← Alle dagbøker
Åshild
53 år163 cm8 innlegg
2001
0 følgere
Start100,0 kg
Sist99,8 kg
Endring−0,2 kg
BMI nå37,6
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 20. september 2001
99,8 kgFørste treningstime! :)
Endelig - da var det gjort!
Fant faktisk et godt - og ikke minst mye billigere alternativ til SATS, med valget mellom aerobic eller step hver mandag og torsdag, så skal jeg legge inn en svømmedag og noen sykkel/gåturer innimellom. Deilig!
Kjennes ut som om jeg blir skikkelig støl i morra, men det er bare bagateller! Livet er nemlig slettes ikke værst! :)
Neste veiing tar jeg til mandag... Jeg klarer ikke å veie meg hver dag.
Nå skal jeg hoppe i dusjen og kanskje til og med komme meg i seg før klokka 23! Sov godt :)
Åshild
19. september 2001
99,8 kgHar funnet igjen motivasjonen! :)
Ville bare si at jeg har funnet igjen motivasjonen og at sparkene deres tydligvis hjalp! Nå kjøper jeg kort på SATS - koste hva det koste vil! Der vet jeg iallfall at jeg liker aktivitetsformene - og kombinasjonene av faste ting og fri trening. Juhu! :)
Ha en flott kveld!
17. september 2001
99,8 kgEn litt flau hilsen...
Tja... dette ble ikke helt den flotte fremgangen jeg hadde håpet på. Jeg er ikke noe flink for tiden - og sliter med å motivere meg. Jeg skylder på at jeg har det så hektisk og slitsomt i ny jobb at jeg må få "lov" til å slappe av når jeg kommer hjem sånn utpå tidligkvelden... Men, I know - jeg bare lurer meg selv. Noen som melder seg frivillig til å gi meg et skikkelig spark bak? Ukene til jul går alt for fort... Er det ingen av dere som er fra Vestfold? Jeg skulle så gjerne hatt en treningspartner...
Men sånn bortsett fra dette, så har jeg det bra! :) Koser meg som nygift og liker alt det spennende som skjer i den nye jobben! Ikke noen furteleppe, med andre ord... (bare bittelitt resignert...)
Ja, ja... dette ble et lite hjertesukk.
Ha en fin kveld, folkens!
En liten hilsen, bare...
Joda, dette går ikke så værst! Har gått ned litt siden i går også, så motet er absolutt på plass!
Takk for hilsner og tips, forresten! Det gjør godt!
-og ja; jeg skal komme meg på SATS! :)
Ha en fin kveld!
Åshild
Dere er supre!
Hihi - er nede på tosifra! Okey, da - så var det ikke så mye å skryte av, kanskje, men den første kiloen er forsvunnet! Merker ikke de helt store forandringene, men deilig likevel!
Har også gått en times tur i dag og er faktisk ganske pigg, til tross for en stressende jobbhverdag. Ikke har spisinga bydd på store utfordringer heller ;) Spiser ofte, men mindre og magrere. Og jobber hardt med å drikke masse vann. Ulempen med det er at jeg må fly på do i hytt og pine...!
Men egentlig skulle jeg skryte og takke dere litt! Det er utrolig koselig å logge seg inn og finne hilsener i dagboka! Artig både med oppmuntringer og tips - og kanskje noen av dere er tøffe nok til å sparke meg litt i leggen hvis dere syns jeg trenger det innimellom? :) Iallfall - setter stor pris på at dere følger litt med meg.
Åshild
-som er 4,2 kilo nærmere en ny jakke ;)
Begynnelsen på en superplan! ;)
Takk for koselige hilsener i boka mi! Jeg tuller ikke når jeg sier at dere virkelig er med på å få opp motivasjonen min! Takk!
Er litt sliten for tida, på grunn av noen veldig hektiske uker. Har jo feira eget bryllup (den 18. aug.) og i tillegg har jeg starta i helt ny jobb. Det tar på! Så livet mitt har vært alt annet enn strukturert den siste tiden... og kanskje noen av dere også har store problemer med å tenke slanking og endring av livsstil når så godt som ingen ting er fast...! *sukk* Men nå begynner det å roe seg, så nå er det ingen unskyldning lenger!
Men for å ikke skulle starte min superplan med et "sukk", så har jeg gjort noe lurt i dag - syns jeg iallfall selv ;) Jeg har vært på shopping! Og under over alle under; jeg fant klær som var midt i blinken!! Og nå - følg godt med her - jeg fikk et skikkelig dilemma; fant nemlig TO jakker jeg hadde lyst på! Og her er fase 1 i superplanen: jeg kjøpte begge to, MEN betingelsen for at jeg skal beholde begge, er at jeg innen 30 dager (bytterett *ler* )skal klare å gå ned 5 kilo og trene 3 ganger i uka!
Hva tror dere? Det blir iallfall skikkelig nedtur om jeg må levere ned igjen jakka... Så de neste 30 dagene skal jeg fjonge meg i den ene jakka og glede meg til å ta i bruk den andre! ;)
Når det gjelder spiseplanene mine, så er jeg litt i tvil hvordan jeg skal gå frem... Foreløpig prøver jeg å kutte ut brus og snop, og spise litt mindre, men jeg har vurdert å melde meg på ett eller annet organisert... Noen av dere som har erfaringer med det? Eller klarer dere å gjøre dette på egenhånd? Det blir jo en billigere variant ;) Jeg har hørt mye bra om Libra, men så er det det at det ikke er særlig fristende å bli med på noe sånt alene...
Det samme gjelder egentlig treninga. Hadde ei venninne i fjor som var med, men hu svikter nå. Jeg liker godt gruppetreningene de har på treningssenterene, så kanskje jeg bare må manne meg opp og komme meg ned dit... Jeg må iallfall være med på noe organisert, ellers så er det så lett å droppe ut...
Så som dere ser, har jeg ingen fiks ferdig plan, men jeg har iallfall et første mål: 5 kilo innen 1. okt. og 3x trening...
Okey, en liten surferunde før jeg logger av...
See you!
Åshild
Jippi - chat''n gjorde underverker!
Nå tror jeg faktisk det skal gå litt bedre med motivasjonen, for jeg har funnet noen "medsammensvorne"! Takk og takk! Og konkurranseinstinktet er tent - med Jenta *S* pesende i nakken og rompa til Linn litt foran meg, så burde dette bli et spennende løp!
Snakkes!
Nå vil jeg!
Det måtte en bunke med bilder av meg selv til før jeg klarte å bestemme meg for dette! Men nå er det gjort! Innen jul - det blir vel 4 måneder - skal jeg ha krympa betraktelig! Men; sakte og sikkert.
Jeg kommer til å slite med den store matlysten min - jeg er så glad i mat og koooser meg med det. Men heldigvis så liker jeg å trimme, så mosjon blir halmstrået mitt!
Håper det er noen av dere som vil følge meg i tiden fremover! Det trengs, tror jeg.
Men, folkens - dere er mine vitner: Nå vil jeg!
Åshild
Lykke til videre!
Lykke til videre!
Så flott at du har funnet et godt treningstilbud. Trening er kjempeviktig, og det gjør godt for kropp og sjel! Det å bli kjempestøl er faktisk litt deilig, samtidig som det er ondt, men da vet du at du virkelig har gitt alt.
Er glad for at du har funnet motivasjoen igjen!
ha ei god helg
klem fra Oriane
hi hi hi...nå er jeg på 99.2!*S*...men helt ærlig så føler jeg meg ikke trygg med deg i hælene!!*S*..uææææ....men det er gøy med konkurranse! Så jeg ønsker deg MASSE lykke til!
Sammen er vi sterke vet du!
Klem Jenta*S*