← Alle dagbøker
*s* hild
53 år164 cm23 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start103,5 kg
Sist104,0 kg
Endring+0,5 kg
BMI nå38,7
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Konkurranseoppdatering....
Æsj.... vant vel neppe denne gangen heller... Men - tro det eller ei - er fortsatt ved godt mot! *S* Har endelig fått dato for åpninga av treningssenteret, så 1. februar er jeg på pletten... De har mange fine timer, så det gleder jeg meg til!
Vel, gratulerer så mye til den evt. vinneren av 5-er''n! *klappepåskulder*
*s*hild
Vekta er fra tirsdag.... Veiing mandag...
1. februar åpner treningsstudioet og da er jeg igang med trening... Frem til da må jeg vel innse at det kommer til å gå fryktelig sakte nedover her... Jeg spiser mindre enn før, har slutta helt med godis, men drikker og trimmer for lite, dessverre... Får ta ett skritt av gangen... Jeg legger iallfall ikke ¨på meg! Og det er ikke mer enn to uker til 1. februar!
Ha en fin helg, alle sammen! -og beklager at jeg er dårlig til å skrive i bøkene deres nå om dagen... Skal prøve å komme sterkere tilbake når det roer seg litt rundt meg. Vet hvor mye det betyr med noen hyggelige hilsner og velfortjente spark! *S*
*s*hild
Jippi! Nedgang!!!
Kanskje dette betyr at nå er jeg virkelig igang? :) Bare 4.4 kilo til for å vinne 5-konkurransen nå! *S*
Skal spise middag nå... Skriver mer senere...
So long!
Flaut!!!
Nå er det slutt på lissom-slankinga mi! Er her inne dag etter dag og ser at dere andre er flinke og mister kilo... Mens jeg står på stedet hvil. Det er liksom ingen unskyldinger lenger... ingen troverdige bortforklaringer heller! Nok er nok!
Har jobbet meg frem til en plan... med kalde fakta og harde tall! Denne koseslankingen funker ikke, ser dere jo! *S* Det eneste jeg har vært flink til er å ikke spise godter! Det har jeg ikke gjort siden nyttår! *desperat selvskryt*
Så her er opplegget:
28.jan.02: 99.9 | 5.5 | -5 kilo + 90-tallet | Klær 300,-
25.feb.02: 95 |10.4 | -5 kilo | Aromaterapi
25.mars02: 89.9 |15.5 | -5 kilo + 80-tallet | Jentekveld i Oslo
22.apr.02: 85 |20.4 | -5 kilo | Klær for 500,-
18.mai.02: 80.2 |25.2 | Fedme => Overvekt | Restaurantbesøk
20.mai.02: 79.9 |25.5 | -5 kilo + 70 tallet | Hotelltur
17.jun.02: 75 |30.4 | -5 kilo | Klær 800,-
01.ju1.02: 72.3 |33.1 | => Lett overvekt | Restaurantbesøk
15.jul.02: 70 |35.4 | -5 kilo + MÅL! | Ny garderobe!
26.jul.02: 66.8 |38.6 | Normalvekt | Nytt liv!
Dagens cm-mål:
Overarm 42
Bryst 123
Rygg 101
Mage 111
Hofter 123
Lår 76
Legg 48
DAGENS MATFORTÆRING
Frokost:
-et eple
-en grov skive m/kaviar og ost
-to rugknekkebrød m/brunost
-ett egg
Mellom:
-en liten pakke rosiner
Middag:
-1 stor potet
-elgkjøttgryte med sopp og løk
-gulrøtter og kålrabi
-litt mandelkjernepudding m/saus
Kvelds:
-et eple
Trim:
40 min. tur
Jaja... Hvis noen av dere kan gi meg tilbakemelding hvis inntaket er alt for stort, så setter jeg pris på det. Jeg er ikke så god på kaloritelling...
Trimmeoopplegg kommer jeg tilbake til!
Klar - ferdig - KJØR!!!!
*S*hild
Hjemmekveld.... deilig!
Heldigvis kan jeg logge meg inn og skrive i dag også - uten å være redd for å bli mobba! Jeg GIKK nemlig på tur i går! Én time kjapp gange... Ble riktig så "klar i fotan"... Deilig! Nå venter jeg bare på at gubben skal bli ferdig med styremøtet sitt slik at jeg får selskap på turen i kveld og.
Det går også overraskende bra med godis-avtalen. Har såvidt begynt med krom-tabletter, men de virker vel egentlig ikke før etter en god stund? Har uansett ikke hatt den store søthungeren så langt. La det lenge vare! *S*
Er det noen av dere som har et lurt triks til hvordna man skal huske å drikke 3 liter vann om dagen? Jeg har ikke sjangs til å bælme nedpå mye av gangen... Har vannflaske stående ved siden av meg på jobben, men har det litt for hektisk til å huske og drikke...! Er egentlig plaga med mye vann i kroppen, så jeg burde bli flinkere til å drikke...
Er det noen av dere som har en enkel og god kaloritabell? Jeg har ikke tid til masse utregninger, så den må være enkel!
Studine: Det du sier om å ikke spise hvetemel, poteter og ris... hva skal man da spise til middag? Er spaghetti sundt? Kommer ikke på andre ting, jeg... Melkeprodukter er jeg allerede litt forsiktig med, fordi jeg tåler det dårlig,så den er enklere.
Nei, jeg får ned og "push''e" på gubben... Ut på tur!
Klem fra *s*hild
Mandag og konkurransestart!
Hver morgen får jeg bekreftet at jeg aldri i livet klarer å ta av de kiloene jeg må hvis jeg ikke kommer i gang med trening! Jeg er flink og spiser ikke godis, prøver også å drikke endel og ikke spise for mye, men heller ofte... Men så lenge jeg ikke trimmer, så uteblir resultatene! Nytter ikke å bortforklare noen ting... Men helt ærlig - jeg venter faktisk bare på at treningssenteret skal åpne! Motivasjonen er i orden! Men både turgåing og trimsykkel frister veldig lite i påvente av det... Jada, jeg veit det er både sløvt og dumt! Vinner ikke 5-konkurransen sånn! *S*
Okey - jeg lover: skal dra med meg gubben ut på tur! I kveld! Mobb meg høyt og tydelig og intenst hvis jeg våger meg inn her igjen uten å ha vært på tur! Deal?
*s*hild
Ooooo, deilige lørdag! *S*
Eller egentlig har det vært en lørdag hvor mye har gått galt... eller iallfall ikke som planlagt! Ble til og med påkjørt bakfra idag! Takk og pris at det ikke var min skyld med kræsjen...!
Sånn ellers så er livet godt! Hadde en tur rundt i klesbutikker i dag for å se litt på salget, men må vel innrømme at det ikke var så forferdelig morsomt... Mye som var "i minste laget" for å si det pent. Men kall det et spark bak! Det resulterte i at jeg valgte å GÅ hjem fremfor å kjøre, så da fikk jeg 40 min. frisk luft. Jeg klarte også å gå forbi den ene fristelsen etter den andre i matbutikken, så litt stolt er det vel lov å være? *S*
Har kommet i gang med ikke-godis-avtalen, så nå blir det kun lacryl frem til påske!
Ha en flott dag, folkens!
Back were I started.... grrr...
Tipper flere av dere smiler litt av min utrolige motivasjon og imponerende resultater!!! *ler* Joda, sitter her og er litt flau over høstens enorme resultater, men ikke desto mindre kampklar! Nå skal det skje! Har meldt meg på 5-konkurransen til Jenta*s* og er på jakt etter en ikke-godis-konkurranse, og kanskje også en trimmekonkurranse... Eg e klar!
Noen av dere som vil holde tett følge fremover? Hadde vært koselig! *S*
Nei, på tide med skjønnhetssøvnen... Sweet dreams!
19. desember 2001
104,0 kgIkkje bra - ikkje bra... men snart jul likevel *S*
Må nok bare innse de kalde fakta: Jeg klarer ikke konsentrere meg om verken slanking eller trimming nå i disse dager... Så, for å ikke bli deppa av dårlig samvittighet, så innvilger jeg meg en "pause" frem til 3. jan. Da ligger livet mitt litt bedre til rette for å lykkes med slankeprosjektet mitt *S*
Så folkens! Jeg ønsker dere alle en god jul! Kos dere skikkelig! Vi snakkes på nyåret - for jeg kommer tilbake, helt sikkert!
Klem fra *s*hild
10. desember 2001
103,5 kgOoohh, watta day!
Skikkelig mandag morra blues... Maratonliv på jobben nå, med ca 2 millioner løse tråder og nesten like mange frustrerte mennesker *ler* -ja, for hva annet kan man gjøre?
Og midt oppi dette så prøver jeg å endre livsstil! Hah! Snakk om god timing! Må bare innrømme at pulveret ikke ble fortært i dag, men har ellers vært flink i matveien...
2 knekkebrød med leverpostei, agurk og tomat til frokost
brød og salat til lunsj
endel mandariner
gryterett, salat og brød til middag
okey - mandariner igjen til kvelds *S*
Har til og med gått tur i 40 min. og nå skal jeg teste magemusklene mine litt. Så takk til Tone som vil være min trimvenn *S*
Hold koken, folkens! Snart er det ferie!
Klem fra *s*hild
8. desember 2001
103,5 kgSupereffektiv dag :)
-på alle områder bortsett fra slankinga... *ler* Jeg er skikkelig dårlig til dette, ser jeg! Har spurta rundt med søppelsekker og støvklut og ommøbelert og rydda - men klarte ikke si nei takk til dessert. Svake menneske... Hjelper det litt på samvittigheten at jeg sykla 30 min.? Jo, litt.. *S
Har bestemt meg for å ta to uker nå på pulver - bare for å komme skikkelig igang før jul. Kjenner nemlig at det er lett å tenke at "etter jul, daaaa...".
Men én ting jeg skal gjøre etter jul, er å melde meg inn i treningsstudio og ha tre faste treninger i uka. Løse avtaler funker ikke - ennå... Må komme skikkelig i gang først.
Så sånn var det... Skulle gjerne sett både to-tallet og ett-tallet før jul, men time will show. Oppover skal jeg iallfall IKKE!
Vel, pausen min er over - tilbake til ryddinga. Det er jo snart jul, for pokker! *S*
7. desember 2001
103,5 kgTuuusen gode grunner til å -
- slappe av i stolen når jeg kommer hjem fra jobb
- til å spise god mat som serveres på fat!
- til å droppe gåturen fordi det er kaldt og gufsete ute
- til å late som om jeg er fornøyd med meg selv slik jeg er nå...
Men jeg lurer ingen - og iallfall ikke meg selv... Jeg VET at jeg både er alt for sløv, spiser mer enn jeg bør når jeg vil slanke meg, og ikke minst vet jeg at jeg ikke syns det er stas å verken se meg i speilet eller klype meg i sideflesket ;)
Motivasjonen har visst tatt seg en luftetur... Ser dere en lilla, bløt og gnistrende dott ute i hagen deres, så er det motivasjonen min! Dusør loves!
En litt oppgitt hilsen fra *s* hild
29. november 2001
103,4 kg200 gram til!!
Nå gjelder det bare å være litt flink i den første store fest-helga! Må komme meg helskinnet gjennom julebord fredag, 40årsdag lørdag og svigermorbursdag søndag.... Det aner meg at det blir mange matfristelser! :) Jeg får ha en tyggis på lur... så kan jeg tygge som bare det uten at jeg trenger å spise så mye...
Ha ei flott helg, folkens. Er nok ikke innom her igjen før søndag.
*s*hild
28. november 2001
103,6 kgFy søren, dette går treeeegt!
Men her er iallfall dagens vekt-oppdatering...
Har akkuratt vært og kjøpt meg juleklær, og fant faktisk noe som var skikkelig fint! Nå skal jeg hoppe i badekaret og bare nyte livet....
Ha en fin kveld, folkens!
27. november 2001
103,8 kgHeia Hotel Cæsar!
Det må vel være verdens beste trimsykkelprogram??? Kilometerne bare suser unna når jeg ser på den utrolig flotte serien! *ler* Okey, da ... en smule ironisk, men likevel er det sant - det funker å sykle mens jeg ser på det! Regner til og med med at jeg ikke er den eneste her som gjør det sånn...!
En grei spisedag i dag, men har ikke rukket å drikke så mye. Når det gjelder veiing, så venter jeg til i morra... Da er det vel ingen bønn, for er man med, så er man med! Heia femmer-gjengen!
Og en ting til - sånn på tampen; det snør her! Liker egentlig ikke snø, men må innrømme at det er ganske flott ute nå! Tiddelibom!
Lykke til med slankinga!!!
Nå har jeg hilst på deg *smil*
koooz og klem fra Maria:)