← Alle dagbøker
Alex
58 år168 cm25 innlegg
2001
0 følgere
Start71,0 kg
Sist66,0 kg
Endring−5,0 kg
BMI nå23,4
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 14. september 2001
66,0 kgAvbrudt rensekur....
Måtte dessverre avbryte rensekuren fordi jeg ble syk, forkjøla,feber og dundrende hodepine. Men jeg regner med å starte på ny frisk til neste uke. Er egentlig litt utafor i dag. Etter de siste dagers forferdelig hendelser, og at det er så grått og trist her idag.....
Ønsker alle en fin og fredelig helg!
11. september 2001
66,5 kgOn the road again......
Jepp, da er jeg igang igjen! Deilig å kunne gå til sengs uten å være stappmett..... Det var meningen jeg skulle på treninga i går, men med klesvask,matlaging, sønn som skulle på fotballkamp (gubben er bortreist, altså...) så ble det dessverre knapp med tid. Men jeg var helt innstilt på å gå, så idag skal jeg ihvertfall avgårde! Regner med å bli ganske støl, det er lenge siden sist jeg var på trening.
Dagsrasjonen i denne rensekuren er:
1 kopp kokt vann med sitron
frokost: 1 grapefrukt, 1 glass med grapefruktjuice
mm: 1 nektarin
lunsj: 1 lett-youghurt, 1 agurk
middag: grønnsaksuppe
mm: 1 stor tomat
Og så drikker jeg ca. 2-3l vann.
Heldigvis varer den i bare 3 dager!
Dag 1 er unnagjort, 2 to go.......
Ha en fin dag alle sammen!
10. september 2001
67,0 kgNå starter jeg med 3-dagers rensekur
Nå er det nok med denne etinga!! I dag strater jeg med en 3-dagers rensekur. Den nye stilige buksa mi har begynt å stramme rundt livet, så nå må jeg våkne! Jeg skal en tur til Frankrike om 3 uker, og da vil jeg ha på meg noen lekre klær som jeg føler meg vel i, slik at jeg kan gå med rank rygg og brøstet fram.....jadda. Men jeg er sånn at dersom jeg ikke føler meg vel, så prøver jeg å skjule valker og anna uting.... og får en stygg holdning.
Men NÅ er det ikke snakk om flere unskyldninger, nå er det tilbake til det sunne liv!
Ønsker alle en flott slankedag!
Gi meg motivasjon.......
Jeg prøver å grave frem litt motivasjon, men det er jammen ikke lett! Det er så mange flinke her, så jeg får prøve å stjele litt motivasjon og inspirasjon fra dere..hihihi....
Frukt/grønsakdagen min igår gikk rett vest, jeg ble såååå sugen på noe godt, så jeg gaffla i meg masse mat.
Uff, i DAG skal jeg starte med treninga (tru`je da....)
Og nå skal jeg i møte hvor det vil bli servert masse deilig mat.......
Ha en fin dag alle sammen!
Alex
VRÆÆÆÆÆÆL!!!!
Hihihi
Bare lurte dere, altså! Har heldigvis ikke gått opp sååå mye.
Vekta viser 66,5 kg. Jeg hadde jo håp at den skulle være nede på 62 kg til sommeren, men men......Har hatt en veldig flott sommer, har reist endel, men nå er det tilbake til havrelefsa og strieskjorta! Ser at det har kommet mange nye flinke slankere hit siden sist, og det er jo bra! Dess flere man kan hente motivasjon fra dess bedre. Ønsker alle lykke til!!
I dag har jeg en frukt/ grønsak dag. Det er likeså godt å hoppe idet. Jeg har svømt mye i sommer (derfor jeg ikke har gått så mye opp!) Og nå må jeg få dratt meg til treningssenteret. Det er alltid et tiltak å begynne!
Ønsker alle medslankere en riktig fin dag!!
Et stooooort smil på mine lepper!!!
Jeg måtte gå på vekta minst 10 ganger!! Det er en stund siden jeg veide meg, og jeg var sikker på at jeg skulle veie minst 68 kg når jeg først gikk på vekta, og har derfor bare utsatt det!! Gjett om overaskelsen var stor?! Jeg har tatt meg selv i nakken angående fråtsinga mi, og har hatt en (liten) stram diett beståendes av: frokost: 1 grapefrukt, 2 egg, kaffe
lunsj: råkostsalat, 2 egg, kaffe
middagg: Et lite kjøtt/fiskestykke, litt ris og salat
Ellers har jeg drukket mye vann og tatt trappen i stedet for heis. Vi bor i 5 etg.
MEN- Nå skal jeg på en 3- ukers ferie så jeg holder mest sannsynlig ikke denne vekta så lenge....hmmmmmm (Æsj!)
SÅ- Riktig god sommer alle sammen!!!
klem fra Alex.
Du svake menneske!
Jeg lurer på egentlig hva som går av meg. Jeg starter dagen med gode forsetter, men så sklir det ut over dagen, og jeg hiver innpå med mat og godterier. Hvorfor har jeg ikke den motivasjonen som jeg hadde for en tid tilbake?? Ikke har jeg noe treningslyst heller. UFF!!!! At den slankinga skal være så vanskelig!
Ha en fin dag alle sammen.
klem Alex.
Nå har jeg lyst å gi f...!
Jeg kommer meg ikke videre nedover! Det går heller dit høna sparker!! Jeg må langt ned et eller annet sted og hente videre motivasjon og inspirasjon. Jeg ønsker jo for all del IKKE å veie over 70 kg igjen!!! Nå i Pinsen ga jeg totalt blaffen, og åt som en flodhest! Helt innihampen så unødvendig. Uff, viljestyrke kom til meg!!
Ellers ønsker jeg lykke til alle medslankerne!
klem Alex.
Still here!
Hei,
jeg følger med på dere andre, selv om jeg ikke er flink til å skrive i min egen dagbok eller gi komentarer. Jeg beundrer dere som er så flinke til å notere noe hver dag og også å gi komentarer (jeg skal skjerpe meg!)
Men ang. slankinga synes jeg at det går for sakte nedover! Uff, nå skal jeg ikke henge meg så mye oppi det, fordi det er så mye annet å glede seg over. Jeg, familien og venner er friske og raske, det går greit på jobb,økonomien er OK og det er snart sommer(forhåpentligvis). Det er litt grått og trist her i Oslo( hvem har stjælt sola??) Men i disse dager greier ikke det å legge en demper på humøret!
Idag har jeg tenkt å ta en frukt/grønsaks- dag, og til nå har jeg spist 1 banan (enda tidlig på dagen) og drukket 0,5l vann.
Trening blir det også tid til idag, skal på "body pump"
Jeg merker at jeg har blitt strammere både her og der, og de ekle cellulitene jeg hadde på lårene og rumpa er nesten helt borte!
Ønsker alle en riktig fin dag.
Klem fra Alex.
Var det vår noen sa??????
For et møkkavær!! Regn,grått, trist og kaldt. Man kan likeså godt være på jobb, ja. Men man får jo lyst på å stappe noe godt i munnen, kose seg litt, for å døyve dette "griseværet".
Heldigvis er det hverken kantine eller kafé her på jobben. Og det er kun frukt og knekkebrød i min sekk, så det så. Men hadde jeg vært hjemme idag...... Det var vel nok utskeielser det som var igår, med is, pølse og kake.
Får håpe det blir fint vær til helgen, da.
God helg ønskes alle sammen!
Klem fra Alex.
Enda litt nærmere målet.
Det går sakte men sikkert nedover. Jeg var med på Holmenkoll-staffetten i helgen, og det merkes at jeg har noen kilo mindre å drasse på, altså! Og det hjalp også at jeg har trent mer en det jeg hadde gjort ifjor.
Idag skal jeg ha en frukt-og grønsakdag.
En fin dag ønskes alle sammen!
Klem fra Alex.
Må stå på nå.........
Ja, nå er våren her, og sommer rett rundt hjørnet!! Jeg håper jo at jeg skal være nede på rundt 62 kg, da........ hmmmmmm..
I helgen var jeg i konfirmasjon, og da la jeg alt som heter slanking langt bort, og kosa meg med god middag, dessert, kaffe og kaker!! Har egentlig ikke så veldig dårlig samvittighet idag heller. Men idag har jeg kun drikke-dag. Det har gått greitt hittil.
klem Alex.
No livnar det i lundar.....
Våren er på fremmarsj, dere. Er det ikke heeeerlig?! Jeg synes våren er den aller fineste årstiden. Og her sitter jeg, og knasker på et eple og har vannflaska ved siden av. Til nå har jeg bare spist frukt, 1 mango og 1 eple + kaffe og vann. Jeg må ha min morgen dose med kaffe m/melk.
Til lunsj blir det 2 ryvita knekkebrød med magert pålegg
til mm har jeg en liten pose med knaskerøtter (sundt og kjempegodt.) Jeg vet enda ikke hva det blir til middag.
Tror det blir en treningsøkt senere i ettermiddag.
Ønsker alle en sunn og flott slankeuke!!
Klem Alex.
Tilbake igjen.
Ja, da var jeg tilbake igjen. Har nesten ikke turt å gå på vekta etter DEN påske-feiringa. Men jeg tok meg selv i nakken og lot det stå til; sunn mat, trening og atter trening. Og det hjalp, gitt!! Folk rundt meg legger ihvertfall merke til at jeg har gått ned noen kilo. Det er deilig å få kommentarer! Men jeg er livredd for å falle ut, og at vekta skal fyke oppover igjen! Jeg VIL ikke over 70 kg igjen!! Det er takket være denne siden og alle der medslankere som har hjulpet meg med dette. Jeg har prøvd mange ganger før, men vips så er motivasjonen borte.
Så dere får ha en riktig trivelig helg, alle sammen!
klem fra Alex
Atter en ny dag.
Nå synes jeg det går litt trått. Skulle ønske at vekta bare kunne rase nedover!! Men den kom jo på i løpet av en del år, så det tar vel mer en et par uker å forsvinne igjen. Det skal bli deilig å ha på seg BH, og slippe å kjenne de ekle,svære valkene på sidene. Det synes jeg er verst. Men jeg kan kjenne at det allerede har minket, så det er håp. Jeg bruker nå str.40, og innbiller meg at jeg har kraftig beinbygning. (Det er fordi jeg ikke kommer inn i str. 38.......) Og snart er det Påske, og da får jeg besøk av mine foreldre. Det blir veldig hyggelig og veeeeeldig mye god mat. De er mat-elskere beggge to, og mor er så flink til å lage mat! Hjeeeeeelp. OG de synes det er penest med kjøtt (les: flesk) på bena...hahaha... Så de kommer nok til å kjefte på meg hver gang jeg nevner noe om slanking. Men, men.......Jeg har vært flink til nå ihvertfall,
Min dagsrasjon pleier å være:
frokost: 2 knekkebrød med lett-pålegg
mm: 1 frukt
lunsj: 2 knekkebrød med salat, kokt egg, tomater og agurk
mm: 1 frukt, 1 liten lett- youghurt
middag: liten porsjon av dagens
Og så prøver jeg å få trent 3 ganger i uka.
(Nå er jeg i slaget!)
Jeg ønsker alle en riktig god helg og GOD PÅSKE!! (med påske egg og det hele...) Nå tar jeg ferie!
Klem fra Alex.
Du har helt rett paa det der med kaffe og melk. Er paa tredje dagen uten min sedvanlige morgens cappuccino, og det foles litt tomt. Litt trist, nesten... Min folgesvenn til Universitetet er ikke mer! Iallefall ikke denne uka.
Haaper forresten at du kommer igang med renskuren din igjen! Om ikke, saa er ikke det det storste tapet. Rensekurer passer ikke for alle. Men saa er det mange former for rensekurer ogsaa!
Haaper du hadde en fin helg, forresten.
Hilsen amelia
Du er flink, ihvertfall! Men rensekur, hva er egentlig det?
Håper formen er bedre nå, hvis ikke: God bedring!
Klem, Viola.