← Alle dagbøker
diarist.Alias

Anja

50 år160 cm4 innlegg 2002 0 følgere

Start65,0 kg
Sist58,0 kg
Endring−7,0 kg
BMI nå22,7
📉 Ned 5+ kg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
24. januar 200227. februar 2002
58,0 kg

Vekta står stille!!!!

Var litt eplekjekk en stund, jeg var jo så flink!!!!

Flink til å spise riktig.
Flink til å gå turer.

"Nå må jeg vel snart få lov til å premiere meg selv?" tenkte jeg..... og det har jeg nå gjort! Jeg har spist og drukket godt, men ikke "så gæli" alikevel.

Har ikke spesiellt lyst på brus (føler meg som en sprekkeferdig ballong etterpå!!), men tar meg innimellom en liten sjokoladebit ( eller to) når lysten blir for stor. MEN JEG KLARER Å SLUTTE!!!! - før posen er tom.
Og det, mine kjære venner, er en seier i seg selv!

Har blitt veldig flink til å lage middag, sikkert grunnen til at mye av søthungeren er borte, mamma hadde faktisk rett i at det er godt. Ikke si det til henne, oddsen er på min side at hun aldri leser dette :o)
Hun har nemlig ikke Internet!

Nå er det lunch-dags!
2 knekkebrød/ 2 grove brødskiver og juice/skummet melk.
Yummie!

Ha en fin uke!

Hilsen Anja
- fortsatt ikke fått ut fingeren og målt meg selv....

58,0 kg

Lenge siden sist...

Ja, ikke mye som har skjedd.......
Vært ute og reist med jobben, og spist og drukket godt *svart samvittighet*

Spiser en del frukt på jobben, der står det lett tilgjengelig (synd at det er like tilgjengelig som kjeksen....).

Går fortsatt mine daglige turer, og det merkes! Buksene sitter løsere, og magen er liiiiitt flatere.

Går videre,
og fornekter den daglige sjokoladen.......
Lover å bli flinkere å spise frukt og grønnsaker!

God helg,
hilsen Anja
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ¤tiili¤27. februar 2002
Synes du er flink, jeg!! :o)

lykke til vidre!!

¤tiili¤
58,0 kg

Vekta er i hus!

Og gjett om jeg ble glad!
Nålen stoppet på 58 kg!
Men etter konsultasjon med samboer fant vi ut at denne var nok "for snill". Så mye for å glede seg! :o)
Må nok kontrollsjekke med en annen vekt.

Men jeg har vært flink jente, etter en liten sprekk fredag med jobben og søndag har jeg klart meg ganske bra.

Går en del i knekkebrød og pasta... maten må lages kjapt!

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nefele28. januar 2002
Der var du jo, jo! Var redd for at du hadde sviktet oss jeg ;-)
Så fint at det går bra da. Den vekta var sikkert en gledelig overraskelse, selv om du tror den er litt for snill.
Små sprekker kan man unne seg synes jeg. Det blir liksom ikke så vanskelig da. Det beste er jo selvfølgelig å planlegge når man skal "sprekke" eller unne seg noe godt. Da sprekker man ofte ikke så voldsomt liksom.

Du må passe på å få i deg litt grønnsaker også nå da. Knekkebrød og pasta er fint, men noe grønt eller frukt "bør" du prøve å få i deg. Sånn, det var dagens formaning ;-)

Nefele
65,0 kg

En ny start?

Har for første gang oppdaget denne siden (Takk til Dagbladet!).

I morgen skal jeg hente hjem en vekt (overtatt fra kollega, TAKK!), og det blir med stor spenning at jeg går på denne lørdag morgen. Er litt usikker på hva vekten er, det er lenge siden sist...
Vekten er egentlig ikke hentet inn for min del, men siden den kommer hit uansett kan jeg jo bruke den! *ler*

Hvorfor er jeg her?
Jeg ble fridd til på nyttårsaften, og har selvfølgelig vært ute og prøvd noen kjoler. Det er ett faktum at helspeil ikke skjuler noenting!
Og virkeligheten har liksom ingensteder å skjule seg der... - i sterkt lys med vinterfarget hud.

Resultat:
Legge om livsstilen litt... - lettere sagt enn gjort!
En kollega på jobben slanker seg også (som forøvrig er mye flinkere enn meg), så da er vi to som kjemper mot pølser og annet fanteri.
Prøver å gå en tur hver dag (1 time), men det blir nok mest i ukedagene. Det er så lett å være inne og kose seg i helgene!!!

Uvaner:
Jeg er en "skap-godteri-spiser" av rang, bare MÅ HA!
Blir tatt på "fersken" ganske ofte av lattermild samboer.
Kanskje jeg mangler ett eller annet?

MÅL?
Ja, rett under 60 kg tror jeg blir bra?
Målene forandrer seg kanskje underveis...

Hilsen Anja
- 26 år, nyforlovet og bosatt i Oslo.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias tulipanen28. januar 2002
Velkommen hit. Det første jeg gjorde når jeg begynte her, var å rydde kjøleskapet tomt for usunne saker.. Og skapene:.. Veldig greit, særlig nå vinterstid da det ikke er deilig å gå ut døra.

Når jeg og samboeren min handler, sørger jeg for alltid å være mett.
Men det viktigste er at man er motivert!
Lykke til
c.AuthorAlias anja25. januar 2002
Nefele:
Takk for hyggelig innleg!
Bryllupsdagen er ennå ikke fastsatt, mulig vi må vente til 2003 pga. økonomien.... Det koster mange penger!
Nå nyter jeg bare tanken!

Anja
c.AuthorAlias Nefele24. januar 2002
Hei Anja
Takk for koselig chat :-). Gratulerer med frieriet. Når blir det bryllup?
Rett under 60 kilo er sikkert bra det. Ligger ca midt på normalen ifølge BMI. Men, BMI er jo bare en pekepinn da. Du vet sikkert best selv hvilken vekt du vil trives med.
Jeg er veldig til å "snoke" i skapet, særlig på kveldene. Nå går det litt bedre fordi jeg passer på å spise ofte på dagen. Men, jeg har jo mine stunder da ;-)

Hei så lenge!

Nefele
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.