← Alle dagbøker
diarist.Alias

Amber

50 år164 cm9 innlegg 2002 0 følgere

Start68,5 kg
Sist66,4 kg
Endring−2,1 kg
BMI nå24,7
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
18. juli 200217. august 2002
🙂66,4 kg

Nå ja...

Som dere der, det går ikke ned, men det går ikke opp heller, så vi får se det på den lyse siden, haha! Jeg har ikke vært spesielt sunn i det siste heller, så det er ikke annet å forvente, og etter en stor festeutskeielse forrige helg med påfølgende dagen derpå-mat var vekta over 67, men jeg regner med at det stabiliserte seg etterhvert, og det gjorde det også.

Jeg har en plan om å bli flink atter en gang. Til uka begynner "alt" igjen etter sommerferien, så jeg kommer til å ha mye å gjøre, og da kan jeg ihvertfall ikke bare gå hjemme og stappe i meg mat unødvendig, hehe. Men jeg har sagt det mange ganger før, så venter og ser hvordan det går ja...
👻66,4 kg

Bare dritt...

Slankinga går rett til h... for tiden. Har ikke veid meg på noen dager, men det jeg skrev inn i dag var det den viste sist, og jeg håper bare virkelig at den ikke har blitt verre i det siste. Men selvfølgelig har det bare skjedd dumme ting som medfører spising og drikking i det siste. Grillparty med svigers, dagtur med en venninne som heller ikke ble særlig sunn, bursdagsfeiring med masse mat og rødvin, og en bytur i helga. Jeg satte også til livs masse ostepop-rester etter et vorspiel, og snart er jeg vel tilbake der jeg begynte. :((( Har ikke tenkt til å gi opp, så det er ikke det, men det må da være grenser for hvor mange sprekker man kan ha etter hverandre... men jeg vil liksom ikke si at jeg prøver å slanke meg heller, det blir så godt langt merke til når man plutselig ikke lenger skal spise det man alltid har gjort... og når de gode tingene står der og frister er det vanskelig å si nei...

Men det er en ny dag i morgen, eller hva?! :) Man får ikke bli helt pessimistisk heller, hehe.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Alijana😃6. august 2002
Du har rett, du må ikke gi opp! Sprekker har de fleste av oss, om ikke alle, så ta ikke det så tungt...Ønsker deg lykke til!
Klem Alijana
c.AuthorAlias Alijana😃6. august 2002
Du har rett, du må ikke gi opp! Sprekker har de fleste av oss, om ikke alle, så ta ikke det så tungt...Ønsker deg lykke til!
Klem Alijana
😃65,8 kg

Optimistisk fortsatt!

Uansett, jeg er glad i dag! Lenge siden 65-tallet, og det tyder på at det fortsatt går nedover, jippi! Jeg tror fortsatt jeg spiser litt feil (i går gadd jeg f.eks. ikke lage middag så jeg spiste en nutrilett-bar istedenfor), men inspirasjonen som nesten forsvant etter helgas sjokolade-utskeielse er ihvertfall på vei tilbake. Har fri denne uka også, så har forsatt planer om å bruke de gode grønnsakene mine til deilig middag, kanskje allerede i kveld.

Å ja, jeg spiste kanskje middagen min til lunsj i går, for jeg spiste av alle ting pølse i brød til lunsj. Det har jeg ikke spist på evigheter (sånne som man får på kiosken), og be nesten kvalm etterpå, for det er ikke akkurat den slags lunsj jeg har spist i det siste, hehe. Nå vel, gjort er gjort og spist er spist... men det beviser jo bare at jeg må skjerpe spisevanene (selv om det ikke var en vane da).

Ny dag, nye muligheter! Lykke til alle medslankere! :)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite😊30. juli 2002
Takk for hilsnen din i dagboka mi. Jeg er helt enig med deg når du sier at man skal ikke følge noe slavisk, fordi vi garantert vil sprekke.
Men du vet jo også at dette er ord som er som en bibel for oss overvektige. Vi leter alltid etter en unnskyldning for å kunne skeie ut litt, BARE BITTELITT, og så er vi drittsure når vekta ikke viser nedgang som forventet. Da må vi nok bare si til oss selv, at ja, vi må nok få lov til å være sosiale, spise og drikke, men ikke i tide og utide, hvertfall når man er på slankern.
Hvis vi kan være ærlige mot oss selv, vil ikke denne sprekken komme. Men jeg er helt klart et godt eksempel på at slankere lurer seg selv gang på gang. Men denne siden er, hvertfall for meg, foreløpig, en skikkelig motivasjonskilde.
Stå på videre (selv om jeg misunner deg den vekta du har)
Hilsen Nite
c.AuthorAlias Alijana😃30. juli 2002
Hehe, vi har lik vekt idag! Så det ved en tilfeldighet...:)
Og lenger ned skal vi!
Stå på!
Klem Alijana
😑66,2 kg

Så gikk det ikke så ille allikevel...

Tilbake til den samme vekta som tidligere i uka, til tross for an halv kilo sjokolade innabords. Det er vel og bra det, men helt feil i forhold til målet... for jeg skal liksom spise sunt og godt da! :) Men har vært i en sånn grønnsaksbutikk som innvandrere driver i dag og funnet masse gode grønnsaker som skal holde kyllingfileten min med selskap i kveld, og det tror jeg blir kjempegodt! :)
😛66,4 kg

Jeg hater sjokolade!!!

Vel, selvfølgelig gjør jeg ikke det, jeg elsker sjokolade, men hater den likevel. Fikk en halv kilo (!) sjokolade fra slektninger som hadde vært på utlandstur, og nå er nesten alt borte. Så lenge det er i huset klarer jeg ikke å la være og spise det, så like greit at det er borte kanskje... skal ihvertfall ikke ha noe annet enn sunn mat her framover nå. Har ikke veid meg på et par dager, men i morgen er det vel bare å hoppe i det... har det gått oppover igjen er det bare å sette igang med full skjerpings med en gang.

Huff, så deprimerende at man har spist all den sjokoladen... :((( På bare noen dager... :(
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Masti29. juli 2002
Hei der!

Er det ikke typisk at hver gang man skal slanke seg, så skal enten du selv eller en eller annen vennlig sjel til utlandet og shoppe tax-free snop? For min del gjelder i hvertfall regelen "alt eller ingneting" når det kommer til sjokolade. Jeg bare eier ikke viljestyrke til å stoppe når jeg først har begynt!

Lykke til, jeg synes du er flink som har kommet igang!

Mvh
Masti
😐66,3 kg

Hm...

Det har ikke gått så bra denne uka... ikke akkurat så mye opp, men ikke ned heller, og jeg har ikke spist som jeg burde (sukk, ser på sjokoladepapiret foran meg). Det var skikkelig inspirerende i forrige uke, så planen er at jeg skal tilbake til det inspirerte humøret i neste uke! Man kan jo ikke gi opp etter så kort tid, selv hvor kjedelig det enn er... Håper virkelig jeg kan komme med mer oppløftende nyheter i neste uke!
😊66,2 kg

Helg!

Jeg koste meg i går, pizza og godteri, men var flink resten av dagen... får nok være flink resten av dagen i dag også, for jeg skal ut of spise og på kino med kjæresten, og jeg vil jo ikke at den gode trenden skal stoppe opp når den allerede er kommet i gang. :) Men man trenger jo ikke å spise det mest usunne når man er ute, eller stappe i seg godteri når man er på kino... selv om det er veldig fristende!

Veldig inspirerende å lese hva dere andre har skrevet, og noen har jo vært utrolig flinke!!! Jeg blir skikkelig imponert altså! :)))
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias april😉22. juli 2002
Ønsker deg lykke til videre. Jeg har også 60 som mål, men kommer "aldri" under 62. I det siste har det bare vært utskeielser, og jeg har most innpå haugevis med karbohydrater, brød og poteter i forskjellig form. Har tro på at å ikke overdrive dette er lurt, så jeg skal begynne å skjerpe meg igjrn, nå!!
Stå på videre du er kjempeflink!!!
april
😃66,7 kg

Dette går jo ikke så verst!

Men det er kanskje lettest i begynnelsen... :) Vel, denne uka er den første jeg kan huske på evigheter som jeg ikke har spist godteri! Vel, jeg spiste kjærlighet på pinne i går, siden det var fredag, men ellers har jeg vært kjempeflink, synes jeg selv da!

Tusen takk til Ronja for hyggelig kommentar! Jeg har ikke kommet så langt som til å kommentere ennå, men det har vært interessant å lese ltt om hvordan andre har det når de slanker seg, så det skal det bli mer av framover håper jeg!

Vel, jeg har egentlig ikke noe mål, jeg vil bare litt ned fordi jeg ikke har vært så fornøyd med meg selv i det siste. Har vel gått opp rundt 15 kilo på et par år, og man merker det liksom ikke før det er for sent. Jeg har en søster som begynte å slanke seg etter karbohydrat-opplegget (spise minst mulig karbohydrater) nå nylig, og jeg ble inspirert, så jeg prøver å kutte ned på karbohydratrik mat, spiser salat til lunj hver dag, og kutter godteriet... det er egentlig min metode. Har planer om å skeie ut i helgene, men enn så lenge denne lørdagen har jeg ikke hatt lyst fordi det har gått så bra! Men jeg vil ikke sette ned forbrenningen min, så vi får se etterhvert. Har et ønske om å gå ned til 60 ihvertfall, så jeg håper det går!

Nå skal jeg iallefall lese litt hos dere andre her!
68,5 kg

Hei!

Jeg har visst om denne siden en stund, men har ikke registrert meg før nå. Jeg har bestemt meg for å slanke meg litt, og begynte på mandag denne uka, så det kan jo hende jeg trenger litt inspirasjon til å holde ut etterhvert! Er egentlig en skikkelig dårlig slanker og er kjempestolt for at jeg har holdt ut i 4 dager allerede, hehe. Vi får vel se hvordan det går videre...
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ronja😊19. juli 2002
Heisann og velkommen hit:) Her er det masse motivasjon og inspirasjon og hente i oss andre medslankere:) Stå på og ikke gi opp så skal du se det går fint, det er tøffest i begynnelsen:) Det er lurt å sitte seg små delmål underveis:) Har du bestemt deg for hvor mye du vil ned?? og har du et opplegg du følger??
Ha en forsatt fin dag:)
klem fra Ronja
Bilde
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.