Back to school...
Ja, da var første skoleuke over, og jeg er hjemme på besøk. Bor på hybel i ukene, og har hverken internett eller vekt der. Var veldig vanskelig å venne seg av med å veie seg hver dag, fikk nesten abstinenser, jeg! :) Følte på en måte at jeg ikke hadde kontroll over hvor mye jeg veide, innbilte meg at jeg hadde lagt på meg kjempemye, og mistet nesten inspirasjonen. Kjenner at jeg savner å ha vært her inne og kunne fortelle hvordan jeg har det, og lese i dagbøkene deres. Det står jo utrolig mye interessant i dem.
Vekten i dag vet jeg ikke om er riktig, men det var det jeg veide før jeg reiste på hybelen. Fantastisk tall for meg, egentlig, 63...gøy...:) Skal veie meg i morgen tidlig, tror og håper at vekten ikk ehar gått opp. Den kan da ikke gå så mye opp på en uke, vel? Jeg har da spist ganske så sunt, og jeg har trent også! Tenk det...
Har omsider klart å få skrevet inn delmålslisten min:
15/8 : 64 kg (oppnådd!!)
1/9 : 63.5 kg
15/9 : 63 kg
1/10 : 62.5 kg
15/10: 62 kg
1/11 : 61.5 kg
15/11: 61 kg
1/12 : 60.5 kg
15/12: 60 kg
Og jeg SKAL klare målene mine! Nådde jo det første målet, så dette skal gå veien...
Stå på alle sammen! Og ha en flott helg!
Klemmer fra Alijana
Helgens fristelser tapte! (...nesten...)
Var på grillfest med vennene mine på lørdag, venner jeg ikke har sett på en måned. Det var gøy, og jeg spiste ikke noe godteri, chips, sjokolade eller NOE av det som var der. Hadde med meg tre grillspyd med champignon og bacon, og to med marshmallows (spiste bare ett). I tillegg spiste jeg masse salat og drakk pepsiMAX. Var mett, og maten var kjempegod.
Søndagen var jeg på kino med fire venninner, de kjøpte snop og is og brus og popcorn og jeg vet ikke hva, men jeg kjøpte ingenting! Spiste plommer og nektariner...Godt det også!
Men mandag var jeg på bytur med moren min, og da spiste jeg sjokoladenøtter og yoghurtnøtter. Uff... Og så en sjokolademuffins, en av de store som har litt under 500 kcal i seg...huffhuff...men det var DRITGODT...:)
På lørdag opplevde jeg forresten noe ubehagelig.
En venninne som jeg ikke er så begeistret for, og en kamerat av oss, sto og snakte sammen. Plutselig, ut av det blå, spør hun ham: Er vi tjukke? (Da mente hun seg selv og meg) Både jeg og han fikk hakeslepp, og han visste ikke hva han skulle si.
Jeg vet ikke om hun gjorde det for å være ekkel med meg, eller om hun bare lurte på hva han mente om hvordan hun så ut, men hun trenger vel ikke spørre om JEG er tjukk? Jeg vet at jeg er det, og trenger ikke høre noen si det.
Det var en ubehagelig påminnelse om at selv om jeg har tatt av litt, blir jeg fortsatt sett på som tjukk i andres øyne. Og den gjorde meg veldig innbitt på at jeg skal vise den hurpa…
En annen venninne gikk med en topp som av og til skled opp og viste magen hennes. Det burde jo ikke være noe problem, hun er flat som ei fjøl, men hun sukket og klaget og skulle vise ”valkene” sine. Hun prøvde å dra sammen noe hud som liksom skulle være fett, men ikke det en gang fikk hun til.
Men jeg skal vise dem alle sammen...
Klem Alijana
Oi...går litt fort nå!
Burde jo ikke klage, men jeg blir nesten litt skremt av vekta mi idag. Har aldri veid så lite siden jeg sluttet å vokse.
Har gått ned 1,5 kg på en uke. Er ikke det litt mye? Vet jo at man ikke bør gå ned så fort, men hva skal jeg gjøre da? Jeg spiser meg jo mett til hvert eneste måltid, og spiser masssse frukt og grønnsaker i løpet av dagen, så jeg er aldri sulten. Jeg gidder da ikke å proppe meg med mat for å gå ned i vekt saktere!
Vel, skal vedde på at vekta mi går opp kjempemasse til i morgen siden jeg har skrevet dette...:) Det er jo ikke det jeg vil, jeg bare synes alt dette er så rart.
Jaja. Skal ut og gå en tur, eller kanskje sykle, vi får se. Lever fremdeles på sykkelturen min igår...;)
Ha en fin dag alle sammen!
Klem fra meg!
Vekta holder seg...
...og jeg klager ikke! :)
I dag har jeg spist grillmat, men ikke de store mengdene jeg vanligvis pleier å fortære. Følte at jeg ikke trengte det, det var ikke verdt det. Jeg spiste akkurat passe, og nøt maten min. Hm...litt merkelig opplevelse. Jeg pleier å spise store middagsporsjoner, men nå føler jeg at jeg ikke trenger det lenger, det holder med mindre porsjoner, og da smaker jeg maten ordentlig. Håper det fortsetter sånn...;)
Jeg fant ut i gårkveld at jeg skulle ta meg en sykkeltur, og det gjorde jeg jammen også! Børstet støvet av sykkelen og syklet i en hel time! Ante ikke at jeg hadde så mye krefter. Den ene veien var nesten bare oppoverbakke, men jeg slet meg oppover, jeg skulle IKKE stoppe, bare litt til og litt til...Skulle komme meg videre til den neste hvite stripen og den neste....Og jeg klarte det! Gikk ikke av sykkelen en eneste gang! Og når det kom biler, smilte jeg til dem, som om dette var noe jeg kunne gjort med hendene bundet og brukne ben...Hehehe...
Håper dere har hatt en fin dag!
Klem Alijana
Jahooooo!!!
Første delmål er herved NÅDD!
Siden jeg har litt lite penger for tiden, får belønningen vente. Men jeg har feiret med masse frukt, tur på stranda og pizzasnurrer! AH...Har hatt en deilig dag...Gikk en liten tur nå i kveld også, så ikke pizzasnurrene skal sette seg...;)
Dessuten har jeg vært flink i godteveien. Jeg har motstått vanilje-vaffel-kjeks, Maryland Cookies, Marshmallows, Gjendekjeks m/sjokolade og enda mer sjokoladekjeks! Tusen takk til mitt fremtidige jeg;), og til alle dere her inne!! Dere betyr mye for meg!
Klem fra en veldig glad Alijana
En sjokoladehistorie som ender godt...mystisk...
Jeg sitter ved dataen. Tanken på deilig sjokolade som jeg bare kan gumle i meg, la smelte i munnen og smake på om og om igjen fyller hodet mitt.
Jeg er like ved å reise meg fra stolen for å finne frem noe sjokolade da en stemme inni meg taler.
Vil du virkelig gjøre dette mot deg selv? Det er mitt slanke, fornøyde, glade jeg som taler til meg. Jeg ser meg/henne stå foran meg. Så flott hun ser ut! Akkurat slik jeg en gang skal se ut...
Mitt slanke, fornøyde jeg overbeviser meg om at jeg ikke trenger sjokolade. Det er bare blodsukkeret mitt som er for lavt eller noe, eller jeg er rett og slett sulten på en gulrot...Men sjokolade? Det er et ord som ikke finnes i mitt vokabular annet enn til høytid og fest.
Dødstrøtt og glad for å unnslippe fristelsen (selv om jeg fremdeles har litt lyst på sjo...hva var det det het nå igjen? Allerede glemt det....) befaler mitt slanke, fornøyde jeg meg til å gå og legge meg, siden jeg trenger litt skjønnhetssøvn så jeg kan bli opplagt og motivert for en ny, sunn dag i morgen.
Jeg adlyder, og tenker at jeg har gjenomført nok en dag uten at jeg gikk fristelsenes vei....JIPPI!
Og det går nedover!
Ah...ferdig med menssmerter, og vektnedgang da jeg gikk på vekta. En bra dag! :) Er glad og fornøyd som jeg alltid er når vekta viser mindre enn sist, og forhåpentligvis vil vekta mi vise første delmål, 65.0, om ikke altfor lenge...hm...Hva skal jeg gi meg selv i belønning da? Sjokolade? NO WAY! Vil da ikke at nedgangen skal være bortkastet heller...Jaja, det får bli dagens tenkeoppgave, i denne sommervarmen er det omtrent alt jeg orker å gjøre...:)
Klem Alijana
Menssmerter...SINNE!
Har vært slått ut i flere dager nå. Menssmerter så sterke at jeg gråter. Har gumla paracetter i ett kjør, men synes ikke å hjelpe noe særlig. Hele treningsopplegget mitt er ødelagt, faen ta den som fant opp mensen. Skulle likt å gitt ham (ja, for det er DEFINITIVT en mann!) et SOLID ballaspark, og ledd ham opp i trynet...*ler rått og ondskapsfullt*...Ah..så godt det hadde vært..."Der har du for all smerten og ubehaget, din satan"...Hehehehehe....
(er ikke gal altså, men det hjalp litt å få det der ned på "papiret"...:)
Ha en god dag dere i alle fall!
Klem Alijana
Sjokoladesprekk...
Uff, hadde en sjokoladesprekk i dag. Helt grusomt. Ville egentlig ikke ha, men skulle bare smake litt, og da klikker det i hjernen min, jeg MÅ ha mer. Ingen "bare et lite stykke"-funksjon som virker der, nei! Og så blir jeg så kvalm og får så utrooolig dårlig samvittighet etterpå. Jeg har jo ikke engang nytt sjokoladen, bare glefset den i meg, som om jeg har vært sulteforet i en uke...
Jeg prøver hardt å ikke veie meg så ofte lengre. Vil ikke at vekta skal ta over livet mitt fullstendig heller...Får veie meg om noen dager, tror jeg. Kanskje jeg burde få meg en fast veiedag?
Har det ikke vært nyyydelig vær i det siste? Endelig! Jeg har vært ute og solt og kost meg, hoppet i sjøen og svømt - det er så herlig... Spist mye frukt og sånn, men kanskje litt usunt også? Som den sjokoladesprekken... Men så har jeg hatt et høyt aktivitetsnivå...*krysser fingrene*...:)
Nyt dette herlige været så lenge vi har det!
Klem Alijana
Juhuuu -jeg er i gang!
Nå er det gjort, jeg satte igang med "få bedre kondis"-programmet mitt igår. Og det var deilig! Nå må jeg bare passe på så jeg ikke sklir ut, slik som ofte før...
Har laget meg en oversiktskalender der jeg har satt opp treningsøktene mine, og så kan jeg krysse ut når jeg har gjennomført dem. Det liker jeg, å se at jeg faktisk gjør noe!
Jeg aner jo ikke om dette opplegget kommer til å holde det det lover (fant det i et blad), men det får meg i alle fall opp av sofa''n og ut i aktivitet, så det må da være godt for noe...;)
Ha en fin dag alle sammen!
Klem Alijana
Løpetur!
Har hatt en fin dag idag. Har vært på besøk hos min beste venninne, og det var kjempekoslig. Har ikke sett henne på en stund, så det gjorde godt. Synes jeg var ganske flink til å ikke spise så mye usunt, faktisk, men jeg kunne vært flinkere.
Men nå skal jeg ut og ta en liten løpetur! I regnet - gøy!
Jeg pleier ikke løpe, men det ser så gøy ut, synes jeg, så jeg vil begynne å trene opp kondisjonen min så jeg kan løpe lenge, lenge... Jeg har nemlig elendig kondis...Men det skal det bli en slutt på! :)
Klem Alijana
Ved godt mot...fremdeles...
Har spist frityrstekt mat i dag...huffhuff...føler meg nesten kvalm når jeg spiser det - så mye fett! - men tror det skal gå bra.
Har gått tur og det var deilig. Føler meg i ganske godt humør i dag, faktisk. Ved godt mot...Jeg prøver jo å ikke fokusere så mye på slankingen, men det er vanskelig når den har tatt en så stor del av tankene mine før. Hva skal jeg fylle tomrommet med??? :)
Vel, ha en god helg, folkens!
Klem ALijana
Smiiil!
Min deppe-periode er over!
Jeg skal ikke tenke så mye på slanking, akkurat som Aasalill sa, jeg skal holde meg aktiv, og slappe av når det gjelder slanketenking...
Og..hehe...jeg har allerede gått ned littegranne...:) Ren tankekraft!
Jeg må bli flinkere til å trene, rett og slett. Er flink når jeg går på skolen, men nå i ferien har jeg knapt rørt på meg. Uff...Men det blir det en endring på nå. Jeppjepp.
Så nyt sommeren, folkens! Det skal i alle fall jeg!
Klemmer Alijana
Deprimert, jeg?
I det siste har jeg hatt flere perioder der jeg føler meg helt tom og elendig. Det er som om noe inni meg skriker at jeg er mislykket, at ingen er glad i meg eller liker meg, at det alltid kommer til å være sånn. Jeg blir så oppgitt at jeg bare griner og griner.
Jeg vet ikke om slanking er så lurt, føler at jeg bare kommer til å mislykkes der også. Men jeg er DRITTLEI av å ha det sånn som dette. Jeg tror at dersom slankingen virkelig gikk bra, så ville jeg også ha det bra?
Hva tror dere?
Uffuffuff
Jeg er ikke i særlig humør idag.
Jeg har aldri anledning til å skrive noe på disse siden, så jeg får ikke noe hjelp av dem. Jeg har forøvrig ikke peiling på om den vekten er riktig, jeg orker ikke veie meg. Uff. Nei, jeg skal ikke bruke så mye negativ energi her inne. Tror jeg bare må ta en skjerpings, og slutte å fokusere på negative ting. Smiiiiiil! :)
Ja jeg er også russ i år. Går allmennfag:-) Du da?
Så du bor på hybel? Er ikke det litt ensomt av og til? Jeg misunner deg egentlig litt også. Får noen ganger mer enn nok av disse folka jeg bor med*foreldre*
Du klarer jo deg fint med slankingen din du! Stå på :-)
Jeg heller har ikke mulighet til å vie meg hver dag og komme innom her nå som vi har begynnt på skolen igjenn.. Men men, kommer innom et par ganger i måneden for å oppptadere vekt og sånn. OGSÅ FÅR JEG FORASØKE OG SKRIVE NOEN KOMMENTARER. iKKE LNGE TIL NESTE DELMÅL SKAL VÆRE NÅDD. jEG MÅ NOK Legge inn en liten spurt nå, vært litt sløv i det siste ..
bra du klarte det forrige delmålet!! dette går veien.
KLM
Klem
Nite
Ps. gjerne oppmuntring, men ikke belærene, som var grunnlaget for hele mitt første utsagn.