← Alle dagbΓΈker
diarist.Alias

Afrodite

58 Γ₯r175 cm86 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start112,5 kg
Sist103,0 kg
Endring−9,5 kg
BMI nΓ₯33,6
📉 Ned 5+ kg📓 50+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
1. november 200128. august 2002
😛103,0 kg

Endelig hverdag igjen!



Men skrekk å gru, vekta gjorde et kjempe sprang opp etter 2 uker i Hellas og 1 uke i Bergen. Har virkelig gitt f.....og de siste dagene hvor jeg har vært hjemme har jeg gomla i meg snop som jeg selvfølgelig (av gammel vane......) handla med meg på taxfree`n! Er premenstruell så det holder, og hele kroppen hyler etter søtsaker mens ryggen verker og magen er oppblåst og vond. Har ikke orket og gå på vekten de siste dagene....

Har nå sittet å lest litt i dagbøkene her inne for å finne igjen litt motivasjon. Ser det har kommet mange "nye" i løpet av sommeren, og de har pågangsmot som gjør meg helt matt. Her skal det arrangeres slanketreff og greier, det hørtes virkelig hyggelig ut, jeg skal tenke seriøst på det! Savner noen av de jeg hadde mest kontakt med her inne (hallo Grete hvor er du??????), men man kan vel bygge opp nye relasjoner – poenget her inne er jo å motivere hverandre, så da må man jo gi litt av seg selv for å få noe tilbake. Målet mitt nå er derfor å bli mer aktiv igjen her inne (har hatt en alt for laaaang sommerferie) – hente inspirasjon og gi inspirasjon!

Jeg har nå gått opp og ned rundt 100 tallet siden januar, snakk om jojo slanking. Jeg var jo så flink da jeg startet – de første 10 kiloene gikk jo av i løpet av en måned, etter det har det vært bare tull. Skal herved love meg selv å komme innom disse sidene minst annenhver dag, fordi jeg vil bli en slankere Afrodite. Jeg trenger all den støtten jeg kan få folkens, for motivasjonen min er nå helt på ræva......

Slankeklemmer fra fortvilet Afrodite
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Valentine❤️30. august 2002
Hei Afrodite!

Takk for innlegg i dagboken min.
Det er jo et helt fantastisk støtteapparat her inne.
Hvis vi bruker dette aktivt med oppmuntringer og støtte-erklæringer, må jo det virke positivt inn på vår egen motivasjon også. Gleder meg til å følge deg videre.
Lykke til!

Hilsen Valentine.
c.AuthorAlias Molla❤️29. august 2002
Heipådeg!
Det er så flott å se at selv om det er tungt for deg nå, så gir du ikke opp, men søker til disse sidene for inspirasjon. Det betyr at nå er du igang igjen, og denne gangen er du klar for et skikkelig jafs nedover, ikke sant? ;) Sliter litt med motivasjonen selv i disse tider, men den er nå på vei tilbake føler jeg. Og det skyldes 99% disse sidene! Henter haugevis med tips og motivasjon herfra! Jeg har meldt meg på slanketreffet og skal nå bruke det som ekstra motivasjon fremover. Gleder meg!
Håper motivasjonen din kommer tilbake ganske kjapt, Afrodite! Sommerferien er over, så nå er tiden inne for skikkelig innsats. Lykke til, skal følge med deg! :)
Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias Jenta*S*😉28. august 2002
Titt tei!
Er her jeg,da!!!:0) Husker meg vel?..hehe...jeg husker deg iallefall! Og jeg syns det var koselig å se at du er tilbake og fit for fight!Jeg tror sommeren har vært en treg periode for de aller fleste av oss,jeg!Skal iallefall følge med deg videre! Stå på Afrodite!
Stor klem fra Jenta*S*
😃98,1 kg

Tzatziki og gresk salat......

Etter nesten fire uker med intens jobbing drar jeg nå til Hellas i noen uker. Slankingen har jeg et ganske avslappet forhold til nå om sommeren, men vekta har gått saaaakte men sikkert ned de siste ukene isteden for opp, så litt bevisst har jeg da vært.

Har faktisk ikke vært så "lett" som nå på mange år :-) Kommer sterkere tilbake til høsten, da skal jeg ta et skikkelig skippertak og sammen med meg har jeg min beste venninne som MÅ ned 10 kg på grunn av en operasjon i januar.

"Ser" dere i slutten av august! Fortsatt god sommer ;-)) Nå blir det tzatziki og gresk salat på meg.......

Sommerklemmer fra Afrodite
☹️99,7 kg

Sommerferie med dårlig vær = dårlige slankdager!



Tilbake fra sommerferien, som ble en gedigen utskeielse fra ende til annen. Været på sørvestlandet var regn og kaldt i tre uker og da blir det mye kjedespising altså!! La på meg nesten 4 kilo i løpet av ferien, men har etter at jeg kom hjem gått ned 3, så da er det ca. 1 kilo igjen før jeg er der jeg var før jeg dro. Søren også!! Meninga var jo å gå ned i ferien også, eller i hvert fall holde meg stabil........

Nå er det altså på`n igjen. Skal ha full skjerpings fram til 3. august, da drar jeg til Hellas og ønsker selvfølgelig å veie minst mulig. Blir ikke så mye tid til å være her inne nå om sommeren, men jeg skal stikke innom en gang i blant!

Fortsatt god sommer alle medslankere!

Sommer klem fra Afrodite
😉98,5 kg

GOD SOMMER ALLE SAMMEN

Hei hei!

Jeg er bare en kort tur innom for å si at nå reiser jeg på ferie. Drar til sørvest landet til vårt sommerhus og skal være der i nesten tre uker. Gleder meg, sommeren er ikke ordentlig sommer før jeg har vært der en tur.

Slankingen stresser jeg ikke med så mye om dagen, det har gått litt ned men har holdt seg stabilt de siste ukene. Målet i ferien er og ikke gå opp, skal prøve å være mest mulig bevisst men jeg orker ikke stresse med det.

Ha en flott sommer alle medslankere, så kommer jeg nok sterkere tilbake til høsten. Dette prosjektet kan jo vare i flere år så treg som jeg er........

Mange gode sommerklemmer til alle sammen!
Hilsen Afrodite

PS: Grete hvis du leser dette, så må du ha en kos sommer med deg og dine. Jeg skrev en laaaaaangt innlegg til deg i sted men det bare forsvant :-( Jeg gir lyd fra meg om jeg skulle nærme meg Bergen, men det blir nok ikke før ute i august, trur eg.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😃19. juni 2002
Hei Afrodite :-)

Jeg bare skynder meg å ønske deg RIKTIG GOD FERIE :-)

Ferieklem fra Jojoen
❤️98,9 kg

I GÅR BLE JEG SYKEPLEIER - JIPPI!



Endelig ferdig etter mange år på skolebenken – hvilket antiklimaks, vet ikke helt hva jeg skal gjøre i dag jeg, plutselig er det ingen bøker, pensum og eksamener som henger over meg. Å gud for en deilig følelse!!! I dag skal jeg bare kose meg ute i solen, lese en god bok for en gang skyld å bare nyte livet og det fantastiske været.

Vekten har holdt seg stabil siden lørdag, selv om vi hadde grillfest i går og bursdag på søndag med mye god mat og drikke – spiste en del usunt da, men man må få lov til å kose seg når været er nydelig og muntlig eksamen er over.

I dag tror jeg kanskje at jeg kun skal spise frukt og drikke masse vann, vi får se hva det blir til. En tur på stranda blir det og jeg driter i om jeg er feit - bikini blir det! Jeg orker ikke skjule kroppen min i denne varmen.

Ha en flott sommerdag alle dere andre slankere her inne – Go været ligger jo spikra over hele Norge, ut og kos dere folkens!

Klem fra Afrodite
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*😄15. juni 2002
Heisann!
Tusen takk for gratulasjoner på -40 kg dagen min! Kos det! Og du da?! Sykepleier!! GRATTIS!! Kan tenke meg det er en god følelse å være ferdig!! Kjempebra!
Kos deg med en god bok og NYT DET!!
Klem og @---)---- gratulasjonsblomst til deg!
Jenta*S*
c.AuthorAlias Blåklokka8. juni 2002
Gratulerer med fullført utdanning! Jeg er selv ferdig med eksamnene for i år.Nå koser jeg meg med å lese bøker som jeg har lyst til å lese. Det er deilig. God helg!
Hilsen Blåklokka
c.AuthorAlias Elisa297. juni 2002
Hei Afrodite!

Lenge siden sist.
Må først få gratulere deg med endt skolegang.
Ganske herlig. Husker følelsen når jeg sluttet, selv om jeg nå egentlig lengter tilbake. Kun videregående.
Men har en god vikarjobb som har gitt meg god praksis til videre. Så jeg satser der i første omgang.

Det virker som om ditt humør er på topp. Og det er herlig og se. Smitter over til meg. Og jeg trenger det ganske sårt nå.

Ta deg en tur på stranda du. Og kos deg. Høres bare fantastisk deilig ut. Svømme i nydelig sjø med kun sand under.
Det er lenge siden jeg har gjort det. Vært på stranden.
Badet i det hele tatt. Kun badekar. Som virker som det er blitt temmelig lite i det siste. :O)

Ønsker deg lykke til med slanking og med jobb.
Du har vel kanskje litt ferie nå først?

Klem fra Elisa28


c.AuthorAlias Annie7. juni 2002
Gratulerer som ferdig sykepleier!

Nyt varmen og legg deg på stranda og tenk heller på de ekstra kiloene som ikke er der!

Klem fra ANnie
c.AuthorAlias grete❤️6. juni 2002
Hei Vennen


**********GRATULERER SÅ MYE SYKEPLEIER******************
Vet hvordan du har det nå og vårfølelsen blir en helt annen, herlig, følelse fremover uten eksamen hengende over hodet.

Som du ser er jeg ikke veldig aktiv her inne, men jeg er nå inne og kikker av og til. Herlig at det går så fint med deg. Vil ikke si jeg er like flink, men vekten har holdt seg. Kos deg på stranden Afrodite, så "møtes" vi her inne når det passer seg slik.

Mange klemmer fra Grete.
c.AuthorAlias maia😄6. juni 2002
Hei!
Gratulerer med fullført utdannelse!
Jeg er sikker på at du har valgt et yrke som vil gi deg mye tilbake for all omsorgen du skal gi andre.
Kos deg nå og nyt feriedagene i penværet. Kanskje har du allerede jobbplanen klare? Uansett - Lykke til! Hilsen maia
😄98,9 kg

Smil til verden og verden smiler til deg!


Jeg er så fornøyd!
Det ser ut som jeg er inne i en god slankeperiode nå – jeg har følelsen av å ha kniven på strupen. I dag er det 1. juni, sommer månedene har for alvor kommet. Det blir ikke en slank sommer i år heller, men for hvert gram jeg klarer å gå ned nå føler jeg meg mer tilfreds enn på lenge. Det er faktisk en god følelse og jeg vet den blir bedre for hvert gram som forsvinner.

Jeg føler meg så energi-rik , positiv, sprudlende og glad om dagen – jeg er faktisk ganske fornøyd med meg selv. Jeg tror at når du er glad og forelsket så utstråler du en holdning som gjør deg vakker av den grunn (høres ut som jeg tar helt av her nå *S*). Da gjør det ikke så mye at du har mange kilo for mye. Menneskene rundt deg ser at du er fornøyd og gir deg positiv feedback på det. Før har jeg vært mye nedstemt og deppet fordi jeg har følt meg stygg, feit og fæl, jeg ville helst at ingen skulle "se" meg - da er det vel naturlig at man ikke får så mye positive tilbakemeldinger fra de rundt seg også. Når man selv sender ut signaler om at man ikke vil ha oppmerksomhet så blir det naturlig at andre holder seg litt på avstand – skjønner dere hva jeg mener? Derfor er mitt råd til dere som sliter med det samme: Smil til verden og verden smiler til deg! Rett opp ryggen, løft opp hodet, smil og vær glad! Jeg lover at selvfølelsen blir bedre.

Ok, nok om det – ville egentlig bare oppdatere dagens vekt som er lavere enn på mange år, og jeg er så fornøyd med det. Som sagt tidligere, det går tregt men det går heldigvis den rette veien for tiden. Nå skal jeg av gårde med min sønn på atter en fotball cup – det er kjempe gøy det, VI GLÆR OSS!

Ha en fortsatt fin slankehelg alle sammen – husk sammen er vi sterke!!
Klemmer fra Afrodite
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias grete❤️3. juni 2002
Hei Afrodite

Her kommer jeg igjenn. Det ble bare en liten snartur innom igår, og jeg ble så glad når jeg såg hvor fint det går med deg. Ellers er det ikke like lett å få satt seg til dataen nå når sommeren er komt. Det er mer fristende å være ute og nyte været. Med meg går det også bra. Jeg har hatt en pause i slankingen og det har vært deilig. Men utrolig nok har vekten holdt seg. Men nå prøver jeg igjen.

Ha en fin slankeuke Afrodite, og heia oss!!

Mange klemmer fra Grete.
c.AuthorAlias treningsnarkon2. juni 2002
så flink du har vøre. Såg på slankekurva di, du har visst gått litt opp og ned. men nå i det siste har d jo gått fint og jamt nedover. DET ER BRA :-)

Stå på.
c.AuthorAlias grete😃2. juni 2002
Hei Vennen

Var en snartur innom for å se etter deg. Har ikke tid å skrive så mye nå, men kommer tilbake til deg imorgen.
GRATULERER SÅÅÅÅÅ MASSE MED SUPER VEKT. HEEEEERLIG!!!!

"Snakkes"
Mange klemmer fra Grete.
c.AuthorAlias trixi😊1. juni 2002
Det er bra du er fornøyd, det bør du være også, for du har jo vært kjempeflink! Jeg er også inne i en sånn god slankeperiode.. det er deilig!!!!!

Jeg har også en vekt nå jeg ikke kan huske at jeg noen gang har hatt før, og det føles fantastisk....

Vi har virkelig en fin innspurt på sommern nå, synes du ikke?

Stå på, fortsett å være lykkelig, jeg kan tenke meg at alle rundt seg ser at du har blomstret opp det siste!!

Ha en fantastisk helg!
c.AuthorAlias Jojoen😃1. juni 2002
Heisann :-)

Takker for koselig hilsen i dagboka mi.
Det er sant at resultatene påvirker selvfølelsen og humøret på en progressiv måte. Vi retter oss opp og tillater oss å være fornøyde og smiler til verden... og da smiler verden tilbake. Haha, sprudle, sprudle.. :-)

Gratulerer med passert 100 kgs grensa. Det var vel deilig å se tosifrede tall?

Jeg tør nesten ikke å tenke på det...men når (ikke "hvis") jeg kommer ned på 89 en eller annen gang, så vil jeg oppleve noe som jeg ikke har gjort på svært mange år. Foreløpig holder jegpå å slite av meg de kiloene som jeg har gått opp i løpet av de siste tre år. Gleder meg utrolig til det ja.

Du skriver "sammen er vi sterke".. ja, det er også sant. For det fellesskapet vi har fått her inne hjelper utrolig mye. Jeg har ikke vært her så veldig lenge, men føler at jeg har blitt temmelig godt kjent med mange her - og føler at mange også følger med og tenker på meg. Og den forståelsen som dere viser teller mer enn mye annet. Dere vet jo på egen kropp hvordan jeg har det.

Dette ble visst langt..

God helg til deg også :-)

Klem fra Jojoen
😃99,6 kg

Sakte nedover.........



Det går tregt, men det går den rette veien heldigvis! Har et mål om å være 95 kg innen 21.juni – da har jeg bursdag, jeg reiser på ferie og jeg får seg kjæresten min igjen. Nesten en fordel at jeg ikke får se han på lenge, sjansen for vektnedgang øker – det er jo når vi treffes at vekta mi går opp igjen. Føler jeg har kommet inn i en god rytme i forhold til mat og fysisk aktivitet nå – har mye energi om dagen, men drikker kanskje litt for lite vann. Det skal jeg bli flinkere til! Tenkte jeg skulle få målt meg igjen i helgen, lenge siden jeg gjorde det nå – jeg håper og tror at jeg har gått sammen noen centimeter, en del klær har begynt å passe igjen og jeg går fint inn i bukse str. 46 – og det er det en stund siden jeg gjorde :-)

Nå går vi mot ukas utfordring igjen – helga, dere må ha en fin slankehelg alle sammen – jeg prøver å følge med så godt jeg kan, men dessverre blir det liten tid til kommentarer.
Motivasjonsklemmer og slankevibber fra Afrodite ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi😊31. mai 2002
Krysser for at du klarer 05 innen 21.JUNI. Tenk for en premie det blir da! :)
Det har en tendens til å bli mye kos med kjærester ja.. merkelig det hvor mye mat betyr i forhold til kos da... men du, dere får være litt ekstra aktive på andre fronter da...*thihi* så brenner du nok fort en del kalorier..hihi

Ikke sant det er deilig når klær begynner å passe igjen?
smiler bare ved tanken jeg.. :)

Du må ha en flott helg! Klemmer fra trixi
c.AuthorAlias skilpadda😃31. mai 2002
Hei Afrodite! Jeg fikk lyst til å stikke innom og se hvordan det gikk - flott å høre at det går så fint med deg. :-)

Jeg har det veldig bra og er i god form, er nå i uke 14 og regner dermed med at jeg har sluppet unna faren for morgenkvalme - håper bare ikke dette betyr at jeg får mer av andre plager senere! ;-) Jeg prøver åspise sunt, men får ikke trimmet så mye som jeg egentlig burde, jeg er fremdeles mye trøtt og syns det er vanskelig å få gjort noe etter jobb... Men det er jo nydelig sommervær i Oslo så jeg får gått litt tur og slikt da.

Har ikke lagt på meg enda, vekten viser fremdeles tosifret, og jeg håper jo å holde vektoppgangen under graviditeten på et rimelig nivå. Ikke at jeg skal tenke slanking nå altså, men det er jo slitsomt for knær og ankler etc. hvis jeg skal komme opp i 120 kilo før jeg er ferdig.

Ønsker deg en riktig god slankehelg! Og lykke til og masse gode slankevibber til 21. juni-målet ditt. :-)

stor klem fra skilpadda
❤️99,8 kg

ENDELIG ET LIVSTEGN!



Nå er det lenge siden sist jeg var her inne – hele 20 dager faktisk! Grunnen er ikke at jeg har gitt opp slankeprosjektet mitt (det går opp og ned som vanlig) men jeg har hatt det så fryktelig travelt. Har jobbet mye, og jeg synes omtrent hver ettermiddag og kveld har gått med på fotballtrening til min sønn, fotballcup, foreldremøte, elevaften, teater, kino, bursdager og andre helligdager, dessuten har jeg jo vært 5 dager i Bergen, og så må jeg jo ikke glemme PRINSESSEBRYLLUPET som vi hadde i Trondheim og alt det førte med seg av morsomheter og begivenheter som man måtte ha med seg. Konklusjon: mai er en travel måned!!

Synes egentlig at jeg har ganske god kontroll over maten når jeg er hjemme og har vanlige hverdager, jeg var nede på 99 kilo før jeg reiste til Bergen 17. mai men la som vanlig på meg litt der nede - men det har nå forsvunnet den siste uken. Føler meg egentlig veldig glad og fornøyd om dagen, godværet har gjort at man har fått litt brunfarge og det gjør meg faktisk ingenting å sitte ute i bikini. Flere fine sommerklær som har vært lagt bort er funnet fram og de PASSER!!! Det er en kjempe god følelse – og så har jeg fått flere gode komplementer i det siste som selvfølgelig øker selvtilliten litt. Nei, livet er herlig dere, jeg trives med den jeg er for øyeblikket, og målet er fremdeles å gå ned, selv om det går veeeeeeeeeeldig sakte. Hovedsaken er at jeg er bevisst det jeg putter i munnen, og jeg begynner å bli vant til denne nye livsstilen.

Trening får jeg på jobb så det holder, mange lange hurtige gåturer, svømming og obligatorisk gym hver onsdag for alle ansatte – må ha funnet den perfekte slankearbeidsplassen jeg! Trives så utrolig godt med å være i arbeid igjen, jeg har slitt skolebenken i 5 år nå, og før det var jeg hjemme med barn, så jeg må si at det er deilig å endelig tjene litt penger igjen. Dessuten er det et helt unikt arbeidsmiljø, selv om det kan være litt risikabelt.

Vet ikke hvor ofte jeg får tid til å være her inne, skal prøve å skjerpe meg litt – men motivasjonen er her, og jeg gir ikke opp nå!! Tenker på dere her inne og heier på oss alle!!!

Gode sommerklemmer fra Trondheim
Afrodite



1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Linn❤️28. mai 2002
Hei! Er det ikke gøy når man kan ta på gamle klær og de passer??Jeg har kasta alt som er for stort, for de skal aldri passe igjen.....De sprekkene som du skriver om kjenner jeg godt til, og har en slik venninne selv, men målet mitt er at det skal bli sjeldnere mellom hver sprekk etter hvert, og det at en går ned er jo en kjmepemotivasjon i seg selv.
Klem fra Linn
🐷101,9 kg

"Fett-kontrollørene`s mega sprekk"



Huff- for ei uke, det går opp og ned, opp og ned! Det startet 1. mai at jeg og "flæsk-kontrollør" venninna mi gikk på en mega smell sammen. Jeg hadde desperat lyst på soft-is og vi presterer å kjøre til nærmeste McDonald å kjøpe en Mc Flurry (eller hva det heter) med masse daim sjokolade. Så dro vi på kino og gikk amok i smågodt hyllene, før vi avsluttet kvelden med en diger kebab. Det var onsdag, og vekta gikk OPP. Torsdag var en fin slanke dag, vekta gikk NED. Fredag møtte jeg igjen flæsk-kontrolløren og vi tilbrakte så å si hele dagen på ute cafe med god mat, drikke og muffins. Vekta rasa igjen OPP – slik har jeg holdt på hele uke mer eller mindre, så resultatet i dag er altså ikke et gram ned siden sist tirsdag.......Jeg eier jo ikke viljestyrke – jeg er så forbaska glad i å kose meg for MYE!!! To venninner av samme sort som driver med liksom slanking går ikke bra i lengden!!

Den bunaden som jeg skulle ha på meg må jeg se veldig langt etter ja, søren også!!! Noen som har en STOR bunad å låne meg 14.juni, da jeg uteksamineres fra skolen og det er høy bunadsfaktor – vræl!!! Jeg vil ha på bunad!!!

Har igjen tanker om å skjerpe meg, og har hittil i dag vært flink – måtte det bare vare!! Håper det står bra til med alle dere andre her inne og at resten av uken blir en fin slankeuke – HEIA OSS!!

KLEMZ fra Afrodite

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias grete❤️12. mai 2002
Hei Vennen

Ja nå er jeg hjemme igjenn og klar for å bruke dagboken igjenn. Det blir ikke til at en sitter så mye med dataen når en er på besøk. Bryr meg ikke så mye med sprekken din for jeg vet det er fortid. Ser på de koslige innegget du skriver til meg den 10 mai at du er motivert og at 7 mai er helt glemt. Slik er det med den saken:-)))))

Tusen takk for koslig innlegg og fine bilder, skjønn er du!!!!
Forstår godt at du er frustrert over jo-jo slanking. Jeg kjenner meg sååå godt igjenn. Og selv om jeg har vært flink nå er jeg IKKE eplekjekk av den grunn. Jeg vet godt at dette er en kort glede om jeg ikke er super flink. Det går raskere opp igjenn, enn ned etter en slik kur om en ikke passer seg.

Jeg synes det er synd at jeg ikke er hjemme neste helg, når du kommer. Det hadde vært morro å møte deg igjenn. Men nå er det ikke så lenge til det blir Vestlending av deg så da ordner det seg vet du:-)))))

Sender deg masse motivasjon Afrodite og du vet jeg heier på deg hele tiden!!!ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Mange klemmer fra Grete.
c.AuthorAlias iset😈8. mai 2002
uff kjenner til problemet. var så flink her på nyåret da jeg startet, men så gikk jeg amok i matfatet, og vips så var det gjort. MEN jeg skal nå prøve meg på cambridgekuren på mandag. håper jeg greier det! det blir grusomt på 17. mai, men fest dager er det jo alltid, så skal jeg tenke på dem greier jeg det aldri! får iallefall prøve. jeg har ingen bunad i det hele tatt jeg:( altfor dyrt. tror aldri jeg kommer til å få råd til noe sånt:( jaja har masse fine andre klær....:)
ha en flott kveld med masse sol (her i stavanger er det flott sol ennå)
hilsen Iset.
🙁101,9 kg

Hm............



Ja dette er merkelige greier! Hadde besøk av kjæresten i helga og jeg (vi) var kjempe flinke, spiste sunt og gikk lange turer, eneste utskeielsen var rødvin og litt ost på lørdagskvelden – og hva skjer??? Jo da, vekta mi viste 103.4 kg i går morges !!!! Det er rett og slett urettferdig......Fikk en gi f......holdning i forhold til slankinga i går. Startet dagen greit med havregrøt til både frokost og lunsj men så skjærte alt seg; kasta i meg spagetti m/kjøttdeig - en diger porsjon og avsluttet dagen med to stykker sjokoladekake og et stykke marsipankake.....snakk om slankekost!!! Og hva skjer da dere, i dag tidlig viser vekta 101.9?????? Forstå det den som kan!!!

Vel, det var nok til at motivasjonen er her igjen i dag, så i dag skal jeg ha en super fin slankedag. Må takke for alle gode råd jeg fikk angående min forstoppelse ;-). Jeg tok meg en tur ned på helsekostbutikken og fikk kjøpt meg en pose avføringste (som det så pent het), med på kjøpet fikk jeg en prøvepakke med Tonidren – en rensende urtedrikk, og et par terninger "frukt & fiber". Dro hjem og laget te, drakk et par kopper av den, blandet urtedrikken og drakk vel en ½ av den, avsluttet utpå kvelden med en ½ terning frukt & fiber før jeg la meg......Ojojoj – våknet etter et par timer med noen sinnsyke mage SMERTER, kolikken jeg hadde etter jeg tok keisersnitt var bare barnematen i forhold til dette!!! Herregud jeg hold på å skyte i stykker doskåla ;-), halve natta gikk med til å renne på do.....Jeg kan trygt si at den blandinga jeg hadde hatt i meg virket – men jeg vet ikke om jeg vil anbefale det!

I dag skal jeg levere hovedoppgaven – det er en utrolig deilig følelse å være ferdig med den! Nå er det bare å vente på sensur og ha en muntlig eksamen så er jeg ferdig sykepleier!! Gøy men skremmende på samme tid – jeg vet ikke helt hva jeg vil???

Ha en fin tirsdag alle sammen, nå skal jeg på skolen før jeg drar på kveldsvakt!
Klemmer fra Afrodite

6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi4. mai 2002
Hei, hvor blir det av deg??
Håper det går bra med slankingen din.

Om man ikke får kommet set på do, så er det jo ikke rart at vekten går galne veien, blir jo opphoping av saker og ting som skulle vært ute... Jeg pleier bruke 2 "frukt og fiber" nå magen stopper, det holder og hjelper meg over slike kneiker.

Håper det går bra med slankingen din!!
Klem fra Sussi
c.AuthorAlias Bamse😃1. mai 2002
Hvis du ser litt tilbake har du jo gått ned etter påske, og det er faktisk dager da en blir dritt lei. Selv hadde jeg en kjempesprekk igår, men jeg har allikevel gått ned siste uken. Tenk - nå er du snart under 100! Fint at du går lange turer, det hjelper definitivt både på mage og forbrenning! Stå bare på videre - det kan bare gå én vei - og det er nedover!

Lykke til med avsluttende eksamener. Du er snart sykepleier!
Bamseklem fra Bamse (som egentlig er "halvsøster" = hjelpepleier)
Bilde
c.AuthorAlias Jojoen😐1. mai 2002
Oi, det var litt av en "kur".. hørtes ikke noe videre godt ut, men nå håper jeg at fordøyelsen din blir ok igjen. Merkelig hvordan slikt kan ødelegge så mye. Jeg er glad for at jeg foreløpig har sluppet greit unna forstoppelser osv.

Lykke til med eksamen og slanking.

Jojo-klem
c.AuthorAlias Bitten😊30. april 2002
Hei Afrodite :) De usle 400g. forsvinner snart som dugg for sola. Du har jo hatt 10 kg. jubileum, gratulerer :) Stå på videre, vi skal nok klare dette her ;)
Lykkeklemmer fra Bitten :)
c.AuthorAlias grete❤️30. april 2002
Hei Vennen

Er på ferie så jeg får ikke skrevet så mye denne uken, men jeg skal nå snike meg inn av og til. Forstår godt frustrasjonen din på den vekten. Jeg følte meg helt forvirret til slutt. Det var som om det ikke hjalp hvor flink jeg enn var. Krysser virkelig fingrene for deg nå og håper du blir kjempemotivert.

Det går ganske greit med kuren-enda. Kan ikke si at jeg føler meg slapp, men så har jo ikke jeg slike hektiske dager som deg for tiden. Det er ikke sikkert jeg hadde klart dette hvis jeg var i jobb. Jeg bare krysser fingrene for at motivasjonen må holde denne gangen.

Heia oss Afrodite!!!!! Gleder meg til å treffe deg i sommer, for det må vi jo greie å ordne:-)))

Mange klemmer fra Grete
PS. Kjenner en flink rørlegger hvis du trenger nytt toalet...
Likte den der skjønner du:-)))))
c.AuthorAlias lilje😃30. april 2002
Hei! Kan jo nesten se ut som om vekten igår var feil (?) Uansett så er det kjempebra at du fant igjen motivasjonen! Vær stolt over det!

Ha en fin dag!
😵101,5 kg

ENDELIG NED - men forstoppelse enda!




Jeg har fotball i magen, er det ikke det de sier her inne tro. Nå har jeg prøvd svisker, vann, fiber, fysisk aktivitet og vanndrivende te – ingenting hjelper. Jeg innbiller meg at jeg har hørt om en te som setter fart på magen, noen som har hørt om det, og vet hva det heter? Ellers er alle andre gode tips hjertelig velkommen! Det er like før jeg dukker ned i Laktulose flaska som står på jobben.......

Har jobbet mye i det siste, 9 dager på rad faktisk – det er så utrolig bra at jeg som regel har hovedansvaret for en pasient som gjerne trenger fysisk aktivitet. Jeg får jo betalt gåtur nesten hver dag.......I dag gikk vi i over to timer, satte oss nede i fjæra og solte oss og spiste lunsj – kan man ha det bedre på jobb da – koser meg glugg i hjel jeg!

Kjæresten min kommer om en times tid – jeg skriver dette nå for å få tiden til å gå fortere, jeg vurderer å legge meg klar :-) til han kommer.......har jo ikke sett hverandre på over tre uker!! Frykter vektøkning igjen når vi skal være sammen i helga, men jeg har lovt meg selv å skjerpe meg – og han har fått klar beskjed om å holde meg "i tøylene". Har vært å handlet inn 4 flasker rødvin i dag, så det blir litt alkohol og noe god mat – men jeg skal begrense inntaket til sunne ting.

Ha en fin kveld alle slankevenner, vi får se om jeg rekker å komme inn her i løpet av helgen, hvis ikke er jeg her på mandag – så ha en god slankehelg alle sammen!!

Klem fra Afrodite


4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi❤️28. april 2002
Hei,
Det beste midlet mot hard mage, synes jeg er "Frukt & Fiber", maveregulerende tyggeterninger som kjøpes på helsekosten. Jeg synes forresten nesten de smaker som snop (i alle fall når jeg slanker meg!)

Håper du koser deg i helgen....sammen med kjæresten din uten atdet blir for mange kalorier.

Slankehilsen fra Sussi
c.AuthorAlias grete❤️28. april 2002
Hei Vennen

Har ikke hatt så god tid til disse sidene de siste dagene, så det har blitt lite med kommentarer. Tenker og heier på deg hver dag for det:-))))))

Hvordan har du det???? Tenker du har hatt en koslig helg og sitter idag og tenker hvor fort helgen går. Det gjør den jo altid når en koser seg med typen!!!

Hvordan går det med magen??? Har litt treg mage selv om dagen og "det er no`dritt:-)))" Vi får drikke ekstra mye neste uke så ordner det seg vel.

Ønsker deg masse lykke til neste uke Afrodite og roper heia,heia så du nesten hører det helt opp. Sender trøsteroser nå når typen reiser*******************************************

Mange klemmer fra Grete som begynner å bli øltørst.
c.AuthorAlias Celia❤️28. april 2002
Hei Afrodite!
Håper du har hatt en kjempefin helg sammen med kjæresten din!
Hvis dere ikke har sett hverandre på så lenge skjønner jeg godt at du gleder deg!
Håper du får orden på magen din igjen. Selv har jeg aldri vært plaget med det, så jeg har ingen gode råd å komme med.
Ha en fin slankeuke!
Klem fra Celia
c.AuthorAlias Måne😊26. april 2002
Heisann!!

Prøv med Clairo te du!! Den får du kjøpt på helsekost butikker, ellers har de noen fiber tabletter på apoteket som skal være slankende, de hjelper også. Du kan også prøve CLA det regulerer magen. Rødvin skal jo også hjelpe på magen. Du skulle hatt min mage, jeg kan spise en liten melkesjokolade og så må jeg på do innen dagen er omme.

Håper noe av dette hjelper, hvis ikke bør du kanskje gå til innkjøp av noe avførings middel.

Klem Måne

PS: Vil du være meg på en -6,3 kg konkuranse???
😛102,1 kg

Nå går d jammen trægt!

Nå går d jammen trægt!

Tålmodigheten min er satt på en stor prøve – jeg forstå ikke dette, vekta rører seg jo ikke selv om jeg har vært kjempe flink med maten i hele helga. Jeg har jobbet og løpt ræva av meg både lørdag og søndag, lange spaserturer med pasient har jeg også hatt – jeg skjønner ingenting jeg nå :-(

Magen fungerer fryktelig tregt, så nå har jeg dyttet i meg noen svisker, håper det virker! Meget er jo som en ballong……..Det er mulig jeg har drukket for lite de siste dagene, jeg merker at det er vankelig å drikke mye når man er på jobb. Jeg kan jo ikke renne på do hele dagen, dessuten er det ofte jeg ikke er i nærheten av do en gang, og da er det jo problematisk.

Huff ble mye mage og doprat dette – man er jo ikke sykepleier (snart) for ingenting. Har tenkt å prøve meg på ergometersykkelen min i kveld, det kommer an på om flæsk-kontrolløren min kommer eller ikke :-)

På torsdag kommer gullet mitt, og jeg gleder meg noe vannvittig – men det er full skjerpings på slankefronten for det – skal ikke kose meg så mye denne gangen......Ja med mat altså.......

Ha en fin slankeuke alle sammen
Klem fra Afrodite
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias grete23. april 2002
Hei vennen her er jeg igjenn.

Skulle prøve å laste bilde, men fikk det ikke frem så jeg fikk sett hva det var så nå har jeg sendt deg et bilde jeg ikke vet hva er...håper det ikke er et ondt bilde for det var ikke meningen. Hjeeeeelp!
c.AuthorAlias grete❤️23. april 2002
Hei Vennen.

Kjenner frustrasjonen din bare så altfor godt, og det vet du jo at jeg gjør. Hadde selv lyst til å greie det denne gangen på den sunne måten, slik som du gjør men.. Ikke mist motet Afrodite for det løsner til slutt. Men at du er utålmodig det forstår jeg godt. Tenker på deg og håper av hele mitt hjerte at den dumme vekten din gjør som hun skal!!!!!!!!!

Skal heie ekstra mye på deg nå:-)))))))
Mange klemmer fra Grete.

Bilde
c.AuthorAlias pæreformen😌22. april 2002
Hei Afrodite !
Bare må kommenter magen da- Det er visst helt naturlig at man får treg mage når man er på slankern. Det som hjelper meg er fibertabeletter som jeg har kjøpt på apoteket. Fiber og vann hjelper iallefall meg.. Det kan være at vektnåla flytter seg mye etter du har fått vært på returhjørnet *S*
102,1 kg

TAKK for at dagboka opprettholdes!!!



Det var virkelig en lettelse at dette gikk bra, hadde ikke klart å slanke meg uten motivasjonen jeg henter her inne. 50 kr betaler jeg gjerne for at disse sidene skal kunne overleve!

Er fremdeles veldig motivert, men kjenner jeg er litt utålmodig – vekta har stått helt stille de siste dagene, og det tærer litt på motivasjonen min. Innrømmer at jeg hadde en liten sprekk i går kveld, hvor jeg heiv innpå noen biter sjokolade og potetskruer – det er noe med denne helgefølelsen, jeg forbinder det med kos og godterier. Gammel vane er virkelig vond og vende......

Nå skal jeg ned på "Solsiden" å drikke kaffe med ei venninne, før jeg drar på jobb klokken 14.30. Været er nydelig og jeg må bare komme meg ut en tur. Sønnen min dro av gårde med sine besteforeldre til Sylene i Sverige for å gå på ski – heldiggris!

He en fin lørdag alle sammen – jeg heier på oss alle!
Klemmer fra Afrodite
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Celia😄21. april 2002
Hei Afrodite!
Jippi, sidene våre fortsetter!!
Det var godt at vi kan fortsette her. Det har ihverfall gitt meg inspirasjon til å fortsette å være flink.
Må si at jeg mistet litt av gløden et par dager når jeg så at det skulle legges ned.
Nå blir det konkurranse alikevel. Start på onsdag 24.
Ha en fortsatt god helg!

Klem Celia
c.AuthorAlias grete20. april 2002
Heisann Afrodite og Jippi, Jippi!!!!

Ikke bare får vi beholde sidene, men de blir gratis også. Nå er vi reddet!!!!!! Hadde forresten betalt 50 kroner med glede, men det er jo veldig ok at alt forblir som det har vært.

Forstår veeeeeldig godt at du er utålmodig med vekten, det var akkurat det jeg var også. Er ikke helt overbevist om jeg har tatt det beste valget, men nå har jeg nå startet så får vi prøve dette også:-))))))))

Så herlig at du snart er ferdig med hovedoppgaven- Gratulerer!!Det er jo ikke lenge før du er ferdigutdannet:-))))) Var så herlig å lese innlegget ditt her om dagen når du skrev om alt som gikk riktig veg. Likte best den med forelskelsen, så kanskje det blir Bergenser av deg en dag:-))))Da kan vi drikke masse øl:-)))

Ønsker deg en fortsatt fin helg og heier alt jeg kan på oss. Har forresten "atter en gang" fått troen på en slank alderdom. Det gjelder å ikke gi seg.....

Mange slankeklemmer og fettfjerningsklemmer fra Grete.
102,1 kg

VRÆL - hjelp!!! ;-( snufs........


Herregud, jeg sitter i sjokk tilstand her!! Siden vår kan jo ikke legges ned – jeg trenger den, jeg er rett og slett avhengig av den, slankingen min går rett til h.....hvis jeg ikke har denne siden – huff. Jeg som bare skulle inn å "koselese" dagbøker, jeg ble jo helt satt ut her.....

Har vært i et strålende humør i dag, hele uken forresten – jeg er så glad og fornøyd over sola, våren, vekta går nedover, snart ferdig utdannet sykepleier, hovedoppgaven er snart i boks, og jeg får jobbe så mye jeg vil på sikkerhetsavdelingen hvor jeg hadde praksis og hvor jeg trives så godt, kjempe forelsket i verdens beste mann, og jeg skal til Hellas i sommer med min beste venninne og sønnen min som er gullklumpen min.

Dette var virkelig en gedigen nedtur!! Jeg legger ut mailadressen min jeg også, så får vi prøve og opprette en slags mailingliste, den er:

Trondheimspia@hotmail.com

Fins det noen kloke hoder som har peiling på dette, og som vet hvordan man skaffer sponsorer?? Nå må vi legge hodene i bløt og finne på noe?? Dette går bare ikke!!

Ok, så lenge vi har hverandre her inne så sier jeg lykke til med slankingen i dag, la oss krysse fingrene for at dette går bra!!

En trist klem fra Afrodite



2 i heiagjengen
c.AuthorAlias aline19. april 2002
enig med deg!

det er en tragedie!! men det er visst lys i tunnellen! noen har skrevet noe om slankenett.no ellenoesånnt skal inn å sjekke sidene etterpå! de skal visst starte en slankedagbok om en uke ...

lykke til videre!!

vårklem fra Aline
c.AuthorAlias grete19. april 2002

Heisann Afrodite.

Dette er helt tragisk! Selv om jeg bare har gått ned 7 kilo har iallefall denne siden hjelpt til så jeg ikke har gått opp i vekt. Hva gjør vi nå??? Tror vi må mailes en gang i uken for "flæsk kontroll" ??????HJELP!!!

Så herlig at alt går så greit med deg Afrodite:-))) Kan tenke meg at en sydentur hjelper på slankemotivasjonen. Så er det jo flott at du får betalt trimturer for tiden. Da slipper du å pese med trim og dårlig samvittighet for for lite trim. Herlig.
Jeg driver på her for harde livet med suppekur. Er veldig spent på hvordan resultatet blir, men jeg leste litt om kuren igår og det er jo tiden etter disse kurene som er viktig. Heia,Heia......

Vet ikke om du leste kommentaren min til deg tidligere i uken, derfor gjentar jeg at jeg skal reise bort i pinsen. Ellers hadde det vært kjempekos å drikke pils med deg. Vi får ta det igjenn neste gang du kommer til Vestlandet. Har tenkt mye på den dagen vi var i Bergen. Artig at praten kan gå så lett ved første møte. Men vi har jo masse til felles da. Noe kos og noe mindre kos. Disse j.... kiloene må bare kverkes:-))))) Synes iallefall vi er tålmodige og utholdend Afrodite. Den skal vi iallefall ha selv om vi jojo slanker oss litt:-))))

Ønsker deg lykke til i helgen Afrodite og heier masse på deg. Tror faktisk vi greier det denne gangen for nå er våren her og motiverer oss:-))))

Mange klemmer fra Grete.
102,3 kg

10 kilos jubileum for 3. gang :-)



Snakk om jojo slanking – på være i topp eliten på det jeg!! Det går i hvert fall sakte med sikkert nedover igjen, jeg er kjempe glad for det jeg. Er fremdeles veldig motivert, men begynner å innse at bunad 17. mai - vel det får bli neste år. Det er nok veldig mange kilo som må av før den passer :-( I dag er det bare en måned til 17. mai og det er begrenset hva man får til på så kort tid......men jeg gjør mitt beste!

Har fått meg en "slanke-gulrot" nå – jeg og "flæsk-kontrolløren" tar med oss våre sønner og reiser to uker til Samos i August. Det gleder jeg meg til, trodde ikke det ble så mye ferie i sommer siden kjæresten min bygger hus i Bergen og ikke har tid til å ta med meg på ferie i år :-) men så ordna det seg allikevel – JIPPI. Det og skulle gå på stranda i Hellas er jo en kjempe motivasjon for meg, jeg ønsker å kvitte meg med mest mulig kilo før den tid. Jeg sier som de i Big Brother: Jeg satser 100%!!

Spist i går:
Frokost: havregrøt
Lunch: 2 knekkebrød m/kyllingpålegg
Mellom: et eple
Middag: bitte litt fiskegrateng (hadde dårlig tid, skulle på cafe med flæsk-kontrolløren – og der drakk jeg kun en cafe latte)
Kvelds: En hvetetortilla m/ost, skinke, mye grønnsaker, taco-saus og litt lett-rømme.
Drukket masse, ingen trening – sitter å jobber med hovedoppgaven som jeg skal levere 2.mai.

I kveld skal jeg på revy, vi skal spise middag ute i sola på "Solsiden" og pilse litt først, så jeg må være ekstra flink nå på formiddagen. Satser på å velge et magert måltid. Gleder med i hvertfall, det skal bli kjempe gøy – dessuten er det så vakkert vær om dagen – det er vår, og humøret mitt stiger i takt med sola!!

Ha en fin onsdag alle sammen!
Klemz fra Afrodite og litt lykkevibber zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz



2 i heiagjengen
c.AuthorAlias grete18. april 2002
Heisann Vennen

Her er jeg igjenn. Har ikke hatt tid til å være her inne så mye denne uken. Sitter her med febersykt barn og er mor og sykepleier på heltid.

Ser med skrekk og gru at de vil legge ned siden vår. Hva gjør vi da. Skal vi meiles en gang i uken? Vil du være "flæsk kontrolløren min ???" Har forresten begynt på Cambridge kuren. Føler ikke det er den beste måten å komme seg ned i vekt på, men kanskje det kan hjelpe meg å nullstille meg i forhold til mat. Det funker jo ikke så nå får vi se.

Så flink du har vært å gå tur i det siste. Herlig å få betalt trim, det er jo mangen som må betale for det. Det er deilig å gå tur nå på våren. To timer er jo kjempesprekt. Heia Heia.

Det blir nok ingen pils i pinsen Afrodite for jeg er bortreist den helgen, men jeg drikker både en og ti pils med deg en annen helg. Gleder meg til å se deg igjenn!!!:-)))))))

Ha en fortsatt fin torsdag Afrodite.
Mange klemmer fra Grete.
c.AuthorAlias maiken17. april 2002
Hei!
Jeg synes du er kjempeflink jeg!Til lykke med tikilos jubileumet! Ekstra motivasjon det å kunne kose seg litt utenlands..Lykke til fremover!
Klem maiken:-))
Noe gikk galt. Last inn pΓ₯ nytt πŸ—™

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.