukt-karameller nesten uten kalorier og uten sukker. fra jobben vet du:) kjempegode. dessuten tar jo de to daglige nutribarene mine (frokost og lunsj) bort alt som heter søtsug!!!! har spist litt mye middag idag, men samlet kaloriinntak har ikke overgått "anbefalingene", har vært på ca 1100 kcal. skal veie meg igjen i morgen. vi må følge med på hverandre. spennende. så skal MEG OG DEG gå på stranden i sommer i nye små sexy bikinier!!!! jeg får mange tusen i feriepenger, vi må ta oss en tur da og kjøpe masse nye klær i størrelse 38/40:)))
hilsen Cathrine.
87,0 kg

Ekle helg.....

Liker ikke helgene lenger.... Jeg bare sprekker. Men i dag har jeg vært flink!

Frokost: 2 ryvita knekkebrød med røkt skinke
Lunch: 3 ryvita knekkebrød med marinert skinke og 2.5 desiliter eplejucie.
Til middag skal jeg ha pasta bolognese, og vann...
Så blir det vel ryvita knekkebrød til kvelds.

Men nå SKAL JEG VÆRE FLINK!

A.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset29. januar 2002
hei jentå mi:)
nå veier jeg nesten like mye som deg:) vi kan jo ha en konkurranse? først ned på 70? den som når målet først fortjener en kino spandert av "taperen"? eller no sånt.
hilsen Cathrine (som forventer kommentar i sin dagbok, grrrr) hehe.
86,5 kg

Hmmmm.... Det var den uka...

Jaja, så var jeg ikke så flink like vel... Jeg har sittet hos en venninde som har problemer med samboeren sin hele uka. Når hun er lei seg så trøstespiser hun. Å når hun er lei seg, så blir jeg lei meg. Å når jeg er lei meg, så trøstespiser jeg også.... Hmmmmmmmm... En ond sirkel.

Jeg skal bli flinkere, jeg lover.... Men det er ikke så lett...

A.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset25. januar 2002
hei kjære venninnå mi:))
det er ikke lett, nei. vet ikke hvor jeg har fått denne viljestyrken fra.. og du VET at jeg ikke har vært så flink tidligere.... hmm kanskje fordi jeg har fri tilgang på internett, det har jo ikke du...
du skulle begynt på sats. da kunne vi trent sammen. det hadde hjulpet endel iallefall. vi kan jo gå litt turer? du kan jo legge inn sunne matvaner litt etter litt, ikke alt på en gang? og finne alternativt snop å ha i vesken alltid? iallefall i begynnelsen. jeg skal feire bursdagen min idag, men UTEN kaker. skal spise på mexicana på kvadrat, noe lett. uten vanlig brus. er kommet SÅÅ inni det nå:) du og klarer det. kom igjen:)))
glad i deg:)
hilsen Cathrine.
86,5 kg

Hmmmmmmmmmmmmmmmmmm.....

Nå forstår jeg ingen ting.... På søndag viste vekta 84... Så, i dag, viste den 86.5.... Men likevel... Det er ned litt fra 88. (var oppe i det, men hadde ikke tilgang til nettet, så jeg fikk ikke skrevet noe)

Det var sikkert den sprekken i helga.... Sånn går det å ha jentekveld hos venninner som vil opp i vekt, like mye som jeg vil ned.... :o)

Men jeg gråter ikke av den grunn... Jeg spiser sånn ca. sundt denne uka... Skal ha mensen til helga, men jeg prøver å bli gravid, så om jeg ikke går ned akkurat denne uka, så griner jeg ikke... (når du er gravid binder kroppen vann osv. og vekta vil iallfall ikke gå ned...)

Jeg venter å ser om det er noen baby på gang... Er det det, så ser dere nok ikke meg på et års tid!
Men det får vi vente å se!

A.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat7425. januar 2002
Dersom du forventer mensen er det nok den som har skylda ;)

Ikke bare har man lyst på junk i tiden før, men kroppen binder også vann. 0,5-3kg regnes som vanlig(!). Det går av i løpet av neste uke igjen. Det du også kan trøste deg med er at en del sier at kroppen også forbrenner litt mer i den tiden.

Lykke til videre!
c.AuthorAlias milla_1823. januar 2002
Heisann!
Ikke fortvil over at du har gått opp litt..de kiloene går nok av i en fei uansett. Det er jo hverdagene som teller, og ikke de små utskjeielsene i helgene...
bare stå på videre.
dette klarer du kjempefint!
84,0 kg

Mega sprekk i helga...

Jeg hadde en kjempe sprekk i helga, på lørdagen. Men da jeg veide meg på søndag morgen, var vekta ned et kilo... Hmmmmmmmmmmm....

Men nå er det en ny uke, så jeg skal prøve å være flink... Tror jeg klarer det denne gang... Men uansett burde det jo være lov å synde litt i helga.... Jeg spiste ikke sjokolade, men litt chips åsså drakk jeg pepsi...

A.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset22. januar 2002
hæææ? du sa jo at du veide 88 til meg ved siste innlegg, da har du jo gått ned 4 kg???
hilsen Cathrine.
85,0 kg

DRITT SLANKING... VIL IKKE MER... SKAL BLI FEIT...

Nå blir jeg sur..... Jeg klarer bare ikke holde meg fra å spise snop... Popkorn i helga, sjokolade i dag... Brus å sånn...

Men dette er en ny uke... Jeg starter på ny i dag....

A.
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias mille15. januar 2002
Hei
Jeg har noen tips å komme med nå når det går tungt for deg:

Prøv å tenke over hvorfor du spiser for mye, i hvilke situasjoner du føler trang til å spise, osv. Og prøv å kjenn etter hva du føler og tenker om deg selv når du spiser/ etter at du har spist feks. potetgull og sjokolade. Er det sånn du vil ha det? Hva slags konsekvenser har dette spisemønsteret for hvordan du har det med deg selv og for ditt forhold til egen kropp/eget utseende?

Husk at det er du, og bare du, som kan ta grep om dette her. Du kan selv bestemme hva slags mat du vil spise, hvor mye du vil spise, om du vil trene eller ikke, osv. Og det er bare du som kan bestemme om du vil veie det du veier eller om du tror du like deg selv bedre om du går ned noen kilo. Å være spiseforstyrret handler om at maten/spisingen har kontroll over deg. Å få et normalt og sunt forhold til mat og spising innebærer at du tar tilbake denne kontrollen. Så ta en kikk på deg selv i speilet. Finn 5 ting du liker ved utseendet ditt, og konkretiser hva det er som gjør deg misfornøyd. Så kan du bestemme deg for å ta tilbake kontrollen over dette.

Du kan prøve å sette opp en oversikt over hva og hvor mye du skal spise i løpet av en vanlig dag. Frokost, lunsj, middag, kveldsmat. Frukt og grønnsaker passer bra som mellommåltider. Drikk rikelig med vann, og spis ofte så du ikke rekker å bli særlig sulten. Spis nok mat!

La enten feks lørdagen være dagen da du unner deg det du har mest lyst på, og da skal du ikke ha dårlig samvittighet! Spis en sjokolade, men ikke velg den største. Ta ett kakestykke, men ikke fire. Drikk sukkerfri brus, eller Farris med forskjellig smak.

Det finnes "alternativ kos" i hverdagen også: Finn en ny og spennende frukt i butikken. Lag en diger skål med oppskårne grønnsaker, feks. gulrøtter, paprika, blomkål, brokkoli, tomater osv. LAg ei stor kanne med god te. Spis Lacryl-pastiller. Ta en yoghurt.

Prøv 1 dag. Hvordan føles det? Prøv 2-3 dager, så ei uke, osv. Ta en dag om gangen og gled deg over at du kjenner deg lettere og mer opplagt.

Uff, dette ble langt. Høres nok ut som ei "barnehagetante" og det er ikke meningen. Men jeg vet hvordan du har det, og dette er tips som jeg har hatt stort utbytte av sjøl. Dersom du skal begynne på GR-kurs vil få kjempegod oppfølging der. og jeg skal følge med deg jeg.

Klem fra Mille
c.AuthorAlias iset14. januar 2002
nei annelin da:/
hehe. jeg passer på deg vet du:) har jeg ikke sagt vi skal klare det? nå er jo jeg så flink, må du og klare det.
jeg vet at du ikke har råd til de tablettene de anbefaler her, kom heller å kjøp eple eddik hos meg, du får jo 30 % avslag. de virker og!
virker ikke kromen? du tar vel de dosene jeg sa, minst 3 hver morgen? hmm.
jaja nå må du skjerpe deg, vennen. vi skulle kanskje ha veid oss samtidig, hos hverandre?
du begynner jo på grete roede og snart. når er det forresten? snakket med catrine, hun skal også være med ja. hehe
lykke til:)
Iset.
c.AuthorAlias Webmaster14. januar 2002
Ank Suh Namun,
Jeg skjønner at du er frustrert, men den vekten som du registrerte for denne dagen ødelegger for hele systemet, pluss resten av brukerne. Jeg har endret vekten til 85 kg. Vennligst ikke gjør slike krumspring igjen.

Håper du finner ut av dette, og finner tilbake til en livsstil du trives med!

Mvh,
Webmaster
c.AuthorAlias Fett nok.14. januar 2002
Hei!

Kom igjen, dette fikser du.......men anbefaler også som hun over, jeg har prøvd de pillene. De koster litt over 700 kr mnd, vet det er andre her inne som også bruker dem.

Please! ikke gi opp nå.

Og en ting til, kunne du redusert vekta di med tre, fire eller x anntall nuller, det ble så uoversiktlig på første siden....

Stå på!

(til opplysning: jeg har også spist masse "ulovlig" i helgen, men det var litt godt også, tab x-tra drikker jeg hver dag, kan ikke la vær, så du er ikke alene om sprekken)

LYKKE TIL MED NY UKE!
c.AuthorAlias anastasia14. januar 2002
Hei, hei!

Jeg bruker ikke å anbefale piller til noen, og det er ikke meningen å annonsere for dette heller, men snakk m legen din om xenical!
Da kan du ikke spise for fet mat, eller snop for du får diare!
Dyrt, men tro meg det funker!

Å jo du kommer til å klare dette, det fete bildet av meg på kjøleskapet får meg til å rygge langt... (grøss)
Et tips bare:-)

Kos fra meg
85,0 kg

hurra hei og hopp!

I går var jeg flink!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dette spiste jeg:
Frokost: 1 ryvita knekkebrød med agurk og kyllingpålegg
Lunch: 1 grov baguette med lett salami, salat, agurk og eggerøre.
Middag: ca. 15 kylling nuggets med barbeque saus
Kvelds: 2 ciabatta (små) 1 med mager skinke og agurk og løk , og en med laks og eggerøre.
I tillegg til det hadde jeg et eple som mellommåltid, og en halv liter mozell light. Så drakk jeg ca to liter vann.

Til å være meg, er dette eksepsjonellt bra. Men nå har jo vekta sunket to hakk, så det hjelper jo!( ok, kanskje ikke enda, men det tror mitt lille hode)

I tillegg til det, så skal mamma spandere grete roede kurs på meg! hurraaaaaaaaaaa....''

a.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias mi11. januar 2002
Foresten, har du blitt inspirert av mumien? (med tanke på navnet?)
c.AuthorAlias mi11. januar 2002
Hei!
Så artig, moren min spanderer også Gr-kurs, dvs hun betaler halve og pappa den andre halvdelen. Begynte mandag jeg (nettkurs). Tror det går bra!! GR har jeg tro på.
Ser ut som om du spiser bra.
Lykke til!!
Klem, Mi
c.AuthorAlias studine10. januar 2002
Heisann,
Så flink du er! Bare et av mange hakk nedover =) Går jo så d suser! Her er forresten en liten hjelp til før du begynner på GR kurset

http://www2.tv2.no/tidforreise/n2i.vis?par=6713

Skal følge med, og passe på at du ikke spiser usunt! =)

klem fra Therese
87,0 kg

Jeg sprakk i går jeg...heheh....

Jaja... Første dagen va jo ganske misslykka... På jobb på kvelden klarte jeg å tyne i meg en halv liter cola, og en stooooooooooor crispo.... Men i dag har jeg vært flink...
Frokost: 1 ryvita knekkebrød m/ kyllingpålegg og agurk
Lunch: 1 grov baguette m/salami, litt majones, eggerøre og agurk

Har også drukket en halv liter vann til nå, og tatt krom... Kankje det hjelper...

Menmen... Jeg får bare fortsette å prøve...

A.
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias beate2910. januar 2002
Heisann og velkommen hit.
Her får du masse hjelp og støtte hvis du trenger det. Jeg har brukt disse sidene siden slutten av november, og jeg hadde nok gitt opp for lenge siden uten dagboka og alle fantastiske mennesker som er her. Et godt råd; bruk dagboka flittig. Skriv her ofte, og les andres dagbøker og gi kommentarer. Det hjelper mer enn du tror!

Mange klemmer fra Beate
c.AuthorAlias Iset9. januar 2002
hei igjen:)
lever-rens pillene jeg bruker, heter sunshine liv-guard. laget av marietistlel, de er de sterkeste på markedet:) skal bruke dem i en måned for å rense kroppen. naboen min klødde over hele kroppen, hadde alltid gjort det. så ga jeg henne disse tablettene, og kløen stoppet. fint hva?
hilsen meg:)
c.AuthorAlias Iset9. januar 2002
heia vennen:)
du klarer det. vi klarer det sammen. jeg har aldri før vært så motivert som nå, etter at jeg begynte å skrive her. vet du hva som hjelper meg noe enormt? hver gang jeg føler for å sprekke, går jeg bare inn her, og leser hva de andre har skrevet. det hjelper. å få kjekke kommentarer hjelper også masse.
du og jim får jo pc snart:)
hilsen venninnå di, Iset.
c.AuthorAlias snirkeline9. januar 2002
Hei! Velkommen hit!!Her er det en kjempefin plass! Masse oppmuntrende ord fra masse koselige folk! Bruk dagboka di flittig så skal du se at kiloene dine raser avgårde! Hva er målet ditt? Mitt er 60 kg innen 1.mai (sånn cirka) Jeg skal ihvertfall inn i bunaden min på 17.mai *smiler*

Stå på!

Klem fra snirkeline
c.AuthorAlias arlbor9. januar 2002
Hei! Ser at du er "nykomling" du også! Er også redd for å sprekke, men denne gangen er jeg så motivert at jeg skal gjøre mitt for å unngå det! Noen tips jeg har fått når lysten er for stor: finn noe å gjøre! gå en tur, rydd et skap, ta en runde vindu shopping. Bare få tankene bort fra sjokoladen/snopet, forsvinner suget!Stå på!
87,0 kg

Så gikk startskuddet!

Da var det på an igjenn!

Jeg skal klare det denne gangen! Har prøvd så mange ganger før, å har kommet ned et par tre fem kilo, men nå skal jeg ned til 65! Det er målet! Det var det jeg veide før jeg ble syk.

Som Iset, så har jeg en spiseforstyrrelse. Har gått opp nesten 20 kilo siden april! Bare ved å spise tull! Jeg klarer bare ikke slutte å spise. Klarer ikke gå forbi sjokoladehyllene i butikken. Chips å brus er mine beste venner.

Det er værst når jeg har pms. Jeg blir så utrolig deppa, og spiser og spiser og spiser....

Men denne gangen skal jeg klare det!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Iset8. januar 2002
heia puuusen min.
kjekt å se deg her inne. nå skal vi klare det sammen, vi to "tjukkebollene" hehe neida.
gleder meg. er kjempemotivert.
hilsen venninnå di, Iset.
c.AuthorAlias studine8. januar 2002
Heisann,
Veier nesten de samme som deg, første person til under 80? =) Vet hvordan det er å spise for mye tull... Har gjort det de siste 5 mnd og gått opp 10 kg. Sjokolade, chips på høykant når jeg har lest til eksamen. tenker ikke over konsekvensene og plutselig en dag våkner en opp, går på vekten og får hakeslepp. Ikke no gøy!!! Men etterhvert glemmer en sjokolade, chips og annet usunt når en legger over til et sunnere kosthold. er hardt i begynnelsen men da må en trøste seg med at vekten går nedover. Begynner på en 13 dagers kur om ikke så lenge. Som et kickoff. Har et par veninner som har gått drastisk ned når de har fulgt den. Om det er noe for deg kan du jo slå følge. Ellers er jo et sundt kosthold bedre! Du får uansett ha lykke til! husk å oppdater dagboka gjevlig så vi kan følge med deg! Dessuten er det lettere å ikke sprekke da =)

stoore klemmer fra Therese
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.