28. august 2002
😛103,0 kgEndelig hverdag igjen!
Men skrekk å gru, vekta gjorde et kjempe sprang opp etter 2 uker i Hellas og 1 uke i Bergen. Har virkelig gitt f.....og de siste dagene hvor jeg har vært hjemme har jeg gomla i meg snop som jeg selvfølgelig (av gammel vane......) handla med meg på taxfree`n! Er premenstruell så det holder, og hele kroppen hyler etter søtsaker mens ryggen verker og magen er oppblåst og vond. Har ikke orket og gå på vekten de siste dagene....
Har nå sittet å lest litt i dagbøkene her inne for å finne igjen litt motivasjon. Ser det har kommet mange "nye" i løpet av sommeren, og de har pågangsmot som gjør meg helt matt. Her skal det arrangeres slanketreff og greier, det hørtes virkelig hyggelig ut, jeg skal tenke seriøst på det! Savner noen av de jeg hadde mest kontakt med her inne (hallo Grete hvor er du??????), men man kan vel bygge opp nye relasjoner β poenget her inne er jo å motivere hverandre, så da må man jo gi litt av seg selv for å få noe tilbake. Målet mitt nå er derfor å bli mer aktiv igjen her inne (har hatt en alt for laaaang sommerferie) β hente inspirasjon og gi inspirasjon!
Jeg har nå gått opp og ned rundt 100 tallet siden januar, snakk om jojo slanking. Jeg var jo så flink da jeg startet β de første 10 kiloene gikk jo av i løpet av en måned, etter det har det vært bare tull. Skal herved love meg selv å komme innom disse sidene minst annenhver dag, fordi jeg vil bli en slankere Afrodite. Jeg trenger all den støtten jeg kan få folkens, for motivasjonen min er nå helt på ræva......
Slankeklemmer fra fortvilet Afrodite
Tzatziki og gresk salat......
Etter nesten fire uker med intens jobbing drar jeg nå til Hellas i noen uker. Slankingen har jeg et ganske avslappet forhold til nå om sommeren, men vekta har gått saaaakte men sikkert ned de siste ukene isteden for opp, så litt bevisst har jeg da vært.
Har faktisk ikke vært så "lett" som nå på mange år :-) Kommer sterkere tilbake til høsten, da skal jeg ta et skikkelig skippertak og sammen med meg har jeg min beste venninne som MÅ ned 10 kg på grunn av en operasjon i januar.
"Ser" dere i slutten av august! Fortsatt god sommer ;-)) Nå blir det tzatziki og gresk salat på meg.......
Sommerklemmer fra Afrodite
Sommerferie med dårlig vær = dårlige slankdager!
Tilbake fra sommerferien, som ble en gedigen utskeielse fra ende til annen. Været på sørvestlandet var regn og kaldt i tre uker og da blir det mye kjedespising altså!! La på meg nesten 4 kilo i løpet av ferien, men har etter at jeg kom hjem gått ned 3, så da er det ca. 1 kilo igjen før jeg er der jeg var før jeg dro. Søren også!! Meninga var jo å gå ned i ferien også, eller i hvert fall holde meg stabil........
Nå er det altså på`n igjen. Skal ha full skjerpings fram til 3. august, da drar jeg til Hellas og ønsker selvfølgelig å veie minst mulig. Blir ikke så mye tid til å være her inne nå om sommeren, men jeg skal stikke innom en gang i blant!
Fortsatt god sommer alle medslankere!
Sommer klem fra Afrodite
GOD SOMMER ALLE SAMMEN
Hei hei!
Jeg er bare en kort tur innom for å si at nå reiser jeg på ferie. Drar til sørvest landet til vårt sommerhus og skal være der i nesten tre uker. Gleder meg, sommeren er ikke ordentlig sommer før jeg har vært der en tur.
Slankingen stresser jeg ikke med så mye om dagen, det har gått litt ned men har holdt seg stabilt de siste ukene. Målet i ferien er og ikke gå opp, skal prøve å være mest mulig bevisst men jeg orker ikke stresse med det.
Ha en flott sommer alle medslankere, så kommer jeg nok sterkere tilbake til høsten. Dette prosjektet kan jo vare i flere år så treg som jeg er........
Mange gode sommerklemmer til alle sammen!
Hilsen Afrodite
PS: Grete hvis du leser dette, så må du ha en kos sommer med deg og dine. Jeg skrev en laaaaaangt innlegg til deg i sted men det bare forsvant :-( Jeg gir lyd fra meg om jeg skulle nærme meg Bergen, men det blir nok ikke før ute i august, trur eg.
I GÅR BLE JEG SYKEPLEIER - JIPPI!
Endelig ferdig etter mange år på skolebenken β hvilket antiklimaks, vet ikke helt hva jeg skal gjøre i dag jeg, plutselig er det ingen bøker, pensum og eksamener som henger over meg. Å gud for en deilig følelse!!! I dag skal jeg bare kose meg ute i solen, lese en god bok for en gang skyld å bare nyte livet og det fantastiske været.
Vekten har holdt seg stabil siden lørdag, selv om vi hadde grillfest i går og bursdag på søndag med mye god mat og drikke β spiste en del usunt da, men man må få lov til å kose seg når været er nydelig og muntlig eksamen er over.
I dag tror jeg kanskje at jeg kun skal spise frukt og drikke masse vann, vi får se hva det blir til. En tur på stranda blir det og jeg driter i om jeg er feit - bikini blir det! Jeg orker ikke skjule kroppen min i denne varmen.
Ha en flott sommerdag alle dere andre slankere her inne β Go været ligger jo spikra over hele Norge, ut og kos dere folkens!
Klem fra Afrodite
Smil til verden og verden smiler til deg!
Jeg er så fornøyd!
Det ser ut som jeg er inne i en god slankeperiode nå β jeg har følelsen av å ha kniven på strupen. I dag er det 1. juni, sommer månedene har for alvor kommet. Det blir ikke en slank sommer i år heller, men for hvert gram jeg klarer å gå ned nå føler jeg meg mer tilfreds enn på lenge. Det er faktisk en god følelse og jeg vet den blir bedre for hvert gram som forsvinner.
Jeg føler meg så energi-rik , positiv, sprudlende og glad om dagen β jeg er faktisk ganske fornøyd med meg selv. Jeg tror at når du er glad og forelsket så utstråler du en holdning som gjør deg vakker av den grunn (høres ut som jeg tar helt av her nå *S*). Da gjør det ikke så mye at du har mange kilo for mye. Menneskene rundt deg ser at du er fornøyd og gir deg positiv feedback på det. Før har jeg vært mye nedstemt og deppet fordi jeg har følt meg stygg, feit og fæl, jeg ville helst at ingen skulle "se" meg - da er det vel naturlig at man ikke får så mye positive tilbakemeldinger fra de rundt seg også. Når man selv sender ut signaler om at man ikke vil ha oppmerksomhet så blir det naturlig at andre holder seg litt på avstand β skjønner dere hva jeg mener? Derfor er mitt råd til dere som sliter med det samme: Smil til verden og verden smiler til deg! Rett opp ryggen, løft opp hodet, smil og vær glad! Jeg lover at selvfølelsen blir bedre.
Ok, nok om det β ville egentlig bare oppdatere dagens vekt som er lavere enn på mange år, og jeg er så fornøyd med det. Som sagt tidligere, det går tregt men det går heldigvis den rette veien for tiden. Nå skal jeg av gårde med min sønn på atter en fotball cup β det er kjempe gøy det, VI GLÆR OSS!
Ha en fortsatt fin slankehelg alle sammen β husk sammen er vi sterke!!
Klemmer fra Afrodite
Sakte nedover.........
Det går tregt, men det går den rette veien heldigvis! Har et mål om å være 95 kg innen 21.juni β da har jeg bursdag, jeg reiser på ferie og jeg får seg kjæresten min igjen. Nesten en fordel at jeg ikke får se han på lenge, sjansen for vektnedgang øker β det er jo når vi treffes at vekta mi går opp igjen. Føler jeg har kommet inn i en god rytme i forhold til mat og fysisk aktivitet nå β har mye energi om dagen, men drikker kanskje litt for lite vann. Det skal jeg bli flinkere til! Tenkte jeg skulle få målt meg igjen i helgen, lenge siden jeg gjorde det nå β jeg håper og tror at jeg har gått sammen noen centimeter, en del klær har begynt å passe igjen og jeg går fint inn i bukse str. 46 β og det er det en stund siden jeg gjorde :-)
Nå går vi mot ukas utfordring igjen β helga, dere må ha en fin slankehelg alle sammen β jeg prøver å følge med så godt jeg kan, men dessverre blir det liten tid til kommentarer.
Motivasjonsklemmer og slankevibber fra Afrodite ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
ENDELIG ET LIVSTEGN!
Nå er det lenge siden sist jeg var her inne β hele 20 dager faktisk! Grunnen er ikke at jeg har gitt opp slankeprosjektet mitt (det går opp og ned som vanlig) men jeg har hatt det så fryktelig travelt. Har jobbet mye, og jeg synes omtrent hver ettermiddag og kveld har gått med på fotballtrening til min sønn, fotballcup, foreldremøte, elevaften, teater, kino, bursdager og andre helligdager, dessuten har jeg jo vært 5 dager i Bergen, og så må jeg jo ikke glemme PRINSESSEBRYLLUPET som vi hadde i Trondheim og alt det førte med seg av morsomheter og begivenheter som man måtte ha med seg. Konklusjon: mai er en travel måned!!
Synes egentlig at jeg har ganske god kontroll over maten når jeg er hjemme og har vanlige hverdager, jeg var nede på 99 kilo før jeg reiste til Bergen 17. mai men la som vanlig på meg litt der nede - men det har nå forsvunnet den siste uken. Føler meg egentlig veldig glad og fornøyd om dagen, godværet har gjort at man har fått litt brunfarge og det gjør meg faktisk ingenting å sitte ute i bikini. Flere fine sommerklær som har vært lagt bort er funnet fram og de PASSER!!! Det er en kjempe god følelse β og så har jeg fått flere gode komplementer i det siste som selvfølgelig øker selvtilliten litt. Nei, livet er herlig dere, jeg trives med den jeg er for øyeblikket, og målet er fremdeles å gå ned, selv om det går veeeeeeeeeeldig sakte. Hovedsaken er at jeg er bevisst det jeg putter i munnen, og jeg begynner å bli vant til denne nye livsstilen.
Trening får jeg på jobb så det holder, mange lange hurtige gåturer, svømming og obligatorisk gym hver onsdag for alle ansatte β må ha funnet den perfekte slankearbeidsplassen jeg! Trives så utrolig godt med å være i arbeid igjen, jeg har slitt skolebenken i 5 år nå, og før det var jeg hjemme med barn, så jeg må si at det er deilig å endelig tjene litt penger igjen. Dessuten er det et helt unikt arbeidsmiljø, selv om det kan være litt risikabelt.
Vet ikke hvor ofte jeg får tid til å være her inne, skal prøve å skjerpe meg litt β men motivasjonen er her, og jeg gir ikke opp nå!! Tenker på dere her inne og heier på oss alle!!!
Gode sommerklemmer fra Trondheim
Afrodite
"Fett-kontrollørene`s mega sprekk"
Huff- for ei uke, det går opp og ned, opp og ned! Det startet 1. mai at jeg og "flæsk-kontrollør" venninna mi gikk på en mega smell sammen. Jeg hadde desperat lyst på soft-is og vi presterer å kjøre til nærmeste McDonald å kjøpe en Mc Flurry (eller hva det heter) med masse daim sjokolade. Så dro vi på kino og gikk amok i smågodt hyllene, før vi avsluttet kvelden med en diger kebab. Det var onsdag, og vekta gikk OPP. Torsdag var en fin slanke dag, vekta gikk NED. Fredag møtte jeg igjen flæsk-kontrolløren og vi tilbrakte så å si hele dagen på ute cafe med god mat, drikke og muffins. Vekta rasa igjen OPP β slik har jeg holdt på hele uke mer eller mindre, så resultatet i dag er altså ikke et gram ned siden sist tirsdag.......Jeg eier jo ikke viljestyrke β jeg er så forbaska glad i å kose meg for MYE!!! To venninner av samme sort som driver med liksom slanking går ikke bra i lengden!!
Den bunaden som jeg skulle ha på meg må jeg se veldig langt etter ja, søren også!!! Noen som har en STOR bunad å låne meg 14.juni, da jeg uteksamineres fra skolen og det er høy bunadsfaktor β vræl!!! Jeg vil ha på bunad!!!
Har igjen tanker om å skjerpe meg, og har hittil i dag vært flink β måtte det bare vare!! Håper det står bra til med alle dere andre her inne og at resten av uken blir en fin slankeuke β HEIA OSS!!
KLEMZ fra Afrodite
Hm............
Ja dette er merkelige greier! Hadde besøk av kjæresten i helga og jeg (vi) var kjempe flinke, spiste sunt og gikk lange turer, eneste utskeielsen var rødvin og litt ost på lørdagskvelden β og hva skjer??? Jo da, vekta mi viste 103.4 kg i går morges !!!! Det er rett og slett urettferdig......Fikk en gi f......holdning i forhold til slankinga i går. Startet dagen greit med havregrøt til både frokost og lunsj men så skjærte alt seg; kasta i meg spagetti m/kjøttdeig - en diger porsjon og avsluttet dagen med to stykker sjokoladekake og et stykke marsipankake.....snakk om slankekost!!! Og hva skjer da dere, i dag tidlig viser vekta 101.9?????? Forstå det den som kan!!!
Vel, det var nok til at motivasjonen er her igjen i dag, så i dag skal jeg ha en super fin slankedag. Må takke for alle gode råd jeg fikk angående min forstoppelse ;-). Jeg tok meg en tur ned på helsekostbutikken og fikk kjøpt meg en pose avføringste (som det så pent het), med på kjøpet fikk jeg en prøvepakke med Tonidren β en rensende urtedrikk, og et par terninger "frukt & fiber". Dro hjem og laget te, drakk et par kopper av den, blandet urtedrikken og drakk vel en ½ av den, avsluttet utpå kvelden med en ½ terning frukt & fiber før jeg la meg......Ojojoj β våknet etter et par timer med noen sinnsyke mage SMERTER, kolikken jeg hadde etter jeg tok keisersnitt var bare barnematen i forhold til dette!!! Herregud jeg hold på å skyte i stykker doskåla ;-), halve natta gikk med til å renne på do.....Jeg kan trygt si at den blandinga jeg hadde hatt i meg virket β men jeg vet ikke om jeg vil anbefale det!
I dag skal jeg levere hovedoppgaven β det er en utrolig deilig følelse å være ferdig med den! Nå er det bare å vente på sensur og ha en muntlig eksamen så er jeg ferdig sykepleier!! Gøy men skremmende på samme tid β jeg vet ikke helt hva jeg vil???
Ha en fin tirsdag alle sammen, nå skal jeg på skolen før jeg drar på kveldsvakt!
Klemmer fra Afrodite
ENDELIG NED - men forstoppelse enda!
Jeg har fotball i magen, er det ikke det de sier her inne tro. Nå har jeg prøvd svisker, vann, fiber, fysisk aktivitet og vanndrivende te β ingenting hjelper. Jeg innbiller meg at jeg har hørt om en te som setter fart på magen, noen som har hørt om det, og vet hva det heter? Ellers er alle andre gode tips hjertelig velkommen! Det er like før jeg dukker ned i Laktulose flaska som står på jobben.......
Har jobbet mye i det siste, 9 dager på rad faktisk β det er så utrolig bra at jeg som regel har hovedansvaret for en pasient som gjerne trenger fysisk aktivitet. Jeg får jo betalt gåtur nesten hver dag.......I dag gikk vi i over to timer, satte oss nede i fjæra og solte oss og spiste lunsj β kan man ha det bedre på jobb da β koser meg glugg i hjel jeg!
Kjæresten min kommer om en times tid β jeg skriver dette nå for å få tiden til å gå fortere, jeg vurderer å legge meg klar :-) til han kommer.......har jo ikke sett hverandre på over tre uker!! Frykter vektøkning igjen når vi skal være sammen i helga, men jeg har lovt meg selv å skjerpe meg β og han har fått klar beskjed om å holde meg "i tøylene". Har vært å handlet inn 4 flasker rødvin i dag, så det blir litt alkohol og noe god mat β men jeg skal begrense inntaket til sunne ting.
Ha en fin kveld alle slankevenner, vi får se om jeg rekker å komme inn her i løpet av helgen, hvis ikke er jeg her på mandag β så ha en god slankehelg alle sammen!!
Klem fra Afrodite
Nå går d jammen trægt!
Nå går d jammen trægt!
Tålmodigheten min er satt på en stor prøve β jeg forstå ikke dette, vekta rører seg jo ikke selv om jeg har vært kjempe flink med maten i hele helga. Jeg har jobbet og løpt ræva av meg både lørdag og søndag, lange spaserturer med pasient har jeg også hatt β jeg skjønner ingenting jeg nå :-(
Magen fungerer fryktelig tregt, så nå har jeg dyttet i meg noen svisker, håper det virker! Meget er jo som en ballongβ¦β¦..Det er mulig jeg har drukket for lite de siste dagene, jeg merker at det er vankelig å drikke mye når man er på jobb. Jeg kan jo ikke renne på do hele dagen, dessuten er det ofte jeg ikke er i nærheten av do en gang, og da er det jo problematisk.
Huff ble mye mage og doprat dette β man er jo ikke sykepleier (snart) for ingenting. Har tenkt å prøve meg på ergometersykkelen min i kveld, det kommer an på om flæsk-kontrolløren min kommer eller ikke :-)
På torsdag kommer gullet mitt, og jeg gleder meg noe vannvittig β men det er full skjerpings på slankefronten for det β skal ikke kose meg så mye denne gangen......Ja med mat altså.......
Ha en fin slankeuke alle sammen
Klem fra Afrodite
TAKK for at dagboka opprettholdes!!!
Det var virkelig en lettelse at dette gikk bra, hadde ikke klart å slanke meg uten motivasjonen jeg henter her inne. 50 kr betaler jeg gjerne for at disse sidene skal kunne overleve!
Er fremdeles veldig motivert, men kjenner jeg er litt utålmodig β vekta har stått helt stille de siste dagene, og det tærer litt på motivasjonen min. Innrømmer at jeg hadde en liten sprekk i går kveld, hvor jeg heiv innpå noen biter sjokolade og potetskruer β det er noe med denne helgefølelsen, jeg forbinder det med kos og godterier. Gammel vane er virkelig vond og vende......
Nå skal jeg ned på "Solsiden" å drikke kaffe med ei venninne, før jeg drar på jobb klokken 14.30. Været er nydelig og jeg må bare komme meg ut en tur. Sønnen min dro av gårde med sine besteforeldre til Sylene i Sverige for å gå på ski β heldiggris!
He en fin lørdag alle sammen β jeg heier på oss alle!
Klemmer fra Afrodite
VRÆL - hjelp!!! ;-( snufs........
Herregud, jeg sitter i sjokk tilstand her!! Siden vår kan jo ikke legges ned β jeg trenger den, jeg er rett og slett avhengig av den, slankingen min går rett til h.....hvis jeg ikke har denne siden β huff. Jeg som bare skulle inn å "koselese" dagbøker, jeg ble jo helt satt ut her.....
Har vært i et strålende humør i dag, hele uken forresten β jeg er så glad og fornøyd over sola, våren, vekta går nedover, snart ferdig utdannet sykepleier, hovedoppgaven er snart i boks, og jeg får jobbe så mye jeg vil på sikkerhetsavdelingen hvor jeg hadde praksis og hvor jeg trives så godt, kjempe forelsket i verdens beste mann, og jeg skal til Hellas i sommer med min beste venninne og sønnen min som er gullklumpen min.
Dette var virkelig en gedigen nedtur!! Jeg legger ut mailadressen min jeg også, så får vi prøve og opprette en slags mailingliste, den er:
Trondheimspia@hotmail.com
Fins det noen kloke hoder som har peiling på dette, og som vet hvordan man skaffer sponsorer?? Nå må vi legge hodene i bløt og finne på noe?? Dette går bare ikke!!
Ok, så lenge vi har hverandre her inne så sier jeg lykke til med slankingen i dag, la oss krysse fingrene for at dette går bra!!
En trist klem fra Afrodite
10 kilos jubileum for 3. gang :-)
Snakk om jojo slanking β på være i topp eliten på det jeg!! Det går i hvert fall sakte med sikkert nedover igjen, jeg er kjempe glad for det jeg. Er fremdeles veldig motivert, men begynner å innse at bunad 17. mai - vel det får bli neste år. Det er nok veldig mange kilo som må av før den passer :-( I dag er det bare en måned til 17. mai og det er begrenset hva man får til på så kort tid......men jeg gjør mitt beste!
Har fått meg en "slanke-gulrot" nå β jeg og "flæsk-kontrolløren" tar med oss våre sønner og reiser to uker til Samos i August. Det gleder jeg meg til, trodde ikke det ble så mye ferie i sommer siden kjæresten min bygger hus i Bergen og ikke har tid til å ta med meg på ferie i år :-) men så ordna det seg allikevel β JIPPI. Det og skulle gå på stranda i Hellas er jo en kjempe motivasjon for meg, jeg ønsker å kvitte meg med mest mulig kilo før den tid. Jeg sier som de i Big Brother: Jeg satser 100%!!
Spist i går:
Frokost: havregrøt
Lunch: 2 knekkebrød m/kyllingpålegg
Mellom: et eple
Middag: bitte litt fiskegrateng (hadde dårlig tid, skulle på cafe med flæsk-kontrolløren β og der drakk jeg kun en cafe latte)
Kvelds: En hvetetortilla m/ost, skinke, mye grønnsaker, taco-saus og litt lett-rømme.
Drukket masse, ingen trening β sitter å jobber med hovedoppgaven som jeg skal levere 2.mai.
I kveld skal jeg på revy, vi skal spise middag ute i sola på "Solsiden" og pilse litt først, så jeg må være ekstra flink nå på formiddagen. Satser på å velge et magert måltid. Gleder med i hvertfall, det skal bli kjempe gøy β dessuten er det så vakkert vær om dagen β det er vår, og humøret mitt stiger i takt med sola!!
Ha en fin onsdag alle sammen!
Klemz fra Afrodite og litt lykkevibber zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Takk for innlegg i dagboken min.
Det er jo et helt fantastisk støtteapparat her inne.
Hvis vi bruker dette aktivt med oppmuntringer og støtte-erklæringer, må jo det virke positivt inn på vår egen motivasjon også. Gleder meg til å følge deg videre.
Lykke til!
Hilsen Valentine.
Det er så flott å se at selv om det er tungt for deg nå, så gir du ikke opp, men søker til disse sidene for inspirasjon. Det betyr at nå er du igang igjen, og denne gangen er du klar for et skikkelig jafs nedover, ikke sant? ;) Sliter litt med motivasjonen selv i disse tider, men den er nå på vei tilbake føler jeg. Og det skyldes 99% disse sidene! Henter haugevis med tips og motivasjon herfra! Jeg har meldt meg på slanketreffet og skal nå bruke det som ekstra motivasjon fremover. Gleder meg!
Håper motivasjonen din kommer tilbake ganske kjapt, Afrodite! Sommerferien er over, så nå er tiden inne for skikkelig innsats. Lykke til, skal følge med deg! :)
Slankeklem fra Molla
Er her jeg,da!!!:0) Husker meg vel?..hehe...jeg husker deg iallefall! Og jeg syns det var koselig å se at du er tilbake og fit for fight!Jeg tror sommeren har vært en treg periode for de aller fleste av oss,jeg!Skal iallefall følge med deg videre! Stå på Afrodite!
Stor klem fra Jenta*S*