← Alle dagbøker
diarist.Alias

Alijana

42 år172 cm20 innlegg 2002 0 følgere

Start67,1 kg
Sist63,9 kg
Endring−3,2 kg
BMI nå21,6
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
6. april 200223. august 2002
😉63,9 kg

Back to school...

Ja, da var første skoleuke over, og jeg er hjemme på besøk. Bor på hybel i ukene, og har hverken internett eller vekt der. Var veldig vanskelig å venne seg av med å veie seg hver dag, fikk nesten abstinenser, jeg! :) Følte på en måte at jeg ikke hadde kontroll over hvor mye jeg veide, innbilte meg at jeg hadde lagt på meg kjempemye, og mistet nesten inspirasjonen. Kjenner at jeg savner å ha vært her inne og kunne fortelle hvordan jeg har det, og lese i dagbøkene deres. Det står jo utrolig mye interessant i dem.
Vekten i dag vet jeg ikke om er riktig, men det var det jeg veide før jeg reiste på hybelen. Fantastisk tall for meg, egentlig, 63...gøy...:) Skal veie meg i morgen tidlig, tror og håper at vekten ikk ehar gått opp. Den kan da ikke gå så mye opp på en uke, vel? Jeg har da spist ganske så sunt, og jeg har trent også! Tenk det...

Har omsider klart å få skrevet inn delmålslisten min:

15/8 : 64 kg (oppnådd!!)
1/9 : 63.5 kg
15/9 : 63 kg
1/10 : 62.5 kg
15/10: 62 kg
1/11 : 61.5 kg
15/11: 61 kg
1/12 : 60.5 kg
15/12: 60 kg

Og jeg SKAL klare målene mine! Nådde jo det første målet, så dette skal gå veien...

Stå på alle sammen! Og ha en flott helg!

Klemmer fra Alijana
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias hypomania😀31. august 2002
God morgen!
Ja jeg er også russ i år. Går allmennfag:-) Du da?
Så du bor på hybel? Er ikke det litt ensomt av og til? Jeg misunner deg egentlig litt også. Får noen ganger mer enn nok av disse folka jeg bor med*foreldre*

Du klarer jo deg fint med slankingen din du! Stå på :-)
c.AuthorAlias treningsnarkon😌27. august 2002
hey du.

Jeg heller har ikke mulighet til å vie meg hver dag og komme innom her nå som vi har begynnt på skolen igjenn.. Men men, kommer innom et par ganger i måneden for å oppptadere vekt og sånn. OGSÅ FÅR JEG FORASØKE OG SKRIVE NOEN KOMMENTARER. iKKE LNGE TIL NESTE DELMÅL SKAL VÆRE NÅDD. jEG MÅ NOK Legge inn en liten spurt nå, vært litt sløv i det siste ..

bra du klarte det forrige delmålet!! dette går veien.

KLM
c.AuthorAlias 76Marte27. august 2002
Synes du er veldig dyktig som har klart delmålet dit. Fortsett å stå på.

Klem
c.AuthorAlias nite23. august 2002
Beklager, du er for sent ute. Innlegget ble satt inn for noen dager siden, og hvis du har lest litt rundt ser du at jeg ønsker å legge ballen død. Jeg har beklaget mine utsagn, hvis jeg skulle svart deg nå, vil jo ikke ballen være død.
Nite

Ps. gjerne oppmuntring, men ikke belærene, som var grunnlaget for hele mitt første utsagn.
😑64,3 kg

Helgens fristelser tapte! (...nesten...)

Var på grillfest med vennene mine på lørdag, venner jeg ikke har sett på en måned. Det var gøy, og jeg spiste ikke noe godteri, chips, sjokolade eller NOE av det som var der. Hadde med meg tre grillspyd med champignon og bacon, og to med marshmallows (spiste bare ett). I tillegg spiste jeg masse salat og drakk pepsiMAX. Var mett, og maten var kjempegod.

Søndagen var jeg på kino med fire venninner, de kjøpte snop og is og brus og popcorn og jeg vet ikke hva, men jeg kjøpte ingenting! Spiste plommer og nektariner...Godt det også!

Men mandag var jeg på bytur med moren min, og da spiste jeg sjokoladenøtter og yoghurtnøtter. Uff... Og så en sjokolademuffins, en av de store som har litt under 500 kcal i seg...huffhuff...men det var DRITGODT...:)

På lørdag opplevde jeg forresten noe ubehagelig.
En venninne som jeg ikke er så begeistret for, og en kamerat av oss, sto og snakte sammen. Plutselig, ut av det blå, spør hun ham: Er vi tjukke? (Da mente hun seg selv og meg) Både jeg og han fikk hakeslepp, og han visste ikke hva han skulle si.
Jeg vet ikke om hun gjorde det for å være ekkel med meg, eller om hun bare lurte på hva han mente om hvordan hun så ut, men hun trenger vel ikke spørre om JEG er tjukk? Jeg vet at jeg er det, og trenger ikke høre noen si det.
Det var en ubehagelig påminnelse om at selv om jeg har tatt av litt, blir jeg fortsatt sett på som tjukk i andres øyne. Og den gjorde meg veldig innbitt på at jeg skal vise den hurpa…

En annen venninne gikk med en topp som av og til skled opp og viste magen hennes. Det burde jo ikke være noe problem, hun er flat som ei fjøl, men hun sukket og klaget og skulle vise ”valkene” sine. Hun prøvde å dra sammen noe hud som liksom skulle være fett, men ikke det en gang fikk hun til.

Men jeg skal vise dem alle sammen...

Klem Alijana


3 i heiagjengen
c.AuthorAlias treningsnarkon😉14. august 2002
enig m Asallil, du er ikke tjukk. Men kom igjenn klart du kan vise den HURPA!!

Har opplevd lignenede ting selv,gir litt slanke kick igrunn..
Har du lagt den en delmål liste enda eller ? hoff, ser ut som jeg kommer til å ligge litt over det planlagte i morgen.. (barwe noen 100 gram da.... men allikevel. Hadde en sprekk for et par dager siden ser du.
So so..

Ja, ikke saqnt det er herlig å spise sunt mens alle venninnene dine propper i seg. En herlig følelse(serlig hvis det er noen tynne perfekte venninner), når du kan tenke at; de kommer til å legge på seg alt det der, men du blir sunn og tynn.

Ja, de miffinsene er bare KJEMPE GODE. helt ok spise en en gang iblant! ;-)

Go girl
c.AuthorAlias Aasalill😐14. august 2002
Hæ??? Blir DU sett på som feit? Nå må du særiøst ta deg sammen! Du er IKKE feit! Du er litt UNDER normalen husk det, ikke over engang! Og hvor tynn skal du bli for å forstå det? Husk at du ikke får lov å skrive innlegg på denne siden når din BMI er under 20... For da har du ET PROBLEM!!! Så tenk på det, om 4 kg får du ikke lov til å skrive her, for da er du undervektig... Å hjelpe meg... Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si til deg. Jeg har vært 18 år selv en gang, men tror jammen jeg la av meg slike vrangforestillinger mens jeg var enda yngre...

Husk at du TRENGER IKKE Å SLANKE DEG, som det står. Men ingen her hindrer deg, og heller ikke meg, som befinner meg i samme kategori som deg, men som også føler for å fikse litt på kroppen. Og det skal du få fortsette med, men det er ikke sunt å gå rundt å innbille seg at man er feit, når du VET at du ikke er det, hvis du er helt ærlig med deg selv! Det må vi nemelig være av og til, for ikke å miste fullstendig bakkekontakten.

Og ja, synes hun venninda de som stilte det idiotisk spørsmålet angrer på det nå, for han hun spurte syntes vel at spørsmålet var så teit at han ikke gadd å svare? Håper det...

Og ikke meningen å irettesette deg så hardt... Men ta deg en tur bort til et speil, og vær helt ærlig. Du er jammen ikke tjukk!

Klem Aasalill! =)
c.AuthorAlias Imy🐷14. august 2002
Så flink du var i helgen mhp. godteri osv! Man må også kunne unne seg en muffins i ny og ne, men ikke hver dag.

Jeg synes det venninnen din spurte om var teit! Enig med deg, at dersom hun vil vite om gutten synes hun er tjukk, så trenger hun ikke inkludere deg! Selv tror jeg du er langt fra tjukk. Du ligger jo ganske lavt på normalvektskalaen. Tror nok at du klarer å vise dem, jeg! (Men egentlig har du allerede vist dem masse, for du har jo gått ned flere kilo).

Klem fra Imy
😐64,3 kg

Oi...går litt fort nå!

Burde jo ikke klage, men jeg blir nesten litt skremt av vekta mi idag. Har aldri veid så lite siden jeg sluttet å vokse.
Har gått ned 1,5 kg på en uke. Er ikke det litt mye? Vet jo at man ikke bør gå ned så fort, men hva skal jeg gjøre da? Jeg spiser meg jo mett til hvert eneste måltid, og spiser masssse frukt og grønnsaker i løpet av dagen, så jeg er aldri sulten. Jeg gidder da ikke å proppe meg med mat for å gå ned i vekt saktere!
Vel, skal vedde på at vekta mi går opp kjempemasse til i morgen siden jeg har skrevet dette...:) Det er jo ikke det jeg vil, jeg bare synes alt dette er så rart.
Jaja. Skal ut og gå en tur, eller kanskje sykle, vi får se. Lever fremdeles på sykkelturen min igår...;)

Ha en fin dag alle sammen!

Klem fra meg!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias treningsnarkon😉9. august 2002
hehe. ja, liker også best den delen etterpå. Kjærsten min har jo skikkleig fin hytte dah.. M dusj o greier. Blir litt lite hytte aktig men... fint alikevel.

Ja, ypperlig ideè du hadde med å ha samme datoer på delmål lista di. det kommer til å bli skikkelig motiverende tror jeg.

Ha det fint med vennene dine da!

KLM

Nyt helgen
c.AuthorAlias treningsnarkon9. august 2002
hehe. luxusproblem. men så lenge du spiser deg mett så.. da er jo alt okay, men du kunne jo prøve litt annen mat kanskje?

Makrell i tomat med agurk er mitt fovoritt pålegg.. (hvis du liker det da)

Men fysj så dårlig ånde man får av det. hjelper ikke å pusse tennene en gang. Så jeg kan bare spise det om kvelden eller når jeg er alene i flere dager o sånn..

Fint du likte så bra å sykle.

KLM
😃64,9 kg

Vekta holder seg...

...og jeg klager ikke! :)
I dag har jeg spist grillmat, men ikke de store mengdene jeg vanligvis pleier å fortære. Følte at jeg ikke trengte det, det var ikke verdt det. Jeg spiste akkurat passe, og nøt maten min. Hm...litt merkelig opplevelse. Jeg pleier å spise store middagsporsjoner, men nå føler jeg at jeg ikke trenger det lenger, det holder med mindre porsjoner, og da smaker jeg maten ordentlig. Håper det fortsetter sånn...;)

Jeg fant ut i gårkveld at jeg skulle ta meg en sykkeltur, og det gjorde jeg jammen også! Børstet støvet av sykkelen og syklet i en hel time! Ante ikke at jeg hadde så mye krefter. Den ene veien var nesten bare oppoverbakke, men jeg slet meg oppover, jeg skulle IKKE stoppe, bare litt til og litt til...Skulle komme meg videre til den neste hvite stripen og den neste....Og jeg klarte det! Gikk ikke av sykkelen en eneste gang! Og når det kom biler, smilte jeg til dem, som om dette var noe jeg kunne gjort med hendene bundet og brukne ben...Hehehe...

Håper dere har hatt en fin dag!

Klem Alijana
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias treningsnarkon😄9. august 2002
Gartuelerer med første delmål nådd!!!!!

Heldiggris som ikke har den spise-mye-til middag greia lenger. Den sliten jeg med. Blir fort mett, men så tenker jeg at d er jo så godt bare litt til, og litt til og litt til.. Men men har blitt bedre på det i det siste.

Takk for kommenatern i dagboka mi. Godt å ha noen som støtter en. Er blitt litt bedre i foten, men tørr enda ikke legge ut på noen joggetur.

Flink du var til å sykle da! Når jeg sykler om kvelden erfarer jeg det at forbrenningen øker om kvelden og jeg har gått en del ned i vekt til neste morgen. Helrig ??

Håper vi kan forstette å skrive kommetarer til hverandre

Slanke klem
c.AuthorAlias Blondie78😉9. august 2002
Kjempe koselig å chatte i går! Skal følge med i dagboka de fremover!
Stå på videre! :)
😄64,9 kg

Jahooooo!!!

Første delmål er herved NÅDD!
Siden jeg har litt lite penger for tiden, får belønningen vente. Men jeg har feiret med masse frukt, tur på stranda og pizzasnurrer! AH...Har hatt en deilig dag...Gikk en liten tur nå i kveld også, så ikke pizzasnurrene skal sette seg...;)
Dessuten har jeg vært flink i godteveien. Jeg har motstått vanilje-vaffel-kjeks, Maryland Cookies, Marshmallows, Gjendekjeks m/sjokolade og enda mer sjokoladekjeks! Tusen takk til mitt fremtidige jeg;), og til alle dere her inne!! Dere betyr mye for meg!
Klem fra en veldig glad Alijana
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Aasalill😊8. august 2002
Heihei! Dette går jo strålende!!! Utrolig lurt å skrive ned alt man har klart å motstå, det er jo virkelig da man kan se hvor flink man er! Og gratulerer så mye med reduksjonen din!

Stor klem Aasalill! =)
65,5 kg

En sjokoladehistorie som ender godt...mystisk...

Jeg sitter ved dataen. Tanken på deilig sjokolade som jeg bare kan gumle i meg, la smelte i munnen og smake på om og om igjen fyller hodet mitt.
Jeg er like ved å reise meg fra stolen for å finne frem noe sjokolade da en stemme inni meg taler.
Vil du virkelig gjøre dette mot deg selv? Det er mitt slanke, fornøyde, glade jeg som taler til meg. Jeg ser meg/henne stå foran meg. Så flott hun ser ut! Akkurat slik jeg en gang skal se ut...
Mitt slanke, fornøyde jeg overbeviser meg om at jeg ikke trenger sjokolade. Det er bare blodsukkeret mitt som er for lavt eller noe, eller jeg er rett og slett sulten på en gulrot...Men sjokolade? Det er et ord som ikke finnes i mitt vokabular annet enn til høytid og fest.
Dødstrøtt og glad for å unnslippe fristelsen (selv om jeg fremdeles har litt lyst på sjo...hva var det det het nå igjen? Allerede glemt det....) befaler mitt slanke, fornøyde jeg meg til å gå og legge meg, siden jeg trenger litt skjønnhetssøvn så jeg kan bli opplagt og motivert for en ny, sunn dag i morgen.
Jeg adlyder, og tenker at jeg har gjenomført nok en dag uten at jeg gikk fristelsenes vei....JIPPI!
9 i heiagjengen
c.AuthorAlias treningsnarkon😉7. august 2002
hey hey.

Ja, jeg får bare si som alle andre! Utruli bra altså! kjempe fin måte å holde seg unna sjokolade. Jeg skal også prøve ut den metoden neste gang..

Så kommentaren i dagboka mi, mitt endelige mål er 57 kg. Hadde først 55, men fant ut at da hadde jeg kommet på undervekt, så jeg forandret mål til 57..

Litt enklere også da, når man vet at det ikke er ssssåååååååååå langt til målet.

Ditt mål da?
c.AuthorAlias Monica1236. august 2002
Proteinpuver er atså et pulver som består av stort sett protein. Jfr. f.eks. nutrilett som består av proteiner, karboydrater og litt fett. I Lindbergs bok anbefaler proteiner før hvert måltid.
Protein stimulerer produksjon av hormonet glukagon. Det bidrar til økt fettforbrenning og metthetsfølelse.
Karbohydrater stimulerer produksjon av insulin som har motsatt effekt, det er et lagringshormon som lagrer fett.
Derfor anbefales det å spise litt proteiner før måltidet.
c.AuthorAlias MTE😊6. august 2002
Heisann!

Måtte bare inn om å og si at det var bra gjort av deg å sløyfe sjokoladen. ;o) Min store lidenskap er chips. Der må jeg være sterk. Har spist det en del i ferien, men nå vil jeg begrense det til litt om lørdagen igjen.

Lykke til med vekt reduksjonen og kos deg i sommer været.

Klem!
c.AuthorAlias Helena😃6. august 2002
Gratulerer, du vant over sjokoladen!! En dag tidligere i sommer var jeg på butikken og handlet div. Jeg falt for fristelsen og plukket med meg en sjokolade! Jeg hadde dårlig samvittighet hele veien hjem og tenkte hvorfor, hvorfor... svake menneske! Men jeg fant ut at når jeg først hadde kjøpt skulle jeg spise. Da jeg kom hjem og pakket ut matvarene var ikke sjokoladen der!!! Den hadde jeg nok lagt igjen på butikken! Jeg ble først kjempesint, men så tenkte jeg at ja, ja, da var det ikke meningen!!
Klem Helena
c.AuthorAlias nameit6. august 2002
Hei Alijana!

Og takk for kommentar. Skal si du viser viljestyrke når det gjelder sjokolade. Kan du ikke overføre den stemmen som holder deg på plass til meg av og til? Jeg trenger nemlig å bli holdt litt i ørene av og til.

Ha en fin dag!

klem fra NameIt
c.AuthorAlias 76marte😄6. august 2002
Jeg er imponert over at du holdt deg unna. Veldig bra. Du motiverte meg også nå. For når du klarer skal jeg også klare det.
c.AuthorAlias Aasalill❤️6. august 2002
Så utrolig godt gjort! Det tipset ditt med å se sitt nye jeg foran seg, skal jammen jeg også prøve...

Og du skriver så levende og morsomt! Det er en fryd å lese dagboken din!

Stå på videre! Klem Aasalill! =)
c.AuthorAlias inger❤️6. august 2002
Jeg er imponert over styrken. Den stemmen skal jeg og hør litt mer på. Problemet er når den ikke kommer frem før etterpå. Da er det for sent.

Du er god.

Inger
c.AuthorAlias Monica1236. august 2002
Gratulerer med seier over sjokoladen!! Tenker det "smakte godt".
😄65,5 kg

Og det går nedover!

Ah...ferdig med menssmerter, og vektnedgang da jeg gikk på vekta. En bra dag! :) Er glad og fornøyd som jeg alltid er når vekta viser mindre enn sist, og forhåpentligvis vil vekta mi vise første delmål, 65.0, om ikke altfor lenge...hm...Hva skal jeg gi meg selv i belønning da? Sjokolade? NO WAY! Vil da ikke at nedgangen skal være bortkastet heller...Jaja, det får bli dagens tenkeoppgave, i denne sommervarmen er det omtrent alt jeg orker å gjøre...:)

Klem Alijana
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias MonicaR5. august 2002
Hei, Alijana, takk for svar i dagboken min! Du driver og vipper rundt samme vekt som meg, ser jeg. Jeg har satt meg som må å nå 60. Har ikke vært der siden tenårene....

Som belønning må det vel bli klær? En kjole/bukse du ikke drømte om å komme inn i før?

Lykke til!
Klem fra MonicaR
c.AuthorAlias treningsnarkon😉5. august 2002
kun 500 g igjen til du når det første delmålet ditt :-)

Stå på !! hva med en ny bukse eller noe sånt som belønning? det er artig.. åsså kunne meerke at man kan bruke mindre str.

Det blir vel kanskje ikke riktig enda.. men om ikke så lenge..

Go girl
😈65,8 kg

Menssmerter...SINNE!

Har vært slått ut i flere dager nå. Menssmerter så sterke at jeg gråter. Har gumla paracetter i ett kjør, men synes ikke å hjelpe noe særlig. Hele treningsopplegget mitt er ødelagt, faen ta den som fant opp mensen. Skulle likt å gitt ham (ja, for det er DEFINITIVT en mann!) et SOLID ballaspark, og ledd ham opp i trynet...*ler rått og ondskapsfullt*...Ah..så godt det hadde vært..."Der har du for all smerten og ubehaget, din satan"...Hehehehehe....

(er ikke gal altså, men det hjalp litt å få det der ned på "papiret"...:)

Ha en god dag dere i alle fall!

Klem Alijana
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Prestige😌6. august 2002
Har du prøvd Naproxen ? (eller hvordan d skrives) Dem er veldig bra for mensen smerter og eg lagd til d. Kjenner sånne smerter veldig godt, fy H**** så vondt det er :/ gruer meg, torsdag er d min tur..
c.AuthorAlias Molla❤️5. august 2002
Heipådeg!
Jeg mener det sterkeste argumentet for at Gud IKKE er kvinne er akkurat det du nevner - mensen. Ingen kvinne ville ha dømt sine søstre til slike plager, men en mann derimot... Neida, det var jo litt blasfemisk, men likevel et lite poeng. ;)
Har du prøvd Panodil mot menssmerter? Det er de eneste tablettene som virker på meg. Har prøvd dem mot hodepine og muskelssmerter, men der virker de ikke. Men av en eller annen grunn er de veldig virkningsfulle på menssmerter. (Paracet og Ibux hjelper ikke i det hele tatt for meg.) Ellers er det kanskje noen naturmedisiner som kan virke?
Håper du blir bedre snart!
Trøsteklem fra Molla
☹️65,8 kg

Sjokoladesprekk...

Uff, hadde en sjokoladesprekk i dag. Helt grusomt. Ville egentlig ikke ha, men skulle bare smake litt, og da klikker det i hjernen min, jeg MÅ ha mer. Ingen "bare et lite stykke"-funksjon som virker der, nei! Og så blir jeg så kvalm og får så utrooolig dårlig samvittighet etterpå. Jeg har jo ikke engang nytt sjokoladen, bare glefset den i meg, som om jeg har vært sulteforet i en uke...

Jeg prøver hardt å ikke veie meg så ofte lengre. Vil ikke at vekta skal ta over livet mitt fullstendig heller...Får veie meg om noen dager, tror jeg. Kanskje jeg burde få meg en fast veiedag?

Har det ikke vært nyyydelig vær i det siste? Endelig! Jeg har vært ute og solt og kost meg, hoppet i sjøen og svømt - det er så herlig... Spist mye frukt og sånn, men kanskje litt usunt også? Som den sjokoladesprekken... Men så har jeg hatt et høyt aktivitetsnivå...*krysser fingrene*...:)

Nyt dette herlige været så lenge vi har det!

Klem Alijana
😄65,8 kg

Juhuuu -jeg er i gang!

Nå er det gjort, jeg satte igang med "få bedre kondis"-programmet mitt igår. Og det var deilig! Nå må jeg bare passe på så jeg ikke sklir ut, slik som ofte før...
Har laget meg en oversiktskalender der jeg har satt opp treningsøktene mine, og så kan jeg krysse ut når jeg har gjennomført dem. Det liker jeg, å se at jeg faktisk gjør noe!
Jeg aner jo ikke om dette opplegget kommer til å holde det det lover (fant det i et blad), men det får meg i alle fall opp av sofa''n og ut i aktivitet, så det må da være godt for noe...;)

Ha en fin dag alle sammen!

Klem Alijana
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias treningsnarkon😉1. august 2002
Så flott!!
jeg begynnte også å føre opp når og hva og hvor lenge jeg trente for en stund siden. Og gurimalla som det hjalp.

Så at jeg nesten trente litt for mye. Heldig hva ?

men jeg er på en måte blitt avhengig, så nå er målet mitt å ikke få såååå dårlig samvitighet hvis det er en dag jeg ikke får trent.

Herligy altså, jeg har bare spist og spist(føles det sopm) i det siste, har trent en del også dah. Også når jeg veide meg i går hadde jeg gått NED. Skikkelig oppkvikkende altså!

Stå på, så¨går både målene og vekta nedover!!

GO GIRL
c.AuthorAlias Molla😌31. juli 2002
Heipådeg!
Oversikt over treningsøkter - takk for tipset! Det skal jeg ta med meg og begynne med jeg også. Jeg har trent hovedsaklig styrke i et års tid nå, men kondisen står det heller dårlig til med. Så nå skal den til pers, har seriøse planer om jogging/tredemølle. Og litt styrke i tillegg. Skal lage meg kalender i dag, jeg!
Lykke til både med vektnedgang og kondis, Alijana, og ha en deilig dag!
Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias hypomania😃30. juli 2002
Heisan!
Flott at du kommer deg opp av sofa'n! Det er en ypperlig begynnelse på et sunnere liv... Treningspogrammet funker nok fint det. Det viktigst er jo at en blir svett og sliten i musklene. Da får man så mye energi etterpå!

Håper du fortsetter å stå på! Lykke til...
😃66,1 kg

Løpetur!

Har hatt en fin dag idag. Har vært på besøk hos min beste venninne, og det var kjempekoslig. Har ikke sett henne på en stund, så det gjorde godt. Synes jeg var ganske flink til å ikke spise så mye usunt, faktisk, men jeg kunne vært flinkere.

Men nå skal jeg ut og ta en liten løpetur! I regnet - gøy!
Jeg pleier ikke løpe, men det ser så gøy ut, synes jeg, så jeg vil begynne å trene opp kondisjonen min så jeg kan løpe lenge, lenge... Jeg har nemlig elendig kondis...Men det skal det bli en slutt på! :)

Klem Alijana
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Aasalill😊30. juli 2002
Håper det gikk fint med løpeturen din?

Ja, du kan være med i slankekonkuransen. Ikke meningen å ikke svare på deg, bare en forglemmelse... Setter deg opp med én gang jeg..

Klem Aasalill! =)
😃66,1 kg

Ved godt mot...fremdeles...

Har spist frityrstekt mat i dag...huffhuff...føler meg nesten kvalm når jeg spiser det - så mye fett! - men tror det skal gå bra.
Har gått tur og det var deilig. Føler meg i ganske godt humør i dag, faktisk. Ved godt mot...Jeg prøver jo å ikke fokusere så mye på slankingen, men det er vanskelig når den har tatt en så stor del av tankene mine før. Hva skal jeg fylle tomrommet med??? :)

Vel, ha en god helg, folkens!

Klem ALijana
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Aasalill😊29. juli 2002
Hei!

Bare koselig å kunne være til hjelp! Men nå er det jo viktig å ikke ta helt av da... Frityrstekt mat? Jeg mener ikke å gi deg deg dårlig samvittighet, det er bare viktig med måtehold. Hvis ikke vil du snart finne deg selv nederst i slaankehelvetet igjen, hvor hjernen din ikke klarer å tenke på noe annet.

Ønsker deg masse lykke til videre, med alt i livet ditt... Og trenger du fremdeles noe å fylle tomrommet i tankene dine med noe, så kan jeg anbefale en liten forelskelse. Det er jo ofte sånt vi egentlig kan styre litt selv, er du ikke enig?

Stpr klem Aasalill! =)
😌66,1 kg

Smiiil!

Min deppe-periode er over!
Jeg skal ikke tenke så mye på slanking, akkurat som Aasalill sa, jeg skal holde meg aktiv, og slappe av når det gjelder slanketenking...
Og..hehe...jeg har allerede gått ned littegranne...:) Ren tankekraft!
Jeg må bli flinkere til å trene, rett og slett. Er flink når jeg går på skolen, men nå i ferien har jeg knapt rørt på meg. Uff...Men det blir det en endring på nå. Jeppjepp.
Så nyt sommeren, folkens! Det skal i alle fall jeg!
Klemmer Alijana
🙂66,3 kg

Deprimert, jeg?

I det siste har jeg hatt flere perioder der jeg føler meg helt tom og elendig. Det er som om noe inni meg skriker at jeg er mislykket, at ingen er glad i meg eller liker meg, at det alltid kommer til å være sånn. Jeg blir så oppgitt at jeg bare griner og griner.
Jeg vet ikke om slanking er så lurt, føler at jeg bare kommer til å mislykkes der også. Men jeg er DRITTLEI av å ha det sånn som dette. Jeg tror at dersom slankingen virkelig gikk bra, så ville jeg også ha det bra?
Hva tror dere?
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias treningsnarkon😉25. juli 2002
Hey du.

Hoff, vet hvordan du har det! sånne dager har jeg og, heldigis går det over dah.

Den "knekkebrød kuren" er ikke å annbelfalle.. jeg gjikk jop mye ned.. fort.

Men jeg ble såååå slapp, mistet nesten all matlyst, måtte tvinge i meg selv de knekkbrødene...

Og da jeg begynnte spise vanlig att, datt de kga jeg hadde mistet på att... KJEDELIGE SAKER.

Du, stå på!!!!

Ikke la deg knekke. :-)
c.AuthorAlias Aasalill🙂23. juli 2002

Hei!

Så trist å se at du er deppa. Det er jeg også... eller var... Nå er jeg på bedringens vei. Det som skulle til for meg var egentlig å slutte å tenke slanking, men det som funker for én trenger jo ikke å funke for alle. Du kan jo lese mer om tankene rundt det i dagboka mi.

Men jeg tror nok ikke det er sp lurt å slanke seg for deg nå. Du har en ganske lav BMI, og da er det veldig vanskelig å slanke seg. Du kommer kansje til å gå likke mye opp som ned, når du ikke har mer å gå på. Da kan du risikere å bli like irritert og deppa som jeg selv har følt meg i det siste, og det er IKKE VERDT DET!!! Jeg tror kansje at det er best at du prøver å leve sunt og å trene, istedet for å tenke "slanking". Hold deg aktiv! Når du trener, utskiller du endorfiner, et naturlig stoff i kroppen, som gjør deg lykkeligere! Utrolig hvordan kroppen vår er skapt, ikke sant? Og samtidig som du trener øker du jo som kjent forbrenningen, så at du blir mer trent samtidig som du blir gladere er jo bare et pluss!

Så slutt å slanke deg. Men bli ikke liggende på sofaen foran TV´en hver kveld heller. For det blir du IKKE noe lykkeligere av! Kom deg ut! Gjør noe gøy! Og ta deg en is etterpå med god samvittighet!

Men til sist. Det ER enda du som bestemmer. Det er DU som bestemmer over kroppen din. La det også bli DU som bestemmer over sinnet ditt, så slipper du lettere unna de store fallgruvene.

Ønsker deg masse lykke til videre! Stor omtenksom klem fra din tidligere medslanker Aasalill! =)
c.AuthorAlias trixi😌22. juli 2002
Hei hei!
Vel.. jeg vet ikke om slanking er rett eller ei for deg akkurat nå.
Folk blir hverken mer eller mindre glad i deg uansett hva du veier.
men det jeg vet er at man føler seg bra når man får til å slanke seg litt, så om du vil er det bare å sette inn alle krefter. Så lykkes du på ett punkt.. det gir ofte et lite ekstra giv, og gir deg litt mer selvtillit.

Huske, du er ung! og har hele livet foran deg.. du skal ikke deppe når du er så ung!
Nå skal du ha det kjekt du!
og om jeg skal si min mening, så tror jeg du kommer til å føle deg bedre om du lykkes med å ta av et par kilo...( selvom du strengt tatt ikke trenger å ta av noe...)...

Kom igjen, opp med humøret, du har ett helt liv foran deg! og du kommer nok til å få et bra ! liv!

masse klemmer fra meg som vet hvordan det er å være på bånn
😢66,5 kg

Uffuffuff

Jeg er ikke i særlig humør idag.
Jeg har aldri anledning til å skrive noe på disse siden, så jeg får ikke noe hjelp av dem. Jeg har forøvrig ikke peiling på om den vekten er riktig, jeg orker ikke veie meg. Uff. Nei, jeg skal ikke bruke så mye negativ energi her inne. Tror jeg bare må ta en skjerpings, og slutte å fokusere på negative ting. Smiiiiiil! :)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias treningsnarkon😃2. juni 2002
D er bra! begyn å tenk positivt, så blir alt så mye lettere.

tenk på hvor gøy d blir når vekta stopper der du ønsker..

Ta også en dag om gangen. Ikke tenk at nå skal jeg aldri spise godteri mer.. det går ikke, sånn er det .. ALLE må ha godteri inniblant.

Stå på

nyt d fine sommerværet. vær ute og koz deg å bli BRUN

En brun kropp ser forresten slankere ut. Så kanskje d er det vi burde gjøre alle sammen . Legge oss ned i solen istede for å spare på maten ...

KLM
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.