En ferie skader visst ikke:)
Hei!
Jeg har vært på ferie noen dager og var svært skeptisk til hva vekta skulle vise i dag tidlig. Helga var en slanke katastrofe av de helt store. Ost og kjeks og vin og sjokolade i lange baner. Huff!! Men de siste dagene har jeg vært ganske flink. Det var ganske deilig å se at vekta faktisk viser at jeg har gått ned 1.5 kg.
Jeg leste at noen lurte på hva jeg spiser. Jeg tror jeg spiser temmelig normalt.
Til frokost spiser jeg ei grovbrødskive med stort sett det pålegget som står ytterst i kjøleskapet. Jeg driker et glass melk og et glass appelsinjuice. I det siste har jeg også vært flink jente og tatt trankapsel og vitaminer. Mental klapp på skuldrene til meg :)
Til lunsj spiser jeg to brødskiver og drikker vann. Av og til spiser jeg ei gulrot eller et eple mellom frokost og lunsj. Til middag spiser jeg vanlig middagsmat - fisk, kylling, pasta, poteter, grønnsaker, kjøttdeig, pannekaker. Men jeg prøver å begrense størrelsen litt og spise mer av grønnsakene. Må innrømme at jeg ikke alltid klarer dette. Det er stort sett det jeg spiser i løpet av en dag. Ved siden av så drikker jeg en del vann. Heldigvis for meg så liker jeg ikke brus.
De dagene jeg trener så hender det at jeg spiser ei brødskive om kvelden, men som regel så spiser jeg ikke etter middag. Mitt store problem er helgene eller de kveldene som jeg er ute med venner og skal kose oss. Da blir det som regel noe usunt og jeg er så forferdelig glad i sjokolade. Ingen god kombinasjon akkurat. Men jeg bevilger meg ca 1-2 sjokolader av Statos-kubbe størrelse hver uke. Og det er en motivasjon for meg at jeg kan spise en sjokolade av og til.
Av og til så får jeg slik lyst på søtsaker, men jeg fikk et tips av ei venninne at det da hjelper å ha f.eks tørkede aprikoser eller mango i skapet. Jeg har også funnet ut at søttrangen min tilfredsstilles av kiwi i skriver med eggedosis over. Ikke av det beste det heller, men bedre enn å gå amok i isdisken eller sjokoladehylla.
Det var alt for denne gangen.
God helg alle sammen!!
Jeg har vært på ferie noen dager og var svært skeptisk til hva vekta skulle vise i dag tidlig. Helga var en slanke katastrofe av de helt store. Ost og kjeks og vin og sjokolade i lange baner. Huff!! Men de siste dagene har jeg vært ganske flink. Det var ganske deilig å se at vekta faktisk viser at jeg har gått ned 1.5 kg.
Jeg leste at noen lurte på hva jeg spiser. Jeg tror jeg spiser temmelig normalt.
Til frokost spiser jeg ei grovbrødskive med stort sett det pålegget som står ytterst i kjøleskapet. Jeg driker et glass melk og et glass appelsinjuice. I det siste har jeg også vært flink jente og tatt trankapsel og vitaminer. Mental klapp på skuldrene til meg :)
Til lunsj spiser jeg to brødskiver og drikker vann. Av og til spiser jeg ei gulrot eller et eple mellom frokost og lunsj. Til middag spiser jeg vanlig middagsmat - fisk, kylling, pasta, poteter, grønnsaker, kjøttdeig, pannekaker. Men jeg prøver å begrense størrelsen litt og spise mer av grønnsakene. Må innrømme at jeg ikke alltid klarer dette. Det er stort sett det jeg spiser i løpet av en dag. Ved siden av så drikker jeg en del vann. Heldigvis for meg så liker jeg ikke brus.
De dagene jeg trener så hender det at jeg spiser ei brødskive om kvelden, men som regel så spiser jeg ikke etter middag. Mitt store problem er helgene eller de kveldene som jeg er ute med venner og skal kose oss. Da blir det som regel noe usunt og jeg er så forferdelig glad i sjokolade. Ingen god kombinasjon akkurat. Men jeg bevilger meg ca 1-2 sjokolader av Statos-kubbe størrelse hver uke. Og det er en motivasjon for meg at jeg kan spise en sjokolade av og til.
Av og til så får jeg slik lyst på søtsaker, men jeg fikk et tips av ei venninne at det da hjelper å ha f.eks tørkede aprikoser eller mango i skapet. Jeg har også funnet ut at søttrangen min tilfredsstilles av kiwi i skriver med eggedosis over. Ikke av det beste det heller, men bedre enn å gå amok i isdisken eller sjokoladehylla.
Det var alt for denne gangen.
God helg alle sammen!!
Trø i deg en banan eller to når søtbehovet blir for stort, det funker bra for meg hvertfall.