← Alle dagbøker
diarist.Alias

Amasone

50 år165 cm4 innlegg 2002 0 følgere

Start66,0 kg
Sist64,5 kg
Endring−1,5 kg
BMI nå23,7
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
25. januar 20028. februar 2002
64,5 kg

En ferie skader visst ikke:)

Hei!

Jeg har vært på ferie noen dager og var svært skeptisk til hva vekta skulle vise i dag tidlig. Helga var en slanke katastrofe av de helt store. Ost og kjeks og vin og sjokolade i lange baner. Huff!! Men de siste dagene har jeg vært ganske flink. Det var ganske deilig å se at vekta faktisk viser at jeg har gått ned 1.5 kg.

Jeg leste at noen lurte på hva jeg spiser. Jeg tror jeg spiser temmelig normalt.
Til frokost spiser jeg ei grovbrødskive med stort sett det pålegget som står ytterst i kjøleskapet. Jeg driker et glass melk og et glass appelsinjuice. I det siste har jeg også vært flink jente og tatt trankapsel og vitaminer. Mental klapp på skuldrene til meg :)
Til lunsj spiser jeg to brødskiver og drikker vann. Av og til spiser jeg ei gulrot eller et eple mellom frokost og lunsj. Til middag spiser jeg vanlig middagsmat - fisk, kylling, pasta, poteter, grønnsaker, kjøttdeig, pannekaker. Men jeg prøver å begrense størrelsen litt og spise mer av grønnsakene. Må innrømme at jeg ikke alltid klarer dette. Det er stort sett det jeg spiser i løpet av en dag. Ved siden av så drikker jeg en del vann. Heldigvis for meg så liker jeg ikke brus.
De dagene jeg trener så hender det at jeg spiser ei brødskive om kvelden, men som regel så spiser jeg ikke etter middag. Mitt store problem er helgene eller de kveldene som jeg er ute med venner og skal kose oss. Da blir det som regel noe usunt og jeg er så forferdelig glad i sjokolade. Ingen god kombinasjon akkurat. Men jeg bevilger meg ca 1-2 sjokolader av Statos-kubbe størrelse hver uke. Og det er en motivasjon for meg at jeg kan spise en sjokolade av og til.

Av og til så får jeg slik lyst på søtsaker, men jeg fikk et tips av ei venninne at det da hjelper å ha f.eks tørkede aprikoser eller mango i skapet. Jeg har også funnet ut at søttrangen min tilfredsstilles av kiwi i skriver med eggedosis over. Ikke av det beste det heller, men bedre enn å gå amok i isdisken eller sjokoladehylla.
Det var alt for denne gangen.

God helg alle sammen!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Inemor19. mars 2002
Heisann
Trø i deg en banan eller to når søtbehovet blir for stort, det funker bra for meg hvertfall.
65,1 kg

Sakte, men sikkert..

Ja,ja...
Dette går egentlig litt for sakte for min smak, men det er tross alt bare gått ei uke så kanskje jeg har for store forventninger. Det positive er at jeg faktisk har gått ned noe. Det jeg er mest fornøyd med er at jeg har trent 4 ganger denne uka. Jeg kommer til å være fornøyd bar jeg kan klare å fortsette å trene slik jeg gjør nå og samtidig spise nogenlunde fornuftig. Jeg har innsett at jeg aldri kommer til å klare å kutte ut sjokolade, men jeg prøver å begrense inntaket til et par dager i uka og bare litt av gangen.
Ellers så har jeg funnet ut at jeg spiser ca 1500 kcal hver dag og det betyr at jeg spiser meg ganske mett. Er vel vant til å spise litt mer, men så fort magesekken har krympet litt så kommer jeg ikke til å merke sulten så godt håper jeg.
Det var alt for denne gang. Fortsatt er jeg optimistisk og håper på fortsatt fremgang neste uke. Det er vel opp til meg og hvordan jeg klarer å holde meg selv i skinnet i helga :)

God helg!!
65,5 kg

Så langt går alt bra

Ja, ja..
Så var helga over. Det ble litt godteri spising på lørdag, men
noe annet var vel heller ikke å vente. Ellers så går det ganske bra. Jeg trente på fredag og lørdag og i dag hadde jeg ei fin styrketreningsøkt. Jeg tror jeg spiser litt for mye, ca 1300 kcal pr dag, men jeg er jo sulten.:) I dag veide jeg meg på vekta på treningsstudioet og da veide jeg 65.5 kg. Vet ikke om det er reell vektreduksjon eller om det finnes en annen årsak. (Feil på forrige vekt, væskereduksjon o.l) Må nok snart kjøpe den vekta. Det var alt for i dag. På tide å legge seg slik at man er klar og opplagt til en ny dag i morgen. :)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ally31. januar 2002
Heihei!
På papiret ser jo vekta di veldig bra ut, men hvis du har vokst ut av noen klær skjønner jeg jo at det er kjipt. Kanskje du har spinklere beinbygning enn meg?
Trening er uansett bra, men pass på så du ikke overdriver. Tre dager på rad høres mye ut for meg. Varierer du treningsformen da, eller?
Bra at du spiser godtrei på lørdag, ellers kunne du fort blitt lei. Det skal heller ikke være nødvendig å gå sulten, og så mye som du trener så trenger du litt mat. Kalorier forstår jeg meg dessverre ikke på. Hvilken type mat spiser du?
66,0 kg

Klærne passer ikke lenger:(

I går gikk jeg gjennom klesskapet mitt for å kaste gamle klær.
Stor var forskrekkelsen da jeg fant ut at mange av klærne ikke passet
lenger!!
Derfor begynner jeg på en slankekur i dag.
Målet mitt er å gå ned 8 kilo til sommeren. (Jeg har ikke lagt på meg 8 kilo,
men det er sikkert kjekt med en liten buffer..) Første delmål er å gå ned 4 kilo
til bursdagen min i mars. Jeg starter med friskt mot så vår jeg se hvor lenge
det holder. Mitt store problem kan bli at jeg er så forferdelig glad i sjokolade.
Men nå skal jeg på trening og starte på mitt nye liv:)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias lynx-leo25. januar 2002
Heisann Amasone.

Det er godt å høre det er flere som oppdager at klær man ikke har brykt på lang tid er for trange!!!!

Å gå ned 4 kg. til mars høres ut som et bra delmål på veien til -8 til sommeren. problemet mitt er også at jeg er så veldig glad i skjokolade, og det er aå vanskelig å holde seg unna. Har bare så lyst på en liten bit......

Målet mitt er å komme ned på 58 kg. til sommeren., men det kan holde hardt. Haddde vært utrolig kjekt til bikini sesongen starter.
Ønsker deg llykke til videre, skal følge med deg videre framover!!! hadde vært gøy å "slanke seg sammen" og komme ned 4 kg. til midten av mars begge to!!

ha ei riktig trivelig helg

Hilsen Lynx-leo
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.