← Alle dagbøker
diarist.Alias

Angel

43 år163 cm11 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start62,0 kg
Sist60,0 kg
Endring−2,0 kg
BMI nå22,6
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
20. mars 200118. mars 2002
60,0 kg

er litt vanskelig

hei igjen der alle sammen håper dere holder ut, jeg er ikke så ille flink. Jeg faller ut av dette titt og ofte,så blir jeg skikkelig sur og vil ikke gå ut..jeg føler meg så..æsj!!om to uker skal kjæresten min dra på treningsleir til nederland(fotball) jeg vet ikke hvordan jeg skal klare det..jeg gruer meg så ille, vet ikke hva jeg skal gjøre når han drar, jeg kommer til å spise mye..trøstespise
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Inemor20. mars 2002
Hallo jenta mi. Tenk positivt, at når kjæresten din kommer hjem så skal han få se jenta si som har vært flink a gitt. Det er en motivasjon i seg selv, av og til skulle jeg ønske at kjæresten min kunne reist bort en måned og sett hvor flink jeg har vært til å slanke meg. Stå på videre, og når du har lyst å trøstespise, så drikk en haaaaaug med vann isteden, du kommer til å føle deg mye bedre!
Klem fra Ine
61,0 kg

takk for alle som skriver til meg...:)

Hei alle dere som står hardt på, dere er flinke dette er hardt. jeg leste i dag at det var noen som hadde skrevet kommentarer til meg.. det er så deilig å få slik en støtte her på denne siden, hun ene som skrev til meg lurte på hva målet mitt er, det er å nå 54-55, der ligger jeg forsatt på normal vaekt på BMI en så det er ikke no lavt.. jeg er ikke akkurat så høy. Så fikk jeg ett annet tips av hun andre som skrev... hun hadde det slik som meg at hum måtte ha søtt, men at krom hjalp. så det skal jeg prøve.. tusen takk:) Det er jo viktig å ikke være så "avhengi" av søtt nå som julen kommer:) lykke til vidre alle sammen... stå på:)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias anner^^26. november 2001
Det er jo det som er så fint med denne dagboka, at vi alle sammen støtter hverandre:)
Lykke til videre!:)
62,0 kg

lenge siden sist..

det er lenge siden j har skrevet... men fortsatt prøvd og slanke meg, men som dere ser ingen spesielle forandringer. Det var først i går jeg tok meg skikkeli sammen igjen, det gikk bra men skal si jeg hadde lyst på noe og "dytte i trynet" men klarte og motstå..det er fordi jeg ikke liker å gå ut blant folk...føler meg så ekkel!!bare jeg klarer og holde meg unna søte ting og annet godteri og fet mat skal det (håper jeg) gå lettere. men motivasjonen er ikke på topp!!!det er på en måte sånn som røykere o.l er med det de er avhengi av, sånn er det nesten med meg og "søtt" så jeg forstår at det er hardt... alle må ha lykke til med det de gjør.. all støtte, meg
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias anner^^15. november 2001
Hei! Jeg må bare si at sånn er det for meg også Før var jeg "gal" og spiste søtsaker hver dag! Men nå har jeg ikke dette suget lenger, det er kjempeherlig. grunnen til dette er at jeg tar krom- 1 tablett per dag. kanskje det er noe for deg også? Ang. det at du er ekkel og ikke vil gå ut blant folk: bare tull! Du er garantert helt normal, og ikke noe ekklere enn alle andre... koz:) Lykke til!
c.AuthorAlias Tavannda10. oktober 2001
Jeg har det akkurat sånn når det gjelder søtt også, det er ett kjempe problem når en har lyst til å være tynn. 62 er drømme vekta mi så jeg gleder meg til jeg også er der. Jeg er sikker på at du ikke er ekkel (BMI er jo i normal området!!) og synes du burde prøve å gå ut fordi om det er skummelt kjenner meg veeeeldig igjen, men har erfart at andre ikke alltid tenker det samme som en selv. Håper det går bra framover, hva er målet ditt??
62,2 kg

"detter" ut noen ganger

det går bra nå, men det hender at jeg skeier noen ganger, men på en eller annen måte klarer jeg liksom å ta meg inn igjen:)I dag har jeg bare spist et knekkebrød, så skal jeg spise en bolle ris og en banan nærmere kvelden!!!jeg har ikke trena på to -tre ukerheller jeg er litt lei håndball,men skal jeg begynne å trene igjen!!nå Skal jeg satse skikkelig og stå på frem til cupene og arbeide meg skikkelig skikkeli oppover...ingen ta i fra meg plassen min nei..den er min!!:)
64,0 kg

koste meg i påska..nå er den slutt

Ok ... jeg koste meg i påska, tenkte vel..den er jo bare en gang i året og spiste i vei... masse mat og godterier og ikke noe mosjon fordi jeg har bare ikke hatt noe og gjort .Og så lange kjæresten min var ikke hjemme og jeg var litt grinete! Men i såfall jeg har gått opp 2.2 kg og har det ikke så bra med meg selv, men i dag har jeg begynt og skjerpe meg igjen, og ikke mer godt til meg...nå er jeg nesten sikker på at jeg klarer det fordi nå har jeg liksom nådd et punkt at jeg ikke orker og være slik lenger...jeg føler at jeg ikke bare gjør det for meg selv men også kjæresten min!!! Men han synes jeg er bra slik jeg er så det er ikke noe press i fra han bare så dere ikke tror jeg blir presset til å slanke meg.. det er helt av egen vilje.. men han er jo litt støttende da?!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Isa17. april 2001
Klart du greier det ! Ta en dag av gangen og ikke fokuser på at du slanker deg....( det er lett å si, men det funker etterhvert...)

Lykke til og ha en flott slanke uke !!
Isa
c.AuthorAlias Tarangai17. april 2001
Hei.
Ikke noe gøy å gå opp, nei.
Kanskje du vil være med på sjokoladeforbudet frem til 17.mai???
Ellers er det vel bare å gjøre som Nin sier, sunn mat, vann og mosjon.
Vi SKAL greie dette!
Tarangai
c.AuthorAlias Nin17. april 2001
Hei!
Nei, det er ikke noe hyggelig og ha gått opp etter skikkelige utskeielser i påsken - men da er det bare å bite tennene sammen, vi skal få til dette her! Men vi må gjøre det på en skikkelig måte! Sunn og fornuftig mat + trening!!!
Masse lykke til!
Nin
61,8 kg

det går fortsatt bra...men gruer meg til påsken

Det har gått bra den uken her, men jeg gruer meg til påsken, da er det så mye sånn marsipan med sjokolade på...det er jo så godt:( og så skal kjæresten min vekk i en uke drar i morgen jeg gruer meg så ille og jeg pleier å spise når jeg er nervøs!!1Jeg hadde planlagt å være mye sammen med han i ferien fordi vi er ikke SÅ ille mye sammen i uken sånn ellers sånn to- tre ganger i uken...jeg har bare lyst til å legge meg ned å grine og stenge meg helt ute fra omverdenen og sitte å bare se på tv å spise...jeg kommer til å kjede meg i hjel...det er jo absolutt ikke noe å finne på her jeg bor og jeg har ikke så mange venner, hun jeg kanskje kunne vært samme reiser til danmark...jeg hater hele påskeferien kunn ønske skolen var i stedet!!!! Åhhhh
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Isa6. april 2001
Uff - det høres ikke ut noe noe særlig koselig påskeferie ! MEN : bit tenna sammen - dette vet jeg at du greier. Sett deg heller foran PC'en og les dagbøkene og blir inspirert !

Lykke til - jeg er sikker på at påsken blir en fin tid !

Isa
c.AuthorAlias kitt6. april 2001
hei Angel!
huff...dette var trist. hater du påskeferien?
det er nok mange som er bekymra når det gjelder mat og sånn, men man glemmer jo hvor stor mulighet man får til å gå mange turer i skog og mark!
det skal jeg gjøre, og det anbefaler jeg alle andre til å gjøre også! nå når vi endelig har tid!

lykke til!

klem fra kitt
62,0 kg

nå har jeg endelig klart å starte..

Jeg har klart å starte å slanke meg nå etter tre uker med godte spising, jeg vet ikke hva som skjedde de tre ukene her jeg men jeg bare satt og spiste, men nå er jeg på det stadiet jeg klatre å begynne slankinken for fire uker siden:) Jeg vil takke for rådene til dere som har skrevet i dagbok komentarene... mange av de har hjulpet er del! Jeg har også klart og sysselsette meg mer på kveldene slik at jeg ikke kjede spiser. for fire uker siden veide jeg 60 og jeg vet jag kan være der igjen om ca 1-2 uker. klemmser
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias nicky3. april 2001
Hei Angel
Du er på riktig spor nå. Det er viktig å ha noe å sysselsett seg med om kvelden, da tenker en ikke bare mat/snop hele tiden. Dette klarer du.
Klem fra Nicky
c.AuthorAlias kitt3. april 2001
heisann Angel!
så fint at du føler deg klar til å slanke deg igjen!
nå har du spist snop en stund, så da kan du føle deg litt ferdig med det.
gi deg heller litt belønninger når du har gått ned noen kilo.
f.eks 3 kilo ned får du 1 sjokolade osv...
men det er jo lov å kose seg i blant!
lykke til videre i allefall!
klem fra kitt
c.AuthorAlias Tarangai3. april 2001
Hei.
Fint at du er ferdig med godtespisingen. Man må liksom nå et visst punkt før man greier å motivere seg helt.
Lykke til.
Fra Tarangai
62,7 kg

Er det passe mat om dagen??

Jeg har klart og begynne litt nå;) Jeg lurer på om kansje noen kunne svart meg på on de synes jeg spiser for lite , for mye, akkurat passe feil eller riktig mat?! Jeg skal prøve og spise sånn ca 4 brødskiver og to frukter om dagen... i helgene kan jeg kose meg sånn litte grann! Jeg trener håndball tre ganger i uken + kamper i helgene... jeg skal også(kanskje) prøve og jogge en gang ekstra i uken for å få litt bedre kondis... jogge i skogen...Jeg er en sånn person som hater helsestudioer med sånn vekter og slik..men jeg kan godt ha yoga eller noe men ikke sånn spinning og slik... det er jo veldig bra men det er det verste jeg vet... er det noen som har et bedre forslag til en "spiseplan"?? Da hadde jeg blitt glad! Det hender jo at jeg spiser en salat eller noe isteden for to av de fire brødskivene...kyllingsalat er jeg veldig glad i, ris og pasta er også noe jeg er veldig glad i. Så vil jeg takke alle som skriver komentarer i dagboken min det setter jeg utrolig stor pris på....I helgen så koste jeg meg litt for mye jeg spiste veldig mye kjeks og litt potetgull og ikke særlig sunn mat, det er jeg ille sinna på meg selv for... målet mitt er å nå ca 55-57 kg i begynelsen av juni eller er det for stort krav på så kort tid? klemser
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nicky27. mars 2001
Heisann angel
Grete R grunnmeny er:
Frokost og lunsj kan du spise:
50 g brød eller 40 g knekkebrød eller 40 g usøtet frokostblanding, magert pålegg,kaffe eller te og et stor glass vann
Frukt: Du kan spise en frukt om dagen, eller drikke 2 dl juice
Du kan spise alt du vil av grønnsaker + drikke mye vann
Middag varierer du fra dag til dag, men tenk kalorier
Husk at spiser du for lite går du ikke ned i vekt, da går kroppen på sparebluss, og du trener jo ganske mye så kroppen trenger fornuftig mat.
Lykke til
Klem fra Nicky
c.AuthorAlias Tarangai27. mars 2001
Hei Angel.
Kanskje du spiser litt for lite? Hva med middag da?
Hadde jeg vært deg ville jeg byttet ut noen av brødskivene med f.eks havreknekkebrød med maget pålegg (mye fiber og få kalorier)
Kutt ut smør både på brød og til steking.
Middag: Mest mulig rent kjøtt og fisk. Unngå blandingsprodukter som kjøttdeig, pølser og annen ferdigmat.
Men du skal selvsagt kose deg engang i blant (i helgene f.eks) -og selvfølgelig frukt og grønnsaker. Hva med en lettyoghurt innimellom?

Ikke minst: DRIKK MYE VANN !

63,0 kg

Jeg klarte det ikke i går heller:(

I går som jeg lovte at jeg skulle begynne... helt seriøst... Klarte jeg ikke, kvelden kom og jeg klarte ikke holde tilbake mat "kicket" jeg høvlet i meg mat... men i da skal jeg LOVE at jeg SKAL klare det for i dag er dagen min fullt opp... jeg har aldri noe og gjøre på kvelden men i dag skal jeg for en gangs skyld gjøre noe... og jeg vet at hvis jeg klarer det i en dag klarer jeg og fortsette...det har jeg klart før nemlig... men av en eller annen grunn så har jeg så har jeg "sprekt" jeg begynnte og spise tonnevis med mat igjen og gått opp 3 kg på en uke igjen.... hvorfor skal det være så ille hardt og vanskelig???
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nicky23. mars 2001
Hei angel
Det å la være å spise er ikke lett, og det er ikke meningen heller at du skal sulte deg. Du skal spise 4-5 måltider om dagen, små måltider, ellers blir du veldig sulten til kvelden og da går alt ned på høykant. Har du ingen du kan være sammen med om kveldene, gå tur med, kino eller trene litt sammen med??

Klem fra nicky
62,8 kg

Har ikke klart det...det glapp helt

Jeg skrev om tirsdagen... jeg klart å holde meg til "dietten" helt til kvelden kom. jeg får dårlig samvittighet!!! Neste dag klarte jeg det på dagen igjen... men så var det kvelden igjen, og alt glapp!!!!!! Men i dag torsdag 22 mars skal jeg klare å begynne, LOVER! Jeg har gått opp 0,8 kg i steden for å gå ned. men jeg begynner tre mnd for sent...jeg skulle jo begynne 1 jan... hvis det er noen som leser "dagboken" min er det noen som kan gi meg noen gode råd slik at jeg klarer det???
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tarangai22. mars 2001
Hei.
Du må spise oft og lite. Da får du ikke den skrekkelige malysten på kvelden.
Vet det er lettere sagt enn gjort. Ellers er det -som de andre skriver- lurt å finne på noe om kveldene.
Trene kanskje?
Du klarer dette:-)
Tarangai
c.AuthorAlias Isa22. mars 2001
Hei ! Enig med Victoria, det er bra tips.
Jeg finner på ting å gjøre om kvelden, går tur, går på besøk, støvsuger osv, så jeg ikke skal tenke så mye på mat.

Lykke til - jeg er sikker på at du greier det !

Isa
c.AuthorAlias Victoria22. mars 2001
Hei Angel!
Er enig med deg om at kveldene er absolutt vanskeligst. Her er noen råd som virker (av og til ;-) for meg. Spise jevnt utover hele dagen sånn at man ikke er kjempesulten, da er det lett å sprekke. Ha noe "lovlig" å knaske på som gulerøtter e.l. Drikke masse masse vann, og holde seg opptatt med noe å gjøre. Jeg pleier også å pusse tennene relativt tidlig, da er det ikke like lett å begynne å gumle igjen... Håper noe av dette kan hjelpe. Det viktigste er nok det å spise jevnt mange små måltider, merker at jeg er mye mindre "sugen" på mat om kvelden etter jeg begynte med det. Stå på, det er aldri for sent å begynne på igjen!!!
Klem Victoria.
62,0 kg

Skal begynne slanking i dag

Jeg har prøvd å begynne å sanke meg i lange tider... men Jeg har alltid klart å "bryte" slankingen. Men i dag så skal jeg klare det!! I dag hittil har jeg spist to knekkebrød... og jeg har tenkt til å spise to epler og to knekkebrød eller grønnsaker resten av dagen! jeg er ofte deprimert og lei meg og når jeg er det, spiser jeg!! Og etter jeg har spist får jeg dårlig samvittighet,men jeg kaster ikke opp for det!!! Jeg gjorde det litt før men jeg fikk greie på atman kunne ødelegge "innventaret" i kroppen... Greit jeg vil bli tynnere men jeg vil ikke ødelegge meg selv for det!!!
Angel:)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nicky21. mars 2001
Hei Angel og velkommen hit
Her får du ris og ros, vær flink til å bruke dagboka di
og les andres, det gir motivasjon og hjelp i hverdagen.
Det er fornuftig av deg at du tenker sunt når du skal slanke deg, livet er for kort til å ødelegge seg pga slanking.
Lykke til
Klem fra Nicky
c.AuthorAlias kitt20. mars 2001
velkommen hit!
et sunt kosthold og mosjon er nok det beste om man skal gå ned i vekt.
spiser du for lite stopper du forbrenningen, og da går det mye senere. selv spiste jeg alt for lite en stund, men nå klarer jeg heldigvis å spise mer.
lykke til videre!
klem fra kitt
c.AuthorAlias Nin20. mars 2001
Hei!
Ja her er det godt å være! Her treffer du mange, veldig greie mennesker! Håper du får det til!! Jeg har tro på skikkelig sunn og fornuftig mat!! Det er det eneste som hjelper i det lange løp + trening da selvsagt!!
Masse lykke til!
Nin
c.AuthorAlias Tarangai20. mars 2001
Hei.
Velkommen hit. Hvis du vil slanke deg på en fornuftig måte, er dette riktig sted.
Her får du nyttig råd, tips, støtte fra andre i samme båt.
Dessuen er vi svært hyggelige :-) Du vil nok bli helt avhengig av dagboka du også !!!
Tarangai
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.