← Alle dagbøker
AM
45 år169 cm24 innlegg
2002
0 følgere
Start87,4 kg
Sist80,2 kg
Endring−7,2 kg
BMI nå28,1
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Ferien nærmer seg faretruende...
Jaja,.. etter å ha steget til 81,6 i løpet av uka (fikk ikke gått skikkelig på do) er jeg nå (heldigvis) nede i 80.2 igjen!
NÅ er det beine veien videre og ned!
Jeg har bestilt ei bok som heter fatburn metoden. Noen som har hørt om denne??? og prøvd den??
Håper jeg får boka snart slik at jeg kan få av en god del kilo til før juli er her! Målet er 75 kg til 1 juli. Det må jeg klare!!
Huff og huff
det er bare å stå på!
Det jeg spiser om dagene er frukt, egg og melkeprodukter! Spiser vanlig middag av og til! JEg tror jeg er en person som ikke tåler brødmat for med engang jeg spiser litt brød stopper vektnedgangen! Ikke forstår jeg meg på det!
Jeg må nok innrømme at jeg må bli flinkere å spise MINDRE is! PRoblemet er bare at det er så sinnsykt godt!! Så derfor har jeg bestemt meg for at jeg kan spise to is i helgene!
Håper jeg får det til! Jeg har jo ikke spist godterier på fire uker. Men på fredag skal jeg ha litt sjokolade igjen! Lurer på hvordan det smaker. Husker det nemlig nesten ikke.. hehe
Ha en flott helg alle sammen!
Klem fra AM
Jeg kan ikke annet enn å smile :))))
Det går så bra med meg nå..
Har hatt det så vanskelig med slanking og diverse de siste månedene! Nå ser det endelig ut til at det har løsnet! HAr en så god følelse inni meg nå!! det jeg har mest lyst til er å hoppe rundt på gulvet og rope HURRA, ENDELIG!!!!
Jeg har ikke rørt godterier på over tre uker og har i tillegg trent på SATS i snart fire uker nå! Dette har nok mye å si..
Jeg gikk litt opp 17 mai helga, men nå er jeg på god vei ned over igjen!! litt mindre en tre kilo til jeg har nådd første delmål som er minus ti kilo!! Da er det shopping!!!
Får lønn 10 juni, så målet blir vel å nå - 10 kilo til den dagen!! :) Jeg begynner oggså å få god tro på at jeg skal klare å komme under 75 kg til første uka i juli!! ;)
ikke nok med det så begynner jeg å nærme meg 7 tallet!! Det SKAL dukke opp i løpet av helga!!! :) Tenk så deilig.. det er så lenge siden jeg så det tallet på vekta!!
Desverre har jeg blitt forkjølet så det har ikke blitt nok trening den siste uka! Håper jeg er bedre i morgen slik at jeg får trent litt denne uka alikevel!!
Er det snart konkuranse igjen:)hehe, jeg er klar!!!
Håper det står bra til med alle der andre med slankere!!!
STOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOR gla' klem fra AM
jaaaaa... endelig som fungerer..
........kanskje litt for godt!!!
Det er jo ikke bra å gå ned så fort, men det får bare være.. det er 17 mai om to dager og bunaden skal på!!!
Siden mandag har jeg bare spist egg, yoghurt og frukt!! Ikke noe brødmat eller kjøtt!!
Ser ut som dette er tingen for meg... selv om det er en stram diett spiser jeg over 1000 kcal.
Har jo trent veldig mye de siste tre ukene så kanskje uttellingen for disse kommer først nå!! Ihvertfall er det en fryd å gå på vekta!! Håper dette varer.
Jeg regner med å gå opp litt etter 16 og 17 mai. Har planlagt sprekk disse to dagene!! Party på 16 og kooos på 17!! :)
Å jeg som var så oppgitt på søndag. Nå er jeg så glad så glad!! Er litt dumt at det skal være sånn opp og ned i humøret!! Har bare lyst å være glad hele tiden, for det betyr vektnedgang!
håper det går bra med mange andre som gjerne vil inn i bunaden til 17 mai!!
Klem fra AM
Total knekk...
Jeg har vært sånn på hugget de siste to ukene, spist riktig og holdt meg vekke fra godterier!!! Men ikke har jeg gått ned. Har trent hardt fire ganger i uken i tillegg til at jeg har syklet til og fra jobb. Men tror dere det har gitt noe utslag på vekten?? Neida.. vet ikke hva jeg skal gjøre.. (heldigvis vet jeg at jeg har minket bitte bitte litt på kroppsmål)
I går fant jeg ut at det var på tide å prøve bunaden! Jeg er ca samme størellse nå som jeg var til 17 mai i fjor, da var bunaden litt trang men kunne fint brukes!!
Så jeg hadde godt mot når jeg tok på meg bunaden, og for en knekk det ble... jeg ble så oppgitt at jeg ble oppløst i tårer, visste ikke hva jeg skulle tro! Bunaden var akkurat som ifjor men jeg hadde glemt hvordan vesten sto på meg!!Det så helt grusomt ut, når jeg ikke hadde sølvet på!! Det er lenge siden jeg har hatt en slik følelse og det var ikke noe særlig å få det igjen! Alt det negative kom fra.
Da jeg begynte å slanke meg i slutten av januar var jeg ved veldig godt mot og til 17 mai skulle bunaden stå så fint på meg. Uten å være trang!!! Det har vært drømmen min i mange år!
Etter målene mine skulle jeg har gått ned ca 15 kg, men hvor er jeg??? ikke fem kilo en gang!!
JEg har brukt så mye krefter, tid og penger de siste fire måneden, uten å føle at jeg har nådd noe mål!! Det er så grusomt å ha slike negative tanker!!!
Jeg har bare lyst å gi opp, men det gjør jo ikke ting bedre!!
Så nå må jeg ha en hurtig kur her fram til 17 mai, noe som gjør at bysten min minker betraktelig!! Den er alt for stor... Å så lei jeg er av å være så diger over brystpartiet!!!
Det er INGEN fordel å ha to store fordeler!!!! Tro meg!!
Ble noe negativt idag, men jeg måtte bare få dette ut!!
Klem fra AM
Huff og huff
Har valgt å ikke veie meg før mensen er over, pleier nemlig å få veldig mye vann i kroppen før og under denne perioden!! Fysj og fy.. så derfor blir det vekt fra sist fredag!
For holde det!!
:)
Ellers går det så om så med maten.. spiser ikke for mye, men klarer ikke å holde meg til rundt 1000 kcal til dagen.. blir vel rundt 1500 kcal nå. Men jeg har blitt veldig flink å trene etter at jeg meldte meg inn i SATS! Føler meg så mye bedre.. sterkere.. ting blir liksom så mye lettere... og slik føler jeg det etter bare to tre uker med skikkelig trening!! Lurer på hvordan jeg kommer til å føle meg hvis jeg klarer å opprettholde dette videre... :) Bare vekta synker også nå så blir alt så bra så bra..
Håper det går bra med alle dere andre også..
Skikkelig go klem fra AM
NEI!!!!
Nei nå.. jeg har vært så flink denne uka.. holdt meg til overkant av 1000 kcal til dagen og trent hardt mange ganger!!!
Fysj og føy,.. hva er det som skjer... er det ikke normalt å gå ned da.. istedenfor har jeg gått nesten ett kilo opp..
Har riktignok ikke vært skikkelig på do de siste dagene.. men hallo... det får nå være grenser!! Nei.. har drukket en del Fun Light og Lett brus den siste uka.. kan det være at jeg rett og slett ikke tåler E-ene som er i disse drikkene...
men kan ikke gi opp nå.. det må da gå an å komme ned i 65 kilo til slutt.. selv for meg...
nå er jeg nok dritt sur..
Men ha en flott helg alle sammen for det om!! :)
-Annemai
å så deilig.. over halvveis til ny bukse
Så vanvittig bra!!! Jeg stråler, dette er min dag!!! Har en skikkelig god følelse innimeg. Er jo litt skremmende at litt vekt nedgang skal få meg så glad, men det bryr jeg meg ikke om i dag.. Dette er skikkelig digg!!!! JAAAAAAAAAAAA!!! endelig :)
For å forklare hvorfor dette er så deilig for meg, å gå ned 1,2 kg i løpet av en uke har seg sånn:
Forrige lørdag var jeg på fest og det ble nok av god drikke! Etterpå var det ut på byen og jeg og tre venninner tok helt av.
Når stedet vi var på stengte så var selvfølgelig tid for litt nattmat.
Jeg hadde jo egentligt bestemt meg på forhånd om å stå over dette måltidet, men jeg bare måtte, var så saltsyk og vanvittig sulten!
Når jeg våkna på søndagen viste vekta 83.6, altså seks hundre gram opp, dette var jo ikke så galt.
Men når jeg gikk å la meg på søndagskveld kom sjokket!!
Vekta viste 84.8. Hjelp tenkte jeg da, hvordan skal dette gå!
Så nå har jeg ikke veid meg før i dag, og jeg har vært skikkelig flink alle dager. Og søren meg så fort det har gått nedover!
Grunnen til den store oppgangen på søndagen var nok pga alkoholinntaket som gjorde at alt vannet jeg tok til meg i løpet av søndagen, ble bundet i kroppen!!! Det er min forklaring, noen som har peiling på dette og kan forklare det til meg hvis det er noen annen grunn??
Er så VANVITTIG glad for at jeg har klart å gå ned 1,2 kg fra forrige fredags vekt!!!
Når jeg begynte å slanke meg bestemte jeg meg, som sagt i tidligere dagbøker, at jeg skulle gå ned 10 kg før jeg skulle jeg kjøpe meg et nytt klesplagg!! Jeg har enda ikke kjøpt et sokkepar siden 1 januar!!! Nå er jeg halveis og gleder meg til å shoppe litt!! Planen er å bruke store deler av juni lønnen til dette, så det er bare å stå på for min del, slik at det blir -10 kg til da!!! :)
Fant de gamle delmålene mine, og hadde jeg klart å følge dem skulle jeg ha gått ned dobbelt så mye som nå. Men men, litt nedgang er bedre en ingen nedgang!! Så etter en stille periode er jeg nå klar for å rase nedover i vekt!
Jeg har også i løpet av denne uka blitt SATS medlem igjen, så nå blir det minimum fire treningsøkter der i uka + sykling til og fra jobb!!! Dette skal bli bra.
Vil også si at jeg har gitt opp Herbalife, fikk så utrolig mye luft i magen av pulveret, så det ga jeg opp!!
Så nå spiser jeg dette til dagen:
-Et vanlig måltid
-To måltider med Nutrilettbar (nam)
-Masse vann og te
-Minst to epler og en banan
Dette blir som regel mellom 800 og 1000 kcal til dagen..
Prøver å holda meg oppfor 800 kcal slik at forbrenningen ikke synker. Det er dette som er grensen???
Så nå begynner jeg å bli virkelig klar for sommeren!!
Mitt nye mål er å nå 70 kilo til Quart festivalen i første uka i juli!!! Jeg krysser fingrene ...
Ha en flott helg alle sammen... jeg skal ha en helg uten alkohol ihvertfall, vil ikke ha en skummel oppgang igjen!!!!
Stor GLA'' klem fra AM
Dette fungerer jo.. uten sprekk. YES!
Dette går veldig bra..
Etter å ha begynt med Herbalife på mandag, samtidig som jeg har klart å holde meg totalt borte fra godterier, brus, nøtter og chips!! Er meeeeeeeeget stolt av meg selv! Dette har jeg aldri klart før, nemlig å holde ut så lenge med en pulverkur!
Det som er litt dumt er at jeg blir veldig fort sulten, så jeg har spist veldig mye epler og bananer.
Menyen min disse fire siste dagene har som regel sett ut slik som dette:
Frokost: Herbalife pulvermåltid, forbrenningste, banan, ett glass grapefrukt juice + 4 CLA
Mellommåltid: et eple
Lunsj: to Finn Crisp med ost og paprik, en Fiberrik med servelat og agurk, en Fiberrik med tunfisk, en 0,1 % yoghurt + ett eple
Mellommåltid: et eple
Middag: Herbalife pulver måltid + en banan og 2 CLA
Kvelds: enten en Nutrilett bar eller en banan/eple
Drikker også utrolig store mengder med vann!!
Når jeg skriver det opp syns jeg det er litt mye, men planen er at etterhvert så skal jeg prøve å kutte ut kvelds. Har merket at det har en del å si om jeg spiser noe etter kl 18.00 eller ikke.
Har funnet ut at når jeg tar en uke om gangen er det lettere. Nå har jeg som mål å holde ut fram til mandag. På mandag vurderer jeg om jeg klarer en uke til :)Det tror jeg faktisk!!!
Jeg har også vært flinkere til å trimme denne uken:
- Tre sykkelturer på ca 40 min.
- Svømt 40 min to dager
- Aerobic 2 en dag
I helgen kommer det til å bli en liten glipp, på lørdag skal jeg på fest og da blir det nok masse god drikke. Men skal gjøre alt jeg kan for å holde meg unna chips og snopeskålen. Og så lenge jeg holder meg til menyen min så tror jeg det skal gå bra, uten de alt for store utskeielsene på vekta!
Jeg krysser fingrene!!
Når det gjelder framtiden til denne siden, ble jeg utrolig skuffet da jeg logget meg på og fikk se at de skal legge ned siden!! Er det ingenting vi kan gjøre?? Hadde det hjulpet hvis alle meldte seg på SMS tjenesten?? Si ifra så skal jeg bidra med det jeg kan!!
Hvis ikke får vi satse på at det blir ny slankedagbok ett annet sted!!
Typisk at dette kommer når jeg endelig begynner å få nedgang igjen!
Stå på alle sammen og ha en flott slanke helg!!!
Stor gla' klem fra AM
Nå skal jeg prøve noe nytt....
Dette går så seint så seint! Får det liksom ikke til.... så derfor har jeg bestemt meg for å prøve noe nytt i en uke!
Tidligere har jeg prøvd å slanke meg med Herbalife! Det gikk ikke så bra og gikk hverken opp eller ned!
Jeg har mer vilje nå, så for å få litt fart på slankingen tenkte jeg å bruke restene av Herbalifeslankingen min i en uke, for å se om det har noen virkning!
Etter ei uke skal jeg vurdere om det lønner seg for meg å gjøre det på denne måten, eller om jeg skal gå tilbake slik som jeg holder på nå, spise magert og sunt!
Når jeg setter meg et mål om å leve på pulver i en uke skal det nok gå, når det ikke er lenger!Verre hvis jeg visste at jeg skulle holde på i over en måned. Det er kanskje lettere når jeg tar det i etapper!
Vi får se!!!
Tidligere pulverkurer har gått rett vest på grunn av at jeg bare må ha noe å tygge.
Så fra i dag av så blir det to pulvermåltider på meg og ett vanlig måltid! + masse frukt og grønt! Og ikke mat etter 18.00.
Er veldig spent på hvordan dette skal gå!!!
Så jeg krysser fingrene for at jeg klarer å holde ut til mandag 22 april!!
Ønsk meg lykke til, trenger det. Nå skal jeg søren meg vise at inderst inne så har jeg vilje!!
Ha en flott slanke uke alle sammen og lykke til i alle minus 5 kg konkuranser!! :)
Stor klem fra AM
Bitte litt ned.. :) godt fornøyd med det!!!
Endelig begynner vekta å minke, sakte men sikkert!!! Det er over en måned siden det har skjedd, ååååh så godt det er :)
Håper ned fire hundre gram til, til lørdag!! Så målet er å se 82 tallet til søndag! Det må det vel gå an å få til!!
Målet mitt er å gå ned minimum 1 kg i uka, så jeg får bare trø til!!
En annen ting jeg har tenkt på hvor mye mer man tåler psykisk i vår halvåret enn i vinter halvåret. Det er helt ufattelig hvor mye bedre jeg har det inni meg i forhold til i vinter! Da følte jeg at med en gang jeg satt alene og ikke hadde andre rundt meg, så ble jeg trist og nedstemt!! Men nå derimot, jeg sitter nærmest her å smiler! Helt alene! hehe... :)
Og på 17 mai skal jeg har på bunaden uten å få vondt i magen på grunn av for stramt belte! Jeg føler meg nemlig så fin og pyntet i bunad at jeg kan ikke la den henge i skapet fordi den er litt stram i livet.. Så de tre siste 17 mai'er, har jeg godt å holdt magen inn. Vil jo ikke at det skal tyte oppe eller nedefor beltet! Hehe... ;)
En ting jeg har lurt på.. Det er jo bra å spise en halv grapefrukt til frokost.. (Grete Roede har dette i sine dietter har jeg lagt merke til) noen som vet hva den hjelper mot??
Har forstått at den gjør noe med fettet, men er ikke sikker!
Jeg har begynt å drikke to dl grapefrukt juice istedenfor en halv grapefrukt. Syns at det var enklere! Tror dere at dette har samme virkning??
Planen for resten av uka er å spise slik jeg har gjort de siste fire dagene, og sykle til og fra skole/jobb!!!
Ha en flott dag videre alle sammen!! :)
Klem fra AM
Påskekiloene satt litt løst, Heldigvis!!!
Å så godt å gå på vekta i dag... Har klart å få vekk en del av "påskefettet"! Ett kilo ned siden tirsdag!
Det er tydelig at det som går fort på, går fort av! Det at dette kiloet gikk så fort av har gjort meg enda ivrigere nå. Det er rart hvor mye litt nedgang har å si!!
Jeg har skjerpet meg og blitt like flink i matveien som jeg var i begynnelsen av februar.. så nå forlanger jeg resultater på løpende bånd!
Det kan jo være at det ikke bare er dette kiloet som har gitt meg inspirasjon, men også viten om at 17 mai og bunad er temmelig nærme! Bare litt over en måned igjen!! Grøss og gru!!!
Men jeg satser på at det går bra!!
Er forskjølet om dagene, litt irriterenes for jeg har virkelig lyst til å sykle tur osv! Men det blir så ubehagelig i halsen.. Satser på å bli kvitt denne "snuen" snart, og da er det sykling så ofte jeg kan! Håper bare trangen til å trene litt ikke forsvinner..
Ellers så merker jeg, etter en mørk, trist og kjedelig vinter, at solen og våren får humøret mitt i sving og jeg har det bedre nå enn på mange måneder! Nå er det bare å få unna ett par eksamener og 15 - 20 kilo. Så er alt så og si PERFEKT!
Det er ihvertfall sånn jeg føler det her jeg sitter å skriver med sola inn vinduet og lukten av vår!!!
Ha en flott søndag alle sammen!!
Vår-yre klemmer fra AM
Påskehelgens sanne og grusomme fjes!!!
OI sann... dette var ikke brev...
i langhelgen har det blitt mye god og kaloririk mat!!!
En kan jo angre seg nå, men jeg har ihvertfall hatt det veldig gøy, med ett par dagsturer til fjelltrekket + to kjempe kjekke festedager...
Her i ROgaland er det helt fantastisk vår vær i dag... bare så dumt at den sure vinden ødelegger litt... I dag forsto jeg alvoret om at våren og sommeren er alvorlig i anmarsj og nå må jeg sette i gang hvis jeg skal få oppleve sommeren 2002 som en sommer der jeg er fornøyd med kroppen min!! :)
Nå har jeg sullet og ikke vært flink nok den siste måneden.. og slik kan det ikke fortsette...
Det flotte været gjør at jeg har ny energi og vilje til å fortsette slankekuren!! Får bare håpe at dette går i boks...
Nå skal påske kiloene av, kom igjen!!!
Klem til alle fra AM
Argh!!!
Det ser ut som det går dårlig i - 5 kg konkuransen for meg.. det gikk veldig bra i begynnelsen men så økte jeg igjen.. og nå vil jeg ikke ned...
Sjokolade er min største fiende.. selv om jeg ikke har særlig lyst på bare må jeg trykke noe i trynet.. og etterpå sitter jeg igjen med en samvittighet som er så dårlig at den er ubeskrivelig!
I går skulle jeg ut med noen venner og ville ha på meg klær som er noenlunde fine.. men jeg fant ingenting i skapet... fikk helt panikk og ble utrolig lei meg.... hadde lyst til å bare sette meg ned å grine... og det var ikke langt fra at jeg gjorde akkurat d.... :(
I januar bestemte jeg meg for at jeg ikke skal kjøpe klær før jeg har gått ned ti kilo... det har jeg heller ikke gjort.. sist jeg kjøpte meg ett klesplagg var i midten av desember!!
Har en del klær i skapet som jeg kunne ha tatt på meg i går, HVIS de bare hadde vært passelige.... har så mye i skapet som er for smått!!!!....
Jeg må bare sette turboen inn... trives jo ikke i det hele tatt med den kroppen jeg har nå... selvtilliten er på bånn!!!
Ble mye klaging nå, men alle har vel sånne dager!!!
Klem fra AM ... håper alle har en flott påske!!
Åååhhh. for en lettelse
Det var godt å gå på vekta i dag.. etter å ha fått masse vann i kroppen, pga mensen, var jeg oppe i 85.2 kilo på torsdag!! Da er det godt å vite at alt slitet med å få ut vannet i kroppen ikke var forgjeves.
Godt var det også å vite at det bare var vann som gjorde at vekta gikk opp... så og si.. jeg er ikke nede i 82.8 som jeg var.. men på onsdag regner jeg med å kunne komme med ei vekt som viser nedgang igjen!!!
Idag er det fest igjen. Venner som studerer i andre byer er hjemme på ferie og da må jo det feires. Ingenting er som en fest der hele gjengen er samlet!!! Det blir nok en del drikke, men jeg skal gjøre alt jeg kan for å holde meg borte fra chips og godteri bollen!!! :)
Sola skinner og nå skal jeg ut på terrassen og sole fjeset litt og kanskje dukker det oppe ett par nye fregner!! :)
Stor påskeklem fra en lettet AM
En ting er ihvertfall sikkert....
SLANKING ER IKKE ENKELT!!!
De siste dagene har jeg slitt vanvittig! inni meg sier jeg at jeg slanker meg, jeg slanker meg,jeg slanker meg; men alikevel så stapper jeg meg full på knekke brød, sjokolade, middag og riskaker!!! Får så utrolig dårlig samvittighet, men klarer ikke å la være. I dag er det heldigvis bedre.. har ikke spist mer en det jeg skal, og for første dag på maaaaaange dager klart å holde meg vekke fra godterier og sjokolade!!!
jeg kan jo ikke gi opp nå. Tidligere slankekurer har jeg gitt opp allerde etter to kilo.. så nå når jeg endelig har kommet meg videre kan jeg ikke gi meg .. det er for dårlig!!
Jeg vil ha en sommer der jeg føler meg vel... det er vel ikke for mye forlangt???
Hvorfor skal slanking være så utrolig vanskelig!? Kropp og kosthold er så enkelt for enkelte... de skulle vært slik for alle..... :(
Denne uka er selve "uka". Jeg pleier å gå opp ganske mye.. men nå vil ikke vekta ned igjen!!! Så nå drikker jeg vann og forbrenningste så det suser etter, må må må få ut vannet i kroppen igjen!!!
Så jeg har ikke veid meg og vil ikke gjøre det før på lørdag!! Men neste uka satser jeg på å være sterkere tilbake i -5 kg konkuransen!!
jeg håper bare inderlig at det skal gå litt lettere nå.. jeg er jo flinkere enn noen sinne å bevege meg!!!
KLem til dere alle fra meg!!!!
Angående brød er jeg og en som går opp av å spise brød. Tror kanskje brødet er tungt å fordøye..kanskje det er grunnen?
Hihi... jeg lurer også på hvordan sjokolade smaker..hihi, har ikke spist sjokolade siden første uken i mars.. og tror like godt jeg kan holde meg unna. Du må kose deg med godteriet du da ! :)
Ha en flottings helg!
Jeg har vurdert å kjøpe den boka jeg også, men nå har jeg så mange bøker at jeg kan jo lese meg omtrent blind på alle lure veier til vekttap. Skal jammen følge med og se hvordan du synes boka er først før jeg evt bestemmer meg for å kjøpe den.
Jeg tåler heller ikke brødmat spesielt godt, og jeg spiser alltid mer brød enn om jeg spiser knekkebrød. Nybakt brød er jo så utrolig godt! Like greit å fjerne det fra menyen...Kanskje et tips også til å spise mindre is...late som det ikke er bra for en?
75 kilo innen juli kan gå det om du er standhaftig nok! Lykke til!
Klem fra Minelli