Konkuranseslutt?
Mens jeg går her å tenker på brystreduksjon, gjett hva jeg får vite! Kusinen min tok brystreduksjon på mandag! Ganske utrolig da, at det skjedde nå... Hun og jeg er like gamle, og ganske likt bygd. Hun hadde nok større bryst enn meg før hun fikk barn også, og nå etter å ha født et barn (som nå er 1 år), har hun da tatt brystreduksjon. Bandasjen har ikke kommet av enda, så jeg er ikke sikker på resultatet. Skal uansett bli spennende...
Har startet å praktisere målet jeg satte meg i går, nemlig å ikke gå på badevekten på en uke. Skal bli spennende å se hva den viser neste onsndag! =)
Så til konkuransen vår. Hvor i all verden er det blitt av alle? Det er veldig mange som oppdaterer så sjelden at det blir vanskelig å følge med. Men kansje vi har en vinner i dag?..:
Navn:---Uke1----uke7------uke8-----Denne uke-------Totalt
Ronja:---67,4----67,4-------?--------------?----------------0
AnneK:--66,3----63,0-------?--------------?--------------3,3
Eterna:-63,2-----61,2------60,6---------0,6--------------2,6
Kitti:----59,8-------?---------?--------------?----------------?
MTE:----58.0----- 59,5-----58,6---------0,9-------------+0,6
Aasalill:--63,6----63,8-----63,7----------0,1------------+0,1
Trixi:-----66,8----62,0-------?--------------?-------------4,8
Alijana:---66------63,9-------?--------------?--------------2,1
Hypom.---65,5----62,2------62,1---------0,1-------------3,4
Prestige:-65,0----65,9------65,0---------0,9--------------0
Monica:---64,0----62,2------64,0---------+1,8-------------0
Da ser det ut til at vi er like ved en sluttspurt her... Jeg fortsetter å oppdatere helt til det står en vinner her. Får håpe alle snart er tilbake for å oppdatere da...
Ha en super torsdag alle sammen!
Stor klem Aasalill! =)
Tusen takk for gode råd!!!
Takk til dere som skrev i dagboken min i går. Jeg føler jeg har ett ganske stort dilemma når det gjelder det med operasjonen, men jeg tror faktisk at jeg venter litt til. Som en av dere skrev (husker ikke helt hvem det var nå..) så kan man jo få problemer med amming, og siden vi ikke har fått barn enda, er det nok best å vente. Jeg kjenner faktisk en jente som hadde veldig store bryst før hun fikk barn, men som etterpå, har fått fine normale bryster... Hun mente det var pga at hun ammet så lenge, at de ble mindre... Hmmmm.... Det kan vel bare være sunt... Men for øyeblikket er jeg ikke interessert i å få barn, dét bør nok utsettes noen år til...
Og i dag var min schisofrene venn badevekten hyggelig mot meg igjen. Tenkte jeg skulle forsøke et nytt ekspiriment; IKKE GÅ PÅ BADEVEKTA PÅ EN UKE! Lurer på om jeg klarer det... Hadde vært deilig...
Ønsker alle mine medslankere lykke til videre!
Stor klem Aasalill!
Hva skal jeg gjøre????
Nå er jeg i mitt vanlige dilemma. Jeg vet ikke om jeg virkelig SKAL begynne å slanke meg, eller om jeg skal slutte, (som noen av dere tidligere kan ha lest, lider både jeg og min fiende # 1- badevekta - av akutt schisofreni). Jeg er ikke fornøyd med hva badevekta viser meg, og samtidig begynner jeg egentlig å synes at kroppen min ikke er så aller værst. Kunne vel ha tatt noen situps, og ellers strammet opp litt her og der, men jeg er da egentlig ganske normal. Bortsett fra brystene da. Jeg har vel ca 3kg i hver pupp! Men hvordan slanker man de da? *huff*... Grunnen til atjeg hele tiden da vil slanke meg, er rett og slett for å kunne komme inn i klær jeg liker, og som jeg kan føle meg vel i, uten å føle at brystene henger og slenger, og folk GLANER av mine enorme støtfangere. Dette høres sikkert teit ut for de som ikke kjenner seg igjen i denne problematikken, men for meg er dette et helt reelt problem. Jeg ble tilbudt å få brystreduksjon allerede som 18-åring pga at ryggen min ikke kunne tåle belastningen. Men jeg takket nei, fordi jeg kjenner en jente som har tatt samme operasjonen, som sa at hun ikke unnet sin værste fiende å gjøre det, så vondt var det. Så jeg droppet det. Én som ihvertfall er glad i dag for at jeg ikke tok den operasjonen er kjærsten min... Og jeg er vel egentlig ikke så tilhenger av slike operasjoner selv heller... Men de blir jo ikke akuratt mindre med åra da!
Så da står jeg her igjen da. Skal jeg kutte ut eller ikke. Og hva skal jeg kutte ut. Slankingen, eller ikkeslankingen?
HJELP!!!!
For en helg!
Er heeelt totalt kaputt og utslitt etter en helg med så mye besøk jeg ikke kan huske på leeenge! Men nå har vi jo stor og god plass, så det går jo bra. Bare så synd at det blir større flate å rydde på etterpå... Heldigvis fant jeg en del papp-tallerkener, så det hjalp jo litt.
Men når jeg straks våkner fra dvalen her, er det vel på tide å begynne å tenke slanking igjen. Denne helgen har gått med til diverse utskeielser, men så lenge jeg ikke har gått opp et gram (fantastisk!) skal jeg IKKE klage!
Ellers har det jo vært mye ståhei rundt en del uoverensstemmelser i de forskjellige dagbøkene her. Det er godt å få ut av seg en del meningsutbekslinger synes jeg, og jeg håper at de som fremdeles har noe på hjertet som de vil si, skal få lov til det. Det har kansje virket som om jeg har vært motstander av å si det man mener i dagbøkene her, men det er ikke riktig. Man bør få komme med det man har på hjertet, men da må man også forvente reaksjoner på det, både positive og negative. Og hvis man ikke tåler å høre andres meninger, nei da blir liksom vitsen med hele dagboka borte. Så jeg håper alle fortsetter å dele sine innerste tanker her, det kommer ihvertfall jeg til å gjøre! Nå er jeg nok en gang ferdig med dette temaet... over til noe annet....
Jeg har følt meg ganske fæl og feit og stygg i det siste, men det er på en eller annen merkelig måte forsvunnet for en stund... deilig... Men er det ikke rart? Vi jenter er så vannvittig avhengig av fine komplimenter for å ha det bra. Jeg har et forslag til alle som føler seg tjukke og feite; allier deg med en god venninde som forteller deg hvor fantastisk du er! Duverden hvor dette hjelper! Og ikke minst hvis man har en mannlig venn som sier dette! Jeg kan leve en hel uke på et virkelig godt kompliment! Og hvor vil jeg med dette? Det kommer ikke komplimenter, uten at man gir de selv! Så spre om deg med godord og lovord om andre, og du blir jammen fort godt likt, og komplimentene vil snu tilbake mot deg!
Ellers tror jeg det må være noe i luften nå... jeg er så lykkelig! Kansje det er at solen bare blir og blir... deilig er det ihvertfall.. =)
Nå har jeg skrevet mye svada her inne for i dag. Håper virkelig at alle for en fantastisk dag, og en fabelaktig uke!
Hilsen en lykkelig Aasalill! =)
Konkuranseoppdatering
Har ikke så mye å fortelle i dag. Ting går veldig treigt i denne varmen. Jeg er slapp og trøtt og slankinga står på pause-knappen. Ser sånn ut for flere her også, så oppdateringen her blir vel så som så... Uansettt, her er tallene:
Navn:---Uke1----uke6------uke7-----Denne uke-------Totalt
Ronja:---67,4----67,8-------?--------------?----------------+0,4
AnneK:--66,3----64,5------63,0----------1,5--------------3,3
Eterna:-63,2-----62,2------61,2---------1,0--------------2,0
Kitti:----59,8-----58,3-------?--------------?---------------1,5
MTE:----58.0----- 59,5-----59,1---------0,4-------------+1,1
Aasalill:--63,6----64,0-----63,8----------0,2------------+0,2
Trixi:-----66,8----63,7-----62,0----------1,7-------------4,8
Alijana:---66------64,3------63,9---------0,4-------------2,1
Hypom.---65,5----62,4------62,2---------0,2-------------3,3
Prestige:-65,0----65,3------65,9-------+0,6------------+0,9
Monica:---64,0----63,7------62,2----------1,5------------1,8
Ser ut til at vi strax har en vinner her, for Trixi har 200 gram igjen...
Lykke til videre alle sammen!
Kjempe-slanke-klem
Aasalill! =)
21. august 2002
❤️63,8 kgHei alle sammen!
Nå er det jammen på tide å bli ferdig med denne "hvem-har-egentlig-lov-til-å-skrive-her-og-hva-debatten". Jeg vil begynne med å beklage mitt noe sterke innlegg til nite fra torsdag forrige uke. Det var aldeles ikke meningen å vise SÅ skarp kritikk som jeg gjorde, det ser jeg jo i ettertid at hun ikke fortjente. Skrev vel litt i frustrasjon og sinne *faktisk flau her jeg*...
Men allikevel vil jeg komme med et siste innputt om mine meninger i saken, så alle som vil lese dette kan ha klart for seg hva jeg egentlig mener... For det første mener jeg at siden her skal være for alle. De "pur-unge" som har mål om å bli undervektige MÅ også få lov til å komme inn her og fortelle om hva de har tenkt til å foreta seg. Og vi skal selvfølgelig ikke sitte her og hjelpe de med å nå disse målene! Men vi må komme med det vi vet, at dette ikke er sunt, og så få de inn på riktig vei igjen, med våre gode råd. Og hadde ikke disse jentene skrevet om hva de holdt på med her inne, så er det mulig at de aldri hadde blitt fanget opp! Da kan det hende de hadde gått rundt og trodd at det var normalt å ha en BMI på 15! Disse jentene trenger VIRKELIG hjelp, og de som ønsker det, vil se at det nytter å hjelpe disse også. Jeg husker selv hvordan jeg som 16-åring gjemte lapper med målene mine inne i nattbordslampen min. Der var det bare jeg som visste hvor de lå, og ingen kunne vite at jeg hadde veldig usunne mål og feil tankegang, for jeg fortalte ingen om det... Tenk om det på den tiden hadde funnets en nettside hvor jeg på en anonym måte kunne fortelle om problemene mine på! Det er jeg helt sikker på hadde hjulpet meg fra å gå i mange feller. Det er derfor jeg mener det blir så fryktelig feil å fortelle disse jentene at de ikke er velkomne her, også at de skal holde seg langt unna de som har en annen vektklasse. Vi må da forsøke å sette oss inn i hverandres situasjoner for å hjelpe!
Jeg forsøker å tollere alt hva folk skriver på sidene her, og forsøker å se ting fra deres synspungt. Jeg er også med på å skrive innlegg til folk i alle vekt-klasser. Da er det ikke så veldig gøy å komme inn etterpå å lese at innlegget mitt ikke er satt pris på pga hvilken BMI jeg har! Jeg tror dette er spesielt vanskelig å kunne takle for de "pur-unge" og uerfarne.
Jeg håper alle overvektige som "normale" nå vil begrave stridsøksen, og behandle hverandre likt. Vi er vel her for å hjelpe alle? Ikke bare de som er på samme vekt-trinn som oss selv?
Håper dette innlegget kan være litt oppklarende. Jeg kunne selvfølgelig ha slettet innlegget mitt fra torsdag hos nite også, men det ville kansje noen andre her mene at ville vært feigt.
Så her har dere meningen min; dette er det jeg står for.
Håper alle klarer å nå sunne mål.
God slankedag!
Aasalill! =)
Ordet fritt!
Nå har jeg nettopp lagt ut en laaang mail på torsdag 15/8 til Nite sin dagbok. Jeg mener dette er mer en holdnigns-debatt enn en slankedebatt. Personlig mener jeg at slankere.com er for alle som sliter med vekten sin. Om det er noen gram, noen kilo eller noen titalls-kilo, det spiller ingen rolle, alle som trenger hjelp er velkommen. Hvor skal grensen liksom gå da? Jeg mener (slik som tydligvis også grunnleggerne her mener) at de som er undervektige ikke får lov til å skrive her. De har jo et større problem, det er jeg enig i. Men skal de veldig overvektige få lov til å hindre andre i å slanke seg? Det er faktisk veldig mange som skriver her for å holde seg i form, ikke bare å slanke seg.
Nei ærlig talt! Bli mer tollerante! Og hjelp heller oss andre til ikke å gå i samme fella som dere!
Og når det er sakt, kan jeg jo si at slankingen min har vel ikke akuratt vært slanking i det siste. Prøver for n´te gang å gå ned noen få kilo. Da føler jeg meg alltid litt bedre, når buksa ikke strammer over bringa... Men vet jo ikke helt om JEG FÅR LOV til å slanke meg her inne lenger da! *irritert*...
Men ellers har jeg det bra! =)
Aasalill!
Konkuranseoppdatering
Til alle sammen først og fremst (som er interessert..) NEI, jeg trente ikke går... Tok en gåtur og sykkeltur. Jeg mener bestemt at det er en synd og skam å gå inn på et treningsstudio når gradestokken viser 28 varmegrader kl 1800 på kvelden! SÅDETSÅ!
Her er ukens oppdatering:
Navn:---Uke1----uke5------uke6-----Denne uke-------Totalt
Ronja:---67,4----66,6-------67,8-------+1,2-------------0,4
AnneK:--66,3----65,7------64,5----------1,2------------1,8
Eterna:-63,2-----63,2------62,2---------1,0--------------1,0
Kitti:----59,8-----59,0------58,3---------0,7-------------1,5
MTE:----58.0----- 60,0------59,5---------0,5------------+1,5
Aasalill:--63,6----64,4-----64,0----------0,4------------+0,4
Trixi:-----66,8----64,0-----63,7----------0,3--------------3,1
Alijana:---66------64,9------64,3---------0,6--------------1,7
Hypom.---65,5----63,6------62,4---------1,2-------------3,1
Prestige:----------65,0------65,3--------+0,3------------+0,3
MonicaR:-----------64,0------63,7---------0,3--------------0,3
Ukens superduperslankere er AnneK og igjen Hypomania. I ledelsen ligger Hypomania og Trixi.
Lykke til videre alle sammen! Nå skal jeg soooole videre!
Klem Aasalill! =)
I dag skal jeg trene...
og å komme inn her i morgen og lese at jeg ikke har gjort det vil være kjempeflaut!!! Så i kveld SKAL jeg trene! ÅKKE SOM!!!
Og vekten går ikke ned igjen... Og mensen har enda ikke kommet... Og det er UTROLIG irriterende... Og jeg er IKKE gravid (ifølge nå 3 stk hjemme-tester)... heldigvis...
I morgen er jeg nok på 63, komma ett eller annet.. Jeg gir IKKE OPP!!!
Klem Aasalill! =)
Resultater med Comet-krem!!!!
Tro det eller ei, men den kremen har jammen funket! Ja, det er den kremen fra TV-shop, men jeg kjøpte den på Vita da... Jeg målte meg den dagen jeg begynte med den (mand. 29/7), og på nytt i dag morges, to uker etterpå... Her er resultatene
-----------------29/7---------13/8-------Totalt:
Lår:-----------57cm---------56,8cm----=0,2cm
Mage:---------90cm---------87,0cm----=3,0cm
Rompe:--------97cm---------97,0cm----=0,0cm
Bryst:--------102cm--------101,0cm---=1,0cm
Und bryst:----82cm----------80,0cm---=2,0cm
Legg:---------38,5cm--------38,0cm---=0,5cm
Kne:----------38,5cm--------38,2cm---=0,3cm
Overarm:-----29,5cm--------28,4cm---=1,1cm
Dette blir til sammen 8,1cm borte over hele kroppen! Enda jeg har gått opp i vekt!!! Har også hendt at jeg har slurvet litt, og ikke brukt den både morgen og kveld, men siden resultatene er såpass, tror jeg ikke at jeg kommer til å slurve unna så mye framover!!!
Håper dette vil motivere meg til å "tenke" meg tynn etterhvert, så kansje det vil ha litt utslag på vekten også etterhvert hvis jeg er heldig...
Møtte en venninde i går som hadde gått ned 10 kg bare på å kutte ut godteri! Utrolig... Kansje et knep jeg også kan bruke?... skulle vel ikke være så veeldig vanskelig...
Ha en super slankedag alle sammen!
Klem Aasalill! =)
Det går bare én vei... OPPOVER!!!
WÆÆÆÆÆÆ!!!!
IKKE gøy dette her nei... Hjelpe meg.... tror jeg får melde meg på slankekurs... Men det er det vel bare gamle kjærringer som går på? Lurer på hva kjærsten min vil komme til å si...
Huff...
Aasalill! =(
Konkuranseoppdatering...
Det er heldigvis ikke bare jeg som har tatt det med ro i sommer... Men nå er det skjerpings folkens!!!
Navn:---Uke1----uke4------uke5-----Denne uke-------Totalt
Ronja:---67,4------?--------66,6-----------?---------------0,8
AnneK:--66,3----65,6------65,7---------+0,1------------0,6
Eterna:-63,2------?---------63,2-----------?----------------0
Kitti:----59,8-----59,0------59,0------------?-------------0,8
MTE:----58.0----- 60,0-----60,0-----------0-------------+1,0
Aasalill:--63,6----64,2-----64,4----------+0,2----------+0,8
Trixi:-----66,8----64,0-----64,0------------0--------------2,8
Alijana:---66------65,8------64,9-----------0,9------------1,1
Hypomania:-------65,5------63,6-----------1,9------------1,9
Prestige:---------------------65,0-------------------------------
MonicaR:----------------------64,0------------------------------
Det var ikke lett å oppdatere denne gangen, da flere ikke har rapportert på en stund. Den foreløbige super-slankeren sist uke nykommeren i konkuransen Hypomania. Alijana har også stått på så det suser! Men Trixi har uten at hun har rapportert denne uken et godt forsprang.
Så får vi bare fortsette å ta oss selv og hverandre i nakkeskinnet, og stå på videre!
Lykke til alle sammen!
Klem Aasalill! =)
Lavt kolesterol = deprimert?
Leste nettopp en artikkel angående dette temaet, at slankere blir lettere deprimert. Det er jo egentlig det jeg selv har erfart, spesielt når det ikke har gått så bra... Og på én måte er det jo bra å ha en god unnskyldning til å spise ihvertfall litt fett... Men i artikkelen var det også nevnt at serotonin gjør en glad, hvis man har høyt kolesterol, men hvis man ikke har det, kan det utløse en impulsivitet som kan føre til selvmord! Skummelt... Men det var vel ikke helt bevist enda dette da...
Ellers skrev jeg i går at jeg er "på´an igjæn". Vel, starter i dag, da ettermiddagen i går ikke gikk så bra likevel. Jeg skal prøve å spise fem ganger om dagen, og det bør ikke være så veldig vanskelig:
Frokost
Lunsj
Mellom
Middag
Kvelds
De tre første kan jeg ta mens jeg er på jobb tilogmed! Dette var litt av oppskriften som funket første gangen, å holde forbrenningen oppe... Er jo litt mye pes og styr, men jeg skal da klare det igjen!
Og i dag skal jeg sykle en laaaaang tur! Flinke meg! =)
Klem Aasalill! =)
Litt opp igjen, men nå ER DET SLUTT!!!
SLUTT på ikke-slankingen min! Har ikke igjen flere unnskyldninger nå, men det har jammen vært deilig å ha en liten pause. Livet og humøret er blitt mye bedre, og jeg er i mye bedre balanse nå. Så da er det bare å begynne... Har syndet litt i dag allerede, men klarer ikke å vente til i morgen med å skjerepe meg, så da er det bare å stå på utover dagen.
For de som lurer på hvordan det er gått med resultater fra comet selution - kremen som jeg investerte i, må jeg bare si at den er skikkelig bra! Begynte for én uke siden, og har ikke vært så veldig nøye med å bruke den hver morgen og kveld. Men allikevel ser jeg resultater! Målte meg sist mandag, og tok en liten sjekk i morges. Har allerede fått bort én cm rundt låret, og nesten fem cm rundt magen! Men jeg må påpeke at min mage var veeeldig oppblåst den dagen jeg målte, så jeg tar vel det med en klype salt. I neste uke skal dere få full oppdatering på hvordan den har funket. Nå skal jeg være flink og bruke den hver morgen og kveld også, samtid som jeg prøver å skjerpe meg på matfronten og treningsfronten... Men det er sinnsykt varmt! Det er ufattelig mye pes å trene i denne varmen! Blir svett bare av å tenke på det jeg... *huff*
Må slutte å åye meg så mye da..
Okay allesammen, jeg er back in business, nå er det SLANKING for alle penga igjen, og denne gangen SKAL jeg klare det!!!
Stor slankeklem Aasalill! =)
Jada! Det går opp og ned her i livet!
Og at jeg nå har gått litt ned igjen, har ingenting å gjøre med at jeg har vært flink, for det har jeg ikke vært. Vet ikke hvorfor, men plutselig litt lettere er jeg ihvertfall. Så får jeg prøve å fortsette den veien...
Ønsker alle andre slankere lykke til videre!
Hilsen ikke-slankeren Aasalill! =)
Fint at du setter vekk vekta en uke, sånn gjør jeg det også. Men det er kjæresten min som gjemmer den for meg, ellers hadde jeg ikke greid det. Jeg er også glad for at du egentlig er fornøyd med kroppen din, synes det høres ut som du har tenkt mye fornuftig i det siste, og har tro på at du greier å finne ut hva som er riktig å gjøre fremover. Lykke til! Jeg følger med deg.
Klem fra Ally