← Alle dagbøker
diarist.Alias

Aasalill

49 år163 cm60 innlegg 2002 0 følgere

Start64,0 kg
Sist63,7 kg
Endring−0,3 kg
BMI nå24,0
📓 50+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
2. april 200229. august 2002
👻63,7 kg

Konkuranseslutt?

Mens jeg går her å tenker på brystreduksjon, gjett hva jeg får vite! Kusinen min tok brystreduksjon på mandag! Ganske utrolig da, at det skjedde nå... Hun og jeg er like gamle, og ganske likt bygd. Hun hadde nok større bryst enn meg før hun fikk barn også, og nå etter å ha født et barn (som nå er 1 år), har hun da tatt brystreduksjon. Bandasjen har ikke kommet av enda, så jeg er ikke sikker på resultatet. Skal uansett bli spennende...

Har startet å praktisere målet jeg satte meg i går, nemlig å ikke gå på badevekten på en uke. Skal bli spennende å se hva den viser neste onsndag! =)

Så til konkuransen vår. Hvor i all verden er det blitt av alle? Det er veldig mange som oppdaterer så sjelden at det blir vanskelig å følge med. Men kansje vi har en vinner i dag?..:

Navn:---Uke1----uke7------uke8-----Denne uke-------Totalt

Ronja:---67,4----67,4-------?--------------?----------------0
AnneK:--66,3----63,0-------?--------------?--------------3,3
Eterna:-63,2-----61,2------60,6---------0,6--------------2,6
Kitti:----59,8-------?---------?--------------?----------------?
MTE:----58.0----- 59,5-----58,6---------0,9-------------+0,6
Aasalill:--63,6----63,8-----63,7----------0,1------------+0,1
Trixi:-----66,8----62,0-------?--------------?-------------4,8
Alijana:---66------63,9-------?--------------?--------------2,1
Hypom.---65,5----62,2------62,1---------0,1-------------3,4
Prestige:-65,0----65,9------65,0---------0,9--------------0
Monica:---64,0----62,2------64,0---------+1,8-------------0

Da ser det ut til at vi er like ved en sluttspurt her... Jeg fortsetter å oppdatere helt til det står en vinner her. Får håpe alle snart er tilbake for å oppdatere da...

Ha en super torsdag alle sammen!

Stor klem Aasalill! =)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ally❤️29. august 2002
Heihei, skjønner godt problemet med store bryster. Mange synes kanskje vi skal være glade for at vi har dem, men jeg føler ihvertfall at de vises for godt, og skulle ønske at jeg kunne "slå dem av" av og til. De med sexy, flate mager kan jo velge når de vil vise dem frem, mens våre pupper alltid synes. Jaja, det var nå et lite sukk fra meg. Har ellers venninner som har fått kjempepupper mens de var gravide (au au!), men som har fått langt mindre etter at de har ammet. Men det er kanskje ikke god nok grunn til å lage barn...

Fint at du setter vekk vekta en uke, sånn gjør jeg det også. Men det er kjæresten min som gjemmer den for meg, ellers hadde jeg ikke greid det. Jeg er også glad for at du egentlig er fornøyd med kroppen din, synes det høres ut som du har tenkt mye fornuftig i det siste, og har tro på at du greier å finne ut hva som er riktig å gjøre fremover. Lykke til! Jeg følger med deg.

Klem fra Ally
😊63,7 kg

Tusen takk for gode råd!!!

Takk til dere som skrev i dagboken min i går. Jeg føler jeg har ett ganske stort dilemma når det gjelder det med operasjonen, men jeg tror faktisk at jeg venter litt til. Som en av dere skrev (husker ikke helt hvem det var nå..) så kan man jo få problemer med amming, og siden vi ikke har fått barn enda, er det nok best å vente. Jeg kjenner faktisk en jente som hadde veldig store bryst før hun fikk barn, men som etterpå, har fått fine normale bryster... Hun mente det var pga at hun ammet så lenge, at de ble mindre... Hmmmm.... Det kan vel bare være sunt... Men for øyeblikket er jeg ikke interessert i å få barn, dét bør nok utsettes noen år til...

Og i dag var min schisofrene venn badevekten hyggelig mot meg igjen. Tenkte jeg skulle forsøke et nytt ekspiriment; IKKE GÅ PÅ BADEVEKTA PÅ EN UKE! Lurer på om jeg klarer det... Hadde vært deilig...

Ønsker alle mine medslankere lykke til videre!

Stor klem Aasalill!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lakki😉29. august 2002
Nå vet jeg ikke hvor du bor, men i Oslo finnes det en butikk (på St.Hanshaugen) som heter Lalina. De selger undertøy i alle - og da mener jeg ALLE - størrelser! Det er ganske mye fint der også, og du får god hjelp ev hun som jobber der.

Klem fra Lakki
c.AuthorAlias Minelli❤️28. august 2002
Hei Aasalill!

Jeg rakk ikke å kommentere innlegget ditt i går, så jeg gjør det i dag istedenfor...

Faktisk ser det ut til at vi er litt like...jeg også er ganske fornøyd med meg selv om dagen, mens noen dager føler jeg meg likevel som en hval og skulle ønske jeg veide 60 kilo (er 1.68 høy). Gudskjelov hender det bare en gang innimellom! Nå kommer jeg inn i omtrent alle de klærne jeg vil, og har innsett at jeg ikke KAN ha kropp som en tenåring lenger. I tillegg synes jeg det blir mindre og mindre viktig å fokusere på slanking, bare for at jeg skal se at vekta viser stadig lavere tall. Da er det vel enda bedre å forsøke å ikke tenke på at man slanker seg, men at man skal ha et sunt kosthold som man klarer å holde ut med, sånn at man slipper digre og uønskede utskeielser! Er du ikke enig? Synes du skal prøve på det samme, jeg...

Mange klemmer fra Minelli

PS! Synes det er lurt å vente med brystreduksjon...kjøp heller en fin BH med god støtte!
c.AuthorAlias Lakki😉28. august 2002
Store pupper? Da er vi flere! Jeg har gått ned fra 80G (!) til 80 e riktignok, men de er jo fremdeles veldig store da... Dersom du er fornøyd med resten av kroppen din, vil jeg anbefale deg å begynne å trene, og å legge litt penger i en orntlig fin BH. Det hjelper med litt fint undertøy.

Jeg har ikke tatt operasjon på grunn av amming, og fordi mine elskere alltid har likt damer med litt godt mål akkurat der. Dessuten, etter et keisersnitt og en underlivsoperasjon vet jeg hvor mye vondt og ubehag en operasjon skaper. Tror neppe noen vil få skjære i kroppen min igjen hvis det ikke står om liv!

Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for!

Klem fra Lakki
😟64,0 kg

Hva skal jeg gjøre????

Nå er jeg i mitt vanlige dilemma. Jeg vet ikke om jeg virkelig SKAL begynne å slanke meg, eller om jeg skal slutte, (som noen av dere tidligere kan ha lest, lider både jeg og min fiende # 1- badevekta - av akutt schisofreni). Jeg er ikke fornøyd med hva badevekta viser meg, og samtidig begynner jeg egentlig å synes at kroppen min ikke er så aller værst. Kunne vel ha tatt noen situps, og ellers strammet opp litt her og der, men jeg er da egentlig ganske normal. Bortsett fra brystene da. Jeg har vel ca 3kg i hver pupp! Men hvordan slanker man de da? *huff*... Grunnen til atjeg hele tiden da vil slanke meg, er rett og slett for å kunne komme inn i klær jeg liker, og som jeg kan føle meg vel i, uten å føle at brystene henger og slenger, og folk GLANER av mine enorme støtfangere. Dette høres sikkert teit ut for de som ikke kjenner seg igjen i denne problematikken, men for meg er dette et helt reelt problem. Jeg ble tilbudt å få brystreduksjon allerede som 18-åring pga at ryggen min ikke kunne tåle belastningen. Men jeg takket nei, fordi jeg kjenner en jente som har tatt samme operasjonen, som sa at hun ikke unnet sin værste fiende å gjøre det, så vondt var det. Så jeg droppet det. Én som ihvertfall er glad i dag for at jeg ikke tok den operasjonen er kjærsten min... Og jeg er vel egentlig ikke så tilhenger av slike operasjoner selv heller... Men de blir jo ikke akuratt mindre med åra da!

Så da står jeg her igjen da. Skal jeg kutte ut eller ikke. Og hva skal jeg kutte ut. Slankingen, eller ikkeslankingen?

HJELP!!!!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias tutu😄28. august 2002
Heisann

Jeg har jobba med ei som tok en slik opperasjon. Hun har ikke angra en dag sier hun. Hun gjorde det etter at hun var ferdig med amming og sier hun fikk bryst som en ungjente igjen. Så hun var veldig fornøyd, men jeg kan ike huske om hun sa noen om at det var vondt.

Klemmer fra Trude
c.AuthorAlias tulipanen😟28. august 2002
Selv om problemet mitt med store pupper nok ikke er så stort så kan jeg iallefall si at da jeg var nede i 53-54 gikk jeg ned til c skål (fra nå D og 59 kg).

Jeg vil ikke anbefale deg hverken det ene eller det andre ang slanking, men muligens ville jeg vurdert å trene skikkelig hvis du ikke allerede gjør det, da forandrer kroppen seg uavhengig av vekten din. Selv om den kanskje ikke går så mye ned så går den iallefall ikke opp og dessuten får kroppen en annen "form" hvis du skjønner.

(Jeg håper jo selvfølgelig du blir her da egentlig)
c.AuthorAlias Jannicke😀27. august 2002
Hei!
Det er godt å lese at du egentlig liker kroppen din. Jeg tror kanskje at man aldri blir HELT fornøyd. Det gjelder kanskje bare å godta den med alle sine humper og dumper når man føler at forandringene er mer slitsomme enn gledene man får når man oppnår 100 gr vektreduksjon... Uff, en lang og slitsom setning- men du forstår kanskje hva jeg mener?

Jeg har ei venninne som sliter med det samme som deg. Hun er slank og flott, men hun har veldig store og tunge bryster og hun slitet med selvbildet sitt pga av dette. Hun har også fått tilbud om vektreduksjon, men ønsket å vente til etter evnt. barn pga mulige problemer med amming. Klart det er vondt, det er jo en stor operasjon, men kanskje det vil gjøre livet lettere. Egentlig er jeg ikke for å legge seg under kniven for å forbedre utseende- men i ditt tilfelle kan det jo også ha en helsebringende effekt!

Dessverre er dette problemstillinger du må finne svaret på selv, både mht til operasjon og fortsatt slanking- men vit at vi tenker på deg og støtter deg uansett hva du velger å gjøre! LYKKE TIL!
c.AuthorAlias Monica12327. august 2002
Hei!
Takk for gratulasjoner i dag. Du må ikke være misunnelig på at jeg klarer å holde meg. Det klarer du også hvis du vil. Dessuten har jeg klart det bare i 4 dager enda, og i det store og hele er jo ikke det så mye. Dessuten vet jeg at jeg kommer til å spise snop igjen, men kanskje ikke så mye som før?!

Mitt mål da jeg startet på 80 kg, var å gå ned til 67,5. Jeg får se hva jeg tenker når jeg kommer ned dit.

Angående det du skriver om i dag:
Hvordan føler du deg? Slank? Er det kroppen som sådann som er problemet, eller er det helst brystene?

Jeg er temmelig flatbrysta, så jeg har ikke noen egen erfaring med ditt problem. Skulle gjerne hjulpet deg med en kilo eller to *s*. Har du snakket med flere som har tatt brystreduksjon? Kanskje det ikke trenger å være så vondt?

Det er jo fint at du begynner å like kroppen din. Kanskje du til slutt kan godta den helt?
🌙63,8 kg

For en helg!

Er heeelt totalt kaputt og utslitt etter en helg med så mye besøk jeg ikke kan huske på leeenge! Men nå har vi jo stor og god plass, så det går jo bra. Bare så synd at det blir større flate å rydde på etterpå... Heldigvis fant jeg en del papp-tallerkener, så det hjalp jo litt.

Men når jeg straks våkner fra dvalen her, er det vel på tide å begynne å tenke slanking igjen. Denne helgen har gått med til diverse utskeielser, men så lenge jeg ikke har gått opp et gram (fantastisk!) skal jeg IKKE klage!

Ellers har det jo vært mye ståhei rundt en del uoverensstemmelser i de forskjellige dagbøkene her. Det er godt å få ut av seg en del meningsutbekslinger synes jeg, og jeg håper at de som fremdeles har noe på hjertet som de vil si, skal få lov til det. Det har kansje virket som om jeg har vært motstander av å si det man mener i dagbøkene her, men det er ikke riktig. Man bør få komme med det man har på hjertet, men da må man også forvente reaksjoner på det, både positive og negative. Og hvis man ikke tåler å høre andres meninger, nei da blir liksom vitsen med hele dagboka borte. Så jeg håper alle fortsetter å dele sine innerste tanker her, det kommer ihvertfall jeg til å gjøre! Nå er jeg nok en gang ferdig med dette temaet... over til noe annet....

Jeg har følt meg ganske fæl og feit og stygg i det siste, men det er på en eller annen merkelig måte forsvunnet for en stund... deilig... Men er det ikke rart? Vi jenter er så vannvittig avhengig av fine komplimenter for å ha det bra. Jeg har et forslag til alle som føler seg tjukke og feite; allier deg med en god venninde som forteller deg hvor fantastisk du er! Duverden hvor dette hjelper! Og ikke minst hvis man har en mannlig venn som sier dette! Jeg kan leve en hel uke på et virkelig godt kompliment! Og hvor vil jeg med dette? Det kommer ikke komplimenter, uten at man gir de selv! Så spre om deg med godord og lovord om andre, og du blir jammen fort godt likt, og komplimentene vil snu tilbake mot deg!

Ellers tror jeg det må være noe i luften nå... jeg er så lykkelig! Kansje det er at solen bare blir og blir... deilig er det ihvertfall.. =)

Nå har jeg skrevet mye svada her inne for i dag. Håper virkelig at alle for en fantastisk dag, og en fabelaktig uke!

Hilsen en lykkelig Aasalill! =)
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite26. august 2002
Uhu, du og iset er rå. Tenke seg til å servere oppskrifter på ostekake og her sitter jeg med mensen og skulle gitt det ene beinet for å kunne spise ostekake.
Neida det er ikke helt sant, men blir litt vannfylt i munnen da med tanke på denne ostekake.

Takk for innlegget ditt i dag i DB mi. Jeg har sinnsykt vondt når jeg har mens, og blir riktig deppa. Noen blir mannevonde, men jeg blir bare deppa (haha, godt det ikke var forrige uke jeg var slik *S*)

Skulle håpe det var en lykkelig utgang på min livssituasjon så den som lever får se.....

Vel, stå på, og du, du virker faktisk ganske grei, når du ikke er så sinna *S*

Hilsen Nite
c.AuthorAlias ulykkelig😀26. august 2002
Hei!
Takk for kommentaren! Vet at det er lett å gå opp igjen hvis man går på slike dietter og lar det være med det. Jeg har tenkt til å ta dette som en start på en slankekur, slik som venninnen min gjorde. Hun slanket seg en del i fjor sommer og har ikke gått opp siden. Dietten gjorde at magesekken ble mindre, så når hun begynte med "normal" mat igjen, spiste hun ikke like mye som før. Det er selvfølgelig viktig å spise sunt, og konsentrere seg om trening for å greie å holde vekten nede!
Å se denne friske slanke jenta har iallefall motivert meg, så jeg gir det ett forsøk! Men allikevel; takk for kommentaren! :)Det er sunt å få høre ting fra et litt mer kritisk synspunkt. Mange klemmer fra "ulykkelig", som forhåpentligvis snart blir lykkelig! ;)
c.AuthorAlias tulipanen😌26. august 2002
Du har helt rett ang inntaket, det er for lite, jeg skal justere det litt og kun holde på tom lørdag...

Du ser i morgen endringene, men jeg trenger et lite puff, og det er visst sunt å "rense" kroppen sin litt.

Skal begynne å la vær å spise så mye karbohydrater, skal visst være bra.. Vet ikke så mye om Dr Atkins men skal se hva jeg finner på nettet..
c.AuthorAlias Jannicke😀26. august 2002
Takk for hilsen i dagboka mi! Det er alltid hyggelig å få en liten kommentar fra et nytt menneske! Det må jo være deilig å ha en slik helg og likevel ikke gå opp! Og det er jo slik det bør være, jeg mener: når man har nådd den vekta man ønsker så bør man jo ha mulighet til å leve et liv der man ikke er konstant på "slanker`n"? Eller er det kanskje slike tanker som har fått meg dit jeg er i dag? LYKKE TIL videre, og jeg skal titte innom på torsdag for å se hvordan det går med konkurransen deres!
c.AuthorAlias MTE😊26. august 2002
Heisann!

Så du var inn om chatten, men du gikk ut
når jeg gikk inn, men men. Hadde bare
vært koselig å chattet litt. ;o)
Mye av det du skrev i innlegget var bra
skrevet. Ellers ønsker jeg deg en fortsatt
fin fin dag. Er spent på oppdatering av
konk. på torsdag, men vi har vel kanskje
en vinner alt. Trixi manglet vel 200 gr.

Klem!
c.AuthorAlias Monica12326. august 2002
Hei og takk for at du stakk innom meg!
Joda jeg smører meg med krem - morgen og kveld. Prøver allefall det så langt jeg husker det. På onsdag er det ei uke siden jeg startet, så jeg skal måle meg da. Blir spennende.

Det var krevende å holde seg i skinnet hele helga synes jeg. For det er liksom noe med helg og god mat og greier. Men jeg klarte det denne gang. Kanskje jeg klarer det neste helg også? Vi får se. Først er det ei lang uke forran meg.

Helt enig med deg i det du sier om positiv tilbakemelding. Både det å gi og det å få. Viktig det. Og så deilig når noen "ser" en og kommenterer det.

Ha ei fin uke.

hilsen Monica
c.AuthorAlias iset😌26. august 2002
oops kom 2 ganger:)
c.AuthorAlias iset😌26. august 2002
heisann:)

tusen takk for hilsen i dagboken min:) kommentaren ble fjernet ja, det stod noe sånn som om jeg trodde jeg var guru eller noe, og at hun ikke synes jeg var så j...a flink og at jeg aldri kom til å bli slank osv, masse tull. men heldigvis klarte webmaster å finne personen:)

jo selvfølgelig kan du få oppskriften: (kan den utenat jeg hihi):

1 pakke bixit (helst den største, med 20 % extra)
ca 190 gram smeltet smør (175 dersom du tar den lille bixiten)

smelt smøret og bland med knust kjeks. legg det i en rund form med bakepapir i bunnen (ikke trykk kjeksen hardt ned, da blir bunnen for hard).

1 pakke philadelphia (gjerne light, smaker det samme)
1 beger lettrømme
1 pakke sitrongele
1 liten kremfløte
120 gram melis
1 ts vaniljesukker

1 pakke jordbærgele

visp krem og legg det tilsides. bland rømme, ost, vaniljesukker og melis med mikser til en fin og glatt masse.
lag sitrongele, men med HALV MENDGE vann! la det avkjøles uten å stivne og bland det i det ost/rømmeblandingen. vend kremen i.

hell alt i kakeformen og la det stivne i 4-6 timer i kjøleskap.

lag jordbærgele med halv mengde vann og la det avkjøles litt. har du frosne bær, legg dem gjerne i mens geleen er varm og hell alt over kaken. elers kan du legge feks jordbær eller annen frukt/bær over kaken og helle geleen over etterpå.

la den stivne i ca 2-3 timer.

den er såå god. ja jeg vil gjerne ha oppskriften din også:) du kan jo maile den eller legge den på dagboken min, det er det samme for meg:)

klemmer fra Iset
63,8 kg

Konkuranseoppdatering

Har ikke så mye å fortelle i dag. Ting går veldig treigt i denne varmen. Jeg er slapp og trøtt og slankinga står på pause-knappen. Ser sånn ut for flere her også, så oppdateringen her blir vel så som så... Uansettt, her er tallene:

Navn:---Uke1----uke6------uke7-----Denne uke-------Totalt

Ronja:---67,4----67,8-------?--------------?----------------+0,4
AnneK:--66,3----64,5------63,0----------1,5--------------3,3
Eterna:-63,2-----62,2------61,2---------1,0--------------2,0
Kitti:----59,8-----58,3-------?--------------?---------------1,5
MTE:----58.0----- 59,5-----59,1---------0,4-------------+1,1
Aasalill:--63,6----64,0-----63,8----------0,2------------+0,2
Trixi:-----66,8----63,7-----62,0----------1,7-------------4,8
Alijana:---66------64,3------63,9---------0,4-------------2,1
Hypom.---65,5----62,4------62,2---------0,2-------------3,3
Prestige:-65,0----65,3------65,9-------+0,6------------+0,9
Monica:---64,0----63,7------62,2----------1,5------------1,8

Ser ut til at vi strax har en vinner her, for Trixi har 200 gram igjen...

Lykke til videre alle sammen!

Kjempe-slanke-klem

Aasalill! =)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Alijana😃23. august 2002
Hei Aasalill!
Beklager at jeg ikke har oppdatert i det siste. Men du kan skrive 63.9 på meg for denne uken.

Ellers vil jeg bare gi deg en stå-på-klem! :)
c.AuthorAlias tutu😄22. august 2002
Hei igjen

Føler meg litt bedre nå, er ikke fullt så sinna på verden rundt meg. Og hadde jeg vente til litt utpå dagen før jeg skrev innlegget mitt, så hadde det nok sett helt annerledes ut. Og siden ingen ting gikk som det skulle i dagtidlig, så ble det dagboka som fikk det i dag... (hadde desverre ingen telefonselgere o.l i nærheten...)
Så fra nå av, så ser jeg bare fremover og skal ta meg tid til å skrive hyggelige kommentarer i øst og vest. (håper jeg...)

ha en fortsatt god dag.
Koser fra Trude
c.AuthorAlias tutu❤️22. august 2002
Heisann

Vil bare få ønske deg en kjempe flott dag.
Og du klarer nok snart og slippe opp pauseknappen igjen.

Klemmer fra Trude
❤️63,8 kg

Hei alle sammen!

Nå er det jammen på tide å bli ferdig med denne "hvem-har-egentlig-lov-til-å-skrive-her-og-hva-debatten". Jeg vil begynne med å beklage mitt noe sterke innlegg til nite fra torsdag forrige uke. Det var aldeles ikke meningen å vise SÅ skarp kritikk som jeg gjorde, det ser jeg jo i ettertid at hun ikke fortjente. Skrev vel litt i frustrasjon og sinne *faktisk flau her jeg*...

Men allikevel vil jeg komme med et siste innputt om mine meninger i saken, så alle som vil lese dette kan ha klart for seg hva jeg egentlig mener... For det første mener jeg at siden her skal være for alle. De "pur-unge" som har mål om å bli undervektige MÅ også få lov til å komme inn her og fortelle om hva de har tenkt til å foreta seg. Og vi skal selvfølgelig ikke sitte her og hjelpe de med å nå disse målene! Men vi må komme med det vi vet, at dette ikke er sunt, og så få de inn på riktig vei igjen, med våre gode råd. Og hadde ikke disse jentene skrevet om hva de holdt på med her inne, så er det mulig at de aldri hadde blitt fanget opp! Da kan det hende de hadde gått rundt og trodd at det var normalt å ha en BMI på 15! Disse jentene trenger VIRKELIG hjelp, og de som ønsker det, vil se at det nytter å hjelpe disse også. Jeg husker selv hvordan jeg som 16-åring gjemte lapper med målene mine inne i nattbordslampen min. Der var det bare jeg som visste hvor de lå, og ingen kunne vite at jeg hadde veldig usunne mål og feil tankegang, for jeg fortalte ingen om det... Tenk om det på den tiden hadde funnets en nettside hvor jeg på en anonym måte kunne fortelle om problemene mine på! Det er jeg helt sikker på hadde hjulpet meg fra å gå i mange feller. Det er derfor jeg mener det blir så fryktelig feil å fortelle disse jentene at de ikke er velkomne her, også at de skal holde seg langt unna de som har en annen vektklasse. Vi må da forsøke å sette oss inn i hverandres situasjoner for å hjelpe!

Jeg forsøker å tollere alt hva folk skriver på sidene her, og forsøker å se ting fra deres synspungt. Jeg er også med på å skrive innlegg til folk i alle vekt-klasser. Da er det ikke så veldig gøy å komme inn etterpå å lese at innlegget mitt ikke er satt pris på pga hvilken BMI jeg har! Jeg tror dette er spesielt vanskelig å kunne takle for de "pur-unge" og uerfarne.

Jeg håper alle overvektige som "normale" nå vil begrave stridsøksen, og behandle hverandre likt. Vi er vel her for å hjelpe alle? Ikke bare de som er på samme vekt-trinn som oss selv?

Håper dette innlegget kan være litt oppklarende. Jeg kunne selvfølgelig ha slettet innlegget mitt fra torsdag hos nite også, men det ville kansje noen andre her mene at ville vært feigt.

Så her har dere meningen min; dette er det jeg står for.

Håper alle klarer å nå sunne mål.
God slankedag!
Aasalill! =)
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ally21. august 2002
Jeg snakket med flere om slanking da jeg var 16 år og lekker, og INGEN sa til meg at jeg ikke trengte å slanke meg. FY FAEN! Det gjør meg virkelig forbanna. Jeg er glad vi har en sjanse til å si det til de unge jentene som kommer hit til oss. Gud, så alene vi har vært med tankene våre!

Ally (litt rødvinsfull i kveld)
c.AuthorAlias Monica12321. august 2002
Hei!
Tror du ikke kremen kom i posten i dag da. Og nå har jeg smurt meg!! Ble sånn varm jo... Bruker du den over hele kroppen eller? Jeg har nå tatt strategiske mål og gleder meg til å følge utviklingen.
Ser du har kommet under 64. Når rekner du deg for i mål?
c.AuthorAlias tutu❤️21. august 2002
Heisann

Selv om diskusjonen visst nok er avsluttet, vil jeg bare si at når jeg leste innlegget til nite, så reagerte jeg på akkuratt samm måte som deg. Vi har like stor rett til å være her og til å gi kommentarer som de som har bmi over 25.
Så stå på du, men det du mener.

Klemmer fra Trude, som heretter skal tenke seg godt om før hun skriver kommentarer til noen som har høyere bmi enn meg....
c.AuthorAlias MonicaR😊21. august 2002
For å snakke om noe annet: Gratulerer med 63-tallet! Er det ikke deilig å skifte tall? Ser du var innom og "luktet" på det tidligere også, men.

Klem fra Monica
c.AuthorAlias NasseNøff😀21. august 2002
Hei Aasalill.

Takk for hilsen i dagboka mi. Aller først vil jeg få takke for at du ga Nite en unnskyldning. Det vet jeg at Nite setter umåtelig stor pris på, og det gjør også jeg.

Jeg skjønner også på ditt innlegg at jeg har såret deg, og det vil JEG få lov til å be om tilgivelse for. Jeg ønsker på ingen måte å såre noen verken 'face to face' eller her inne anonymt på nettet.

Jeg ønsker deg også lykke til videre, og vet at du kommer til å nå dine mål.

Onsdagsklem fra NasseNøff
c.AuthorAlias nite21. august 2002
Hei Aasalill.

Først vil jeg si at jeg har lest ditt innlegg i min DB. og så din forklaring, og takker for unnskyldningen.

Ja, jeg vil absolutt avslutte diskusjonen. Kunne nok tatt en fin diskusjon på hva jeg mente, men slik det har utviklet seg er det nok bedre å la ballen ligge.
Kunne nok tatt imot mye kritikk på mitt utsagn, men det som vel satte igang adrenalinet mitt var den usakelige og skarpe personkritikken du ga meg, og det følte jeg urettferdig, og ved urettferdig behandling blir vi opprørte, ikke over at andre har annen mening enn oss selv. Det bare gjør manngfoldet det. Men jeg er glad du skriver som du gjør nå, som det har roet seg, så vil jeg nok helt avslutningsvis nevne 2 ord om dette (ok, en setning da) når jeg oppdaterer DB mi i kveld. Vi har nok lært noe alle sammen av dette, og vi bør nok tenke oss godt om før vi bare skriver herretter uten å ha satt oss inn i saken, og reaksjoner som dette gir. Dette gjelder i aller høyeste grad meg.

Sognsvann, tja, var vel litt usikker på om det sto en gjeng normalvektige der oppe i går, for å ta rotta på meg en gang for alle (ha ha)
Neida, bare tuller jeg, måtte bare legge inn litt av den "morsomme" nite som så mange her inne er blitt kjent med.
Alle er hjertelig velkommen på gåturer på Sognsvann, hver tirsdag men klokkeslettet er forandret til 18:00 fra tirs. 27/8. Men det er en betingelse, og det er at dere klarer å holde følge med de spreke fjell-gjeitene som vi "blubbiser" har kaldt oss (tji-hi)

Klem nite
😄64,0 kg

Ordet fritt!

Nå har jeg nettopp lagt ut en laaang mail på torsdag 15/8 til Nite sin dagbok. Jeg mener dette er mer en holdnigns-debatt enn en slankedebatt. Personlig mener jeg at slankere.com er for alle som sliter med vekten sin. Om det er noen gram, noen kilo eller noen titalls-kilo, det spiller ingen rolle, alle som trenger hjelp er velkommen. Hvor skal grensen liksom gå da? Jeg mener (slik som tydligvis også grunnleggerne her mener) at de som er undervektige ikke får lov til å skrive her. De har jo et større problem, det er jeg enig i. Men skal de veldig overvektige få lov til å hindre andre i å slanke seg? Det er faktisk veldig mange som skriver her for å holde seg i form, ikke bare å slanke seg.

Nei ærlig talt! Bli mer tollerante! Og hjelp heller oss andre til ikke å gå i samme fella som dere!

Og når det er sakt, kan jeg jo si at slankingen min har vel ikke akuratt vært slanking i det siste. Prøver for n´te gang å gå ned noen få kilo. Da føler jeg meg alltid litt bedre, når buksa ikke strammer over bringa... Men vet jo ikke helt om JEG FÅR LOV til å slanke meg her inne lenger da! *irritert*...

Men ellers har jeg det bra! =)

Aasalill!
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12320. august 2002
Hei!
Ser du skriver en annen dag her om Comet-krem. Bruker du den fremdeles? Jeg har også kjøpt en krem fra tv-shop. Den heter: Comet Sharping Solutions Body Contour Gel. Er det den samme som du har? Jeg har ikke fått min enda, men håper den er i postsystemet et sted.
Det hadde jo vært fint med en krem som kan forvandle div. valker til noe mindre valkete.
c.AuthorAlias elisa😉20. august 2002
Hei og hopp!
Takk for oppmuntring i dagboken min! Jeg oppdagen det ved at jeg hadde smerter. Det kjennes ut som eggløsning, men i og med at går på p-piller så har jeg jo ikke det! Når jeg hadde hatt smerter i 4 dager ringte jeg legen. Så ble jeg sendt på sykehuset til ultralyd og der fant de det ut. Det er jo helt ufarlige greier, men litt skummelt allikevel..
Vi "snakkes"!
Klem Elisa.
c.AuthorAlias Molla😌20. august 2002
Heipådeg og takk for svar. Jeg synes det er flott at vi kan kommentere og diskutere ting her inne og til slutt finner vi ut at egentlig er vi stort sett enige alle sammen, i hvertfall i grunnprinsippene. Noen meningsutvekslinger får fart på blodet og forbrenner sikkert litt det også. ;)
Stå på og lev lurt!
Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias NasseNøff🙁19. august 2002
Men kjære deg... Jeg må si at ditt svarinnlegg til Nite og det innlegget du har lagt inn her er atskillig mer støtende enn det Nite har skrevet. Jeg skjønner at hun med sine meninger traff et utrolig sårt punkt hos deg, og jeg er helt sikker på at hun ALDRI mente å såre noen med sitt innlegg. Hun kom bare med sin ærlig mening og innrømmelse, og det krevde nok garantert ganske mye mot, for hun visste vel at det kunne bli tatt feil imot hos noen. Kjære deg Aasalill - jeg vil som andre har gjort før meg, anbefale deg å gå inn og lese Nites innlegg en gang til, og prøve å få med deg hva hun EGENTLIG sier. Nite og vi andre som er skikkelig store, vi skjønner jo også at det å slite med 5 kg ekstra kan være like ille som å slite med 50 kg ekstra. Det er jo bare en selv som vet hvilket problem de ekstra kiloene er for en. Men det som kan være utrolig sårende for oss som har 10 ganger så høy overvekt som andre er når disse menneskene kommer inn og antyder at man spiser for mye og/eller beveger seg for lite... Det er helt sikkert velmenende råd, men det sårer akkurat like mye som det gjør for noen som er undervektige som får beskjed om at det er på tide å spise og legge på seg litt ! Jeg har ikke selv opplevd at noen har kommet med slike velmenende, men akk så sårende råd, men har sett at det har vært tilfelle hos andre. Da er det snakk om uvitenhet og liten innsikt når man skriver noe sånt til noen som er svært overvektige... Og slik som jeg leser Nites innlegg, så er det dette hun vil gjøre oppmerksom på - at disse rådene, uansett hvor velmenende de er - kan være svært så sårende når man ville gitt ene beinet for å veie like lite som den personen som kommer med rådet...

Så kjære deg Aasalill - det er ingen som påstår at ditt problem er mindre enn mitt - aller minst Nite. Hun har bare mot nok til å lufte sine følelser, på en SAKLIG måte. Jeg håper og tror at du er voksen nok til å gi Nite den unnskyldningen hun fortjener for ditt mindre saklige innlegg tilbake. Å begynne å beskylde noen for å ønske å starte krig, og de andre beskyldningene du slenger ut mot henne - det er å gå VELDIG langt over streken...

Så håper jeg nå at vi alle kan glemme hele denne diskusjonen, og prøve å godta og respektere hverandre, og kanskje tenke oss litt om før vi svarer på ting i 'sinne' ...

Ønsker deg lykke til videre Aasalill, og håper virkelig at du når dine mål, akkurat som vi andre ønsker å nå våre.

Fredsklem fra NasseNøff
c.AuthorAlias nite😊19. august 2002
Kjære Aasalill

Jeg tror du har misforstått litt av den opprinnelige meldingen min. Det kan nok lønne seg å lese to ganger for å få med det egentlige budskapet, og ikke "bruse med fjøra" med det samme.
Jeg beklager at jeg har tråkket deg og noen andre på tærne, og mente absolutt ikke starte en diskusjon her.
Når jeg skriver min mening i MIN dagbok, så er det opp til de som vil å lese dette.
Å skape diskusjon og krangel her inne er ikke helt riktig forum.
Så jeg stopper med dette hele denne diskusjonen med å legge inn en unnskylding til de som er inne på min dagbok og skjeller meg ut.

STOR klem fra Nite
c.AuthorAlias Molla😌19. august 2002
Heipådeg!
Du - nå kan jeg egentlig bare svare for mine egne meninger, men jeg tror nok Nite mente de som slanker seg for å komme ned på undervekt burde tenke seg grundig om. Jeg ser du har en BMI på litt over 24 - selv om du er på "normalvekt" så har du en del kg igjen til "undervekt", og hører dermed ikke til i den gruppen. Og det med toleranse går begge veier vet du - vi som har mye overvekt og har slitt med den i hele vårt liv har også lov til å mene noe. Jeg synes Nite skrev et saklig og fornuftig innlegg der hun hele tiden påpekte at alle her inne har problemer med vekten sin, men at noen, spesielt purunge jenter bør tenke seg grundig om før de starter noe som kan bli en "karriere" som jojoslanker. Dessverre syntes jeg ikke ditt innlegg var like saklig, der du anklager "de overvektige" for å hindre deg i å slanke deg! Jeg foreslår at du går tilbake og leser Nites innlegg en gang til og viser såpass toleranse at du ser det fra hennes (og mitt) ståpunkt også.
Håper slankingen din snart gir seg resultater på vekten og at du går ned de kg du ønsker.
Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias Ally19. august 2002
Hei du! Selvsagt er du velkommen på disse sidene! Jeg tror og håper at partene misforstår hverandre litt her. Det er en ærlig sak at veldig overvektige mennesker ikke liker å høre klaging fra folk som er så tynne som de selv ønsker å være. Kall det sjalusi eller manglende innsikt, det er ett fett så å si. Overvektige mennesker kan vite like lite om problemene til statistisk sett normalvektige, som omvendt. Mange har rett og slett ikke vært fem kilo overvektig i voksen alder, og tror ikke at det er noe problem. Så Nites innlegg kan tolkes som en ærlig innrømmelse, og ikke som kritikk. Det håper jeg ihvertfall at mitt innlegg tolkes som, for jeg er om ikke sjalu så ihvertfall misunnelig på de som har to-tre kilo å slåss med.

Dessuten snakker vi muligens om to forskjellige grupper. Vi er vel alle enige om at de som ønsker seg undervekt ikke har noe her å gjøre, egentlig. På den annen side er ihvertfall mitt poeng at vi ikke har noe med å kritisere dem heller, men heller fortelle dem at de ikke trenger å slanke seg.

"Slankere" handler like mye om spiseproblemer som vektproblemer. Dermed er vi alle i samme båt, uansett vekt eller vektønsker.

Det jeg selv ble provosert av, var at noen mente jeg spiste for mye og burde tenke mer på kalorier og fett. Det minnet meg om tanker som jeg har jobbet lenge med å bli kvitt, og jeg ble litt såret. Det er som å be meg få tilbake spiseforstyrrelene mine igjen. Men dette var en svært ung jente, og jeg bør selvsagt heller forklare henne hva jeg driver med, istedenfor å bli såret eller sint.

Vi er mange forskjellige mennesker her, og det er greit at de med like problemer holder kontakten med hverandre. Selv synes jeg det er viktigere at folk har samme holdning til slankingen som meg, enn hvor mye de veier.

At jeg blir sint når unge jenter føler seg flinke når de ikke spiser, eller trener som gale, er like mye et sinne mot samfunnet som har gjort dem slik. Og et sinne mot meg selv fordi jeg har vært sånn, og dermed ødelagt ungdomstiden min.

Lurer på om det overhodet er noe fornuft i denne vanvittig lange kommentaren...

Håper du finner ut av slanke- og kroppsmysteriet!

Klem Ally
🐷64,0 kg

Konkuranseoppdatering

Til alle sammen først og fremst (som er interessert..) NEI, jeg trente ikke går... Tok en gåtur og sykkeltur. Jeg mener bestemt at det er en synd og skam å gå inn på et treningsstudio når gradestokken viser 28 varmegrader kl 1800 på kvelden! SÅDETSÅ!

Her er ukens oppdatering:

Navn:---Uke1----uke5------uke6-----Denne uke-------Totalt

Ronja:---67,4----66,6-------67,8-------+1,2-------------0,4
AnneK:--66,3----65,7------64,5----------1,2------------1,8
Eterna:-63,2-----63,2------62,2---------1,0--------------1,0
Kitti:----59,8-----59,0------58,3---------0,7-------------1,5
MTE:----58.0----- 60,0------59,5---------0,5------------+1,5
Aasalill:--63,6----64,4-----64,0----------0,4------------+0,4
Trixi:-----66,8----64,0-----63,7----------0,3--------------3,1
Alijana:---66------64,9------64,3---------0,6--------------1,7
Hypom.---65,5----63,6------62,4---------1,2-------------3,1
Prestige:----------65,0------65,3--------+0,3------------+0,3
MonicaR:-----------64,0------63,7---------0,3--------------0,3

Ukens superduperslankere er AnneK og igjen Hypomania. I ledelsen ligger Hypomania og Trixi.

Lykke til videre alle sammen! Nå skal jeg soooole videre!

Klem Aasalill! =)
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias kitti15. august 2002
heisann, vil bare oppdatere vekten min for denne uken, 58,3
jippi ned 200 gramm:-)
c.AuthorAlias Jojoen😃15. august 2002
Hei Aasalill :-)

Heia, dette går fint :-)

Du spurte meg om hvor du finner 28-dagers planen min. Det er ikke min plan, venninna mi fikk den av sin lege.. men den ligger på Oppskrifter, Annet.
Hvis du vil ha den på et oversiktlig Word-dokument så bare mail til slankejojoen@hotmail.com

Den passer best for kontorfolk og andre som ikke er så veldig aktive, og resultatene avhenger nok litt av utgangspunktet. Jeg var veldig tung da jeg begynte, så derfor var det naturlig at jeg minket mye i begynnelsen. Jeg begynte på den andre uka jeg var her.

Lykke til med kosthold og alt mulig.

Klem fra Jojoen
c.AuthorAlias MonicaR15. august 2002
Hei igjen. Ser du spør jojoen om kuren hennes, som jeg og følger. Den finner du ved å klikke på "Oppskrifter" øverst på siden i det blå feltet, deretter på "annet". Den er knallbra, mye bra middagstips som jeg lager til hele familien, jeg bare koker ris/potet/makaroni til ungene. Og så "lurslanker" jeg mannen min litt også!
c.AuthorAlias MonicaR😌15. august 2002
Hei! Jeg startet på 66.8 den 30. juli, som er mitt utgangspunkt.

MOnica
c.AuthorAlias MTE😊15. august 2002
Heisann!

Ville bare inn om si at vekten var 59.5. Ellers håper jeg på enda mer nedgang til neste torsdag. Venter spent på resultater. Ha en super duper dag videre.

Klem!
😑64,2 kg

I dag skal jeg trene...

og å komme inn her i morgen og lese at jeg ikke har gjort det vil være kjempeflaut!!! Så i kveld SKAL jeg trene! ÅKKE SOM!!!

Og vekten går ikke ned igjen... Og mensen har enda ikke kommet... Og det er UTROLIG irriterende... Og jeg er IKKE gravid (ifølge nå 3 stk hjemme-tester)... heldigvis...

I morgen er jeg nok på 63, komma ett eller annet.. Jeg gir IKKE OPP!!!

Klem Aasalill! =)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias elisa😵14. august 2002
Er det ikke forferdelig når den greia ikke gidder å komme!? Å, man føler seg bare så oppblåst og forferdelig! Også har man bare lyst til å trykke trynet fullt med mat og snop..! Men HOLD UT! Den kommer den kommer, og da blir alt så meget bedre! Bortsett fra at man må gå med propp og bleier i noen dager da.. Gikk det bra på trening forresten? For du var vel og trente?! :) Klems
c.AuthorAlias Alijana14. august 2002
Jeg forstår godt at du reagerer sånn...Vil bare forklare litt. Jeg vet jeg ikke har et stort vektproblem, er overvektig eller noe sånt, men jeg har aldri vært slank eller fornøyd med kroppen min. Hele livet har jeg vært "den tjukkeste jenta i klassen", og har ikke særlig god selvtillit pga det... Når man da omtrent bare har tynne venninner, og de klager over hvor utrolig "tjukke" de er, når de ikke har ett gram fett på kroppen, får det meg til å føle meg enda mer mislykket.
Men jeg vil ikke ha det sånn!
Jeg vet at dersom jeg blir slank blir ikke livet mitt fantastisk som ved et trylleslag, men jeg tror jeg vil få bedre selvfølelse, og det er jo ikke så dumt...:) Jeg slanker meg ikke for andres skyld, bare for meg selv, slik at jeg kan føle meg bedre.
Kameraten min var forresten ganske sjokkert over henne, ristet bare på hodet etterpå som om hun var gal eller noe. Hehe... Han er grei, han...
Klem Alijana
c.AuthorAlias MonicaR❤️14. august 2002
Jeg så 63-tallet i dag, deilig!! Det gjør nok du og snart! Ha god trening!
Monica
c.AuthorAlias tutu❤️14. august 2002
Heisann

Mensen kommer nok. Og det kan godt hende att det er vannannsamlinger i påvente av at den skal komme så gjør at du er gått opp litt. Så om noen dager så er du nok nede igjen.
Har stilt deg noen spørsmål om kremen din på gårsdagen. Håper du gidder og svare på dem.

Håper du får en fortsatt fin dag.
Klemmer fra Trude
64,2 kg

Resultater med Comet-krem!!!!

Tro det eller ei, men den kremen har jammen funket! Ja, det er den kremen fra TV-shop, men jeg kjøpte den på Vita da... Jeg målte meg den dagen jeg begynte med den (mand. 29/7), og på nytt i dag morges, to uker etterpå... Her er resultatene

-----------------29/7---------13/8-------Totalt:

Lår:-----------57cm---------56,8cm----=0,2cm
Mage:---------90cm---------87,0cm----=3,0cm
Rompe:--------97cm---------97,0cm----=0,0cm
Bryst:--------102cm--------101,0cm---=1,0cm
Und bryst:----82cm----------80,0cm---=2,0cm
Legg:---------38,5cm--------38,0cm---=0,5cm
Kne:----------38,5cm--------38,2cm---=0,3cm
Overarm:-----29,5cm--------28,4cm---=1,1cm

Dette blir til sammen 8,1cm borte over hele kroppen! Enda jeg har gått opp i vekt!!! Har også hendt at jeg har slurvet litt, og ikke brukt den både morgen og kveld, men siden resultatene er såpass, tror jeg ikke at jeg kommer til å slurve unna så mye framover!!!

Håper dette vil motivere meg til å "tenke" meg tynn etterhvert, så kansje det vil ha litt utslag på vekten også etterhvert hvis jeg er heldig...

Møtte en venninde i går som hadde gått ned 10 kg bare på å kutte ut godteri! Utrolig... Kansje et knep jeg også kan bruke?... skulle vel ikke være så veeldig vanskelig...

Ha en super slankedag alle sammen!

Klem Aasalill! =)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias tutu❤️14. august 2002
Halloen

8,1 cm påen uke er ikke gale. Tror kanskje at jeg skal unne meg enn sånn en. Men, her er et par spørsmål: Er den dryg i bruk, eller er en tube oppbrukt på en to tre?
Og hva kostet den?

Håper du får en fortsatt god dag.
KLem fra Trude
c.AuthorAlias elisa14. august 2002
Hva slags vidunder krem er dette da? Er den dyr? Vil gjerne høre litt om den du! Jeg har gått ned 3 kilo siden jeg startet, og føler at NÅ har det stoppet.. Argh! Stor klem.
c.AuthorAlias Alijana😃13. august 2002
Hei!
Så den virker altså...:) Tre cm rundt magen på to uker er jo veldig bra! Kjøpt på Vita, sa du? :)
Å kutte ut godteri hjelper nok en del, men jeg synes i alle fall det er veldig vanskelig. Du har kanskje ikke så stort "sug"? :)
Klem Alijana
🐷64,6 kg

Det går bare én vei... OPPOVER!!!

WÆÆÆÆÆÆ!!!!

IKKE gøy dette her nei... Hjelpe meg.... tror jeg får melde meg på slankekurs... Men det er det vel bare gamle kjærringer som går på? Lurer på hva kjærsten min vil komme til å si...

Huff...

Aasalill! =(
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias tulipanen13. august 2002
Heisann

Ville bare si at kurs hjalp meg selv om jeg er enig at det var en del gamle kjerringer der..

Hvis du først skal gå på kurs anbefaler jeg Grete Roede.. Det er iallefall ikke noe hokuspokusfiliokus så er du slank opplegg. Jeg gikk ned 4-5 kg på det og det var det som hjalp meg, jeg fikk et sunnere forhold til kostholdet mitt
c.AuthorAlias Line M😀12. august 2002
Nei nå får det være nok !!!!!
Sorry.....!!!!1
c.AuthorAlias Line M😊12. august 2002
Upps, trippelt
c.AuthorAlias Line M😊12. august 2002
Upps. Dobbelt
c.AuthorAlias Line M😀12. august 2002
Synd å se at det går oppover med deg, men se å skjerp deg og kom deg opp fra gjørma.
Gå gjennom hva du spiser og det du mosjonerer, så finner du nok feilen.
Ønsker deg lykke til inn på det riktige sporet.....
Klemmer fra Line M
c.AuthorAlias MonicaR😊12. august 2002
Hei! Er det sånn at du administrerer konkurranse for oss på 60-tallet? I såfall vil jeg gjerne delta. Hører fra deg om hvordan? Jeg registrerer meg stort sett hver dag.

Mvh
Monica
c.AuthorAlias MonicaR😊12. august 2002
Hei! Er det sånn at du administrerer konkurranse for oss på 60-tallet? I såfall vil jeg gjerne delta. Hører fra deg om hvordan? Jeg registrerer meg stort sett hver dag.

Mvh
Monica
🐷64,4 kg

Konkuranseoppdatering...

Det er heldigvis ikke bare jeg som har tatt det med ro i sommer... Men nå er det skjerpings folkens!!!


Navn:---Uke1----uke4------uke5-----Denne uke-------Totalt

Ronja:---67,4------?--------66,6-----------?---------------0,8
AnneK:--66,3----65,6------65,7---------+0,1------------0,6
Eterna:-63,2------?---------63,2-----------?----------------0
Kitti:----59,8-----59,0------59,0------------?-------------0,8
MTE:----58.0----- 60,0-----60,0-----------0-------------+1,0
Aasalill:--63,6----64,2-----64,4----------+0,2----------+0,8
Trixi:-----66,8----64,0-----64,0------------0--------------2,8
Alijana:---66------65,8------64,9-----------0,9------------1,1
Hypomania:-------65,5------63,6-----------1,9------------1,9
Prestige:---------------------65,0-------------------------------
MonicaR:----------------------64,0------------------------------
Det var ikke lett å oppdatere denne gangen, da flere ikke har rapportert på en stund. Den foreløbige super-slankeren sist uke nykommeren i konkuransen Hypomania. Alijana har også stått på så det suser! Men Trixi har uten at hun har rapportert denne uken et godt forsprang.

Så får vi bare fortsette å ta oss selv og hverandre i nakkeskinnet, og stå på videre!

Lykke til alle sammen!

Klem Aasalill! =)
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi🐷11. august 2002
Hei hei...
Ja nå kom det en liten oppdatering fra meg...
Ikke mye nytt på denne fronten...men jeg lever da...
Har inntatt en del alkohol..så vekta er den samme, men men, så lenge den ikke går oppover ...så

Skal være litt flink fremover, så har jeg litt resultater til neste oppdatering.
Ha en fin uke!"
Klem
c.AuthorAlias prestige😉9. august 2002
Jeg vil og være med i konkurransen, vekta er 65 kg :)
c.AuthorAlias Minelli❤️8. august 2002
Hei Aasalill!

Jeg misset deg visst akkurat på chatten. Tenkte jeg bare skulle si at hva du enn gjør for å gå ned i vekt, så IKKE begynn med avføringspiller! Av erfaring vet jeg at det bare skaper et enda større helvete enn å leve med noen ekstra kilo på kroppen! Jeg er sjeleglad for at jeg kom meg ut av det uten noen varige skader! Da er det faktisk bedre å melde seg på et slankekurs! Lov meg det Aasalill at du ikke prøver avføringspiller!!!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias MTE😉8. august 2002
Hei!

Har ikke glemt konk. ;o) nok oppdatere
med samme vekt 60 kilo. Orker så lite
aktivitet i dette været. Får ta meg
sammen når fine været er over. Kos deg
masse!

Klem!
c.AuthorAlias kitti8. august 2002
heisann, vil bare registrere vekten! je la kommentar inn til deg også forrige uke. Uansett må skjerpe meg. vekten er 59. sommer hilsen, Kitti
😉63,8 kg

Lavt kolesterol = deprimert?

Leste nettopp en artikkel angående dette temaet, at slankere blir lettere deprimert. Det er jo egentlig det jeg selv har erfart, spesielt når det ikke har gått så bra... Og på én måte er det jo bra å ha en god unnskyldning til å spise ihvertfall litt fett... Men i artikkelen var det også nevnt at serotonin gjør en glad, hvis man har høyt kolesterol, men hvis man ikke har det, kan det utløse en impulsivitet som kan føre til selvmord! Skummelt... Men det var vel ikke helt bevist enda dette da...

Ellers skrev jeg i går at jeg er "på´an igjæn". Vel, starter i dag, da ettermiddagen i går ikke gikk så bra likevel. Jeg skal prøve å spise fem ganger om dagen, og det bør ikke være så veldig vanskelig:

Frokost
Lunsj
Mellom
Middag
Kvelds

De tre første kan jeg ta mens jeg er på jobb tilogmed! Dette var litt av oppskriften som funket første gangen, å holde forbrenningen oppe... Er jo litt mye pes og styr, men jeg skal da klare det igjen!

Og i dag skal jeg sykle en laaaaang tur! Flinke meg! =)

Klem Aasalill! =)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Alijana😃7. august 2002
Hei!
Hadde du en fin sykkeltur? Ble litt inspirert av deg nå, skal ta meg en sykkeltur i morgen. Blir sikkert deilig...
Klem Alijana
😛63,8 kg

Litt opp igjen, men nå ER DET SLUTT!!!

SLUTT på ikke-slankingen min! Har ikke igjen flere unnskyldninger nå, men det har jammen vært deilig å ha en liten pause. Livet og humøret er blitt mye bedre, og jeg er i mye bedre balanse nå. Så da er det bare å begynne... Har syndet litt i dag allerede, men klarer ikke å vente til i morgen med å skjerepe meg, så da er det bare å stå på utover dagen.

For de som lurer på hvordan det er gått med resultater fra comet selution - kremen som jeg investerte i, må jeg bare si at den er skikkelig bra! Begynte for én uke siden, og har ikke vært så veldig nøye med å bruke den hver morgen og kveld. Men allikevel ser jeg resultater! Målte meg sist mandag, og tok en liten sjekk i morges. Har allerede fått bort én cm rundt låret, og nesten fem cm rundt magen! Men jeg må påpeke at min mage var veeeldig oppblåst den dagen jeg målte, så jeg tar vel det med en klype salt. I neste uke skal dere få full oppdatering på hvordan den har funket. Nå skal jeg være flink og bruke den hver morgen og kveld også, samtid som jeg prøver å skjerpe meg på matfronten og treningsfronten... Men det er sinnsykt varmt! Det er ufattelig mye pes å trene i denne varmen! Blir svett bare av å tenke på det jeg... *huff*

Må slutte å åye meg så mye da..

Okay allesammen, jeg er back in business, nå er det SLANKING for alle penga igjen, og denne gangen SKAL jeg klare det!!!

Stor slankeklem Aasalill! =)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Alijana😃7. august 2002
Hei!
Så du er nå en slanker igjen? ;) Jeg har tro på deg, du kommer til å klare det du vil hvis du bare går inn for det! Jeg skal støtte deg. Forresten, hva er målet ditt?
Takk for kommentar og kompliment i dagboka mi. Det hjelper å skrive om problemer, og "skrive seg ut av" dem også...til en viss grad...Har utrolig lyst på sjokolade nå også, men kan ikke skuffe meg selv på den måten, kan jeg vel? ;)
Du, hva er den comet selution for en slags krem? Høres ut som den funker i alle fall...
Stå på Aasalill!
Klem Alijana
😌63,2 kg

Jada! Det går opp og ned her i livet!

Og at jeg nå har gått litt ned igjen, har ingenting å gjøre med at jeg har vært flink, for det har jeg ikke vært. Vet ikke hvorfor, men plutselig litt lettere er jeg ihvertfall. Så får jeg prøve å fortsette den veien...

Ønsker alle andre slankere lykke til videre!

Hilsen ikke-slankeren Aasalill! =)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias MTE😊6. august 2002
Heisann!

Kjekt at vekten viser en del mindre enn siste. ;o)
Ellers håper jeg vekten din fortsetter den veien.
Spent på oppdatering av konkuransen på torsdag. Håper
på litt nedgang til da. Kos deg masse og nyt fine været.

Klemz!
c.AuthorAlias Alijana😉6. august 2002
Jo, takk, du! Og det samme til deg! :)
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.