← Alle dagbøker
diarist.Alias

Amorica

55 år171 cm116 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start86,8 kg
Sist66,3 kg
Endring−20,5 kg
BMI nå22,7
📉 Ned 20+ kg📓 100+ innlegg🔥 30 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
21. juli 200113. april 2002
66,3 kg

Noen ord fra meg! :)

Heisann dere der ute!

Det er jo slettes ikke sikkert at noen leser dette i det hele tatt..lenge side jeg har vært her nå, men jeg legger alikvell inn en rapport. Om ikke annet så har jeg noen ord for min egen del når jeg begynner å "vanke" her inne igjen mot juletider! *ler*

Jeg er kommet til uke 19 i svangerskapet. Magen er enormt stor. Ligger høyt på alle kurver og skjemaer som man bruker i graviditeten. Dette selvom det er tvillinger. Jeg må ærlig innrømme at jeg av og til lurer på hvor dette skal ende. Ser ut for å være nærmere spekkeferdig allerede...Men men.

Noen ord vedr. kiloer får jeg vel også nevne siden jeg først skriver her inne...Jeg spiser sunt og godt. Er litt mere sulten enn "normalt" men spiser ikke sjokolade og snop. Tar en ekstra brødskive eller frukt. Føler at jeg har kontroll på dette med maten og inntaket..Men alikevell...kiloene kommer fort på. Det ligner ikke noe jeg har vært med på tidligere. Jeg har jo vært gravid tre ganger før og født store barn. De har alle vært nærmere 4,5 kilo. Jeg har lagt på meg ca 12 med de alle sammen...Nå galoperer kiloene..Føler jeg. Til nå har jeg lagt på meg 7 kilo. Jordmor sier at det er helt topp og at det kunne ha vært mye værre. Selv ser jeg bare en enormt stor mage..Så det er nok greit.

Var på den ordinære ultralyden på sykehuset i går. Alt er fint med de to små i magen. Vi fikk ikke vite kjønn. Ble litt irritert på det altså! Vi sa at vi gjerne ville vite, men jordmor som foretok undersøkelsen var dum..:( Vi har sluttet å bruke tid på å se etter...sa damen. Hørt på maken!!! :( MEN det blir mange ul`er etterhvert videre. Først igjen den 3. mai. Jeg blir fulgt opp på sykehuset i fortsettelsen nå og mange kontroller venter. Vi får nok vite hvem som kommer før de kommer tenker jeg.

Ellers er alt fin. Formen er ok. Jeg er plaget med bekkenet og ryggsmerter. Bruker bekkenbelte og gjør minst mulig. Husarbeid må mannen ta seg av. Bare jeg er på bena om morgenen så er jeg fornøyd. Steller mine tre små og har igrunn gode dager. Nyter magen, livet, sola og mye annet. Føler det som en gave at det skal kommet to små til oss.

Jeg har vært på bruktmarket og handlet litt utstyr. Vogn, en ekstra seng og ekstra voksipose er nå klart. Ammepute til tvillinger kjøpte jeg også. Så nå må alt gå bra. Det er en risiko å handle nå, men skal man kjøpe brukt, så må man handle når det er noe å handle....Alt ser fint ut, så vi satser på at dette går bra videre også.

Sender massevis av gode tanker til alle dere jeg kjenner her inne. Vi prates igjen!

Klemmer fra Monica
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias tutu❤️9. september 2002
Heisann

Gratulerer så mye med de to små jentene dine. Håper du har det bra.
Klem fra Trude
c.AuthorAlias tutu15. april 2002
Heisann MOnica

Så koslig å høre fra deg. Er innom boka di og ser med jevne mellomrom.
Og det var godt å lese at du har det bra.
Må si jeg misunner deg litt den gravide følelsen, men tror ikke vi skal ha noen flere med det første.
Vel, jeg håper du snart lar høre fra deg igjen, slik at vi kan følge med deg.
Bare ett siste spørsmål, når har du fått termin?

Klemmer fra TRude
c.AuthorAlias Minelli13. april 2002
Heiii Monica! :-D

Så hyggelig å se deg igjen! Har tenkt på det 1000 ganger at jeg skulle sende deg en SMS og høre hvordan det går, men har jo ikke fått somlet meg til det. Fy meg!

Så godt å høre at alt er bra med deg til tross for alle "småplagene". Må være bedre enn å ligge på sykehuset i alle fall, vi savnet deg jo den 16. februar. Gud, det virker allerede sååå lenge siden!

Forresten, jeg fikk en ny bok i dag "Alt om fettforbrenning". Der står det at gravide forbrenner ca 300 kalorier mer i døgnet! Og det er bare med ett barn i magen, så spis litt ekstra du!

Leit at du ikke fikk vite hvilke kjønn barna har da, men det kommer kanskje flere sjanser!

Jeg er virkelig bra for at det går så bra med deg, ble jo veldig skremt da du kom på sykehuset. Ta godt vare på deg selv, Monica! Håper vi snakkes snart!

Kjempestor klem fra Lise
66,9 kg

På permisjon fra sykehuset...

Heisann!

Tusen takk for hyggelige kommentarer! :) Tenkte jeg måtte skrive noen ord til dere som følger bittelitt med. Dere er jo så søte *s*

Forrige torsdag vare jeg hos fastlegen min med minstemann. Han hadde hatt feber de siste dagene og var temmelig tufs. Siden han har strevet masse med urinveisinfeksjon, så jeg det best å ta kontakt med legen og be om å få foretatt en undersøkelse av han. Det var greit. Vi fikk komme. Mens vi var der spurte legen hvordan det stod til med meg. ( Han visste ikke at jeg er gravid ). Jeg fortalte det som det var og la ut om kvalme, tretthet, svimmelhet osv osv...Da var det ingen bønn lenger. Du må på sykehus for en vurdering sa han. Jeg ble hentet i sykebil og rett føre den kom, var jeg en tur på toa og oppdaget blod på papiret. Beklager detaljene.....Jeg ble kjemperedd. Gråt og bar meg. Ble beroligget av både lege og søster og det føltes veldig trygt at jeg var på vei til sykehuset.

Før jeg kunne dra fra legekontoret var det om å gjøre å få tak i ei venninde som kunne komme å hente de tre barna mine. Det ordnet seg. Heldigvis.

På sykehuset ble det foretatt ultralyd og diverse undersøkelser. Jeg ble fortalt at jeg var totalt utmattet pga kvalmen. Det visste jeg jo...egentlig...men man henger i stroppen...Jeg var på nippen til å være både dehydret og andre ting. Tok ikke til meg næring. Vekten var gått ned endel kilo også.

Ultralyden viste at alt stod fint til med de to små der inne og det var utrolig å se hvor mye de hadde vokst bare på to uker! Herlig! Hoppe og danset og vinket:))

Jeg ble lagt inn, fikk drypp med både mat og vann. Da jeg spurte hvor lenge jeg måtte bli, fikk jeg ikke noe svar.

En kort permisjon hjem rett etter forrige helg, så inn igjen. I dag fikk jeg komme hjem og skal tilbake for kontroll og prøver til mandag. Håper i det lengste at jeg får bli hjemme nå. Men regner egentlig ikke med det.

Det er tøft dette. Skal ærlig innrømme det. MEN det må gå. Jeg har lagt på meg bittelitt igjen iløpet av den siste uka og mage har jeg fått. En stor gravidemage som langt ifra ser ut for å være bare 12 uker gravid. Om det skyldes at det er sv.skap nr. 4 eller at det er to der inne - eller en kombinasjon - er ikke lett å si, men den har blitt stor fortere denne gangen enn noen gang tidligere.

Jeg må nesten smile litt for nå passer buksene mine som jeg bruke i startet på slankekuren. De passer i livet, men er altfor store over lår og ellers:) Gode å ha på ihvertfall. Strammer verken her eller der:) Ellers blir det nok mammabukser på meg før jeg vet ordet av det nå.

Er lykkelig for at alt står fint til med de to i magen og tankene har blitt klare for at det er to som skal komme denne gangen. Det har tatt litt tid, men nå går det greit. Er jo egentlig kjempeheldig! Mener jo det! Tror at det må være litt "spesiellt" å få tvillinger. Vet jo ikke, men tror det:))

Nå tar jeg en dag av gangen, koser meg masse med de tre barna jeg har utenfor magen og håper at jeg snart kan få være mor igjen på heltid for dem:) Savner det og dem såååå veldig når jeg ikke er hjemme.

Titter litt i deres bøker:)

Ta godt vare på dere selv!

Klem fra amor:)
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Inemor18. mars 2002
Hei du! Nå har jeg sittet og lest omtrent hele dagboken din, og noe så motiverende er det sjelden jeg har sett. Jeg er 173 høy og veide 87 kg da jeg begynte å slanke meg "på ordentlig" i forrige uke. Nå har jeg tapt to kilo og det merkes jo allerede. Det eneste jeg bekymrer meg for er at jeg kanskje ikke spiser nok. Men nå skal jeg gå og lage tomatsuppe og egg...hvis du kommer inn hit snart igjen, kan du ikke legge igjen et ord hos meg da? Jeg hadde blitt såååå glad :o)
Mitt må¨l er å gå ned til 60 kg! Det er litt mye å gå ned, men du vet, jeg er bare 24 år og kravene er litt store..hehe.
Ha det bra og lykke til med smårollingene!
Klem fra Ine
c.AuthorAlias Becky5. mars 2002
Heisan du!
Skal si du har ordnet deg..sååååå kooos da. Misunner deg nesten som går der med to små i magen. Har selv en liten på tretten måneder som du..men har ingen planer om flere selv altså.....ihvertfall ikke på mange år..om det blir i det hele tatt.men bare måtte kommentere de fine historiene dine!:)
Det høres ut som om du takler dette helt vanvittig bra. Først den grusomme kvalmen..husker den veldig godt igjen fra førstefødte her.....jeg lå bare og spydde i fire måneder omtrent....og frister ikke til gjentakelse akkurat det!
Og så har du tre andre å ta deg av!Må jammen si at du er supeflink og en kjempegod mamma.
Lykke til videre...følger med deg om du fortsetter å skrive her inne!
Klemmer og godt tanker fra Becky
c.AuthorAlias fett nok.2. mars 2002
Hei!

Huff, sykehus er triste greier, føler med deg i savnet etter familien ved å ligge der. Pass på å kose deg 100% når du er hjemme eller de er på besøk.
Det må være spennende å vente tvillinger, legen min trodde jeg ventet det siden magen var så stor (var på normalstripa til tvillingkurven), sendte meg til og med på ekstra ultralyd, fordi han ikke var sikker. Men det var bare en stor jente inni der.

Gled deg over den voksende magen, og kos deg med familien utenfor magen. Lykke til!

Lykkevibber fra Rita~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
c.AuthorAlias Beatmik23. februar 2002
Hei Amor!

Så koselig at du fremdeles stikker innom! I likhet med mange andre har jeg også fulgt med på hvordan det går med deg, selv om jeg ikke har vært flink med kommentar.. I dag var tanken å stikke innom dagboken din for å lese din historie (igjen) helt fra du startet her inne. Synes du skriver så inspirerende og positivt!

Gratulerer så masse med graviditeten, i dobbel forstand! Det er helt sant, du er virkelig heldig som skal ha tvillinger. Om det er dobbelt arbeid, er det ikke minst dobbel glede. Du får mange skatter i livet! Får nesten lyst på flere selv. Kanskje - hvem vet hva fremtiden bringer?

Håper du blir i form igjen snart, ta vare på deg selv, Amor!

Klem fra Beatmik
c.AuthorAlias tutu23. februar 2002
Heisann

Godt att det står bra til med deg. Du må ta ekstra godt vare på deg selv nå.
Tenker mye på deg, og sender over en hel haug med klemmer.

Klem Trude
c.AuthorAlias maia23. februar 2002
Kjære Amorica.
Jeg har fulgt med på dagboken din, selv om jeg ikke har vært flink til å skrive kommentarer.
Jeg kjenner meg så godt igjen i noe av det du skriver. Jeg er ikke tvillingmor, men jeg vet hva et komplisert svangerskap er.
Jeg husker usikkerheten og uvissheten og savnet etter den lille hjemme, da jeg lå på sykehuset gravid med nr. 2. Heldigvis gikk det veldig bra til slutt.
Og heldigvis er svangerskapsomsorgen kommet langt og jeg er sikker på at du og barna blir tatt godt vare på.
Da jeg måtte tilbringe flere måneder av siste svangerskap i sengen, fikk jeg gratis husmorvikar. Argumentet for å få det, var at alternativet for meg var sykehusinnleggelse og at det koster samfunnet mye mer.
Jeg aner ikke om dette er en ordning som fremdeles eksisterer.
Men jeg vet at det finnes hjelp å få - og hvem kan trenge det mer enn deg, men tre små hjemme og tvillinger i magen?
Det høres ut som om du har en fornuftig fastlege, snakk med ham om hvilke rettigheter du har og hvilken hjelp du kan søke.

Ta vare på familien din og først og fremst deg selv!

Følger med på hvordan det går fremover. Hilsen maia

c.AuthorAlias Ariana23. februar 2002
Hei på deg amor!!

Hyggelig å "høre" fra deg igjen. Har tenkt litt på deg og magen din...ler! Godt å høre at det gikk bra :o) Ja, det er trist å være borte fra barna sine, men snart blir det bedre. Og mye mer aktivt hjemme hos dere tenker jeg...*ler*

Som jeg fortalte sist er jeg tante til tvillingjenter og de er 9mnd i dag!! Gled deg!!

Lykke til framover og ta vare på deg selv :o)
Klem fra Ariana c",)
66,9 kg

Begynner å venne meg til tanken...

Heisann!

Aller først; TUSEN TAKK for alle gratulasjoner og gode ord da jeg fortalte den store nyheten! Takk takk takk;) Satte stor pris på det!

Ja, jeg begynner vel å venne meg til tanken nå om ta det er to som skal komme - og ikke en. Må innrømme at det ikke bare er lett dette. Er engstelig jeg. Må innrømme det ja. Det skal jammen bli noen tøffe uker etterhvert. Erfaring fra det å være gravid, har jeg jo i massevis, og kan levende forestille meg hvordan det må være å gå gravid de siste ukene med to i magen og tre utenfor som også har sine behov som skal dekkes.

Da jeg gikk med minsten i magen, så var de to andre såpass store at de forstod en hel masse. Når jeg måtte hvile, så gikk det greit, når jeg ikke orket å holde på med verken det ene eller det andre, så var det greit. De "passet" på meg og viste omsorg. Sånn er det ikke nå. Vel, de to store har jo ikke blitt noe mindre, men jeg har en liten her da....Han blir 13 md om tre dager og skal si at det er full fart og mye aktivitet hele dagen! Det er jo selvfølgelig veldig kos og herlig å se at han utvikler seg som han gjør, men overskuddet strekker ikke til.

Jeg er så trett og utafor noen ganger at jeg rett og slett kan sovne stående. Det er helt sant! Ikke ok! Jeg må tross alt fungere!

Kvalmen er helt ekstrem denne gangen. Det er visstnok et kjent fenomen når man går med tvillinger. Jeg spiser prostafen reisesyketabl. og det hjelper, men straks en tabl. ikke fungerer lenger, så kaster jeg opp - ja - som en gris. Det likner ingenting! Jeg kaster opp om morgenen og får i meg en tabl. er jeg heldig, så klarer jeg å få den til å virke. Da går det greit. Ulempen er at den gjør meg trett og døsen. Enda mer enn jeg ville ha vært om jeg ikke tok den. Varigheten av den tabl. virker til ettermiddagen og det er ikke vanskelig å vite når virkningen ikke er der lenger for da kaster jeg opp. Igjen. Ikke ok!!!!

Jeg klarer meg altså ikke uten reisesyketabl. om dagen! Uff og huff!!! Må få lov til å klage bittelitt da....*smil*

Men ellers er alt ok. Selvom jeg ikke har noe særlig til liv om dagen. Det har jeg ikke. Sliter med å komme meg opp kl. 7 om morgenen, smøre mat og få skolejenta avgårde. Bleieskift og matstell omtrendt hele dagen. Oppkast og tretthet. Hmmmm......MEN det går jo over! Håper bare at det slipper litt til "normal" tid dette. Uke 12 - 14 bør det hjelpe. Jeg sleit med kvalme til uke 24 eller der omkring med jenta mi, men da hadde jeg ikke flere å ta hensyn til og det var noe annet.

Men men men. Innerst inne forsøker jeg å nyte dette da. Ta en dag av gangen. Stryke over magen, som har blitt gravid:) Livmortoppen er ved navlehøyde allerede og det er tidlig altså. Det er normalt at livmoren såvidt har kommet over skambenet ved uke 12. Jeg er i uke 10 nå og har den ved navlen. Stor kommer jeg til å bli ja. Men det spiller ingen rolle. Tenker tanken på at jeg etterhvert kan komme til å måtte gå med to barn på nærmere 4 kilo hver seg der inne...Hvordan i all verden skal det gå da????

Får store barn jeg. Alle mine tre har vært på omkring 4,5 kilo. At tvillingene blir noe mindre, er å anta, men de kan fort bli borti 4 kilo altså....Hmmm.....Kommer til å sprekke.

Mat ja. På det området er det heller dårlig om dagen. Klarer ikke å spise faste måltider, ikke spes. sunt og ihvertfall ikke regelmessig. Helt umulig. Kvalmen og trettheten setter en stopper for det. Sulten er jeg heller ikke. Forsøker å få i meg litt iløpet av dagen og det går greit. På viljen. Så lenge jeg spiser disse reisesyketabl. så beholder jeg stort sett det jeg får i meg. Ok det. Knekkebrød med brunost smaker litt ok, så det blir litt av det om dagen. Får ta igjen det sunne etterhvert. Jeg vet jo at tillstanden forandrer seg og gleder meg masse til vår og sommer med massevis av herlig frukt! Det skal bli godt det:))

Foreløpig tar de små av meg. Det går greit. Så lenge jeg tar til meg næring, så går dette. Ikke i lengden, men nå. Får ta en dag av gangen.

Hmmmmm....mine venner...blir mange ord fra meg dette her. Jeg kan ikke si at slanking opptar meg noe særlig om dagen. Av naturlige årsaker...*ler* Magen kommer - og har kommet - og jeg skal forsøkte å nyte dette aller siste sv. skapet. Ja - for at det er det - er det ingen tvil om! Nå kommer nr. 4 og 5 og det er egentlig en mer enn jeg hadde tenkt meg altså...

Litt morro med tvillinger skal det jo bli. Håper bare at alt går fint:))

Sender massevis av gode tanker og klemmer til dere. Om dere ikke får noen kommentarer i bøkene deres, så betyr det ikke at jeg ikke leser. For det gjør jeg. Følger med på endel av dere og ser at nå er dagene lenger og lyserer og straks kan vi rekke armene i været og rope; ååååå nå er det vår!!!!!

Monica
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias April22. februar 2002
Du verden, hvilken nyhet!!!
Det kommer til å bli kjempestridt, men kjempekoselig.
Dobbelt Lykke!!!!!!
Håper inderlig kvalmen slipper taket slik at du får tatt deg inn og hentet inn noe overskudd igjen. Det kommer du til å trenge, så vær nå litt sær og egoistisk og prøv å få mest mulig avslastning nå!
Jeg er helt imponert over at du holder motet opp når du er så kvalm, og du tvillinger blir ikke like store som enklinger. Slik er som oftest naturen innrettet!
Tenker på deg!
Stå på du er kjempeflink også til dette!!!
April
c.AuthorAlias Ariana19. februar 2002
Hei på deg Amorica!! Har sittet her og lest hele dagboken din og det har vært veldig inspirerende!! Og nå har du blitt gravid med tvillinger!! Gratulerer så masse!! Er selv tante til tvillingjenter og de er bare helt herlige!! Så lykke til med alle barna dine!!
Klem fra Ariana c",)
c.AuthorAlias tutu12. februar 2002
Heisann Monica

Kjekt å høre at du har det bra. Synd med kvalmen, men vi får håpe at den gir seg snart.
Men har ikke legen noe annet enn reisesyketabeletter å gi deg?
Det må da finnes noe annet enn det å ta for kvalmen.(som ikke gjør deg så trøtt)

Vel, jeg håper i hvertfall att alt skal gå bra med deg og dine.
Mange klemmer fra Trude( som er veldig gla for att du holder oss oppdatert.)
c.AuthorAlias Emma6612. februar 2002
Snufs .. Blir rent rørt av slik lesing jeg ! SÅ hyggelig - og gratulerer så masse ! Skjønner godt at det må være et sjokk å få en slik nyhet - det er det vel for alle vordende tvillingforeldre tenker jeg. Så blir det ekstra spesielt når man har tre fra før da. Når du har vennet deg til tanken og kommet deg av kvalmen håper jeg du får nyte forventningstiden litt også - på mange måter er du jo utrolig priviligert da - barn er en gave ! - Så må det vel være lov å ta imot litt hjelp om dagen skulle jeg tro .. har du ingen som kan avlaste deg litt ? Der tror jeg våre "formødre" var flinkere - de stilte mer opp for hverandre, mens vi skal klare alt selv.

Takk for at du lar oss få dele litt av tiden din til tross for alt ubehag. Slanking eller ikke, dette er jo SÅ mye mer spennende ! Jeg leker litt med tanken om en "tredjemann" selv, og må si de er flink til å inspirere!

Emma66
66,9 kg

Bilen med 6 seter blir for liten....

Hei!

I går var jeg hos legen min i Oslo. Gledet meg til å få se det lille frøet på ul og var svært så spent. Kvalmen som jeg har hatt den siste tiden har vært helt fryktelig de siste dagene og det skulle bli fint å få snakket med legen om dette.

Underveis i samtalen før ul-undersøkelsen spør legen meg; det er ikke tvillinger i din eller mannen din sin familie? Nei måtte jeg svare...Det er det ikke.

Du har ekstrem svangerskapskvalme og tar ikke til deg næring. Urinprøven din forteller det. Det her er ikke bra. Kanskje er det to der inne. Det er vanligere med slike plager når det er tvillinger...

Jeg holdt på å dette av stolen og sa så kjekt at å nei da! Tvillinger?? Nei. Sjansen for det er jo sååå liten atte!

Men der tok jeg feil. Det er to små i min mage. Kjærlighetsbarn nr. 4 er ikke bare nr. 4 og siste - men også nr. 5. Vi får tvillinger! Herregud!!!! Jeg gråt og gråt og gråt....Det var helt vanvittig!

Nå noen timer etter undersøkelsen farer det fremdeles endel tanker i hodet mitt, men dette skal vi klare. Stor nok plass har vi...kjærlighet nok har vi...osv osv. Vi skal klare det! Men vi må altså bytte ut den fine 6 seter bilen vår som jeg har rukket å bli sååå glad i....Men men! Det er da ingenting!

Høres jeg "kjekk og grei" ut nå? Mener ikke det. Innerst inne er jeg redd. Det blir ikke bare bare å gå igjennom dette sv. skapet med tre små å ta meg av. Det kan bli temmelig tøft. Også den første tiden etter fødselen kommer til å bli utrolig krevende. MEN altså! Vi skal klare det...

Så nå vet dere...amor skal ha tvillinger. Jeg blir snart 5 barnsmor! Det hadde jeg aldri trodd!!!!

Gode klemmer og tanker til dere der ute som følger bittelitt med på hvordan det går med meg...*s*
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*7. februar 2002
Nææhei????!
Tvillinger Amor??*S*..Åååh...tenk det da! Skjønner godt at det var litt av et sjokk! Men når tankene får roet seg litt og dere får litt tid til å tenke gjennom det,så er det som du sier,plass nok har dere og ikke minst kjærlighet!,så er jeg SIKKER på at dette kommer til å gå kjempefint! 5 barnsmor ja!En stor utfordring men også 5 dobbel glede,Amor!:0)

Skal bli morro å følge med deg videre! Og jeg håper virkelig at du klarer å komme fra den 16,men du må selvsagt føle det selv.Kan ikke være lett med så ekstrem kvalme.
Men uansett,her kommer masse gode tanker og gratulasjoner til deg(dere!)...
Stoooor klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias LilleMeg6. februar 2002
MÅÅÅÅ bare inn å gratulere før jeg legger meg! :)))))))
*STOR klem* fra LilleMeg (som er ekstremt utsatt for tvillinger! alle kusiner\tremeninger som har fått til nå har fått! hehe!!!!!)
c.AuthorAlias Klar-Ferdig-Gå6. februar 2002
hei Amor!!

klar jeg følger med deg. Var jo så spent og glad når jeg så et livstegn. Tvillinger!! Så topp. Blir nok skremmende ja. Men, heldigvis har dere plass da... Hadde blitt trangt med 2 små til i denne lille leiligheten.

Nå har jeg begynt å jobbe igjen da. Og får jeg vikariater nok som kan dekke permisjonspenger... Så må jeg nok jobbe litt med gubben... Har lyst på en til snart jeg også... 2 da hadde jeg vært redd ja.. Men, vi er jo to om barn da.

Du må komme innom og oppdatere oss om hvordan det står til med deg. Vær så snill. Selv om jeg ikke kjenner deg av person, så er du og dine kommentarer et lite lyspunkt i tilværelsen. Og en motivasjon for meg!! Lykke til med kvalme da..

Masse lykkeønskninger og klemmer fra Klar-FG
c.AuthorAlias helga6. februar 2002
oj,oj,oj!!
Du fikk deg nok ett sjokk! Gledelig, men som du sier selv, sikkert også skremmende.Ikke bare, bare å få tvillinger når man har tre fra før!!!
Må si jeg ble faktisk litt misunnelig og jeg, misunner deg opplevelsen, tenk ikke alle får oppleve dette som du nå går gjennom. Men tøft blir det nok, men også dobbel glede.
Følger spent med på hvordan det går med deg!
Håper kvalmen avtar snart.. tvi,tvi
klemmer og varme tanker .
c.AuthorAlias Minelli6. februar 2002
Hei, hei amor! :-)

Fikk du mailen min? Jeg forstår hva du mener med å være skremt. Bare det å få tvillinger, uten å ha barn fra før, synes jeg er ganske skremmende. Men, jeg er sikker på at du klarer det med glans, det gjelder bare å organisere seg bra, og når man står midt oppi det, så er det utrolig hva man får til og hvilke ekstra krefter som dukker opp. Det er kanskje alle tankene på forhånd som er verst? Det synes i alle fall jeg mange ganger.

Og du? Det finnes helt sikkert fine 7-setersbiler også! Ikke bekymre deg over det i alle fall!

...jeg følger ikke bare bittelitt med, da, jeg er kjempenysgjerrig på hvordan det går med deg, og gleder meg utrolig til vi møtes igjen!

Mange klemmer fra Lise
c.AuthorAlias tutu6. februar 2002
Hei amor.

Fikk helt tårer i øynene mine. GRATULERER SÅ MYE!!!!

Du venner deg nok snart til tanken, selv om jeg levende kan forestille meg at det ble litt av ett sjokk.

Skulle sånn ha gitt deg en klem, så jeg sender deg den største klemmen som går ann å sende over internett(og den er ikke liten altså...)

Håper du holder oss oppdatert.

Klemmer fra tutu
c.AuthorAlias cat746. februar 2002
Gratulerer. Jeg kan love deg at selv om dere får det travelt og stritt både før og etter fødselen så kommer dere til å bli vanvittig glade i alle sammen. Jeg er sikker på at du klarer det - på en eller annen måte. Når det blir stritt henter vi fram krefter vi ikke ante vi hadde, og når det blir enda striere får vi et lite sammenbrudd mellom middagen og kveldsmaten før vi biter tennene sammen og fortsetter...
Fortell oss hva som skjer engang imellom.
Klem.
66,9 kg

Et livstegn fra meg!

Kjære dagbok!

Nå har jeg vært borte herfra i mange dager nå. Hører jo egentlig ikke hjemme her for tiden, så det har en naturlig grunn. Føler alikvell at en liten oppdatering er på sin plass for jeg regner med å ta dagboken i bruk en gang utpå høsten:)

Vel, er gravid i uke 8 nå. Kvalmen har blitt værre og værre for hver dag og nå kaster jeg opp flere ganger for dagen. Om morgenen er det spesielt ille. Jeg løper på do for å kaste opp mellom bleieskift og morgenstell av tre små. Frokost, matpakker og sekker skal ordnes og jeg sliter...Må innrømme det altså! :( Men men. Forhåpentligvis er det bare noen "korte" uker igjen...så blir det lettere.

De to forrige ukene var jeg mye sulten. Jeg spiste mer enn jeg har gjort på lenge. Ikke snop og mye fett, men dog. Mer. Var nødt til det. Det holdt kvalmen unna. Nå er det ikke sånn. ER ikke sulten i det hele tatt og tanken på mat er helt pyton. Klarer ikke å spise nå for å holde kvalmen unna, så det er litt vanskelig. Jeg forsøker å spise mine faste måltider, men det blir ikke helt som det burde.

Trøster meg med at lille frø er så liten enda at h*n tar fra meg. Ingen fare om man ikke får i seg alt av det sunde og gode man skulle ønske i disse første ukene. Det går greit. Regner med at matlysten og tiltaksnivået øker etterhvert. Det bruker jo det:))

Gleder meg til tirsdag om en uke. Har time hos min gynekolog på 1. svangerskapskonroll og får da se den lille på ultralyd. Det blir flott. Har vært igjennom slike tidlige ultralyder med mine tre andre og det går ikke ann å forklare hvor flott det er:)) Håper jo på at alt er ok og det skal bli godt å få en bekreftelse.

Ellers har jeg vært veldig mye trett den siste tiden og det henger litt i enda. Noe bedre har det blitt, men en hvil iløpet av dagen, når jeg får det til, er kjærkommen. Forsøker å legge meg når minsten tar formiddagsluren sin og det er svært godt når det klaffer sånn at jeg får litt ro da.

Men altså; jeg har det jo veldig bra da. Sliter med disse "plagene", men gleder meg over det faktum at babyen er i magen og vi får vårt kjærlighetsbarn nr. 4 til høsten. Det er jo helt utrolig...:)

Jeg klarer ikke å la vekten stå helt i ro for tiden. Etter to uker med mye spising var jeg sikker på at vekten viste opp i går. Jeg har veiedager på mandager. Men nei da....Den gjorde ikke det. 200gram ned. Ikke skjønner jeg helt det der altså...Men men. Det er nok ikke så ille som jeg skal få det til når det gjelder maten da og snop spiser jeg ikke. Det hjelper nok på.

Hvordan vekten blir til mandag igjen blir jo litt spennende for fortsetter jeg med dette oppkastkjøret så må det få resultater. Ikke fordi at det er stas, men jeg er litt glad for at oppgangen med sv.skap kilo er igang allerede. Det hadde ikke vært helt ok. Jeg skal ta mine kilo og de kommer nok - men ikke enda....

Så det så! *ler*

Jeg er inne og leser litt i dagbøkene deres av og til. Har sjelden overskudd eller tid til å skrive noen kommentarer og savner det litt. Men jeg følger altså litt med! :))

Stå på alle sammen! Nå går vi frem til lysere tider og snart SOMMER!!!!!

Gode tanker og klem fra en kvalm amor....huff og huff:(( *ler*
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*30. januar 2002
Heiii!
LONG time no see! Har savnet deg litt her inne da vet du!
Er glad for å se at du har det bra! Unntatt for trøtthet og kvalmen da stakkars!*S*...huffameg sikkert ikke noe særlig det der! Du er jo kjempeflink som klarer å få til alt sammen med 3 små barn og "lille frø"..hihi...i magen:0)! Tenk da...4 barnsmor snart! Føler virkelig at jeg må "få ut fingeren" snart her ja!*S*...hehe...men,men som jeg har sagt før,det er sikkert greit og lurt å gå ned det jeg skal i vekt før jeg blir gravid.Har hørt at det er lettere å bli det også da?...hmmm...ja,ja den tid...den glede,får jeg vel si;0)...har fått meg kjæreste nå da,og det er jo absolutt en god begynnelse! Han er en skikkelig go'ing!...
Og ja...det ER kjekkasen jeg har snakket om tidligere,ja*S*..

Men jeg håper (?) at du kommer den 16 iallefall! Blir kjempekos,det er jeg sikker på!

*JIPPI*...snart sommer....ja,det er jo faktisk ikke SÅ lenge til!
Lykke til videre Amor;0)!
Snakkes snart håper jeg!

Klemzer fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Ally30. januar 2002
Hei Amorica! Jeg har lest litt i boka di og sett på tallene dine, og jeg er utrolig imponert over hvor raskt og greit du har gått ned! Jeg tror du må være en utrolig tøff og sterk (og glad) person som kan ta vare på så mange barn og samtidig ta vare på deg selv. Jeg tar av meg hatten!

Lykke til i ditt nye svangerskap!
c.AuthorAlias April30. januar 2002
Håper du snart blir i bedre form, blir kvitt kvalmen og får tilbake overskuddet. For det gjør du sikkert snart med masse ekstra blod i kroppen som kommer til å gjøre deg varm og glad.
Kos deg når du har mulighet, det der å legge seg nedpå når man har mulighet er viktigere en man tror!!! Lykke til på Ultralyd!! April
c.AuthorAlias cola light29. januar 2002
Takk for oppdatering fra hjemmefronten! Ser daglig etter om du har oppdatert dagboka. Og gi rapport på tirsdag ettr UL, da er du snill! Jeg har også pleid å ta slik tidlig Ul, og det er som du sier helt fantastisk! Håper kvalmen gir seg snart. Selv har jeg aldri hatt svangerskapskvalme - noe jeg er meeegte takknemlig for. Det er noe av det verste jeg vet av ubehag. Men det er jo selvfølgelig verdt det, og når det har gått over er det glemt tvert!
Fortsatt lykke til!
c.AuthorAlias tutu29. januar 2002
Hei og hopp

Har hørt at akupunktur sksl hjelpe mot kvalmen. Har ikke prøvd det selv.

Føler med deg, den kvalmen er noe herk. Og babyen får jo næring fra deg, og den får før du får. Det er jammen flott at det er slik.

Vel jeg håper du snart kommer deg.
Og det er veldig kjekt at du holder oss litt oppdatert.

Klemmer uten kvalme fra tutu
66,9 kg

Ny uke:)

Heisann!

En liten tur innom her i dag:) Det går i ett om dagen! Dessuten har dagen blitt mye kortere for mitt vedkommende. Er så trett forstår dere...Kan sove og sove og sove. Jeg er helt tullete blitt! Sovner overalt og når som helst! Ihvertfall nesten!

I går hadde vi fødselsdag for minsten i huset som fyller et år i morgen:) Etter å ha stelt og styrt litt for vi ble tilsammen 23 med stort og smått, så måtte jeg bare sove litt...Det var ca en time til gjestene skulle komme. Jeg bare måtte sove litt!!! Sovnet jeg og ble dratt ut av søvnen når de første gjestene stod på døra. Jeg vet ikke hvem som så mest forundret ut når vi traff hverandre. Moren i huset til alle kanter og svært lite opplagt, eller moren til moren i huset som var sikker på at barnet hennes var klar for å ta i mot til fest...*ler* Det måtte jo være noe "galt" med meg!

Men nei da....ikke noe galt vet dere....Det å være trett er helt normalt det når man har en liten en som skal bli til noe stort i magen! Vil ikke fortelle det til noen i familien enda, så det ble en tåpelig bortforklaring som gikk på dårlig nattesøvn. Sånn er det med den saken!

Ellers var det en hyggelig ettermiddag. Minsten var i sitt ess, storesøster sang en selvdiktet sang ( med 8 vers ) for den beste lillebroren i hele verden og alle var imponerte! Det var kos det. Tårene trillet hos den meget stolte mor...Gråter jo litt lett om dagen da...*ler*

Jeg koste meg med både bløtkake og sjokoladekake, men angret i samme sekund som jeg hadde fått det i meg. Blir såååå kvalm etter jeg har spist! Klarer meg ganske fint iløpet av dagen ellers, når det gjelder kvalme, men det kommer sterkt etter jeg spiser. Merkelig. Har ikke hatt det sånn tidligere...Men men.

Jeg har vært på vekta i dag. Veier meg en gang i uka nå. Må jo holde litt øye med målene, men føler at jeg vet hvordan det går. Jeg vet jo hva jeg får i meg. Spiser sunt og mager og tenker ikke så mye på det. Litt mere frukt og grønnsaker blir det. Det er jo bare bra. Vekta var ørlite ned. Helt greit. Det er ikke nå vektoppgangen kommer heller. Vet jo det fra før av - men som sagt; dette er ikke i min store fokus om dagen.

Men...altså....nr. 4 ligger i magen nå og er bitte bitte liten. MEN magen er kommet altså! Ikke fordi at babyen tar plass og gjør den stor, men jeg er oppblås og full av hormoner. Derom er ingen tvil! Står jeg og ser meg fra siden i speilet nå og har en "normal" holdning, så er gravidemagen kommet. Magen ble fort en gravidemage sist også. Sånn er det bare når man har hatt kjempemage flere ganger før...

Men pytt pytt! Jeg gleder meg til den er stor og umulig og skjule igjen jeg...Det blir fint det! :))

Håper at det er fint med dere andre! Jeg satser på å få lest litt bøker senere i dag:)) Gleder meg!

Sender massevis av gode tanker!

Klem fra amor:)
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*16. januar 2002
Huffameg,Amor...jeg BEKLAGER at jeg ikke har fått gratulert deg med graviditeten enda!...*snufs*...håper du kan tilgi meg?
Men her kommer det altså:
*G*R*A*T*U*L*E*R*E*R!!!!*stooooor klem*
Så morro!
Tenk på det da,snart 4 barns-mamma! Føler virkelig at jeg henger etter her*S*..hi hi..men,men min tur kommer nok også en gang håper jeg:0)!
Gleder meg masse til å treffe deg snart! Blir sikkert en kos kveld med middag på Egon og revy etterpå! Regner ikke med det blir full fest på deg etterpå det igjen akkurat,men det blir iallefall veldig morro å treffe deg og de andre igjen!
Håper du kommer innom iblant også nå som du er gravid! Kjempemorro å følge litt med deg fremover også da!
Ha en flott kveld da,Amor!
Og lykke til videre!
Stor klem til deg
c.AuthorAlias Blomsten15. januar 2002
<<<<GRATULERER>>>>

Se det. Der satt den *S* Graviditeten. Tok ikke så lang tid skal vite. ...og du...er det ikke vidunderlig når det skjer. Spesielt når det er planlagt og man håper hver gang at nå, ja, nåååÅÅÅå må det jo ha skjedd :)))

Jeg er ikke så babysyk som før, har sagt til meg selv at jeg har vært heldig. Bedre å innse at det blir en, enn å bli lei og sint fordi jeg bare fikk 1 :)) Poden er vidunderlig han...

..men følelsen av å gå gravid. Det er bare helt fantastisk. Hadde ikke trodd det skulle være så spennende. Ja, og magen som kommer, den synes hurtigere når man har vært gravid før, men det er som du sier helt ok!!!

Får håpe du får stjelt deg til litt soving både tidd og ofte. Her i huset slet jeg hull i sofaen til slutt. Sovnet med en gang jeg var hjemme fra jobb. Hadde null overskudd, men bare følelsen av LIV. Ja, det er noe eget. Dessuten skjønner jeg godt at du blir rørt når storesøster setter i gang og synger selvkomponert sang :)))
De har en enorm evne til å glede de små.......- og til å irritere..*ler*

..og klemmene de gir en, de som er uoppfordret, de flotte smilene, de mange tanker. Vel, det er bare stort!!!

Hilsen meg
Blomsten......som gratulerer igjen og synes det er så flott at det slo til nå i julen. Det blir september barn det :)))))
Håper du stikker innom og forteller. Ja, for jeg vandrer jo ikke på barnimagen chattesidene lenger *ler*
Regner med at du vandrer inn dit noen ganger nå. Å slanke seg skal man ikke, bare passe på litt bedre, noe som du gjør godt!!!
Mere frukt og grønnsaker, men der er du jo flink fra før.
Tror du skal klare deg godt denne gangen jeg Amorica, men det viktigste er jo at alt går bra......
Apropos bra..håper kvalmen din gir seg, slik at du slipper den hele tiden. Det kan være knallhardt. Ingefær og andre remedier fungerer kjempebra, men dette vet jo du mere om enn meg, som har 3 fra før...<--heldiggris *S* Ja, det samme sier jeg til brodern. Han skal ha nummer 3 nå, tror de får en til jeg. De er i alle fall på jakt etter stort hus nå, og *ler*..minibuss skal innkjøpes, Passaten blir for liten. ..og som min svigerinne sier...det er like mye jobb med 2 som med 3 som med 4.....men en enorm forskjell å ha 1 og 2... Ikke vet jeg, men tror det er sant. Dessuten har man jo alt babyutstyret, slik at det ikke blir så veldig dyrt heller *S*
Lykke til..og du...håper du stikker innom i ny og ne.. :))) :...Ja, og om du har en dagbok et annet sted mhp babyen som skal komme, så gi oss et vink. Er moro å følge med på slikt :))))
c.AuthorAlias April15. januar 2002
Så hyggelig at du stikker innom og lar oss andre ta litt del i den gleden du føler i situasjonen du er i nå. Det høres kjempekoselig ut. Og trøttheten er jo bare en del av det hele, den hører liksom med.
Men nå tror jeg ikke akkurat at du bare kan legge deg nedpå når-som-helst og hvor-som-helst. Med tre andre små regner jeg med at det ikke akkurat er noe hvilehjem hos deg.
I hvertfall var det veldig hyggelig å høre fra deg, så får vi andre bare stå på forsøke å være like flinke som du har vært i forhold til slankingen. Klem fra April
c.AuthorAlias tutu15. januar 2002
Heisann amor.

Når jeg sitter her og leser innlegget ditt, så har jeg utrolig lyst til å kjenne følelsen som jeg er ganske sikker på at du har. Det er som om du sitter og beskriver hvordan jeg hadde det de første ukene med andremann. Jeg og fikk mage med en gang, og det var ikke tvil om hva som gjorde det. Jordmoren min sa at enkelte hadde det sånn. Og da spesielt om det hadde fått barn fra før. Husker da jeg var 6 uker på vei og jeg om mannen lå i senga, og magen trakk seg sammen, og det kom til syne en liten ,liten kulemage. En helt utrolig følelse. Legen sa det var en liten kynne. Men det var en flott følelse og se den lille kulen, alt ble så virkelig på en helt annen måte.
Uff, det ble masse "tull" snakk her, men jeg syns bare det er så spennende at du er gravid.
Håper du får en flott dag. Klemmer fra tutu
c.AuthorAlias Baby14. januar 2002
Hei Amorica!
Gratulerer med at du skal ha barn!:-))
Du har hatt en flott fremgang i dagboka di - med tap av kilo!!
Husk nå å spise mat - riktig mat, for da slipper du å slite med å ta av deg kiloene etter fødselen. (Snakker av egen erfaring, skjønner du).
Blodtypedietten har jeg tro på, og den er ikke vanskelig å følge heller.
Lykke til med både graviditet og riktig kosthold!
Det er flott å se at dere bruker sidene våre, og at de er til hjelp :-)
c.AuthorAlias Minelli14. januar 2002
Hei, hei amor!

Nå føler jeg meg nesten beæret...å få ta del i graviditeten din da, som selv ikke familien din får vite om enda! Det er så morsomt å lese hvordan det går med deg, også alt som ikke har med slankingen å gjøre. Den er jeg sikker på at du har full kontroll på!

Kakene, ja. Noen ganger virker det som at øynene og hendene lever sitt eget lit, og gjør ting på egenhånd uten at hodet får et ord med i laget. Derfor er det fullt mulig å spise ting man egentlig ikke orker, har lyst på og så videre. Jeg vet jo det, siden jeg klart å få i meg en halv kilo marsipan i julen!

Jeg er sikker på at det er bare du som ser den magen, kanskje ikke ser den en gang, bare føler den. Jeg synes store gravidemager er fint, jeg også! Da lyser det liksom morsfølelse og lykke lang vei hos den vordende moren!

Lyst til å chatte litt en kveld, da amor? Jeg var innpå litt sist onsdag. Hadde nesten glemt hvor morsomt det var...

Ha en kjempefin uke! Bare en måned og noen dager til vi ses nå!

Mange klemmer fra Lise
c.AuthorAlias Emma6614. januar 2002
Hei !
- Så morsomt at du lar oss ta del i hverdagen din fremdeles selv om du ikke er på slanking ! Var selv på barselsbesøk i går. Ei vennninne av meg har fått barn nr. tre - og 10 dager etter fødsel er hun sterk og klar på at det også blir en fjerdemann. Hva er dere skapt av ? Synes selv det er kjempeartig med unger - men med fire små kan det ikke bli mye tid til overs ... vel,vel - godt vi er forskjellig skapt - men jeg er mektig imponert altså - så du ikke misforstår !

Søvnbehovet kjenner jeg i allefall igjen - min største så mange videofilmer i en periode han i allefall når mor kom hjem fra jobb halveis i besvimt tilstand .. de er tøffe de første månedene - så er det veldig OK en stund - og så blir man nokså motivert til å få det overstått på slutten .. men det er vel som det skal være !

Håper du får ett fint svangerskap i allefall - men så begeistret som du er - så ser det ut til at selv kvalmen er ett pluss !

Emma66
66,9 kg

Smil til dere fra meg:)

Heisann!

Titter innom i dag:) Håper på at jeg skal få skrevet noen kommentarer i deres bøker også. *s* Er jo litt nysgjerrig på hvordan det går med dere!

Her er alt fint. Kvalmen kommer bølgende igjennom hele dagen og jeg sover litt dårlig. Hmmm...våkner mange ganger om natten og tankene svirrer rundt og rundt. Er så lykkelig!!! Tror nok at det er det som gjør det. Jeg legger massevis av planer når jeg blir liggende våken om natten - så nå er det meste av det praktiske i boks allerede til den lille skal komme....*ler* Hønemor? JAAAA!!!!

Har ringt min faste gynekolog i Oslo i dag og fått time til første kontroll. Det ser jeg frem til. Da får jeg se det lille frøet i magen via en tidlig ultralyd. Det er ubeskrivelig flott.

Dagene går så fort att! Nå er det masse som skjer i tiden fremover. Mye med alle mine tre små. Tannlege med de to største, 1 års dag til minsten, time på barneavdeligen på sykehuset med minsten, 1 års kontroll på helsestasjonen og .....min fødselsdag!!! Nå går det jammen fort til jeg er enda et år "gamlere"!!! 31 da gitt......Men men. Tenker ikke mye på det:))

Jeg spiser som jeg har gjort i det siste og det er helt greit. Sliter litt med å holde meg til faste måltider og nok vanndrikking. Er ikke godt med vann når man er kvalm! Men men. Det går på et vis:))

Så altså....her er det full fart! Håper at det står fint til med dere der ute! :))

Massevis av gode tanker fra amor!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli8. januar 2002
Jaaaaa! Jeg har kjempelyst til å chatte med deg snart, amor!

Jeg har jo ikke gjort det siden november tror jeg, og jeg savner det veldig! Det blir jo litt slankeprat på jobben om dagen, men det er liksom ikke helt det samme som å prate med dere da!

Og så må jeg jo få vite litt mer om lille-frøet! Kjempespennende! Jeg har aldri fulgt noen fra første graviditetsdager til barnet er født, de fleste røper det jo ikke før det har gått noen måneder! Jeg skjønner jo at du er i lykkerus!

Dagene går altfor fort for meg også. Det skjer ting hele tiden, bortsett fra til helgen. Da er det stille, ellers skjer det noe nesten helt fram til vi møtes. Jeg blir jo nesten litt stresset av det! Men egentlig er det jo bare hyggelige ting som skjer!

Nei, nå begynner snart Ally McBeal, det er jo mitt eneste faste TV-program i uka, så da må jeg gi meg.

Vi snakkes, amor!

Stor klem fra Lise
c.AuthorAlias RH8. januar 2002
Hei amor vennen!

Godt og "se" deg igjen! Og kjempe godt og høre at alt går så bra med deg! Men våken om nettene, da blir du vel sliten tenker jeg. Eller kanskje ikke, du lever jo i lykkerus du jo!

Tusen takk for så koselige vennlige ord i dagboken min! Alltid godt og få noen fine ord! Tusen takk!

Chatte ja, ja det er lenge siden! Må vel få til det en dag også! Skal trene kvelden i dag, morgen og torsdag denne uken og da blir det sent og chatte etterpå, men vi må jo få til noe! Hmmm tenker, når passer det for deg da? Når evnt mannen din jobber sent osv? Modah sa hun ville skravle en dag hun også og hun sa hun skulle sende meg en tekstmelding når hun var klar! Jeg kan sende den videre til deg når den kommer, det hadde vært kos!

Høres ut som om alt er bra med deg amor og det er veldig godt og høre! Litt uvell het osv må man vel bare regne med når man er gravid!

Ha en kjempe fin dag i dag vennen!

Mange store gode klemmer fra Rikke
c.AuthorAlias Matvraket8. januar 2002
Heisann amor :)

Gratulerer sååå mye med graviditeten. Nå har vi fulgt deg i hele høst og vært nesten like spente som deg på om "tante grusom" kom eller ikke. Nå endelig så holder ho seg borte.

For en fin start på det nye året. Jeg er så glad på dine vegne.
Nå må du kose deg skikkelig hver eneste dag tross kvalme og det som hører med. Det er på en måte litt av sjarmen det også, selv om det ikke er noe behagelig når det står på.

Masse klemmer og lykke til fra Mat :)))
66,9 kg

Siste vektregistrering. GRAVID!!!!!!

Heisann kjære dagbok og medslankere:))

Dette blir den siste vektregistreringen fra meg før vi skriver datoer som blir mot slutten av året...tenker jeg....:))

Nå er det endelig bekreftet; JEG ER GRAVID:))))

En prøve hos legen i går ga ingen tvil. Svangerskapshormoner har jeg masse av og alt ser fint ut - så langt. Jeg er SÅ lykkelig! Det er tidlig enda, men at hormonene er på plass er det ingen tvil om. Kvalmen kommer snikende. Jeg har vært svært kvalm i to av mine tre svangerskap så langt og forbereder meg på kvalmen på nytt. Men pytt pytt. Det er pyton ja - men det var dette jeg ville. Jeg får gjøre det beste ut av det:))

Menstermin er 13. september. Så får jeg se hva som blir ul termin. Uansett; det blir nok et septemberbarn. Det er nok bra! Nå har jeg januar- mars og julibarn. Hvorfor ikke et i september også? *ler*

Som dere ser på vektregistreringen så har jeg gått mye ned på disse tre dagene etter at etegildet stoppet. Jeg har lagt om til mine kostvaner slik de var før julesnopet tok meg helt og resultatet kom umiddelbart. Det er godt:))

Jeg hører til dem som mener at slanking og graviditet ikke hører sammen, så heretter vil det ikke bli noen vektregistrering fra meg. Jeg titter nok innom og forteller hvordan det går med meg og jeg kommer helt sikkert til å følge nysgjerrig med på dere andre.

Ønsker dere alle en strålende start på et nytt år og en slankere tilværelse! Nå skal jeg ta mine gravidekilo med godt humør. Har ikke hatt problemer med å gå altfor mye opp i mine svangerskap, så jeg satser på å holde et fornyftig kosthold, ikke svikte sykkelen min og ta det som kommer. Det er umulig å spå. Jeg har lagt på meg omkring 12 kilo i mine andre svangerskap, så dette går nok bra:))

Jeg svever! En lykkelig amor har dere her....:))

Gode tanker og klemmer fra meg:))
9 i heiagjengen
c.AuthorAlias aslaug8. januar 2002
Hei Amor og gratulerer kjempemasse. Det kan virke som det er smittsomt dette for også jeg er gravid. Og har termin ca 7.september. Jeg er jo langt fra ferdigslanket enda så jeg har bestemt meg for å følge grete roede meny for gravide. Sist jeg var gravid foreslo min jordmor det, men da hadde jeg ikke ork til det - ble nesten litt provosert da. Men en ting er iallefall positivt jeg veier i dag 24 kg mindre enn sist jeg begynte på et svangerskap. Lykke til og kos deg, håper du ikke blir alt for kvalm fremover.

Mange klemmer fra Aslaug
c.AuthorAlias April7. januar 2002
Gratulerer for skikkelig ordentlig da!!!
Nå kan du slippe gleden skikkelig løs. Flott at du planlegger å stikke innom sidene en gang i blant for å fortelle oss som snart har glemt av alle de forskjellige fasene i svangerskapet om hvordan det går.
Pass godt på deg selv og den nye gullklumpen. Spis masse vitaminer og mat som barnet blir klok og stor og sunn av.... og fortsatt kos deg med dine andre små og store, og tusen takk for koselige hilsner i min dagbok. Jeg tror på det du/dere sier om krom at det er nok troen som hjelper mest og at når man har fått sukkeret ut av kroppen forsvinner og så suget. Ha det godt, klem fra April
c.AuthorAlias kikki6. januar 2002
Gratulerer så mye. Tenker du er glad nå som det endelig er bekreftet.
Jeg synes du er kjempetøff jeg som snart er 4 barnsmor.
Jeg nøyer meg med og koser meg masse med mine to.
Tør ikke få flere. Under siste svangerskap fikk jeg skikkelige depresjoner, og like etter fødselen fikk jeg det igjen. Og det tok lang tid og mye jobb å komme utav det. Det er så trist å tenke på at i 6 måneder av minstens første måneder var jeg dårlig. Greide å ta meg av ungene helt fint og gjorde det jeg skulle, men det var knalltøfft.
Gleder meg til å høre hvordan det går fremover, for du kommer vel innom en gang i blandt og forteller om + kiloene dine, hehe.
Lykke til Amor

Gode klemmer fra Kikki
c.AuthorAlias Iset6. januar 2002
hei og gratulerer så masse. jeg gleder meg selv jeg, er bare ett år til vi kan "prøve":)
du klarer deg sikkert bra gjennom svangerskapet. du og alle andre må jo passe på at barnet har de beste forutsetninger for å bli frisk og fin. blir egentlig ganskje skrekkslagen når jeg ser lat de gravide putter i seg, uten tanke på hva barnet kommer til å få i seg. huff og huff:/
c.AuthorAlias modah6. januar 2002
Hei vennen!!!

Så glad jeg er på dine vegne.Gratulerer så masse.Sorry at jeg ikke har vært noe flink til å holde kontakt,men livet mitt er bare kaos.....men det tar jeg på privaten.
Men du,sendte du meg en sms her for noen dager siden?????Jeg mener det,men er så i tvil...jeg mener jeg sov skjønner du,så var det å skille drøm og virkelighet da*S*

Alt ser ut som å være helt topp med deg og det er jo kjempebra da....blir rørt her jeg sitter midt på natta jeg*S*

Håper vi kan møtes på chatten igjen,det er så lenge siden jeg har vært der at jeg har lyst til å friske opp igjen.

Lykke til da amor,mange gode tanker fra meg!!!Tenker masse på deg(selv om det ikke virker slik)
Klemmer fra monica
c.AuthorAlias RH5. januar 2002
Hei Amor vennen!

Huff det blir trist og ikke ha deg her inne, men jeg er jo helt enig med deg i at slanking og graviditet ikke har noe med hverandre og gjøre! Men jeg kommer til å savne deg da *buuuu huuu*!

Men på en annen måte er jeg bare sååå missunnelig på deg! Ikke bare har du nådd målet ditt, men du har også blitt gravid og har gleden av og kunne kjenne ett nytt liv vokse inne i deg! Er bare så glad på dine vegne vennen! Endelig får jeg blitt web tante også! Gleder meg enormt!!!

Jeg skal iallefal prøve så godt jeg kan og følge dine gode råd igjennom den tiden vi har vært her og tenkte masse på at en dag blir det min tur også!

Kommer til å savne deg amor! Gleder meg masse til å se deg igjen 16 februar!

Mange gode men *snufsende* klemmer fra Rikke

Takk for at du er til! Glad i deg!
c.AuthorAlias tutu5. januar 2002
Heisann

GRATULERER SÅ MYE

Ble kjempe gla på dine vegne. Håper du vil holde oss oppdatert. Spennende dette her.
Mange store klemmer fra tutu.
c.AuthorAlias Minelli5. januar 2002
G*R*A*T*U*L*E*R*E*R, amor!

Jeg er bare sååå glad på dine vegne...men litt trist også da! Det har jo vært kjempefint å bli kjent med deg og ikke minst ha deg som støtte her inne. Kommer jo til å savne det da!

Jeg synes heller ikke slanking og graviditet hører sammen, nei, men det skader jo ikke å opprettholde det sunne kostholdet mens man går svanger heller! Det vet jeg at du klarer, og med trimsykkelen ved siden av, så går det nok enda lettere!

Jeg håper du fortsatt har lyst til å bli med den 16.2., må ikke være kvalm da! *S*!

Ha en kjempefin dag, amor! Nå skal jeg inn til Oslo og shoppe...har jo ikke bestemt parkeringshuset ennå, men det går nok! *S*

Vi snakkes!

Stoooor klem fra Lise
c.AuthorAlias cola light5. januar 2002
Vil bare sende med deg de hjerteligste lykkeønskninger på veien, og så _må_ du titte innom av og til da, så vi får følge med hvordan det går...
cola light(som er _litt_ misunnelig*S*
68,5 kg

Godt nytt år!

Heisann kjære dagbok og dere som måtte finne på å lese! :))

Ja....det ble litt ekstra vekt på meg i julemåneden. MEN nå er det jammen slutt altså! Jeg føler meg i dårlig form etter all maten og snopet. Har egentlig ikke spist så mye mat..tror jeg, men snop har det vært mye av. Hendene mine har funnet veien til diverse boller og godteposer i disse dagene. Må være hjernen min som har sagt til dem at det er finfin trim! At det går ann!!! Er ikke fornøyd over at det er mulig å miste kontrollen når det gjelder søtsaker altså! Det er jammen godt at det er jul kun en gang i året for denne livsstilen er ikke noe for meg. Helt klart! :(( Føler meg lat og lite ok.

Det må kunne gå ann å lære seg at snop ikke er helt ok og klare å la det stå i fred. Jeg har klart det før - og klarer det igjen. Å JA DA!!! Sier det til meg selv!!! Stå på amor:)) Stå imot det fete og søte og finn tilbake til erstatningene som du har levd på i flere måneder allerede! Det klarer du!!!

OG ja...jeg har vært flink i dag. Begynte dagen med en helt normal frokost. Altså slik den har vært i mange uker før julen kom. Knekkebrød og magert pålegg. Det var så godt!!! *ler* Vann og te fulgte meg og jammen meg..det går jo ann å drikke vann jo! Trodde nesten ikke at det var mulig jeg...Det har vært svært lite vanndrikking på meg de siste ukene ja og det går ikke lenger! Nå må jeg få i meg vann!!!! Jeg sitter her nå med vannflaska ved siden av meg og er flink jente:))

Nyttårsaften var en stille og rolig kveld. Vi spiste god mat og fyrte opp rakketter tidlig på kvelden til stor klede for to av de tre små her hjemme. Minsten sovnet fra deg hele rett etter kl. var 19:)) De to store var fornøyde da kl var rett føre 22 selvom de visste at de skulle få lov til å være oppe så lenge de ville. Så var far og mor alene i stua og tok imot det nye året. Det var riktig så koselig! :))

Ja....jeg får vel fortelle det....Noen som lurer på hva som kommer nå? JEG ER GRAVID!!!! Nå må dere krysse alt hva dere har av fingre og tær for at det går bra! Tok en test på nyttårsaften og fikk en svak svak positiv test. Jeg var litt tidlig ute og testet to dager før ventet mens og det er litt dumt, men jeg tillater meg å håper at det går bra dette. Foreløpig har ikke tanta dukket opp.

RH - du var den første som fikk vite det....utenom mannen da....*smil* Jeg ble fristet til å fortelle deg det da jeg fikk SMS fra deg:) Takk for hyggelig tilbakemelding! *klem*

Nei - nå skal jeg se om jeg ikke kan bruke litt tid til deres bøker her :)) Godt nytt år til alle sammen og spesielle tanker og gode ønsker går til RH, Minelli, Modah og Jenta *s*. Jeg gleder meg til vi treffes den 16. februar! :))

Gode tanker og klemmer fra amor som gleder seg over at hverdagen er tilbake og styrker seg selv litt ekstra på magen:) Ikke tid for snop og slikkerier nå nei!
9 i heiagjengen
c.AuthorAlias Moulin6. januar 2002
Hei Amor og Gratulerer. Ser at vi er i samme båt ja! Jeg også er gravid. Fikk positivt svar i romjulen. Er dessverre litt nedenfor da vekten dessverre ikke har sunket et gram. Ser hvor mye jeg veide sist på min side... Skal komme meg til legen raskt for å få meget god oppfølging håper jeg. Har fått begge mine andre små mens jeg har vært omtrent så stor. Det gikk bra, men klart en stor belastning for kroppen min. Så mitt dilemma er at jeg skulle ønske jeg kunne virkelig nyte denne graviditeten, det tror jeg at jeg vil hvis jeg klarer ikke å legge på meg. Ønsker deg lykke til videre med graviditet og kosthold. Du har jo lykkes med begge deler.:-)
c.AuthorAlias knotten4. januar 2002
G R A T U L E R E R !!! :-)
Det var en kjempe god nyhet! :-)
Krysser fingre og tær for at det blir en flott graviditet og du får et lite nurk i september(?!)
c.AuthorAlias Klar-Ferdig-Gå3. januar 2002
G R A T U L E R E R!!! Så morro!! Skal se dette går bra ja. Har du funnet ut menstermin da?

Jeg er i full gang igjen med slankinga. Følte jeg trang en ny start, og fant en ny nick. Gamle er BMI40. Ser bra ut så langt.

Klem fra Klar-Ferdig-Gå
c.AuthorAlias RH2. januar 2002
Hurra Hurra Hurra! Endelig blir jeg webtante! Åååå hvor jeg gleder meg! Skal krysse alt jeg har for at alt skal gå bra! Jeg ble bare gå glad på nyttårsaften når jeg fikk høre dette! SUPERT!!! Gratulerer såååå masse, hils mannen din og si gratulerer også! *Stor klem*

Hi hi blir helt revet med her jeg så jeg har bare glemt og si godt nytt år!!!! Det ser jo ut til at det nye året blir knakende bra for deg, ååå jeg er så glad på dine vegne! Tralla la la la tar en liten trall i lykkerus her for deg jeg!hi hi

Godt og være tilbake til vannflaska igjen ja! Og sunn mat ikke minst! Jeg er sikkelig motivert for tiden og det er bare så supert og ha slike gode venner som dere her inne som til og med skal heie meg i til mål! Tusen takk jeg setter så enormt pris på det!

Det er godt med stille og rolige nyttårskvelder, hadde en jeg også gitt! Men jeg missunner den gleden du ser i dine barn sine øyne når rakkettene gikk til vers! Vil ha barn snart jeg også tror jeg! Hi hi du har fått meg til å begynne og brenne for dette altså! Men men venter litt til jeg da. Huff nå ble det veldig mye snakk om meg her gitt!

Men det var da noen usle kilo du hadde gått opp i julen da, hi hi neida jeg vet veldig godt hvordan du har det altså. Man føler seg godt når man kommer inn i vante rytmer igjen og ikke føler denne tunge kroppen som faktisk har blitt litt slapp på de få dagene! Men amor! Nå skal vi ned! Sammen er vi super sterke!

Gleder meg masse til midten av februar altså, det blir en kjempe kos dag!

Ha en super duper dag i dag amor og du gratulerer nok en gang!

2002 gode klemmer fra Rikke
c.AuthorAlias kikki2. januar 2002
Hei

Gratulerer med graviditeten. Har fulgt med på innleggene dine, selv om jeg ikke alltid er så flink til å skrive kommentarer. Så jeg har vært spent på når det ville bli positive nyheter på den fronten.
Ellers har du jo vært så flink til å slanke deg at jeg bare gleder meg til å være i mål jeg også. Selv om det er lenge til. Men før sommeren bør jeg ha kommet omtrentlig i mål ihvertfall.
Lykke til videre med både kosten og den lille som kommer.

Klemmer fra Kikki
c.AuthorAlias cola light2. januar 2002
Gratulerer - dette blir vel et septemberbarn? Jeg har testet like tidlig(og tidligere) enn deg to ganger, og det ble to barn av det! Du skal se det går bra. Blir nesten litt klein selv, men drøyer litt. Har toåring og ei på 7 mnd.
Ikke rart at lystene har vært som de har vært i jula - helt godkjent det. Må forresten være deilig å være såpass lett nå når et svangerskap tar til. Nå har du et alle tiders utgangspkt for en flott graviditetsperiode. Tvi-tvi!
Masse lykkeønskninger fra cola light
c.AuthorAlias Minelli2. januar 2002
Hei, hei amor!

Ja, du sier noe! Jeg også føler meg rett og slett ekkel i kroppen etter all julemat og godis. Hadde det ikke vært for at jeg har gått noen timer på tur, så hadde vel hele kroppen dovnet hen...unntatt magesekken! Den har jo hatt fullt opp med arbeid hele tiden!

Jeg kjenner veldig igjen det med gode forsetter ja, om å begrense godteri og tenke erstatninger...tross alle gode vaner de siste månedene, så er det bare så uhyre vanskelig! Jeg tror liksom det er fordi kroppen og hjernen fortsatt er innstilt på "Det-er-lov-å-spise-alt-i-julen-for-den-er-jo-så-kort". Og den er jo kort om man ser antall dager med jul i forhold til antall dager i året. Det er bare det at vi må slutte å tenke sånn! Derfor tror jeg noe av hemmeligheten er å unne seg LITT gjennom hele året, sånn at man slipper det høytidssuget. Skal vi prøve det fram mot påske kanskje??

Ååååh! Så koselig at du virkelig er gravid da! Jeg krysser alt jeg har for at du virkelig er det! Nesten litt misunnelig, da! Jeg har nemlig vært en del sammen med en baby på 2 måneder noen dager i julen, og det var bare sååå koselig!

Nei, nå kaller møbelsalget...jeg skal ikke kjøpe så mye, bare en lampe og noen ekstra stoler (sier jeg nå før jeg ankommer butikken...).

Ha en kjempefin dag, amor, så håper jeg vi er raskt tilbake til gode rutiner igjen!

Klem fra Lise

c.AuthorAlias Anna S2. januar 2002
Tusen takk for motiverende kommentar, sånt hjelper mye. Gratulerer så mye med graviditeten, jeg er helt syk etter en liten en. Har en gutt på tre år, men fordi jeg har hatt en ryggoperasjon er det en stund til jeg kan sette igang igjen. Lykke til!!!!!!!!!
c.AuthorAlias April2. januar 2002
Gratulerer, gratulerer, gratulerer det var da kjempenyheter slik som du har ønsket dette!!!!! Det var bare kjempekoselig!!
Ikke rart du har fyst på både det ene og det andre i jula, men så flink som du har vært med å etablere nye og gode matvaner blir det sikkert ingen problemer med det derre ekstra tillegget som har så lett å komme i løpet av de neste ni månedene. (Det der med at man ikke behøver å spise for to, skjønte jeg egentlig aldri før jeg hadde spist meg gjennom ni måneder til ende) Men det var hyggelig, og det var hyggelig med din hilsen i dagboka mi. Du er inspirerende! og det er kjempehyggelig!! April
67,3 kg

Noen herlige julekosedager!

Heisann!

Må si at jeg ble litt overrasket når jeg gikk på vekta i dag. Det er 8 dager siden sist jeg var på den og skal jeg være helt ærlig så føler jeg at jeg har spist og spist i disse dagene. Utrolig.

Slanking og mager mat har vært som blåst bort for meg. Har spist det jeg har hatt lyst på og julemat i tre dager. Det blir litt det. MEN altså...vekta var ikke mye opp. Det er utrolig og har kun en eneste forklaring; minsten får fremdeles pupp. Nå er han 11 1/2 måned og kanskje er det noe i det de lærde forteller. Nemlig at amming utover 6 måneder virkelig tar av for fett og go`saker. Jeg begynner å tro på det nå.

Forstår ihvertfall ikke annet.

MEN så ok er det jo ikke å spise mye fet mat og snop og kaker. Kroppen min sier straks nei takk nå. Føler meg i heller dårlig form og lengter tilbake til overskudd og tiltakslyst! Den forsvinner for meg når jeg dytter i meg slikt som jeg har gjort i en ukes tid. Merker utrolig stor forskjell.

Det er kos med juledager, men sannerlig ser jeg frem til vann, mager kost, knekkebrød, frukt osv osv nå. Det er helt umulig å få til det når det bugner av julemat og snaks i alle kroker og kriker her hjemme. Vi har mye besøk denne julen og da må man jo ha litt fremme da...Herregud, jeg har ikke spist et eneste eple på laaaaang tid! Uff og huff!!! :((

En annen ting, mine venner. Nå skal det bli godt å komme inn i en dagrytme som gir meg sjans til å bruke litt mere tid her inne. Lese noen dagbøker og komme med noen ord. Jeg er fryktelig nysgjerrig på hvordan det går med dere...:)

Ellers hadde jeg en flott julaften med tre herlige unger, en fantastisk mann - som ga meg en utrolig presang - og alt annet som er helt topp! :)) En jul jeg aldri vil glemme.

Håper jeg om noen dager får oppleve at juledagene og noen dager før ga spor for resten av livet også. Jeg håper fremdeles på at jeg snarest har en positiv graviditets test i hånden. Nå må det snart være i boks! *s*

Sender gode tanker til dere alle der ute og gleder meg til å komme tilbake og lese og skrive litt i deres dagbøker.

Gode tanker og klem fra amor:))
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias cola light1. januar 2002
Takk for gode tanker og ord! Du er og blir et forbilde da, så jeg er glad for at du fortsetter å rapportere fra hjemmefronten. Det er tydelig at kroppen din trives på den vekta den er, ettersom den har tolerert økte forsyninger i jula. Og uvel blir man jo av mye søtt og fett på en gang. Kroppen går jo i sjokk for enkelte av oss! Nei, velkommen magre januar - enkelte av oss skal en 10-15 kilo!
Nyttårsklemmer fra cola light
c.AuthorAlias April30. desember 2001
Høres ut som om du har en topp juletid, og egentlig har kontrollen, det er bra!!! Håper alt det andre går i boks for deg, men ikke bli for fokusert på den siste familieforøkelsen da, for da skjer det bare ikke. Jeg var helt "hysterisk" i min tid, tror det var derfor det aldri skjedde noe. Til slutt fikk vi litt hjelp,...... og plopp så kom det en... og plopp så kom det en til et år senere. De er 11 og 10 nå...siden det har det aldri skjedd noe. Ha et riktig godt Nytt År!!
66,9 kg

Still going strong:))

Heisann!

En liten hilsen fra meg her inne. Nå strekker ikke tiden til. Verken til å være på nett eller til å tenke på slanking....*s* Slik føles det ihvertfall.

Holder på mitt daglige kosthold og sykler annenhver dag. Det holder tydeligvis. MEN jeg har spist både kaker og snop litt til og fra den siste tiden. Det er mange hyggelige lag og ting som skjer i denne førjulstiden og hodet mitt er nok innstillt på at i denne tiden skal jeg kose meg litt. Får ta en eventuell vektoppgang på strak arm straks julen er over.

Det er ikke mellom jul og nyttår man blir overvektig - men mellom nyttår og jul. Det er sikkert!

Nå senker julefreden seg over mitt hjem temmelig straks. To dager igjen nå, så er det juleferie. Det ser jeg virkelig frem til! Alle foreberedelser ligger nå i fryse- og i kakebokser. Huset blir "julete" straks vi pynter det til helgen og alt er iorden.

Antall pakker på kalenderen til ungene minsker fra dag til dag nå og jammen er det bare 4 dager igjen til den store dagen.

Sist lørdag var vi på Putti Plutti Pott i Oslo og det var en flott opplevelse for liten og stor. En skikkelig kosedag i Oslo ble det den dagen og det var morsomt for ungene. Her vi bor er det knapt nok en rulletrapp, så dere kan tenke dere ungene gikk i spinn på Steen&Strøm! *ler*

Benytter anledningen til å ønske alle mine slankevenner en fredfull og koselig julefeiring!

Mange gode tanker fra amor som ikke tenker slanking om dagen, men som koser seg veeeldig. :))
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Blomsten21. desember 2001
Hei Amorica. *S*
Putti putti plott ja. Det er en fantastisk forestilling og du har jo små som er store nok til å synes det er morsomt. Vi voksne stortrives jo på slike forestillinger.
..men neste år skal jeg og poden ta det igjen. Da er han 2 og et halvt og da..*S*...så blir både KArdemommeby, Putti putti plott, Snekker Andersen og slike juleforestillinger helt topp :))
Gleder meg......minst like som de små som vet de skal på TEATER *ler*

Ellers ser jeg du nyter juletiden. Ja, det er godt når solen har snudd og julefreden senker seg. Særlig rundt klokken 16:00 på julaften er det virkelig spesielt. Det blir helt stille. Da er det godt å være til....

Så du Amorica. Nyt juletiden og nyttår og *S*. spis litt kake og snop med god samvittighet. Jul er tiden for kos!

...og som du sier..det er resten av året som er problemet ikke julen.. :)))

Hilsen meg
Blomsten...som ønsker deg en riktig GOD JUL *S*.....
66,4 kg

Lussekatter :))

Heisann!

Noen ord fra meg i denne bok i disse travle førjulstider. Her går det i ett, men vi koser oss masse:) Flyr fra det ene til det andre om dagene, men roer oss ned når kvelden kommer. Det er en fin tid ja! :))

Mye som skjer på skole og i barnehage. Nå er førjulsfesten på skolen over og min datter som går i 2. klasse fikk både museører og det hun trengte til opptredenen. Det gikk så fint og såååå flinke som de er! Jeg felte noen tårer jeg...sippemor! Rart å tenke på at på neste førjulsfest er min gutt på 5 år også på senen for å opptre for alle første gang på skolen. Oi oi oi som tiden flyr!

Godt jeg har en på 11md...om to dager...også...og håper på en til snarest! Men men...det lar seg visstnok vente på seg...hmmm:((

Som om det ikke var nok med tilstelninger og annet morro, så har mine to store fått 5 invitasjoner til bursdag også i disse dager. I dag blir det å kjøre dem til og fra begge to - til forskjellige steder. Minsten henger med og må nøye seg med å sove i bilen. Det går bra. Mor bare gjør som hun bør...:)) Kjører og kjører og henter og bringer.

I tillegg står nå lussekattene og hever seg på kjøkkenet her. I ovnen skal de etterpå. Da blir det kos til barnetv. Tipper at mine to store har fått nok bra selskapene i dag når det gleder bakst og annet, men mor vil jo ha!!! *ler*

Hadde planer om å ha baksten ferdig i går kveld for å servere familien på sengen i dag og leke litt lucia, men det kunne jeg bare glemme...Begynte å skure gulvet i går kveld jeg. Det er en fryktelig jobb! Har ubehandlet furugulv over 120 kvm og jeg skal si at det tar sin tid å skure! Grrr....jeg nærmest hater det gulvet når jeg skal vaske det...men er så "glad i det" ellers! Kjempefint er det og enda finere når det blir skurt opp med grønnsåpe. Jeg fikk tatt endel, men både denne kvelden og neste går nok med til fortsatt vask. Så blir det nok jul i år også! *ler*

Ellers går det bra med slanking og vekt osv osv. Jeg koser meg masse om dagen synes jeg, men vekta holder. Er forsiktig med kaker og sånn og når jeg vet at det blir noe ekstra, så tar jeg det fra den vanlige maten. Spiser knekkebrød og velger suppe til middag. Sparer masse fine "kakekalorier" på det. Ingen problem.

Er innstillt på å kose meg i jula. Skal spise julemat og kos og ikke telle kalorier. Jeg har trimsykkelen min i stua og den skal jeg ikke rydde vekk i juledagene. Føler jeg for at jeg har spist litt for mye snop, så får jeg heller ta et par mil ekstra.

Jeg sykler ikke hver dag lenger, men annenhver blir det. To mil annen hver dag. Det er helt ok og jeg er i god form! Blir bare varm og god, men ikke utslitt. Det er godt å oppleve.

Nå må jeg se å hjelpe min 5 åring på badet her. Han surrer noe veldig og leker med lillebror istedenfor å gjøre seg klar til bursdag....Nå må vi få opp farten!

Ønsker alle en trivelig førjulstorsdag!

Klemmer og gode tanker fra amor:)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Blomsten13. desember 2001
Hei Amorica

Kan skjønne dine tårer over dine håpefulle. Ble i dag litt overrasket over at barnehagen, dvs. dagmammaen med nå 6 barn og en assistent skulle ha Luciafeiring. *S* Er jo litt å stelle istand., men jeg er glad for at jeg tok meg tid å være der.
De satt der alle sammen med juleglitter og hvite skjorter, spiste boller<--ingen hadde lussekatter, mandariner og annet godt.
Kjempemoro!!! Etterpå var det førjulsdans. Ganske artig å se alle sammen danse på sin egen måte. Barn lever seg så godt inn i ting. Har ingen hemninger som vi får som voknse.

Så ja....kan godt tro at du har hatt en fin dag i dag ja..med luciafeiring på skole og barnehage, samt en liten blånissefeiring med lussekatter til kvelds :))))

.......og skrubbing ja. Det er vakkert med furugulv, men som min søster sa, når man ligger der på alle 4 med skrubben og kjenner det verker litt i ryggen, da lurer man noen ganger på hvorfor..*ler*

Uansett..kos deg..og du...det går jo bare helt fantastisk bra med vektstabilisering. Det virker som om du klarer å holde deg unna å spise altfor mye..dvs. spiser 1 kakestykke og holder deg til det!!!
Det er jo det som holder i lengden :)))

Hilsen meg
Blomsten......som lurer på om jeg skal ta med meg poden til Folkemuseet til uken. Er visst ganske hyggelig der ute nå.. :)))
c.AuthorAlias Minelli13. desember 2001
Hei, hei amor!

Åh, jeg misunner deg litt denne førjulstiden. Selv om det er mye mas, så er det jo hyggelig å gjøre ting sammen med barna da...mye heller det enn å bruke 15 timer på jobben!

Høres veldig fornuftig ut det med å unne seg litt godis og spare inn på resten av maten, så går det liksom opp i opp med kalorier fra sunn og usunn mat. Det er nok måten å stabilisere vekta på, ja!

Nei, nå må jeg tilbake til arbeidet og PCn uten internett...

Ha en kjempefin dag, amor!

Klem fra Lise
66,6 kg

To uker igjen så er det julaften!

Hei kjære dagbok!

Oi oi oi så fort tiden går! Her henger jeg i stroppen, syr antrekk til jenta som skal ha julefest for foreldre med tilhørende skuespill i morgen kveld, går på luciatillstelning i barnehagen, skirver handle lister, baker litt og vasker litt....Hmmm...får jo ikke tid til å tenke på verken slanking eller så mye annet jo!

Men det er en fin tid altså! Bare jeg kan få disse museørene til jenta mi ferdig nå, så skal jeg puste ut et par dager..*s*

Vekta står stille. Mer eller mindre. Litt opp på lørdag for da sjekket jeg. Mensen kom nemlig....grrrr...vil ikke ha mens jeg. Som dere vet...MEN nå satser jeg på en meget koselig juletid - på alle måter! :))) Evig optimist!

Minelli, RH, Jenta *s* og Modah - jeg har hentet biletten min på posten i dag så den 16/2 er i boks! Gleder meg veldig!!! Er ikke mulig at det skal komme noe i veien to ganger på rad nei!

Sist fredag var jeg på julekonsert i konserthuset i Oslo og det var helt fantastisk. Hadde jeg ikke fått julestemning da - så får jeg den aldri! SÅ herlig! Var sammen med gode venner og vi koste oss med god mat før konserten og var litt "utpå" etterpå. Faktisk ble det første natten uten min lille gutt siden han ble født for straks 11 md. siden. Hmmm...litt merkelig igrunn. Puppene var så fulle av melk et par tre ganger iløpet av det døgnet jeg var uten han som er glad i de puppene så jeg måtte pumpe meg, men det gikk helt fint. Koste meg veldig! Men du og du så godt det var å komme hjem til mine tre små og min mann igjen...Godt å være litt "borte" av og til, men borte bra og hjemme best ja. Fint at det er sånn. Godt å rekke å savne disse meget aktive små av og til!

Nei mine venner. Jeg står på farten til å gå på babytreff her. Har vært på lucia i barnehagen og må videre. Ville bare innom!

Har håp om å bruke litt tid her inne i kveld. Har lyst til å lese noen bøker jeg!

Til Blomsten; kos å se deg her inne igjen og takk for kommentarer. Jeg satser på å skrive noen ord til deg neste gang jeg logger meg inne her!

Mange gode tanker fra amor:)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Blomsten11. desember 2001
Hei Amorica :)))

Ja, en 3 barnsmor har det rimelig stressende før jul. Det er bare slik det skal være det! Kan tydelig se meg for deg..Hmm..var det i dag det var Lucia dag i barnehagen..hmm...skuespill på skolen...hmm....*ler* Ikke alltid like lett å ha oversikt.

..men du..kan skrive under på det med å være borte for så å komme hjem igjen. Setter litt mere pris på det nære da ja, enn når man er hjemme hver dag.
Rart at man ikke setter så stor pris på det om man ikke ser den andre siden!
Jeg har det i alle fall slik. Barnevakten som er her 2 ganger i uken, slik at jeg får ha den luksus å handle litt alene, 3 timer 2 ganger i uken er jo ikke akkurat mye, men det er nok til en kino, nok til en caffe latte, nok til å trene<---hmm..Satskortet mitt har blitt liggende en stund...
..osv.
Det er en oase av tid som jeg nyter *ler*

Apropos nyter. SEr ut til at du og mannen din har det hyggelig mens dere øver på å bli flere beboere på din adresse. Det kan jo være ganske ok det også da!! Her i gården har jeg lagt hele babyprosjektet på is. Gubben er ikke på gli, langt derifra. Så da vil jeg heller glemme det enn å håpe på!!!
Trist, men sant. Har ymtet frempå at jeg ikke er yngre, at jeg vil ha søsken til Patrick etc. så får vi se hvor det bærer. Kan jo være slik at skuffelsen fra min side blir så stor at jeg ikke tåler gubben til sist. HAr tenkt litt på hva det vil si. MÅ bruke litt tid på å fordøye det, så får jeg ta konsekvensen av det.
Om det er verdt å gå videre med gubben med 1 barn, om jeg er nok glad i ham til å gå videre med ham, fordi jeg er vitterlig veldig glad i ham, eller om ønsket om et barn til blir så stort at det ikke vil holde i lengden likevel.

Tanker som er viktige faktisk!

Akkurat nå så liker jeg ham for mye *S* Godt det da :)))

Hilsen meg
Blomsten...som håper du får en hyggelig jul og en januar med 2 blå streker :))))
c.AuthorAlias Minelli10. desember 2001
Hei amor!

Så hyggelig å høre fra deg igjen, da! Jeg må bare beklage at jeg ikke har mye tid til å skrive kommentarer om dagen, 15 timers arbeidsdager og på en PC uten internettilgang, så er det jammen ikke lett. Men du er i tankene mine ganske ofte da!

Jeg har også hentet billetten min til den 16.2., og gleder meg kjempemye! Da er du bare NØDT til å bli med!

Nå tror jeg faktisk jeg skal bevilge meg selv fri fra jobben resten av kvelden, har jo faktisk jobbet to timer over allerede...kanskje jeg kan få kjøpt en julepresang eller to!
Det er jo litt morsomt, da! Mamma ga meg et Holmegaard kalenderlys, men jeg er jo aldri hjemme om dagen, så jeg har bare kommet til den 6. etter å ha brent lyset i hele går! Ja, ja, kanskje jeg klarer å komme litt lenger på det i dag!

Jeg også gikk litt opp i dag, men mensen er like rundt hjørnet. Vi er jo nesten omvendte vi! Du vil ikke ha den, og jeg vil gjerne ha den ofte, siden det ser ut til å være den uka jeg går ned mest nå for tiden...

Misunner deg litt alle juleaktivitetene, håper det går bra med museørene!

Tenker masse på deg, amor, og leser innleggene, så vet du det selv om jeg ikke har tid til å skrive kommentarer. Men jeg vet hvordan det er, jeg savner det jeg også!

Stor klem fra Lise
66,5 kg

Hei!

Kjære dagbok!

Bare innom for å registrere vekt i dag. Det er stille på meg her inne om dagen. Strekker ikke til jeg! Det går i ett fra morgen til kveld og i tillegg er jeg utrolig trett og sliten om kvelden. Sitter nok litt igjen etter sykdomsrunden jeg hadde tror jeg. Satser på at det snart er mye bedre!

Har hatt god matlyst de siste tre dagene og synes at jeg har spist både mye og godt. Vekta har gått bittelitt opp, men det er jo helt normalt når man har hatt nedgang pga sykdom. Var egentlig overrasket over at det ikke var mere opp i dag. Men men.

Koser meg med både pepperkaker og annet til julekalenderen på barnetv. Den ser vi sammen hver dag her hjemme og det er så kos. Har både pepperkaker og klementiner på bordet da. Selvom jeg stort sett spiser av frukten, så lander det noen pepperkaker hjerter i munnen min også. Det er helt greit. Fant nemlig verdens beste kjøpepepperkaker i Sverige da jeg var og handlet der for to dager siden! Nam nam! De er så gode altså!

Julen nærmer seg og det er temmelig heltisk om dagen ja...

Ønsker dere alle en strålende fin førjulstid!

Klemmer og gode tanker fra amor som ser litt frem til mer "normale" dager når vi har feiret det nye året velkommen igjen....Det er kos med denne tiden og det er kos med jul og alt - men ok med hverdag også! *s*
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Blomsten7. desember 2001
Hei Amorica..*S*

Ser du er på bena igjen etter at hele familien har vært syke. Ja, det er slitsomt når det står på som verst, merker det selv etterat jeg har vært hjemme selv med sykt barn og meg selv ditto i 3 dager pluss helgen, samt litt stridende B i dag og i går. Overskuddet er ikke akkurat stort da nei.

Godt er det derfor som du sier å slappe litt av med litt pepperkaker og clementiner, nyte mørketiden, slik at du kan hende glemmer hybelkaniner og hverdagsstresset for en stund.

Rart med det...det er stridt når det holder på, men desto nydeligere og stille og fredelig når julaften endelig kommer og man sitter til bords, mens det er helt rolig utenfor hus og leilighet!!!..og dessuten..når julen er over..så har solen snudd og da går det mot lysere tider :o)). Det er det beste..*S*

Uansett..kos deg, god bedring til familien din og du!!! ........spennende å følge deg fremover. Det ser jo ut til at du klarer å stabilisere deg!
Det er faktisk ganske vanskelig synes jeg!!!
he he he..og om du skulle øke, vel...da kan det jo hende at det er en til på vei da ???? Ja, for du har 3 og ønsker 4....

Her i gården har jeg lagt en til på is. Gubben er ikke på glid og bedre å ikke tenke på det enn å bli sur fordi vi ikke prøver.
Det gjør det litt enklere. Selv om jeg skulle ønske at det var motsatte veien som var konklusjonen. *ler*..Jeg får kose meg med poden så lenge jeg da :))9

Lykke til...og du..ha en flott helg

Hilsen meg
Blomsten....som nå beveger meg litt ned igjen. Skal ha kontrollveiing på mandag, men merker at jeg i alle fall må ha blitt kvitt en halv kilo på 1 uke. Det er deilig!

66,3 kg

Endelig på bena igjen!

Hei!

Mandag igjen og etter en helg som jeg helst aldri vil ha tilbake, er jeg endelig på bena igjen. Uff og huff! Så forferdelig å være kvalm og syk da! Nei og nei og nei. Anbefaller ingen det! Ikke det å være mor til tre små heller og syk samtidig. Det er en svært dårlig kombinasjon. Mens mine tre var friske så lå jeg rett ut og vekslet på å ligge helt stille og henge over bøtta. Fy og fy.

MEN nå er det over. Kan bare gå en vei nå ja!

Jeg var såååå lei meg på lørdagen og tenkte mange tanker på mine slankevenner som koste seg på byen. Føler at jeg var svært uheldig med å bli syk nå for jeg hadde skikkelig lyst til å være med ;( Neste gang kan ingen stoppe meg! Jeg håper at dere gir beskjed når dere bestemmer et nytt treff!!! Ikke sant?

Vekta er fin. Er fornøyd og tenker minst mulig på slanking og kropp. Fortsetter med den vanlige matrytmen og trimmen så er det ikke noe problem dette. Helgen har ikke vært preget av spising ihvertfall....

Men men.

Ønsker alle en fin start på en ny uke! Nå går det jammen fort til nissen kommer ja!

Klemmer og gode tanker fra amor:)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Blomsten3. desember 2001
Hei Amorica. :)9

Først og fremst gratulerer med ønsket vekt!! *S* Er ikke det deilig...og i motsening til meg, så har du klart å holde på vekten din.
Jeg satte i gang med sjokoladespising igjen jeg da. Forferdelig dumt. Vet jo at det bør jeg holde meg unna, og dermed så strammer buksene litt igjen.
Konklusjon:
Det er faktisk lurt å være her inne for å ha det lille ekstra presset på seg -...Dessuten er det faktisk riktig så hyggelig :)))))

Hilsen meg
Blomsten..som håper dere har det bedre nå...influensa og oppkast er ikke morsomt.....små barnesenger fulle av oppkast og slitne foreldre.....samt slappe, vemodige barneøyne.........Bedre når det er fullt liv ja!!!!.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.