← Alle dagbøker
diarist.Alias

anka

56 år157 cm29 innlegg 2002–2015 0 følgere

Start90,6 kg
Sist64,0 kg
Endring−26,6 kg
Mål60,0 kg
BMI nå26,0
Framgang mot målet86 %
📉 Ned 20+ kg📓 10+ innlegg🕰️ 10+ år i dagboka
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
4. mars 200210. mai 2015
😉64,0 kg

ny dag og nye utfordringer..

Fikk brev fra sykehuset om time til bukplastikk... Den 16.06.15 skal operasjonen skje og jeg har lyst til å gå ned de 4 siste kg.. men er ikke lett når man oppe i det hele også må slutte å røyke før operasjon.. hmmm går vel på ett vis :-P
🙂88,8 kg

Litt ned

No har endeleg vekta begynnt å gå rett veg att. Vi er komne tilbake i ein normal kvardag, med jobb, skule, hus og leksehjelp. Derfor ser eg no litt lyst på framtida, for sommaren pleier eg ikkje å takle utan vektoppgang.

Ha ein fin dag til dei som eventuellt les dette.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite1. september 2002
Hei kjære slankevenn

Høsttreffet i Oktober

Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.

Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.

I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.

Derfor:

For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.

Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.

Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.

Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.

Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.

Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.

Hilsen nite
c.AuthorAlias Mammatil3😉26. august 2002
Heisann Anka.
Ja, det er sikkert at det ikke bare er "sunnt" med ferie... Enig med deg i at det er godt at hverdagen er tilbake. Jeg for min del har hatt en lang ferie fra både slanking og Internett, så jeg føler jeg starter på ny frisk.
Vi skal klare dette nå fremover i høst, jeg skal i hvert fall begynne å trene har jeg bestemt meg for...
Vi får ønske oss lykke til.
🐷89,6 kg

Hjelp

No er det godt ferien er over. No må det tenkjast effektiv slanking. Tenkte eg skulle bruke slankepillar til hjelp. Er det nokon som har gode forslag
🐷87,8 kg

Tja

Det var ikkje ned men det var heller ikkje opp. Det vert ikkje full motivasjon før etter at eg er ferdig med ferien. Skal ha fri 14 dagar frå helga, så etter den tid vert det full skjerping. Då startar kvardagen, med jobb kvar dag og guten på skule.

Ha det riktig bra
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😃30. juli 2002
Hei Anka!

Takker for hyggelig kommentar.
Min motivasjon er heller ikke på topp, derfor gleder jeg meg til hverdagen kommer. Dvs. når gubben begynner å jobbe igjen neste uke, og ungene etterhvert begynner på skole/barnehage igjen. Da er det iallfall grunn til å fortsette der vi slapp en gang før ferien kom og forførte oss (i matveien).
Vi kommer sterkere tilbake etterhvert, ikke sant?

Klem fra NameIt
Bilde
🐷87,8 kg

Huff!!

Det er godt ferietida snart er over. Den taklar eg ikkje. Det har vore hotellferie, bryllaup, countryhelg og bursdag. Altså alt for mykje god mat og drikke.

No må eg berre prøve å skjerpe meg
😃85,6 kg

Yes!!!!

Kanskje vekta berre lurte meg sist veke. Denne helga var vi i bryllaup laurdag med mykje god mat og vin. Så var det restefest i gårkveld med mat og vin. Så vekta var ein positiv overraskelse. I morgon skal vi i 80 årsdag så då vert det nok litt utskeiing også.

Ha ein fortsatt god sommar.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Blondie78😃9. juli 2002
Så flott at du fikk en skikkelig nedgang! :)
Det hjelper jo veldig på inspirasjonen! Merker selv at jeg blir kjempe inspirert til å fortsette når jeg ser at jeg greier å krype litt nedover på vekta siden sist!

Gratulerer og ha en fin dag!
🐷87,0 kg

Huff

Det var vekta etter ferie i Sverige med ein venn av familien og 2 døgn på hotell i Oslo. Det vart ein del utepils i det fine veret.
😟84,4 kg

Uff

Dette vart feil veg igjen. No vert eg borte ca. 14 dager p.g.a ferie, så då får eg starte med ny giv etter ferien.

Ha det riktig bra
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mammatil3😉21. juni 2002
Ja, jeg merker også at det er dager vekta absolutt ikke er velvillig, men så plutselig er det akkurat som det "løsner" og jeg kan plutselig gå ned noen kilo; og så hopper det opp og ned en stund igjen. Irriterende.
Det er ferietid foran oss nå, og det kan bli tøfft for oss alle, tror jeg.
Vi får prøve å tenke måtehold i ferien også og ikke fråtse for mye i is og grillmat og god drikke... ikke lett, men det var det med samvittigheten, da. Ikke morsomt å gå på vekta etter ferien og være mange kilo tyngre enn før ferien....
Kos deg i sommervarmen, klem fra M.
😊84,2 kg

Rett veg

Nokre gram denne veka og nokre neste veke hjelper mot målet. Denne veka var det gledeleg med nedgang til tross for selskap med grillmat og god drikke dertil laurdag. Det vart også grilling på søndag saman med familien. Det er nok forklaringa til den dårlege reduksjonen i vekt denne veka. No er det berre ei veke til ferien startar, så eg får ta ein ekstra innsats neste veke.

Ha det bra til alle som les dette
😄84,6 kg

Heilt utruleg

No har det riktig vorte fart i kiloane. Det er skikkeleg gøy.
Får tru at det forset like bra, kanskje eg har drukke forlite i det varme veret som vi har no. I går hadde vi ein maks temp. på 28 grader.

No er utfordringa selskapet vi skal i til helga

Ha ei riktig fin slankeveke til alle som les dette.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😀7. juni 2002
hei Anka!

Ser man det, ja. Her går det rette veien så det suser.
Når det gjelder selskapet dere skal ha til helgen, så prøv å spise litt på forhånd, da er det lettere å unngå en god del av fristelsene. Litt bør man jo unne seg da, men det er en grei måte å gjøre det på, synes iallfall jeg.

Lykke til, og ha ei god helg!

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias RH😀6. juni 2002
Hei og hopp hvor kiloene renner av! Kjempe bra!

Stå på og ha en super duper slankehelg!

Sommer klemmer fra Rikke
😊85,2 kg

Rett veg igjen

Dette var bra, tala gjekk rett veg denne gongen. Det er berre å prøve å halde motet oppe. No må eg berre skjerpe meg. Vi skal i selskap i helga, så då vert det ein ny prøvelse. Trur vi skulle få servert vilt.

Ha ein fin dag til alle som les dette og god slanking!
🐷85,8 kg

Skjønar ingenting

Dette var ein nedtur utan like. Eg vog meg på laurdag og då viste vekta 84,4. Så gjekk eg på vekta idag og då viste den 85,8. Eg nektar å tru at ein kan legge på seg 1,4 kg på to dagar utan å ha skeia ut i det heile. Neste veging vert derfor i morgon.

No er eg ganske deppa!!!!!!!!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😀3. juni 2002
Hei Anka!

Du skal se at det er vekta som har spilt deg et lite puss.
I morgen er du tilbake der du var før denne "fatale" veiinga.
Er det ikke vekta sin feil, så er det kanskje bare kroppen som tviholder på litt ekstra vann. Verre er det ikke.
Trøst deg med at det blir bedre i morra! :-)

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias Frosken❤️3. juni 2002
Det er sikkert bare vann! Forsett og du skal se at det forsvinner snart:)

*slankestyrkeklemmer*
😊84,4 kg

Yes!!!!!!!!!!

Dette var riktig veg att. Det var godt sidan eg har ete litt is og litt øl i helga i det veldig fine veret, så no er eg tilbake i godt gjenge.

Ha det riktig bra
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mammatil3😃30. mai 2002
Gratulerer.
Godt å se at du er så fornøyd, litt is og øl må en jo unne seg. Det blir vel kanskje ikke akkurat MINDRE av det i tiden fremover..?
Ser i dagboka til Pernilla at du veier deg bare mandag. Det gjorde jeg også lenge, men så gikk jeg over til å veie meg torsdag også. Det syns jeg er ganske greitt, for da MÅ jeg skjerpe meg litt i helgene slik at jeg ikke går opp fra torsdag til mandag. Jeg har nemlig hatt en tendens til å gjøre det..
Ha en fin uke/helg.
Klem fra M.
💔85,0 kg

Sprekk

Dette var ein solid sprekk. Pinsehelga vart dårleg. Det vart rømmegraut på 17. mai med spekemat. Så vart det kosing med øl ilag med sambuaren i penshelga og det straffar seg. No må eg berre skjerpe meg solid.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mammatil3😉24. mai 2002
Hei Anka.
Husk at det er hverdagene som teller!! Litt kos må man ha iblant, bare det ikke blir hver dag.
Du må ha en riktig fin helg.
Klem fra M.
c.AuthorAlias Pernilla22. mai 2002
Heisann!
Nå er vi igang igjen med ny -5kg konkurranse for oss i 80kg-klassen!!
Vil du være med, så er det bare å melde seg på hos meg, så starter vi i morgen, torsdag!

Pernilla
c.AuthorAlias Kris❤️21. mai 2002
Hei hei!

Husk at det er ikke festdagene vi blir overvektige av...det er alle de andre dagene i året. Du skriver at det ble kos sammen med sammberen din i pisehelgen....så hyggelig da!! Og så er det på'n igjen. Nå er hverdagen her, og da er det skjerpings.

Lykke til videre..

Klem fra Kristin.
c.AuthorAlias nameit❤️21. mai 2002
Hei Anka!

Nå er heldigvis helga over, så da skal vi bare se fremover og fortsette der vi slapp før alle disse helligdagene kom og fristet oss med både det ene og det andre. Gjort er gjort og spist er spist. Nå er vi ferdig med det, heldigvis.
Problemet er bare at heretter er det bursdager i fleng fremover. Jeg får sørge for å trimme ekstra mye forut, og være mett. Det hjelper på.

Ha en kjempefin dag!

Klem fra NameIt
😃84,2 kg

Hurra

Eg kom meg gjennom ein konirmasjon utan veldig store problem.
Bunaden var litt trang når eg hadde ete middag, så eg prøvde å passe meg på kakebordet. Tok små stykker for å få smake litt fleire. Det vart litt sitronterte, yoghurtkake, verdens beste.
Eg stod over karamellkake og bløtkaker og kransekake, så alt i alt er eg fornøgd. Neste storhelg er no 17. mai og pinshelga, men det går nok veldig bra då også.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias vil ned i vekt😊14. mai 2002
du er jo flink du har jo gått ned 5 kilo og motstå fristelser er ikke lett.
Lykke til.
hva er målet ditt???
c.AuthorAlias nameit😃13. mai 2002
Hei Anka!

Takk for hyggelig kommentar. Det er ikke lett å styre unna fristelser, men når man klarer det, er man så stolt av seg selv. Jeg har ikke akkurat så mye å være stolt av for tiden, har hensatt meg selv over ei uke tilbake med feiringen av bursdagen til lillegutt. Men, jeg mister ikke motet av den grunn, går på med krum rygg og prøver å rette opp feilene fra i går og forleden og dagen før der....

Ha en fin dag!

Klem fra NameIt
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.