← Alle dagbøker
diarist.Alias

AM

45 år169 cm24 innlegg 2002 0 følgere

Start87,4 kg
Sist80,2 kg
Endring−7,2 kg
BMI nå28,1
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
21. januar 200230. mai 2002
😵80,2 kg

Ferien nærmer seg faretruende...

Jaja,.. etter å ha steget til 81,6 i løpet av uka (fikk ikke gått skikkelig på do) er jeg nå (heldigvis) nede i 80.2 igjen!
NÅ er det beine veien videre og ned!

Jeg har bestilt ei bok som heter fatburn metoden. Noen som har hørt om denne??? og prøvd den??
Håper jeg får boka snart slik at jeg kan få av en god del kilo til før juli er her! Målet er 75 kg til 1 juli. Det må jeg klare!!
Huff og huff
det er bare å stå på!
Det jeg spiser om dagene er frukt, egg og melkeprodukter! Spiser vanlig middag av og til! JEg tror jeg er en person som ikke tåler brødmat for med engang jeg spiser litt brød stopper vektnedgangen! Ikke forstår jeg meg på det!

Jeg må nok innrømme at jeg må bli flinkere å spise MINDRE is! PRoblemet er bare at det er så sinnsykt godt!! Så derfor har jeg bestemt meg for at jeg kan spise to is i helgene!
Håper jeg får det til! Jeg har jo ikke spist godterier på fire uker. Men på fredag skal jeg ha litt sjokolade igjen! Lurer på hvordan det smaker. Husker det nemlig nesten ikke.. hehe

Ha en flott helg alle sammen!

Klem fra AM
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi😊30. mai 2002
Aldri hørt om boken.. men alt må jo prøves.. ;)
Angående brød er jeg og en som går opp av å spise brød. Tror kanskje brødet er tungt å fordøye..kanskje det er grunnen?

Hihi... jeg lurer også på hvordan sjokolade smaker..hihi, har ikke spist sjokolade siden første uken i mars.. og tror like godt jeg kan holde meg unna. Du må kose deg med godteriet du da ! :)

Ha en flottings helg!
c.AuthorAlias Minelli😃30. mai 2002
Hei AM!

Jeg har vurdert å kjøpe den boka jeg også, men nå har jeg så mange bøker at jeg kan jo lese meg omtrent blind på alle lure veier til vekttap. Skal jammen følge med og se hvordan du synes boka er først før jeg evt bestemmer meg for å kjøpe den.

Jeg tåler heller ikke brødmat spesielt godt, og jeg spiser alltid mer brød enn om jeg spiser knekkebrød. Nybakt brød er jo så utrolig godt! Like greit å fjerne det fra menyen...Kanskje et tips også til å spise mindre is...late som det ikke er bra for en?

75 kilo innen juli kan gå det om du er standhaftig nok! Lykke til!

Klem fra Minelli

❤️80,2 kg

Jeg kan ikke annet enn å smile :))))

Det går så bra med meg nå..

Har hatt det så vanskelig med slanking og diverse de siste månedene! Nå ser det endelig ut til at det har løsnet! HAr en så god følelse inni meg nå!! det jeg har mest lyst til er å hoppe rundt på gulvet og rope HURRA, ENDELIG!!!!

Jeg har ikke rørt godterier på over tre uker og har i tillegg trent på SATS i snart fire uker nå! Dette har nok mye å si..

Jeg gikk litt opp 17 mai helga, men nå er jeg på god vei ned over igjen!! litt mindre en tre kilo til jeg har nådd første delmål som er minus ti kilo!! Da er det shopping!!!
Får lønn 10 juni, så målet blir vel å nå - 10 kilo til den dagen!! :) Jeg begynner oggså å få god tro på at jeg skal klare å komme under 75 kg til første uka i juli!! ;)

ikke nok med det så begynner jeg å nærme meg 7 tallet!! Det SKAL dukke opp i løpet av helga!!! :) Tenk så deilig.. det er så lenge siden jeg så det tallet på vekta!!

Desverre har jeg blitt forkjølet så det har ikke blitt nok trening den siste uka! Håper jeg er bedre i morgen slik at jeg får trent litt denne uka alikevel!!

Er det snart konkuranse igjen:)hehe, jeg er klar!!!

Håper det står bra til med alle der andre med slankere!!!

STOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOR gla' klem fra AM
😄81,4 kg

jaaaaa... endelig som fungerer..

........kanskje litt for godt!!!

Det er jo ikke bra å gå ned så fort, men det får bare være.. det er 17 mai om to dager og bunaden skal på!!!
Siden mandag har jeg bare spist egg, yoghurt og frukt!! Ikke noe brødmat eller kjøtt!!
Ser ut som dette er tingen for meg... selv om det er en stram diett spiser jeg over 1000 kcal.
Har jo trent veldig mye de siste tre ukene så kanskje uttellingen for disse kommer først nå!! Ihvertfall er det en fryd å gå på vekta!! Håper dette varer.

Jeg regner med å gå opp litt etter 16 og 17 mai. Har planlagt sprekk disse to dagene!! Party på 16 og kooos på 17!! :)

Å jeg som var så oppgitt på søndag. Nå er jeg så glad så glad!! Er litt dumt at det skal være sånn opp og ned i humøret!! Har bare lyst å være glad hele tiden, for det betyr vektnedgang!


håper det går bra med mange andre som gjerne vil inn i bunaden til 17 mai!!

Klem fra AM
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ronja😊15. mai 2002
hei og gratulerer så mye med nedgangen:) kjempebra dette:) Du er kjempeflink:)
klem fra Ronja
c.AuthorAlias Pernilla😉15. mai 2002
Gratulerer med flott nedgang! Kjempe bra jobba!
Klem, Pernilla
😵83,0 kg

Total knekk...

Jeg har vært sånn på hugget de siste to ukene, spist riktig og holdt meg vekke fra godterier!!! Men ikke har jeg gått ned. Har trent hardt fire ganger i uken i tillegg til at jeg har syklet til og fra jobb. Men tror dere det har gitt noe utslag på vekten?? Neida.. vet ikke hva jeg skal gjøre.. (heldigvis vet jeg at jeg har minket bitte bitte litt på kroppsmål)

I går fant jeg ut at det var på tide å prøve bunaden! Jeg er ca samme størellse nå som jeg var til 17 mai i fjor, da var bunaden litt trang men kunne fint brukes!!
Så jeg hadde godt mot når jeg tok på meg bunaden, og for en knekk det ble... jeg ble så oppgitt at jeg ble oppløst i tårer, visste ikke hva jeg skulle tro! Bunaden var akkurat som ifjor men jeg hadde glemt hvordan vesten sto på meg!!Det så helt grusomt ut, når jeg ikke hadde sølvet på!! Det er lenge siden jeg har hatt en slik følelse og det var ikke noe særlig å få det igjen! Alt det negative kom fra.

Da jeg begynte å slanke meg i slutten av januar var jeg ved veldig godt mot og til 17 mai skulle bunaden stå så fint på meg. Uten å være trang!!! Det har vært drømmen min i mange år!
Etter målene mine skulle jeg har gått ned ca 15 kg, men hvor er jeg??? ikke fem kilo en gang!!
JEg har brukt så mye krefter, tid og penger de siste fire måneden, uten å føle at jeg har nådd noe mål!! Det er så grusomt å ha slike negative tanker!!!
Jeg har bare lyst å gi opp, men det gjør jo ikke ting bedre!!

Så nå må jeg ha en hurtig kur her fram til 17 mai, noe som gjør at bysten min minker betraktelig!! Den er alt for stor... Å så lei jeg er av å være så diger over brystpartiet!!!
Det er INGEN fordel å ha to store fordeler!!!! Tro meg!!

Ble noe negativt idag, men jeg måtte bare få dette ut!!

Klem fra AM
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset13. mai 2002
kjenner følelsen....lykke til videre:)
Iset.
c.AuthorAlias Pernilla😉13. mai 2002
Hei hei! Det var mange likhetstrekk ved den oppgittheten din som jeg har slitt med.
Det med at vekta har gått opp i tillegg til at du trener skal du ikke ta så tungt. Jeg har også trent masse i det siste, og plutselig kunne vekta hoppe nesten 1,5kg over natta. Det skyldes musklene som arbeider, muskler veier mer en fett vet du, men litt etter litt vil du merke en raskere vektnedgang enn du hadde, fordi musklene forbrenner fettet.
La ikke vektoppgangen ta motet fra deg. Fortsett å trene, og baser heller på å ta kroppsmål.
Erfaringsmessig har dette gitt meg mye bedre oppmuntring. Har bare gått ned 4kg siden jeg begynte å slanke meg i midten av februar, men i kroppsmål har jeg gått inn 50cm, og det er jo en liten bonus.

Stå på AM, ikke gi deg! Neste år sitter bunaden perfekt!
Og du.. en ting til... Stor fordeler...spør bare meg..men også de har minsket 5cm, og selv om det ikke er så mye i forhold til hva målet er, så minsker de, det er helt sikkert!!

Klem, Pernilla
c.AuthorAlias Frosken😃13. mai 2002
God slankeuke til deg oxo:) *s*
👻82,8 kg

Huff og huff

Har valgt å ikke veie meg før mensen er over, pleier nemlig å få veldig mye vann i kroppen før og under denne perioden!! Fysj og fy.. så derfor blir det vekt fra sist fredag!
For holde det!!
:)

Ellers går det så om så med maten.. spiser ikke for mye, men klarer ikke å holde meg til rundt 1000 kcal til dagen.. blir vel rundt 1500 kcal nå. Men jeg har blitt veldig flink å trene etter at jeg meldte meg inn i SATS! Føler meg så mye bedre.. sterkere.. ting blir liksom så mye lettere... og slik føler jeg det etter bare to tre uker med skikkelig trening!! Lurer på hvordan jeg kommer til å føle meg hvis jeg klarer å opprettholde dette videre... :) Bare vekta synker også nå så blir alt så bra så bra..

Håper det går bra med alle dere andre også..

Skikkelig go klem fra AM
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😉12. mai 2002
Hei AM!

Takk for hyggelig kommentar. Greit nok å vente med veiing til mensen er over. Da slipper man den vektøkningen så lenge den varer. Det er sant at man får ekstra overskudd av å trene/holde seg i form. Rart med det hvor mye man får gjort etter ei økt. Det gjelder iallfall for meg. Når man melder seg inn på treningssentre, så er det en forpliktelse, synes jeg, å gå der, for man betaler jo et fast beløp, og da synes jeg det er greit å gå så ofte at man føler man får valuta for pengene.
Etterhvert som man trener seg sterk og utholdende, så er det et "must" å være der et visst antall pr. uke.
Stå på, så skal du se det løsner etterhvert.

Ha en fin dag!

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias Elisabeth😌11. mai 2002
Hei AM :) Ja,jeg slenger yoghurten i fryseren bare og tar den ut litt før jeg skal spise og lar den stå litt. Det er jo ikke akkurat det samme som iskrem,men jeg synes det smaker godt og kaldt. Det funker kjempegodt som kveldskos,når man sitter foran tv`en og fyser på noe godt o.l. fordi det tar mye lengre tid å spise den frossen enn vanlig. *klem*
Elisabeth.
😈82,6 kg

NEI!!!!

Nei nå.. jeg har vært så flink denne uka.. holdt meg til overkant av 1000 kcal til dagen og trent hardt mange ganger!!!
Fysj og føy,.. hva er det som skjer... er det ikke normalt å gå ned da.. istedenfor har jeg gått nesten ett kilo opp..
Har riktignok ikke vært skikkelig på do de siste dagene.. men hallo... det får nå være grenser!! Nei.. har drukket en del Fun Light og Lett brus den siste uka.. kan det være at jeg rett og slett ikke tåler E-ene som er i disse drikkene...
men kan ikke gi opp nå.. det må da gå an å komme ned i 65 kilo til slutt.. selv for meg...
nå er jeg nok dritt sur..

Men ha en flott helg alle sammen for det om!! :)

-Annemai
😄81,8 kg

å så deilig.. over halvveis til ny bukse

Så vanvittig bra!!! Jeg stråler, dette er min dag!!! Har en skikkelig god følelse innimeg. Er jo litt skremmende at litt vekt nedgang skal få meg så glad, men det bryr jeg meg ikke om i dag.. Dette er skikkelig digg!!!! JAAAAAAAAAAAA!!! endelig :)

For å forklare hvorfor dette er så deilig for meg, å gå ned 1,2 kg i løpet av en uke har seg sånn:

Forrige lørdag var jeg på fest og det ble nok av god drikke! Etterpå var det ut på byen og jeg og tre venninner tok helt av.
Når stedet vi var på stengte så var selvfølgelig tid for litt nattmat.
Jeg hadde jo egentligt bestemt meg på forhånd om å stå over dette måltidet, men jeg bare måtte, var så saltsyk og vanvittig sulten!
Når jeg våkna på søndagen viste vekta 83.6, altså seks hundre gram opp, dette var jo ikke så galt.
Men når jeg gikk å la meg på søndagskveld kom sjokket!!
Vekta viste 84.8. Hjelp tenkte jeg da, hvordan skal dette gå!
Så nå har jeg ikke veid meg før i dag, og jeg har vært skikkelig flink alle dager. Og søren meg så fort det har gått nedover!
Grunnen til den store oppgangen på søndagen var nok pga alkoholinntaket som gjorde at alt vannet jeg tok til meg i løpet av søndagen, ble bundet i kroppen!!! Det er min forklaring, noen som har peiling på dette og kan forklare det til meg hvis det er noen annen grunn??

Er så VANVITTIG glad for at jeg har klart å gå ned 1,2 kg fra forrige fredags vekt!!!
Når jeg begynte å slanke meg bestemte jeg meg, som sagt i tidligere dagbøker, at jeg skulle gå ned 10 kg før jeg skulle jeg kjøpe meg et nytt klesplagg!! Jeg har enda ikke kjøpt et sokkepar siden 1 januar!!! Nå er jeg halveis og gleder meg til å shoppe litt!! Planen er å bruke store deler av juni lønnen til dette, så det er bare å stå på for min del, slik at det blir -10 kg til da!!! :)

Fant de gamle delmålene mine, og hadde jeg klart å følge dem skulle jeg ha gått ned dobbelt så mye som nå. Men men, litt nedgang er bedre en ingen nedgang!! Så etter en stille periode er jeg nå klar for å rase nedover i vekt!
Jeg har også i løpet av denne uka blitt SATS medlem igjen, så nå blir det minimum fire treningsøkter der i uka + sykling til og fra jobb!!! Dette skal bli bra.

Vil også si at jeg har gitt opp Herbalife, fikk så utrolig mye luft i magen av pulveret, så det ga jeg opp!!
Så nå spiser jeg dette til dagen:

-Et vanlig måltid
-To måltider med Nutrilettbar (nam)
-Masse vann og te
-Minst to epler og en banan

Dette blir som regel mellom 800 og 1000 kcal til dagen..
Prøver å holda meg oppfor 800 kcal slik at forbrenningen ikke synker. Det er dette som er grensen???

Så nå begynner jeg å bli virkelig klar for sommeren!!
Mitt nye mål er å nå 70 kilo til Quart festivalen i første uka i juli!!! Jeg krysser fingrene ...

Ha en flott helg alle sammen... jeg skal ha en helg uten alkohol ihvertfall, vil ikke ha en skummel oppgang igjen!!!!

Stor GLA'' klem fra AM
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tengwar😄2. mai 2002
Hei på deg! :o)

Takk for maaaaange *ler* svar på det første innlegget mitt! Kjempekoselig! Det virker jo som om vi to har det ganske likt... Egentlig skulle vi jo ikka hatt problemet i det hele tatt, så lange som vi har strevd og prøvd!!! *argh* Jeg skjønner nesten ikke hvordan jeg fremdeles kan se ut som jeg gjør! Blir veldig sint på meg selv egentlig *grrr* }:o(
Men nå SKAL jeg! Nå er det ingen nåde! Magen min kan klage så mye den vil, og kjøleskapet kan lokke meg med masse godt mat, men NÅ skal skal skal jeg stå i mot! Jeg mener, jeg er da ikke så slækk , og jeg er ganske sta, så om jeg setter sammen alle de egenskapene skulle dette være mulig å gjennomføre.... Jeg tok meg en liten tur i byen i dag, og ble atter en gang minnet på min stooore fiende. Fienden over alle fiender!!! PRØVEROMMET! Hva er det egentlig med de romma?? Hvorden i all verden tror de at de skal få solgt klær om de fremstiller oss slik! Det kalde lyset kaster en ekkel skygge over alle bulker og selulitter og lar oss bli stående som noen feite flodhester med et håpløst mål: Finne sommertøy..... En dag skal jeg gå å kjefte på dem! :o) Hihi!

Fint om vi kan støtte hverandre opp! Jeg setter stor pris på det!


Ha en fin dag, og LYKKE TIL! :O)
c.AuthorAlias Minelli😄2. mai 2002
Hei AM!

Om jeg merker nedgangen, ja! Det skal være sikkert og visst! Hver gang jeg løfter tunge bæreposer tenker jeg på at de veier sikkert bare en brøkdel av det jeg har gått ned. Det beste er likevel at jeg orker så mye mer i hverdagen, og livslysten har blitt ti ganger bedre...faktisk er jeg nesten et nytt menneske!
Velkommen etter!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias ann-merete30. april 2002
hei, og grattis med nedgang.
men som det er påpekt i andre innlegg her, under 1000 kcal hver dag må du ikke gå, da er du over på sparebluss med en gang.
Selv om det er morsomt med rask nedgang, er det greit å ha i bakhodet at det er overgang til nye sunne vaner, og et endret kosthold i samme retning,som på sikt vil gjøre underverker for kroppen din.Det er jo morsomt at de 10 kiloene forblir ti kilo også,og at vektnedgangen ikke bare er en midlertidig suksess.
Og da er det bare to ting som gjelder- sunn mat og trening.
så enkelt og så vanskelig.
Har slanket meg på alle mulige og umulige måter, så dette vet jeg "alt"om.
Det er ikke fullt så gøy det der med endrede kostvaner,men det som er dritkult når de først sitter inne,er at du kan se frem til et langt liv som slank!!!
Alle de godt innarbeidede nye vanene,tar du med deg videre.
Du kan ikke leve på nutrilett bar resten av livet.
Men et Sats medlemsskap er jeg helt med på, da kommer du til å se resultater da.Men da vil også behovet for ordentlig mat dukke opp.Kroppen trenger noe å jobbe med,og under 1000 kcal daglig gjør ikke jobben.
Dette høres litt som en moralpreken, sorry for det assa-jeg veit at det er mange måter å komme i mål på, men beklageligvis er det bare en metode som holder på sikt- nemlig endrede kostvaner.
Er så ivrig på at alle skal forstå dette,og du for ha meg tilgitt på en slik dag og komme dragens på slikt....
Jeg har bare prøvd så mye, lykktes hver gang med målet, men gått opp igjen i ettertid.
Nå har jeg hatt stabil vekt fra mai i fjor til januar i år, før jeg valgte å gå ned litt ekstra.
Det har aldri skjedd før, men det er jo fordi når slankekuren var over,så var det jo rett tilbake til alle tidligere uvaner som jeg ikke var avvent fra.
Når man innarbeider nye vaner, er det disse som tar over.
Det er en enkel sak å beholde dem i ettertid, særlig hvis du har brukt litt tid på nedgangen-da er nemlig vanene godt innarbeidet også.
Og slutt å tenke direkte slanking.Tenk nye vaner.Tenk at denne måten skal jeg leve resten av livet på.
Klart du kan unne deg litt mer etterhvert som du går over på stabilisering,men linjene er tegnet opp.De funka når du gikk ned i vekt,og de vil funke i ettertid når du har nådd idealvekt.
Må jo være deilig aldri å måtte inn her igjen siden????
Vi har det koselig her, det er ikke det, men grunnen for at vi alle er her kunne vi kanskje klart oss uten??
Alt det beste videre.Alt er skrevet i aller beste mening,og fra en som har feilet mange ganger,men endelig funnet en nisje som også varer.Ikke bare de ukene vi går ned i vekt, men for alltid etterpå.
Jeg heier på deg-uansett opplegg!!!!
Lykke til med treninga!!!!!!!!!!!
c.AuthorAlias Lakki😉29. april 2002
Takk for hyggelig kommentar i dagboka mi!

Gikk nok ikke ned så mye som jeg hadde håpet over helga jeg, men alle monner drar får man vel si?

Lykke til med veien ned mot ny bukse, dette går jo så det suser!

Klem fra Lakki
c.AuthorAlias Ronja😊26. april 2002
heisann:)
Takk for koslig komentar i boka mi:) Jeg har samme målet som deg, skal ikke kjøpe meg noe nytt før jeg har gått ned ti kg:)...må kanskje fire litt på det da jeg skal i konfirmasjoner og ha barnedåp selv og ikke eier klær, men det er finklær, er liksom ikke det samme det:) Synst du er kjempeflink jeg:) men som Anne skriver over, du bør ligge på 1000-1200 klorier dagligt, går du under 900 går kroppen over på sparebluss og senker forbrenningen:) Stå på videre, dette klarer du:))
Ha en god helg:)
klem fra Ronja
c.AuthorAlias ANNE❤️26. april 2002
Dette ser bra ut.
Det stemmer at alkohol binder vann i kroppen. Hvis du drikker MASSE vann, vil du etter en stund merke at det liksom "slipper ".
Du burde ikke gå under 1000 kcal pr. dag hvis du ikke vil ødelegge forbrennungen din. 1000-1200 kcal pr. dag er en bra slankediett.
Du fortjener et par nye sokker snart, så bare stå på! ANNE
😌83,0 kg

Dette fungerer jo.. uten sprekk. YES!

Dette går veldig bra..
Etter å ha begynt med Herbalife på mandag, samtidig som jeg har klart å holde meg totalt borte fra godterier, brus, nøtter og chips!! Er meeeeeeeeget stolt av meg selv! Dette har jeg aldri klart før, nemlig å holde ut så lenge med en pulverkur!

Det som er litt dumt er at jeg blir veldig fort sulten, så jeg har spist veldig mye epler og bananer.


Menyen min disse fire siste dagene har som regel sett ut slik som dette:

Frokost: Herbalife pulvermåltid, forbrenningste, banan, ett glass grapefrukt juice + 4 CLA
Mellommåltid: et eple
Lunsj: to Finn Crisp med ost og paprik, en Fiberrik med servelat og agurk, en Fiberrik med tunfisk, en 0,1 % yoghurt + ett eple
Mellommåltid: et eple
Middag: Herbalife pulver måltid + en banan og 2 CLA
Kvelds: enten en Nutrilett bar eller en banan/eple

Drikker også utrolig store mengder med vann!!

Når jeg skriver det opp syns jeg det er litt mye, men planen er at etterhvert så skal jeg prøve å kutte ut kvelds. Har merket at det har en del å si om jeg spiser noe etter kl 18.00 eller ikke.
Har funnet ut at når jeg tar en uke om gangen er det lettere. Nå har jeg som mål å holde ut fram til mandag. På mandag vurderer jeg om jeg klarer en uke til :)Det tror jeg faktisk!!!

Jeg har også vært flinkere til å trimme denne uken:
- Tre sykkelturer på ca 40 min.
- Svømt 40 min to dager
- Aerobic 2 en dag

I helgen kommer det til å bli en liten glipp, på lørdag skal jeg på fest og da blir det nok masse god drikke. Men skal gjøre alt jeg kan for å holde meg unna chips og snopeskålen. Og så lenge jeg holder meg til menyen min så tror jeg det skal gå bra, uten de alt for store utskeielsene på vekta!
Jeg krysser fingrene!!

Når det gjelder framtiden til denne siden, ble jeg utrolig skuffet da jeg logget meg på og fikk se at de skal legge ned siden!! Er det ingenting vi kan gjøre?? Hadde det hjulpet hvis alle meldte seg på SMS tjenesten?? Si ifra så skal jeg bidra med det jeg kan!!
Hvis ikke får vi satse på at det blir ny slankedagbok ett annet sted!!
Typisk at dette kommer når jeg endelig begynner å få nedgang igjen!

Stå på alle sammen og ha en flott slanke helg!!!

Stor gla' klem fra AM
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kamilla24. april 2002
Skogsbær, selvsagt er det skogsbær....
Jeg har smakt den hvite. Jeg synes den første var god, men nå smaker det mest fortykningsmiddel... Det er nok den skogsbærsaken og fruktmüslien jeg liker best. Sjokoladene blir altfor tørre.

Jeg tror ikke NB har hatt så mye å si for min vektutvikling, jeg har gått ganske jevnt ned helt fra jeg startet 7. januar. Men det virker i alle fall ikke negativt!
Du kan tro kurslederen på Grete Roede synes det var hull i hodet da jeg spurte hva hun synes om å spise en sånn bar i ny og ne... hehe...
Fortell snart meg om hvordan det går med Herbalife da!!!

Klemmer fra Kamilla
c.AuthorAlias aline19. april 2002
hei!

så flink du er!!!
tenkte bare jeg skulle advare litt om festen på lørdag ; ) husk at man tåler mye mindre alkohol når man spiser lite!!!
det visste du sikkert fra før, men jeg følte at jeg måtte si ifra : )

kos deg imorgen og lykke til videre
klem aline
c.AuthorAlias nameit19. april 2002
Hei AM!

Du er jo kjempeflink med dette! jeg erfarte at hvis sulten kom om kvelden og jeg egentlig ikke skulle ha noe, så tok jeg en riskake med litt syltetøy på og et stort glass vann. Det fylte bra opp i magen. Døyvet iallfall den verste sulten, hungeren.
Hvis du liker det, så kan det jo være verdt å prøve. Det er bare 26 kcal i ei skive, så det blir mindre enn i en banan, f.eks. Bare et tips!

Ha en kjempefin helg!

83,4 kg

Nå skal jeg prøve noe nytt....

Dette går så seint så seint! Får det liksom ikke til.... så derfor har jeg bestemt meg for å prøve noe nytt i en uke!

Tidligere har jeg prøvd å slanke meg med Herbalife! Det gikk ikke så bra og gikk hverken opp eller ned!
Jeg har mer vilje nå, så for å få litt fart på slankingen tenkte jeg å bruke restene av Herbalifeslankingen min i en uke, for å se om det har noen virkning!
Etter ei uke skal jeg vurdere om det lønner seg for meg å gjøre det på denne måten, eller om jeg skal gå tilbake slik som jeg holder på nå, spise magert og sunt!

Når jeg setter meg et mål om å leve på pulver i en uke skal det nok gå, når det ikke er lenger!Verre hvis jeg visste at jeg skulle holde på i over en måned. Det er kanskje lettere når jeg tar det i etapper!
Vi får se!!!
Tidligere pulverkurer har gått rett vest på grunn av at jeg bare må ha noe å tygge.

Så fra i dag av så blir det to pulvermåltider på meg og ett vanlig måltid! + masse frukt og grønt! Og ikke mat etter 18.00.
Er veldig spent på hvordan dette skal gå!!!

Så jeg krysser fingrene for at jeg klarer å holde ut til mandag 22 april!!

Ønsk meg lykke til, trenger det. Nå skal jeg søren meg vise at inderst inne så har jeg vilje!!

Ha en flott slanke uke alle sammen og lykke til i alle minus 5 kg konkuranser!! :)

Stor klem fra AM
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Line M18. april 2002
Siden disse sidene nå legges ned og i håp om at noe annet skal dukke opp har jeg opprettet en mailadress. Håper vi "treffes" igjen. Min er: linebrownie@hotmail.com.
Høres vi ikke mer, får du ha lykke til videre. Klem fra Line
c.AuthorAlias Line M17. april 2002
Hei. Hadde en veddemål med en herbalife distibutør (en venn av meg) at dette ikke fungerte... Jeg fikk en mnd prøving og vips, det fungerte ikke. Selv om jeg da fulgte dette til punkt og prikke !!! Vekten og kroppsmål var akkurat de samme ved slutt som ved start. Nå derimot spiser jeg 3 måltider + 2 mellommålider (frukt) og sanerlig ser jeg ikke resulteter, men det tar tid. Kroppen må jo vende seg til min nye sunne livsstil. Ønsker deg lykke til videre. Slankeklemmer fra Line.
c.AuthorAlias Viola16. april 2002
Hei, og takk for hilsen i dagboka mi! Lykke til med pulveruke! Sjøl tør jeg ikke det, da går det bare rett på trynet med sinnsyke kjempesprekker. Men jeg vet jo at det er mange som lykkes med det. Så stå på,
Klem, fra Viola.
c.AuthorAlias Kamilla15. april 2002
Jeg har mistet troen på pulverkurer, jeg... Både på at de virker - sånn over tid - og at de lar seg gjennomføre. Nå hjelper det selvsagt på at slankingen min går som det suser - og jeg spiser (nesten) dagen lang!
Nå driver jeg jo og spiser på Nutrilettbarer for tiden, da. Det er ikke helt i tråd med Grete Roede-opplegget, men jeg har funnet en som er så GOD, og da velger jeg ofte en nutrilettbar framfor å spise et brødmåltid.
Om du føler du strever i motbakke; det kan ikke være en idé å begynne på et slankekurs? Det er i alle fall alfa omega for meg. Jeg "leder" også med over fire kilo vekttap på nestemann, det er det også mye motivasjon i!
Håper du lykkes med Herbalife, og at du får den ekstra motivasjonsbiten du trenger for å fortsette slankingen etterpå!!!

Jeg har forresten snakket med en som gikk ned 13 kilo med Herbalife, og som fortsatt spiser urter og sånn nå et år etterpå. Hun er veldig fornøyd med produktet, så det er sikkert ikke så ille ;-)

Klem fra Kamilla
c.AuthorAlias ANNE15. april 2002
Klart du klarer det, det er det jo du som bestemmer.Skal holde tomlene for deg!ANNE
c.AuthorAlias aline15. april 2002
hei!

lykke til med pulver uken!

håper du får det til!!!!!

klem Aline
83,4 kg

Bitte litt ned.. :) godt fornøyd med det!!!

Endelig begynner vekta å minke, sakte men sikkert!!! Det er over en måned siden det har skjedd, ååååh så godt det er :)
Håper ned fire hundre gram til, til lørdag!! Så målet er å se 82 tallet til søndag! Det må det vel gå an å få til!!
Målet mitt er å gå ned minimum 1 kg i uka, så jeg får bare trø til!!

En annen ting jeg har tenkt på hvor mye mer man tåler psykisk i vår halvåret enn i vinter halvåret. Det er helt ufattelig hvor mye bedre jeg har det inni meg i forhold til i vinter! Da følte jeg at med en gang jeg satt alene og ikke hadde andre rundt meg, så ble jeg trist og nedstemt!! Men nå derimot, jeg sitter nærmest her å smiler! Helt alene! hehe... :)

Og på 17 mai skal jeg har på bunaden uten å få vondt i magen på grunn av for stramt belte! Jeg føler meg nemlig så fin og pyntet i bunad at jeg kan ikke la den henge i skapet fordi den er litt stram i livet.. Så de tre siste 17 mai'er, har jeg godt å holdt magen inn. Vil jo ikke at det skal tyte oppe eller nedefor beltet! Hehe... ;)

En ting jeg har lurt på.. Det er jo bra å spise en halv grapefrukt til frokost.. (Grete Roede har dette i sine dietter har jeg lagt merke til) noen som vet hva den hjelper mot??
Har forstått at den gjør noe med fettet, men er ikke sikker!
Jeg har begynt å drikke to dl grapefrukt juice istedenfor en halv grapefrukt. Syns at det var enklere! Tror dere at dette har samme virkning??

Planen for resten av uka er å spise slik jeg har gjort de siste fire dagene, og sykle til og fra skole/jobb!!!


Ha en flott dag videre alle sammen!! :)

Klem fra AM
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Pernilla14. april 2002
Hei hei!
Kjempe kjekt at du ville melde deg på konkuransen!
Ville bare ønske deg lykke til med den!!
Klem, Pernilla!
c.AuthorAlias Ally12. april 2002
Heh, jeg er sannelig glad jeg ikke kjøpte bunad til konfirmasjonen - for 25 kilo siden - ulp. Den hadde jeg ikke fått brukt mye i ettertid, gitt.
Jeg er så veldig enig i at humøret har fått seg en oppstiver nå på våren! Selv synes jeg februar er verst, da vil jeg bare sove. Men nå kan jeg jo drømme om ferien og alle fridagene i mai allerede...mmmm. Men tror ikke klærne fra i fjor passer meg lenger. Faen.

God helg!

Ally
c.AuthorAlias PERNILLA11. april 2002
HEISANN!

VIL DU VÆRE MED EN NY RUNDE MED -5KG KONKURANSSEN I 80-KLASSEN KAN DU MELDE DEG PÅ HOS MEG.
STARTER I LØP AV FREDAGEN!

KLEM, PERNILLA
c.AuthorAlias Oriane10. april 2002
Heisann AM

Det der med bunad ja, det er et flott og spesielt plagg. Jeg har ikke brukt min på mange mange år, og jeg får den nok ikke på meg i til 17. mai i år heller. Til høsten regner jeg med at den passer...får bruke den til jul da...

Når det gjelder grapefrukt, så aner jeg ikke hvorfor det er bra, bortsett fra at den inneholder utrolig lite kacl, men smaker detsto mer pyton ( syns jeg) Pass på kcal mengden i jusen!

Du har jo hatt en flott nedgang, stå på videre

Hilsen fra
Oriane
83,8 kg

Påskekiloene satt litt løst, Heldigvis!!!

Å så godt å gå på vekta i dag... Har klart å få vekk en del av "påskefettet"! Ett kilo ned siden tirsdag!
Det er tydelig at det som går fort på, går fort av! Det at dette kiloet gikk så fort av har gjort meg enda ivrigere nå. Det er rart hvor mye litt nedgang har å si!!
Jeg har skjerpet meg og blitt like flink i matveien som jeg var i begynnelsen av februar.. så nå forlanger jeg resultater på løpende bånd!

Det kan jo være at det ikke bare er dette kiloet som har gitt meg inspirasjon, men også viten om at 17 mai og bunad er temmelig nærme! Bare litt over en måned igjen!! Grøss og gru!!!
Men jeg satser på at det går bra!!

Er forskjølet om dagene, litt irriterenes for jeg har virkelig lyst til å sykle tur osv! Men det blir så ubehagelig i halsen.. Satser på å bli kvitt denne "snuen" snart, og da er det sykling så ofte jeg kan! Håper bare trangen til å trene litt ikke forsvinner..

Ellers så merker jeg, etter en mørk, trist og kjedelig vinter, at solen og våren får humøret mitt i sving og jeg har det bedre nå enn på mange måneder! Nå er det bare å få unna ett par eksamener og 15 - 20 kilo. Så er alt så og si PERFEKT!
Det er ihvertfall sånn jeg føler det her jeg sitter å skriver med sola inn vinduet og lukten av vår!!!

Ha en flott søndag alle sammen!!

Vår-yre klemmer fra AM
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi8. april 2002
Hei hei du!
12 april er mitt første delmål satt til, da skal jeg veie mindre enn 80 kilo..nå gjenstår det bare å klare det..hehe
Ha en flott vårdag! Klem fra trixi
c.AuthorAlias LilleMeg7. april 2002
Hørtes kjent ut det der med eksamen... men jeg har heldigvis ikke mer enn ca 3 kg igjen, og 4 eksamener og helst (veldig gjerne) en veltrent mage... hehe... hva studerer du ?
selv har jeg havna på siv.ing fysikk og matte i trondheim, tunge eksamener i mai ja!
*klem* fra LilleMeg
c.AuthorAlias Ronja7. april 2002
Hei:)
Takk for koslig komentar i dagboka mi:) Kjempeflott at påskekiloen din forsvant. vektreduksjon kombinert med dette fine været gjør liksom alt litt lettere synst jeg:)
ønsker deg en strålende start på den nye uken:)
klem fra Ronja
c.AuthorAlias "A_P"7. april 2002

Godt at påskekiloene var "easy come, easy go".
Ja, vår i luften gjør de fleste glad.
Du er flink. Stå på videre.

Klem
c.AuthorAlias trixi7. april 2002
Flott at du har fått vekk påskekiloen!
Ja, det er merkelig hvor motiverende det er å gå ned en kilo. for min del er det vel enda rarere, jeg blir lykkelig av et par hundre gram jeg..hihi

Kjipt at du er forkjøla da!
Det du kan gjøre da er jo å trimme inne. De dagene jeg ikke orker å ut og trimme tar jeg en skikkelig oppshining inne i huset.. Løper rundt og gjør ting som vanligvis aldri blir gjort.. hihi, gjett om det er reint her da..hihi

Har det likst som deg jeg.. bare eksamen overstått nå, og minus en del kilo til, så er livet faktisk perfekt!
Kom igjen, nå må vi komme oss ned til 70-tallet.. gjett om motivasjonen vår går opp enda noen hakk når vi blir kvitt det begredelige 80-tallet da!

Stå på! Dette klarer du!
klemmer fra trixi :)
84,8 kg

Påskehelgens sanne og grusomme fjes!!!

OI sann... dette var ikke brev...
i langhelgen har det blitt mye god og kaloririk mat!!!
En kan jo angre seg nå, men jeg har ihvertfall hatt det veldig gøy, med ett par dagsturer til fjelltrekket + to kjempe kjekke festedager...
Her i ROgaland er det helt fantastisk vår vær i dag... bare så dumt at den sure vinden ødelegger litt... I dag forsto jeg alvoret om at våren og sommeren er alvorlig i anmarsj og nå må jeg sette i gang hvis jeg skal få oppleve sommeren 2002 som en sommer der jeg er fornøyd med kroppen min!! :)
Nå har jeg sullet og ikke vært flink nok den siste måneden.. og slik kan det ikke fortsette...
Det flotte været gjør at jeg har ny energi og vilje til å fortsette slankekuren!! Får bare håpe at dette går i boks...

Nå skal påske kiloene av, kom igjen!!!

Klem til alle fra AM
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete4. april 2002
Hei,og tusen takk for hilsen i dagboka mi.
jeg får litt blod på tann jeg skjønner du, når jeg ser at folk følger med på hva jeg gjør.
Er ingen eksibisjonist, men det å slanke seg offentlig som vi gjør her, kan være veldig nyttig.
Man får innspill, oppmuntring og tidvis også litt kritikk, og sum sumarum er man plutselig fler i samme båt,med samme mål, og det hjelper synes jeg.
Sammen er vi sterke som det så fint heter.

Jeg fikk også en sånn aha opplevelse om at våren og sommeren,og dertil avslørende plagg var rett rundt hjørnet da April lyste ut fra kalenderen hjemme!!!!
Men da er det bare å sette full gass på siste distansen frem til sommerkroppen!Jeg har i tilegg til et par kilo som skal vekk,en iherdig innsats i solaruimet foran meg.
Jeg er så lys at jeg nærmest er blå, og så veldig lekkert er det jo ikke.Jeg er av typen som knapt ser en nyanseforskjell etter 30 solariumstimer, så mulig jeg er litt sent ute med mine 4*10 minutter så langt...(smil)
Så siste innsats nå,AM så er vi imål.Og forhåpentligvis for alltid!!!!
Lykke til videre!
Stjel litt energi fra sola nå, så fordamper påskekiloen som dugg for sola!!!Thi-hi!
c.AuthorAlias Pernilla4. april 2002
Hei hei!
Påskekiloene ligger nok løst skal du se. Snart er du nede der du var før ferien. Dessuten kan det litte vekthoppet virke som en inspirajon for slankinga! Man trenger jo et lite spark bak innimellom. Hjalp iallfall på meg da jeg fikk et vektsjokk for et par uker tilbake!

Uan-z, nyt vårværet, og ha en alle tiders dag!

Klem, Pernilla
83,2 kg

Argh!!!

Det ser ut som det går dårlig i - 5 kg konkuransen for meg.. det gikk veldig bra i begynnelsen men så økte jeg igjen.. og nå vil jeg ikke ned...

Sjokolade er min største fiende.. selv om jeg ikke har særlig lyst på bare må jeg trykke noe i trynet.. og etterpå sitter jeg igjen med en samvittighet som er så dårlig at den er ubeskrivelig!

I går skulle jeg ut med noen venner og ville ha på meg klær som er noenlunde fine.. men jeg fant ingenting i skapet... fikk helt panikk og ble utrolig lei meg.... hadde lyst til å bare sette meg ned å grine... og det var ikke langt fra at jeg gjorde akkurat d.... :(

I januar bestemte jeg meg for at jeg ikke skal kjøpe klær før jeg har gått ned ti kilo... det har jeg heller ikke gjort.. sist jeg kjøpte meg ett klesplagg var i midten av desember!!
Har en del klær i skapet som jeg kunne ha tatt på meg i går, HVIS de bare hadde vært passelige.... har så mye i skapet som er for smått!!!!....

Jeg må bare sette turboen inn... trives jo ikke i det hele tatt med den kroppen jeg har nå... selvtilliten er på bånn!!!

Ble mye klaging nå, men alle har vel sånne dager!!!

Klem fra AM ... håper alle har en flott påske!!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias freya28. mars 2002
Heisann AM!

Vi er nok ikke alene om å slite med sjokoladesuget! Noen kicker mest på mat, men jeg tror godtekick er vanligst. Nå har jeg faktisk ikke spist sjokolade eller noe digg siden mandag, og det er en kjempeseier for meg. Jeg har begynt å ta trippel dose med krom, og det funker faktisk veldig bra. Har fremdeles "lyst" til å velte meg i sjokolade som en lykkelig liten gris, men behovet og den uimotståelige trangen er mye mindre.
Klesproblemet kjenner jeg igjen så altfor godt. Å gud som jeg hater prøverom! Men trøst deg med at mindre sjokolade=flere klær!

Klem fra Freya
c.AuthorAlias Beatmik27. mars 2002
Hei AM!

Koselig med kommentar i dagboka mi! I disse påsketider er det jammen meg ikke helt lett å holde fingrene unna sjokoladen! Kjenner meg godt igjen i sjokoladebehovet. Før kunne jeg gjerne ha sjokolade hver dag, men etter 2-3 uker med måtehold, gjerne helt avholds, avtok behovet mitt. Har du forsøkt Krom? Mange hevder at det hjelper dem med det verste søtbehovet. Tror det er fint å unne seg det beste en vet en gang i uka, så ikke alt føles uutholdelig. Bedre å greie hverdagen på sunnest mulig måte, og så ha en kosedag. Jeg holdt meg helt unna godterier nå i 3 uker. Hadde ikke spesielt lyst på heller - men så kom plutselig et megabehov! Tror vi må ha litt søtsaker iblandt, bare en kan klare å slutte i tide! Ikke lett nei!

Hvis du ser i dagboka mi i går, ser du hvordan jeg så på meg selv etter en dårlig dag. Den ubeskrivelige samvittigheten - den må bare ikke få oss til å gi opp! Ja du - vi har alle sånne dager som du har i dag. Kanskje vi skal gå en god tur i dag også? Verden kan se annerledes ut etterpå, ikke sant!?

Ha en god påske, AM! Skal følge med deg videre på slankeveien ;)

Klem, Beatmik
c.AuthorAlias candy27. mars 2002
hei :)



vet så altfor godt hva du mener med sug etter sjokolade. hadde det bare vært sjokolad euten fett og sukker, hvorfor lager ingen det egentlig??

et tips når det gjelder klærne er å gjøre slik jeg har gjort; finn frem noen plagg som ikke er altfor små, men som du allikevel ikke får på deg. skriv opp hvordan du ønsker de skal sitte på kroppen i forhold til hva de gjør nå, da har du noe å strekke deg etetr! det funker bra for meg sålangt :)

lykke til videre, dette skal du greie !!!

påske-klem fra Candy
83,2 kg

Åååhhh. for en lettelse

Det var godt å gå på vekta i dag.. etter å ha fått masse vann i kroppen, pga mensen, var jeg oppe i 85.2 kilo på torsdag!! Da er det godt å vite at alt slitet med å få ut vannet i kroppen ikke var forgjeves.
Godt var det også å vite at det bare var vann som gjorde at vekta gikk opp... så og si.. jeg er ikke nede i 82.8 som jeg var.. men på onsdag regner jeg med å kunne komme med ei vekt som viser nedgang igjen!!!

Idag er det fest igjen. Venner som studerer i andre byer er hjemme på ferie og da må jo det feires. Ingenting er som en fest der hele gjengen er samlet!!! Det blir nok en del drikke, men jeg skal gjøre alt jeg kan for å holde meg borte fra chips og godteri bollen!!! :)

Sola skinner og nå skal jeg ut på terrassen og sole fjeset litt og kanskje dukker det oppe ett par nye fregner!! :)

Stor påskeklem fra en lettet AM
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias juni23. mars 2002
Hei AM og godt gjort!! Det er lettere å holde seg unna fristelsene når en ser at vekta går ned og at ting nytter.
Jeg har forresten ansiktet fullt av fregner etter et par timer i solveggen i dag. Godt med hjemmepåske også når det er sånt vær!
God påske.
82,8 kg

En ting er ihvertfall sikkert....

SLANKING ER IKKE ENKELT!!!

De siste dagene har jeg slitt vanvittig! inni meg sier jeg at jeg slanker meg, jeg slanker meg,jeg slanker meg; men alikevel så stapper jeg meg full på knekke brød, sjokolade, middag og riskaker!!! Får så utrolig dårlig samvittighet, men klarer ikke å la være. I dag er det heldigvis bedre.. har ikke spist mer en det jeg skal, og for første dag på maaaaaange dager klart å holde meg vekke fra godterier og sjokolade!!!

jeg kan jo ikke gi opp nå. Tidligere slankekurer har jeg gitt opp allerde etter to kilo.. så nå når jeg endelig har kommet meg videre kan jeg ikke gi meg .. det er for dårlig!!
Jeg vil ha en sommer der jeg føler meg vel... det er vel ikke for mye forlangt???

Hvorfor skal slanking være så utrolig vanskelig!? Kropp og kosthold er så enkelt for enkelte... de skulle vært slik for alle..... :(

Denne uka er selve "uka". Jeg pleier å gå opp ganske mye.. men nå vil ikke vekta ned igjen!!! Så nå drikker jeg vann og forbrenningste så det suser etter, må må må få ut vannet i kroppen igjen!!!

Så jeg har ikke veid meg og vil ikke gjøre det før på lørdag!! Men neste uka satser jeg på å være sterkere tilbake i -5 kg konkuransen!!

jeg håper bare inderlig at det skal gå litt lettere nå.. jeg er jo flinkere enn noen sinne å bevege meg!!!

KLem til dere alle fra meg!!!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Pernilla22. mars 2002
Heisann AM!
Deler dine tanker om at slanking IKKE er enkelt!
Men det er en sunn livstil, tenk heller på det. Så selv om det går treigt, så har vi iallfall lagt om kosthold, trening og tanker rundt det.
Skal også satse sterkere i konkuransen neste uke.
Ha en hyggelig helg da, og gooood påske!
Klem, Pernilla
c.AuthorAlias Trultemor21. mars 2002
Heisann, ser at du ikke har det altfor enkelt idag. Så da tenkte jeg at det var på sin plass å sende deg masse påskegule slankevibber ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Er jo helt enig med deg i at slanking ikke er enkelt, men dette skal vil greie........ikke sant!!!! Og sommeren, den skal vi nyte med slankere kropp og et tonn ekstra selvtillit!!!

Koz Trultemor
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.