← Alle dagbøker
diarist.Alias

Aggi

49 år173 cm7 innlegg 2002 0 følgere

Start83,0 kg
Sist82,0 kg
Endring−1,0 kg
BMI nå27,4
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
14. august 200229. august 2002
❤️82,0 kg

Weeeee!

God morgen!

Hadde ingen forventniger what so ever før jeg gikk på vekta i dag. Men jo da, jeg har gått ned 0,5 kilo denne uka også, og jeg er strålende fornøyd :D

Men jeg skimter matspøkelset i det fjerne. På mandag reiser jeg til Hellas :/ Har jeg sagt nok? Får prøve å ikke hive innpå så store mengder. Kommer til å være veldig aktiv (å ligge på stranda hele dagen er ikke min stil), så jeg skal ikke ta sorgene på forskudd. Gleder meg masse!

Av en eller annen grunn er det ikke så fristende å svømme ute lenger. Det blir tidligere mørkt om kvelden, og temperaturen er ikke helt som før den heller. Får vel tørke støvet av ergometersykkelen jeg kjøpte til forrige ''slankerunde.'' (tok av ti kilo i fjor, og gikk bare opp to etterpå. Flink jente) Men jeg innrømmer at jeg blir litt kvalm ved tanken. Jeg liker ikke å ''presse meg selv''... men skal resultatet vare, må det trening til for min del, så jeg biter tenna sammen....

I kveld skal vi bestille pizza. Jeg får nøye meg med et par stykker jeg da. Ikke spise til jeg sprekker som jeg har hatt en tendens til før. Har tenkt på det der. Det er ikke godteri jeg legger på meg av. Er faktisk ikke så glad i sånt. Men mat derimot! Jeg spiser meg stappmett, og tar gjerne litt dessert også. Fyyyy!

Jaja, ha en strålende torsdag!


5 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset😉30. august 2002
heisann:)

åååå pizza (vann i munnen og nedover haka!!!!). det er det beste jeg vet, kunne levd på det, til frokost, lunsj og middag!!!!!!
hihi.
HELDIGRISEN du som skal til Hellas!!!! ikke la slankekuren ødelegge ferien din. spis det du har lyst på, og tenk på at du forbrenner mer i varmen. dessuten florerer Hellas av deilig slankemat, masse grønnsaker og GRESK SALAT nammmm!

GOD TUR!

klemmer fra Iset
c.AuthorAlias r😃30. august 2002
Så flott at du går ned. Skal du til Hellas er det iallefall endel sunne retter som du kan spise, mye vegetar om du liker det...
Selv ser jeg at vi ligger ganske likt i vekt, så det blir jo spennende å følge litt med
c.AuthorAlias Dahlia😀30. august 2002
heisann og godmorgen Aggi :)

Var her igår og skrev en laaaang hilsen til deg... men tror de sliter litte pitte grann med nye serveren.. for borte vekk er ihvertfalle hele greia!! og med langtkommet alzheimer-light greier jeg ikke å gjenskape akkurat det jeg skrev *ler*

Gratulerer med vektnedgang, det er flott! og husk at du skal ha ferie og kose deg i Hellas.. så ingen streng slanking!! :) ha en fortreffelig tur :) Så "snakkes" vi når du kommer hjem.. og prøver kanskje å få til et treff?? :) :)

Klemz fra Dahlia
c.AuthorAlias hecatee😃29. august 2002
hei, Aggi!! :) :) :) :)

skal tenke på din forfrysning når jeg en gang eller fler blir fortvilt fordi mannen absolutt vil lukke soveromsvinduet ved ca 10 grader. selv om 0 er en fin sovetempratur det og!! :)

cola smaker ikke godt når en ikke har drukket det på en stund, enig der. men... så tar en en liten slurk - æsj! så en til - ikke så værst! og plutselig drikker en cola som før.... sånn er det hvertfall med meg!! *hypnose virket* :)

har planer om å tilbringe jula i irland. gleder meg!! da skal vi ha en liten slotteferie, og besøke så mange keltiske steder vi bare kan komme over. være med??

svømmer ikke ute lenger jeg heller. fysj så ubehagelig og ikke minst så sykdomsfremkallende!! ingen planer om en vedvarende høstforkjølelse her i gården, har ikke tid. ergometersykkel høres intressant ut!! har faktisk tenkt på den muligheten, praktisk og en slipper å bekymre seg for været. skal spørre mannen....

ser vi har mere til felles enn å være høstmennesker. overspiser nemlig på middag stadigvekk jeg og. kan spise middag til alle døgnets måltider..... ikke sunt og all colaen jeg pleide å drikke i tillegg.... ikke rart klæra har krympet!! på tide å begynne streng og vedvarende slanking. er for slapp og snill med meg selv - det er så lett å finne unnskyldninger.... hadde det fantes en egen dumpeplass for dårlig unnskyldninger så hadde jeg fylt den bra opp, dessverre.

GOD TUR TIL HELLAS!! er det ikke veldig varmt der?? tviler på at jeg noen gang kommer til å reise til sørligestrøk, altfor varmt. fantaserer om island jeg!! :) :) mye å se i hellas, digger å se på reise programmer derfra!! :) :)

GRATULERER MED VEKTNEDGANG!! HEIA DEG!!

klemmer fra hecatee
c.AuthorAlias Aislin😃29. august 2002
Hei Aggi!
Så vi har vært flinke begge to denne uka, kjempebra!
Bruker å veie meg på mandag og torsdag. Men skal prøve kun å veie meg torsdager. Kan vel bli litt vel opptatt av vekta kanskje.

Hellas kommer til å gå kjempebra, er så masse å finne på at det du spiser forbrenner du bort. Er enig i at det er kjedelig å bare ligge langflat og sole seg. Blir alt for ensformig;)

Hvor mye trener du forresten? Hver dag?
Klem Aislin
😵82,5 kg

Torsdagen nærmer seg med stormskritt

Begynner å bli spent på hva vekta stopper på om et par dager. På torsdag er det ei uke siden jeg veide meg, og jeg har bestemt meg for å sjekke vekta kun en gang i uka. Får trøste meg med at det ikke vises så fort på vekta når man trener mye, og ikke tenker så veldig mye på kalorier. Muskler er jo tyngre enn fett (tihi, høres ut som jeg har fått DE musklene... NOT!).
Men jeg begynner faktisk å merke at klærne er ørlite større enn før. Johooo :)

Må vel også innrømme at jeg spiste en halv boks (!!!) med Dream-is i går kveld *blush*. Har ikke dårlig samvittighet en gang. Tenker som så at det er det man gjør hver dag som gir positive/negative resultater. Men jeg bør vel ikke overdrive for det :D

Vel vel. Det blir nok en lang svømmetur i kveld...

Slankepower til dere alle!!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Dahlia😌28. august 2002
Heisann :)

Er det ikke herlig når man oppdager at klærne er blitt større :) og etterhvert stuper man inn i klesskapet og finner fram akkurat den kjolen/buksa eller hva det nå er... som man egentlig liker kjempegodt.. men den har ikke sittet noe pent på det siste året.. også passer den!! Slikt skal vi oppleve i tiden fremover!!!

Ha en glimrende dag og ((((slanke-vibber))))
c.AuthorAlias aislin😌27. august 2002
Hei Aggi!
Takk for hilsen i dagboka;)
Ja, er det ikke morsomt når man begynner å merke at klærne blir større;)
Joda, jeg tar målene mine også. La merke til at en del andre inn her også gjør det. Håper at treningen gjør at jeg kan gå inn noen centimeter her og der, selv om ikke vekta raser nedover. 1/2 i uka er jo tross alt det jeg har satt meg som mål.

Kommer nok til å følge med på deg jeg også. Vi er på omtrent samme vekt og høyde. Lykke til.

Nå skal jeg og en venninne ut og gå en tur. Blir deilig. Morsomt å ha noen og gå sammen med.
c.AuthorAlias Molla😌27. august 2002
Heipådeg!
Ser at vi begge hadde utskeielser i går... ;) Jeg gleder meg slett ikke til torsdag og veiedag, har nok gått opp noen hakk i det siste, og det er ikke så veldig morsomt... Men håper at motivasjonen nå kommer tilbake for fullt og at det er slutt på alt snopet som har fristet sånn den siste uka.
Kanskje det er muskler som har gjort at jeg har stagnert/gått opp på vekta? (HAHA, I wish!) Det kan jo brukes som unnskyldning da, men er redd for at det i mitt tilfelle kan karakteriseres som selvbedrag.

Flott å høre at klærne dine "vokser". En herlig følelse for en gangs skyld å kunne si: "Ånei, den kan jeg ikke bruke lenger, den er ALTFOR stor!" ;D

Slankeklem fra Molla
😄82,5 kg

Epler - mmmm.

Så er det mandag igjen, og som vanlig så føles det (av en eller annen grunn) som en liten nedtur. Men tiden går jo så fort, at vips - så er det helg igjen :)

Jeg har i grunn vært ganske flink når det gjelder mat de siste dagene. Ett glass Solo er det eneste jeg kan kalle ''utskeielse.'' *kjempestolt!*

Ellers oppdaget jeg noe merkelig på lørdag. Jeg har bestandig vært så glad i frukt, og spesielt grønne epler. For en 4-5 år siden, ble jeg plutselig allergisk mot diverse frukt inkludert epler (tragisk). Vi har to fine epletrær i hagen, med store flotte gul/grønne eksemplar. Så på lørdag ble jeg veldig fristet til å prøve ett. Mmmmm, nydelig. Så var det bare å vente på den ekle følelsen i halsen og munnen. Jeg venta og venta, men den kom ikke!!!!!! JIPPI! Mirakler kan skje folkens ;) Det er ikke få epler som har gått unna her i helga!

Nå skal jeg gjøre meg klar til å svømme.

Ha en strålende dag alle sammen :)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias christinal😊27. august 2002
Så flott at du kan spise epler igjen.
Det er jo knallgodt, og sunt. I tillegg til homeopat så kan du jo prøve akupunktur også.

Lykke til
klem
christinal
c.AuthorAlias Dahlia😊27. august 2002
Tusen takk for hilsnen :) har innvilget meg kvote for både vafler og muffins i dag *ler*

Vet du.. om du opplever slikt med epler/frukt igjen.. så kan jeg anbefale homeøpat :) de er flinke til å fikse ekle allergier mot veldig mye :)

Ha en glimrende dag *s*
c.AuthorAlias iset❤️26. august 2002
heisann:)
så bra at du kan spise epler igjen!!!! det er jo knallgodt:)
ang pinnsvinet, jeg har satt inn et innlegg i stavanger aftenblad og et i rogalands avis (kommer jo an på hvor du bor da om du får lest dem:) håper morderne leser det!!!! de kommer i morgen.

kos deg masse, og du er kjempeflink!

klemmer fra Iset
😄82,5 kg

jippi!!!!

Jeg har gått ned 1/5 kilo siden forrige uke! Skulle egentlig ikke veie meg før i morgen, men så tok jeg mot til meg likevel (skumle greier). Jeg har som mål å gå ned nettopp 1/5 kilo i uka, derfor er jeg kjempefornøyd :) Er det ikke motiverende når man ser at det går riktig vei?

Ha en strålende dag!

4 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset😊23. august 2002
hei igjen:)
takk for hilsen i dagboken:) jaaa det KAN jo være....hmmm hhi. jeg er jo 15 dager over tiden idag og føler meg FRYKTELIG sliten og for å si det mildt-Jævlig!!! er helt satt ut, men slankingen går det bra med heldigvis, selv om jeg er konstant sulten for tiden. går til legen om en ukes tid dersom tanta ikke kommer:)

ha en strålende dag, vennen:)

klemmer fra Iset
c.AuthorAlias hecatee😃23. august 2002
Hei, Aggi!! :) :)

GOD HELG til deg og!!:) :) :)

pus har ikke kommey hjem enda, men han kommer nok i løpet av helgen......

ha en fortreffelig helg, Aggi!!!! :):):):)
c.AuthorAlias Dahlia😉23. august 2002
God morgen Aggi :)

Har bare en kommentar: KJEMPEBRA! Du er absolutt på rett vei, og jupp, ikke bare er det motiverende for deg å gå ned.. men jeg blir motivert av andre som går ned oxo! :) :)

I går snuste jeg rundt i klesskapet og hang fram klær som nesten passet (zukk, har så mye lekkert som er ikke er brukanes enda!).. det er målet mitt å komme inn i de i løpet av et par måneder :)

Stå på videre og ha en glimrende dag i dag :)

Klemz fra Dahlia
c.AuthorAlias iset22. august 2002
heisann Aggi:)

JO DET ER KJEMPEmotiverende:) og da vet du at du gjør det riktig:)
gratulerer, du er kjempeflink:)
skal veie meg på mandag jeg:) tør ikke ennå hihi.
ha en kjempefin dag (det er sååå varmt ute puh)

klemmer fra Iset
😛83,0 kg

Hei og hå!

Har ikke vært så aktiv hverken her eller på SG de siste dagene, men her er jeg med en oppdatering :) Når det gjelder vektreduksjon så vet jeg ikke hvordan det ligger an. Jeg tør ikke veie meg!!!!!!!!!! Tror jeg venter til fredag, for det er vel det som er valgt som ''dommens dag.''
Skal vi se... hva har jeg spist som er usunt de siste dagene? Èn lakrisbit (twist), og det er faktisk alt :) Ellers har jeg ikke lagt om kostholdet noe særlig. Jeg spiser vanlig mat, men litt mindre enn før. For meg nytter det ikke å legge totalt om, og bare spise salat osv, for da sprekker jeg skikkelig til slutt. Derfor må jeg trene desto mere. Det går fortsatt på svømming hver kveld, pluss at jeg har greid å få med gubben ut på et slag badmingthon et par kvelder. Jeg prøver også å gå en tur hver dag, men det er ikke alltid det frister mens sola står på, og om kvelden er det så mye annet som skjer, så jeg får heller ta meg selv i nakken og trosse varmen.

Det er litt morsomt å observere marsvinet for tiden. Hun er blitt ordentlig svær (kjenner tydelig to bebiser om jeg klemmer litt på magen hennes). Dessuten tisser hun hele tiden, spiser som en okse, humørsvingninger til tusen (sier klart ifra om noen nærmer seg buret), og sover veldig mye. Høres ikke det kjent ut? Måtte det snart blir vår tur.....
Håper dere har det supert om dagen, og at slankingen går som en drøm! Ha en fin dag alle!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH😉21. august 2002
Hei på deg!

Greit og ha en slik "Dommens dag" en gang i uken, det gjør mye med humøret også. Veide meg tidligere hver dag, men fant ut at det ble helt feil etterhvert. Grunnen var vel at jeg lot slankingen gå utover humøret.

Syntes iallefall du gjør en super duper jobb og det er som du sier viktig og ikke kutte ut dette som du liker og spise, for da er denne slankingen dømt nedenom og hjem! Heller da også som du sier spise litt mindre av det, kutte litt etterhvert kanskje også. Man kan f eks heller glede seg over at man skal ha en favoritt mat om 2 dager, og heller spise noe lettere (mener ikke salat) men spise noe som du trives med som også har få kalorier! Vel dette vet du nok fra før alt sammen, men det er en tanke og ta med seg alikvel!

Håper du har hatt en super duper slankedag i dag!

Mange gode stå på klemmer fra Rikke

PS! Du er super flink til å trene!!!
c.AuthorAlias Dahlia😌21. august 2002
Heisann :)

Du er jo kjempeflink da!! Kun en tvistbit... :) dette er flott, stå på!!!! Og svømming er jo utrolig sundt for kroppen! Skulle ønske de kunne bli ferdig med å reparere svømmehallen hos meg jeg *zuuuuuuuuuukk*

Og... det er noe kjent med symptomene til marsvinet ditt.. minner utrolig om da jeg ventet jr. for 6 år siden... særlig dette med å bli ordentlig svær!! *ler* Håper vi alle SGère snart har det slik vi oxo :)

Ha en flott dag.. og når jeg får dahlia mailen min til å virke skal jeg gi deg den.. så kanskje vi kunne prøve å organisere et lite østlandet-treff??

Klemz fra Dahlian
😀83,0 kg

Daim, grillmat og smågodt

Tja, dere forstår vel av overskrifta at jeg ikke har vært særlig flink etter at jeg bestemte meg for å slutte å spise usundt. Jeg trøster meg med at jeg har vært veldig aktiv disse dagene, men nå er det slutt på all godis framover altså!
Det ser ut som det blir nok en strålende dag på Østlandet, så i dag skal jeg gå en laaang tur + svømme.

Hm, sitter og ser på det marsvinjenta mi nå. Det er to mnd siden jeg fant ut (eller trodde iallefall) at hun er drektig. Og siden vi skal på ferie tre uker i september (sukk, hvordan skal det gå med vekta da???), og marsvin går drektig i 70 dager, er jeg litt bekymra. Kanskje det er innbildt svangerskap? Fra min side altså.... :)

Nei, nå skal jeg vaske leiligheten. God trim det vet dere ;)

Ha en strålende dag!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Dahlia😀21. august 2002
Heisann :) Mmmmm, får vann i munnen av å lese overskriften din *ler* Er nok flere som er noen søtmomser... Du får holde oss oppdatert på marsvinet! Vi er jo alle hekta på alt som heter graviditet alle sammen :)

Hyggelig at det er flere av oss østlendinger her inne, kanskje vi skulle hatt et kombinert SG/slanke treff engang?

Ha en glimrende dag :)
c.AuthorAlias Maritmor😛16. august 2002
Hei Aggi :)

I dag er det varmt!! Altfor varmt! Takk for kommentar på dagboka mi :) Kosli!

Ville bare ønske deg en riktig fin slanehelg!!

Stå på detta skal vi klare!!

Go klem fra Marit :)
c.AuthorAlias Hecatee😃16. august 2002
Hei, AGGI!! :):):):)

var ikke så flink de første dagene jeg slanket meg heller, syndet en del. begynte å ta chrom/ krom tilskudd og etter noen få dager forsvant søtsuget helt!! ANBEFALES!! jeg tok tilskuddet i noen uker ekstra, i tilfelle.... har sluttet nå. men lurer litt på om ikke det var årsaken til at jeg mistet helt matlysta. nå har jeg vært uten krom en del dager, og faktisk har matlysta kommet svakt tilbake. håper sterkt!! bare ikke søthungerten kommer igjen da....

sender gjerne den kokende heten vi har her sør til østlandet!! *send send* venter på høsten jeg, og fårikål slik svigermor lager den!! nå ble jeg litt sulten.... skal finne mannen min og lommeboka etterpå..... nam nam.

håper vi alle sammen fra SG snart blir drektige vi og, på ordentlig altså!! :):)

ha en forfriskende dag!!

masse slankevibber fra hecatee
😵83,0 kg

Endelig i gang

Nå er det ingen vei tilbake. Det overflødige fettet skal bort! Vekten viser 83 kilo, og det er 10 kilo mer enn jeg trives med. Et par kilo i måneden bør vel gå bra?
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Dahlia😊16. august 2002
Der var du på plass :)

Sender deg masse motivasjon og hold oss oppdatert da duhhhh :)

Klemz fra Dahlia
c.AuthorAlias hecatee😃15. august 2002
hei!!!! :):)

mange SG'ere her!! koselig det, så kan vi støtte hverandre både her og der!! disse sidene er fantastiske!! så mye positive tilbakemeldinger, mange med råd og erfaringer og ikke minst: MASSE MOTIVASJON!! trives kjempe godt her jeg!! håper du vil trives også!!

kommer til å følge med deg, og støtter deg når du trenger det!! har masse motivasjon og et lager av poitive tanker - så kom om du har en dårlig dag eller om du bare vil prate! i'm here!!

ønsker deg all lykke og masse pågangsmot!! tvi tvi for deg!!

klemmer fra hecatee

c.AuthorAlias iset😌14. august 2002
Heisann Aggi:)
velkommen til verdens beste slankeside:) Jeg har egentlig vært her fra Januar, men var borte en periode. Gikk ned 6 kilo da, men de kom på igjen:( men nå går det rette veien igjen ser jeg:)
Et par kg i måneden er kjempebra, jeg og tar det med ro, da holder det lenger. men jeg regner med sånn ca 3-4 kg i måneden i begynnelsen, så går det jo litt tregere etterhvert. men derfor skal jeg begynne å måle, det er kjempemotiverende, for selv om vekten står stille så kan man se at målene minker:)
ha en flott dag, Aggi:)

klem fra Iset
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.