← Alle dagbøker
diarist.Alias

Anett

52 år175 cm10 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start80,6 kg
Sist78,4 kg
Endring−2,2 kg
BMI nå25,6
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
9. august 200125. april 2002
😄78,4 kg

Lenge siden sist!

Her er det lenge siden jeg har vært!! Sååå mange brukere det er her nå. Tror ikke det var mer enn ca 120 brukere når jeg var her sist. Også har det skjedd mye med sidene generelt!

Det eneste det ikke har skjedd noe med er vekten min :)
men det er derfor jeg er tilbake! Nå prøver jeg igjen!

Ha en fin dag, alle sammen!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias BiBitch😌31. mai 2002
Hei!

Jeg har kikket litt etter ei som er sånn ca. på str med meg. Både når det gjelder vekt og høyde. Jeg er ei jente på 18 år som er ca 175 høy og veier ca 81 kg. Jeg prøver å ta av meg noen kilo nå, så vi får se hvordan det går. Hadde vært ok å følge opp hverandre, kanskje? Hvis du vil? Ser det er en stund siden du var her sist, men...
78,8 kg

Smått men godt :o)

Hei!

Har hatt skikkelig trøbbel med nettet på jobben denne uka! Vært helt avstengt fra omverdenen.. snufs.. og når jeg endelig kommer hjem fra jobb er jeg så ''drittlei'' pc''er at jeg ikke orker å logge meg på hjemmefra... og resultatet av det er at inspirasjonskildene mine (altså Dere) har vært utilgjengelige, og jeg har ikke gått ned i vekt!! :o)

Men nå skal jeg lese i dagbøkene deres!

Ha en god dag alle!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Isa29. august 2001
Velkommen tilbake !!

jeg har blitt veldig avhengig av de sidene her - lurer på hvordan det hadde gått med slankingen uten alle dere!!! *s*

ha en flott slankedag!

Isa
79,0 kg

Puh..

Det var et lettelsens sukk. Var i 75-års lag i går og satt ny pers med snittespising.. (nesten da..) Spiste 6 snitter!!! SEKS SNITTER!!
Helt utrolig at jeg har gått ned fra i går.
Men, nå er det helga igjen.. Må stålsette meg for å unngå nok en ''utsvevende'' helg :o) Nei, datteren min er hjemme i helga, så det går nok bra..
Ha en sunn og flott slankehelg, alle sammen. Lurer på om jeg skal få sjekket ut chatten her i løpet av helgen!

Kos, Anett
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli24. august 2001
Hei anett!

Tusen takk for kommentar i dagboka mi!

Når det gjelder hvor på kroppen jeg måler meg, så tar det utgangspunkt i de samme punktene man bruker på Bailine. Disse er venstre overarm, bryst, under bryst, midje, hofter, rumpe, samlede lår, venstre lår og venstre kne. Man skal alltid måle der omkretsen av disse er størst!

Kjenner til det med snitter, jeg har nesten aldri klart å begrense meg...må liksom prøve alle variantene! Var i bursdag for noen uker siden, og da klarte jeg meg faktisk med bare å spise en eller to...husker ikke helt. Det jeg gjorde var å spise litt og drikke masse vann før jeg dro i selskapet, sånn at jeg ikke var helt utsultet. Deretter så jeg gjennom alle de ulike typene snitter og tenkte gjennom hvordan de smakte. Fant ut hvilken jeg trodde som smakte aller best, og holdt meg til det! Siden jeg ikke var så sulten, var det jo for det meste smaken jeg var ute etter, og da rekker det med 1 eller 2. Prøv det neste gang...det samme gjelder jo for kaker, godis etc!

Ha en slankende helg!
Klem fra Minelli
c.AuthorAlias abelone24. august 2001
Hei og hopp!!!

& snitter, ja det var ikke dårlig.... Var godt det ikke var 6 store kakestykker da. Snitter er jo ikke det verste man kan spise, hvis man skaraper bort litt smør, majones og remulade.

Ha en fortreffelig slankehelg!

Abelone
c.AuthorAlias modah24. august 2001
Hei!

dette går jo rette veien og det er jo bra!6snitter ja,var da litt det.Anbefaler deg å sjekke chatten ja,der motiverer vi hverandre og har det veldig koselig.
Du får bite tenna sammen i helga og "glemme" all godis,men uansett så er jo helgene verst,men det går bedre etter hvert det å.

Ha en fin slankehelg!

Klem fra modah
c.AuthorAlias lene24. august 2001
Hei Anett. Takk for oppmuntrende ord i dagboka mi. Nå skal du se vi er i siget og at kiloene renner av oss....i dag er jo alt så mye bedre.
6 snitter var jo en del ja, men likevel mye bedre enn masse kake...Det er jo heldigvis ikke ofte du er i 75 årsdag da???
God slankehelg!
Hilsen Lene
c.AuthorAlias Nin24. august 2001
Hei!
Snitter er jo bare så vanvittig godt!! Det er jo bedre å spise det enn sjokolade!
God helg!
Nin
79,6 kg

Dette går oppover :o)

Hei!

Hadde rett og slett ikke tid til å skrive her i går, men i dag skal jeg nok rekke noen ord! Veier altså 1 kg mer i dag enn for ca en uke siden. Tør ikke tenke på hva vekten ville vist hvis jeg hadde gått på den om mandagen...

Men, jeg er vel på rett vei igjen da! Og til helga skal jeg holde meg hjemme!

Vet ikke hva jeg har planer om å spise i dag, men jeg skal i 75-års lag til min bestefar, så det blir vel snitter/koldtbord eller noe.. Heldigvis er jeg ikke glad i kaker og søte saker!

Ha en flott dag, alle sammen!
78,8 kg

Fortsatt ikke veid meg.

Ja, nå er det noen dager siden jeg har vært her, og jeg har ikke veid meg siden fredag. Årsak: Jeg tør rett og slett ikke :o). Har som dere sikkert skjønner skeiet skikkelig ut i helga. Var en tur på byen på lørdagskvelden, og fikk for det første i meg alt for mye å drikke. Å i kjølvannet av det så får jeg en søndag proppfull av ''junk-food'', og på mandagen var det ikke så lett å kontrollere matinntaket da heller..
Hva har jeg lært da? Jo, jeg skal ikke på byen når jeg slanker meg :o)
Men i morgen skal jeg veie meg! Og fom i dag skal jeg være flink igjen!

Ha en flott dag, alle!!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kris21. august 2001
Hei!

Sitter og smiler når jeg leser innlegget ditt - kjenner meg veldig godt igjen...fuktige byturer med påfølgende hunger etter junk-food..*s*.
Moro er det mens det står på da..
Bra du er igang igjen - lykke til!

Klem fra Kris
78,6 kg

Der stoppet det..

Ja, i dag viste vekta det samme som i går, og hva forteller det meg?? Jo, nå er det på tide å la være å veie seg HVER dag :o)

Men jeg må jo skrive her allikevel!!! Dette minner meg på en måte om "Bridget Jones'' dagbok" :) (skikkelig artig bok/film forresten). Mangler bare at vi skriver ned antall sigaretter og antall alkoholenheter pr. dag også :o).

Fikk anbefaling i går om å skrive ned det jeg spiser. Det skal jeg gjøre! Men jeg kommer til å ligge en dag på etterskudd regner jeg med. Altså at gårsdagens rasjon skrives ned i dag.

Gårsdagen:
F: 1 ryvita knekkebrød m/smøreost
L: 2 brødskiver m/skinke og leverpostei
M: (Veldig dårlig tid, og min datter hos pappa''n sin) 1 stoor brødskive med ca 100 g fiskepudding på.

Ellers så er jo fredagen her! I Fredrikstad skinner solen men det blåser en del! Det skal bli godt med helg!!

Ha en fin fredag alle sammen!

Stor klem fra Anett
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias abelone17. august 2001
Hei anett!!

Jeg veier meg hver dag, men har også prøvd å veie meg en gang i uka. Har funnet ut at jeg skeier mindre ut hvis jeg veier meg ofte. Hvis jeg veier meg en gang i uka, spiser jeg alt for mye rett etter at jeg har veid meg. Men hver og en må jo finne ut hva som fungerer best for seg.
Spiser du ikke litt lite da. Viktig å få i seg mellom 1000 og 1200 kcal, ellers nedsettes forbrenninga di!

Håper du får en flott helg!

Abelone

c.AuthorAlias Amorica17. august 2001
Hei Anett!

Så solen skinner i Fr. stad i dag ja? Det gjør den her også...på Mysen:)

Når det gjelder veiing hver dag osv, så er min erfaring at jeg har lettere for å holde motiveringen oppe om jeg ikke veier meg hver dag. Dette fordi at kroppen taper vekt i rykk og napp. Hva med å veie deg et par ganger i uka? Man trenger jo ikke å enten veie hver dag - eller en gang i uka liksom :)

Jeg er på vekta to ganger i uka nå og det fungerer fint for meg ihvertfall :)

Mitt tips; ta frem målebåndet og mål deg også. Mål deg en gang i uka og bli gledelig overrasket at om vekta skulle stå stille en liten stund, så taper du cm på kroppen! Det er motiverende det!

Ha en fin helg da og stå på videre. Til mandag er det et annet tall som luser fra vekta di. Det er jeg sikker på!

Gode tanker fra Amorica
c.AuthorAlias Minelli17. august 2001
Hei Anett!

Ikke gi opp selv om vekta viser det samme flere dager på rad, det er vanlig det, skjønner du! Av og til må kroppen bare justere seg etter den nye vekten før du går videre nedover. Og som abelone sier, det er lettere å skli ut med maten om man veier seg sjelden.

Det KAN faktisk være at du står litt stille fordi du spiser for lite. Da tror nemlig kroppen det er hungersnød og sparer på all næring den kan få! Mye kan bli medre med en litt kraftigere middag!

Ha en god helg!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Kris17. august 2001
Hei!

Helt vanlig at vekta står litt stille. Du får finne den beste "veie-løsningen" for deg. Jeg veier meg hver dag, jeg... som de andre sier her så er det vanskeligere å skeie ut da. Men jeg synes det er helt greit å stå stille noen dager på rad.

Stemmer at gymform-plus er sånne lapper....hehe... synes de er kjempebra jeg...

Lykke til videre!

Klem fra Kris
78,6 kg

Det er ikke mye motgang i førsten...

Jeg veier meg som regel hver eneste dag de første ukene jeg slanker meg, for da viser vekta et lavere tall hver morgen :o)
Men jeg må kutte ut det etterhvert, for ingenting er vel så nedbrytende som 200 g OPP plutselig :o)

I dag skal jeg ut å ''blade'' igjen.. Har ikke barnet mitt i kveld, så da kan jeg ta meg en lengre tur. Det er merkelig hvordan sulten forsvinner på en måte når man trener.. man blir lissom bare tørst!!

Ha en strålende slankedag alle sammen!!!!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kris16. august 2001
Heisann!

Så bra at du vil slå følge med meg - litt konkurranse er alltid greit å ha - og masse støtte!
Ser at du raser ned, så du kommer nok til 75 før meg tenker jeg. Men ikke uten motstand *ler*

Enig med deg - sulten forsvinner liksom når man trener. Jeg blir ikke særlig tørst heller jeg da, og det er jo litt dumt. Må presse meg til å drikke - det er en av de største utfordringene jeg har faktisk....

Lykke til videre, jeg følger nøye med deg...*s*

Klem fra Kris
c.AuthorAlias victoria16. august 2001
--------------------------------------------------------------------
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)

Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------
c.AuthorAlias ceci16. august 2001
Hei på deg !

Her går det unna ser jeg !
Disse sidene hjelper virkelig, du får mange kommentarer etterhvert, du kan følge med på andres nedgang og la deg inspirere. Kort sagt veldig nyttig motivasjon !

Som du ser er det mange som skriver ned alt de spiser. Vet ikke om det er like mange som regner nøyaktig på kaloriene eller ser på tidligere kosthold osv. Men: tror du blir veldig bevisst på hva du spiser når du ser det stå her svart på hvitt. Og du får klare anbefalinger på hva som bør tas bort hvis du spiser feil eller for mye. Anbefaler det hvis du har tid !

Lykke til med slankinga !

Ceci
c.AuthorAlias abelone16. august 2001
Hei på deg morgenfugl!!!

Først må jeg bare gratulere deg med flott vekttap. 600 gram ned fra i går er jo kjempeflott. Tenk på at det tilsvarer litt over en pakke smør!
Du nevner at du går fort ned i begynnelsen, og det ser vi jo. Nyt det så lenge det varer og ikke mist motet når det stopper litt opp. Selv gikk jeg ned 3,4 kilo den første uka når jeg startet ved påsketider. Nå varierer vekttapet litt fra uke til uke, men jeg går ned ca 5 kilo i måneden. 5 kilo ned tilsvarer ca en størrelse i klær, så om 3 måneder sklir jeg lett inn i 38!!

Håper du får en flott treningsøkt og en utmerket slankedag!!!

Abelone
79,2 kg

Så supert...

Så glad jeg er for å ha funnet denne siden! Det er sant! Det er bare så utrolig koselig og oppmuntrende å få kommentarer fra dere! Samtidig er det artig å følge deres utvikling!

Har gått ytterligere ned i vekt siden i går, og det er sikkert fordi jeg i går gikk på ''blades'' :o) Har funnet treningsmetoden som passer for meg. Å stå på rulleskøyter er kjempegøy, og så passer det bra for datteren min som sykler ved siden av. (tviler på at jeg hadde fått henne med meg til en barnepark på et treningssenter :o)). Så rulleskøyter anbefales!!!! men husk på beskyttelse :o)

Ha en fin dag, alle!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli15. august 2001
Hei Anett!

Er helt enig i at denne siden er helt super, nærmest genial! Hadde det ikke vært for den, hadde jeg nok fortsatt oppover mot 100 kilo!

Jeg også har roller blades, men er ikke så flink til å bruke dem! Det er ikke så mange steder rundt der jeg bor der jeg kan gå, annet enn noen gangveier og lekeplassen på en skole. Men det e rhelt super trening for mage, rumpe og lår! Kanskje jeg skal gjøre det i kveld igjen, selv om jeg egentlig hadde tenkt til å ha treningsfri??? Må vurdere det, det er jo så moro!

Lykke til videre med slankingen!
Klem fra Minelli
c.AuthorAlias abelone15. august 2001
God morgen!

Synes det var en innmari god ide med rollerblades. Har ikke tenkt på det før, men jeg kan jo ha med lillegutt i vogna....
Tror jammen meg et par blades skal bli premien min til meg selv når jeg runner 80 kilo.

Er helt enig med deg. Disse sidene er uunnværlige!

Abelone
79,8 kg

Passe fornøyd!

Ja, noen gram har jeg jo klart å tatt av. Har spist mindre mengder/mer fornuftig!

Delmål 1 er 75 kg, og det håper jeg å nå før 13 september.

Takk for alle koselige tilbakemeldinger på forrige innlegg!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli14. august 2001
Hei Anett!

Flott at det går nedover, og det bare ved å gjøre noen justeringer i kostholdet! Det er jo det som er den riktige måten å slanke seg på! 1. delmål skulle være innen rekkevidde det, om du fortsetter å være like flink!

Lykke til!

Minelli
c.AuthorAlias Becky14. august 2001
Jeg prøver akkurat som du å spise mer forrnuftig og gjerne i mindre mengder...så jeg håper på at det vil gå bra.
Lykke til videre
Klem fra Becky
c.AuthorAlias Kris14. august 2001
Hei!

Så bra at du skal gå ned i vekt på den sunne måten!
Jeg har samme delmål som deg, jeg - 75 innen midten av september - klar for konkurranse? ;)
Du vil nok gå ned fortere enn meg for jeg har tatt av endel kg allerede. Startet på 104.4 kg og er på 77.8 nå.

Lykke til videre.

Klem fra Kris
80,6 kg

Ferien er forbi!

Hei alle sammen!

Har sett denne siden en stund, men ville ikke registrere meg før sommer og ferie var forbi.

So, here I go!
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias dietfun11. august 2001
Hei på deg.
Velkommen til oss, håper du får det fint her !!!!

Lykke til*!
c.AuthorAlias RH9. august 2001
Velkommen og lykketil! Stå på dette går bra!

RH
c.AuthorAlias abraxas9. august 2001
Lykke til! Bruker du denne siden aktivt, kommer du til å få masse støtte og oppmuntring. Vi er med deg!
c.AuthorAlias abelone9. august 2001
Hei og velkommen hit!!

Håper du får like stor nytte og glede av disse sidene som jeg har hatt.

Abelone
c.AuthorAlias Missy9. august 2001
hey!:)
Velkommen hit og lykke til:)
Du skal se at det går bra å gå ned!

-Klem Missy-
c.AuthorAlias Amorica9. august 2001
Hei!

Jeg slenger meg på og ønsker velkommen hit! Selv fant jeg sidene for ca tre uker siden og det er utrolig motiverende her inne :))

Stå på og lykke til!

Hilsen fra Amorica
c.AuthorAlias victoria9. august 2001
Hei Annet! :-)

Velkommen hit fra meg også, disse dagbøkene (og menneskene bak dem) er bare helt topp! Ønsker deg masse lykke til!

Klem fra Victoria
c.AuthorAlias nicky9. august 2001
Heisann anett og velkommen hit
Her har vi det samme målet, bli kvitt noen kilo, så
bruk dagboka di flittig, så går dette bra.

Klem fra Nicky
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.