← Alle dagbøker
diarist.Alias

@ries

63 år168 cm3 innlegg 2002 0 følgere

Start126,4 kg
Sist123,7 kg
Endring−2,7 kg
BMI nå43,8
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
24. februar 200226. februar 2002
123,7 kg

Nu går alt så meget bedre!

Bare en kjapp melding for å registrere dagens vekt. Kan ikke få fullrost disse sidene og den motivasjonen den gir.

Skriver mer senere....

Klem fra @ries!
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias Inemor19. mars 2002
Heisann, hvor blir det av deg?
c.AuthorAlias Mary5. mars 2002
Har du lyst til å være med på minus-fem-konkurransen vår for de over 90 kg? Den starter førstkommende onsdag. Det er bare en uformell konkurranse for gøy, der vi heier på hverandre, Det kan kanskje være en liten ekstra motivasjon for å være litt ekstra flink? Vil du være med, så legg inn en beskjed i dagboken min før torsdag. (Ta med vekta di i meldingen hvis oppdatert vekt ikke står i dagboka di).

Vennlig hilsen Mary
c.AuthorAlias ella3. mars 2002
Hei!
Enig med Rita, jeg er også nysgjerrig på hvor du er blitt av...
Du kommer vel tilbake, eller ?? Jeg håper det, for som du sier, denne siden gir masse motivasjon!
Hilsen Ella
c.AuthorAlias fett nok.3. mars 2002
Hei!

Dette virker som en bra start, men hvor er du?

Snart en uke siden du var her, skal du legge inn en gang i uken, eller fler, eller færre? (ikke nyskjerrig jeg.......)

Ønsker deg lykke til!

Klem fra Rita
c.AuthorAlias "A_P"2. mars 2002
Se her, ja!

Kjempebra, jo!!!!

A_P
c.AuthorAlias ella27. februar 2002
Hei.
Bra at du føler at alt går så mye bedre - ja, det er mye hjelp å hente på disse sidene. Du virker veldig strukturert og målrettet, det er veldig bra og lover godt !
Fint at du kom inn hit, det blir spennende å følge med deg videre, LYKKE TIL!
;-)Ella
c.AuthorAlias Masti27. februar 2002
Hei!

Ville bare si velkommen til oss, og lykke til!

Disse sidene er fantastiske ikke bare på den måten at jeg føler meg forpliktet i forhold til alle som leser dagboka mi, men at jeg lærer noe nytt hver gang jeg leser andres dagbøker. Er ikke innom her så ofte som i begynnelsen (har ikke vært her så lenge,da...), men kikker inn en tur når jeg trenger litt ekstra motivasjon.

Synes det ser ut til at du har satt deg fornuftige mål, så dette går nok bra! Men: hvordan måler du egentlig fettprosenten? Kan du gjøre det selv, eller...?

Masti
c.AuthorAlias Lille Trille26. februar 2002
Hei @ries!

Dette går jo strålende. Synes ikke du er manisk. Det er jo ingen synd å ville ha kontroll på ting. Jeg tror det er lurt å sette seg delmål og belønne seg selv. Mitt første delmål er nå 3,4 kilo unna, og da skal jeg ta meg en bytur som belønning.

Lykke til videre!

Hilsen Lille Trille
125,0 kg

Den første dagen gikk bra! (",)

Det er fremdeles langt igjen, men ett sted må man jo begynne. For meg er slanking = kontroll. (Håper ikke det høres for nevrotisk ut?) Igår hadde jeg denne kontrollen. Det gjelder ganske små ting, men allikevel store nok til å gjøre meg fornøyd og gi meg følelsen av å mestre "situasjonen" - les: slankingen.

Har jobbet litt med mål og delmål. (Hadde også tenkt å ha en liste over belønninger, men det får komme senere.) Målene har jeg knyttet opp til vekt, BMI, fettprosent og liv/hofte-mål. Listen ser derfor slik ut:

Vekt/BMI:
-------------
1. mål: 120 kg
2. mål: 112 kg (BMI < 40)
3. mål: 110 kg
4. mål: <100 kg
5. mål: 98 kg (BMI < 35)
6. mål: 90 kg
7. mål: 84 kg (BMI < 30)
8. mål: 80 kg
9. mål: 70 kg (BMI < 25)
----------------------------
MÅL: 67 kg
----------------------------
Status: 125 kg

Liv/hofte-mål:
----------------------------
1. mål: 0,90
2. mål: 0,89
3. mål: 0,88
4. mål: 0,87
5. mål: 0,86
----------------------------
MÅL: < 0,85
----------------------------
Status: 0,93

Fettprosent:
----------------------------
1. mål: 45%
2. mål: 40%
3. mål: 35%
4. mål: 30%
----------------------------
MÅL: 25%
----------------------------
Status: 47%

Kommer til å rapportere på dette ukentlig. Skal også lage strategi for trening og kosthold. Men det kommer etterhvert.

Puhhh! Glad man kan være anonym her, for dette ser litt manisk ut!

Tusen takk for all støtte og oppmuntring igår. Det hjelper og forplikter.....

Klem fra @ries!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Trultemor25. februar 2002
Heisann! Du er ikke alene om å sidestille slanking med kontroll. Jeg er også sånn. Og når jeg har kontroll, går slankingen både enklere og mer lystbetont.

Ser at du har laget deg mål til ferden nedover. Viktig å gjøre det. Jeg gjør også det, men jeg har et ca. hovedmål, og tar så et delmål av gangen. Grunnen til det er at jeg må ta ett steg av gangen. Men det har da kommet noe positivt ut av det.....for det ser ut til at jeg er i rute...og egentlig litt før skjema. Da jeg startet slankingen, tenkte jeg -15kg til sommeren og de neste 15 i løpet av året deretter... Så får tiden vise om hvordan det går.

Belønninger er viktig underveis. Jeg bestemmer meg for neste belønning for hvert delmål jeg setter meg. Klart at det er viktig å premiere seg selv.....hvem andre skal vil premiere!

Stå på, så tar vi gull-medalje hele gjengen (uten doping)
Klem fra Trultemor
c.AuthorAlias Celia25. februar 2002
Hei @ries!
Velkommen hit til disse sidene!Her er det masse gode råd, oppmuntring og inspirasjon å hente. Jeg har vært her i litt over 3 uker og jeg er veldig fornøyd!!
Det virker som du er kjempemotivert og det er fornuftig av deg å tenke langsiktig. Skal man lykkes med sine mål, tror jeg det er den beste måten.
Lykke til!
Klem Celia
126,4 kg

Den første dagen i resten av mitt liv!

Tusen takk for at dette stedet finnes! Jeg har sneket meg litt rundt på sidene de siste dagene og maken til motivasjonsforum tror jeg man skal lete lenge etter!

Dette er selvfølgelig den første dagen i resten av mitt liv. Har vært i denne vektklassen før.... Én gang for 5-6 år siden klart jeg å gå fra 125 til 67 kg. Etter at jeg krabbet meg tilbake til de "vante" høyder, har det vært utallige gode forsøk! Uten suksess.

Egentlig:
- Er jeg smart nok til å forstå at det finnes bare én vei....
- Mistrives jeg VELDIG med meg selv i denne vektklassen....
- Vet jeg mer enn nok om hvordan kosten skal settes sammen....
- Har jeg viljestyrke som en pitbull.....
- Vet jeg at livet "der nede" er herlig....

Hvorfor klarer jeg ikke å fullføre da??? Det er den store gåten for meg. Kanskje denne dagboka kan hjelpe meg?

Jeg har som sagt prøvd dette før, og det er lett å finne både gode og dårlige unnskyldninger. Det er imidlertid helt klart at jeg må holde meg selv i ganske streng disiplin. Dette betyr klare mål langs veien. Jeg har en jobb som både byr på stress og gode lunsjer/middager. Dette betyr ekstra krav til planlegging og disiplin.

Det store målet mitt er klart: 67 kg før jeg fyller 40 år. Dvs. om ca. 14 måneder. Jeg er nemlig redd for ikke å bli gammel dersom jeg ikke kvitter meg med overvekten.

Har tenkt å lage meg en oversikt over mål og strategi i kveld. Tror at "babysteps" er tingen. Små delmål som dermed blir små seire og grunn til belønning.

Gleder meg til resten av mitt liv!

Status:
Igjen til mål: 59,4 kg
Dette betyr: 1,0 kg pr. uke i 59 uker

Hilsen @ries!
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lonelyboy25. februar 2002
Hei @ries.
Jeg kan bare slutte meg til de andre her og bekrefte at dette her er supre sider med en masse fine folk som bestandig har gode råd og noen trøstende ord når ting blir vanskelig. Jeg har ikke holdt på så lenge, men det å skrive dagbok her er fint og jeg hadde kanskje gitt opp uten disse sidene.
Jeg tror, som deg, at små delmål er viktig for derfor stadig kunne "inkassere" små seire. Jeg ville konsentrert meg om det istedenfor det endelige målet på relativt kort tid.
Lykke til hilsen Lonelyboy
c.AuthorAlias trultemor24. februar 2002
Hei og velkommen hit @ries!!! Dette ER virkelig stedet for oss som ønsker å krympe i size. Jeg startet akkurat sånn som deg, med å lese dagbøker i noen dager.....og hva skjedde så??? Joda, motivasjonen og viljestyrken til å skrive min egen dagbok den ble sterker og sterkere for hver dag som gikk. Det største skrittet (og det avgjørende) var å opprette dagboken. Har aldri angret på det, uansett om jeg har gode eller dårlige dager. Føler en stor forpliktelse overfor min egen dagbok!!! Sånn har det aldri vært før.

Og jeg hadde akkurat som deg en ekstra god grunn til å slanke meg. Nemlig helsa. Det er min største grunn, og så kommer utseende som en god nr. 2! Jeg har de siste årene slitt med for høyt blodtrykk, og dette er arvelig i min familie. Tenkte som så, at det nå er kun meg selv som kan gjøre noe med min egen situasjon, og ikke forvente at medisin i seg selv er nok.

Så stå på @ries, jeg kommer til å stikke innom dagboka di med jevne mellomrom, for å se hvordan det går med deg! Her inne får du både støtte og motivasjon, og et lite spark bak hvis det er det du trenger. Men aldri opplever en annet enn at mange bryr seg om en. Det er godt i vanskelige tider, og når det går uproblematisk. Tror jeg kan understreke på at de fleste her inne går det både opp og ned med, men for meg er alle kommentarer og oppmuntringer gull verdt for å stå løpet helt ut.

God slankeuke. Klem fra Trultemor :o)
c.AuthorAlias maia24. februar 2002
Hei og velkommen hit.
Dette er stedet hvor du kan dele seire og kanskje noen små nederlag underveis, (hvem har ikke det?), hvor du kan få støtte, oppbacking og trøst hvis du trenger det.Det er mange her som har tonnevis erfaring ifht. det å gå ned i vekt, det å stabilisere vekt og det å trenge litt eksytra støtte for å lykkes.
Jeg vil gjerne følge med på hvordan det går med deg. Lykke til.
Hilsen maia.
c.AuthorAlias "A_P"24. februar 2002
Velkommen hit.

Ja, her finnes masser av motivasjon og støttende medmennesker.
Godt å høre at du har sterk vilje. Da tror jeg ting vil gå mye lettere.

Lykke til med vekt-reduksjonen.

Klem, A_P
c.AuthorAlias Freya24. februar 2002
Heisann @ries!

Velkommen til slankefellesskapet! Jeg har vært her siden 2 feb, og skrevet nøyaktig ned hva jeg har spist, og så når jeg har overspist eller spist noe "ulovelig". På den måten har jeg fått en kjempfin oversikt over hva jeg spiser, og ofte også hvorfor jeg har spist for mye.
Det er utrolig mye motivasjon å hente i disse dagbøkene, og det hjelper å vite at man ikke er alene!
Lykke til!
Klem fra Freya
c.AuthorAlias fett nok.24. februar 2002
Hei @ries!

Velkommen hit, har heller ikke så lang fartstid her inne, men dette er den beste slankemetoden jeg noensinne har prøvd, og jeg lover deg at jeg har vært borte i mange. Vært her siden uke 2, 2002.

Du har satt deg mål som går ann og følges, ikke noe 20 kg på 2 mnd her nei. De som setter seg store mål, misslykkes oftest.

Husk å premiere deg selv etterhvert, da har du noe å jobbe for underveis.

Ønsker deg lykke til, håper du blir her hos oss.
Stå på, dette klarer du.

Tips! Meld deg på -5 kiloskonkuranser underveis, det motiverer veldig. Nå er det vel midt inne i en, men hør med skilpadda som er i vår konkuranse. Dette er en helt uhøytidlig konkuranse, ingen premie, bare for å gi litt ekstra puff. Ganske morsomt, selv om jeg ennå aldri har vunnet.

Hilsen fra Rita
c.AuthorAlias Lille Trille24. februar 2002
Hei @ries!

Velkommen hit. Som du sier kan dette være første dag i resten av ditt liv. Jeg tror mye er vunnet når man først har meldt seg inn her. Jeg har bare vært her to og en halv uke, men føler at dette er tingen. Her får en både motivasjon og trøst.

Lykke til!

Hilsen Lille Trille
c.AuthorAlias pingo24. februar 2002
Hallo @ries!
Velkommen hit til desse sidene!
Ein ting er iallefall heilt sikkert, bruker du desse sidene flittig så vil du få all den inspirasjon og motivasjon som du vil trenge for å klare å gå ned ivekt.
Enten du har gode dager eller dårlege dager , desse sidene er her, og det hjelper å bruke dei.
Eg har berre holdt på i litt over ei veke, men har vert innom her kvar dag og skreve i egen dagbok og lest i andre sine for å få motivasjon .
Lykke til videre, skal følge med deg :))
Pingo
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.