← Alle dagbøker
diarist.Alias

Ada

57 år168 cm15 innlegg 2002 0 følgere

Start81,5 kg
Sist75,2 kg
Endring−6,3 kg
BMI nå26,6
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
3. januar 200213. februar 2002
75,2 kg

Puh - rette vei igjen!

Onsdag og veiedag, har trent for lite men vært nokså flink med kosten. Har trengt litt påskjønnelser i form av mat senere tid, dessverre, trøstespising? Men det er best å fokusere på hva jeg har greid og ikke hva jeg IKKE har greidd! Nå er jeg bare 300 g fra delmålet mitt som jeg hadde planlagt å nå innen mars. Det ser ut til å holde fremdeles, det!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Inemor19. mars 2002
flink jente!
76,2 kg

Huff og huff

Ja, da er det bare å kommme med unnskyldningene da? Hatt besøk i helga, jobbet natt på mandag, har mensen etc. Men det er jo ikke det som er problemet, det har jo gått greitt før. Nei, det er motivasjonen...

Plutselig var jeg lei! Hadde rett og slett ikke LYST å være flink, og oppdaget at jeg begynte å boikotte meg selv. Gadd ikke trene, dro min mor som var på besøk med på cafe for å spise lunsj (spiste salat, men blir jo ikke like sunt som å spise hjemme, da!) Og på nattevakten småspiste jeg HELE tiden. Til og med søte kjeks, som jo verken er spesielt sunt eller spesielt godt.

I tillegg har jeg hatt dataproblemer og kunne ikke komme inn her å få hjelp, støtte, ris og ros fra DERE, og det var ikke akkurat en fordel heller - det er bra å være tilbake!

Men i dag fikk jeg nyheten om at jeg skal i bryllup i august! Antrekk galla! DA kjente jeg et blaff av motivasjon igjen - jeg har ikke lyst å kjøpe ny gallakjole i størrelse liten ferge bare fordi jeg ikke kommer inn i mine andre selskapskjoler! Ikke råd heller, for den saks skyld. Så NÅ! På an igjen.

Idag bestemte jeg meg for å spise skikkelig frokost og lunsj, jeg tror at det å fuglespise på formiddagen bare gir meg problemer på kvelden, og nå begynner sulten å komme igjen for fullt igjen.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ragnhild7. februar 2002
*kaster noen lass med motivasjon din vei*
Du, det er helt i orden å miste litt av motivasjonen! Men ta deg litt tid, prøv å tenk i gjennom hvorfor du begynte å slanke deg, og hva du egentlig har lyst til! Det er viktig å pleie sjela litt også!

Jeg leste Beate 26 sitt innlegg i dag - og det var skikkelig inspirerende. kanskje noe for deg også?

lykke til videre :-)
76,0 kg

Idag er det fredag og sushi-dag!

Er det mulig å "sprekke" på noe så sunt som sushi? Det vet jeg ikke, men hvis det går an så skjer det nok i dag! For sushi er bare det beste jeg vet, så idag sparer jeg inn alle kalorier jeg kan på dagen og så blir det sushifest i kveld...

Har besøk for tiden og så langt har det blitt slankekost på meg og så har gjesten klart seg selv. Men nå er det helg så da får man vel finne på noe litt mer oppfinnsomt? Men alkohol styrer jeg unna denne helgen, kan ikke både bevilge meg litt ekstra i matveien OG drikke alkohol, føler jeg må velge det ene eller det andre. Må benytte meg av motivasjonen mens man har den, ikke sant? Ha en god slankehelg, da!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset1. februar 2002
heisan Ada:)
så flink du er. er virkelig sushi godt? har alltid vært nyskjerrig på det, men aldri fått sjansen til å smake det. her i stavanger er det kun en restaurant jeg vet om som serverer sushi (mikado), men det er verdens verste sted, dårlig service, ingen snakker norsk, sur betjening osv.
men jeg elsker jo fisk, så jeg må prøve det engang.
jeg er visst litt heldig, at jeg er i den situasjonen at jeg ikke liker NOE alkohol, kan godt drikke av og til, men liker det ikke noe særlig. i hvertfall ikek øl og vin. da må det bli en cider, det er jo godt da.
ha en flott helg, Ada.
hilsen Iset.
c.AuthorAlias Elisabeth1. februar 2002
Hei Ada :) Er enig med deg i at sushi er nydelig!! Når du har vært så flink hele uken er det bare rett og rimelig å kose seg litt i helgen. Det tåler du fint. Det er bare dette med moderasjon da..der SLITER jeg! Har akkurat kommet fra butikken og sleit noe inn i * med å ikke hamstre inn masse godis. Sitter og jobber og gomler på min andre (!) agurk,drikker lightbrus og tygger lacryl. For her er jenta som ikke har tenkt å skeie ut i helgen :) Ønsker deg en flott helg,kos deg:) Klem fra Elisabeth.
c.AuthorAlias ann-merete1. februar 2002
Hei Ada!
Har ingen aning hva kalori-innholdet i sushi er, men fisk er i alle fall sunt! Ja, selv fet fisk skal vi jo ha noe av.
Er enig i oplegget ditt med å velge en ting å skeie ut på.
Hvis jeg skulle spist både sjoklolade, chips, drukket cola og spist den mengden jeg godt kunne tenkt meg til middag i helgene, hadde hele opplegget ellers i uka vært forgjeves.
Og det er jeg ikke villig til å ofre.
Vi sliter tross alt litt for å ta av disse kiloene, og jeg føler meg så mye bedre på mandager, når jeg har vært flink og ikke ødelagt resultatet fra resten av uka.
Greit å la helgen være en dag også, synes jeg.
I en peroide etter endt Grete Roede kurs tok jeg litt av , og lot helga vare tre dager til ende.
La meg si det slik- det var ingen ide til etterfølgelse!
Men man lærer så lenge man lever, og det er av feilene man lærer mest faktisk.
Så fotsett å være flink også i helgene du.Husk det er tross alt tre av i alt syv dager, så vi kan ikke ta helt av hvis vi vil holde på de gode resultatene.
Så ha en morsom helg! For moro kan vi ha- i bøtter og spann!!
For moro er ikke identisk med mat.Bra å huske på...
76,0 kg

YES!!! Og så ny BMI-kategori også!

Veiedag! Jippi!

Det har gått så tregt i det siste, har jukseveiet meg noen ganger og vekta sto limt fast til 77 og vel så det. Men resultatet måtte jo komme! Du lever ikke på sunn kost og 1150 kcal om dagen uten resultater til slutt?

Dette var deilig! Nå har jeg 4 uker på å nå mitt delmål som er 74,9 kg 01.03.02! Det MÅ jo gå bra?

Synes jeg er blitt spesielt god på å lage digge middager som er innenfor kcal. rasjonene. Så det eneste jeg virkelig savner er koseglassene med rødvin om kveldene, og en skikkelig fest med masse vin, chips og full pakke... Og så baking, da! Jeg elsker å bake kaker, boller etc. til "kos", spesielt nå om vinteren. Og brødbaking er ikke like kos, egentlig, mest fordi jeg ikke er noe flink til det. Men kanskje noen har en god, sunn brød/rundstykkeoppskrift?

Nei, dette var en bra inspirasjon. Full fart forover! Nå skal jeg være flink og trene enda mer!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias studine31. januar 2002
Heisann,
Så flink du er! Gratulerer med ny vektkategori!!! Gått ned massse etter jul! =) Ja masse god mat en kan lage som er lette. Blir litt mer bevisst på smak også kanskje? litt mer variert. Ihvertfall jeg, som levde på ferdigpizza før =) Går på pulver nå da, ikke like godt.. jaaa, gleder meg til målet er nådd... skikkelig fest m masse god drikke og chips på bordet.. bare ha det gøy uten å tenke kalorier.. om ikke hver dag, må jo prøve å opprettholde også =)
Ha en fin dag og stå på!

klemmer fra Therese
c.AuthorAlias ann-merete31. januar 2002
Hei Ada!
Tusen takk for støttende kommentar !
Du har helt rett- hverdagene er best når man slanker seg.Alle bursdagsinnvitasjoner,representasjonsoppgaver,fester ol er jo ikke like stas når man forsøker å gå ned i vekt.Men som du sier, vi må jo lære å takle disse situasjonene nå som vi slanker oss, for de er like viktige å mestre på en ok måte når vi har nådd være endelige mål.Ellers er vi jo raskt tilbake til square one, for å si det på godt norsk.
Men akkurat nå blir jeg mest frustrert av at opplegget mitt blir forstyrret av all denne utenomhverdagslige oppleggene.Sånn blir det vel så lenge det er slankinga som har fokus.Av erfaring vet jeg at det er langt hyggeligere med disse utskeielsene når man er på stabilisering, og ikke skal ytterligere ned.Vi får glede oss til vi kommer dit!!!!Da skal jeg love megselv å bake litt igjen jeg også.Hvis noen leser dette som har gode hvetebakster med lite kaloriinnhold å anbefale, skriv de gjerne ned i dagboka mi!
Gratulerer med nedgangen så langt!!!!!!!
c.AuthorAlias Annie30. januar 2002
Gratulerer!
Gleder meg til jeg er kommet så langt som du. Du har vært kjempeflink

Annie
77,0 kg

Trent i dag også!

Tok en spinning 1 time i ettermidddag. Synes det vanskelig å fordele måltidene når en trener sånn i 18-tiden, skal man spise middag før (må bli noen timer før, ellers får jeg sånn hold i siden nå som jeg er så utreng) eller når jeg kommer hjem og har dusjet (20-tiden...) og det er litt sent.

Får finne på noe, kanskje spise en tyngre lunsj istedet?

I morgen skal jeg jobbe natt og da får jeg ikke oppdatert før lørdag. Ja-ja.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias bamboo er feit28. januar 2002
Hei!
Jeg ville bare takke for kommentaren i dagboken min. imorgen skal jeg skjerpe meg, jeg lover!

tusen takk
c.AuthorAlias April28. januar 2002
Så flott at du trener!! Nå er jeg sikker på at du er i gang og kommer til å like det!!! Jeg synes du er kjempeflink!! Jeg skal fortsette å følge med i dagboka di og passe på at du fortsetter å trene. Ha en flott ny slanke/trene/uke!!! April
c.AuthorAlias Leif Per24. januar 2002
tror du skal satse på å spise middag før trening...men også passe på å få i deg noe etterpå også slik at kroppen får energien tilbake etter at du har trent...

Når det gjelder min egen lille cooper-test gjør eg den på tredemølle i treningstudioet..
Tredemøllas tempo kan du jo stille selv og de fleste tredemøller har også klokke og distansemåler og da er saken grei...
Men har lyst til å prøve en test utendørs også engang...tar en test til sommeren...
STÅ PÅ!!

LP
77,0 kg

Æsj, litt lite...

men det er nå ned, i hvertfall. Skriver mer siden!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias "A_P"23. januar 2002
Synes du er flink, jeg! minus 4,5 kilo på 20 dager er BRA!

Lykke til videre.

A_P
77,4 kg

JEG HAR TRENT!

Og det var fælt, ikke deilig slik det pleier å være. Hadde null inspirasjon underveis og var som en klut etterpå istedet for pigg som vanlig etter trening. Spaserturen hjem tok 30 min istedet for 15...

Jeg trente en StyrkeStep-time, en step2 time intervall med manualtrening innimellom. Jeg tenkte det var bedre med litt pauser, men jeg hadde ikke ork til å ta i noe særlig, og oppdaget at jeg ikke engang fulgte med hva instruktøren gjorde... skal heller holde meg til de mer rene kondisjonstimene som HøyPuls, Total eller rene Step-timer. Eller kanskje spinning? Men blir så sår i rumpa... :-)

Men jeg har ikke tatt skrekken, altså! Tenker jeg trener igjen på torsdag, jeg. Hm... da er det en formiddag Spinn1 - akkurat noe for en nybegynner som meg???

Ellers har jeg spist dette idag:
Frokost:
40 g brød, 4 g kaviar, 10 g lett jarlsberg Kaffe m/ litt melk
Lunsj:
2 knekkebrød, 7 g kaviar, 22 lett jarlsberg Kirsebær-Yoghurt (vanlig, tom for lett!) + Jasmin-Te
Middag; Stor salat med 120 g Tacokjøtt (karbonade), 120 g pastaskruer, løk, paprika, 25 g lett norvegia og 3 ss yoghurt med Tatziki dippulver
Kvelds:
2 skiver brød med magerost/lett leverpostei og et eple

Imorgen er det veiedag og skulle ikke forundre meg om vekta er slem da; pleier å tviholde på vannet de første gangene jeg trener...
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias April22. januar 2002
Ada, du har vært kjempeflink!!!!!
Det gjør ingen ting om du følte deg som en klut etterpå, det gjør alle, noen er bare litt flinkere til å få det til å se ut som om ingen ting har skjedd!! Håper du ikke tar skrekken igjen nå, men går også på torsdag som du har planlagt.
Jeg er overhode ingen kostholdsekspert men det ser jo ut som om den menyen din er sunn og god, og ned i vekt går du jo, så dette funker bra!!!
Bilen min går så det suser så jeg er fornøyd. Polo er jo slett ingen kjedelig bil. Det var egentlig litt tilfeldig at jeg ikke kjøpte Polo da jeg kjøpte min første peugeot. Og hadde jeg gjort det hadde jeg sikkert blitt VW frelst og hadde sikkert kjørt Golf nå. Men jeg er ganske hekta på Peugeot nå, dette er min fjerde på litt for få år. Ha en fortsatt flott slankeuke, i morgen skal jeg veie meg (sukk!!) April
77,4 kg

Til dere som trener ergometersykkel - spørsmål!

Jeg ser det er mange som har ergometersykkel hjemme. Er dere fornøyd med treningsformen? Blir det ensidig og kjedelig? Hvor har dere kjøpt syklene deres, og hvor mye kostet de?

Gubben har spesielt lyst på sykkel, for da kan han se nyhetene på TV mens han trener. Går det greitt, eller bråker hjemmevariantene for mye til det? Er det noen som har tredemølle?

Mange spørsmål - håper på noen svar???
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Elisabeth22. januar 2002
Hei Ada :) Jeg trener for tiden mye på SATS,men i begynnelsen av slankinga hadde jeg en ergometersykkel fra DBS,helt greit,bråkte en del selv om den var magnetisk. Nå har jeg imidlertid en spinningsykkel som jeg kjøpte for 8000 kroner. Spinningsykkel gir mye mer variert og morsommere trening synes jeg. Lett å forandre motstand,ekstremt stillegående og rett og slett mer behagelig,etter min smak. Hva du enn velger;det viktigste er jo at du bruker den! :) Selv om man trener på helsestudio synes jeg det er flott å ha et alternativ hjemme også. Ikke alltid man orker eller har mulighet til å komme seg ut. Lykke til med innkjøpet :) Klem fra Elisabeth
77,4 kg

Trenger hjelp til å komme i gang med trening!!!

Helgen har da gått på et vis, stort party på lørdag gikk sånn halvveis uten de største utskeielsene. Fredag var en LAAANG dag/natt på jobb og jeg var sulten store deler av dagen. Følte viljestyrken ble strukket så langt som det er menneskelig mulig, men heldigvis ble det nå lørdag til slutt!

Denne uken skal jeg liksom begynne å trene, da. Merker at det ikke går lenger å bare være flink med kosten, jeg har jo ingen muskler lenger og derfor også lav forbrenning, og eneste måten å få fortgang i slankingen nå er jo å få brukt kroppen litt. Men jeg er uhyre lat, sofagris og doven på en gang og har til dags dato ikke funnet noen sport jeg synes er bare gøy. Aerobic til bra musikk går til nød an når jeg er lett i kroppen, men det er så ork å komme igang! Merker hele meg "stritter imot" allerede nå, søndag kveld, med tanken på hvordan jeg kan få flettet inn et par økter i løpet av uken. Jeg vil ikke! Men jeg må! Medlemsskapet på treningsstudio ligger klart å det er bare å komme seg dit; nær er det også så det er ingen unnskyldning... MEN JEG HAR KRONISK TRENINGSVEGRING MED AKUTT FORVERRELSE AKKURAT NÅ!

Noen som har råd som kan hjelpe meg?
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Elisabeth21. januar 2002
Hei Ada :) Tusen takk for kommentar i dagboken min :)
SÅ synd at du sliter med trening,vet så godt hvor hardt det er å begynne. Men det er bare starten som er hard,etterhvert vil du få så utrolig mye igjen for det! Kan du tenke deg hvor hardt det var for meg å begynne å trimme med en kropp på 150 kilo? Jepp,det var tøft. Og i begynnelsen klarte jeg ikke mange minuttene... Men så orker man mer og mer,man merker den gode følelsen av å være på lag med kroppen. Prøv å se på det som noe positivt. Bestem deg for at du bare skal trimme 30 minutter hver gang. Det er en kjempeflott start og ikke uoverkommelig,er det vel? Jeg skal følge med deg og "mase" på deg til du kommer igang :) Klem fra Elisabeth.
c.AuthorAlias April21. januar 2002
Så dumt at du har treningsvegring. Kunne du kanskje inngå en pakt med deg selv at du skal trene tre ganger i uka de neste 14 dagene? Det er noe med å komme i gang!! Jeg er kjempegodt i gang nå, men det har jeg vært mange ganger altså. Så innarbeidet jeg er med regelmessig trening nå er det det blitt slik at jeg bare MÅÅÅ trene!! Men jeg vet utmerket godt at hvis jeg kutter ut treningen i 14 dager nå er jeg tilbake på nullpunktet igjen og har ingen problemer med å ikke trene hele det det neste året.
Antakligvis er hemmeligheten at du må komme dit hen at du bare MÅÅ trene før du blir kvitt vegringen. For meg fungerer de hjemmevideoene veldig bra. Nå har jeg hverken naboer under eller over meg, men det dundrer da ikke så mye når man trener så jeg tror ikke naboene din får sjokk.
Men hvis du er glad i å danse (rytme) kan du sette på noe skikkelig heavy musikk og bare danse og bevege deg etter musikken, det er god trim det og. Men det er jammen ikke lett å komme i gang.
Jeg har ikke MC-lappen, men den nye bilen min er en sort 307 Peugeot med 2,0 liter motor 137 hester, skinnseter, kjørecomputer,ja den har bare alt(spesielt ting man egentlig ikke trenger)!!!!!!! Jeg synes det er dritkult, uten at jeg helt vet hvorfor. Jeg er nemlig ikke så opptatt av ting og tang, har null interesse for klær osv.... Men akkurat dette synes jeg er konge. Håper du kommer igang snart, vi må ikke svikte hverandre, jeg skal støtte deg!!! April
77,4 kg

Jippi! Kunne ikke dy meg...

Selv om onsdag er veiedag MÅTTE jeg bare oppå vekta i dag også, for jeg synes -0,7 var litt lite siden jeg hadde spist så (ufrivillig!) innmari lite de siste dagene. Kan være et blaff, selvfølgelig, men skal IKKE veie meg før neste onsdag, så får vi se. Skal jobbe natt imorgen - huff - det er alltid vanskelig å strekke de tillatte kaloriene over så mange timer.

Men jeg har mine knep!!! : )

"Ser" dere snart!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias April17. januar 2002
Tusen takk for tipset ditt! Kikket på sidene du oppgav og har allerede bestillt en Stepvideo, så får jeg bare vente å se hva det er når jeg kommer så langt. Tar nok litt tid for jeg torde ikke å oppgi master/visa kontonummer, men valgte å betale med sjekk, så da er det vel litt papirmølle først. Håper det går bra med deg! På vektnedgangen å dømme ser det jo ut til å gå riktig så bra!!!!
Skal følge med på dagboka di videre. Driver du å trener litt med hjemmevideoer selv siden du visste om sidene? Ha det bra, fra April
c.AuthorAlias Leif Per17. januar 2002
Jada Leif Per er kul han...var på revyen deres når de turnerte rundt i landet..
Han kunne bare være på scenen så lo folk så de tørka tårer, uten at han sa et eneste ord...
Det må være den morsomste revyen eg har vert på ihvertfall...
SKal ikke til London men Newcastle...men det finnes både boots og marks & spencer i Newcastle også så det skal gå bra...
God Helg!

LP *sss*
78,2 kg

Det går nedover!

Som vanlig synes jeg ikke det går fort nok, men men. Har jo vært kjempeflink, synes jeg, men spist rett og slett for lite. Det vil si, spist for lite og sjelden på dagen, slik at jeg har måttet spise mye på kvelden for å komme opp i ca. 1150 kcal som jeg har prøvd å ligge på. Når jeg spiser så lite forsvinner sultfølelsen helt, men jeg føler meg jo ikke bra, da.

Idag har jeg spist:

Frokost: et knekkebrød med lettsyltetøy på til frokost (er aldri sulten da, og må tvinge meg til å spise).

Lunsj: 2 knekkebrød med lett leverpostei og sylteagurk, noen minigulrøtter og 1,5 dl tomatsuppe med makaroni (NAM!)

Middag blir kyllingbryst med pasta (unner meg litt ekstra pasta siden jeg har spist så lite brød i dag) og litt lett-bearnaise, lett-tytterbærsyltetøy og brokkoli.

Til kveldskos blir det 1/2 pose micropopcorn og en lettyoghurt. Da lander jeg på rundt 1100 kcal og har hatt en fin dag!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset16. januar 2002
hei:)
vet du hva jeg gjør? når jeg får lyst på noe snadder feks til lørdagskosen (må ha noe godt på lørdagen, ellers blir jeg gal hehe), så lager jeg meg en micropopcorn med 50 % mindre fett. de selger dem i vanlige butikker, i sånn 3pack. så bruker jeg havsalt i den. jobber i helsekost butikk og der selger vi masse lavkalori snop også, tar ofte med meg hjem en liten pose med lakris eller fruktgele, med nesten ingen kalorier i, på lørdagene. sjekk i helsekosten:)
faktisk så gikk jeg for en stund siden på vekt og kostakademi-kurs, og der kunne vi spise en halv pose popcorn istedetfor en skive, og jeg gikk ned masse. (selv om jeg klarte å legge på meg igjen, men det var trøstespising, da pappa døde...)
lykke til:)
hilsen Iset.
c.AuthorAlias AM16. januar 2002
Heisann
takker for innlegg i slankedag boka mi igår.
Det virket lurt med noe salt og noe søtt til frokost, så imorgen skal jeg prøve en halv skive med salt pålegg og en halv skive med lett syltetøy.
Tusen takk for tipser :)

klem fra meg
c.AuthorAlias Elisabeth16. januar 2002
Hei Ada :) Skjønner problemet med å ikke klare å spise ofte og lite,men du vet sikkert selv at å kompensere med popcorn ikke er særlig smart. Lag deg heller et par brødskiver med magert pålegg sammen med yoghurten. Du vil føle deg mye bedre og få i deg flere næringsstoffer. Et tips til frokost: hva med å skjære en appelsin og et eple og ha litt yoghurt/cultura oppå? Dette synes jeg er en smakfull start på dagen når apetitten er på bærtur.Men dette går så fint så Ada,ikke meningen å gi kritikk,ville bare tipse og råde :)Er jo ikke så flink til å leve opp til mine egne råd selv! Klem fra Elisabeth.
78,9 kg

Veiedag i morgen...

Uff, gruer meg litt. Søndag var det stort selskap (var flink men det er jo begrenset hva man kan gjøre når HELE menyen var i kategorien "absolutt fy-mat"!) Igår ble veslejenta lagt inn på sykehus, og jeg satt hele dagen uten annen mat enn sjokoladeautomat, brusautomat og en appelsin. Tror det ble for lite kcal på meg igår ja, og erfaringsmessig stopper vekta opp hos meg da. Heldigvis ble hun bedre, og hun har sovet hjemme på perm i natt. Idag er jeg på jobb og pappa har sykevakt hjemme. Det er så mye enklere å følge programmet når man bare slipper å gå hjemme hele dagen med kjøleskap, brødboks og fryser. Det er rart hvor fristende ALT blir når man skal begrense seg litt!

Ser dere imorgen!
78,9 kg

Det hjalp da litt...

Da er første uken over - og (som vanlig) gikk det greiere enn forventet. Det er rart med det: Når først motivasjonen er på topp er det jo ikke vanskelig å være viljesterk! Den som klarer å produsere motivasjon i pilleform, blir rik... Nå står helga for tur og den er nøye planlagt, så det blir ingen overraskelser denne weekenden. Og når den er over, skal jeg begynne å trene!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Olivia11. januar 2002
Hei Ada,

motivasjon i pilleform (den var fin.*he*he) Heldigvis så fins slankedagboka, har kun vært her siden mandag er ganske fersk her jeg også. Så fint at du skal begynne å trene! Selv så har jeg hatt få muligheter til å reise på trening eller være ute å gå tur...har en liten baby som må være inne når det er kaldere enn 10 kuldegrader. Men, jeg har kjøpt en rockering...fikk den i dag forresten. Kan ikke huske at det var så vanskelig..? På barneskolen var det jo null problem. Men, men øvelse gjør mester!!
God helg! Og lykke til.
Olivia :-)
c.AuthorAlias m.arthe11. januar 2002
hei igjen!!!
Går det bedre ser jeg, du klarer det hvis du vil vet du.
Krom får du kjøpt stort sett over alt, også vanlige butikker. Helsekostbutikker har det helt sikkert. En boks koster vel 150kr, og jeg tar 2om morgen og 2 om kveld. Men du kan jo bare ta 2pr dag også da........

Slankeklem fra marthe
81,5 kg

Helgen er unnagjort...

Har ligget på rundt 1100 kcal hver dag, og ikke sprukket så langt! Kveldskosen har vært en popcornporsjon nesten hver kveld nå i overgangsfasen, må ha litt godteri hver kveld fremdeles kjenner jeg. Etterhvert som jeg ikke er så "fysen" hele tiden kan jeg nok slutte med det. Så langt har det gått greitt - snart har det gått en uke og det blir spennende. Resultater er det nok - men hvor mye?
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Beatmik7. januar 2002
Hei Ada!

Nå har du funnet stedet! Her er det motivasjon og gode råd å hente! Det er kjempe fint å ha noen å dele tankene med, ikke sant? En sliter ofte med dette alene, og da er det enda lettere å sprekke, gi blaffen. Men her fokuserer vi på vårt mål alle sammen. Startfasen er tøff, sånn har jeg det også - akkurat nå faktisk. Jeg har vært sulten og mega-sugen på den isen og den gode kaken som ligger i frysa. Greide faktisk å holde meg unna, tok en kopp te isteden. En varm drikke synes jeg hjelper mot den verste sultfølelsen - og suget etter søtsaker. Jeg tror også at kromtilskudd hjelper, og frukt.

Etter en til to uker vil du merke at godterisuget demper seg. Er nok lurt å forsøke å ikke ha det i huset...du finner din egen måte ;-)

Klem fra Beatmik
c.AuthorAlias m.arthe7. januar 2002
hei du og velkommen hit!!!
Ville bare si at jeg var også slik den første tiden. La inn godteri som en del av dagens kost, men etterhvert når jeg oppdaget at jeg kunne få en ekstra potet eller en ekstra brødskive hvis jeg kuttet ut det lille godteriet var jeg ikke sen om å ha godterirasjonen min ën gang i uka. Jeg sier ikke at du skal kutte ut det du gjør, gir deg bare mere muligheter. Har du foressten prøvd med krom??? Det hjelper...
Skal nok se at du har gått ned noen kilo ja når du veier deg... helt sikkert, og flere blir det når ukene går......

STÅ PÅ !!!
Slankeklem fra marthe
c.AuthorAlias April7. januar 2002
Velkommen til dagboka. det er kjempfint å være her fordi det er så motivernede å vite at man er flere. Så flott at du er i gang!!! Bare stå på så blir vi så slanke og lekre om ikke så lenge. Fortsetter du som nå og kanskej også trener og trimmer litt ser du nok snart flotte resultater, hilsen fra April
81,5 kg

Nyttårsforsettet

Nå skal det bort - alt det jeg ikke burde ha spist siden 1999, da jeg var nesten 15 kg lettere enn i dag. Et svangerskap og tilhørende permisjon senere er det tid for å snu trenden! Har prøvd litt halvhjertet det siste året, men det har blitt helt "2 kg ned, 2 kg opp" og det var slitsomt! Men nå er jeg motivert på en annen måte, og ved å telle kalorier og spise sunt satser jeg å se resultater snart... Veier meg (nesten) hver dag for moro skyld, men kommer til å ha onsdag som offisiell veiedag - kanskje også lørdag etterhvert hvis det blir nødvendig med litt ekstra motivasjon... Får se?
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.