← Alle dagbøker
diarist.Alias

Amalie

59 år172 cm10 innlegg 2002 0 følgere

Start76,0 kg
Sist74,6 kg
Endring−1,4 kg
BMI nå25,2
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
10. juni 200228. juni 2002
😊74,6 kg

Helg igjen

Å hei hvor det går.... Det var 200 gram til.
Nå er det helg og jeg skal på båttur...som vanlig. Jeg blir nesten litt flau når jeg tenker på at jeg kan telle på en finger de gangene jeg ikke har drukket minimum en øl ombord. Det er liksom noe med båtlivet og fiskingen som gjør at ingenting annet er godt nok. Brus er for søtt og vannet ombord hadde jeg ikke gitt til bikkja en gang- og da er øl på boks veldig lett å ty til...hmm. Det skal ikke være lett:-)

Anyway- ha en flott helg folkens!

mvh Amalie
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff😊29. juni 2002
Hei kjære Amalie ! Tusen takk for koselige hilsener i dagboka mi ! Det er jo hyggelig å se at man har vært savnet – til og med i den grad at du spurte Bambi hvor hun hadde gjort av meg *ler* Jeg føler meg smigret ! *s* Beklager at du ikke har fått svar før, men det har vært en mildt sagt hektisk uke…
Mistet du virkelig mensen da du satte inn hormonspiral ?? Jeg fikk satt inn en sånn da jeg var 17 (galskap av legen – det skal jo ikke settes inn på kvinner som ikke har fått barn) og hadde en meget utrivelig opplevelse med den noen år etterpå, så jeg kommer aldri til å bruke det igjen. Men det jeg skulle frem til var at jeg ikke mistet mensen… Høres utrolig deilig ut å slippe den !!
Du har rett i at det viktigste er at vi går ned, selv om det så bare er med 200 g av gangen… Det er bare det at med den farta, så er jeg jo 30 før jeg er slank *ler*

Ser du skriver i et annet innlegg at du skal prøve noen piller som skal øke forbrenningen. Er det CLA du skal prøve ? Jeg har ikke prøvd noe sånt ennå, men kjæresten min eier et helsekostfirma, og de har sett gode resultater på folk som har brukt CLA, da spesielt i forbindelse med at man også trener og endrer kostholdet noe. Det er jo verdt et forsøk ?

Vi ’snakkes’ Amalie !
Ha det flott så lenge !

Stor klem fra NasseNøff
Bilde
😃74,8 kg

Slankepiller? - bare tull eller?

Digitalvekten min er nådeløs- kun 200 gram ned, men jeg er fornøyd så lenge det går nedover. Føler ikke at jeg forsaker noe særlig heller. Muligens derfor det går så sent også.

Jeg har bestemt meg for å prøve noen tabletter som liksom skal få fart på forbrenningen. Dumt?- ja kanskje, men jeg må bare få bekreftet en gang for alle om slike tabletter er tull.

Jeg har ikke prøvd det før og jeg burde være midt i blinken til å prøve ut om det er tøys eller ei. Da tenker jeg spesielt på at jeg ikke spiser typisk slankemat. Dørgende lat er jeg også- litt flaut akkurat det der hehe.
Det er sikkert flere av dere som har prøvd slike piller og ikke hatt noen effekt av det? Men det blir liksom ingen sannhet før jeg har gjørt det selv. Folk rundt meg har dødd av lungekreft men jeg har ikke stumpet røyken av den grunn. Livet er fullt av slike eksempler dessverre. Jeg skal derimot være den første til å innrømme om jeg har kastet penger ut av vinduet når den tid kommer.

Ha en fin onsdag folkens!

mvh Amalie
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kris😃27. juni 2002
Heisann hoppsann!

Du er nok ikke den eneste som har prøvd forbrenningspiller nei.. Jeg har ikke gjort det, men hold oss oppdatert på hvordan det går da! HVa heter de forresten?

Lykke til videre, og ha en fin kveld.

Kristin
c.AuthorAlias Bambi27. juni 2002
Heisann!!
Jeg har visst ikke hilst på deg før jeg. Bedre sent enn aldri, VELKOMMEN I KLUBBEN :-)
Ser at NasseNøff er på plass igjen idag. Hun har hatt mye overtid på jobben.
Ha en strålende dag.
Hilsen
Bambi
😃75,0 kg

Intet nytt under solen

Jeg har hatt en veldig trivelig helg- spørs om ikke det vises på vekten også. Nettopp av den grunn har jeg ikke tenkt å veie meg før onsdag. Jeg skriver mer da tenker jeg.
Kos dere alle sammen.
mvh Amalie
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias chevy😀25. juni 2002
Hei Amalie

Takker for hyggelig innlegg i boken min. må haste av sted til jobben nå. Vi "snakkes"
Ha en strålende dag:) (Pst jordbær kan man spise så mye man vil av, nydelig)
Koz Chevy
Bilde
😄75,0 kg

Endelig helg!

Været er fantastisk i dag og jeg ble glad da jeg gikk på vekta i morres. Det går sent nedover men så spiser jeg samme mat som før også- bare MYE mindre.

Har prøvd å spise typisk slankemat ved en tidligere anledning og det gikk den veien høna sparker. Jeg trener opp hjernen min til å skjønne at jeg skal slutte å spise når jeg er METT og ikke slik som tidligere-når jeg er STAPPMETT!
Det er en vesentlig forskjell der som jeg har gått glipp av hehe
Ha en fin helg alle sammen!

mvh Amalie
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff🌙22. juni 2002
Hei Amalie !

Tusen takk for kjempekoselig hilsen - jeg ble helt rørt ! Jeg lover deg at uansett hvor mange kilo som renner av meg, så skal jeg sørge for at personligheten ikke renner av samtidig *s* Det du forteller om mannen din - jeg har faktisk også ofte opplevd at menn har sagt at de heller vil ha ei jente som meg enn ei som er superslank, så det er nok noe i det at menn liker å ha noe mykt å ta i. Men det kan jo være måte på til mykt også da *ler*

Jeg tror nok vi er inne på mer eller mindre samme filosofi når det gjelder dette med å gå ned i vekt. Jeg har lært at det ikke er så lurt å direkte slanke seg. Jovisst kan man gå ned, men man går opp igjen når man slutter å slanke seg. Derfor er nøkkelen til varig vektnedgang å endre livsstil. Jeg er sikker på at vi begge kommer til å klare dette, selv om det tar tid !! Jeg skal heie på deg Amalie - du er jo snart der ! *s*

Stor klem til deg fra NasseNøff
c.AuthorAlias Ana😃21. juni 2002
Hei Amalie!

Høres smart ut det der og lære seg til å slutte å spise når magen er mett. Tør nesten ikke lage god mat jeg for da har jeg lett for å legge innpå altfor mye. Noe som hjelper litt er å tvinge seg til å vente en halvtime og da rekker man gjerne kjenne at man er mett i mellomtiden.. Ellers forter jeg meg og gir hunden restene.. haha

Gratulerer med nede i 75 kilo, gleder meg til å komme dit jeg også! (Selv om det er en god stund til)

Klem fra Ana
😊75,4 kg

Tudelu

Jeg henger fortsatt med i svingene folkens. Det går sent men det går.
Ha en kalorifattig uke alle sammen!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff😑20. juni 2002
Hei Amalie, takk for oppmuntring. Jeg håper du har rett, at det er vann som har hopet seg opp i kroppen, og at det går bedre neste torsdag...
Det er godt med oppmuntringer som det - tusen takk *s*
Bilde
c.AuthorAlias NasseNøff😃19. juni 2002
Godt å se at du fremdeles er med oss !
Ha en fin uke du også.

Klem
☹️76,2 kg

Ost og kaker

Som man reder ligger man:-/
Spiste nok litt mye da jeg var i fødselsdagsselskap i går. Masse deilig ost og godt brød kom på bordet pluss diverse rødvin. Sjokoladekake og ostekake kom etterpå og det er fæle greier- det er forøvrig grunn nummer en til at jeg aldri går i diverse homeparty.
Jeg får bare ta meg i selen og legge det bak meg.
Ha en fin helg alle sammen!

mvh Amalie
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff😌14. juni 2002
Hei Amalie
Huff ja - ostekake er farlig. Det er så utrolig godt, og så ekstremt lite sunt.... Og som du sier er div kaker og annet god grunn til å holde seg unna home parties *s*
Men kjære Amalie, så lenge du går tilbake til ditt vanlige kosthold igjen, så forsvinner de ekstra grammene så fort så. Det er vel det som er noe av 'cluet' med at alle sier man bør veie seg en gang i uken, at man ikke ser de svingningene som er hele tiden... Jeg er selv en 'vektoman', så jeg vet hvordan det er...

Legg kakene i går bak deg, se fremover og fortsett i den gode tralten, så skal du se at belønningen kommer *S* Dette klarer du fint, og vi er her for å støtte deg !

Ønsker deg også en god helg !

Klem fra NasseNøff
Bilde
75,8 kg

Feiring av bryllupsdag=mat og alkohol=niks veiing

Jeg har ikke veid meg i dag- vil vente til i morgen hehe.
Var på restaurant igår og koste meg sammen med min mann. Vi hadde fransk fiskesuppe til forrett- det var ihvertfall det vi bestilte.
Anbefaler kokken å ta en tur til Frankrike farlig fort og lære hvordan det skal gjøres. Jeg vil kalle det tomatsuppe med løk! Var så heldig at jeg fant 2 blåskjell og et bittelite stykke fisk. Fisk og skjell spiste jeg og lot resten være.

Det var faktisk en milepæl for meg. Jeg er vokst opp med en far som alltid sa : Spis opp maten din! - og det har jeg alltid gjort, men ikke i går.
Min mann hadde hovedrett også mens jeg var flink og tok en forrett til. Den var derimot nydelig og jeg ble akkurat passe mett. Jeg er eller var den typen som ser meg om i lokalet etter en sofa jeg kan slenge meg ned på, ganske enkelt fordi jeg er i ferd med å sprekke.

Ha en fortreffelig god torsdag!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Beatmik😉13. juni 2002
Hei Amalie!

Gratulerer med vel overstått bryllupsdag, og velkommen hit! Dette er et så fint sted å skrive dagbok og få små tips og kommentarer - at man blir hekta! Ikke det verste å bli hekta på...

Skjønner at du har en god følelse i dag etter at du spiste deg passelig mett i går, en føler seg lettere dagen etter også da. Godt å våkne opp dagen etter og ikke kjenne magen rumler også.

Stå på videre, dette klarer du!

Klem, Beatmik
😊75,8 kg

Det er håp i hengende snøre

Se der ja- tror jeg svimer av :Hele 200 astronomiske gram er borte vekk.
Jeg vil jo helst at dette skal gå fort, men jeg har brukt 10 år på å gå opp 13 kilo og da kan jeg vel ikke vente annet enn at det går en stund før alt er av igjen.

75,8 kilo var jeg 1. januar i år også. Allerede da visste jeg at det hadde gått over stokk og stein, men gjorde jeg noe med det?-Nei:-/
Jeg var 79 kilo for 3 uker siden, men de var bare sånn helt plutselig redusert til 76. Tenk hvis det kunne vært slik med resten også...

Jeg er faktisk så glad i mat at jeg meget godt kunne finne på å slanke meg 13 kilo for så å spise meg opp igjen. Burde sikkert ikke skrive slikt på disse sidene- det blir vel omtrent som å banne i kirka hehe.

Jeg har ikke lagt om kostholdet men bare blitt mer bevisst på mengden jeg stapper i meg. Har byttet ut middagstallerkenen med en frokosttallerken og forsyner meg bare en gang. Det eneste jeg har sluttet å spise er brød. Nå går det i knekkebrød.
Vi skal ut å spise i kveld og det ser jeg fram til. Gubben gleder seg i hvertfall vilt og hemningsløst. Jeg har hatt en uvane med å trylle fram de mest kulinariske retter når kvelden kommer og det er et savn for ham allerede. Han har ikke vondt av å gå ned noen kilo han heller og mannfolk har jo som regel en meget avslappet holdning til kulemagen sin.

Ha en trivelig onsdag folkens og takk for trivelige og støttende kommentarer i dagboka mi:-)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias B-Jones😃12. juni 2002
Heia, og velkommen i klubben *S* Takk for koselig kommentar og. Måtte le av kommentaren din om å slanke deg 13 for å så spise deg opp igjen..d e antakelig d eg komme te å gjør. Glede meg ein heile hau te å eta igjen *ler*.. Men akkurat nå har eg ikkje samvittighet te d. Ellers så ser eg vi har omtrent samme bmi, egentlig så syns eg ikkje eg ser så verst ut visst eg har de rette klærne på meg, hold in strømpebuksa å sånnt *S*.. Men klare å holda slankemotivasjon oppe, så lenge eg e her inne iallefall. Lykke te videre me slankinga og så håpe eg me begge komme snart og smertefritt ned på en mer passende bmi :-)
😵77,2 kg

Ups!

Ja sånn kan det gå. Det er fort gjort, men det er sånne smeller jeg må ta. Var på hyttetur fra torsdag til søndag og det var ikke salat og vann som stod på menyen da nei:-/ Det er sikkert gammel moro som jeg får svi for. Jeg er sikker på at det blir et bedre resultat når vi nærmer oss helgen. Nå skal vi riktignok ut å feire bryllupsdagen vår på onsdag men det får stå sin prøve. Litt moro skal man ha:-)

PS:Et fint triks er å spise 2 forretter når de andre skal ha både forrett og hovedrett.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff😊11. juni 2002
Hei Amalie
Takk for hilsen. Ja, du har rett i at magesekken skrumper, så det kan vel sikkert hjelpe :o) Er mye bedre nå - har til og med trent litt nå på kvelden. Deilig !

Hytteturer = kos, og sånn skal det være. Det er vel verdt en kilo det ? Det forsvinner igjen fort, når man kommer inn i sine gode vaner igjen. Dette går fint !

Bra tips det med to forretter forresten =o)

Koz, NasseNøff
Bilde
😊76,0 kg

Beslutningen er tatt!

I dag har jeg ikke gjort så mye annet enn å bestemme meg for at nok er nok. Min største uvane er at jeg spiser til jeg er sprekkmett og når jeg i tillegg har en stor svakhet for øl så er resultatet blitt som det er. Jeg sliter med dårlig rygg og alle tidligere forsøk på å ta noen situps har endt med en alvorlig kink i ryggen. Skjønner nå at det er fordi jeg har utført dem feil. Av natur er jeg utpreget lat og tar aller helst på meg bilen når jeg skal ut. Snop, chips og brus spiser jeg ikke- liker det ikke noe særlig heller heldigvis. I bokhyllen min er det hyllemeter med kokebøker og det er der jeg har min akilles. Jeg elsker å lage mat til min mann og mine venner og forsyner meg alltid med for mye både før og under måltidet. Jeg må jo sjekke om maten er god kan du skjønne hehe. Den siste uken har jeg kartlagt hvor jeg har mine svakheter- som nevnt er det for mye mat, alkohol og trimfobi. Jeg var 63 kilo for 10 år siden og skulle svært gjerne bli det igjen. Egentlig helt idiotisk at jeg ikke gjorde alvor av å endre livsstil i vinter... I første omgang skal jeg ned til 70 kilo og så setter jeg meg et nytt mål når det er nådd.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff😊10. juni 2002
Hei Amalie, og velkommen !
Jeg er også ny her på slankere.com og har bare i løpet av mine to dager her inne fått masse ny motivasjon og pågangsmot !
Du virker svært bevisst på hva som er din 'akilleshæl' så jeg er helt overbevist om at du kommer til å klare dette uten problemer. Med litt mosjon i tillegg til å kontrollere 'svakhetene' dine, så kommer dette til å gå unna som bare det ! Lykke til !

Klem fra
NasseNøff
Bilde
c.AuthorAlias sanna10. juni 2002
Ja da har du kommet til rett sted. Her er det masse koselig folk som gjerne hjelper til med motivasjon når det trengs. Lurt med delmål! Lykke til med en bedre livsstil!
Hilsen Sanna
c.AuthorAlias chevy😉10. juni 2002
Hei Amalie
Velkommen til disse sidene. Dette får du til så innstilt som du er. Jeg kjenner meg så godt igjen med det å spise til en sprekker, og jeg elsker å lage god mat.Men det går heldigvis an å lage masse god sunn mat. Jeg startet slankingen 21 januar og da veide jeg 84 kilo, nå er jeg nede i 63 og kjempe fornøyd.
Du bør vel kanskje begynne å gå litt isteden for å ta bilen hele tiden. Jeg har begynt å sykle,det er kjempe deillig. Ønsker deg lykke til med slankeprossesen 6 kilo går fort det.
Hilsen Chevy
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.