← Alle dagbøker
diarist.Alias

ABC

50 år175 cm2 innlegg 2002 0 følgere

Start95,0 kg
Sist96,2 kg
Endring+1,2 kg
BMI nå31,4
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
19. juni 200226. juni 2002
96,2 kg

HJELP.......!!!!

Takk for alle råd og fin oppmuntring.
Men det hjlper ingenting, har spist fornuftig og trent....!!!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ANNe29. juni 2002
Du vet sikkert at muskler veier mer enn fett, og at musklene binder endel vann nå de blir laget. Jeg synes det er en god idee å ta fram målbåndet og se om det blir noen endring der. Du ville blitt forundret dersom du visste hvor mye en topp trenet idrettsmann veier!
Du må også passe på at du drikker minst 2 liter vann om dagen, pluss at du antagelig ikke må ligge på under 1400 kcal om dagen,spise 2-3 frukt om dagen+ masse grønnsaker(ligg unna mais) Spiser du for lite,ødelegger du forbrenningen din. Masse muskler øker forbrenningen din.
Kanskje du bare trenger noen finjusteringer? Lykke til !ANNE
c.AuthorAlias Kris😉27. juni 2002
Heisann!

Hmm...det var rart...kan du ikke skrive opp hva du spiser i løpet av en dag da? Noe må jo være galt her...Det er ikke vekta di forresten som er gal? Kjenner du forskjell på klærne dine? Muskler veier mer enn fett...
Jeg ser innom deg i morgen - håper jeg kan hjelpe deg da.
Hold motet oppe!

Klemmer fra Kristin.
😉95,0 kg

Hei folkens

ABC 123, nå er jeg i gang.
Enderlig en side for oss folk som har litt mer laster enn alle andre....
12 i heiagjengen
c.AuthorAlias ella😌20. juni 2002
Hei.

Det meste er sagt av de andre, så jeg sier bare:

VELKOMMEN HIT TIL OSS!

Håper du får glede av disse sidene, for her er det mye støtte og hjelp å finne.

Lykke til videre !

~Ella~

PS, Heter det ikke at lastenes sum er konstant ? Tror ikke vi som er litt store har flere laster enn andre, men vår "last" er jo så lett å oppdage...
c.AuthorAlias bulle😃20. juni 2002
Hei! Jeg har selv nettopp startet dette opplegget, jeg går npå til arbeid nesten hver dag (ca 1 time 1 vei) Dette gjør meg mere opplagt og jeg tror det hjelper litt på forbrenningen. Etter jeg har kommet til arbeid spiser jeg 2-3 rugsprø eller kavli Rug/Rye Knekkebrød med en tynn skive ost. Jeg har kuttet veldig ned på sjokolade og cola, øl er det værre med men det ser ut til å gå bra (Har gått ned nesten 2 kg på under 2 uker)

Jeg vil anbefale at du begynner å røre deg mer, og at du tenker litt kalorier når du spiser.
c.AuthorAlias chevy😉19. juni 2002
Hei

Ønsker deg bare lykke til, dette går fint. Jeg spiser også mat med lav glykemisk indeks og anbefaler deg å kjøpe kokeboken "Naturlig slank" av dr.Lindberg.Kjempe bra bok
Koz chevy
c.AuthorAlias NasseNøff😃19. juni 2002
Hei og velkommen hit !

Jeg ser at du allerede har fått masse gode råd, så jeg vil bare ønske deg lykke til, og si at jeg håper du blir hos oss for her er det godt å være *s*

NasseNøff
c.AuthorAlias Blåklokka😃19. juni 2002
Velkommen hit!
Her er det masse støtte og hjelp å få. Ser at du allerede har fått masse gode råd. Jeg henger meg på de: spise sundt, trene og skrive dagbok.
Lykke til!
Hilsen Blåklokka
c.AuthorAlias Jojoen😃19. juni 2002
Hei ABC og velkommen hit.

Du skrev en hilsen til meg og sa at du trengte litt hjelp. Jeg ser at du har fått masse fornuftige kommentarer av flere erfarne slankere her. Jeg henger meg på og sier det samme som dem. Og så ønsker jeg at du også skal lykkes denne gangen :-)

Mitt kosthold bygger også på mat med lav glykemisk indeks. Det kan du lese mye om på sidene som Sussi nevnte. Der er det også reklame for en kokebok med slik mat.

I tillegg til dette vil jeg gjerne at du skal titte på sidene til www.roli.com
Der kan du lese mye om insulinresistens og om hvordan noen mennesker kan legge på seg av samme mat og mengde som andre holder seg slanke på. Les om hvordan brød, poteter og melk kan påvirke helsen. Jeg tror veldig på det og spiser nok og deilig mat hver eneste dag mens vekta går nedover.

Det krever litt planlegging å kunne orke å legge om kostholdet. Du må bare ta den tiden du trenger og legge sjela di i det :-) hehe.. og så går det lettere etterhvert.

Lykke til, det skal bli spennende å følge med deg. Og du må gjerne spørre om hva som helst :-)

Klem fra Jojoen
c.AuthorAlias Sussi19. juni 2002
Velkommen til siden vår. Her er det godt å være, godt å kunne snakke om sine slankebekymringer, godt å få ros og støtte når det ikke går så godt.

Du er jo mye yngre enn meg, og jeg håper du slipper et liv som "stor", med andre ord at du klarer å la være å legge på deg når du har nådd målet ditt. Du har sikkert hørt om Glykemisk Index. Jeg er en av de som føler at det å redusere inntaket av mat med kullhydrater med høy GI er til stor hjelp. Derfor har jeg erstattet brød med Fiberrik og RugSprø, og poteter med grønnsaker/salat og nesten kuttet ut sukker.

Du finner mer om dette på flere nettsider, bl.a.
www.ibalanse.no
www.jentemat.no
Lykke til!!
Slankehilsen Sussi
c.AuthorAlias Pernilla😌19. juni 2002
Hei på deg ABC, og velkommen hit. Jeg lover deg at dette er et kjempe bra utgangspungt til å slanke seg. Jeg har fått utrolig bra støtte av alle de fantasktiske menneskene som er her inne og jeg håper du kommer til å få det på samme måte, jeg skal iallfall følge deg på veien ned mot målet ditt, men da må du love å ikke stikke fra oss etter bare noen dager, det er det all for mange som dessverre gjør, og det tror jeg de gjør dumt i, for denne siden kan en virkelig dra nytte av.

Selv har jeg vært aktiv slanker på denne siden siden februar, og gjennom denne tiden har jeg lært mye om kosthold og ernæring.

Noen gode råd på veien:
- Spis ALLTID frokost, det starter igang forbrenningen med en gang.
-Spis ofte og lite, gjerne 5 måltider til dagen.Frokost, lunch og middag, og to mellommåltid som bør bestå av frukt, grønsaker eller yoghurt eller noe...
-Hold deg i form, nå vet jeg jo ikke hvilken fysisk form du er i, er den dårlig begynn med daglige gåturer, er den bedre bruk treningsenter, sykkel, jogging...ja dette vet du helt sikkert. Nøkkelen til min vektnedgang er helt klart syklingen. Jeg sykler stort sett dit jeg skal enten det er jobb, sentrum, venner, trening,+++ Kjempe smart.
-Hold deg unna fete produkter, sukkerholdig mat osv. Lag gjerne en gyllen regel at du holder deg unna mat som inneholder mer enn 10% fett.
-Gi deg selv en slankefri dag, der du spiser det du vil, da dette kan hjelpe deg å unngå sprekker.
-Sett deg opp et hovedmål og flere delmål, som kan gi deg inspirasjon til å holde på "litt til, og litt til...og.."
-Start med å ta kroppsmål av deg, gjerne en gang i mnd, dette kan vise mer av minskingen, enn vekta, da ofte muskler utgjør en del av kroppsvekten din hvis du trener mye.
- OG SIST MEN IKKE MINST: BRUK DAGBOKEN OG OSS HER INNE PÅ VEIEN MOT MÅLET DITT!

Håper du kan dra nytte av noen av disse på veien.
Ønsker deg lykke til videre!

Klem, Pernilla
c.AuthorAlias Bamse😄19. juni 2002
Hei og velkommen til oss andre slankerne her inne på slankere.com. Det har betydd uendelig mye for meg å ha mulighet til både å føre dagbok, samtidig som jeg har fått utrolig mye støtte her inne. Når jeg om 400 gram kan feire at jeg har gått ned 20 kilo, vet jeg at jeg ikke ville ha klart dette uten den støtten.

Skriv flittig i dagboken din - og for all del: TREN ved siden av sunn og mager kost. Så ønsker jeg deg lykke til på veien mot en slankere og sunnere kropp!
Hilsen Bamse
c.AuthorAlias tulipanen😊19. juni 2002
Hei igjen

Velkommen hit.

Her kommer du til å få oppturer og nedturer, men vi må prøve å støtte hverandre i gode og ikke minst dårlige perioder.

Selv går jeg på GR kurs, skulle egentlig ta et minikurs men det hadde de ikke der jeg bor. Derfor går jeg nå på et vanlig kurs.

Det finnes mange måter å slanke seg på, men selv om jeg selvfølgelig liker opplegget til GR, så er det viktigste å ikke velge slankekurer som er med pulver, piller etc. Det tror ikke jeg gir varig vektnedgang. Mulig du har prøvd noen av disse før.. Det jeg ser er iallefall at mange av de som velger pulverkurer går masse ned i den perioden de går ned, men man kan jo ikke leve med pulver resten av livet. Kroppen går på tomgang på slike kurer, max 500 kcal pr dag under slike kurer og det er alt for lite.

På GR kurset lærer vi at kcal aldri må gå under 1000, helst 1200-1300 men selvfølgelig avhengig av aktivitetsnivå...

Dette ble mye greier.. Men jeg har sett flere på slankenett.no på dagboken der som går på diverse kurer og går ned masse, men hva skjer når de slutter? de slutter med dagbok også.. Og forsvinner fra sidene.. Da kan vi jo bare gjette hva som skjer..

Så sunn og mager mat samtidig med trening (eller gåturer) er veien å gå og det tror jeg veldig mange her inne på slankere har forstått.

Det blir spennende å følge med deg:-)

c.AuthorAlias Knerten19. juni 2002
Så flott at du har kommet igang med slanking !!

Du har samme utgangspunkt som jeg hadde, og dette kommer til å gå flott. Det er greit å slanke seg om sommeren, da er ikke matlysten på topp uansett :-)

Lykke til hvertfall !!

Klem fra Knerten
c.AuthorAlias Sissan😄19. juni 2002
Ikke MER laster enn andre, bare kanskje noen annerledes noen?

Hva er målet ditt for slankingen, og hvordan har du klart å nå det? Siden du tydeligvis har slanket deg før, har du sikkert noen erfaringer.
Jeg er også evig slanker (men jeg har aldri vært overvektig), og har funnet ut nå omsider (måtte bli 30 først) at det er omlegging av livsstil som gjelder. Dvs. kutte ut alt det jeg vet jeg burde kutte ut under slankingen, tillate en sprekk og litt lørdagskos av og til, og forsøke å finne en matmengde og bevegelsesmengde som gjør at jeg går ned uten å sulte meg.

Jeg har gått ned ca. 1 kilo i måneden siden jeg startet og er straks i mål. Det har jeg gjort ved å spise mer salat, mindre poteter/pasta, aldri chips. Dessuten har jeg forsøkt å kutte ned på øl (vanskelig i sommervarmen), og holde meg til rødvin eller andre drikkevarer på fest. Selvsagt har jeg kuttet sjokoladen, og forsøker å holde meg unna sauser til middag. Og når jeg spiser is, holder jeg meg unna fløteis og spiser Lollipop eller andre saft-iser i stedet. Det har fungert for meg, men om det fungerer for deg, kommer jo an på HVORFOR du la på deg i første omgang.

Velkommen hit, og lykke til!
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.