← Alle dagbøker
diarist.Alias

Andungen

51 år172 cm3 innlegg 2002 0 følgere

Start108,2 kg
Sist105,8 kg
Endring−2,4 kg
BMI nå35,8
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
7. august 200226. august 2002
😈105,8 kg

Like vankskelig hver gang!

Uansett hvor motivert jeg er, er det like vanskelig å holde seg i skinnet for hver gang jeg pröver!!
(ja jeg vet det går nedover, men d... så töft)

Skulle önske jeg hadde mer tid til å bruke her inne.
Jobber meg ihjel om dagen, sunt? nei..

Men jeg pröver å trene et par ganger i uken og det med GI, er virkelig SUPERT!
Man har langtifra samme sötsug som för..
Og rugbrö må jo väre det beste magen min noensinne har opplevd.

Kjempe inspirerende å lese dagbökene deres.
Hverdagen er så mye enklere å håndtere, når jeg vet det er mange der ute i samme båt.

Til helgen skal jeg til Stockholm, skal bli godt å komme seg bort litt.
Er visst ganske sliten merker jeg..
Og da er det ikke lett og holde motet oppe! hulk.....

Ha en god uke, kommer inn så fort jeg bare klarer, dere er i mine tanker!

fra andungen
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite1. september 2002
Hei kjære slankevenn

Høsttreffet i Oktober

Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.

Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.

I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.

Derfor:

For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.

Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.

Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.

Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.

Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.

Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.

Hilsen nite
c.AuthorAlias Morgengry😌27. august 2002
Hei på deg andungen.
Takk for innlegget i dagboka mi. Det var koselig. Det er deilig å endelig ha kommet seg ned på to-siffret. Snart er du der selv også.
Det som er en av mine største trusler mot slankingen, er at jeg er sliten. Da mister jeg all motivasjon og føler at jeg må ha noe å trøste meg med. Da er veien kort bort til kiosken. Så nå prøver jeg å ta mere hensyn til meg selv, og passe på at jeg får nok søvn og får slappet av innimellom. Hvis ikke så vet jeg hva som skjer med slankingen. Tenkt på det du også. Slankingen går ikke av seg selv. Man trenger overskudd for å slanke seg, for det krever jo gangske mye av en. Så kos deg godt i helgen når du skal bort.

Ser at du går på lav-GI-kosthold. Supert, ikke sant! Jeg og merker at godte-suget er borte nå. Jeg spiser også krom i tillegg for å være sikker på at jeg ikke skal føle noe sukker-sug. Min store last er is. Den klarer jeg ikke å kutte ut når det er så varmt.

Ikke mist motet nå, andungen. Husk at hvis du vil ned i vekt så er det bare deg selv som kan gjøre noe med det. Jeg tenkte nøye igjennom dette før jeg satte i gang. Jeg hadde alltid en unnskylding for å utsette slankingen. Men så tenkte jeg at skal jeg fotsette slik så er jeg snakt oppe i 110 og hva blir det neste? 120? Og det ville jeg ikke. Jeg vet at skal jeg ned så er det bare jeg selv som kan sørge for det. Jeg må bite tenna sammen, og sliter jeg så får jeg masse støtte herfra. Det hjelper. Bruk dagboka di aktivt og les også andres. Det hjelper på motivasjonen. Husk at alle har motgang i slankingen sin. Men hvis vi biter tenna sammen, så går det over.

Klem fra Morgengry
107,0 kg

Her går det saaakte....

Min dårlige samvittighet sendte meg inn her..
Har jobbet meg ihjel, begynt som sjef i ny butikk, stengt en annen, her går det unna! Pjuh..


Men jeg har ikke värt så flink!
Med laaange dager på jobb så har jeg fusket, men det gjökke no, for jeg har gooood tid :-)
Eneste positive med denne varmen nå er at jeg drikker for 10!
Også kjöpte jeg en bollepose(10stk, kremt..) i dag, men jeg har bare spist fire boller, som regel bruker jeg å glefse i meg hele m en gang.. Mystisk!

Jeg skal komme inn oftere, det lover jeg, er bare det at nå må jeg få en butikk opp å gå!
Er MEGET takknemmelig for alle hilsene!!
Setter jeg stooooor pris på ;-)

hilsen meg
108,2 kg

Et valg er tatt

Vekten var på vei ut vinduet, men så kom jeg inn på denne siden......
Klærne svikter, kroppen svikter, humøret svikter..
At det skal være så mye følelser innblandet i slanking.
Når jeg ser alle andre slanke mennesker så lurer jeg på hva deres hemmelighet er! Har de ikke dager der de er så triste at de hiver innpå, eller sinte eller slitne?
For en fantastisk psyke de må ha som klarer å mestre hverdagen så bra.
Har mye å läre.
Nå har jeg jojo-slanket i nærmere 8 år!
Og jeg blir bare fetere og fetere for hver hang jeg prøver.
Ja jeg har klart å gå ned alt fra 3-20kg ved hvert forsøk, men følelsene tar alltid overhånd.
Men nå er jeg trøtt på å skammes, trøtt på å mislykkes, nå er det min tur!
Føler meg litt stolt over å ha tatt en slik avgjørelse..
Jeg skal vente m å trene til den værste varmen har gitt seg, for jeg svetter som niagara falls, men snart..

Hilsen Den Svarte Andungen
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😉8. august 2002
Hei Andungen :-)

Gratulerer med steget inn i slankedagboka. Jeg håper du vil trives og lykkes kjempebra sammen med oss andre.
Ser at noen andre allerede har tipset deg om lavglykemisk kosthold. Jeg tror også på det, spesielt siden jeg har de samme erfaringer som deg, opp og ned som en jojo i mange, mange år, og hver gang blir det verre enn sist. Om hvorfor noen legger på seg av slik mat som andre tåler og hvorfor det som vanligvis kalles et sunt og magert kosthold ikke funker for oss kan du lese mye på denne flotte nettsiden:

www.roli.no

Og hvis du synes det er mye som er vanskelig å fatte og har lyst til å prøve noe som er enkelt, kan du kikke på Oppskriftslinken på denne siden og se på kategorien for Annet. Der ligger det en 28-dagers startplan som jeg har lagt inn. Jeg brukte den selv, med greit resultat. Ingen spesielle ingredienser og mat hver dag.

Lykke til! Neste sommer går du lett i møte :-)

Klem fra Jojoen
c.AuthorAlias Pernilla❤️8. august 2002
Hei på deg, og velkommen hit til oss. dette er virkelig en fantastisk side, jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten denne siden her jeg, ikke vært på slankeren lenger iallfall. Vi har alle "mandager" å begynne på , faktisk 52 totalt i året, og det er mange sjanser å begynne ny slankekur. Men med denne siden har jeg faktisk ennå ikke hatt en "mandag" siden jeg starta. Alle her inne er med å gi en enorm støtte man ikke kan finne andre steder. Jeg anbefaler deg på det sterkeste å oppdatere deg her omtrent daglig hvis du har mulighet for det, for da kan du virkelig oppnå omtrent det utenkelige.

Ønsker deg hjerten velkommen hit og lykke til med slankinga!

Klem, Pernilla
c.AuthorAlias Morgengry😌8. august 2002
Hei, Andungen.
Ser du lurer på hvor jeg setter grensen. Jeg prøver å holde meg til det laveste nivået, men noen ganger så kan jeg spise en banan men da tar jeg den sammen med cottage cheese slik at summen blir jo en relativt lav GI. Jeg spiser aldri brød, ris eller poteter. Prøver å spise kjøtt med kun grønnsaker til og til frokost/lunsj går det ofte i cottage cheese, egg, røkelaks etc. Men dette kan du jo prøve ut på kroppen din, hva du synes passer best for deg. Jeg skal følge ditt råd og ikke gå på vekten før mandag. Vurderer sterkt å vente helt til 1. september, men jeg vet ikke om jeg klarer det.

Ha en god dag!
c.AuthorAlias ABBA❤️7. august 2002
Kjære Andungen.

Du har kommet til rette stedet ang.slanking. Så velkommen hit til oss.
her er det mange til å se etter og muntre hverandre opp. For ikke å snakke om alle de gode råd og tips.
Nei dette skal du klare du også, jeg henger fortsatt med enda jeg pleier å dette av etter 3 uker. man blir på en måte avhengig av denne siden.

Stå på, jeg skal kikke innom deg, du kan godt kikke innom meg også.

KOZ ABBA
c.AuthorAlias Jannicke😀7. august 2002
Hei Andungen!
Velkommen hit! Du og jeg har nesten samme vekt og alder- så vi får følge hverandre. Jeg forstår hvordan du har det- jeg følte det likedan. Men jeg skal love deg en ting- at når en først bestemmer seg for å gjøre noe med vanene sine- ja, så føler en seg bedre med en gang!

Jeg setter meg delmål- og har bestemt meg for å belønne meg selv SKIKKELIG når jeg klarer disse! Det er litt ekstra motivering for meg! Ellers er jeg ganske ny i gamet selv, og prøver fortsatt å finne metoden som fungerer for meg. Foreløpig tror jeg at mindre snop, mindre mat og mer trening er resepten. Hvis de ønskede resultater ikke kommer, ja da skal jeg sette meg inn i GI- mat ol.

LYKKE TIL VIDERE!!!!
c.AuthorAlias Trulte7. august 2002
Velkommen hit....stedet der vi alel vet hva overvekt vil si og hvor vi trøster og støtter og hjeløper hverandre som de ekspertene vi er.
Har du først bestemt deg....OG kommet hit så skal vi nok klare resten også !!

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias Molla❤️7. august 2002
Heipådeg!
Gratulerer med et klokt valg! Du har all grunn til å være stolt av deg selv!

Du har omtrent samme vekt som meg da jeg startet "mitt nye liv" 1. november i fjor. Nå er jeg nesten 23 kg lettere, selv med en "slankepause" på vel 3 måneder. Da jeg startet (begynte på Grete Roedekurs), fant jeg ut jeg skulle ned 42 kg, 67 kg er mitt hovedmål. Det syntes jeg hørtes grusomt ut, men tenkte: "selv om jeg klarer bare 10-15 kg så er jo det bra!" Nå er jeg over halveis til målet mitt og synes faktisk det er morsomt å slanke meg (måtte det vare... ;)). Jeg prøver nå å etterleve prinsippene i GI-kostholdet og trener en del. Det funker!! Så uansett hva slags diett eller kur du har tenkt deg å følge, så stå på! Livet er så mye lettere nå enn det var bare for noen måneder siden. Og dette er den siste gangen i mitt liv jeg slanker meg, denne gangen skal jeg klare det!

Et lite tips for å komme igang med treningen i varmen: Gå kveldstur. Det gjør jeg, i 22-tiden er temperaturen såpass levelig at det går an å røre seg. Begynn i kveld!

Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias Morgengry😌7. august 2002
Hei, Andungen, og velkommen hit. Her får du all den støtten du vil trenge for å komme deg igjennom slankingen. Alle har vi dager hvor humøret er bånn og matlysten stor. Derfor er det så viktig å ha noen som kan muntre en opp og gi en litt inspirasjon. Det vil du få her - så bruk dagboken din mye. Det hjelper. Selv har jeg holdt på i ca 3 uker og er gangske ny her. Jeg har slanket meg opp 30 kilo, men nå er det nok!! Jeg kjenner meg så godt igjen i hvordan du beskriver humøret ditt. Stå på så kommer du i mål!!

Hva er målet ditt? Har du noen spesiell diett du følger? Mange inne her har begynt å følge et kosthold som er med lav-GI. Jeg la inn noen linker i dagboka mi i går, hvis du er interesert.

Lykke til!!
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.