← Alle dagbøker
Alina
50 år165 cm15 innlegg
2002
0 følgere
Start94,0 kg
Sist85,0 kg
Endring−9,0 kg
BMI nå31,2
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Bedre og bedre.......
Hei igjen
Har ikke hatt mulighet til å komme inn her så ofte pga mine vanskelige pc der hjemme... Men...nå er jeg 85 kg!! Og kjempeglad for dettte! Det går meget bra for tiden, har begynt å jogge litt i tillegg når jeg er ute å går!
Jeg har gått ned 20kg nå, det er virkelig fantastisk...
Og når JEG har greid dette, så vet jeg alle kan!
Men det er ikke over enda....
Klem...
Endelig nedover igjen....
De siste ukene eller skal jeg si måneden synes det har gått litt trått. Føler meg tilbake i "form" nå med sunn mat igjen og gåturer. Vekten er nå 88 kilo..... Og......denne gangen....denne uken skal jeg jaggu gå ned en kilo til. Neste søndag skal vekten vise 87 kilo!
Klem Alina:-))
Hmmmm
Har dessverre ikke fått vært så mye inne her i det siste.
Har hatt mye besøk og vært på tur.... Og det har vel ikke gått så veldig bra... Ikke kjempesprekk, men det har blitt litt mer her og der... Og det har vel gjort sitt for at vekten har stagnert. Samt har hatt noen sykedager, så fikk ikke trent heller..
Men er back in buisness nå...... Og skal være på 88kg søndag.....krysser fingrene for det....
Klem fra meg
YIPPY....ALDRI MER 90 TALLET!!
Gikk på vekten nå.....og ja......den har gått ned fra det evvinnelige 90 tallet.... Begynte å lure om jeg noen gang ville komme ned på 80 tallet. NÅ HAR JEG KOMMET DIT! Jeg er på 80tallet....89 riktignok, men allikevel.. Det er skjønt, føles fantastisk. Jeg skal aldri aldri mer opp!
Klem fra en i øyeblikket lykkelig Alina:-)))
Ikke bra......?
Veiedagen søndag viste ingen nedgang.....heller ikke noe i dag...jeg kommer meg ikke ned fra 90 kg....
Hadde jeg enda forstått det... Ok, det har vært noen ekstra kjeks, et lite stykke kake på min bursdag... Men i ukene før, så har det vært mer og jeg har gått ned en kilo. Jeg passer meget gått på å ikke spise for mye, tar minst mulig. Men ingen nedgang... Det er meget frustrerende med tanke på at jeg ALDRI så langt i år har trent så mye som sist uke. Har gått 3 timers turer hver dag, jeg har aldri hatt slike lårmuskler før. Men nedgang.....nei da.......
Jeg er såå lei av å være på 90 tallet.... Føler meg ikke "der". Men det får jeg jo bekreftet.....
Jeg må komme meg ned på 89 snart......
Sukk og klem.....
Veiedag......
....90 kg.... Jeg greide det! Tross BESØK! Så deilig! Jeg merker det også nå for første gang at kroppen føles mindre..
Mindre enn 105 kg.... Jeg stopper selvsagt ikke her...
YIPPY!!!!
Da er det bare å ta fatt på en ny uke.... En ny uke hvor jeg vil ende opp på 80-tallet..... Det er lenge siden sist det.
Dette er en virkelig fantastik følelse!
Klem fra lille store meg....
Besøk besøk og besøk...
Det er ikke alltid så lett å spise sunt og få trent nok når en har besøk. Men denne uken har det likevel gått bra. Ok, det har nok blitt litt mer usunn mat, men absolutt godtatt. Tror ikke nedgangen blir kjempestor til søndag, men nedgang..det blir det. Hvis ikke blir jeg overrasket.
Det føles godt å greie å si nei. Det føles godt å spise sunt...og...det er faktisk godt å spise sunt...
Spent på vekten søndag....
Klem Alina
Nedgang iallefall.....
Søndag er veiedag... Spent som bare det.. Men jeg hadde gått ned..til tross for slit siste uke...en halv kilo. Målet mitt er minst en kg per uke, men det er allikevel ok denne uken..
Jeg var redd jeg ikke kom til å gå ned. 91.5 kilo føles likevel godt...det går nedover......til og med i motgang...YIPPY!
Jeg er nå godt motivert for en ny uke.. Utfordringene blir ikke mindre der med enda mer besøk. Må få prøve å få tid til mine gåturer!
Så neste søndag....da...er målet å være 90kilo.....
Klem fra meg...
Tja tja
En uke til har nesten gått. Det har vel ikke gått akkurat som det burde. Det har vel ikke vært noen stor sprekk..men det har blitt litt ekstra denne uken. Pølse med brød til lunsj i går..pluss litt potetgull... Samt disse dumme nutrlilettbarene... Vel, jeg lærte da leksa der...no more!
Ellers har jeg vært flink å gått mye. Tror allikevel ikke vekten vil vise noen nedgang denne gangen. Jeg har også besøk igjen..og vil få mer besøk fra mandag. Får stå på krava da!
Jeg merker forøvrig at klærne henger og slenger
er rundt meg.... Ser ut som en slarsk....men for en deilig følelse det er;-)
Veiedag er i morgen... vi får ser hva vekten ender på...
Klem Alina
Sakte......men sikkert?
Jeg er vel ikke kjent for å ha veldig mye tålmodighet...
I går kjentes det ut som at dette....går for sent. I dag slo det meg, at jeg var 96kg 1 juni. Nå, 25 dager senere er jeg 92.
Det er ikke så værst er det vel?
MEN..... Er det noe som heter å overspise sunn mat? Hm... vet ikke om det var helt det som har skjedd nå... I går kjøpte jeg inn slik nutrilett bar, solbær og peanøtt. Har prøvd sjokolade en gang før, den var grusom! Men disse var god.. Så god at det ble to....ved siden av middag og to ved siden av kveldsmaten i går. Vel, spiste to bagels til middag, så det var vel ikke såå fetende.. (unnskyldningene kommer her...) De var så gode.... Og i dag.....Jeg har nettopp spist middag...kylling og pasa....med to nutrlilettbarer!!!!!! De sier en til hvert måltid.... Men greide ikke slutte....
Tror det kan bli hardt å nå mitt mål denne uken om å miste en kilo.. Vil så gjerne ende på 91 til søndag!!
Jeg har gått lange turer da.. I går, til og fra jobb (30 min hver veg) og en 45 min da jeg kom hjem. Samme i dag....skal ut en tur snart og gå... Men nå skal jeg gå....minst en time.....burde gått fire!!!!
Nei da....Dagens moral er nok....ikke kjøpe noe nutrilettbar...måltidserstatning.... Funker ikke for meg!
Alina:-)
Tid for vekta..
Helgen med besøket gikk meget bra... Var ute å spiste på lørdag. Bestilte en kalorifattig rett som smakte helt fantastisk! Har også fått gått en lang tur i går.
Jeg veier meg kun en gang i uka, søndager. Jeg har gått ned!! Yippy!!! Til tross for en uke med grillparty på jobben og besøk her hjemme! Det er faktisk mulig! Nå skal jeg ut og gå meg en kjempelang tur her, kose meg videre:-)
Det føles bra det her...
Klem fra meg....
Grilling og kos....
Jeg var ute med jobben i går.. Grilling og vin og øl... Synes jeg greide meg bra. Det ble tre bamsemums.. men ellers ok. Holde meg unna alkoholen. Og koste meg med krabbe og reker.
Slike dager har en lov til litt ekstra, er det ikke så? Men det ble faktisk bare litt:-)
Denne helgen har jeg besøk... Det er alltids vanskeligere da. Spesielt når de jeg har besøk av ikke spiser spesielt sunt.. Men jeg er verten....så skal kjøpe inn mye sunn og god mat i dag! Jeg må lære meg å håndtere slike situasjoner... Tørre å si nei til fete retter og snacks... Skal se på denne helga som en utfording... Jeg skal greie å spise sunt tross besøk!
Ha en god helg der ute:-)
Alina
En mye bedre dag....
I dag har det gått veldig fint. Gått meg lang tur, spist sunt og virkelig opptimistisk med tanke på at vekten vil fortsette nedover. Gleder meg mye til å si bye bye til 90 tallet....
Ikke lenge igjen nå... Det er ikke lett å forandre livsstilen. Etter så mange år. Men jeg er virkelig på veg. Og etter bare noen dager her merker jeg hvor mye støtten fra alle her gjør for meg. Samt hvor inspirert jeg blir av å lese om så mange andre som gjør det helt fantastisk!!!! Sammen er vi sterke:-)
Ikke alltid så lett nei.....
Hei igjen....
Alt i alt en ok dag...må vel si det....
Men jeg er ikke fornøyd.. Jeg går med lange turer hver dag...men ikke i dag.... Jeg spiste også en bolle og hadde et glass brus....ikke bra..! Jeg vet det... Så samvittigheten er der....Jeg gikk på jobb som alltid da vel og merke...det er jo en halvtimes tur hver veg... Men jeg kan bedre enn dette, jeg vet bedre enn å stikke innom bakern etter en bolle! OK....det kunne vært langt værre....still.... Jeg var så sliten etter jobben....sovnet....og da var den kvelden ødelagt....
Hm.....jeg får komme mye sterkere tilbake imorgen....
Nattaklem fra meg....
Et nytt liv....
Vel...om ikke et nytt liv, så et liv med mer livskvalitet...
Det er det jeg håper på.....det er det jeg føler jeg har fått.
Jeg var 105kg sist jul.... Er nå nede i 93.. Og jeg skal lengre ned.... Med god hjelp fra dere her:-)
Høsttreffet i Oktober
Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.
Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.
I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.
Derfor:
For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.
Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.
Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.
Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.
Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.
Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.
Hilsen nite
Du er kjempeflink. Dette var gøy.
Ønsker deg lykke til videre :-)
Klem fra Jojoen
Gratulerer med -20!!!!!
Jeg synes også det er deilig å føle at kroppen faktisk har lyst til å bevege seg litt mer når jeg er ute og går. Ikke lenger slepe bena etter seg, men faktisk gå på litt ekstra og kjenne kroppen jobbe! Det er en ganske ny følelse for meg ihvertfall, og helt vidunderlig!
Nå retter vi blikket mot 7-tallet og står på, ikke sant?
Slankeklem fra Molla
du er kjempe flink. 20KG!!!!!!!
Vi skal nok klare å få hverandre nedover 80 tallet. Men nå har du et forsprang. Full skjerpings her nå.**ss** ler
Kjempeklem fra ABBA