← Alle dagbøker
Amalie
59 år172 cm10 innlegg
2002
0 følgere
Start76,0 kg
Sist74,6 kg
Endring−1,4 kg
BMI nå25,2
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Helg igjen
Å hei hvor det går.... Det var 200 gram til.
Nå er det helg og jeg skal på båttur...som vanlig. Jeg blir nesten litt flau når jeg tenker på at jeg kan telle på en finger de gangene jeg ikke har drukket minimum en øl ombord. Det er liksom noe med båtlivet og fiskingen som gjør at ingenting annet er godt nok. Brus er for søtt og vannet ombord hadde jeg ikke gitt til bikkja en gang- og da er øl på boks veldig lett å ty til...hmm. Det skal ikke være lett:-)
Anyway- ha en flott helg folkens!
mvh Amalie
Slankepiller? - bare tull eller?
Digitalvekten min er nådeløs- kun 200 gram ned, men jeg er fornøyd så lenge det går nedover. Føler ikke at jeg forsaker noe særlig heller. Muligens derfor det går så sent også.
Jeg har bestemt meg for å prøve noen tabletter som liksom skal få fart på forbrenningen. Dumt?- ja kanskje, men jeg må bare få bekreftet en gang for alle om slike tabletter er tull.
Jeg har ikke prøvd det før og jeg burde være midt i blinken til å prøve ut om det er tøys eller ei. Da tenker jeg spesielt på at jeg ikke spiser typisk slankemat. Dørgende lat er jeg også- litt flaut akkurat det der hehe.
Det er sikkert flere av dere som har prøvd slike piller og ikke hatt noen effekt av det? Men det blir liksom ingen sannhet før jeg har gjørt det selv. Folk rundt meg har dødd av lungekreft men jeg har ikke stumpet røyken av den grunn. Livet er fullt av slike eksempler dessverre. Jeg skal derimot være den første til å innrømme om jeg har kastet penger ut av vinduet når den tid kommer.
Ha en fin onsdag folkens!
mvh Amalie
Intet nytt under solen
Jeg har hatt en veldig trivelig helg- spørs om ikke det vises på vekten også. Nettopp av den grunn har jeg ikke tenkt å veie meg før onsdag. Jeg skriver mer da tenker jeg.
Kos dere alle sammen.
mvh Amalie
Endelig helg!
Været er fantastisk i dag og jeg ble glad da jeg gikk på vekta i morres. Det går sent nedover men så spiser jeg samme mat som før også- bare MYE mindre.
Har prøvd å spise typisk slankemat ved en tidligere anledning og det gikk den veien høna sparker. Jeg trener opp hjernen min til å skjønne at jeg skal slutte å spise når jeg er METT og ikke slik som tidligere-når jeg er STAPPMETT!
Det er en vesentlig forskjell der som jeg har gått glipp av hehe
Ha en fin helg alle sammen!
mvh Amalie
Tudelu
Jeg henger fortsatt med i svingene folkens. Det går sent men det går.
Ha en kalorifattig uke alle sammen!
Ost og kaker
Som man reder ligger man:-/
Spiste nok litt mye da jeg var i fødselsdagsselskap i går. Masse deilig ost og godt brød kom på bordet pluss diverse rødvin. Sjokoladekake og ostekake kom etterpå og det er fæle greier- det er forøvrig grunn nummer en til at jeg aldri går i diverse homeparty.
Jeg får bare ta meg i selen og legge det bak meg.
Ha en fin helg alle sammen!
mvh Amalie
Feiring av bryllupsdag=mat og alkohol=niks veiing
Jeg har ikke veid meg i dag- vil vente til i morgen hehe.
Var på restaurant igår og koste meg sammen med min mann. Vi hadde fransk fiskesuppe til forrett- det var ihvertfall det vi bestilte.
Anbefaler kokken å ta en tur til Frankrike farlig fort og lære hvordan det skal gjøres. Jeg vil kalle det tomatsuppe med løk! Var så heldig at jeg fant 2 blåskjell og et bittelite stykke fisk. Fisk og skjell spiste jeg og lot resten være.
Det var faktisk en milepæl for meg. Jeg er vokst opp med en far som alltid sa : Spis opp maten din! - og det har jeg alltid gjort, men ikke i går.
Min mann hadde hovedrett også mens jeg var flink og tok en forrett til. Den var derimot nydelig og jeg ble akkurat passe mett. Jeg er eller var den typen som ser meg om i lokalet etter en sofa jeg kan slenge meg ned på, ganske enkelt fordi jeg er i ferd med å sprekke.
Ha en fortreffelig god torsdag!
Det er håp i hengende snøre
Se der ja- tror jeg svimer av :Hele 200 astronomiske gram er borte vekk.
Jeg vil jo helst at dette skal gå fort, men jeg har brukt 10 år på å gå opp 13 kilo og da kan jeg vel ikke vente annet enn at det går en stund før alt er av igjen.
75,8 kilo var jeg 1. januar i år også. Allerede da visste jeg at det hadde gått over stokk og stein, men gjorde jeg noe med det?-Nei:-/
Jeg var 79 kilo for 3 uker siden, men de var bare sånn helt plutselig redusert til 76. Tenk hvis det kunne vært slik med resten også...
Jeg er faktisk så glad i mat at jeg meget godt kunne finne på å slanke meg 13 kilo for så å spise meg opp igjen. Burde sikkert ikke skrive slikt på disse sidene- det blir vel omtrent som å banne i kirka hehe.
Jeg har ikke lagt om kostholdet men bare blitt mer bevisst på mengden jeg stapper i meg. Har byttet ut middagstallerkenen med en frokosttallerken og forsyner meg bare en gang. Det eneste jeg har sluttet å spise er brød. Nå går det i knekkebrød.
Vi skal ut å spise i kveld og det ser jeg fram til. Gubben gleder seg i hvertfall vilt og hemningsløst. Jeg har hatt en uvane med å trylle fram de mest kulinariske retter når kvelden kommer og det er et savn for ham allerede. Han har ikke vondt av å gå ned noen kilo han heller og mannfolk har jo som regel en meget avslappet holdning til kulemagen sin.
Ha en trivelig onsdag folkens og takk for trivelige og støttende kommentarer i dagboka mi:-)
Ups!
Ja sånn kan det gå. Det er fort gjort, men det er sånne smeller jeg må ta. Var på hyttetur fra torsdag til søndag og det var ikke salat og vann som stod på menyen da nei:-/ Det er sikkert gammel moro som jeg får svi for. Jeg er sikker på at det blir et bedre resultat når vi nærmer oss helgen. Nå skal vi riktignok ut å feire bryllupsdagen vår på onsdag men det får stå sin prøve. Litt moro skal man ha:-)
PS:Et fint triks er å spise 2 forretter når de andre skal ha både forrett og hovedrett.
Beslutningen er tatt!
I dag har jeg ikke gjort så mye annet enn å bestemme meg for at nok er nok. Min største uvane er at jeg spiser til jeg er sprekkmett og når jeg i tillegg har en stor svakhet for øl så er resultatet blitt som det er. Jeg sliter med dårlig rygg og alle tidligere forsøk på å ta noen situps har endt med en alvorlig kink i ryggen. Skjønner nå at det er fordi jeg har utført dem feil. Av natur er jeg utpreget lat og tar aller helst på meg bilen når jeg skal ut. Snop, chips og brus spiser jeg ikke- liker det ikke noe særlig heller heldigvis. I bokhyllen min er det hyllemeter med kokebøker og det er der jeg har min akilles. Jeg elsker å lage mat til min mann og mine venner og forsyner meg alltid med for mye både før og under måltidet. Jeg må jo sjekke om maten er god kan du skjønne hehe. Den siste uken har jeg kartlagt hvor jeg har mine svakheter- som nevnt er det for mye mat, alkohol og trimfobi. Jeg var 63 kilo for 10 år siden og skulle svært gjerne bli det igjen. Egentlig helt idiotisk at jeg ikke gjorde alvor av å endre livsstil i vinter... I første omgang skal jeg ned til 70 kilo og så setter jeg meg et nytt mål når det er nådd.
Mistet du virkelig mensen da du satte inn hormonspiral ?? Jeg fikk satt inn en sånn da jeg var 17 (galskap av legen – det skal jo ikke settes inn på kvinner som ikke har fått barn) og hadde en meget utrivelig opplevelse med den noen år etterpå, så jeg kommer aldri til å bruke det igjen. Men det jeg skulle frem til var at jeg ikke mistet mensen… Høres utrolig deilig ut å slippe den !!
Du har rett i at det viktigste er at vi går ned, selv om det så bare er med 200 g av gangen… Det er bare det at med den farta, så er jeg jo 30 før jeg er slank *ler*
Ser du skriver i et annet innlegg at du skal prøve noen piller som skal øke forbrenningen. Er det CLA du skal prøve ? Jeg har ikke prøvd noe sånt ennå, men kjæresten min eier et helsekostfirma, og de har sett gode resultater på folk som har brukt CLA, da spesielt i forbindelse med at man også trener og endrer kostholdet noe. Det er jo verdt et forsøk ?
Vi ’snakkes’ Amalie !
Ha det flott så lenge !
Stor klem fra NasseNøff