← Alle dagbøker
diarist.Alias

A-D

43 år173 cm3 innlegg 2002 0 følgere

Start76,0 kg
Sist76,0 kg
Endring+0,0 kg
BMI nå25,4
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
1. mai 200219. mai 2002
🌙76,0 kg

eksamenstid...

Så var russefeiringen vel overstått. Jeg bestemte meg for å legge slankingen helt tilside under feiringen. Når jeg er på slanker''n blir jeg så utrolig opptatt av det og fokuserer ikke på annet. Jeg ville ikke at det skulle ødelegge for en fin russefeiring. HAr sikkert lagt på meg mange kilo, men det gjør ingenting jeg har jo hatt det utrolig gøy! Planen var å begynne den nye slankekuren denne mandagen, altså i dag. Men så er det eksamenstid og jeg må bare lese og lese, jeg kan jo spise sunt, men tror ikke jeg kommer til å trene noe særlig. Vi får se... Kommer tilbake når jeg får tid.

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias deprinette😃20. mai 2002
Hei!
Gratulerer med vel overstått russetid..:)
hatt det morro??
Jeg skjønner helt at du har lagt slankinga til side så lenge..det fortjener du også...hadde blitt vanskelig å blande det kan jeg tenke meg...så det...jeg har heller ikke tenkt alt for mye på slanking det siste..men,nå er det slutt..nå skal vekta gå nedover igjen,og jeg skal bli glad..:)
men jeg gidder ikke skrive her inne med 68 hver bidige dag..så jeg har bestemt meg som en straff for at jeg ikke har klart å gå nedover,at jeg skal ikke få skrive i dagboka før jeg har nådd 67..så da er det jo bare å håpe at det kommer snart....når jeg begynner på skolen igjen til høsten,skal de i klassen få et sjokk når de ser at jeg har gått ned maaange kilo..:)
jaja..ønsker deg LYKKE;LYKKE til på eksamen..føler skikkelig med deg!! Herregud,jeg har også eksamen snart,men det finnes jo en mulighet for at jeg slipper da..:)
jaja..ha en fin,fin dag..
klems Anette
😵76,0 kg

-et slag i tryne..

Første dag er unnagjort med stil... Måtte forresten endre det opprinnelige vekttallet på brukerdata, hadde vel litt for høye tanker om meg selv.. egentlig hadde jeg vel ikke peiling. Det er lenge siden jeg har veid meg -blir liksom så deprimert av det. Men så høye tall hadde jeg ikke regnet med!

I dag har jeg faktisk vært god og mett etter hvert måltid, jeg har spist masse salat og drukket vann i litervis. Men jeg er litt bekymret for helgen, skal nemlig på russearrangement i kongeparken (Stavanger) og drikke sammenhengende til søndag kveld. De andre på russebilen insisterte på at vi skulle kjøpe pølser som vi kunne grille til frokost middag og kvelds. Jeg visste ikke hva jeg skulle si, men da vi var inne på Rimi, slengte jeg oppi en pakke kalkunpølser, de må da være sunnere.. Vi får se hvordan det går. Dette vil med andre ord si at jeg ikke vil være på nett et par dager, men jeg kommer tilbake.

Har forresten fått tips av "deprinette" om å sette meg noen delmål. Kanskje ikke så dumt, så har jeg noe å strekke meg etter.

Mål for mai måned:

9. mai: 75.5 kg
16.mai: 75.0 kg
23.mai: 74.5 kg
30.mai: 74.0 kg

Jeg tror jeg begynner litt rolig med ett halvt kilo i uken. Det er jo tross alt russetid og det kommer nok til å bli en god del drikking, skal holde meg til vin, men likevel.. Det er viktig at målene er realistiske, eller blir jeg bare skuffet. Jeg skal bare veie meg en gang i uken. Idealvekten, som jeg streber etter å oppnå, ligger på rundt 58-60 kg.

Nå er det på tide å legge seg, kommer tilbake søndag.


3 i heiagjengen
c.AuthorAlias deprinette😃11. mai 2002
Hei!
Takk for kommentaren..undskyld det greiene med sofie-saken..begynnte bare å lure litt...du skjønner for en stund siden så var det en jente som gikk ut for å være egentlig tre personer med forskjellig alder og vekt her inne..og hun skrev dagbøker for alle,og begynnte å slenge dritt til de andre hun skrev om også videre...
den ene la hun til å være overvektig,den andre undervektig og den tredje middels..det var egentlig helt sykt..hun ble kasta ut herfra da de oppdaga det...det jeg ble redd for i førsten, var at du hadde gjort det samme på et vis..at det var veldig useriøs slanking du drev med her inne..sorry at jeg i hele tatt tenkte det..men det varte ikke så lenge,for jeg leste innlegga dine,og dine kommentarer til meg,og da skjønte jeg at det var seriøse greier...ble glad da du skrev det du skrev også...:)
jaja..nå er i hvert fall den saken ute av verden...jeg er strålende fornøyd med slankinga om dagen jeg...bare venter på at 67 snart skal dukke opp..dukker det ikke snart opp nå,så kommer det nok aldri til å dukke opp..det tror jeg seriøst...
har kosa meg i sola i dag..pluss at jeg har jobba...:) (ute vel og merke..) sovna i sola i stad,og da sovna jeg med ene siden av kinnet mot sola..er kjempe solbrent på den siden,og litt på den andre..litt rart å se ja...:)..men,sol er sol!!:)
Gleder meg utrolig til å se 67..
Klart det med russetiden...hadde nesten glemt det jeg...er jo i hvert fall ikke den beste tiden å slanke seg på nei..:) men,men...du kommer tilbake etterpå ,og det er bra...:)
Snakkes!
Klem Anette
c.AuthorAlias deprinette☹️5. mai 2002
Et spørsmål til deg...vet du hvem sofie er? dere har akkurat samme første-innlegg nemlig,og det syns jeg var litt rart!!??!?
Håper du virkelig er her inne for å gjøre en innsats i slankinga??Du har ikke skrevet to dagbøker???
Hmm..fikk meg til å lure litt bare...
c.AuthorAlias deprinette😃5. mai 2002
Hei Ida!
Jeg har vært i ekeberg i helgen å spillt volleyball,så har ikke vært her inne på noen dager jeg heller...
Litt trist med at vekta ikke var det du trodde..slik var det faktisk for meg også når jeg startet...men jeg endret likså godt startvekta og jeg da..så det ikke så ut som jeg gikk opp to kilo den første dagen..:)

Jeg har ingen kjæreste!!snufs...er egentlig litt forelska om dagen..men det er så utrolig komplisert så du aner det ikke..så jeg jobber bare med å komme over det..men det er ikke lett,når det er verdens heligste gutt..jaja...

jeg er ikke sikker på når du kan nå 60 jeg..så av delmåla dine at du regna med en halv kilo i uka...kan jo regne deg fram å se da...men du bør nok vente å se hvordan det går,så kanskje du klarer mer enn en halv kilo i uka..jeg går for en i uka for meg selv..og jeg håper nå i morgen å se 67..det er så lenge siden jeg har sett det nå,at jeg bare mååå få se det snart...:)
Nå er jeg så utrolig trøtt..burde vel egentlig gå ut i det fine været..men etter fem kamper i helgen er jeg ganske sliten!!:)
Nå husker jeg faktisk ikke alt hva du skrev i kommentaren til meg...hmm..skal lese den igjen,også skal jeg heller skrive mer til deg igjen..er så trøtt,så jeg bare må sove litt!!
Ha en fin dag da...russejenta..misunner deg det!!
Klems..
😐76,0 kg

jeg prøver igjen...

Jeg har jo-jo slanket meg siden 14års alderen uten særlig suksess og regner egentlig med at dette prosjektet heller ikke vil fungere, men det er jo verdt et forsøk. Har egentlig lyst til å møte andre på samme alder, som strever med det samme som meg. Jeg kan ikke snakke om slanking med noen av venninnene miner eller foreldre ol, noe som er ganske frustrerende siden jeg tenker på slanking og mat hver dag. Dette er jeg egentlig ganske så lei av, men jeg klarer ikke å la være. Jeg er snart ferdig med videregående skole og det eneste målet jeg har for fremtiden er å bli slank, dette er jo i seg selv ganske patetisk, det finnes så mye spennende man kan gjøre med livet sitt. Det jeg tenker nå, er at hvis jeg bare klarer å nå dette slankemålet, på en skikkelig måte, kan problemet være ute av verden og jeg kan konsentrer meg om viktigere ting. Håper noen har noen tips til meg om hvordan dette kan realiseres. Det jeg trenger er tips, oppmuntring, motivasjon og følelsen av ikke å være alene om problemet.


3 i heiagjengen
c.AuthorAlias deprinette😃2. mai 2002
Hei igjen!!
tusen takk for kommentaren...veldig koselig å høre fra deg!!
Du aner ikke hvor glad jeg var når jeg så kommentaren fra deg..:)
Jeg vet hvor viktig det er å få oppmuntring og støtte fra noen andre..og det er det du får her inne..ingen forteller deg hva du må gjøre og slikt,med mindre du ønsker det selv da..:)
Jeg trodde ALDRI jeg skulle klare å gå ned de kiloene jeg har gått ned til nå engang...så jeg er ganske fornøyd med det faktisk..men jeg må ikke gi opp nå liksom,for da er jeg like langt..så jeg står på nå for å nå målet mitt til sommeren...jeg spiller forresten volleyball,og på treninga i dag fikk jeg vite at vi skal ha trange shortser til høsten..da er jeg jo bare nødt til å få vekk låra og rumpa som jeg har..huff!!
Jaja..
Tar svara på spørsmåla dine først jeg, før jeg glemmer dem:
1. jeg veier meg omtrent hver dag..har blitt en vane som jeg ikke klarer legge av meg..
2. Når jeg er på byn eller fester,så tenker jeg veldig på det ja!!! Jeg sliter med å dra på steder nettopp fordi jeg ikke finner noe å ha på meg osv...eneste gangene det er greit ,er når jeg har drukket såpass at jeg egentlig gir blanke i vekta..
Mange sier jo det at det er det indre som teller..og det mener jeg også det forsåvidt..men jeg tror,og vet, at jeg går glipp av mange sjanser til å treffe nye mennesker,nettopp fordi jeg ikke er så tynn,og derfor ikke er en som folk legger merke til...og på grunn av vekta mi,så sliter jeg litt med selvtilliten blant nye folk...jeg håper å få orden på det også nå når jeg blir slankere..men får ta et problem av gangen..:)
SÅ var det spørsmåla ja..:)
3. Jeg bor sammen med mamman min,og jeg lager ikke mine egne middager...spiser ikke alltid middag,for vi er ikke så ofte hjemme samtidig..ellers er mamma ganske nøye med mat selv,så det går helt greit..
4. Jeg bor i Østfold..hvis det sier deg noe!?!
Ja,det var de..er bare å spørre hvis det er noe annet du lurer på også..svarer så godt jeg kan..

Jeg har heller ikke snakket med noen om at jeg slanker meg..jeg og vennene mine snakker ikke om det...jeg har ikke sagt det til bestevennina mi engang..men jeg tror at om jeg hadde sagt det,så ville det bare kommet så mange:"du er da ikke tykk"..ikke slank deg..osv..og det gidder jeg ikke..dessuten vil jeg "overraske" dem...sier ikke noe før de ser det..INGEN har jeg sagt det til.ikke mamman min engang...morsommere er det å oppnå måla..:)
Men derfor trenger jeg jo også noen å snakke med om det,og derfor er dette stedet så perfekt...
Tror dette kan passe for deg også..bare du har viljen..
Jeg vil råde deg til å sette deg noen delmål,og premiere deg når du oppnår dem..skal ikke fortelle deg hva du skal gjøre altså,for det vet du sikkert like godt som meg..men det er et godt råd som hjelper ihvert fall for meg..
Mange sier at vi må leve med den kroppen vi har også videre..men det skjønner jeg ikke vitsen med så lenge vi kan forandre det til det bedre...!!?!?
Også en annen ting, det er så utrolig deilig følelse når vekta går ned og man merker at man blir smalere,at det er ikke til å unnvære..noen ganger skulle jeg ønske at jeg var på slanking hele livet..men noen ganger,sånn som en periode nå for en liten tid tilbake,så slet jeg veldig,vekta ville ikke rikke seg,og da er det tungt..men plutselig raser vekta nedover,og da skal jeg være så glad,så glad..:)
Har egentlig mye mer på hjertet, men har desverre ikke tid til å skrive mer i dag..skriver mer til deg en annen dag..:)
Men,jeg har slanking som nyttårsforsett nummer en i år..og jeg har lovet meg selv at nesteår skal det ikke være på lista i det hele tatt..da skal jeg være fornøyd!!!:)
Hva er målet ditt??
Jaja...vi snakkes!
Ha en fin dag ..jeg håper inderlig du trives her inne,og vil fortsette her..tror jeg trenger støtten din..:)
stooor klem fra Anette( jeg er 17,men fyller atten i juli)
c.AuthorAlias Tengwar😄1. mai 2002
Hei du!

Ahh... Endelig noen på omtrent samme alder og samme problemer! Jeg har også, helt fra 13/14 års alderen fortvilet prøvd å gå ned i vekt... Hvorfor jeg nå, i en alder av 20 ikke er "syltynn og perfekt" vet neimen ikke jeg, så mye jeg har slitt. Jeg er nok ikke flink nok...*sukk* Det er litt rart egentlig. De ekstre kiloene jeg sliter med er en så utrolig stor belastning for meg! De gjør meg så deppa at jag flere ganger ikke vil vise meg for andre i gremsel over den ekle kroppen min... Ja, jeg vet... Det kan da umulig være SÅ ille, men jeg har en tendens til å gå så sinsykt opp dette med vekt og utseende at det nesten er sykt! Alt jeg vil er å være slank, føle meg vell, kanskje få noen kommentarer i ny og ne. :o) Jeg hadde en periode i slutten av ungdomskolen hvor jeg gikk ned 15 kg! Det ikke værst, men uheldigvis endte det med at jeg este ut til en flodhest noen måneder etterpå... Jojo-slankin er så kjipt! *grrrrr* Man spise lite og fettfattig, går laaange turer, trener og står på og er ellers veldig flink. Men når man slutter med det er man garantert et kommende utseende som en elefant! }:O(

Kanskje vi kan holde kontakt? motivere hverandre til å virkelig gjøre noe med "flodhest-syndromet"? :o)

Ha en ellers topp dag!
stå på!


-Tengwar
c.AuthorAlias deprinette❤️1. mai 2002
Hei!
Ble utrolig glad da jeg leste innlegget ditt...!! Utrolig fint å se at flere har det som meg..:)
Velkommen hit inn..jeg lover deg..dette er det beste stedet på jord for slanking..klarer du det ikke her inne,så tror jeg nesten du ikke klarer det..men,jeg tror absolutt at du klarer det her inne..du får mye mer støtte her inne enn du noen gang har drømt om,det er jeg nesten sikker på..:) det er så utrolig mange flotte mennesker her inne..du aner ikke...

Jeg startet her inne for en stund siden,og for et halvt år siden i dag faktisk,så startet jeg med en startvekt lik din...jeg er noen få cm lavere enn deg,men ikke mye...
Jeg klarte å gå ned fra november til desember 7kilo..og var på 67 ved jul..
Nå etter jul har det gått veldig tungt..jeg har gått opp og ned hele tiden,men har nå kommet meg igang igjen,og ligger på 68 idag..har som mål å nå 57 innen første juli..vet ikke om jeg klarer det,men skal i hvert fall klare under 60!!
Jeg føler og tenker på akkurat samme måte som det du skrev i innlegget ditt..derfor var det så morsomt å lese det...vekta er mitt største problem...vet at sikkert ikke alt blir bra om vekta går ned,men det vil hjelpe utrolig mye for meg...slik er det vel for deg også??
Jeg håper at når du ser at jeg har gått ned foreløpig seks kilo,og du ser alle de menneskene her inne som har gått ned mye mer enn meg, at du da ser at det virkelig nytter..for det gjør det!!
Det er veldig hardt til tider..men når man kommer godt igang,så blir det nesten morsomt...ja,faktisk!!her inne er det slik..slik fungerer det ihvert fall for meg...:)
jeg har også slitt med vekt og slanking i mange år allerede,og jeg er ikke mer enn sytten i dag..vil ikke ødelegge mer av ungdommen min med å gå rundt å tenke på hvor fet jeg er!!så nå kjemper jeg en viktig kamp..:)
Håper du fortsetter å være her inne,så vi kan motivere hverandre fram mot målet,og at vi kan hjelpe hverandre..ville vært veldig fint syns jeg..håper også du får det til,og ønsker deg lykke til!!
Stooor klem fra Anette..
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.