← Alle dagbøker
76Marte
50 år172 cm6 innlegg
2002
0 følgere
Start68,0 kg
Sist68,2 kg
Endring+0,2 kg
BMI nå23,1
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka I gang igjen
Det tok meg bare to dager etter ferien å gå ned 1 kg. Skal være litt hard mot meg selv i ukedagene nå og spise godteri og god mat bare i helgene. Det er jo tross alt bare meg selv som bestemmer hva som skal ned i magen min.
Har trent ganske harde kondisjonsøkter, pluss at jeg har spist to fiskemiddager og ellers så spiser jeg brød med kokt skinke til frokost å lunsj. I tillegg så spiser jeg ubegrenset med frukt. Fikk litt mye luft i magen den første dagen, men nå har magen vent seg til deg. Det er utrolig hvor mye god mat man kan lage som er sunt.
27. august 2002
☹️69,2 kgFerdig med ferie
Nå har jeg vært på ferie i 2 og en halv uke i Hellas. Var veldig flink med maten, men det ble noen alkoholenheter hver eneste dag, så nå er det tilbake til det virkelige liv igjen. La på meg litt i ferien, men er tross alt glad for at det ikke er mere.
Nå har jeg satt opp en seriøs plan en måned frem i tid.
5 dager i uken skal jeg og to venninner trene.
Ellers så har vi planlagt å ha fisk til middag min 3 ganger i uken, salat 2 ganger i uken, og en liten utskeielse på lørdager.
Startet dagen idag med 1 pitabrød uten pålegg, spiste ett eple før lunsj, spiste 2 skiver med leverpostei til lunsj, en banan etterpå og woket torsk til middag med masse kokte grønnsaker.
Jippi
Nå har vekta startet å gå nedover. Herlig. Blir jo topp motivert.
Igår så spiste jeg
Ett pitabrød uten pålegg 150 kcal.
2 brødskiver med brunost til lunsj. ca 200 kcal
1 eple ca 100 kcal
Ziabatta med kylling og ost og skinke. ca 500-600 kcal.
Hadde det litt travelt igår, så løs ei tann igår, så derfor ble det ikke trening eller mer mat på meg, men det er jo bare bra.
Dette skal gå bra. Har jo kommet meg ned en halv kilo nå.
Snart nede der jeg startet
Igår spiste jeg 2 brødskiver til , lunsj, mellom måltid og middag (pitabrød u/pålegg til frokost). I tillegg spiste jeg en banan, og en kvart grandiåsa på kvelden.
Jeg rakk ikke å trene fordi jeg måtte jobbe så mye overtid. Prøver å spise ofte for å holde forbrenninga igang. Føler også at det er lettere å ikke spise sjokolade eller for mye mat når jeg gjør det slik.
Jeg vil virkelig ned i vekt, så det er bare å bite tennerne sammen. Regner med at de første 14 dagene blir tøffest før jeg kommer inn i vanen, men jeg SKAL, jeg VIL og jeg Må ned i vekt.
Fint vær og mye god drikke
På fredagen avsluttet jeg med en kvart grandiåsa, og det var nok der jeg skulle ha sluttet av, men så møtte vi noen venner fra utlandet som var på besøk, så da ble det en bytur også. På lørdagen var det så fint vær at vi bare var nødt til å kjøpe oss en softis, pluss at vi var ute å spiste pasta i fløtesaus og ute på kvelden. Slik gikk helga, så nå starter jeg med ett friskt pust idag.
I morgest spiste jeg ett pita brød uten pålegg ca 150 kcal.I tillegg har jeg drukket mye vann. Vekta viste ett kg mer enn på fredag, men det er absolutt ikke vanlig med slike helger med så mye mat og drikke. Hvis jeg skal ned i vekt så må jeg skjerpe meg. For jeg vil jo så veldig gjerne.
Jaja, skal fylle inn resten av måldtidene når jeg har spist senere idag.
Idag starter jeg
Gikk på vekta imorgest for å sjekke hva jeg veide. Hmmmm lagt på meg 6 kg det siste året og disse SKAL bort.
Planen er å spise 4-5 måltider om dagen og trene 4 ganger i uken. Er vant til å trene mye fra før av, men så sluttet jeg når jeg fikk kjærest. Veldig dumt gjort.
På en arbeidsdag så sitter jeg i ro på kontoret så da får jeg ikke rørt meg så mye og jeg har bare 5 min gange til jobb, så jeg er bare nødt til å ta meg sammmen for å komme meg ut å røre litt på meg. Så idag starter det etter en pose godteri :( jaja.
Som sagt så sa vekta 68 kg imorgest.
Mat inntak idag foreløpig er:
1 stk pita brød til frokost ca 150 kcal (uten pålegg)
1 stk kylling filet pluss salat til lunsj ca 150 kcal
1 pose salte lakrisfisker ca 600 kcal
trening: løp i 20 min, 200 situps, og vært på kickpuls time på sats i 60 min. Bra start. Skal hjem å spise middag nå, men gleder meg til å se på vekta imorgen.
Sikkert lurt å samarbeide med venninner, det er liksom vanskeligere å "skulke"...
Stå på videre du!
Klem