← Alle dagbøker
AH
61 år172 cm10 innlegg
2001
0 følgere
Start85,2 kg
Sist82,6 kg
Endring−2,6 kg
BMI nå27,9
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Hvor er viljestyrken i helgen?
Nok en helg er lagt bak oss. Hyggelig med peiskos, rødvin, soppetur i skogen. Problemet atter en gang er godter som settes frem til mann og barn i helgen. Skal bare smake en mens jeg gjør det istand, så blir det en til og en til. Resultatet er vektnedgang hele uken, mens helgen gjør at jeg er tilbake på utgangspunktet. Nå har jeg riktignok ikke godt opp, men jeg skulle jo gjerne gått ned. Derfor skal nå godter skapet vekk slik at fristelsene ikke ligger rett forann nesa på meg i hverdagen. Har vært og kjøpt krom som jeg har hørt skal bidra til å redusere lysten på søtsakene.
Snakket akkurat med en venninne som har begynt med muskelstimulator. Har gått der 5 ganger og redusert målene med 2,5 cm. Lurer på om det kunne vært noe?
Ønsker dere alle en fortreffelig og vellykket slankeuke.
Mange klemmer fra AH
Det går opp og ned her i verden
Denne helgen har i grunn blitt bare rot. Uregelmessige måltider som inneholder mange kalorier, vin etc. Ja, ja det er bare og ta seg sammen. Egentlig må jeg innrømme at jeg føler meg mer opplagt etter de tidligere helgene. Bondeanger samt at vekten har jumpet opp over 83,0 grensen gir ingen god følese. Jeg må forsøke å komme inn på disse sidene oftere, det vet jeg bidrar til motivasjon.
Ønsker dere alle en fortreffelig slankedag.
Klem fra AH
26. september 2001
82,8 kgJeg tror ikke mine egne øyne!
En grense er sprengt, jeg har gått under 83 kg. Nå er det å jobbe videre og ikke sprekke, men jeg er mer motivert nå enn det jeg har vært på mange år.
Tusen takk til alle dere som har hjulpet meg frem ved å skrive oppmuntrende og hyggelige meldinger i dagboken min, og hyggelige samtaler på chat om kveldene, samt smugtitting i andres dagbøker. Jeg hadde hatt problemer med å holde motivasjonen opp dersom jeg skulle vært helt alene. Nå kan jeg dele mine tanker og lese om deres ting, man er ikke alene. Det oppleves som uforpliktene samtidig som det er forpliktende.
Reduksjon av matinntaket, sunnere livsstil både i form av mat og med jevnlig trening - vekten går nedover. Selvfølgeligheter som alle kan, men du verden hvor vanskelig å gjennomføre. Vi skal på en vennefest den 13.10 og jeg må innrømme at jeg hadde håpet å se 7-tallet til dette. Klarer jeg å holde ukens stim burde ikke det være umulig.
Denne følesen jeg har nå, det er vel dette som så populært blir kallt hverdagslykke, hva tror dere?
Jeg ønsker dere alle en fortreffelig slankedag.
Mange motivasjons klemmer fra AH
24. september 2001
83,6 kgFotballen borte og vekten gikk ned
Ja da var det veie dag i forbindelse med 5 kg konkurransen. Egentlig bruker ikke jeg å veie meg før på onsdag, men da blir det to dager i uken istede. Må innrømme at jeg har blitt litt vekt fiksert i det siste, selv om jeg sa til meg selv at jeg ikke skulle gå på vekten hver dag. Det er lett å bare skulle se..... Fotballen er borte og mensen likeså, jeg er fornøyd med resultatet. Synes ikke klærne sitter noe letter, eller at livet er letter, men noe fett er hvertfall borte for det forteller vekten.
Helgen er gått rimelig bra, men jeg må innrømme at jeg synes det er vanskelig å skulle sitte å se på alle rundt meg som dytter innpå snop og godter. På den annen side merker jeg at det går litt lettere for hver gang. Dessuten har konkurransen bidratt til at jeg har tatt meg sammen, for om jeg ikke vinner skal jeg hvertfall ikke bli sist.
Jeg ønsker dere alle en vellykket slankedag.
Mange klemmer fra AH
20. september 2001
84,0 kgKvisene spretter og magen er som en luftballong
Det er en barne regle som sier "Har du vondt i magen så gå til Per i hagen". Hadde jeg vist hvor den mannen befinner seg så hadde jeg beinflydd. Etterpå hadde jeg gått rett inn her å skrevet ned adressen hans så dere også kunne løpt i vei.
Jeg holder mine 4-5 små måltider for dagen, men enkelte dager blir det litt lite vann og det er nok her nøkkelen ligger. På den annen side så går det nedover, om det ikke går så fort, så går det jevnt og trutt. Det siste året har jeg begynt å slanke meg ganske mange ganger og da har jeg kommet til 83 kg og så har ting skjedd så jeg har gitt meg. Så nå kommer den psykologiske barrieren min.
Fra det ene til det andre. For andre gang i mitt liv har jeg startet å samle på nytt service. Først var det et jeg fikk av mamma. Når jeg skulle begynne å supplere opp selv da var service gått ut av produksjon. For noen mnd. siden fant jeg et servide jeg likte godt hos en keramiker. I går var jeg innom for å handle litt. Hva gir du meg, nå skal mannen slutte. Det var det service. Jeg tror jeg får holde meg til butikker og kjente merker, nå har jeg to halvfulle sett. Slik kan det gå her i verden.
"Det er to ting man må venne seg til hvis ikke livet skal bli uutholdelig: årenes herjinger og menneskenes urettferdighet."
Idag har min sønn bedt så pent om å få fri fra barnehagen så vi skal kose oss sammen. Været ser ut som om det blir bra og da er ingen sopp trygg i skogen for oss.
Jeg ønsker dere alle en vellykket og glitrende slankedag.
Mange klemmer fra AH
18. september 2001
84,4 kgHar noen sparket fotballen over til meg???
Konfirmasjonen søndag gikk rimelig greit. Forsiktig med maten, tok litt rødvin (deilig, har ikke drukket vin på flere uker) og et stykke ostekake. Lørdagen ble det litt sjokolade, ikke mye, men litt. Totalt sett har vel dette bidratt til at vekten ikke raser ned slik som en del andre her inne. Jeg blir mektig imponert når jeg leser de mange dagbøkene her inne. Så flinke dere er.
Men nå derimot, skal det bli andre "boller" for nå skal også jeg være med på den nye konkurransen - Ned 5. Målet mitt er ikke å bli først, men å klare å bli kvitt 5 kg fett iløpet av 4 uker. Og da ser jeg 7 tallet for første gang på 1 år. Det skal bli en fantastisk opplevelse. Tror kanskje jeg skal unne meg å kjøpe noe til meg selv da, noe jeg ikke har brukt for men som jeg har lyst på. Kanskje noe pent nytt undertøy!
Forøvrig mistenker jeg noen her inne for å ha sparket den forhatte fotballen som havner i magen over til meg. Muligens har vanninntaket vært litt lite de siste dagene. Det kombinert med mye fiberrik mat...., noen som kjenner seg igjen??? Ja nettopp, oppblåst. Når jeg i tillegg har fått mensen så skjønner vel de fleste hvordan min mage har det i dag. Iløpet av dag skal det ned 6 halvlitere med vann i tillegg til det jeg normalt drikker av te og kaffe, regner med at det gjør susen for noe av mave verken.
Onsdag er for meg veiedag, men jeg har ikke stor tro på særlig nedgang iløpet av en dag, men uansett jeg går på vekten med godt mot i morgen tidlig.
Her er et ordtak jeg har lyst å dele med dere. Tror dette har vært kjennetegnende for mange av oss, men ikke nå lenger:
"Å motstå en fristelse, er ofte å
utsette den til alle andre er vekk."
Slik skal det ikke være de neste ukene. Jeg ønsker dere alle en fortreffelig dag og nok en vellykket slanke dag.
Mange klemmer fra AH
14. september 2001
84,8 kgEn uke er gått
Takk for oppmuntrende meldinger og gode råd.
Grete Roedes kokebok "Beste oppskrifter" er kjøpt inn. Har forsøkt et par stykker, en grei bok med mange "lette" oppskrifter.
Oppsummeringen fra uken må være så der. Hadde en sprekk på lørdag med både potetgull og sjokolade. Hentet meg inn igjen og har vært rimelig flink resten av uken. Tipset om å skrive alt jeg putter i munnen er godt. Problemet er at jeg startet med å skrive dette på PC og da ble det for tungvindt, men jeg prøver igjen - denne gangen i en bok. Jeg har begynt å trene aerobic hver mandag og onsdag i tillegg er jeg mye ute i skogen (for å plukke sopp).
Har vært litt sulten, selv om jeg spiser ofte (4-5 ganger) og lite. Sukkerhungeren - om det finnes noe som heter skernarkoman da er jeg helt sikker en slik, men har klart å styre meg. Har måtte kompensere med noen sjokodrikker - anbefalt av Grete Roedes.
Til søndag skal jeg i konfirmasjon. Hit har jeg tenkt å ta med meg en kake som jeg har funnet oppskrift på i kokeboken. Greit at jeg kan ta meg et stykke med god samvittighet også.
Sum a summarium synes jeg at vektreduksjonen er grei, mine sprekker tatt i betraktning. Alle monner drar, sa musa og pissa i havet. Skal jeg inn i bunaden til jul er det bare å stå på.
Har noen av dere forresten tenkt på om det er spesielle situasjoner mat og sukkerhungeren oppstår? Jeg observerer at dette som oftes skjer meg dersom jeg er lei meg og opprørt.
Ønsker dere alle fortsatt vellykket kamp.
Klem fra Anita
8. september 2001
85,2 kgHva skjedde???
Gikk på vekten i går og den viste 0,4 ned - kjempefornøyd. Gikk på vekten i dag og vekten var den samme som når jeg startet - ikke så fornøyd, men desto mer innbit på å klare å være flink. Kan det være Hony cornen som gjorde utslaget tro? Eller at jeg ikke fikk mer mosjon enn 1 time hvor sønnen og jeg var ute å plukket sopp.
Nei fy søren nå må jeg ta meg sammen og være standhaftig. Skal ut å kjøpe Grete Roedes kokebok idag så får jeg kanskje et bedre forhold til sunn mat. Synes det er så vanskelig å lage sunn mat som smaker, men det er sikkert fordi jeg ikke kan det. Jeg drikker mye både te og vann så væske inntaket er jo bra.
Ja, ja nå må jeg ta lærdom av det som har vært for så å glemme det. Så er det bare å stå på videre, men denne gangen gjøre ting ordentlig. Dumt at det er så mye enklere å få på seg disse kiloene enn å få de av seg. Synes ikke det er noe gøyalt å gå inn i en klesforretning for å kjøpe klær i str. telt, om jeg i det hele tatt finner noe som passer. Nei, av skal de en gang for alle nå skal jeg stå på.
Her har jeg målt meg så får vi se om det skjer noe her om noen uker:
Midje: 90
Rompe: 120
Lår: 71
Ønsker dere en god helg og håper dere klarer å motstå alle fristelsene som ligger der.
Klem fra AH
5. september 2001
85,2 kgDag en unnagjort
Har først lyst å si takk til dere som har kommentert dagboken jeg startet på i går. Kjempespennende å få tilbakemeldinger og jeg må innrømme at dette også gir et lite kick.
Første dagen har gått rimelig greit, ingen store utskjeielser om jeg ser bort fra de to pannekakene jeg tok som ble igjen etter min sønns middag. På den annen side kompenserer vel 1 times aerobic og 1/2 times gå tur i skogen, men skal jeg nå målene mine må nok tømmene strammes - jeg ser den.
Minelli har i sin tilbakemelding sagt at mål er viktig. Dette rådet har jeg fulgt, og tenkt gjennom hva jeg ønsker å oppnå.
Jeg ønsker redusere min vekt med 15,2 kg innen 24.12.2001. Det betyr at til julaften veier jeg 70 kg og får på meg bunaden som ikke har passet på det jeg kan huske. For å komme hit må jeg gå ned i gjennomsnitt 1 kg pr. uke. Etter å ha sett på dagbøkene til mange andre burde det være realistisk. Planen for trening er klar, men ikke planen for mat - er det noen som har noen gode tips?
Da var det sagt, så nå håper jeg på masse drahjelp fra dere. Det er så lett å få disse kg på og jeg skulle ønske at noen kunne svinge tryllestaven over meg og vips så var målet mitt nådd. Men det er vel som med alt annet her i verden, skal man oppnå noe så skjer dette kun ved hardt arbeid.
Ønsker dere en vellykket slankedag
Klem fra AH
4. september 2001
85,2 kgStart
Har problemer med å komme igang. Kom over denne siden i går og kikket litt i andres dagbøker. Tenkte det kunne være interessant å se om dette er en variant som kan fungere. Ha en arena hvor man møter andre mennesker med de samme utfordringene som en selv.
Bakgrunnen for ønsket med å redusere vekten med 10-15 kg er et skap fullt av pene klær som ikke passer, hadde vært flott å komme i form igjen også så helse er et stikkord. Å ha overskudd, lyst og ork til å leke viltert med sønnen min står også høyt oppe på listen.
Takk for tips om pollen/dronningele, det har jeg ikke prøvd.
Ellers ser det ut til å gå riktig ra med deg,2.5 kilo på tre uker er flott! Hold ut! Og ha en riktig god helg!
Klem, Viola.
Deg går det ihvertfall kjempefint med, riktig inspirerende!
(Det gjelder det å kunne LA seg inspirere, ihvertfall, selv om man ikke klarer å inspirere andre for øyeblikket...)
Klem, Viola.
Klem RH
Krysser fingrene for 7-tallet før 13. okt!
Klem, aas :)))