← Alle dagbøker
diarist.Alias

Ally

56 år162 cm88 innlegg 2002 0 følgere

Start75,0 kg
Sist70,5 kg
Endring−4,5 kg
BMI nå26,9
📓 50+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
24. januar 200229. august 2002
70,5 kg

Hvorfor har ikke Ally gått ned?

Veiedag i dag altså, og denne gangen slo intuisjonen til. Jeg har ikke gått ned et gram! Hvorfor ikke?

- Jeg har hatt en junkkveld med ferdigpizza, sjokolade og popcorn.
- Jeg har hatt to kvelder med store mengder rødvin.
- Jeg har ikke planlagt måltidene mine godt nok, tatt ting litt på sparket
- Har dermed spist litt for lite ordentlig mat, særlig protein
- Har spist pannekake med litt hvetemel
- Jeg har vært slapp og trøtt hele uka, og uten matlyst
- Jeg er en halv kilo fra første delmål - har jeg en psykisk sperre?

Jeg vet ikke om jeg har vært slapp fordi jeg har spist for dårlig, eller om jeg spiser dårlig fordi jeg er slapp. Men jeg har vært forferdelig stresa på jobb denne uka, oppgavene har hopet seg opp, og jeg skal ha ferie neste uke. Da blir det krøll i matvanenen og dårlig matlyst. I dag har jeg ikke greid å spise frokost, har ikke lyst på noen ting.

Men jeg har jo fremdeles gått ned 4,5 kilo den siste måneden! Føler jeg har fått fasongen min tilbake og kan gå i topper som er smale i midjen igjen.

Til helga reiser jeg på to ukers ferie, da spørs det hvordan det går. Vi kommer til å spise ute for det meste, og jeg vet ikke hvor godt tilbudet er der vi skal.

Jeg beklager at jeg ikke har vært så flink til å skrive i dagbøkene deres den siste tiden, men jeg må prøve å få gjort unna endel arbeid, både på jobb og hjemme. Synd at det alltid skal bli sånn stress rett før en ferie!

Stikker innom dere senere i dag.

Ally
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Aasalill😄30. august 2002
Hei kjære Ally, og tusen takk for innlegget i DB min. Det var en virkelig hjertevarmende mail, og slikt setter jeg utrolig pris på. Jeg har utsatt puppe-hysteriet mitt en stund, bare gjemt det litt vekk, og lakt det langt der bak i hodet... så får vi se når det popper frem igjen, og om jeg vil gjøre noe med det da...

Det trenger jo ikke å være én av grunnene som du nevner over at du ikke har gått ned, men kansje en kombinasjon av flere? Men jeg tror jeg vil føye meg til å tro at dette kan være en mental sperre. Kroppen min har ihvertfall en tendens til å bevege seg etter hva slags humør og form jeg er i. Og det er det egentlig ikke noe man får gjort noe med. Når jeg har vært i slike bølgedaler i det siste, har jeg vært fullstendig klar over det og tenkt at; "nå må du ta deg sammen! smil, vær glad og lykkelig", men det hjelper ikke å prøve. Det er bare noe kroppen må jobbe med selv, og det går heldigvis fort og naturlig over. Nå kan jeg jo selvfølgelig bare snakke ut ifra min egen erfaring her da...

Men én positiv ting er jo å ta ferie! Du vil helt sikkert merke spenningen av å reise på kroppen, og selv om du spiser "normalt" der, er jeg helt sikker på at du har nådd 70,0 når du er tilbake igjen! Jeg gratulerer deg på forhånd med oppnådd delmål!

Så gleder jeg meg til du kommer med de gode nyhetene når du er tilbake igjen...

Kjempeklem Aasalill! =)
c.AuthorAlias Morgengry😌30. august 2002
Hei Ally.
Så koselig å høre fra deg igjen. Kanskje du har en psykisk sperre nå? Jeg har ALLTID det ved runde tall. Forferdelig!! Nå sist satte jeg bort vekta og da jeg tok den frem igjen hadde jeg gått under den magiske grensen. Men det tok tid. Så prøve å ikke tenkt på vekta en stund.

Så koselig at du skal på ferie. Da må du kose deg skikkelig og slappe godt av etter alt stresset.

Ha en flott ferie.

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias Monica12329. august 2002
Hei!
så koselig at du stakk innom meg.
Jeg har nok også en sånn sperre på 70-tallet. Fikk jo helt nåia når jeg kom under jo. Men det skal jeg komme over og så gå enda litt ned.

Det klarer du også!!!
Se for deg 69 tallet. Se hvor fint det lyser på vekta di. Kjenn hvor godt det er å stå der og se det tallet.
Drøm om 69.
Skriv dt på en lapp og heng det på kjøleskapdøra.

KOS DEG PÅ FEIRE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bilde
c.AuthorAlias Beatmik😀29. august 2002
Hei vennen! Jeg har det også sånn om dagen, er mye trøtt og får ikke de fine måltidene til. Har ikke ork til å planlegge.. har vært sånn siden helgens bløtlegging med inntak av mye vin, osv. Er ikke vant til det lenger.

Satser på bedre tider etterhvert! Vi vet jo nå hva som er riktig mat å spise, må bare få "ånden" igjen! Men stress ødelegger mye, kombinert med trøtthet, så jeg skjønner deg godt.

Ønsker deg en god ferietur, Ally - VIKTIG BESKJED; KOS DEG! Ferier er bare en gang iblandt, og da må man leve litt og prøve å glemme hverdagsproblemer, eller hva!? Not easy, but possible :)

Stor klem fra Beatmik (som snart må skrive i dagboken sin igjen...)
☹️70,5 kg

Veiedag og tankespinn

og jeg er som vanlig sikker på at jeg står stille, eller i verste fall har lagt på meg. Jeg følger GI-prinsippene sånn i det daglige, men det har blitt én junk-kveld denne uka, pluss endel vindrikking. Og jeg beveger meg svært lite, har liksom ikke tid til å trene etter jobb. Jeg bor ganske langt fra alle treningssentre for tiden, men det er selvsagt ingen som hindrer meg i å gå meg en tur. Tok en tur i marka i helga, da. Fytte rakkern så andpusten jeg ble!

Egentlig har jeg ingenting å skrive for tiden. Leser mye hos dere andre om overvekt og undervekt og BMI og hvem som har lov til å bruke disse sidene og hvor tynne vi har lov til å bli... Jeg synes denne diskusjonen er litt ubehagelig, og litt nærgående for de det gjelder. Synes også det er vanskelig å ha noe standpunkt på generelt grunnlag. Men det er jo helt klart at det kan være stor forskjell på hva som er normalvekt for den enkelte, denne BMI''en forholder seg jo bare til høyden vår! (For meg tror jeg imidlertid den stemmer ganske godt.) Kanskje er det beste ved disse sidene at vi tar alle disse diskusjonene, fordi vekt, fedme, slanking og spiseforstyrrelser er forferdelig tabubelagt ellers? Jeg vet ikke. Jeg synes jo også det er ubehagelig hvis alle heier på alle som vil slanke seg, enten de gjør det på den ene eller den andre måten, og uansett hvor tynne de vil bli.

Den aller beste debatten, som mange av oss har med oss selv jevnlig, er HVORFOR vil jeg slanke meg? Jeg har nå lagt om kostholdet og vil forhåpentlig beholde det. Dermed er det ingen slankekur - likevel prøver jeg å tilpasse det nye kostholdet slik at jeg går ned noen kilo. Men hvorfor? Mye pga helsa, men sånn til daglig er dette kun forfengelighet. Jeg vil være fin i dongeri, fin i trange kjoler, og kanskje tilslutt fin i bikini (when pigs fly!). Det er vel ikke noe galt med det heller, så lenge jeg gjør det på en sunn og riktig måte.

Bare tankespinn i dag - men som sagt, egentlig har jeg ingenting å skrive for tiden. Gruegleder meg til veiedag på torsdag!

Distré Ally
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bonita❤️28. august 2002
Hei Ally,
ville bare ønske deg lykke til med veiedagen på torsdag. Du skriver mye vettugt - og jeg er sikker på at du er flott også i bikini! :-))
Klem fra Bonita
c.AuthorAlias Molla😌27. august 2002
Heipådeg!
Jeg synes tankespinnet ditt er veldig fornuftig, jeg. "Hvorfor vil jeg slanke meg" - det spørsmålet er jo kjempeviktig og fortjener en skikkelig begrunnelse. Et viktig virkemiddel til økt motivasjon som jeg ikke har brukt på lenge. Takk for påminnelsen! Skal prøve å sette opp en liste for meg selv hva jeg vil oppnå med videre nedgang.
Det går sikkert bra med deg og veiingen din på torsdag. Det viktige er å følge fornuftig kosthold til vanlig, en "sprekk" av og til er umulig å unngå. Så hvis du ikke får noen nedgang denne uka, så er jeg sikker på at du får den snart!
Lykke til!
Slankeklem fra Molla

c.AuthorAlias Morgengry😉27. august 2002
Hallo, Ally.
Ja det er ikke lett å være flink med trening og riktig kosthold når det skjer mye rundt en. Jeg blir helt forstyrra hvis ting ikke går etter planen. Det skal ikke så mye til før jeg skjærer ut.
Det er fint at du skriver litt i dagboka di selv om du ikke har så mye å skrive om, som du sier. Jeg tror at det er viktig å holde kontakten her inne så man ikke forsvinner ut. Da er det så vanskelig å ta seg inn igjen.
Enig med deg i det med hvorfor man vil slanke seg. Jeg gjør det også for helsens skyld men også fordi jeg vil gå i fine klær og føle meg stilig. Det gjør jeg ikke i denne størrelsen.

Ikke gå rundt å gru deg til torsdag. Går du opp så pytt, pytt. Det skjer alle innimellom. Og det er jo ikke det værste som kan skje. Bare fortsett med kostholdet ditt så skal du se at det går nedover.

Ha en fin dag.

Klem fra Morgengry
😟70,5 kg

Kvalm i dag

Føler meg elendig i dag. Synes det er et forferdelig psykisk press å være ute på boligmarkedet. Spiste masse junk i går fordi vi var stressa, og i dag har jeg nesten ikke spist noe. Resultatet av alt dette er hodepine og kvalme, og jeg har nesten ikke greid å gjøre noe på jobb.

Jeg skal ikke la dette skli ut lenger, skal ta det litt med ro med ny bolig nå. Det er bare så trist når man har veldig lyst på en leilighet og ikke får den...

Ally
😀70,5 kg

Uvirkelig...

Dette var da et vakkert tall? Nedgangen kan skyldes flere ting.

1. Jeg var premenstruell da jeg veide meg sist uke, dermed kan jeg ha veid mindre da sånn egentlig
2. Jeg var hyperstressa pga leilighetsgrublerier i går, og drakk derfor storparten av en flaske vin. Altså kan jeg være dehydrert.
3. Jeg har faktisk spist svært lite hvetemel, pasta og ris denne uka, nesten ingenting, heller ikke spelt...
4. Har derimot spist endel sukker (saftis, mørk sjokolade, bittelitt lys sjokolade), men prøvd å spise det bare når jeg er mett. Dvs når jeg har lavt insulin etter proteinrikt måltid.

Men det føles veldig rart, trodde ikke jeg hadde gått ned et gram denne uka! Jeg har altså funnet ut at jeg blir litt deppa rett før veiing, og sikker på at jeg ikke har gått ned noe. Dermed spiser jeg faktisk mer rett før D-dag. Merkelig, det burde jo vært omvendt, at jeg skeiet ut når det er lenge til veiing.

Men fornøyd er jeg! Målet mitt er jo faktisk 70 kilo i denne omgang, så det ser bra ut!

Ha en fin dag alle, må sjekke konkurransen til Pernilla nå.
----------
OI, NÅ SER JEG AT JEG ER NEDE PÅ LETT OVERVEKT! ALDRI SETT DET FØR!

7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Morgengry😉23. august 2002
Gratulere med ny vektklasse. Det må føles deilig.
Du er ikke alene om å spise før D-dagen. Jeg er sånn når jeg nærmer meg et rundt tall på vekta. Akkurat som jeg får panikk og stapper i meg det jeg kan finne. Hvorfor? Har aldri funnet noen fornuftig forklaring. Kanskje er jeg selvdestruktiv (ha-ha). Kanksje det er prestasjonsangst? Man er redd for å ikke klare det man har satt seg som mål og da spiser man for da føler man at man har en unskylding for å ikke nå målene sine. Det er jo ikke så gøy hvis man har vært flink med kostholdet og ikke klarer å gå ned. Men hvis man da har spist en del snop så føler man at "det er greit" for man har jo skeiet ut.

Ha en fin dag, og helg, Ally.

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias augusta❤️22. august 2002
Kjære Ally!

Mor her!

Bare tøyser :-) - Vil si, at du er kjempeflink!

Skikkelig fin erfaring du har gjort - at sukker skader ikke i behersket mengde - når bare vi har spist riktig først!

Det er faktisk dette, som jeg ser som den rette veien fremover. Fordi når vi lærer alle disse forskjellige måter å klare det daglige livet - så er det dette som sikrer, at vi ikke går opp igjen - derfor:

Stort HURRA

Din Augusta
c.AuthorAlias Beatmik😄22. august 2002
Hei hei hva er det jeg ser!?? Jeg iler til sent men godt for å GRATULERE så mye med en hel kilo (!) ned og ny "vektklasse"! GLEDER MEG MASSE med deg, Ally!!!

Jeg har ikke vært på vekta i dag, og har ikke tatt meg tid til å skrive her inne før nå. Føler jeg har brukt så mye tid i det siste her....det er jo fordi jeg synes det er så koselig å "være her"! Men andre ting må prioriteres iblandt.. Jeg har det bare fint i dag, alt går greiere nå, særlig etter en treningsøkt i går. Da oppnår jeg en balanse i kropp&sinn etterpå og dagen etter. Men det er fremdeles varmt! Har faktisk greid å nyte varmen i dag - uten at is frister meg *stolt*. Snart er det vel høsten, Ally...

Det kostholdet du følger nå er tydeligvis tingen for deg - du får jo DE resultatene jo!!

Stor klem fra Beatmik
c.AuthorAlias Monica12322. august 2002
Så flott resultat. Gleder meg med deg! Og så ny vektklasse da! Dette må vel hjelpe på humør og innsatsvilje?
c.AuthorAlias ulykkelig😀22. august 2002
Hei Ally!

Takk for kommentaren. Jeg hører hva du sier, og mye har du nok rett i. Har slitt en del de siste årene, og har gått en del opp og ned i vekt. Men gud så mye bedre jeg har følt meg de gangene jeg har gått NED!

Alt annet er bare driten, så nå har jeg lyst til å bli litt fornøyd igjen! Det er ikke så mye som skal til. Bare seks kilo... (Der har jeg vært før) Jeg tror ikke at jeg kommer til å gå rundt på rosa skyer selv om jeg veier 55 kg, men jeg ser f.eks fram til en shoppingdag uten at jeg begynner å gråte fordi jeg ikke finner noenting som sitter fint. Og jeg har lyst til å oppleve en lørdagskveld på by'n hvor jeg faktisk har det gøy, fordi jeg slipper å bekymre meg over at sideflesket tyter over buksene...!

Jeg har lyst til å være lykkelig!!

Mange klemmer fra (fortsatt) "Ulykkelig"
c.AuthorAlias Aasalill22. august 2002
Heisann!

Gratulerer så mye din fabelaktige nedgang! Skulle ønske jeg hadde samme stå-på-viljen som deg, men for tiden er jeg bare helt på bånn når det gjelder slanking.

Lykke til videre skal du ihvertfall ha! Å det er jo bare en halv kg igjen til målet ditt!

Stor klem Aasalill! =)
c.AuthorAlias Molla😌22. august 2002
Heipådeg!

GRATULERER! Lett overvekt, så herlig! Gleder meg til det blir min tur... *drømme* (6,7 kg igjen, men hvem teller? ;))

Nå er du snart på 60-tallet, og så er det ikke langt til "normalvekt"! Gleder meg på dine vegne, stå på!

Slankeklem fra Molla
🌙71,5 kg

Litt sløvt

Jeg er fremdeles litt sur og lei av varmen og mensen, og har vel sklidd litt ut i matveien. Måltidene er sunne nok, men det har blitt litt mye is og sjokolade innimellom. Dessuten har jeg ikke orka å planlegge lunsjen så nøye, ikke middagen heller. Dermed spiser jeg for lite protein til måltidene. Resultatet er at blodsukkeret blir litt for lavt i perioder, og jeg blir surere og snopsykere. (Ser ut som det står psykere - ja hvorfor ikke!)

På den positive siden har jeg på meg en bukse i dag som har vært litt for stram. Den har sånne lommer med borrelås, og tidligere spratt disse lommene opp hvis jeg bøyde meg, med et skikkelig ritsj! Festlig. Nå har jeg sittet i bil og på kontoret en hel dag, og de er fremdeles på plass! Mer skal det ikke til før jeg er fornøyd med vektnedgangen.

I morgen er det veiedag, og da får vi se hva sløvheten har gjort med meg. Men det verste med sløvheten er jo ikke at jeg ikke blir tynn, men at jeg er sløv. Det er kjipt å være sløv. Hele dette innlegget er sløvt, ser jeg. Brifhtwyo....ggggkssss.. der gikk lufta helt ut av meg, må ha påfyll. Sees i morra!

Ally
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12321. august 2002
Hei!
Det er ikke greit å være sløv. Alt går liksom på tverke. Men hvis den buksa oppfører seg som du sier, så MÅ du jo ha minket litt i kroppen?
Får håpe at sløøøøøøøøøvheten gir seg snart og du blir topp konsentrert igjen...
c.AuthorAlias Beatmik😛21. august 2002
Jada, du kan så si! Søtbehovet er på plass igjen! Settpåmakan!? Prøver å hanke meg inn igjen her, men kjenner jeg har lyst på både is og sjokolade. Den varmen gjør noe med oss! Jeg sliter mest å la isen være. Jeg er fryktelig glad i det, og har jeg først gitt meg selv lov en dag, blir det så lett å gi etter dagen derpå også.... Well, fornuftig mat har jeg inntatt hittil i dag, og håpet er at jeg greier kvelden. Lurer på om jeg skal tvinge meg avgårde på trening i kveld.... hvis jeg ikke er alltfor kokt i denne varmen da. På en eller annen måte må vi jo ut av denne tilstanden - eller hva!?

Det er kjipt å være SLØV!!!

En STOR klem til min parallelle snopsyke frende!
😵71,5 kg

Får ikke sove

Klokka er to på natta og jeg har ligget lys våken i senga i to timer. Tenker bare på leilighetskjøp, har sett drømmestedet på finn.no og er dødsutålmodig etter å komme meg på visning! Har bestemt meg for å kjøpe noe sammen med kjæresten. Tror jeg. Statistikken tilsier at jeg kan forandre mening allerede mens jeg skriver dette. Sukk, hvorfor gjør jeg alt så vanskelig??!?

Synes forresten sidene våre har blitt veldig pene i løpet av de siste timene! Her er det tydelig at Baby og Ken er på hugget! Det eneste som plager meg, er å ha dagboka mi liggende så fullstendig åpen hvis disse sidene blir mer profilert og kjent blant folk flest. Kanskje jeg må gå gjennom alle mine 82 dager på nett og sjekke om noe er for privat til å ligge der.

Tror jeg skal krølle meg opp i sofaen og lese krim nå. Har allerede spist en skive rugsprø med pasté av kalkun og soltørket tomat.
Åja, må tipse om middagen vi laget i går! Marinert kalkunbryst med ost- og fløtegratinert blomkål (a la fedon), og rødvinssaus. KJempegodt! Naturligvis med rødvin til. I dag spiste vi restene, men to nye sauser: appelsin og ingefærsaus, og karrisaus. Ikke samtidig, da. Ble god og mett i dag også, men spiste litt m-kuler og mørk sjokolade på kvelden.

Håper dere sover godt nå, og vel møtt til ny uke når dere leser dette!

Nattaklem fra Ally
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Aasalill😄19. august 2002
Tusen takk for kommentaren din i DB min. Joda, det var veldig mye fornuftig i det du skrev, og jeg takker for ordene. For å oppklare litt mere, for en som ikke var like forståelsesfull som deg, har jeg skrevet mere på siden til Molla.

Håper du fikk sove igjen i natt da... Må stikke nå jeg.

Lykke til videre med slankingen og leilighetskjøp!!

Klem Aasalill!
c.AuthorAlias Beatmik☹️19. august 2002
Du Ally! Sitter her og knoter og prøver å få lagt inn modellbildet mitt fra mvm.com. Men beskjeden lyder; Du kan ikke laste opp bilder større enn 20 KB - hvordan i h... (unnskyld! ..men jeg er litt gretten i dag vettu..) fikk du lasta bildet inn på innlegget ditt i går?
Ble forresten ikke helt ulikt originalen, det bildet.

Svar når du har tid.
c.AuthorAlias Suggar19. august 2002
Ååååå...jeg også vil lage en sånn modell.... Men kan ikke omregningene fra de engelske målene i høyde og vekt. Kan du hjelpe? 166 høy, 73 kg.

Hei og hopp fra Suggar
c.AuthorAlias Beatmik😊19. august 2002
Kjære gode Ally!

Vi er sammen vi er flere kan dette bli noe bedre!? Vel, i alle fall kunne vi liksågodt logget oss inn på Slankere i natt og chattet litt! Jeg er også sur akkurat nå, Ally, er ikke det fint!?;) Men du føler deg kanskje bedre i dag!? Jeg er så glad for at du er her!

Forresten; Modellbildet var lekkert! Om du har litt mer å gå på, er du likevel fin i fasongen! Jeg vil også prøve det der..

Om vi er noe trøtte i dag, satser vi på at det gode kostholdet vårt surfer oss velberget gjennom dagen..

Stor klem til deg, min venninne!

Beatmik
c.AuthorAlias Morgengry😌19. august 2002
Hei på deg Ally.
Du kommer med kloke ord. Tusen takk. Det er bra at du får meg til å tenke litt over ting. Det er viktig. I helgen hadde jeg nesten bestemt meg for å ta frem vekta igjen for å kunne holde meg selv i ørene. Men så kom jeg inn i dagboka mi i dag og leste innlegget ditt. Du har så rett, så rett. Så nå lar jeg den stå til fredag. Da får jeg ta en kikk. Kan ikke la det gå for lenge, for litt innblikk i dette her må jeg ha. Så jeg håper at jeg kan se to-siffret da. Hvis ikke..... Ja, da blir jeg mega-lei meg.

Har også prøvd blomkålen til Fedon. Nam, nam. Det var snakker. Det er fint at man kan spise så god mat når man slanker seg. Gjør livet litt lettere :-)

Ha en fin dag, og lykke til med hus-kjøpet.

Klem fra Morgengry
😌71,5 kg

Modellbilde ble babe

Sjekk dette da, slik ble jeg da jeg plotta inn vekt, høyde og kroppsfasong etc på www.mvm.com, etter tips fra Monica123. Jeg er nok ikke så fin ennå, men kan jo bli det! Fikk ihvertfall veldig lyst på en sånn kjole... Har litt mer lår og mage enn dette, mer pupper også, faktisk. Velvel.
Bilde
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12318. august 2002
Hei!
Dette var et flott bilde! Måtte le da du skrev om remove-knapp. Tenk deg da, hvis det hadde kommet fram DET utstyret? Tenker Ally hadde blitt overrumplet da jeg!! *ler* Det skulle vært lagt inn flere variabler i det programmet på mvm.com synes jeg. Bl.a for slike "vanlige" ting som kulemage, bilringer, ridebukselår osv. Nå er det bare 31 minutter igjen av helga, må utnytte den..... God natt....
c.AuthorAlias Jojoen😃18. august 2002
Jøss, for ei flott dame :-) Er det et bilde av deg selv som er utgangspunktet? Dette var gøy.

Med din vekt mangler det vel ikke så mye på virkeligheten heller tror jeg. Eia var man der.... misunnelig og ler :-)

Takk for hilsener. Jeg har hatt litt dårlig tid denne uka, men kommer sterkere igjen nå. Det er så koselig å følge med mange her.

Du skrev om den vitenskapen.. og ja, jeg leste det også, han snakket varmt om Atkinsdietten. Dette med karbohydrater kontra proteiner og fett, ja det er rart. Og så sier man at vi store alltid leter etter lettvinte løsninger, samtidig med at de liksom vet alt som er å vite. Det er jo så latterlig enkelt. Huff og huff. Jeg er glad det snakkes om og kommer opp i dagen.

Jeg måtte le av dagboka di i går :-) Vet du, jeg hater de forbaskede vingene... hi hi. Og det er en sann plage. Men når elendigheta setter inn så mister jeg ofte en kilo eller to i samme slengen. Så aldri så galt at det ikke er godt for noe.

Ha en kjempefin uke. Prøv en kopp cappuchino, nammm... >

Klem fra Jojoen
Bilde
😵71,5 kg

Folkehøgskoleslanking og sur Ally

Eh...dette høres rart ut, men av og til gir man råd til andre som man selv blir nødt til å tenke over etterpå. Jeg er ihvertfall sånn at jeg tenker mens jeg prater, og her inne former tankene seg mens jeg skriver. Dermed skrev jeg en kommentar til Morgengry her en dag, med tanker som jeg ikke har tenkt ut før. Derfor klipper jeg kommentaren inn her også. Litt usammenhengende siden den ikke akkurat ble kladdet først:

"Til dette du sier med at det er lett å skeie ut når du ikke skal veie deg på lenge: Jeg kom til å tenke på hvordan det var å gå på folkehøgskole(!?). Der ble det vanskelig å gidde å gjøre noe fordi vi ikke fikk karakterer. Jeg var jo alltid en streber, og i norsk skole blir vi lært opp til å jobbe for gode karakterer. Dermed glemte jeg jo alt jeg hadde lært dagen etter en prøve/eksamen. På folkehøgskolen prøvde jeg å finne tilbake til lærelysten, gleden ved å lese en bok eller skrive en tekst uten at noen ba meg om det. Det greide jeg tilslutt. På samme måte blir det med vekta; det kan ta tid å kjenne gleden ved å leve sunt uten at vi oppnår belønning i form av vektnedgang. Det er den indre motivasjonen vi er ute etter, både når det gjelder læring og kosthold.

Man kan selvsagt velge å si at jeg burde hatt karakterer på folkehøgskolen også, for da hadde jeg helt sikkert jobbet hardere. Men man kan ikke gå på skole alltid, og jeg får ikke karakterer på jobben, eller når jeg vasker huset. Derfor var det en nyttig lærdom å finne en annen motivasjon.

På samme måte kan vi ikke veie oss hver dag resten av livet, eller slanke oss til evig tid. Vi må finne en annen motivasjon for å klare oss i det virkelige livet.

Eller hur?"

Jeg lurer på om dette kan være en av årsakene til at det er vanskelig å stabilisere vekta. Da har vi ikke lenger belønninga i form av nye tall hver uke.

Det var ihvertfall en tanke.

I dag er det lørdag, og jeg har mensen. Dermed har det blitt endel sjokolade både i går og i dag. Men det har jeg ikke tenkt å bry meg om, for det er så fryktelig synd på meg når jeg har mensen! Min stakkars kjæreste er ute og kjøper bind til meg nå, med nøye instrukser om Hvis de har Always ultra så er pakken lilla normal til normal plus eller så er det Libresse og da kanskje oransje men det aller viktigste er at jeg slipper de jævla vingene som de absolutt skal sette på alle bind. Hvis han ikke finner frem i bindjungelen så får han ihvertfall et innblikk i industrien. Håper han ikke kommer hjem med Up&Go.

Nei i dag er jeg sur, så det er best å finne sofaen og tv'n med én gang, Dagens høydepunkt blir Kar for sin kilt.

God helg til alle, og min dypeste sympati med alle som lider den månedlige tortur.

Ally
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff😃18. august 2002

Takk for hilsen Ally ! Ja jeg håper virkelig du blir med oss hvis du skulle være i Oslo en tirsdagskveld ! Det kommer du ikke til å angre på ! *ss*

Jeg leste også den kommentaren som du skrev hos Morgengry, og som jeg skrev til henne, jeg tror så absolutt at det er noe i det du sier. Jeg tror også det er viktig at vi fokuserer på å leve sunt, nærmest uavhengig av om det belønnes med vektnedgang. For det er jo hele livsstilen og tankegangen vår vi ønsker å forandre I TILLEGG til vekta. For det hjelper jo ikke å gå ned alt det vi vil ned hvis vi ikke fortsetter den sunne livsstilen etterpå…

Takk for kloke ord Ally ! Og lykke til videre. Kikker innom iblant !

Klem fra NasseNøff
c.AuthorAlias hypomania😃17. august 2002
Hei og takk for trøstende ord i dagboka...
Nei det er jammen ikke lett å gjøre det slutt, men som du sa- det gir en livserfaring! Og du har helt rett i at forholdet har gitt meg mye.

Du er heldig som har funnet Mannen i ditt liv! Håper jeg blir like heldig...

Ellers må jeg bare si at du er flink på slankefronten! Stå på.. Ekstra hardt når mensen strå på. Er som om sjokoladen og isen roper på en da... Jaja... Takk gud for epler! ( eller lakryl pastiller...)

Klem fra hypomania
71,5 kg

Renessanse for buksebeltet

Jeg har dessverre veid meg i dag også, det skulle jeg jo ikke gjøre! Var nok litt misfornøyd med resultatet i går, og ville se om det så bedre ut i dag.... Men det gjorde det ikke, fremdeles 71,5. Men det er jo det minste jeg har veid i år! Skal absolutt være fornøyd med det da Ally, skjerp deg!

I går skjerpet jeg meg litt siden jeg oppdaget et jeg har spist (ur)hvete de siste dagene, dvs speltmel. Så da var det tilbake til følgende meny:

Frokost:
1 egg
1 skive rugbrød
litt chicken curry salat (med majones)

Lunsj:
1 egg
1 skive rugbrød
litt chicken tandoori salat (med majones)

Middag:
Salat med egg, andebryst og masse grønnsaker.

Ble litt dehydrert utover dagen fordi vi satt mye i bilen i varmen og hadde ikke med vann. Var derfor slapp da jeg kom hjem, og la meg tidlig (etter å ha slukt over 1 liter vann...)

Tok på meg ei bukse idag, som jeg ikke har brukt på lenge. Det er så rart når man har sånn kropp som min, for den virket ikke vid på magen eller over baken, men bak på ryggen! Der står den rett ut, og det ser helt idiotisk ut! Måtte ta på belte i dag, og det er lenge siden sist. Jeg tror alle 3,5 kiloene har forsvunnet fra magen, og det er helt greit.

Nå skal jeg IKKE veie meg før neste torsdag! Kjenner jeg fort blir opphengt.

God helg til alle sammen!

Ally
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite17. august 2002
Hei atter en gang.

Ang. det å miste anonymiteten din, forstår jeg deg godt, men vil også at du leser det med intigritet. Vi er så mange med samme bakgrunn som da vil kunne møte hverandre. Men dette er jo et individuelt valg, og det er så herlig med valg, ikke sant. Men du har jo en del tid ennå til å avgjøre dette på da.

Klem Nite
c.AuthorAlias nite16. august 2002
Hei Ally.
Du, jeg leste morgengry sitt innlegg og måtte jo erkjenne for meg selv at hun hadde mye i sitt utsagn om dette med å kunne "skeie litt ut" fordi det er jo så lenge til man skal veie seg.
Men så leste jeg ditt fantistiske innlegg til henne, og nå har jeg fått litt av hvert å tenke på. Dette var kjempefint innlegg, og ord til ettertanke.
Du må ha en fortreffelig helg.

Klem Nite
c.AuthorAlias Beatmik😌16. august 2002
Det er viktig å drikke MASSE vann om dagen. Jeg merker hvor fort jeg blir dehydrert hvis jeg ikke tilfører kroppen væske jevnt og trutt nå som det er så varmt. Jeg blir fort fristet til å ta en is i varmen, men holder lystene i sjakk med vannflaska.

Proteinpulveret jeg bruker er Herbalife proteindrikk. Hadde stående fra før, og på deklarasjonen bak står det; Pr porsjon 26 gr (når 2 ss pulver blandes med 2 1/2 dl lett- eller skummetmelk) er det 17,3 g protein og 21,4 g karbohydrat. Jeg halverer porsjonen - 1 dl skummetmelk til 1 vanlig spiseskje pulver. Har ikke sammenlignet med andre proteindrikker, så jeg vet ikke om Herbalife sin er gunstigst, men jeg bruker det jeg har enn så lenge... Er litt usikker på om det gir litt for mange kcal - men jeg er mest opptatt av balansen i måltidet akkurat nå. Kommer til å bruke pulveret litt når jeg mangler andre alternativer, så får tiden vise... Skal se hva Monica123 bruker, evt spørre henne.

Menyen din for i går ser aldeles flott ut. Blir du sulten om kvelden?

God helg til deg også, min venn :)

Beatmik
c.AuthorAlias Morgengry😃16. august 2002
Hei.
Ja spelt er hvete. Synd jeg ikke så at du lurte på det ellers så skulle jeg ha fortalt deg det. Er det noe du lurer på om det er hvete i så bare spør meg. Dette har jeg god oversikt over (har jo cøliaki).

Jeg må si jeg lengter etter vekta, men vet at den har ikke noe bra å tilføre meg. Men det er litt rart å slanke seg og ikke ha noe som "holder en i ørene". Får se til neste helg om jeg lurer meg oppå den. Det er jo gøy å følge med på kiloene bare man ikke blir besatt (sånn som jeg var).

Så gøy at buksa har blitt vid i livet. Jeg har også en sånn kropp at den blir vid bak. Det er fordi jeg har så svai i ryggen.

Ha en god helg.

Klme fra Morgengry
c.AuthorAlias Nefele😄16. august 2002
Hei Ally,
Her går det framover ser jeg! Kjempebra. Virker som du har funnet et kosthold som passer for deg? Håper det har gunstig innvirkning på helsa di også!

Jeg har fortsatt pause. Har begynt å stramme inn litt på kostholdet, men noen slanking er det ikke snakk om enda. Motivasjonen glimrer fortsatt med sitt fravær. Jeg er livredd for å havne i slankefella igjen, og jeg merker at det hindrer meg i å starte opp igjen. Ja ja, vekta er stabil, så det er ingen krise.

Ha en strålende helg!

Nefele
Bilde
😛71,5 kg

Spelt-misforståelsen

Altså, man skal jo ikke være misfornøyd med en halv kilo på en uke. Det er jo greit det. Men jeg lurer på om det hadde sett bedre ut dersom jeg ikke hadde innbilt meg at speltbrød var tingen. Kjøpte et sånt på helsekost her en dag, og mente jeg hadde lest hos fedon at det var et bra alternativ til hvetemel. Men det ER jo hvetemel! Litt mer økologisk og sunt, men med like høy GI. Har spist endel av det de siste dagene.

Det er mye annet jeg kan stramme inn på også, dersom jeg vil gå ned raskere. Men det er det ikke helt sikkert at jeg vil, vi får se.

Litt kjipt at kjæresten, som har spist både hvetemel, pastasalat og nugatti i det siste, har gått ned ett kilo. Men han trener jo mer. Mulig jeg skal begynne å bevege meg mer denne uka.

Som sagt, jeg har mye å gå på!

Samtidig bruker hjernen min sikkert masse kalorier på å gruble på hvorvidt jeg skal kjøpe meg leilighet, evt. om vi skal kjøpe sammen. Skjønner ikke hvordan jeg skal finne ut av det!

I dag er det rugbrød og egg til lunsj på meg. Ikke mer spelt!

Ally
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Beatmik❤️15. august 2002
Ohoi der! Slakk av litt da, hva er dette for slags tempo!?;) Hadde gått ned litt til i dag jeg da! Tjoho! Ser et nytt tall hos deg i dag ja, og jeg blir glad når jeg ser det jeg også! Hurra for oss - vi er jammen heldige som har funnet frem til dette utrolig gode kostholdet. Spennende blir det å se om vi fortsatt tar av! La oss trimme litt også, så blir dette bra saker! Gåturer er fint. Eller kanskje svømming nå i sommervarmen?

Ha en aldeles strålende kjempefin torsdag, Ally! Kommende helg kommer til å gå så greit!

Varm hilsen fra Beatmik
(Er det varmt hos deg i dag også?)
c.AuthorAlias Pernilla😉15. august 2002
Takk for forståelsen for glippen min,, hadde ikke særlig forståelse for den selv nemlig.....
Er det ikke irriternede hvor fort gutter tar av i forhold til jenter, eller hvor mye de kan spise uten å legge på seg. Samboeren min har sistenevnte fordel ,og det er rimelig bittert når jeg er på slankern,,, men men, nå er det iallfall konkurranse, så da er det bare å kjempe med!

ha det godt så lenge da.!
😐72,0 kg

Dongeri sucks

Ser det er mange av dere som ikke tør vise dere frem på stranda i sommer. Det er jo forferdelig leit, og viser hvor mye vi går glipp av når vi er, eller opplever oss som overvektige. Det er jo selvsagt også godt å se at jeg ikke er alene om å ha det sånn. I mange år gikk jeg ikke på stranda i det hele tatt, solte meg bare en sjelden gang på verandaen med masse tepper liksom hengende til tørk på rekkverket - ellers KUNNE jo noen tenkes å se meg... Ikke rart jeg har lite pigment nå. Fremdeles må jeg kvinne meg opp for å gjøre det, men det blir lettere etterhvert. Heldigvis fins det strender der folk ikke bare er kjempetynne, det var verre da jeg var tenåring og gikk på fjortis-strender.

Vel, jeg synes vi fortjener å innta strendene før eller senere, og håper at vi alle har det bedre med oss selv neste sommer!

Forøvrig la jeg merke til en rar ting i går. Jeg spiste havregrøt til frokost som vanlig, og det pleier å holde bra til lunsj. Men i går romlet det i magen like etter at jeg kom på jobb. Kan det være fordi jeg tok en tyggis?!?

Føler ikke at jeg har gått ned noe denne uka. Prøvde dongeribuksa mi i går, den som sprakk i vinter.... Den var fremdeles ulidelig trang. Men jeg veide jo fem kilo mindre enn nå da jeg kjøpte den, så det er vel ike rart. Pussig hvordan jeg forventer å bli tynn og fin med det samme jeg begynner å ta av. Jaja.

God dag?!?

Ally
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Pernilla13. august 2002
Da er det klart for ny -5 konkurranse i 70-kg klassen, førstkommende torsdag, og hvis du ønsker å være med, så meld deg på hos meg innen torsdag, og gjør deg klar til å ta av noen kg med massevis av inspirasjon!!!!!!

Pernilla
c.AuthorAlias Morgengry😃13. august 2002
Hei, Ally.
En ting jeg har funnet ut er at hvis jeg tar en tyggis så blir jeg kjempesulten. Fint å ta en hvis man har overspist for det letter litt på trykket. Når du tygger tyggegummi så forbreder du magen på at den skal få mat. Ikke så lurt når man er på slanker'n.
Jeg og sliter med at jeg vil bli tynn med en gang jeg ser at vekten går nedover. Det var lurt av meg å sette den bort. Nå går det sin gang uten at vekten skal henge over meg å ødelegge gleder over de fremskrittene jeg har. Har tatt målene mine i går og skal sjekke de med jevne mellomrom. Så lenge jeg spiser sundt og trener så er jo det en fremgang i seg selv.

Dette klarer du, Ally. Sammen er vi sterke.

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias augustina13. august 2002
God morgen,

Jeg har tyggis overalt, på jobben og hjemme. Tygget alltid! Sjekket innholdet i forrige uke, og det var ikke lite kullhydrater i et bit! Dette kan jo være grunnen til sultfølelsen din?
Lykke til videre!
😊72,0 kg

Badekjærtegn

Å bade er som å bli kjærtegnet av vannet, det omslutter hele kroppen min og stryker på meg uansett hvordan jeg ser ut. Solen hvisker oppmuntrende og trekker meg ut av skallet av skam, avsky og sorg. Livet skal nytes, sola og sjøen er her for alle!
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi❤️12. august 2002
Nydelige ord.....skulle bare ønske jeg fant en strand eller et svaberg langt fra folk, så jeg kunne nyte vannet og solen ...

Takker for nydelig stemning!
Sussi
Bilde
c.AuthorAlias Morgengry😉12. august 2002
Takk for oppmuntrende ord i dagboka mi. Nå har jeg satt bort vekten for en stund.
For noen vakkre ord du skriver. Varmer meg i hjertet.....

Stå på Ally! Dette skal vi klare. Det er ikke bare kiloene man slåss mot, men også psyken.

Ha en god dag!
c.AuthorAlias augusta❤️10. august 2002
Kjære Ally!

Takk for kjempekoselig kommentar i dagboka min!

Vet du? - de fine tanker, du gir uttrykk for her. Fikk meg plutselig til å tenke på dette igjen - for første gang i mange år:

JEG begynner å se denne muligheten også! Jeg kan komme til å springe ut i bølgene igjen.

Hadde egentlig bare gitt opp denne tanken - TAKK for de ord, kjære Venn!

Lykke til videre og riktig god helg,
Din Augusta
c.AuthorAlias Jojoen😃10. august 2002
Hei Ally :-)

Å, det var fint skrevet.. og høres så deilig ut. Neste år lover Eks-Jojoen å hoppe i vannet og nyte sommeren :-)

Ha en deilig helg med masse nytelse.

Klem fra Jojoen
c.AuthorAlias iset😌10. august 2002
heisann:)

ååå gi meg litt av den der tankegangen er du snill:) har ikke vært på stranda i hele sommer (til tross for syden temperaturer, iallefall her i Stavanger). tør ikke gå i bikini:( men jeg vil ikke ha en slik sommer til. nå er det slutt!

ha en flott dag i morgen:)

klemmer fra Iset
c.AuthorAlias Monica1239. august 2002
Hei!
Takk for kommentar.
Fine ord du skriver i dagboka di!! Slik burde vi alle tenke.
Jeg trimmer på ergometersykkel, eller jeg er ute og går. Det er ikke noe treningsstudio el. her jeg bor. Hadde det vært det hadde jeg nok prøvd det også. Men ergometersykkel fungerer fint. Da får jeg trimmet, passet barna og sett på TV/ hørt radio samtidig! Genialt ja.
Go helg!
😄72,0 kg

<--------- Usannsynlig moro!

Hvor har de to kiloene blitt av?? Dette var utrolig artig! Kjæresten min har også gått ned over ett kilo, selv om han spiser mer brød og pasta og sånt. Jeg har jo spist godt, så jeg føler ikke at jeg har savnet noe. Tvert imot har jeg spist mye bedre mat nå. I går fant jeg på en helt ny løsning, woka litt blomkål, broccoli, paprika og løk, og heiv tunfisk oppi. Så tok jeg en stor spiseskje pesto over det hele - kjempegodt!

Jeg har også spist sjokolade innimellom - litt m-kuler eller 70 % kakao-sjokolader. Og jeg har ikke trent.

Vel, de første kiloene er jo alltid lette å ta av, så jeg tar forbehold om fortsettelsen. Har ingen tidsmessige mål, men vil ned to kilo til i første omgang. Egentlig får vekten bare kjøre sitt eget løp nå, mens jeg fortsetter å lære meg mitt nye kosthold.

Deilig dag!

Ally
9 i heiagjengen
c.AuthorAlias Eterna😉9. august 2002
Hei igjen!!

Det var da sært så mange svar du har fått fra meg. Det må være en eller annen datafeil her. Takk for din kommentar i min dagbok. Veldig hyggelig å kunne komunisere på denne måten.

Ja, jeg har kuttet ut sukker. De er ikke noe problem. Sukker i ren form vet man jo når man får, men i halvfabrikata osv. må man lese på pakken eller ikke spise halvfabrikata. Jeg lager all mat selv bortsett fra brødet. Det kjøper jeg ferdig og det inneholder hverken sukker eller hvetemel. Måtte virkelig tenke etter om jeg får i meg noe med sukker i. Og jeg snakker om vanlig rørsukker eller glukose. Nei, jeg kommer ikke på noe. Derimot spiser jeg litt frukt hver dag, ca. ett eple eller en fersken el. Det er fruktsukker og har ikke samme virkning som rørsukker. Har også kjøpt en kilo fruktose på helsekosten som jeg bruker til helt spesielle ting. (var dyrt, 90,- pr. kilo) F.eks. baker jeg kake bestående av bare nøtter, egg, bakepulver og fruktose. Nydelig for alle som tåler nøtter vel og merke. Dette blir kun til spesielle anledninger.

Når det gjelder bryllup og andre festdager gjør jeg noen små unntak for ikke å skille meg ut eller fornærme vertskapet. Det er utrolig lite nei mat man behøver å forsyne seg av for at alt skal se normalt ut. Tross alt er det det daglige som teller.

Synes du det er vanskelig å holde seg unna sukker? Hva spiser du da til vanlig? Jeg tror du vil oppdage at det ikke er noe problem dersom du er litt bevist på det. Min eldste sønn har diabetes 1 og har holdt seg unna sukker siden han var liten guttunge. Det går så gret så.

Gleder meg til ditt neste innlegg for å se hvordan det går meg deg. Ønsker deg en god helg og gled deg over din fine framgang. Eterna
c.AuthorAlias Bonita❤️9. august 2002
Gurimalla, så flink du har vært i sommer!!!
Er det denne GI-maten, eller er det generell motivasjon og viljestyrke?
Uansett, du imponerer, jeg vil også, jeg vil, jeg vil..
God helg, Ally,
klem fra Bonita ;-)
c.AuthorAlias Beatmik😄8. august 2002
GRATTIS, Ally - kjempemorro!!!
Jeg er hjemme igjen etter noen aldeles deilige campingliv-dager i dette strålende sommerværet, og hva er det første jeg gjør?? Kaster meg over dagboka!
Jeg kommer etter, Ally, må bare få alle turene unna først, og strukturere dagene bedre..(vanskelig når en ikke er hjemme..)

Dette fortsetter vi med, du!

Beate
c.AuthorAlias Eterna❤️8. august 2002
Jammen kommer resultatene fort. Gratulerer du har vært kjempeflink. Tror kroppen din setter pris på den kosten du gir den nå. Håper humøret og formen er på topp og da skulle livet være herlig å leve.

Ser du lurer på om jeg har hatt det vanskelig ved å gå ned kiloene mine. Nei, ikke i det hele tatt. Jeg har derimot ikke følt meg bedre på mange år. Det har jo tatt sin tid, men er verd alle anstrengelsene ved å lære hvordan jeg skal legge om kostholdet. I dag er det nøyaktig fem måneder siden jeg startet opp på mitt nye liv og det har gitt meg utrolig mye energi og ikke minst minus 13,2 kilo. I sommer har det nesten stått stille og jeg merker at jeg er ved en terskel hvor jeg sannsynligvis må legge om stilen litt mer mot slanking. Fram til nå har jeg ikke følelsen av å være på slankekur, men har alltid vært mett og fornøyd og ikke følt noen form for ubehag.

Ønsker deg fortsatt lykke til og jeg er sikker på at du vil merke stor forskjell i ennå lang tid framover før det naturlig stopper opp. Klem fra Eterna
c.AuthorAlias Eterna❤️8. august 2002
Jammen kommer resultatene fort. Gratulerer du har vært kjempeflink. Tror kroppen din setter pris på den kosten du gir den nå. Håper humøret og formen er på topp og da skulle livet være herlig å leve.

Ser du lurer på om jeg har hatt det vanskelig ved å gå ned kiloene mine. Nei, ikke i det hele tatt. Jeg har derimot ikke følt meg bedre på mange år. Det har jo tatt sin tid, men er verd alle anstrengelsene ved å lære hvordan jeg skal legge om kostholdet. I dag er det nøyaktig fem måneder siden jeg startet opp på mitt nye liv og det har gitt meg utrolig mye energi og ikke minst minus 13,2 kilo. I sommer har det nesten stått stille og jeg merker at jeg er ved en terskel hvor jeg sannsynligvis må legge om stilen litt mer mot slanking. Fram til nå har jeg ikke følelsen av å være på slankekur, men har alltid vært mett og fornøyd og ikke følt noen form for ubehag.

Ønsker deg fortsatt lykke til og jeg er sikker på at du vil merke stor forskjell i ennå lang tid framover før det naturlig stopper opp. Klem fra Eterna
c.AuthorAlias Eterna❤️8. august 2002
Jammen kommer resultatene fort. Gratulerer du har vært kjempeflink. Tror kroppen din setter pris på den kosten du gir den nå. Håper humøret og formen er på topp og da skulle livet være herlig å leve.

Ser du lurer på om jeg har hatt det vanskelig ved å gå ned kiloene mine. Nei, ikke i det hele tatt. Jeg har derimot ikke følt meg bedre på mange år. Det har jo tatt sin tid, men er verd alle anstrengelsene ved å lære hvordan jeg skal legge om kostholdet. I dag er det nøyaktig fem måneder siden jeg startet opp på mitt nye liv og det har gitt meg utrolig mye energi og ikke minst minus 13,2 kilo. I sommer har det nesten stått stille og jeg merker at jeg er ved en terskel hvor jeg sannsynligvis må legge om stilen litt mer mot slanking. Fram til nå har jeg ikke følelsen av å være på slankekur, men har alltid vært mett og fornøyd og ikke følt noen form for ubehag.

Ønsker deg fortsatt lykke til og jeg er sikker på at du vil merke stor forskjell i ennå lang tid framover før det naturlig stopper opp. Klem fra Eterna
c.AuthorAlias Monica1238. august 2002
WOW!! Det var litt av en nedgang!! Grattis. Måtte det forsette slik... Får du kjøpt 70% kakaosjokolader i "vanlige" butikker eller? Tror jeg må prøve det jeg også.
c.AuthorAlias Morgengry😌8. august 2002
Gratulerer med vektnedgangen. Det har du fortjent. Synes du har en veldig fin holdning til vekta. Jeg skal sette bort min for en stund for den styrer helt livet mitt.

Ha det bra
c.AuthorAlias augustina😄8. august 2002
Hei på deg!

Å så gøy det må være når kiloen renner av! Men du er sikkert flink også, så hvert gram off er nok velfortjent!
Følger med deg!

hilsen Augustina
😌74,0 kg

På hugget

Jeg føler meg stort sett i knallform, har hatt et par turbodager der jeg har fått gjort mye både på jobb og hjemme. Lagde eggerøre til frokost idag, og tok med restene som lunsjmat med et knekkebrød til. Har ingen problemer med å spise ordentlig frokost og lunsj hver dag!

Foruten at jeg spiser mer riktig mat enn før, føler jeg at det er lettere å holde måltidene. Dvs jeg spiser minst fire måltider om dagen, og ingenting i mellom. I dag har jeg på meg en kjole som jeg ikke har brukt på lenge, fordi den kjentes litt for stappa. Den føles ihvertfall litt løsere i dag, så jeg tror det går bra. Blir spennende med veiedag i morgen - hvis jeg ikke har gått ned noenting får jeg heller vurdere om jeg må endre flere kostvaner.

Ellers må jeg si at jeg ikke vet hvordan jeg skal reagere når jeg ser unge jenter her inne som kjører kroppen sin hardt både mht mat og trening for å bli tynne. Blir forbanna, samtidig som jeg kjenner meg igjen selv. Denne forbaska fokusen på at man er "flink" når man nekter seg selv mat og tyner seg avgårde i joggeløypa. Hvor kommer dette nærmest masochistiske (skrives det sånn?) idealet fra? Jeg hadde en klassevenninne som satt og skrøt av at hun kunne stå opp midt på natta og jogge i Nordmarka. Hun forventet seg applaus, men dessverre sa min skarpe tunge rett ut at dette kalles tvangstanker. Den metoden hjalp selvsagt ikke, hun ble bare forvirret og sikkert lei seg. Så hva gjør man?

Glad jeg er ute av den sirkelen selv!

Ally
😃74,0 kg

Sol og mindre mage

Det er så fint vær her at jeg stormjobber for å komme meg ut og på stranda. Men status er at jeg spiser godt men riktig fortsatt, og at både jeg og kjæresten ser at magen min har blitt mindre! Jeg har altså våget meg til litt bikini-liv igjen, driter i det og legger meg ned og nyyyyter sola! Kjølebag er tingen for å få med seg riktig mat. Jeg har tatt med meg rugbrød og kokt egg, tubeost eller cottage cheese. En grillet kylling har også funnet veien til min sekk og mage, servert kun med cottage cheese på. Mens de andre griller og stapper i seg og barna pølsebrød, kjeks og godteri (ikke rart de må hjem tidlig), spiser jeg og min kjære ett måltid og drikker ellers vann. Godt er det også, selv om jeg ALLTID får lyst på potetgull og salte kjeks når det er sol. Fikk lyst på det nå også, men det var ingen kiosker i nærheten...

Ser at noen mener jeg spiser for mye og trener for lite... Vel, det kommer an på hvor opptatt jeg er av å slanke meg fort. Jeg skal selvsagt begynne å trene igjen når helsa tillater det, men foreløpig svømmer jeg bare litt i sjøen. Så får vi se på vekta på torsdag om kostholdet er for fett eller ikke. Men så lenge jeg går ned er det greit, jeg har det ikke travelt. Kalorier nekter jeg å forholde meg til.

Tror jeg går ut i sola nå! Ha det fint alle sammen!

Ally - i kroppsnær topp med stropper...
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica1237. august 2002
Så fint at du får det "nye" kostholdet til å fungere. Det var godt å høre at det ikke er bare jeg som skeier ut iblant. Ikke så dumt med M kanskje nei. Får prøve det neste gang.

Jeg synes du har en fin innstilling til slanking. Gud, hvor kjedelig det måtte være å veie og måle og telle kalorier hele tiden. Kan da ikke være noen som orker det i det lange løp?! Så lenge vekta går nedover er du jo på rett vei, hvis det er det du vil. Lykke til.
c.AuthorAlias Morgengry😌7. august 2002
Hei på deg, Ally
Så fint å høre at du har det så bra om dagen. Er det ikke deilig å vite at man spiser riktig og at kroppen minker. Da har man det så godt med seg selv. Jeg synes du har en sunn holdning til maten din og vekta. Så lenge du går nedover så er det jo greit. Jeg og må begynne å tenke slik. Har vært altfor opphengt i vekta og veiet meg hver dag. Det er ikke bra for psyken. Nå blir det kun en gang i uken, maks. Jeg har jo beregnet nesten et år på slankingen så jeg har ikke noe hastverk. Så hvorfor stresser jeg da???

Jeg teller heller ikke kalorier. Man må prøve å få et naturlig forhold til maten, og da tror jeg man bør unngå å telle kalorier. Men det passer nok for noen. Vi er jo alle forskjellige og forskjellige opplegger passer for oss. Man må finne det som passer for en selv.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.