← Alle dagbøker
diarist.Alias

Ana

47 år167 cm10 innlegg 2002 0 følgere

Start94,0 kg
Sist95,0 kg
Endring+1,0 kg
BMI nå34,1
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
19. juni 200222. august 2002
😌95,0 kg

Litt nedover da!

Ja, nå har jeg komet litt i gang med treningen i hvert fall. Den 6 august starter jeg på "lev lettere kurs" på sats og personlig trener timene jeg har bestilt. Blir spennende, håper å få masse motivasjon der. Lover å skrive masse komentarer når jeg endelig får fri et par dager til helgen.

Stå på alle sammen! :-)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12322. august 2002
6. august? Uansett, blir sikkert fint med litt personlig veiledning. Kanskje det blir så det føles litt mer forpliktende også? Lykke til!
c.AuthorAlias Molla😌22. august 2002
Heipådeg!

Dette ser flott ut Ana! Og når du nå kommer skikkelig igang med treningen, så får du snart se resultater både på vekta og i speilet. HERLIG!

Lev lurt!
Slankeklem fra Molla
😵95,5 kg

OJ OJ OJ

Jada, endelig tilbake fra ferien ikke t gram lettere kan man godt si..

Jeg var veldig flink i begynnelsen men etterhvert glemte jeg alle gode vaner og har vel siden fråtset i alt mulig godt.. Sukk! At jeg aldri lærer. Tror nok jeg bruker noen dager på å kome skikkelig i gang igjen, har litt for mye godt i huset.. Må fine noen å gi det bort til.. Jeg har eksamen 15 august men etter det setter jeg i gang for fullt med treningen.. Matvanene skal jeg prøve å snu før det!

Klem fra meg
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Keyz7. august 2002
Hei :o)
Ser vi er ganske så like både i vekt, høyde og alder. Kunne vært morsomt å følge med hverandre og gi hverandre klapp på skuldra eller more likely: et realt spark i baken *ler* - i alle fall trenger jeg det! Min verste fiende er 'i morgen'. Gjelder slett ikke bare slankinga. Jeg skal gjøre alt i morgen jeg. Hender at jeg kommer godt igang med både trening og sunn mat, men så skjer det noe som gjør at jeg sklir ut. Gang på gang. Og det går man da ikke ned i vekt av. Syns jeg er rimelig heldig som ikke har gått opp den siste tida jeg. Nuvel. Alt blir så meget bedre fra nå av. Tror jeg :p
Vi ses rundt her!

Klem fra Keyz
😑92,8 kg

Ojsann!

Rakk visst ikke skrive noen ting før vi dro på hytta jeg, det har vært full fres her hele tiden, men nå har vi levert barna igjen. Jeg har ikke vært så flink dessverre, de første dagene gikk det kjempebra, da holdt jeg skjema. Men etterhvert gled det helt ut, det ble grillmat (ikke av den sune typen), potetsalat, potetgull, godis, cola etc.. Nærbutikken hadde ikke stort utvalg av magre alternativer akkurat. Vi har vært masse i aktivitet da, svømming, hinderløyper, fotball, mye trasking i sommarland osv så helt misfornøyd er jeg ikke.

I morgen reiser vi til New York og skal være der 14 dager. Vi skulle opprinnelig til England men planene ble litt endret. Gleder meg masse!! Håper jeg klarer å være flinkere der.. Hadde vært så gøy å komme hjem med vekten under 90 kilo.. Det er lov å håpe!

Nå skal jeg lese dagbøkene deres!!

Klem fra Ana!
Skal prøve å skrive i morgen også før vi reiser.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Helena3. juli 2002
God tur til NY! Du har kanskje dratt allerede, men da ser du dette år du kommer innom igjen!! Jeg tror det er greit å ikke slanke seg med skikkelig nazi opplegg. Det funker ikke for meg i hvert fall, sprekker etter to dager. Jeg endrer på kosthold og treningsvaner sånn litt om litt!! Og det har funka bra så langt!
Lykke til videre med slankingen!
Helena
😉92,4 kg

Æsj, ingen nedgang..

Men neida jeg depper ikke.. Blir bare så ivrig hver morgen når jeg skal veie meg, det er sikkert lurere en gang i uken men det synes jege r vanskelig å få til.

Vi skal passe barn en hel uke nå, to viltre gutter på 8 og 12 så det blir en del aktivitet, onsdag skal jeg lure meg ned på sats et par timer også! Fra fredag til mandag skal vi på hytta, håper jeg klarer å være flink der også..

Nå må jeg lage frokost her så jeg får skrive kommentarer til dere i kveld!

Stor klem fra Ana
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff❤️29. juni 2002
Hei på deg Ana – takk for hyggelig hilsen ! Beklager at du ikke har fått svar før, men det har vært en mildt sagt hektisk uke… Det er godt å høre at det er flere som har dager hvor de ikke er helt sikre på hvordan de egentlig har det *s* Du har sikkert rett i at vi trenger sånne dager for å merke at vi har det helt topp andre dager *s*
Har ennå ikke fått prøvd meg på macaronigratengen din, men det kommer, og jeg gleder meg !

Phui - etter en uke med to viltre gutter i den alderen, så antar jeg at du kan se gledelige resultater på vekta ! *s* Hyttetur kan jo bety lange spaserturer og/eller svømmeturer, så det går sikkert kjempebra *S*

Vi ’sees’ igjen, Ana – ha det fint så lenge !

Masse klemmer fra NasseNøff

Bilde
c.AuthorAlias Litago😄26. juni 2002
Gi ikke opp Ana! Det tar tid å legge på seg og det tar tid å ta det av, sier noen til meg. Selv har jeg gått ned 15 kilo på 9 måneder. Kanskje ikke så mye, men det er ihvertfall bedre enn ikke å ha gått ned!
Måtte le av at du stjal godteriet til ungene!! Håper det går bedre denne gangen!
Og du, smak aldri på Ben & Jerry is. Den er så nydelig at du garantert vil ha mer. Og den er stappfull av kalorier...!

Klem fra Litago
c.AuthorAlias Alina😃25. juni 2002
Hei & hopp....
Ja denne vekta.... Den burde gått ned 1 kg hver eneste dag! Det hadde vært no det.. Mitt lille delmål nå er å enda på 91 kilo til veiedag søndag.. Men føler at det kan bli hardt denne uka...
Skal prøve! Du får ha lykke til med barnepass og på hytta. Kjøp med masse frukt, din favorittfrukt. Det er mye lettere da å ligge unne alle andre fristelser.

Og....i løpet av neste måned Ana.....så er du og jeg nede på 80 tallet.....tenk det:-))))

Klem fra meg:-)
c.AuthorAlias Bambi😉25. juni 2002
Heisann,
ja det er mindre artig når vekta står stille men du skal se det løsner snart. Tjo huuu 1 uke med 2 viltre på 8 og 12 vil garantert løsne på vannet skal du se.
Så flink som du er med mat og trim vil det gå din vei.
Hadde bestemt meg for å veie meg 1 gang i uka selv jeg men jeg klarer ikke helt å holde det. Kansje jeg skal gå over til 3 ganger i uka. Er det en ide?
Ha en fin dag
Bambi
Bilde
c.AuthorAlias fluffa😉25. juni 2002
Hvis du ikke klarer å veie deg bare en gang i uka, så kan du kanskje prøve på annenhver dag? Man går jo ikke ned hver dag og da får man et litt stresset forhold til vekta kanskje. Det gjør ihvertfall jeg.
Regner med at du får litt å henge fingerne i når du skal passe to gutter. Da går du sikkert ned litt skal du se.
Klem fluffa
Bilde
c.AuthorAlias Niki😉25. juni 2002
Heisann Ana!

Kjenner den følelsen der når det er ingen endring på vekten.
Veier meg hver dag selv om jeg vet jeg ikke burde. Klarer bare ikke å la vær. Men de dagene der er ingen bevegelse kan du jo titte en uke tilbake. Gjør du det i dag kan du jo si: "Oii så flott, jeg har jo gått ned 1,6 kg på en uke!!!!" Lurt ikke sant? :-)

Det kan også være lurt å sette seg små delmål å jobbe frem mot. Bare pass på at målene du setter underveis blir realistiske. Er så mye mer motiverende når man faktisk klarer å nå de målene man har satt seg :-)

Lykke til videre!
Klem fra Niki
Bilde
😃92,4 kg

Riktig vei!

Takk for alle kommentarer kjære medslankere, så utrolig bra at jeg fant denne siden.. You make my day! hehe..

Middagen i går ble vel stor ja.. Bra jeg hadde trent og spist passe tidligere på dagen. Ekkelt å legge seg å være for mett, men jeg begynner å lære at jeg ikke trenger 3 store porsjoner for å bli mett.

I dag har jeg treningsfri men vi skal sitte barnevakt så jeg tror jeg får rørt meg litt likevel.

Jeg er såå glad for at jeg har kommet i gang! JIPPI!

Ha en fortreffelig mandag alle sammen!
Klem fra Ana
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff😊24. juni 2002
Hei Ana - dette fortsetter jo å gå nedover det - så fint ! *s* Det er sikkert kjempedeilig å se at vekta viser litt mindre for hver dag *s* Flink er du - fortsett med det som tydeligvis er riktig og viser resultater.

Blir moro å følge med deg videre *s*

Ha en fin mandagskveld

Klem fra NasseNøff
Bilde
c.AuthorAlias fluffa😀24. juni 2002
Hei!
Takk for koselig hilsen i boka mi. Så godt å få noen oppmuntrende ord når det går trått. Du er jo kjempeflink ser jeg, og har tydeligvis funnet din måte. Og blir det vanskelig så er det bare å lette ditt hjerte her, så skal vi trøste og oppmuntre så godt vi kan. Vi hører gjerne om gode dager og altså..*s* Jeg heier på deg videre!
Ha en fin dag!
Klem fluffa
Bilde
😀92,8 kg

Nytt tall!

Herlig med et nytt tall, da er jeg bare 2.8 kilo fra 80-tallet, kanskje jeg klarer det før jeg drar på ferie 4 Juli? Jeg skal fortsette som før med kosthold og trening frem til det så får vi se hva vekten vil :-). Takk for koselige kommentarer i går, det er kjempemotiverende og komme hit og lese andres dagbøker!!

I dag er det St. Hansaften og vi skal ha Kylling og champignon Stroganoff til middag, med masse salat så klart. Har begynt å spise en stor tallerken salat før middagen, synes det hjelper så jeg ikke spiser for mye. Til dessert skal vi ha frisk fruktsalat med 0.1 % yoghurt som saus, det er faktisk fantastisk godt!

Ha en herlig dag!

Klem, Ana
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😉23. juni 2002
Hei Ana :-)

Så flott å se at du gir på med både trim og diett.. det er ingen tvil om at du vil klare å gå ned mange kilo med den iveren :-)

Jeg skal bli her lenge og slår mer enn gjerne følge gjennom 30 kilo eller så.. skulle ønske det var meg som nærmet meg de fine 8-tallene, men først må jeg ned på nittitallet og så.. osv.. Jeg er vel litt utålmodig, hihi.. men det er bare greit.

Fruktsalat er deilig. I går kjøpte jeg meg en fersk aprikos, den var utrolig god, namnam. Har aldri smakt det før.

Lykke til, Ana :-)

Klem fra Jojoen
(vi vil bli eks-jojoer!!)
Bilde
c.AuthorAlias Kris😃23. juni 2002
Heisann!

Hvis du virkelig er flink, tror jeg du klarer å se 8-tallet først på vekta innen 4. juli. Det må jo være en skikkelig motivasjonsfaktor! Et nytt 10-tall!
Det ser jo ut som om du har full kontroll over både mat og trening, så dette fixer du :)

Ha en super St.hansaften med deilig mat -det hørtes fortreffelig ut.

Klem fra Kristin.
c.AuthorAlias Alina😊23. juni 2002
Heisan!
Gratulerer med nedgangen:-) Jeg ser også meget frem til 80 tallet nå... Det nærmer seg. Skal følge med deg, helt sikker på at sammen så greier vi det her kjempefint!
Lykke til!

Masse klemmer fra Alina
c.AuthorAlias NasseNøff❤️23. juni 2002
Takk for hilsen *s* Godt å høre at hilsenen min gjorde deg glad *s*
Takk også for oppskriften på din makaronigrateng - høres skikkelig yammie ut !! Tror du jeg kan bruke noe annet enn spinat ? (er ikke så altfor glad i spinat etter at foreldrene mine tvang i meg spinatsuppe da jeg var liten...) Må prøve meg på å lage denne i løpet av uken - namnam *s*

Gratulerer med nytt tall også ! Kjempebra !!!
Håper du også får en flott St.Hans aften - middagen og desserten høres veldig god ut - kos deg masse *s*

Klem fra NasseNøff
Bilde
c.AuthorAlias ivalodia😊23. juni 2002
Hei Ana :-)

Velkommen hit. Så fint å lese at du er så motivert og ikke minst at det viser seg på vekten at dette klarer du !

Ha en flott St.Hans feiring og fortsatt god sommer :-)
😊93,2 kg

Stolt av meg selv!!

Våknet i dag og følte all motivasjon var borte, og det etter bare en uke.. Kledde på meg for å gå i burikken og kjøpe pizza, cola og godteri for å trøste meg selv.. Men så tenkte jeg: Ta deg sammen! Tok joggeskoene i hånda og gikk rett ned på sats (Ligger 1 min unna her..) På sats kjøpte jeg en banan og en proteinbar til frokost (Ikke mest ideelt, men måtte gå hjemefra før jeg rakk og ombestemme meg..)

Syklet 35 km og trente diverse styrke, føles helt herlig nå!! Det beste av alt er at nå er godtesuget borte og motivasjonen tilbake. Jippi! For meg var dette en stor bragd, jeg har ikke tidligere klart å bryte de demotiverende tankene..

Nå skal jeg lage makaronigrateng med spinat og cottage cheese til middag med masse salat til. :-)

Klem fra Ana, glad i dag!
God helg til ALLE!!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias lilje😀23. juni 2002
Hei! Ja, du kan virkelig være stolt av deg selv!

Personlig så synst jeg de første ukene er hardest, for etter noen dager blir det litt mer rutine og vane å ikke spise usunt. Så bare hold ut! Dette skal gå kjempebra!

Jeg vet ikke helt hvor mye jeg vil ned, men et sted mellom 65 og 70...? Kanskje...? Så jeg slår gjerne følge med deg på veien! :o)

Ha en kjempefin dag!
c.AuthorAlias NasseNøff😉23. juni 2002
Stolt av DEG Ana - dette var utrolig godt gjort ! Du som sa at du beundrer viljestyrken min - du har jo en fantastisk viljestyrke selv - jeg er virkelig imponert !! *ss*

Takker for hilsen i boka mi også. Dessverre så fikk nok jeg også en lite hyggelig opplevelse da jeg fikk digitalvekten, men pytt - jeg har jo uansett gått ned det samme *s*

Middagen din hørtes forresten fantastisk god ut ! Tror jeg skal 'stjele' den idéen. Jeg spiser ikke kjøtt og fisk, så jeg er alltid på utkikk etter nye spennende retter uten dette.

Nok en gang - gratulerer med seieren over 'godtesugmonsteret' - utrolig bra !!!

Stor klem fra NasseNøff
Bilde
c.AuthorAlias Sussi❤️22. juni 2002
Synes du har vært utrolig flink idag, litt av en presentasjon å komme seg avgårde på trening, når du egentlig ønsket noe helt annet.
Enig med deg i at en sprekk trenger ikke vare så mange dager, men så kort tid som mulig. Tror det er noe av det viktigste når man slanker seg, dessuten er det viktig å legge om kostholdet helst for bestandig. Kjenner du sidene:
www.jentemat.no
www.ibalanse.no
Mye spennende å lese her!
Stå på, god slanking!
Sussi
Klart du kan bruke pusekatten, fant den på en utenlandsk slankeside
Bilde
😑93,6 kg

Litt oppgitt over meg selv..

Jeg sprakk litt i går kveld.. Da jeg kom hjem fra trening var det både gjester, nybakt pizza og sjokolade her.. Sukk! Jeg hadde dessverre litt for lavt blodsukker for å klare å stå i mot. Det ble 3 pizzabiter og en del sjokolade.. Men likevel, hadde det vært for en uke siden hadde jeg gaflet i meg mye mer! Så sånn sett er det ok, likevel liker jeg ikke at jeg har så dårlig viljestyrke.. Det ble en kortvarig lykke ja!! Jeg pleier å være så flink de dagene jeg trener, jaja.. En glipp er en glipp, spist er spist osv :-)

Noe av det jeg trenger å lære meg er at en sprekk ikke trenger å vare i maaange dager.. Nå skal jeg fortsette med godt mot i dag!

Når det gjelder han PT'en "min" på Sats skal jeg ikke ha timene med han før i august, da blir man målt og veid og målt fettprosent på etc som en annen ku.. haha.. Håper jeg er litt slankere før det.

Tusen takk for hilsner!
Trening i dag: 1 time sykkel1
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Alina😀21. juni 2002
Heisann
Likte kommentaren du skrev til meg om at det er jeg som bestemmer hva jeg skal spise! I utganskpunktet meget logisk, men det er ikke alltid slik i prakis. Men du har så rett!! Det er kun meg som bestemmer det.
Ellers vet jeg godt om hvor lett det er å sprekke. Har hatt to laange sprekker siden nyttår. Kunsten er som du sier å innse at en sprekk ikke trenger å være lengre enn en dag... Eller en sjokolade.
Lykke til videre:-)

Klem fra meg
c.AuthorAlias Amalie😃21. juni 2002
Heisan Ana
Takk for hyggelig hilsen i dagboka mi. Tipset om å vente en halvtime var ikke dumt:-)

Jeg synes du er kjempeflink som trener- det gjør ikke jeg, men vet at jeg burde gjøre det. Når du går på en sprekk kan det være lurt å ikke veie seg dagen etterpå. Det er sjelden gode nyheter nemlig:-/ Men for all del hvis man synes det er motiverende å se straffen for utskeielsen på vekta så værsågod:-)
Kos deg i helga og legg sprekken bak deg!

mvh Amalie
😃93,0 kg

Utålmodig!

Nå har jeg jo vært sunn i en hel uke.. Hvorfor er jeg ikke slank da? :) Nei, her er det vel bare å smøre seg med tålmodighet hvis jeg skal holde ut. Prøver å fokusere på at jeg legger om kostholdet og får en ny livsstil, ikke at jeg slanker meg, men det er ikke så lett. Jeg er så utrolig godtesugen men skal holde meg unna..

Mantra til meg selv:
Sunn mat smaker best, jeg trenger ikke godteri og brus!
Sunn mat smaker best, jeg trenger ikke godteri og brus!
Jeg SKAL klare å bli slank og sunn, det er det JEG vil!
Jeg SKAL klare å bli slank og sunn, det er det JEG vil!
Jeg er flink og klarer det!
Osv...

I dag skal jeg trene med en venninne av meg som er veldig godt trent så da får jeg kjørt meg litt. De dagene jeg trener synes jeg det er mye lettere å spise sunt også, det henger liksom sammen.

Jeg har forresten fått en 2-ukers meny av en personlig trener på sats, jeg skal prøve meg på den når jeg kommer hjem fra ferien.

Lykke til alle og tusen hjertlig takk for hilsner!
Ana
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lakki😉21. juni 2002
Mitt mantra er: Litt sunnere mat kan da ikke smake så mye verre... *sss* ! Enig med Kris - godteri er kortvarig lykke, som fører (desverre for oss godtegriser) til langvarig fedme! Selv har jeg kuttet ut alt søtt, og jeg kan love deg: Suget avtar etterhvert som vekta går nedover!

Lykke til med trening og kosthold!

Klem fra Lakki
c.AuthorAlias Kris😃20. juni 2002
Heisann!

Takk for oppmuntrende kommentar i dagboka mi!

Sunn mat smaker faktisk best...du trenger ikke godteri og brus...men gud så godt det er innimellom :)
Når jeg skal stå imot godteri eller mat jeg egentlig ikke skal ha, prøver jeg å si til meg selv at det er så kortvarig lykke. En sjokolade er jo borte på under et minutt, mens kaloriene og den dårlige samvittigheten sitter dønn fast... Det virker ikke alltid, men ofte klarer jeg å stå imot når jeg tenker sånn.
Jeg har det på samme måte som deg når det gjelder slanking og trening.De dagene jeg trener er det liksom litt lettere å holde dietten. Det føles litt bortkastet å trene en time for så å fråtse i feit mat...*s*.

Jeg gleder meg til å høre hvordan det går med treningen din - det må jo være kjempemotiverende med personlig trener!

Lykke til videre, og god helg.

Klemmer fra Kristin.
c.AuthorAlias Bambi😄20. juni 2002
Heisann !!!

Så koselig at du stakk innom meg. Godt at du blei i godt humør det er ALTID bra :-)
Så bra opplegg du har. Frister jo med en personlig ( *ss* kjekk trener da ) trener. hehe Kanke akkurat skuffe han da... Så kult. Koster det noe ekstra?
Du klarer fint å gå ned 30 kg. Jeg skal prøve på det samme.
( drømmen er å veie 63 kg igjen få se )
Dettte klarer vi :-)
Kjempe klem
Bambi
Bilde
😊94,0 kg

Jeg er i gang!

Endelig er jeg i gang etter måneder med snop og cola og fet mat og eksamenspress..

Nå er det somerferie og riktignok klarte jeg ikke å bli slank til sommeren men nå er jeg i hvert fall i gang.

Jeg har bestilt meg en personlig trener på sats og skal få kostprogram og treningsprogram av han. Han har sagt jeg skal få slite.. hjeelp.. hehe.. (Men han var fryktelig kjekk da!!) Skal snart 3 uker til England men når jeg kommer tilbake blir det altså full fres med treningen.

Denne uken har jeg trent 1 time spinning, 1 time stramopp, og vekter i sal. Føler meg bedre allerede!

Målet er forresten å veie 60 kilo.. Det er ned 34 kilo det, kan jeg klare det da? Håper det!

Stor klem fra Ana
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kris😃19. juni 2002
Heisann!

Så flott at du har bestemt deg da! Jeg er egentlig sånn at jeg begynner hver mandag...eller etter ferien...eller etter julen osv... Kjempe bra at du har begynt nå før ferien så det ikke blir enda mer å ta av etterpå.

Om du klarer å ta av 34 kg? Selvfølgelig!! Jeg har tatt av 30 kg, og når jeg klarer det, kan alle klare det. Og med enpersonlig trener som holder deg litt ekstra i ørene går det sikkert greit!

Lykke til med slanking og trening!

Hilsen Kris.
c.AuthorAlias Alina😃19. juni 2002
Takk for hilsningen
Du har rett, det viktigste er å kunne ta et stykke kake innimellom, men leve SUNT ellers..... FÅr prøve på det:-)
Du har jo virkelig en knallstart med personlig trener og greier...du kommer nok til å rase nedover ja:-)
Ha det kjempefint i England, og lykke til:-)

Klem Alina
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.