← Alle dagbøker
Aggi
49 år173 cm7 innlegg
2002
0 følgere
Start83,0 kg
Sist82,0 kg
Endring−1,0 kg
BMI nå27,4
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 29. august 2002
❤️82,0 kgWeeeee!
God morgen!
Hadde ingen forventniger what so ever før jeg gikk på vekta i dag. Men jo da, jeg har gått ned 0,5 kilo denne uka også, og jeg er strålende fornøyd :D
Men jeg skimter matspøkelset i det fjerne. På mandag reiser jeg til Hellas :/ Har jeg sagt nok? Får prøve å ikke hive innpå så store mengder. Kommer til å være veldig aktiv (å ligge på stranda hele dagen er ikke min stil), så jeg skal ikke ta sorgene på forskudd. Gleder meg masse!
Av en eller annen grunn er det ikke så fristende å svømme ute lenger. Det blir tidligere mørkt om kvelden, og temperaturen er ikke helt som før den heller. Får vel tørke støvet av ergometersykkelen jeg kjøpte til forrige ''slankerunde.'' (tok av ti kilo i fjor, og gikk bare opp to etterpå. Flink jente) Men jeg innrømmer at jeg blir litt kvalm ved tanken. Jeg liker ikke å ''presse meg selv''... men skal resultatet vare, må det trening til for min del, så jeg biter tenna sammen....
I kveld skal vi bestille pizza. Jeg får nøye meg med et par stykker jeg da. Ikke spise til jeg sprekker som jeg har hatt en tendens til før. Har tenkt på det der. Det er ikke godteri jeg legger på meg av. Er faktisk ikke så glad i sånt. Men mat derimot! Jeg spiser meg stappmett, og tar gjerne litt dessert også. Fyyyy!
Jaja, ha en strålende torsdag!
Torsdagen nærmer seg med stormskritt
Begynner å bli spent på hva vekta stopper på om et par dager. På torsdag er det ei uke siden jeg veide meg, og jeg har bestemt meg for å sjekke vekta kun en gang i uka. Får trøste meg med at det ikke vises så fort på vekta når man trener mye, og ikke tenker så veldig mye på kalorier. Muskler er jo tyngre enn fett (tihi, høres ut som jeg har fått DE musklene... NOT!).
Men jeg begynner faktisk å merke at klærne er ørlite større enn før. Johooo :)
Må vel også innrømme at jeg spiste en halv boks (!!!) med Dream-is i går kveld *blush*. Har ikke dårlig samvittighet en gang. Tenker som så at det er det man gjør hver dag som gir positive/negative resultater. Men jeg bør vel ikke overdrive for det :D
Vel vel. Det blir nok en lang svømmetur i kveld...
Slankepower til dere alle!!
Epler - mmmm.
Så er det mandag igjen, og som vanlig så føles det (av en eller annen grunn) som en liten nedtur. Men tiden går jo så fort, at vips - så er det helg igjen :)
Jeg har i grunn vært ganske flink når det gjelder mat de siste dagene. Ett glass Solo er det eneste jeg kan kalle ''utskeielse.'' *kjempestolt!*
Ellers oppdaget jeg noe merkelig på lørdag. Jeg har bestandig vært så glad i frukt, og spesielt grønne epler. For en 4-5 år siden, ble jeg plutselig allergisk mot diverse frukt inkludert epler (tragisk). Vi har to fine epletrær i hagen, med store flotte gul/grønne eksemplar. Så på lørdag ble jeg veldig fristet til å prøve ett. Mmmmm, nydelig. Så var det bare å vente på den ekle følelsen i halsen og munnen. Jeg venta og venta, men den kom ikke!!!!!! JIPPI! Mirakler kan skje folkens ;) Det er ikke få epler som har gått unna her i helga!
Nå skal jeg gjøre meg klar til å svømme.
Ha en strålende dag alle sammen :)
jippi!!!!
Jeg har gått ned 1/5 kilo siden forrige uke! Skulle egentlig ikke veie meg før i morgen, men så tok jeg mot til meg likevel (skumle greier). Jeg har som mål å gå ned nettopp 1/5 kilo i uka, derfor er jeg kjempefornøyd :) Er det ikke motiverende når man ser at det går riktig vei?
Ha en strålende dag!
Hei og hå!
Har ikke vært så aktiv hverken her eller på SG de siste dagene, men her er jeg med en oppdatering :) Når det gjelder vektreduksjon så vet jeg ikke hvordan det ligger an. Jeg tør ikke veie meg!!!!!!!!!! Tror jeg venter til fredag, for det er vel det som er valgt som ''dommens dag.''
Skal vi se... hva har jeg spist som er usunt de siste dagene? Èn lakrisbit (twist), og det er faktisk alt :) Ellers har jeg ikke lagt om kostholdet noe særlig. Jeg spiser vanlig mat, men litt mindre enn før. For meg nytter det ikke å legge totalt om, og bare spise salat osv, for da sprekker jeg skikkelig til slutt. Derfor må jeg trene desto mere. Det går fortsatt på svømming hver kveld, pluss at jeg har greid å få med gubben ut på et slag badmingthon et par kvelder. Jeg prøver også å gå en tur hver dag, men det er ikke alltid det frister mens sola står på, og om kvelden er det så mye annet som skjer, så jeg får heller ta meg selv i nakken og trosse varmen.
Det er litt morsomt å observere marsvinet for tiden. Hun er blitt ordentlig svær (kjenner tydelig to bebiser om jeg klemmer litt på magen hennes). Dessuten tisser hun hele tiden, spiser som en okse, humørsvingninger til tusen (sier klart ifra om noen nærmer seg buret), og sover veldig mye. Høres ikke det kjent ut? Måtte det snart blir vår tur.....
Håper dere har det supert om dagen, og at slankingen går som en drøm! Ha en fin dag alle!
Daim, grillmat og smågodt
Tja, dere forstår vel av overskrifta at jeg ikke har vært særlig flink etter at jeg bestemte meg for å slutte å spise usundt. Jeg trøster meg med at jeg har vært veldig aktiv disse dagene, men nå er det slutt på all godis framover altså!
Det ser ut som det blir nok en strålende dag på Østlandet, så i dag skal jeg gå en laaang tur + svømme.
Hm, sitter og ser på det marsvinjenta mi nå. Det er to mnd siden jeg fant ut (eller trodde iallefall) at hun er drektig. Og siden vi skal på ferie tre uker i september (sukk, hvordan skal det gå med vekta da???), og marsvin går drektig i 70 dager, er jeg litt bekymra. Kanskje det er innbildt svangerskap? Fra min side altså.... :)
Nei, nå skal jeg vaske leiligheten. God trim det vet dere ;)
Ha en strålende dag!
Endelig i gang
Nå er det ingen vei tilbake. Det overflødige fettet skal bort! Vekten viser 83 kilo, og det er 10 kilo mer enn jeg trives med. Et par kilo i måneden bør vel gå bra?
åååå pizza (vann i munnen og nedover haka!!!!). det er det beste jeg vet, kunne levd på det, til frokost, lunsj og middag!!!!!!
hihi.
HELDIGRISEN du som skal til Hellas!!!! ikke la slankekuren ødelegge ferien din. spis det du har lyst på, og tenk på at du forbrenner mer i varmen. dessuten florerer Hellas av deilig slankemat, masse grønnsaker og GRESK SALAT nammmm!
GOD TUR!
klemmer fra Iset
Selv ser jeg at vi ligger ganske likt i vekt, så det blir jo spennende å følge litt med
Var her igår og skrev en laaaang hilsen til deg... men tror de sliter litte pitte grann med nye serveren.. for borte vekk er ihvertfalle hele greia!! og med langtkommet alzheimer-light greier jeg ikke å gjenskape akkurat det jeg skrev *ler*
Gratulerer med vektnedgang, det er flott! og husk at du skal ha ferie og kose deg i Hellas.. så ingen streng slanking!! :) ha en fortreffelig tur :) Så "snakkes" vi når du kommer hjem.. og prøver kanskje å få til et treff?? :) :)
Klemz fra Dahlia
skal tenke på din forfrysning når jeg en gang eller fler blir fortvilt fordi mannen absolutt vil lukke soveromsvinduet ved ca 10 grader. selv om 0 er en fin sovetempratur det og!! :)
cola smaker ikke godt når en ikke har drukket det på en stund, enig der. men... så tar en en liten slurk - æsj! så en til - ikke så værst! og plutselig drikker en cola som før.... sånn er det hvertfall med meg!! *hypnose virket* :)
har planer om å tilbringe jula i irland. gleder meg!! da skal vi ha en liten slotteferie, og besøke så mange keltiske steder vi bare kan komme over. være med??
svømmer ikke ute lenger jeg heller. fysj så ubehagelig og ikke minst så sykdomsfremkallende!! ingen planer om en vedvarende høstforkjølelse her i gården, har ikke tid. ergometersykkel høres intressant ut!! har faktisk tenkt på den muligheten, praktisk og en slipper å bekymre seg for været. skal spørre mannen....
ser vi har mere til felles enn å være høstmennesker. overspiser nemlig på middag stadigvekk jeg og. kan spise middag til alle døgnets måltider..... ikke sunt og all colaen jeg pleide å drikke i tillegg.... ikke rart klæra har krympet!! på tide å begynne streng og vedvarende slanking. er for slapp og snill med meg selv - det er så lett å finne unnskyldninger.... hadde det fantes en egen dumpeplass for dårlig unnskyldninger så hadde jeg fylt den bra opp, dessverre.
GOD TUR TIL HELLAS!! er det ikke veldig varmt der?? tviler på at jeg noen gang kommer til å reise til sørligestrøk, altfor varmt. fantaserer om island jeg!! :) :) mye å se i hellas, digger å se på reise programmer derfra!! :) :)
GRATULERER MED VEKTNEDGANG!! HEIA DEG!!
klemmer fra hecatee
Så vi har vært flinke begge to denne uka, kjempebra!
Bruker å veie meg på mandag og torsdag. Men skal prøve kun å veie meg torsdager. Kan vel bli litt vel opptatt av vekta kanskje.
Hellas kommer til å gå kjempebra, er så masse å finne på at det du spiser forbrenner du bort. Er enig i at det er kjedelig å bare ligge langflat og sole seg. Blir alt for ensformig;)
Hvor mye trener du forresten? Hver dag?
Klem Aislin