← Alle dagbøker
diarist.Alias

AH

61 år172 cm10 innlegg 2001 0 følgere

Start85,2 kg
Sist82,6 kg
Endring−2,6 kg
BMI nå27,9
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
4. september 20018. oktober 2001
82,6 kg

Hvor er viljestyrken i helgen?

Nok en helg er lagt bak oss. Hyggelig med peiskos, rødvin, soppetur i skogen. Problemet atter en gang er godter som settes frem til mann og barn i helgen. Skal bare smake en mens jeg gjør det istand, så blir det en til og en til. Resultatet er vektnedgang hele uken, mens helgen gjør at jeg er tilbake på utgangspunktet. Nå har jeg riktignok ikke godt opp, men jeg skulle jo gjerne gått ned. Derfor skal nå godter skapet vekk slik at fristelsene ikke ligger rett forann nesa på meg i hverdagen. Har vært og kjøpt krom som jeg har hørt skal bidra til å redusere lysten på søtsakene.

Snakket akkurat med en venninne som har begynt med muskelstimulator. Har gått der 5 ganger og redusert målene med 2,5 cm. Lurer på om det kunne vært noe?

Ønsker dere alle en fortreffelig og vellykket slankeuke.

Mange klemmer fra AH
83,0 kg

Det går opp og ned her i verden

Denne helgen har i grunn blitt bare rot. Uregelmessige måltider som inneholder mange kalorier, vin etc. Ja, ja det er bare og ta seg sammen. Egentlig må jeg innrømme at jeg føler meg mer opplagt etter de tidligere helgene. Bondeanger samt at vekten har jumpet opp over 83,0 grensen gir ingen god følese. Jeg må forsøke å komme inn på disse sidene oftere, det vet jeg bidrar til motivasjon.

Ønsker dere alle en fortreffelig slankedag.

Klem fra AH
82,8 kg

Jeg tror ikke mine egne øyne!

En grense er sprengt, jeg har gått under 83 kg. Nå er det å jobbe videre og ikke sprekke, men jeg er mer motivert nå enn det jeg har vært på mange år.

Tusen takk til alle dere som har hjulpet meg frem ved å skrive oppmuntrende og hyggelige meldinger i dagboken min, og hyggelige samtaler på chat om kveldene, samt smugtitting i andres dagbøker. Jeg hadde hatt problemer med å holde motivasjonen opp dersom jeg skulle vært helt alene. Nå kan jeg dele mine tanker og lese om deres ting, man er ikke alene. Det oppleves som uforpliktene samtidig som det er forpliktende.

Reduksjon av matinntaket, sunnere livsstil både i form av mat og med jevnlig trening - vekten går nedover. Selvfølgeligheter som alle kan, men du verden hvor vanskelig å gjennomføre. Vi skal på en vennefest den 13.10 og jeg må innrømme at jeg hadde håpet å se 7-tallet til dette. Klarer jeg å holde ukens stim burde ikke det være umulig.

Denne følesen jeg har nå, det er vel dette som så populært blir kallt hverdagslykke, hva tror dere?

Jeg ønsker dere alle en fortreffelig slankedag.

Mange motivasjons klemmer fra AH
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola29. september 2001
Takk for kloke og oppmuntrende ord i dagboka mi! Neida, du tråkker ikke på noen ømme tær ved å nevne overgangsalder, jeg er nok i et slags "pre-stadium" hvor ting begynner å bli ganske ustabile. Det har nok mye å si. Går hos homeopat og lærer også å gjøre soneterapi på meg sjøl, men har liksom hatt litt ferie fra det i ferien og er ikke kommet i gang igjen...det merkes.
Takk for tips om pollen/dronningele, det har jeg ikke prøvd.

Ellers ser det ut til å gå riktig ra med deg,2.5 kilo på tre uker er flott! Hold ut! Og ha en riktig god helg!
Klem, Viola.
c.AuthorAlias viola26. september 2001
Tusen takk for dine trøstens ord, det trengte jeg virkelig idag! Joda, du har nok rett, alderen begynner virkelig å sette sine spor, og jeg er nok så smått på vei inn i overgangsalderen. Jaja, det er vel bare sånn det er, og det går nok over. Jeg gir meg ikke!
Deg går det ihvertfall kjempefint med, riktig inspirerende!
(Det gjelder det å kunne LA seg inspirere, ihvertfall, selv om man ikke klarer å inspirere andre for øyeblikket...)
Klem, Viola.
c.AuthorAlias RH26. september 2001
Ja dette går unna kan man trygt si, gratulerer så masse til deg! Alt er mulig vet du, så og klare og se 7 tallet før 13 er mulig, bare fortsett som du gjør og stå på masse!

Klem RH
c.AuthorAlias aas26. september 2001
Flott! Hold på den gode følelsen! Dette er en svært god begynnelse, og husk på dette fremover, fordi innimellom vil det butte imot! Men dette greier du! Jeg har selv mål om å ha gått ned noen kilo til 20. okt (skal i bryllup), og det motiverer!
Krysser fingrene for 7-tallet før 13. okt!

Klem, aas :)))
83,6 kg

Fotballen borte og vekten gikk ned

Ja da var det veie dag i forbindelse med 5 kg konkurransen. Egentlig bruker ikke jeg å veie meg før på onsdag, men da blir det to dager i uken istede. Må innrømme at jeg har blitt litt vekt fiksert i det siste, selv om jeg sa til meg selv at jeg ikke skulle gå på vekten hver dag. Det er lett å bare skulle se..... Fotballen er borte og mensen likeså, jeg er fornøyd med resultatet. Synes ikke klærne sitter noe letter, eller at livet er letter, men noe fett er hvertfall borte for det forteller vekten.

Helgen er gått rimelig bra, men jeg må innrømme at jeg synes det er vanskelig å skulle sitte å se på alle rundt meg som dytter innpå snop og godter. På den annen side merker jeg at det går litt lettere for hver gang. Dessuten har konkurransen bidratt til at jeg har tatt meg sammen, for om jeg ikke vinner skal jeg hvertfall ikke bli sist.

Jeg ønsker dere alle en vellykket slankedag.

Mange klemmer fra AH
84,0 kg

Kvisene spretter og magen er som en luftballong

Det er en barne regle som sier "Har du vondt i magen så gå til Per i hagen". Hadde jeg vist hvor den mannen befinner seg så hadde jeg beinflydd. Etterpå hadde jeg gått rett inn her å skrevet ned adressen hans så dere også kunne løpt i vei.

Jeg holder mine 4-5 små måltider for dagen, men enkelte dager blir det litt lite vann og det er nok her nøkkelen ligger. På den annen side så går det nedover, om det ikke går så fort, så går det jevnt og trutt. Det siste året har jeg begynt å slanke meg ganske mange ganger og da har jeg kommet til 83 kg og så har ting skjedd så jeg har gitt meg. Så nå kommer den psykologiske barrieren min.

Fra det ene til det andre. For andre gang i mitt liv har jeg startet å samle på nytt service. Først var det et jeg fikk av mamma. Når jeg skulle begynne å supplere opp selv da var service gått ut av produksjon. For noen mnd. siden fant jeg et servide jeg likte godt hos en keramiker. I går var jeg innom for å handle litt. Hva gir du meg, nå skal mannen slutte. Det var det service. Jeg tror jeg får holde meg til butikker og kjente merker, nå har jeg to halvfulle sett. Slik kan det gå her i verden.

"Det er to ting man må venne seg til hvis ikke livet skal bli uutholdelig: årenes herjinger og menneskenes urettferdighet."

Idag har min sønn bedt så pent om å få fri fra barnehagen så vi skal kose oss sammen. Været ser ut som om det blir bra og da er ingen sopp trygg i skogen for oss.

Jeg ønsker dere alle en vellykket og glitrende slankedag.

Mange klemmer fra AH
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH20. september 2001
Hi hi ja han hadde det vært fint og ha adressen til innimellom! Den var fin!

Tusen takk for koselige ord i dagboken min i går! De hjalp meg veldig skal du vite! Det er bare 1,3 kg igjen til neste delmål er nådd og ja jeg skal være veldig stolt over at jeg har klart og gå ned 10 kg! Tusen takk for at du minnet meg på det! Men vi har alle sånne dager som alt går en i mot og gårsdagen var slik for meg! Men etter masse koselige ord og mange gode ideer så er jeg RH igjen i dag! Fit for fight! Tusen takk for at du hjalp til! Hi hi senior du liksom! Morro klompen!

Tusen takk for koselig prat på chatten selv, det er så koselig der inne og jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg hadde klart meg uten disse sidene! Men nok om meg!

Jeg må si jeg syntes du er kjempe flink og at du har pågangsmot til tusen!

Men du dette servise ditt må vel kunne kjøpes ett annet sted enn hos han?

Vel håper du får en super duper dag i dag og tusen takk igjen for koselige ord!

Masse klemmer fra RH
c.AuthorAlias Minelli20. september 2001
Hei AH!

Akkurat som å høre meg! Jeg hadde en psykologisk sperre på 87 kilo. Hver gang jeg kom dit, så ble det så utrolig vanskelig å gå videre nedover. Et eller annet kom alltd i veien, og vips! så var jeg over 90 kilo igjen! Men, du ser at jeg har klart det nå! Neste sperre for meg er 74 kilo. Jeg kan faktisk ikke huske sist gang jeg veide mindre enn det! Du klarer det du også! Ikke tenk på 83 som en sperre, men som en utfordring!!!

Uff, kjenner til det med magen. Faktisk hjalp det meg litt å spise grovt brød (rugbrød a la pumpernickel) til frokost. Og hjelper ikke det, så tar jeg kopp av "Den goe te", som fås kjøpt på helsekosten. Da hjelper det til de grader...best å ha en do i nærheten!

Skulle ønske jeg også kunne ta litt fri...men ikke for å gå i skogen, da...er ikke fullt så vint vær her i sør!

Ønsker deg en kjempefin dag! Håper magen slutter å krangle!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Viola20. september 2001
Hei AH,
kjenner godt igjen det der med magen, særlig hvis det derier seg om "full stopp". Men nå har jeg funnet noe som virker: "Frukt og fiber", noen små terninger (som smaker godt) som jeg kjøper på helsekosten. Men spis ikke for mye av dem, se på doseringen!
Lykke til med å forsere den "psykologiske barrieren", stå på, du klarer det!
Hilsen Viola.
84,4 kg

Har noen sparket fotballen over til meg???

Konfirmasjonen søndag gikk rimelig greit. Forsiktig med maten, tok litt rødvin (deilig, har ikke drukket vin på flere uker) og et stykke ostekake. Lørdagen ble det litt sjokolade, ikke mye, men litt. Totalt sett har vel dette bidratt til at vekten ikke raser ned slik som en del andre her inne. Jeg blir mektig imponert når jeg leser de mange dagbøkene her inne. Så flinke dere er.

Men nå derimot, skal det bli andre "boller" for nå skal også jeg være med på den nye konkurransen - Ned 5. Målet mitt er ikke å bli først, men å klare å bli kvitt 5 kg fett iløpet av 4 uker. Og da ser jeg 7 tallet for første gang på 1 år. Det skal bli en fantastisk opplevelse. Tror kanskje jeg skal unne meg å kjøpe noe til meg selv da, noe jeg ikke har brukt for men som jeg har lyst på. Kanskje noe pent nytt undertøy!

Forøvrig mistenker jeg noen her inne for å ha sparket den forhatte fotballen som havner i magen over til meg. Muligens har vanninntaket vært litt lite de siste dagene. Det kombinert med mye fiberrik mat...., noen som kjenner seg igjen??? Ja nettopp, oppblåst. Når jeg i tillegg har fått mensen så skjønner vel de fleste hvordan min mage har det i dag. Iløpet av dag skal det ned 6 halvlitere med vann i tillegg til det jeg normalt drikker av te og kaffe, regner med at det gjør susen for noe av mave verken.

Onsdag er for meg veiedag, men jeg har ikke stor tro på særlig nedgang iløpet av en dag, men uansett jeg går på vekten med godt mot i morgen tidlig.

Her er et ordtak jeg har lyst å dele med dere. Tror dette har vært kjennetegnende for mange av oss, men ikke nå lenger:

"Å motstå en fristelse, er ofte å
utsette den til alle andre er vekk."

Slik skal det ikke være de neste ukene. Jeg ønsker dere alle en fortreffelig dag og nok en vellykket slanke dag.

Mange klemmer fra AH


5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Hydra18. september 2001
Oj som eg kjende meg att i ordtaket ditt, nesten så eg rødma her eg sat.... Eg skal hugse det, så er det kanskje lettare å motarbeide det.
c.AuthorAlias amelia18. september 2001
Heisann!

Saa bra at du hadde en fin fin helg. KOnfirmasjoner er altid en plass der man maa vaere 'litt' paapasselig. MYE kaker. Men du klarte det med glans!! Du, saanne ordtak har ofte noe med se, ikke sant? Selv prover jeg aa leve etter "Alt med maate"- for det stemmer jo helt perfekt paa alt!

Vel vel. Du faar ha en fortsatt go slankeuke. Rensekuren min gaar enda bra- men jeg er GLAD jeg er ferdig paa fredag. Savner rett og slett KOSEN med sigaretter, kaffe og rodvin! Men det kommer...

-a-
c.AuthorAlias Amorica18. september 2001
Heisann!

Uff, var det du som fikk fotballen....Ikke morro! MEN når du får drikket ditt vann og spist regelmessig iløpet av dagen, så sparkes den nok ut av systemet tenker jeg. Satser på det!

Nå er vi jammen en stor gjeng som går på med stor iver når det gjelder - 5 konk. Det er morro og kjempemotiverende! Jeg er sikker på at du klarer å nå ditt må! Skal love deg at det er godt å se 7 tallet på vekta! Jeg ble ganske stolt over meg selv da jeg kom dit. Unner deg den følelsen også!

Stå på videre!

Klem og gode tanker fra amor:)
c.AuthorAlias Minelli18. september 2001
Gjett om jeg ble glad da jeg leste hva du skrev...hvile er fornyelse! Det er nesten så jeg ikke har dårlig samvittighet for å ha "skulket" treninga to dager på rad nå...

Jeg driver med hobbymaling, på keramikk, tre og litt glass. I tillegg blir det en del blomsterdekorasjoner...men det er jo begrenset hvor mye man kan gi bort eller ha plass til selv! Morsomt er det i alle fall. Holdt på litt med trolldeig og cernit tidligere. Er sikker på at barna ville synes det var litt morsomt...så får de jo utviklet kreativiteten sin!

Var det deg fotballen havnet hos? Ikke meningen det da! Jeg er litt bedre i dag...innbiller meg at mensen skylder fortere igjennom om jeg er flink og drikker mye vann! Vi får bære over med det den ene uka i måneden...

Nytt undertøy, ja! Det kunne jeg godt tenke meg også! Jeg har jo ryddet bort en mengde gamle og fæle (og store!) ting den siste uka!

Det er denne gangen som teller, AH! Nå skal vi ned på 70-tallet igjen! Ønsker deg en kjempefin dag og en strålende uke!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias RH18. september 2001
Kos og ha deg med i konkurransen! Det gir massevis at motivasjon og styrke! Gratulerer så masse med vektnedgangen! Kjempe bra!

Den fotballen din kjenner jeg godt til, men sammen med mensen så er det ikke så lett heller. Skjønner godt hva du mener!

Ha en kjempe fin slankedag i dag og tusen takk for praten på chatten i går!

Masse klemmer fra RH
84,8 kg

En uke er gått

Takk for oppmuntrende meldinger og gode råd.

Grete Roedes kokebok "Beste oppskrifter" er kjøpt inn. Har forsøkt et par stykker, en grei bok med mange "lette" oppskrifter.

Oppsummeringen fra uken må være så der. Hadde en sprekk på lørdag med både potetgull og sjokolade. Hentet meg inn igjen og har vært rimelig flink resten av uken. Tipset om å skrive alt jeg putter i munnen er godt. Problemet er at jeg startet med å skrive dette på PC og da ble det for tungvindt, men jeg prøver igjen - denne gangen i en bok. Jeg har begynt å trene aerobic hver mandag og onsdag i tillegg er jeg mye ute i skogen (for å plukke sopp).

Har vært litt sulten, selv om jeg spiser ofte (4-5 ganger) og lite. Sukkerhungeren - om det finnes noe som heter skernarkoman da er jeg helt sikker en slik, men har klart å styre meg. Har måtte kompensere med noen sjokodrikker - anbefalt av Grete Roedes.

Til søndag skal jeg i konfirmasjon. Hit har jeg tenkt å ta med meg en kake som jeg har funnet oppskrift på i kokeboken. Greit at jeg kan ta meg et stykke med god samvittighet også.

Sum a summarium synes jeg at vektreduksjonen er grei, mine sprekker tatt i betraktning. Alle monner drar, sa musa og pissa i havet. Skal jeg inn i bunaden til jul er det bare å stå på.

Har noen av dere forresten tenkt på om det er spesielle situasjoner mat og sukkerhungeren oppstår? Jeg observerer at dette som oftes skjer meg dersom jeg er lei meg og opprørt.

Ønsker dere alle fortsatt vellykket kamp.

Klem fra Anita
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias amelia17. september 2001
Heisann!

Forst saa vil jeg si at +- avogtil er noe man faar naar man slanker seg. Det gaar opp og ned, heeele tiden- til ALLE verdens slankere STORE fortvilelse. Men i de fleste tilfeller saa er det fysikken som vinner til slutt. Det vil si at om man spiser mindre enn det man forbrenner saa gaar man ned i vekt til syvende og sist! Jeg liker ikke aa se at vekta gaar opp(eh..og ingen andre, gaar jeg utifra), derfor veier jeg meg bare naar jeg vil!*S* Men prover aa veie meg minimum en gang i uken. Saa langt har det gaatt veldig bra- noen gang har vekta vaert akkurat den samme i to uker. Det betyr gjerne at jeg har hatt ett par utskjeielser med godis og take away ett par dager, men saa gaar det nedover igjen naar jeg kommer inn i rutine igjen. So hang inn there! Du SKAL inn i den bunaden, vet du.

Det med aa vaere opprort aa ha lyst paa godis er meg VELDIG kjent. Jeg er akkurat lik. Naar jeg er stresset(med Universitet, eksamen, etc) saa tyr jeg til smaagodter og sjokolade. Naar jeg er lei meg(hjemlengsel, og i det hele tatt) kjoper jeg meg sjokolade. Naar jeg er sint har jeg lyst paa royk. Og naar man skal kose seg kjoper man Take Away og Vin. Folelser og mat er noe som gaar haand i haand for meg, iallefall. Det er vel noe med at man skal ta vare paa seg selv, og vaere god mot en selv naar man har det toft? Det her med aa spise naar jeg var stresset, lei meg eller sint ble til slutt vanlig. Saa naa har jeg bestemt meg for aa IKKE spise i disse situasjonene, men heller fokusere pa hva som foraarsaker det stresset(gjore mere lekser for aa unngaa stress, feks,), ringe hjem naar jeg er lei meg(istedet for aa spise en sjokolade). At man fokuserer paa problemet heller enn maten. Saa kan man eventuelt spise etterpaa! Naar man foler seg ok igjen. Og da har som regel lysta paa godiser gaatt over alikavel. Dette har iallefall fungert veldig bra for meg.

Du faar ha lykke til videre!!

-a-
c.AuthorAlias Minelli14. september 2001
Hei AH!

Gratulerer med den første nedgangen, da er du i gang! Det er viktig å vite at man ikke trenger å være verdensmester i slanking når man først er i gang. Du gjør jo alt riktig!

En liten sprekk i ny og ne må man regne med. Kroppen er jo vant til å få både sukker og fett, så det kan være vanskelig å kutte helt. Jeg synes det er vanskeligst å motstå godis når jeg kjeder meg, eller generelt om kvelden. Men de gangene det skjer, så finner jeg enten et sunnere alternativ som plaster på såret eller så spør jeg meg selv: Vil jeg virkelig spise godis og fortsatt være feit, eller vil jeg la være og bli tynnere? Da gir liksom svaret seg selv!

Lykke til videre AH! Skal følge med deg!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Hermine14. september 2001
Du har jo kommet godt igang. Synes du har gått ned bra jeg når man tenker på at du har hatt både sjokolade og potetgull innabords. Og som du sier så er det jo ingen krise så lenge det bare er en utskeielse. Det er når det blir en vane at problemet oppstår.
Huff konfirmasjon høres tøfft ut. Sikkert lurt å ha med seg kake. Jeg tror ikke jeg hadde klart å holdt meg borte fra kakefatet, for det er det beste jeg vet. Men DU skal klare det.

Når det gjelder sukkerhunger så er det værst om kveldene, og spesielt i helgene. Er så vant med å spise masse usunt om kvelden foran tv'n at det er den største utfordringen.
Siden du har det værst når du blir opprørt så forslår jeg at du gir omgivelsene dine streng beskjed om å trå varsomt i nærheten av deg og føyer deg i alt du ber om slik at du unngår å bli opprørt. Bare hils dem fra meg og si at jeg har sagt det *S*.
Lykke til videre i helgen (og spesielt i konfirmasjon)
Klem fra Hermine
85,2 kg

Hva skjedde???

Gikk på vekten i går og den viste 0,4 ned - kjempefornøyd. Gikk på vekten i dag og vekten var den samme som når jeg startet - ikke så fornøyd, men desto mer innbit på å klare å være flink. Kan det være Hony cornen som gjorde utslaget tro? Eller at jeg ikke fikk mer mosjon enn 1 time hvor sønnen og jeg var ute å plukket sopp.

Nei fy søren nå må jeg ta meg sammen og være standhaftig. Skal ut å kjøpe Grete Roedes kokebok idag så får jeg kanskje et bedre forhold til sunn mat. Synes det er så vanskelig å lage sunn mat som smaker, men det er sikkert fordi jeg ikke kan det. Jeg drikker mye både te og vann så væske inntaket er jo bra.

Ja, ja nå må jeg ta lærdom av det som har vært for så å glemme det. Så er det bare å stå på videre, men denne gangen gjøre ting ordentlig. Dumt at det er så mye enklere å få på seg disse kiloene enn å få de av seg. Synes ikke det er noe gøyalt å gå inn i en klesforretning for å kjøpe klær i str. telt, om jeg i det hele tatt finner noe som passer. Nei, av skal de en gang for alle nå skal jeg stå på.

Her har jeg målt meg så får vi se om det skjer noe her om noen uker:

Midje: 90
Rompe: 120
Lår: 71

Ønsker dere en god helg og håper dere klarer å motstå alle fristelsene som ligger der.

Klem fra AH
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH8. september 2001
Hei AH!

Det er ikke lett og slanke seg nei, og kiloene kommer mye raskere på enn det de går av det er iallefall helt sikkert! Men av skal dem!

Jeg vet jo egentlig ikke helt hva du spiser osv, men ett tips du iallefall kan ta med deg er og spise ofte og lite. Da vil kiloene gå av etterhvert skal du se! Men GR boken vil nok hjelpe deg masse tenker jeg! Og man får masse mager mat med masse god smak. Hvis man kanskje krydrer litt ekstra så kan man kanskje da ikke spise så mye som man egentlig har tenkt. Men da har man iallefall masse smak. Litt klønete skrevet kanskje, men håper du skjønte det alikvel.

Ha en super helg!

klem RH
c.AuthorAlias Minelli8. september 2001
Hei på deg, AH!

Ikke vær frustrert over vekta! Det er ikke alltid den oppfører seg som vi vil...det vet jeg alt om! Det gjelder bare å ikke å gi opp men fortsatt være like flink, så kommer resultatene!

Ser forresten at målene dine var litt lik det mine var 22. juli, dvs to uker etter at jeg begynte å slanke meg, og da veide jeg rundt 90 kilo tror jeg! Så der ser du, det er ikke noe fasitsvar på str telt heller. I dag har jeg prøvd bukser igjen...bare MÅ plage meg selv med det, og har funnet ut at heretter skal jeg bare kjøpe bukser av dansk fabrikat; Message, B-Young og Kaffe. Jeg tror kanskje at 43 er min størrelse nå...Det er ihvertfall ikke 46 lenger...selv med fortsatt ganske stor rumpe. Det er den som kommer til å henge igjen hele tiden, og som gjør buksekjøp ekstra vanskelig! Bare vent, du også kommer til å oppleve det etterhvert at bukser passer igjen, det finnes andre butikker enn H&M!

Har du fått kjøpt GRs kokebok? Lurer på om det er den jeg har...Lett og lettvint eller no? Det er bare det at jeg sjelden prøver nye ting, så der bør jeg også bli flinkere. Er jo en masse god mat man kan lage som fortsatt er sunn!

Stå på AH! Klarer jeg det, så klarer du det også!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Amorica8. september 2001
Heissan!

Så fint at du skal kjøpe deg GR kokebok! Den er fin! Jeg er sikker på at du vil finne mange retter der som både smaker godt er ok når det gjelder kaloriinhold. Du kan jo spise omtrendt alt som er mat bare gjøre noe med mengden iforhold til før.

Jeg er sikker på at du klarer dette! Bare stå på!

GR kurset anbefaller et kaloriinhold på 1100 - 1300 om dagen. Kanskje skulle du lage deg en bok hvor du skriver opp hva du spiser og når og forsøker å regne ut hvor mye kalorier det blir? Jeg gjør det på den måten. Jeg har en liten bok liggende på kjøkkenet og tar aldri noe i munnen uten å skrive opp i denne. Da får jeg oversikt og kan justere ant. kcal når kvelden kommer. Får jeg lyst på noe så ser jeg i boka om jeg kan ta noe. Har bestemt meg for ikke å spise mer enn jeg skal og da får jeg holde meg til det! Prøv!!!

Takk for praten i går. Jeg forstår at det ikke er så lett å gå ned i vekt når man har gemalen liggende på sofaen med både potetgull og sjokolade. MEN tenke litt på hva det inneholder! Gift for kroppen din!!! Man skal ikke ha sånt vet du. Lag deg en god salat, spis gulrøtter eller noe annet som er "lovlig" å legge innpå av....Det hjelper! Ofte så holder det bare å få noe i munnen! Ha en eske med Lacryl liggende tilgjengelig og ty til denne om du må. Det er ofte lurt :)

Du drikker te og vann. Te er vanndrivende. For å justere veskemengden skal du alltid drikke to kopper med vann for hver kopp te du drikker. Dette er viktig. Det vil føre til at du føler deg opplagt og ikke så veldig sulten og fysen på alt mulig.

Selv drikker jeg også te og vann og jeg forsøker så godt jeg kan å justere vannmengden iforhold til mengde med te. Tror at det er lurt. Selvom jeg spiser endel mindre nå enn før, så er jeg ikke sulten. Blir jeg det, så drikker jeg vann. Forsøker med det før jeg spiser om det er utenom måltidet.

Det ble mange ord fra meg en lørdag formiddag! Jeg krysser fingre for deg og heier på det videre! Stå på!!!

Klem og gode tanke fra amor:)
85,2 kg

Dag en unnagjort

Har først lyst å si takk til dere som har kommentert dagboken jeg startet på i går. Kjempespennende å få tilbakemeldinger og jeg må innrømme at dette også gir et lite kick.

Første dagen har gått rimelig greit, ingen store utskjeielser om jeg ser bort fra de to pannekakene jeg tok som ble igjen etter min sønns middag. På den annen side kompenserer vel 1 times aerobic og 1/2 times gå tur i skogen, men skal jeg nå målene mine må nok tømmene strammes - jeg ser den.

Minelli har i sin tilbakemelding sagt at mål er viktig. Dette rådet har jeg fulgt, og tenkt gjennom hva jeg ønsker å oppnå.
Jeg ønsker redusere min vekt med 15,2 kg innen 24.12.2001. Det betyr at til julaften veier jeg 70 kg og får på meg bunaden som ikke har passet på det jeg kan huske. For å komme hit må jeg gå ned i gjennomsnitt 1 kg pr. uke. Etter å ha sett på dagbøkene til mange andre burde det være realistisk. Planen for trening er klar, men ikke planen for mat - er det noen som har noen gode tips?

Da var det sagt, så nå håper jeg på masse drahjelp fra dere. Det er så lett å få disse kg på og jeg skulle ønske at noen kunne svinge tryllestaven over meg og vips så var målet mitt nådd. Men det er vel som med alt annet her i verden, skal man oppnå noe så skjer dette kun ved hardt arbeid.

Ønsker dere en vellykket slankedag

Klem fra AH

3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Amorica6. september 2001
Heissan!

Takk for praten på chatten i går :) Og velkommen hit! Her vil du finne mye motivasjon og støtte så stå på!

Lykke til! Jeg gleder meg til å følge med deg videre!

Klem fra amorica
c.AuthorAlias LilleMeg5. september 2001
Heihei... :) Må bare si takk for hyggelig chat i kveld og ønske deg lykke til på veien nedover ;) Det er deilig å komme inn i bunaden igjen, men så har det seg sånn for min del at jeg var 15 år da den ble sydd, spillte fotball og veide 60kg... hehe.... menmen... nå skal jeg komme meg i seng, måtte bare sniklese litt i dagboka di :)

c.AuthorAlias Blomsten5. september 2001
Hei Ah..*S*

Ja, her er mye god motivasjon å hente. Dessuten så passer de her inne på deg, slik at du aldri kan slappe helt av og det er kjemepbra! :)))

Ellers må jeg si at det første skrittet er å bestemme seg, det andre er å begynne, og det har jo du gjort nå!! :))...
Jeg er på Gr, noen på GI, andre på Libra, noen driver med en kombinasjon av GR/GI, noen driver med nutrliett, cambridge etc. Det er mange måter å tape vekt på ja!: Det eneste jeg kan si er at du må finne det som passer deg!!

..men noe er felles: VANN VANN VANN VANN VANN..og så litt VANN!..*LER*

Kommer vel helt an på hvem du er egentlig hva du velger, men ser du har familie. Da er det jo greit å følge et normalt kosthold som hele din kjernefamilie kan spise, slik at du ikke føler det som om du må forsake noe ei heller at du må spise så spesiell mat!

Hmm.men råd ja.!!

Hvis du stikker innom chatten får du sikkert mange vinkler på hvordan angripe det hele, men det er sunt å ikke tape mere enn en halv til 1 kg pr uke. Da beholder du muskelmassen din.
Kombinerer du så kostholdet med trening så er du på rett vei.
..og trening er du jo allerede i gang med *S*

Har selv startet igjen med Sats, gjør litt situps og slikt etter litt "press" fra de andre her inne.. :))
Gjør godt for gamlemor - les undertegnede!! :)))
Jeg er jo 36 som deg..og det er faktisk kjempeviktig for oss å holde oss i form. Det er jo nå vi kan holde osteoporose etc i sjakk for fremtiden om vi passer litt på nå fremover!!! :))

Hilsen meg
Blomsten..som spent skal følge med på hva du ønsker å følge av kostholdsråd for å gå ned i vekt!! :o)

PS!
Kan skrive under på at det er vidunderlig å komme inn i bunaden!! Klarte det i sommer!!! Har ikke brukt den på 2 år ...så det var så flott å kunne ta den frem!!!! så du..lykke til...bunaden vil passe kjempefint til jul *S* Helt sikkert.....
85,2 kg

Start

Har problemer med å komme igang. Kom over denne siden i går og kikket litt i andres dagbøker. Tenkte det kunne være interessant å se om dette er en variant som kan fungere. Ha en arena hvor man møter andre mennesker med de samme utfordringene som en selv.

Bakgrunnen for ønsket med å redusere vekten med 10-15 kg er et skap fullt av pene klær som ikke passer, hadde vært flott å komme i form igjen også så helse er et stikkord. Å ha overskudd, lyst og ork til å leke viltert med sønnen min står også høyt oppe på listen.
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Hermine5. september 2001
Oj så rask du var til å svare.
Ja jeg vil gjerne konkurrere med deg.
Er nok ikke så aktiv på chatten enda. Siden jeg har to små barn blir det ikke mye tid til det før etter sengetid, men da er jeg som regel innom pc'n en tur før jeg tar kvelden.

Takk for gode råd om hytteturen. Vet jo allerede en del om hvor mye av den mest brukte maten inneholder, så det går nok greit, men jeg er så innmari lett å overtale til å spise bare ett stykke kake, eller bare ett glass vin, og når man først har tatt det første stykket hives alle prinsipper overbord. Vi får se.
Nå vet jeg jo at du passer på meg når jeg kommer tilbake igjen, så da er det vel best å ikke ha tatt inn for mange kalorier.

Ha en god dag videre.
Klem fra Hermine
c.AuthorAlias Hermine5. september 2001
Hei AH.
Er ganske ny her selv, og det er veldig spennende å følge med i dagbøkene til de forskjellige. Man blir litt ekstra inspirert. "Når de klarer det så kan også jeg klare det".
Håper du vil trives her.
Klem fra Hermine
c.AuthorAlias RH5. september 2001
Hei AH!

Velkommen hit! Sleng deg med her og vær aktiv så får du masse god støtte og masse motivasjon! Jeg har iallefall hatt kjempe nytte av disse sidene og jeg er helt avhengig!

Velkommen skal du være! Skal følge med deg og se hvordan det går med deg!

Klem RH
c.AuthorAlias Minelli5. september 2001
Hei AH!

Så flott at du bestemt deg for å opprette dagbok her da! Og takk for hyggelig prat på chatten i går!

Jeg er nesten verdensmester i slanking, eller ikke langt unna, har prøvd det meste av kurer og piller og pulver, men ingenting har vært like godt som å finne denne siden. Denne gangen har jeg sterk tro på at jeg skal klare det, selv om jeg stamper på stedet hvil om dagen. Målet i første omgang er å gå ned 23 kilo, og nå har jeg gått ned snart 10. Det beste er imidlertid at det ikke føles som noen slankekur. Og det er ingenting som heter sprekk.

Det er ingen her inne som legger press på deg til å gå ned, kuttet ut godis eller god mat. Alt er opp til deg selv. Men å få støtte og motivasjon fra flottere mennesker, det finner du neppe annet sted enn her!

Så kom igjen du også! Sett opp noen delmål, legg en liten plan for mat og trening. Det kan også være lurt å skaffe seg noen "konkurrenter" som du kan knive litt med. Jeg har tre stykker selv, men ta gjerne imot deg også...du ligger jo bare en liten kilo bak meg!

Lykke til AH! Jeg skal følge med deg!

Klem, Minelli
c.AuthorAlias annemor5. september 2001
VELKOMMEN

Du kommer til å erfare at dette er en side som gir deg støtt underveis. Det er mange bra jenter (og gutter) som skriver på disse sidene og som gir deg oppbacking etterhvert. Det viktigste er at du er ærlig mot deg selv og fører opp i dagboka selv om du skulle ha godt opp litt. Da får du bare så mange råd med på veien at du får motivasjon til å fortsette.

Annemor
c.AuthorAlias amelia5. september 2001
Hei og velkommen hit, AH!
Om det er noe som har hjulpet meg aa komme igang med min egen slankekur, saa er det denne siden! Her kan man luske rundt og snoke i andres notater, tanker, vaere med paa oppturer, nedturer bl.a. Og det beste er at andre kan gi kommentarer, og du kan kommentere andres notater. Og man foler at man har stotte. Iallefall. Ville bare onske deg velkommen hit og LYKKE TIL!!

Med vennlig hilsen amelia
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.