← Alle dagbøker
diarist.Alias

-Kikki-

54 år159 cm13 innlegg 2002 0 følgere

Start74,6 kg
Sist74,0 kg
Endring−0,6 kg
BMI nå29,3
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
24. juli 200229. august 2002
😟74,0 kg

Etter den søte kløe....

Ja det ble litt for vanskelig å spise riktig i går, og det fikk jeg virkelig svi for. 1/2 baguette med reker og majones og smør til lunsj og en hel vaffelplate med smør og geitost i tillegg. Til middag ble det carpaccio til forrett, og fiskesymfoni med bakt potet (og masse smør) til hovedrett. Det var godt, men var det verd det? Jeg synes det er rart at jeg gan gå opp nesten en kilo med bare en dag som denne, men ...

Jeg får sette min lit til at nest uke blir bedre. Jeg prøver å skrive hva jeg spiser og regne ut kalorier, men det er noe jeg lurer på. Hvor mange kalorier er det i dansk rugbrød(slikt som du får kjøp ferdigoppskjært i pakker i butikkene). Jeg har regnet det som vanlig brød, men det inneholder jo mye mer fuktighet! Er det noen som vet?

Mine mål er :

71.5 -gått ned 25 kilo
69.9 - 60 tallet!!!!!!
67- Ny BMI kategori
66.5 Gått ned 30 kilo!!!
62 Normalvekt!!

Vet ikke hvor det endelige målet er, men jeg har et mål på kroppen, jeg sliter med at lårene gnisser når jeg går, spesiellt når jeg går i skjørt uten strømpebukse. Jeg drømmer om at dette ikke skal være et problem, men det har vært så lenge jeg kan huske, så vi får se!

Ønsk meg lykke til for det trenger jeg etter en slik nedtur som vekten var idag!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite1. september 2002
Hei kjære slankevenn

Høsttreffet i Oktober

Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.

Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.

I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.

Derfor:

For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.

Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.

Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.

Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.

Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.

Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.

Hilsen nite
c.AuthorAlias HelenaX😃30. august 2002
Hei kikki! Det rugbrødet du får kjøpt ferdigoppskåret i butikk inneholder vanligvis ca 170 kcal/100 gram, altså sparer du 100 kcal per gram i forhold til vanlig grovbrød :-) Jeg spiste bare slik rugbrød de første 6 månedene av slankekuren, men nå har jeg en pause (ble litt lei :-) og spiser rugbrød bakt av bakeren. Fordelen med det oppskjærte rugbrødet er at skivene er så tynne at du bør spise brødet med kniv og gaffel som et smørbrød, da går det også mye senere!

Lykke til videre, Kikki! Du har vært så flink til nå! Jeg er sikker på at du klarer å nå resten av dine mål også!

God helg!

Helena
c.AuthorAlias Monica12329. august 2002
Hei!
Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Skal ikke mye avviket til fra min daglige diett før vekta fyker i været. Mat med hvetemel eller potet er værstingene.

Jeg har skrevet til dr. Lindberg og spurt om hvorfor man går så fort opp i vekt når man spiser mat med mye karbohydrater. Her er hva han svarte meg:

Den raske vektoppgangen når du plutsleig spiser raske karbohydrater igjen skyldes at de binder til seg væske, 1 gram lagert karbohydrat vil binde til seg 4 g vann. Ikke vær bekymkret for slike svingninger, men unngå så lang det lar seg gjøre raske karbohydrater...

Så spurte jeg om hvor FORT maten blir til fett, og fikk dette svarte:

Meget fort. Du kan si det på denne måten: Når du spiser karbohydrater, vil de spaltes til glukose (bortsett fra fruktose som forblir fruktose), så tas de opp fra tynntarmen, kommer til leveren og forårsaker en varierende insulinutskillelse fra bukspyttkjertelen. Noe av blodsukkeret kan brukes til energi der og da (hvis du er fysisk aktiv rundt måltidet...) noe vil lagres som glykogen i leveren og muskler (men bare hvis det har gått mer enn 12 timer siden du spiste karbohydrat sist eller hvis du har nylig trent mye) og resten...vil omdannes fort og effektivt til fett og kolesterol. Det er derfor at for mange raske karbohydrater øker både triglyseriden (fettstoffene) og kolesterol i blod. Dette tar fra minutter til timer, ikke dager.

SÅ det gjelder å holde seg på matta....

Du er ikke den eneste som har nedturer på vekta. I morgen er en ny dag, bruk den fornuftig!! Lykke til.
😛73,7 kg

Jobb forpliktelser

Vi har besøk på jobben og i dag er det min jobb å spise lunsj med dem og ta dem ut på middag. Jeg som liker matpakke best! Lunsjen består av ferdigsmurte baguetter, og jeg kan ikke akkurat sitte og skrape av smør og majones når jeg spiser med forretningsforbindelser. I kveld på middag kan jeg jo ihvertfall velge fisk og ikke spise opp sausen. Dessuten kjører jeg så jeg slipper å drikke alkohol!

Litt av en utfordrende dag! Og det er jo veiedag i morgen, HJELP hvordan skal det gå?

I går jogge/gikk jeg med en venninde, jeg kjenner at formen begynner å bli bedre!Hurra!
😄73,7 kg

Endelig!

Hurra, nå er jeg igang igjen, motivasjonen er på topp. og jeg har gått ned en god del. Jeg gleder meg til GR kurset i kveld.

Helgen gikk flott kun et kakestykke og litt is til kos. Ellers har jeg spist kun sunne ting. Jeg har også trent litt. Hadde egentlig tenkt til å sykle til jobb i dag, men motivasjonen var borte når klokka ringte. Kanskje senere i uka.

Lykke til i uka som kommer til alle sammen.
😉74,4 kg

Hundre gram

Jeg registrerer vekten min på konkurransedagen med 100 gram ned på en uke. Jeg er fornøyd pga oppgang i helgen.
Helgen som kommer skal ikke bli slik, heller aktiv slik at jeg kan forbrenne litt! Jeg skal nå prøve å ikke veie meg oftere enn hver torsdag og mandag. Mandag begynner jeg på kurs og da må jeg jo veie meg hjemme først slik at jeg ikke får sjokk på vekta når kurslederen ser det. Hvis jeg er forberedt så takler jeg det meste.
Lykke til til alle sammen!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12322. august 2002
Hei!
Jeg er i samme båt som deg. 100 g ned på konkurransedag og "betaler" enda for utskeielser forrige uke. Helt riktig, kommende helg skal bli ei god helg. Lykke til med kurset. Blir spennende å høre hvordan det er!
😄74,5 kg

Ny giv!

Takk skal dere ha for oppmuntring, jeg tror at jeg nå er kommet ut av uføret. Jeg har ihvertfall hatt to fine dager mandag og tirsdag. Heldigvis går de fort av de kiloene som jeg legger på meg etter utskjeielser.

Jeg skal veie meg i morgen også for å oppdatere til konkurransen.

Dessuten er jeg kjempeglad i dag for i går fikk jeg vite at jeg skal få tilbud om fast jobb! Jeg har hatt vikariat ut desember, men får fortsette!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias elisacat😃21. august 2002
Gratulerer med fast jobb! Og lykke til med veiingen. Prøver hardt å holde meg unna vekten når det ikke er veiedag, men det er jammen ikke lett! Krysser fingrene for at alle utskeielseskilo - og litt til - har trillet av deg til i morgen...
😈75,5 kg

NÅ!!!

Ja nå får det være nok "svakhet" jeg brydde meg ingenting om slanking denne helgen, men nå må jeg skjærpe meg kraftig, neste uke begynner GR kurs!

Pga. innarbeidede vaner så var ikke pålegg, middag og snaks på hytteturen noe usunt, men jeg presterte å kjøre ut for å kjøpe en haug sjokolade og spise det i smug. Hjelp jeg faller tilbake til årsaken til at jeg ble Feit i første omgang. Jeg spiste opp resten av kaken som en venninde hadde med til dessert, etter at de andre hadde lagt seg. Jeg drakk uante mengder øl og vin. Samt at jeg spiste resten av grill pølsene under oppryddingen søndag!!!!

Det føles godt å kunne fortelle dette til noen, jeg ville aldri fortalt til mannnen min, eller noen andre, men dere forstår. Dette er akkurat de vanene jeg har vært så glad for å ha vært foruten i ett halvt år nå (og selvfølgelig de 20 kiloene) Jeg må finne tilbake til de gode rutinene fra våren!

Hvis jeg ikke skjærper meg nå så kommer helt sikkert kiloene tilbake med rekordfart! Jeg har vært gjennom dette så mange ganger!!

Takk for støtte, det hjelper, og nå vil jeg ikke skuffe dere eller meg selv lenger. Torsdag skal jeg være kvitt den kiloen som kom på i helgen slik at jeg ikke får pluss vekt i konkurransen!

Kikki
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12319. august 2002
Hei!
Jeg kjenner meg SÅ godt igjen i det du skriver. Dette med å spise i smug. Jeg er kretsmester i det!! Får håpe du kommer tilbake på rett kjøl igjen.
😵74,5 kg

Hjelp jeg strever

Jeg har ikke klart å komme igang etter ferien, jeg var flink og syklet forrige uke, men nå har jeg ikke fått trent. Jeg har i tillegg spist altfor mye! Jeg spiste sjokolade i går, samt Pizza! Jeg har til og med spist restepizza til Frokost!

Hvordan skal jeg finne igjen motivasjonen? Det holder som regel i beg. av dagen, men ettermiddagen er fæl, jeg småspiser i ett sett!

Jeg som endelig var begynt å få troen på at jeg skulle klare dette nå! Jeg er fornøyd med resultatet så langt, men er fortsatt altfor tykk!

Jeg må ihvertfall få trent!

Kikki
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias ivalodia😌15. august 2002
Hallo Kikki :-)

Du skal vite at du er ikke alene om å ha det slik, man er flink på begynnelsen av dagen, så tenker man at bare en slik gjør jo ingenting,man skal jo trene senere osv, så er det i gang.. Disse j***** fett og sukker demonene !!!! At man skal begynne et sted er en ting,men å starte livet over natta med å være sunn fra topp til tå, da tror jeg at man sprekker fortere.. Så du er jo på god vei, du trener, spiser litt bedre,men sprekker... Over tid med god motivasjon og når man ser resultat, da kan vil du føle deg så mye bedre og ikke minst også med tanke på helsa... Ta deg en rask gåtur hver dag, det skal være godt og ytende å trene, ikke bare stress :-)

Så kjære Kikki , husk at godt begynt er halvt fullført :-)

Ha en flott dag
Bilde
c.AuthorAlias Lakki😉15. august 2002
Hei, du må ikke dette av lasset nå! Har sjøl hatt ei uke som var fylt av sug og gult - ga litt etter, men skeide ikke helt ut. Nå løsner det igjen, og jeg er SÅ glad for at jeg holdt ut!

Hvis du er desperat sulten om kvelden, kan det komme av at du spiser for lite eller feil mat tidligere på dagen. Selv kan jeg ikke spise frukt uten samtidig å ta med noe med proteiner (drikker biola syrnet lettmelk når jeg spiser frukt). Spiser jeg bare frukt tifligere på dagen, blir jeg overmannet av en forferdelig spiselyst om kvelden. Dessuten hjelper det å spise egg når du er så kveldssulten - BARE EGG! Egg uten salt i alle fall. Det inneholder så og si bare proteiner, og det er raske karbohydrater som trigger den store sulten om kvelden. Dette er både egenerfart og stemmer med vitenskapen, så jeg har litt tro på det. Spis nok og riktig om formiddagen, så er sjansene store for at du ikke er så desperat når kvelden kommer.

Lykke til - klem fra Lakki!
c.AuthorAlias svime14. august 2002
Heisan!
Har stor forståelse for at det ikke er lett å komme i gang etter ferien. Ganske perfekt da, at det begynner konkuranse i morgen, meld deg på, så kommer sikkert motivasjonen også!!!!
Lykke til, dette klarer vi sammen :-)

Klem fra Svime
😃74,0 kg

Fornøyd - tross sprekk

Endelig tilbake der jeg startet før ferien. Jeg har ikke vært flink i helgen, men allikevel gått ned! Jeg har spist flere is, og tre hveteboller samt alt for mye MAT. Jeg blir liksom ikke mett. Jeg tror jeg må bli flinkere til å spise proteiner. Det skal mette bedre. Men jeg vet ikke helt hva og hvordan, noen ideer?

Jeg følger ikke noen spesiell diett, men tenker på antall kalorier, samt på GI, som ikke er lett når all vanlig mat består av bla. Poteter!

Jeg får håpe at denne uken går bedre, og lykke til til alle sammen.

Kikki
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Pernilla13. august 2002
Da er det klart for ny -5 konkurranse i 70-kg klassen, førstkommende torsdag, og hvis du ønsker å være med, så meld deg på hos meg innen torsdag, og gjør deg klar til å ta av noen kg med massevis av inspirasjon!!!!!!

Pernilla
🙁74,8 kg

Sakte

Jeg hadde absolutt håpet at det jeg hadde lagt på meg skulle forsvinne fortere. Dette er irriterende. Jeg har syklet 135 km denne uken! Jeg må innrømme en liten sprekk på Onsdag da jeg spiste en god posjon sjokoladeis, det var godt, men jeg skulle ikke ha gjort det for da kanskje vekten hadde gått mer ned. Jeg holder på å miste motivasjonen av at en uke på ferie skal ødelegge for mange ukers slanking, neste ferie får jeg være mer forsiktig med alkoholen.

Hvordan skal jeg klare en helg med fristelser med så liten motivasjon? Hjelp!

Kikki
🌙75,0 kg

Litt ned

Jeg har klart å gå ned 1/2 kilo på to dager, og det er jo bra, men... Jeg har syklet til og fra jobb i 2 dager Tilsammen er det 60km. Jeg skal sykle hele denne uken, det håper jeg at jeg greier!

Egentlig veier jeg meg ikke hver dag, men jeg ble så irritert over å ha lagt på meg at jeg håper at det skulle være forbigående, men det ser ut som om jeg må jobbe for å få det av igjen!

Jeg tror at jeg må ta en dag og skrive opp hva jeg spiser for jeg kan ha en tendens til å spise litt lite når jeg skal være flink! Jeg må prøve å ta 5 måltider! Det er det beste for å unngå småspising og/eller overspising til måltidene.

Jeg klarer ikke å gjøre noe særlig på jobben nåre det er så varmt, jeg får bare lyst til å sove.

Kikki
🐷75,5 kg

Ferien er over- tilbake til hverdagen!

Jeg har lagt på meg 1,5 kilo i løpet av en uke! Enda jeg synes jeg har vært flink, nesten ikke noe godteri eller snacks! Jeg får håpe det bare er fordi jeg har drukket lite vann(toalettet på båten virket ikke!)

Jeg må komme igang med trening igjen, og fordi jeg ikke har bil denne uken, er det en fin anledning til å sykle til jobben! Jeg får satse på at denne vekten er tilbake der den startet innen uken er omme. Når GR kurset starter igjen vil jeg gjerne veie mindre enn da forrige kurs endte!

Det værste med "pause" i slankingen er at man blir så sulten når man begynner på igjen!

Kikki
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Dolly5. august 2002
Velkommen tilbake fra ferie. Håper dere har kost dere. Jeg begynte ferien i dag, og har feiret med en pose smågodt. Ikke så lurt, men du verden så godt. Har ikke vært på vekten siden sist jeg var her, og det er en stund siden. Må skjerpe meg, men hvordan skal jeg klare det.

Vi reiser til Hellas på lørdag og blir borte i 2 uker. Har lagt opp planer for kostholdet der nede, så jeg tror det blir bra. Gresk mat er ikke akkurat kjent for tykke, fete, gode fløtesauser osv. Skal ihvertfall satse på salat til lunsj, ikke pasta og pizza som jeg har lett for å gjøre.

Godt å ha deg tilbake, kanskje jeg klarer å skjerpe meg også nå. Kanskje jeg skal registrere vekten min i morgen. Men bare kanskje, altså.

c.AuthorAlias Monica1235. august 2002
Det er aldri hyggelig når vekta går opp selv om man synes man har vært flink. får håpe du kommer inn i rytmen igjen!
Trim gjør underverker. Sykle du! Lykke til!
😄74,0 kg

Hurra!!

Jeg er nå nede på akkurat den vekten jeg hadde når jeg sluttet på GR kurs i juni, jeg har derfor klart å holde vekten til nå, jeg er nesten mer stolt av det enn at jeg har klart å gå ned i vekt. Jeg håper vekten viser det samme etter en ukes ferie til! Etter neste uke er det på med ny frisk for å kanskje ha gått ned en kilo eller to før jeg begynner på kurs igjen.

Ha en fin slanke uke, jeg er tilbake neste mandag!

-Kikki-
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Dolly😌26. juli 2002
Deilig å se at man klarer å holde vekten ikke sant? Helt enig i at det er en større bragd en å gå ned. I går var jeg på Maliks med en kompis, men hadde ikke gått opp i dag. Det overrasket litt, for burger og pommes er jo ikke det smarteste å spise når man slanker seg.

Ha en kjempefin ferie og kos deg masse!

Dolly
😄74,6 kg

Ferietid

Jeg har slanket meg siden januar og har gått ned over 20 kilo, i sommer har jeg holdt vekten ganske stabil, og vil nå prøve å gå ned mer. Jeg vet ikke helt hva målet er men første mål er å komme under 70.
Jeg reiser på ferie neste uke, men vil komme tilbake etter ferien med oppdatert vekt. Forhåpentligvis er den fortsatt stabil.
Jeg har fulgt dere her i en måneds tid, dere er veldig flinke alle sammen.

Jeg har fulgt 2 Grete Roede kurs, og er allerede påmeldt til et nytt som begynner i slutten av august. Det er en fin motivasjon for resten av sommeren!

-Kikki-
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Dolly24. juli 2002
Hei Kikki.

Tusen takk for hyggelig kommentar i dagboka mi. Klart vi kan følge med på hverandre og backe hverandre opp når alt går på tverke. Jeg har slitt skikkelig med motivasjonen den siste tiden, det er først nå den er kommet tilbake.

Jo takk, bryllupet gikk fint, selv om jeg ikke var så slank som jeg hadde håpet på. Men gift ble jeg uansett.

Snakkes.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.