← Alle dagbøker
Amorica
55 år171 cm116 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start86,8 kg
Sist66,3 kg
Endring−20,5 kg
BMI nå22,7
📉 Ned 20+ kg📓 100+ innlegg🔥 30 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Noen ord fra meg! :)
Heisann dere der ute!
Det er jo slettes ikke sikkert at noen leser dette i det hele tatt..lenge side jeg har vært her nå, men jeg legger alikvell inn en rapport. Om ikke annet så har jeg noen ord for min egen del når jeg begynner å "vanke" her inne igjen mot juletider! *ler*
Jeg er kommet til uke 19 i svangerskapet. Magen er enormt stor. Ligger høyt på alle kurver og skjemaer som man bruker i graviditeten. Dette selvom det er tvillinger. Jeg må ærlig innrømme at jeg av og til lurer på hvor dette skal ende. Ser ut for å være nærmere spekkeferdig allerede...Men men.
Noen ord vedr. kiloer får jeg vel også nevne siden jeg først skriver her inne...Jeg spiser sunt og godt. Er litt mere sulten enn "normalt" men spiser ikke sjokolade og snop. Tar en ekstra brødskive eller frukt. Føler at jeg har kontroll på dette med maten og inntaket..Men alikevell...kiloene kommer fort på. Det ligner ikke noe jeg har vært med på tidligere. Jeg har jo vært gravid tre ganger før og født store barn. De har alle vært nærmere 4,5 kilo. Jeg har lagt på meg ca 12 med de alle sammen...Nå galoperer kiloene..Føler jeg. Til nå har jeg lagt på meg 7 kilo. Jordmor sier at det er helt topp og at det kunne ha vært mye værre. Selv ser jeg bare en enormt stor mage..Så det er nok greit.
Var på den ordinære ultralyden på sykehuset i går. Alt er fint med de to små i magen. Vi fikk ikke vite kjønn. Ble litt irritert på det altså! Vi sa at vi gjerne ville vite, men jordmor som foretok undersøkelsen var dum..:( Vi har sluttet å bruke tid på å se etter...sa damen. Hørt på maken!!! :( MEN det blir mange ul`er etterhvert videre. Først igjen den 3. mai. Jeg blir fulgt opp på sykehuset i fortsettelsen nå og mange kontroller venter. Vi får nok vite hvem som kommer før de kommer tenker jeg.
Ellers er alt fin. Formen er ok. Jeg er plaget med bekkenet og ryggsmerter. Bruker bekkenbelte og gjør minst mulig. Husarbeid må mannen ta seg av. Bare jeg er på bena om morgenen så er jeg fornøyd. Steller mine tre små og har igrunn gode dager. Nyter magen, livet, sola og mye annet. Føler det som en gave at det skal kommet to små til oss.
Jeg har vært på bruktmarket og handlet litt utstyr. Vogn, en ekstra seng og ekstra voksipose er nå klart. Ammepute til tvillinger kjøpte jeg også. Så nå må alt gå bra. Det er en risiko å handle nå, men skal man kjøpe brukt, så må man handle når det er noe å handle....Alt ser fint ut, så vi satser på at dette går bra videre også.
Sender massevis av gode tanker til alle dere jeg kjenner her inne. Vi prates igjen!
Klemmer fra Monica
På permisjon fra sykehuset...
Heisann!
Tusen takk for hyggelige kommentarer! :) Tenkte jeg måtte skrive noen ord til dere som følger bittelitt med. Dere er jo så søte *s*
Forrige torsdag vare jeg hos fastlegen min med minstemann. Han hadde hatt feber de siste dagene og var temmelig tufs. Siden han har strevet masse med urinveisinfeksjon, så jeg det best å ta kontakt med legen og be om å få foretatt en undersøkelse av han. Det var greit. Vi fikk komme. Mens vi var der spurte legen hvordan det stod til med meg. ( Han visste ikke at jeg er gravid ). Jeg fortalte det som det var og la ut om kvalme, tretthet, svimmelhet osv osv...Da var det ingen bønn lenger. Du må på sykehus for en vurdering sa han. Jeg ble hentet i sykebil og rett føre den kom, var jeg en tur på toa og oppdaget blod på papiret. Beklager detaljene.....Jeg ble kjemperedd. Gråt og bar meg. Ble beroligget av både lege og søster og det føltes veldig trygt at jeg var på vei til sykehuset.
Før jeg kunne dra fra legekontoret var det om å gjøre å få tak i ei venninde som kunne komme å hente de tre barna mine. Det ordnet seg. Heldigvis.
På sykehuset ble det foretatt ultralyd og diverse undersøkelser. Jeg ble fortalt at jeg var totalt utmattet pga kvalmen. Det visste jeg jo...egentlig...men man henger i stroppen...Jeg var på nippen til å være både dehydret og andre ting. Tok ikke til meg næring. Vekten var gått ned endel kilo også.
Ultralyden viste at alt stod fint til med de to små der inne og det var utrolig å se hvor mye de hadde vokst bare på to uker! Herlig! Hoppe og danset og vinket:))
Jeg ble lagt inn, fikk drypp med både mat og vann. Da jeg spurte hvor lenge jeg måtte bli, fikk jeg ikke noe svar.
En kort permisjon hjem rett etter forrige helg, så inn igjen. I dag fikk jeg komme hjem og skal tilbake for kontroll og prøver til mandag. Håper i det lengste at jeg får bli hjemme nå. Men regner egentlig ikke med det.
Det er tøft dette. Skal ærlig innrømme det. MEN det må gå. Jeg har lagt på meg bittelitt igjen iløpet av den siste uka og mage har jeg fått. En stor gravidemage som langt ifra ser ut for å være bare 12 uker gravid. Om det skyldes at det er sv.skap nr. 4 eller at det er to der inne - eller en kombinasjon - er ikke lett å si, men den har blitt stor fortere denne gangen enn noen gang tidligere.
Jeg må nesten smile litt for nå passer buksene mine som jeg bruke i startet på slankekuren. De passer i livet, men er altfor store over lår og ellers:) Gode å ha på ihvertfall. Strammer verken her eller der:) Ellers blir det nok mammabukser på meg før jeg vet ordet av det nå.
Er lykkelig for at alt står fint til med de to i magen og tankene har blitt klare for at det er to som skal komme denne gangen. Det har tatt litt tid, men nå går det greit. Er jo egentlig kjempeheldig! Mener jo det! Tror at det må være litt "spesiellt" å få tvillinger. Vet jo ikke, men tror det:))
Nå tar jeg en dag av gangen, koser meg masse med de tre barna jeg har utenfor magen og håper at jeg snart kan få være mor igjen på heltid for dem:) Savner det og dem såååå veldig når jeg ikke er hjemme.
Titter litt i deres bøker:)
Ta godt vare på dere selv!
Klem fra amor:)
Begynner å venne meg til tanken...
Heisann!
Aller først; TUSEN TAKK for alle gratulasjoner og gode ord da jeg fortalte den store nyheten! Takk takk takk;) Satte stor pris på det!
Ja, jeg begynner vel å venne meg til tanken nå om ta det er to som skal komme - og ikke en. Må innrømme at det ikke bare er lett dette. Er engstelig jeg. Må innrømme det ja. Det skal jammen bli noen tøffe uker etterhvert. Erfaring fra det å være gravid, har jeg jo i massevis, og kan levende forestille meg hvordan det må være å gå gravid de siste ukene med to i magen og tre utenfor som også har sine behov som skal dekkes.
Da jeg gikk med minsten i magen, så var de to andre såpass store at de forstod en hel masse. Når jeg måtte hvile, så gikk det greit, når jeg ikke orket å holde på med verken det ene eller det andre, så var det greit. De "passet" på meg og viste omsorg. Sånn er det ikke nå. Vel, de to store har jo ikke blitt noe mindre, men jeg har en liten her da....Han blir 13 md om tre dager og skal si at det er full fart og mye aktivitet hele dagen! Det er jo selvfølgelig veldig kos og herlig å se at han utvikler seg som han gjør, men overskuddet strekker ikke til.
Jeg er så trett og utafor noen ganger at jeg rett og slett kan sovne stående. Det er helt sant! Ikke ok! Jeg må tross alt fungere!
Kvalmen er helt ekstrem denne gangen. Det er visstnok et kjent fenomen når man går med tvillinger. Jeg spiser prostafen reisesyketabl. og det hjelper, men straks en tabl. ikke fungerer lenger, så kaster jeg opp - ja - som en gris. Det likner ingenting! Jeg kaster opp om morgenen og får i meg en tabl. er jeg heldig, så klarer jeg å få den til å virke. Da går det greit. Ulempen er at den gjør meg trett og døsen. Enda mer enn jeg ville ha vært om jeg ikke tok den. Varigheten av den tabl. virker til ettermiddagen og det er ikke vanskelig å vite når virkningen ikke er der lenger for da kaster jeg opp. Igjen. Ikke ok!!!!
Jeg klarer meg altså ikke uten reisesyketabl. om dagen! Uff og huff!!! Må få lov til å klage bittelitt da....*smil*
Men ellers er alt ok. Selvom jeg ikke har noe særlig til liv om dagen. Det har jeg ikke. Sliter med å komme meg opp kl. 7 om morgenen, smøre mat og få skolejenta avgårde. Bleieskift og matstell omtrendt hele dagen. Oppkast og tretthet. Hmmmm......MEN det går jo over! Håper bare at det slipper litt til "normal" tid dette. Uke 12 - 14 bør det hjelpe. Jeg sleit med kvalme til uke 24 eller der omkring med jenta mi, men da hadde jeg ikke flere å ta hensyn til og det var noe annet.
Men men men. Innerst inne forsøker jeg å nyte dette da. Ta en dag av gangen. Stryke over magen, som har blitt gravid:) Livmortoppen er ved navlehøyde allerede og det er tidlig altså. Det er normalt at livmoren såvidt har kommet over skambenet ved uke 12. Jeg er i uke 10 nå og har den ved navlen. Stor kommer jeg til å bli ja. Men det spiller ingen rolle. Tenker tanken på at jeg etterhvert kan komme til å måtte gå med to barn på nærmere 4 kilo hver seg der inne...Hvordan i all verden skal det gå da????
Får store barn jeg. Alle mine tre har vært på omkring 4,5 kilo. At tvillingene blir noe mindre, er å anta, men de kan fort bli borti 4 kilo altså....Hmmm.....Kommer til å sprekke.
Mat ja. På det området er det heller dårlig om dagen. Klarer ikke å spise faste måltider, ikke spes. sunt og ihvertfall ikke regelmessig. Helt umulig. Kvalmen og trettheten setter en stopper for det. Sulten er jeg heller ikke. Forsøker å få i meg litt iløpet av dagen og det går greit. På viljen. Så lenge jeg spiser disse reisesyketabl. så beholder jeg stort sett det jeg får i meg. Ok det. Knekkebrød med brunost smaker litt ok, så det blir litt av det om dagen. Får ta igjen det sunne etterhvert. Jeg vet jo at tillstanden forandrer seg og gleder meg masse til vår og sommer med massevis av herlig frukt! Det skal bli godt det:))
Foreløpig tar de små av meg. Det går greit. Så lenge jeg tar til meg næring, så går dette. Ikke i lengden, men nå. Får ta en dag av gangen.
Hmmmmm....mine venner...blir mange ord fra meg dette her. Jeg kan ikke si at slanking opptar meg noe særlig om dagen. Av naturlige årsaker...*ler* Magen kommer - og har kommet - og jeg skal forsøkte å nyte dette aller siste sv. skapet. Ja - for at det er det - er det ingen tvil om! Nå kommer nr. 4 og 5 og det er egentlig en mer enn jeg hadde tenkt meg altså...
Litt morro med tvillinger skal det jo bli. Håper bare at alt går fint:))
Sender massevis av gode tanker og klemmer til dere. Om dere ikke får noen kommentarer i bøkene deres, så betyr det ikke at jeg ikke leser. For det gjør jeg. Følger med på endel av dere og ser at nå er dagene lenger og lyserer og straks kan vi rekke armene i været og rope; ååååå nå er det vår!!!!!
Monica
Bilen med 6 seter blir for liten....
Hei!
I går var jeg hos legen min i Oslo. Gledet meg til å få se det lille frøet på ul og var svært så spent. Kvalmen som jeg har hatt den siste tiden har vært helt fryktelig de siste dagene og det skulle bli fint å få snakket med legen om dette.
Underveis i samtalen før ul-undersøkelsen spør legen meg; det er ikke tvillinger i din eller mannen din sin familie? Nei måtte jeg svare...Det er det ikke.
Du har ekstrem svangerskapskvalme og tar ikke til deg næring. Urinprøven din forteller det. Det her er ikke bra. Kanskje er det to der inne. Det er vanligere med slike plager når det er tvillinger...
Jeg holdt på å dette av stolen og sa så kjekt at å nei da! Tvillinger?? Nei. Sjansen for det er jo sååå liten atte!
Men der tok jeg feil. Det er to små i min mage. Kjærlighetsbarn nr. 4 er ikke bare nr. 4 og siste - men også nr. 5. Vi får tvillinger! Herregud!!!! Jeg gråt og gråt og gråt....Det var helt vanvittig!
Nå noen timer etter undersøkelsen farer det fremdeles endel tanker i hodet mitt, men dette skal vi klare. Stor nok plass har vi...kjærlighet nok har vi...osv osv. Vi skal klare det! Men vi må altså bytte ut den fine 6 seter bilen vår som jeg har rukket å bli sååå glad i....Men men! Det er da ingenting!
Høres jeg "kjekk og grei" ut nå? Mener ikke det. Innerst inne er jeg redd. Det blir ikke bare bare å gå igjennom dette sv. skapet med tre små å ta meg av. Det kan bli temmelig tøft. Også den første tiden etter fødselen kommer til å bli utrolig krevende. MEN altså! Vi skal klare det...
Så nå vet dere...amor skal ha tvillinger. Jeg blir snart 5 barnsmor! Det hadde jeg aldri trodd!!!!
Gode klemmer og tanker til dere der ute som følger bittelitt med på hvordan det går med meg...*s*
Et livstegn fra meg!
Kjære dagbok!
Nå har jeg vært borte herfra i mange dager nå. Hører jo egentlig ikke hjemme her for tiden, så det har en naturlig grunn. Føler alikvell at en liten oppdatering er på sin plass for jeg regner med å ta dagboken i bruk en gang utpå høsten:)
Vel, er gravid i uke 8 nå. Kvalmen har blitt værre og værre for hver dag og nå kaster jeg opp flere ganger for dagen. Om morgenen er det spesielt ille. Jeg løper på do for å kaste opp mellom bleieskift og morgenstell av tre små. Frokost, matpakker og sekker skal ordnes og jeg sliter...Må innrømme det altså! :( Men men. Forhåpentligvis er det bare noen "korte" uker igjen...så blir det lettere.
De to forrige ukene var jeg mye sulten. Jeg spiste mer enn jeg har gjort på lenge. Ikke snop og mye fett, men dog. Mer. Var nødt til det. Det holdt kvalmen unna. Nå er det ikke sånn. ER ikke sulten i det hele tatt og tanken på mat er helt pyton. Klarer ikke å spise nå for å holde kvalmen unna, så det er litt vanskelig. Jeg forsøker å spise mine faste måltider, men det blir ikke helt som det burde.
Trøster meg med at lille frø er så liten enda at h*n tar fra meg. Ingen fare om man ikke får i seg alt av det sunde og gode man skulle ønske i disse første ukene. Det går greit. Regner med at matlysten og tiltaksnivået øker etterhvert. Det bruker jo det:))
Gleder meg til tirsdag om en uke. Har time hos min gynekolog på 1. svangerskapskonroll og får da se den lille på ultralyd. Det blir flott. Har vært igjennom slike tidlige ultralyder med mine tre andre og det går ikke ann å forklare hvor flott det er:)) Håper jo på at alt er ok og det skal bli godt å få en bekreftelse.
Ellers har jeg vært veldig mye trett den siste tiden og det henger litt i enda. Noe bedre har det blitt, men en hvil iløpet av dagen, når jeg får det til, er kjærkommen. Forsøker å legge meg når minsten tar formiddagsluren sin og det er svært godt når det klaffer sånn at jeg får litt ro da.
Men altså; jeg har det jo veldig bra da. Sliter med disse "plagene", men gleder meg over det faktum at babyen er i magen og vi får vårt kjærlighetsbarn nr. 4 til høsten. Det er jo helt utrolig...:)
Jeg klarer ikke å la vekten stå helt i ro for tiden. Etter to uker med mye spising var jeg sikker på at vekten viste opp i går. Jeg har veiedager på mandager. Men nei da....Den gjorde ikke det. 200gram ned. Ikke skjønner jeg helt det der altså...Men men. Det er nok ikke så ille som jeg skal få det til når det gjelder maten da og snop spiser jeg ikke. Det hjelper nok på.
Hvordan vekten blir til mandag igjen blir jo litt spennende for fortsetter jeg med dette oppkastkjøret så må det få resultater. Ikke fordi at det er stas, men jeg er litt glad for at oppgangen med sv.skap kilo er igang allerede. Det hadde ikke vært helt ok. Jeg skal ta mine kilo og de kommer nok - men ikke enda....
Så det så! *ler*
Jeg er inne og leser litt i dagbøkene deres av og til. Har sjelden overskudd eller tid til å skrive noen kommentarer og savner det litt. Men jeg følger altså litt med! :))
Stå på alle sammen! Nå går vi frem til lysere tider og snart SOMMER!!!!!
Gode tanker og klem fra en kvalm amor....huff og huff:(( *ler*
Ny uke:)
Heisann!
En liten tur innom her i dag:) Det går i ett om dagen! Dessuten har dagen blitt mye kortere for mitt vedkommende. Er så trett forstår dere...Kan sove og sove og sove. Jeg er helt tullete blitt! Sovner overalt og når som helst! Ihvertfall nesten!
I går hadde vi fødselsdag for minsten i huset som fyller et år i morgen:) Etter å ha stelt og styrt litt for vi ble tilsammen 23 med stort og smått, så måtte jeg bare sove litt...Det var ca en time til gjestene skulle komme. Jeg bare måtte sove litt!!! Sovnet jeg og ble dratt ut av søvnen når de første gjestene stod på døra. Jeg vet ikke hvem som så mest forundret ut når vi traff hverandre. Moren i huset til alle kanter og svært lite opplagt, eller moren til moren i huset som var sikker på at barnet hennes var klar for å ta i mot til fest...*ler* Det måtte jo være noe "galt" med meg!
Men nei da....ikke noe galt vet dere....Det å være trett er helt normalt det når man har en liten en som skal bli til noe stort i magen! Vil ikke fortelle det til noen i familien enda, så det ble en tåpelig bortforklaring som gikk på dårlig nattesøvn. Sånn er det med den saken!
Ellers var det en hyggelig ettermiddag. Minsten var i sitt ess, storesøster sang en selvdiktet sang ( med 8 vers ) for den beste lillebroren i hele verden og alle var imponerte! Det var kos det. Tårene trillet hos den meget stolte mor...Gråter jo litt lett om dagen da...*ler*
Jeg koste meg med både bløtkake og sjokoladekake, men angret i samme sekund som jeg hadde fått det i meg. Blir såååå kvalm etter jeg har spist! Klarer meg ganske fint iløpet av dagen ellers, når det gjelder kvalme, men det kommer sterkt etter jeg spiser. Merkelig. Har ikke hatt det sånn tidligere...Men men.
Jeg har vært på vekta i dag. Veier meg en gang i uka nå. Må jo holde litt øye med målene, men føler at jeg vet hvordan det går. Jeg vet jo hva jeg får i meg. Spiser sunt og mager og tenker ikke så mye på det. Litt mere frukt og grønnsaker blir det. Det er jo bare bra. Vekta var ørlite ned. Helt greit. Det er ikke nå vektoppgangen kommer heller. Vet jo det fra før av - men som sagt; dette er ikke i min store fokus om dagen.
Men...altså....nr. 4 ligger i magen nå og er bitte bitte liten. MEN magen er kommet altså! Ikke fordi at babyen tar plass og gjør den stor, men jeg er oppblås og full av hormoner. Derom er ingen tvil! Står jeg og ser meg fra siden i speilet nå og har en "normal" holdning, så er gravidemagen kommet. Magen ble fort en gravidemage sist også. Sånn er det bare når man har hatt kjempemage flere ganger før...
Men pytt pytt! Jeg gleder meg til den er stor og umulig og skjule igjen jeg...Det blir fint det! :))
Håper at det er fint med dere andre! Jeg satser på å få lest litt bøker senere i dag:)) Gleder meg!
Sender massevis av gode tanker!
Klem fra amor:)
Smil til dere fra meg:)
Heisann!
Titter innom i dag:) Håper på at jeg skal få skrevet noen kommentarer i deres bøker også. *s* Er jo litt nysgjerrig på hvordan det går med dere!
Her er alt fint. Kvalmen kommer bølgende igjennom hele dagen og jeg sover litt dårlig. Hmmm...våkner mange ganger om natten og tankene svirrer rundt og rundt. Er så lykkelig!!! Tror nok at det er det som gjør det. Jeg legger massevis av planer når jeg blir liggende våken om natten - så nå er det meste av det praktiske i boks allerede til den lille skal komme....*ler* Hønemor? JAAAA!!!!
Har ringt min faste gynekolog i Oslo i dag og fått time til første kontroll. Det ser jeg frem til. Da får jeg se det lille frøet i magen via en tidlig ultralyd. Det er ubeskrivelig flott.
Dagene går så fort att! Nå er det masse som skjer i tiden fremover. Mye med alle mine tre små. Tannlege med de to største, 1 års dag til minsten, time på barneavdeligen på sykehuset med minsten, 1 års kontroll på helsestasjonen og .....min fødselsdag!!! Nå går det jammen fort til jeg er enda et år "gamlere"!!! 31 da gitt......Men men. Tenker ikke mye på det:))
Jeg spiser som jeg har gjort i det siste og det er helt greit. Sliter litt med å holde meg til faste måltider og nok vanndrikking. Er ikke godt med vann når man er kvalm! Men men. Det går på et vis:))
Så altså....her er det full fart! Håper at det står fint til med dere der ute! :))
Massevis av gode tanker fra amor!
Siste vektregistrering. GRAVID!!!!!!
Heisann kjære dagbok og medslankere:))
Dette blir den siste vektregistreringen fra meg før vi skriver datoer som blir mot slutten av året...tenker jeg....:))
Nå er det endelig bekreftet; JEG ER GRAVID:))))
En prøve hos legen i går ga ingen tvil. Svangerskapshormoner har jeg masse av og alt ser fint ut - så langt. Jeg er SÅ lykkelig! Det er tidlig enda, men at hormonene er på plass er det ingen tvil om. Kvalmen kommer snikende. Jeg har vært svært kvalm i to av mine tre svangerskap så langt og forbereder meg på kvalmen på nytt. Men pytt pytt. Det er pyton ja - men det var dette jeg ville. Jeg får gjøre det beste ut av det:))
Menstermin er 13. september. Så får jeg se hva som blir ul termin. Uansett; det blir nok et septemberbarn. Det er nok bra! Nå har jeg januar- mars og julibarn. Hvorfor ikke et i september også? *ler*
Som dere ser på vektregistreringen så har jeg gått mye ned på disse tre dagene etter at etegildet stoppet. Jeg har lagt om til mine kostvaner slik de var før julesnopet tok meg helt og resultatet kom umiddelbart. Det er godt:))
Jeg hører til dem som mener at slanking og graviditet ikke hører sammen, så heretter vil det ikke bli noen vektregistrering fra meg. Jeg titter nok innom og forteller hvordan det går med meg og jeg kommer helt sikkert til å følge nysgjerrig med på dere andre.
Ønsker dere alle en strålende start på et nytt år og en slankere tilværelse! Nå skal jeg ta mine gravidekilo med godt humør. Har ikke hatt problemer med å gå altfor mye opp i mine svangerskap, så jeg satser på å holde et fornyftig kosthold, ikke svikte sykkelen min og ta det som kommer. Det er umulig å spå. Jeg har lagt på meg omkring 12 kilo i mine andre svangerskap, så dette går nok bra:))
Jeg svever! En lykkelig amor har dere her....:))
Gode tanker og klemmer fra meg:))
Godt nytt år!
Heisann kjære dagbok og dere som måtte finne på å lese! :))
Ja....det ble litt ekstra vekt på meg i julemåneden. MEN nå er det jammen slutt altså! Jeg føler meg i dårlig form etter all maten og snopet. Har egentlig ikke spist så mye mat..tror jeg, men snop har det vært mye av. Hendene mine har funnet veien til diverse boller og godteposer i disse dagene. Må være hjernen min som har sagt til dem at det er finfin trim! At det går ann!!! Er ikke fornøyd over at det er mulig å miste kontrollen når det gjelder søtsaker altså! Det er jammen godt at det er jul kun en gang i året for denne livsstilen er ikke noe for meg. Helt klart! :(( Føler meg lat og lite ok.
Det må kunne gå ann å lære seg at snop ikke er helt ok og klare å la det stå i fred. Jeg har klart det før - og klarer det igjen. Å JA DA!!! Sier det til meg selv!!! Stå på amor:)) Stå imot det fete og søte og finn tilbake til erstatningene som du har levd på i flere måneder allerede! Det klarer du!!!
OG ja...jeg har vært flink i dag. Begynte dagen med en helt normal frokost. Altså slik den har vært i mange uker før julen kom. Knekkebrød og magert pålegg. Det var så godt!!! *ler* Vann og te fulgte meg og jammen meg..det går jo ann å drikke vann jo! Trodde nesten ikke at det var mulig jeg...Det har vært svært lite vanndrikking på meg de siste ukene ja og det går ikke lenger! Nå må jeg få i meg vann!!!! Jeg sitter her nå med vannflaska ved siden av meg og er flink jente:))
Nyttårsaften var en stille og rolig kveld. Vi spiste god mat og fyrte opp rakketter tidlig på kvelden til stor klede for to av de tre små her hjemme. Minsten sovnet fra deg hele rett etter kl. var 19:)) De to store var fornøyde da kl var rett føre 22 selvom de visste at de skulle få lov til å være oppe så lenge de ville. Så var far og mor alene i stua og tok imot det nye året. Det var riktig så koselig! :))
Ja....jeg får vel fortelle det....Noen som lurer på hva som kommer nå? JEG ER GRAVID!!!! Nå må dere krysse alt hva dere har av fingre og tær for at det går bra! Tok en test på nyttårsaften og fikk en svak svak positiv test. Jeg var litt tidlig ute og testet to dager før ventet mens og det er litt dumt, men jeg tillater meg å håper at det går bra dette. Foreløpig har ikke tanta dukket opp.
RH - du var den første som fikk vite det....utenom mannen da....*smil* Jeg ble fristet til å fortelle deg det da jeg fikk SMS fra deg:) Takk for hyggelig tilbakemelding! *klem*
Nei - nå skal jeg se om jeg ikke kan bruke litt tid til deres bøker her :)) Godt nytt år til alle sammen og spesielle tanker og gode ønsker går til RH, Minelli, Modah og Jenta *s*. Jeg gleder meg til vi treffes den 16. februar! :))
Gode tanker og klemmer fra amor som gleder seg over at hverdagen er tilbake og styrker seg selv litt ekstra på magen:) Ikke tid for snop og slikkerier nå nei!
28. desember 2001
67,3 kgNoen herlige julekosedager!
Heisann!
Må si at jeg ble litt overrasket når jeg gikk på vekta i dag. Det er 8 dager siden sist jeg var på den og skal jeg være helt ærlig så føler jeg at jeg har spist og spist i disse dagene. Utrolig.
Slanking og mager mat har vært som blåst bort for meg. Har spist det jeg har hatt lyst på og julemat i tre dager. Det blir litt det. MEN altså...vekta var ikke mye opp. Det er utrolig og har kun en eneste forklaring; minsten får fremdeles pupp. Nå er han 11 1/2 måned og kanskje er det noe i det de lærde forteller. Nemlig at amming utover 6 måneder virkelig tar av for fett og go`saker. Jeg begynner å tro på det nå.
Forstår ihvertfall ikke annet.
MEN så ok er det jo ikke å spise mye fet mat og snop og kaker. Kroppen min sier straks nei takk nå. Føler meg i heller dårlig form og lengter tilbake til overskudd og tiltakslyst! Den forsvinner for meg når jeg dytter i meg slikt som jeg har gjort i en ukes tid. Merker utrolig stor forskjell.
Det er kos med juledager, men sannerlig ser jeg frem til vann, mager kost, knekkebrød, frukt osv osv nå. Det er helt umulig å få til det når det bugner av julemat og snaks i alle kroker og kriker her hjemme. Vi har mye besøk denne julen og da må man jo ha litt fremme da...Herregud, jeg har ikke spist et eneste eple på laaaaang tid! Uff og huff!!! :((
En annen ting, mine venner. Nå skal det bli godt å komme inn i en dagrytme som gir meg sjans til å bruke litt mere tid her inne. Lese noen dagbøker og komme med noen ord. Jeg er fryktelig nysgjerrig på hvordan det går med dere...:)
Ellers hadde jeg en flott julaften med tre herlige unger, en fantastisk mann - som ga meg en utrolig presang - og alt annet som er helt topp! :)) En jul jeg aldri vil glemme.
Håper jeg om noen dager får oppleve at juledagene og noen dager før ga spor for resten av livet også. Jeg håper fremdeles på at jeg snarest har en positiv graviditets test i hånden. Nå må det snart være i boks! *s*
Sender gode tanker til dere alle der ute og gleder meg til å komme tilbake og lese og skrive litt i deres dagbøker.
Gode tanker og klem fra amor:))
20. desember 2001
66,9 kgStill going strong:))
Heisann!
En liten hilsen fra meg her inne. Nå strekker ikke tiden til. Verken til å være på nett eller til å tenke på slanking....*s* Slik føles det ihvertfall.
Holder på mitt daglige kosthold og sykler annenhver dag. Det holder tydeligvis. MEN jeg har spist både kaker og snop litt til og fra den siste tiden. Det er mange hyggelige lag og ting som skjer i denne førjulstiden og hodet mitt er nok innstillt på at i denne tiden skal jeg kose meg litt. Får ta en eventuell vektoppgang på strak arm straks julen er over.
Det er ikke mellom jul og nyttår man blir overvektig - men mellom nyttår og jul. Det er sikkert!
Nå senker julefreden seg over mitt hjem temmelig straks. To dager igjen nå, så er det juleferie. Det ser jeg virkelig frem til! Alle foreberedelser ligger nå i fryse- og i kakebokser. Huset blir "julete" straks vi pynter det til helgen og alt er iorden.
Antall pakker på kalenderen til ungene minsker fra dag til dag nå og jammen er det bare 4 dager igjen til den store dagen.
Sist lørdag var vi på Putti Plutti Pott i Oslo og det var en flott opplevelse for liten og stor. En skikkelig kosedag i Oslo ble det den dagen og det var morsomt for ungene. Her vi bor er det knapt nok en rulletrapp, så dere kan tenke dere ungene gikk i spinn på Steen&Strøm! *ler*
Benytter anledningen til å ønske alle mine slankevenner en fredfull og koselig julefeiring!
Mange gode tanker fra amor som ikke tenker slanking om dagen, men som koser seg veeeldig. :))
13. desember 2001
66,4 kgLussekatter :))
Heisann!
Noen ord fra meg i denne bok i disse travle førjulstider. Her går det i ett, men vi koser oss masse:) Flyr fra det ene til det andre om dagene, men roer oss ned når kvelden kommer. Det er en fin tid ja! :))
Mye som skjer på skole og i barnehage. Nå er førjulsfesten på skolen over og min datter som går i 2. klasse fikk både museører og det hun trengte til opptredenen. Det gikk så fint og såååå flinke som de er! Jeg felte noen tårer jeg...sippemor! Rart å tenke på at på neste førjulsfest er min gutt på 5 år også på senen for å opptre for alle første gang på skolen. Oi oi oi som tiden flyr!
Godt jeg har en på 11md...om to dager...også...og håper på en til snarest! Men men...det lar seg visstnok vente på seg...hmmm:((
Som om det ikke var nok med tilstelninger og annet morro, så har mine to store fått 5 invitasjoner til bursdag også i disse dager. I dag blir det å kjøre dem til og fra begge to - til forskjellige steder. Minsten henger med og må nøye seg med å sove i bilen. Det går bra. Mor bare gjør som hun bør...:)) Kjører og kjører og henter og bringer.
I tillegg står nå lussekattene og hever seg på kjøkkenet her. I ovnen skal de etterpå. Da blir det kos til barnetv. Tipper at mine to store har fått nok bra selskapene i dag når det gleder bakst og annet, men mor vil jo ha!!! *ler*
Hadde planer om å ha baksten ferdig i går kveld for å servere familien på sengen i dag og leke litt lucia, men det kunne jeg bare glemme...Begynte å skure gulvet i går kveld jeg. Det er en fryktelig jobb! Har ubehandlet furugulv over 120 kvm og jeg skal si at det tar sin tid å skure! Grrr....jeg nærmest hater det gulvet når jeg skal vaske det...men er så "glad i det" ellers! Kjempefint er det og enda finere når det blir skurt opp med grønnsåpe. Jeg fikk tatt endel, men både denne kvelden og neste går nok med til fortsatt vask. Så blir det nok jul i år også! *ler*
Ellers går det bra med slanking og vekt osv osv. Jeg koser meg masse om dagen synes jeg, men vekta holder. Er forsiktig med kaker og sånn og når jeg vet at det blir noe ekstra, så tar jeg det fra den vanlige maten. Spiser knekkebrød og velger suppe til middag. Sparer masse fine "kakekalorier" på det. Ingen problem.
Er innstillt på å kose meg i jula. Skal spise julemat og kos og ikke telle kalorier. Jeg har trimsykkelen min i stua og den skal jeg ikke rydde vekk i juledagene. Føler jeg for at jeg har spist litt for mye snop, så får jeg heller ta et par mil ekstra.
Jeg sykler ikke hver dag lenger, men annenhver blir det. To mil annen hver dag. Det er helt ok og jeg er i god form! Blir bare varm og god, men ikke utslitt. Det er godt å oppleve.
Nå må jeg se å hjelpe min 5 åring på badet her. Han surrer noe veldig og leker med lillebror istedenfor å gjøre seg klar til bursdag....Nå må vi få opp farten!
Ønsker alle en trivelig førjulstorsdag!
Klemmer og gode tanker fra amor:)
10. desember 2001
66,6 kgTo uker igjen så er det julaften!
Hei kjære dagbok!
Oi oi oi så fort tiden går! Her henger jeg i stroppen, syr antrekk til jenta som skal ha julefest for foreldre med tilhørende skuespill i morgen kveld, går på luciatillstelning i barnehagen, skirver handle lister, baker litt og vasker litt....Hmmm...får jo ikke tid til å tenke på verken slanking eller så mye annet jo!
Men det er en fin tid altså! Bare jeg kan få disse museørene til jenta mi ferdig nå, så skal jeg puste ut et par dager..*s*
Vekta står stille. Mer eller mindre. Litt opp på lørdag for da sjekket jeg. Mensen kom nemlig....grrrr...vil ikke ha mens jeg. Som dere vet...MEN nå satser jeg på en meget koselig juletid - på alle måter! :))) Evig optimist!
Minelli, RH, Jenta *s* og Modah - jeg har hentet biletten min på posten i dag så den 16/2 er i boks! Gleder meg veldig!!! Er ikke mulig at det skal komme noe i veien to ganger på rad nei!
Sist fredag var jeg på julekonsert i konserthuset i Oslo og det var helt fantastisk. Hadde jeg ikke fått julestemning da - så får jeg den aldri! SÅ herlig! Var sammen med gode venner og vi koste oss med god mat før konserten og var litt "utpå" etterpå. Faktisk ble det første natten uten min lille gutt siden han ble født for straks 11 md. siden. Hmmm...litt merkelig igrunn. Puppene var så fulle av melk et par tre ganger iløpet av det døgnet jeg var uten han som er glad i de puppene så jeg måtte pumpe meg, men det gikk helt fint. Koste meg veldig! Men du og du så godt det var å komme hjem til mine tre små og min mann igjen...Godt å være litt "borte" av og til, men borte bra og hjemme best ja. Fint at det er sånn. Godt å rekke å savne disse meget aktive små av og til!
Nei mine venner. Jeg står på farten til å gå på babytreff her. Har vært på lucia i barnehagen og må videre. Ville bare innom!
Har håp om å bruke litt tid her inne i kveld. Har lyst til å lese noen bøker jeg!
Til Blomsten; kos å se deg her inne igjen og takk for kommentarer. Jeg satser på å skrive noen ord til deg neste gang jeg logger meg inne her!
Mange gode tanker fra amor:)
Hei!
Kjære dagbok!
Bare innom for å registrere vekt i dag. Det er stille på meg her inne om dagen. Strekker ikke til jeg! Det går i ett fra morgen til kveld og i tillegg er jeg utrolig trett og sliten om kvelden. Sitter nok litt igjen etter sykdomsrunden jeg hadde tror jeg. Satser på at det snart er mye bedre!
Har hatt god matlyst de siste tre dagene og synes at jeg har spist både mye og godt. Vekta har gått bittelitt opp, men det er jo helt normalt når man har hatt nedgang pga sykdom. Var egentlig overrasket over at det ikke var mere opp i dag. Men men.
Koser meg med både pepperkaker og annet til julekalenderen på barnetv. Den ser vi sammen hver dag her hjemme og det er så kos. Har både pepperkaker og klementiner på bordet da. Selvom jeg stort sett spiser av frukten, så lander det noen pepperkaker hjerter i munnen min også. Det er helt greit. Fant nemlig verdens beste kjøpepepperkaker i Sverige da jeg var og handlet der for to dager siden! Nam nam! De er så gode altså!
Julen nærmer seg og det er temmelig heltisk om dagen ja...
Ønsker dere alle en strålende fin førjulstid!
Klemmer og gode tanker fra amor som ser litt frem til mer "normale" dager når vi har feiret det nye året velkommen igjen....Det er kos med denne tiden og det er kos med jul og alt - men ok med hverdag også! *s*
Endelig på bena igjen!
Hei!
Mandag igjen og etter en helg som jeg helst aldri vil ha tilbake, er jeg endelig på bena igjen. Uff og huff! Så forferdelig å være kvalm og syk da! Nei og nei og nei. Anbefaller ingen det! Ikke det å være mor til tre små heller og syk samtidig. Det er en svært dårlig kombinasjon. Mens mine tre var friske så lå jeg rett ut og vekslet på å ligge helt stille og henge over bøtta. Fy og fy.
MEN nå er det over. Kan bare gå en vei nå ja!
Jeg var såååå lei meg på lørdagen og tenkte mange tanker på mine slankevenner som koste seg på byen. Føler at jeg var svært uheldig med å bli syk nå for jeg hadde skikkelig lyst til å være med ;( Neste gang kan ingen stoppe meg! Jeg håper at dere gir beskjed når dere bestemmer et nytt treff!!! Ikke sant?
Vekta er fin. Er fornøyd og tenker minst mulig på slanking og kropp. Fortsetter med den vanlige matrytmen og trimmen så er det ikke noe problem dette. Helgen har ikke vært preget av spising ihvertfall....
Men men.
Ønsker alle en fin start på en ny uke! Nå går det jammen fort til nissen kommer ja!
Klemmer og gode tanker fra amor:)
Gratulerer så mye med de to små jentene dine. Håper du har det bra.
Klem fra Trude
Så koslig å høre fra deg. Er innom boka di og ser med jevne mellomrom.
Og det var godt å lese at du har det bra.
Må si jeg misunner deg litt den gravide følelsen, men tror ikke vi skal ha noen flere med det første.
Vel, jeg håper du snart lar høre fra deg igjen, slik at vi kan følge med deg.
Bare ett siste spørsmål, når har du fått termin?
Klemmer fra TRude
Så hyggelig å se deg igjen! Har tenkt på det 1000 ganger at jeg skulle sende deg en SMS og høre hvordan det går, men har jo ikke fått somlet meg til det. Fy meg!
Så godt å høre at alt er bra med deg til tross for alle "småplagene". Må være bedre enn å ligge på sykehuset i alle fall, vi savnet deg jo den 16. februar. Gud, det virker allerede sååå lenge siden!
Forresten, jeg fikk en ny bok i dag "Alt om fettforbrenning". Der står det at gravide forbrenner ca 300 kalorier mer i døgnet! Og det er bare med ett barn i magen, så spis litt ekstra du!
Leit at du ikke fikk vite hvilke kjønn barna har da, men det kommer kanskje flere sjanser!
Jeg er virkelig bra for at det går så bra med deg, ble jo veldig skremt da du kom på sykehuset. Ta godt vare på deg selv, Monica! Håper vi snakkes snart!
Kjempestor klem fra Lise