← Alle dagbøker
"A_P"
55 år182 cm22 innlegg
2002
0 følgere
Start96,0 kg
Sist81,8 kg
Endring−14,2 kg
BMI nå24,7
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka God, gammeldags fysisk fostring.......
Ja, nå er det tid for oppdatering igjen. Denne uken har gått fint, men kunne vært flinkere
igår. Vi (6 voksne og 2 barn) hadde dugnad i hagen min, jobbet fra morningen til kl. 19.00.
Det var hard jobbing med felling av trær, dra opp røttene, planting av hekk,
planering og såing av gress. Etterpå hadde vi årets første grillfest. Spiste ikke før kl. 20.30
og har derfor magen full av tung grillmat ennå.
Men DET VAR GOD MAT! Hehe.
Derfor viser ikke vekta så mye mindre, men det tar jeg med knusende ro.
Og så deilig vær det er om dagen. Ordentlig vårvær. Da stiger humøret.
Neste uke håper jeg på å gå ned litt mer enn jeg gjorde denne uken. Skal bli flinkere til å trimme.
Skal sykle, gå og jogge mer.
Nå er det mindre fett og ta av enn det var for 2 mnd siden, så slankingen går litt tregere nå.
Takk for kommentarer i dagboka mi, folkens.
Ha en strålende uke alle sammen!
Klem,
Per Arne
Huff of huff..... :-)
Har gått litt opp i påsken (1,7 Kg), men det hadde jeg ventet.
Siden jeg har gått såpass mye ned (likevel), kjøpte jeg meg en belønning her om dagen.
Det var en puls-måler av typen Polar M22. Litt dyr, men det får så være.
Her må man bl.a. skrive inn vekt og alder slik at målingene blir så korrekte som mulig.
Den har fått gode testresultater når det gjelder nøyaktighet.
Så nå har jeg foretatt noen målinger.
Her er målingene (Pr. time):
Øvelse............................KCAL........Fettforbrenning...........Snittpuls
Rask gange med hunden......456..............60%.....................111
Sykle langs landeveien........671..............52%.....................131
Har tatt frem sykkelen og har begynt å sykle litt. Har begynt så smått å jogge også.
Det var herrrrlig.
Nå begynner slankingen for alvor igjen, og det skal bli godt.
Per Arne
Deilig med påskeferie
Klarte ikke mitt mål, å komme under 8-tallet, men det er ikke så farlig.
Bedre å gå ned 200 gram enn ikke noe.
Neste uke har jeg ikke noe mål. Skal kose meg i påsken og blåser i om jeg skulle gå opp en kilo
eller to.
Etter 2 1/2 mnd. med slanking skal det bli deilig å ta en ukes ferie.
En litt morsom historie:
Følte meg veeeldig sliten og lei på jobben på onsdagen. Sikkert fordi jeg ikke får så mye sukker for tiden,
for da jeg spiste en Mazarinbit (liten oval kake i folieform, med melis på toppen)
gikk det bare 1 times tid før jeg var helt hyper!
Maken til doping!!! Merkelige greier.
Flere av dere har lurt på hva mitt hovedmål er, og det er 75Kg.
Og det håper jeg på å klare innen 1. juni.
Jeg blir ikke syltynn selv om jeg går ned til dette, det er fortsatt endel mer fett å ta av.
Men ser ikke noe grunn til å gå ned mer enn til 75 kilo. Da er min BMI på ca. 22, altså midt på normalvekten.
Kommer nok aldri til å bli en sånn sjokoman og colaman som jeg var, men ta alt med måte.
Vi "ses" neste søndag. God påske!
Per Arne
Wow! Jippiiii
Jeg sitter her og er så fornøyd. Ikke bare pga. vektreduksjonen, men også fordi
jeg og de rundt meg har det bra. Ingenting er bedre enn det.
Jeg er så førnøyd med alt nå.
Denne uken har jeg klart å gå ned 1,7 Kg! Det var dobbelt så mye som jeg torde håpe på.
Kanskje fordi jeg på død og liv ikke ville opp til "Lett Overvekt" igjen.
Men det var tungt på fredag. Etter 2 1/2 måned med sunnere mat klarer jeg lettere
å avstå fra søtsaker, men det var VELDIG vanskelig å si nei til fredagens marsipankake på jobben.
Det er bare såååå godt. Hadde så vanvittig lyst på, men klarte heldigvis å takke nei. Phu!
Det kan høres som om jeg er streng med meg selv, og det er jeg også. Det må jeg være hvis jeg skal nå mine mål.
Jeg må også være streng fordi hvis jeg sier ja til et kakestykke blir det gjerne tre,
hvis jeg ikke har planlagt på forhånd at jeg bare skal ha ett.
Planlegging er alfa og omega for meg.
Det hadde vært mye lettere for meg om jeg visste på torsdagen at vi skulle ha kake på fredagen, hvis
dere skjønner.
Igår til lørdagskos ble jeg bedt på reker og loff hos mine elskelige (faktisk)
svigerforeldre, mens kona var på jentetur på svenske-fergen.
Det ble 3 skiver loff med reker og litt majones på. Pleier å ta en øl til reker, men igår ble det vann.
En relativ mager lørdagskos vil jeg tro, men utrolig godt.
-------------------------------------------------------------------------------
Har snart bedre tid til å sitte på dataen igjen, men kommer fortsatt bare til å skrive dagbok hver
søndag. Men gleder meg til å få bedre tid til å skrive kommentarer i andres dagbøker.
Ha en fortreffelig slankeuke.
Håper å nå 70-tallet uken som kommer.
Klem, Per Arne
ENDELIG! ENDELIG NORMALVEKT!!
Vi har ikke sett hverandre på 12 år.
Nå er du endelig her, og jeg skal aldri gå ifra deg igjen.
Vi skal ha det mye moro sammen, du og jeg, det kan jeg love.
Jeg elsker deg, min kjære etterlengtede NORMALVEKT!
Hei, folkens. Måtte bare skrive en kjærlighets-erklæring til Normalvekten.
Gjett om jeg er glad. Dette har jeg lengtet VELDIG etter, og nå er jeg her!
Tenk på det! NÅ ER JEG HER!! HURRA!
Bare noen få kilo igjen nå, så....
Bare 6-8 uker igjen.
Jeg hadde ikke klart dette så bra om jeg ikke hadde fått så overveldende støtte
fra min kone og selvfølgelig fra DERE.
Dere er flotte medmennesker! Jeg sitter her blank i øynene. Er så glad over den overveldende støtten jeg har fått fra dere.
En rose til hver av dere som har skrevet kommentarer i min dagbok: @>---&--
----------------------------------------------------------
Det var pizzafest med jobben på fredag kveld. Hadde bestemt meg på
forhånd at jeg skulle spise 3 stykker, og det klarte jeg. Drakk også ett glass Farris.
Siden det var pizzafest spiste jeg litt mindre middag enn normalt.
Det ble ingen godteri eller brus igår, lørdag, men god mat: Tacos.
Husket på å fjerne alt vannet og fettet fra kjøttet før jeg tok det oppi serveringsfatet.
Idag blir det bakte poteter og hjortemedaljonger med en mager saus til.
Har stor tro på neste ukes vektreduksjon, for jeg vil jo ikke krype opp på "lett overvekt" igjen.
Ha en strålende uke!
Kjempeklem fra meg til dere.
"De rykker stadig nedover i vekt..."
Ja, det går nedover. Ikke lenge til Normalvekten viser seg.
Det er mitt neste delmål.
Det har vært MASSE og gjøre på jobben denne uken, og det vises på vekta.
Denne uken har jeg virkelig holdt hardt i nakken for ikke å sprekke opptil flere ganger.
Vi har hatt en vikar i kantinen på jobben, og han disket opp med retter vi ikke pleier å ha
i kantinen: pølser i brød, snitter med masse godt på, kaker og skolebrød i
tillegg til det vi vanligvis har når vår faste kantinedame er der.
Denne uken har det luktet restaurant i kantinen.
Siden vi hadde denne kantinemannen på besøk ble det ikke laget salat til meg, slik som vår
elskverdige kantinedame gjør.
Det fikk duge med 2 skiver og et lite beger med makrell i tomat.
----------------------------------------------------------------------
Denne uken har måltidene bestått av:
Frokost: 2 skiver knekkebrød med hvitost, 1 ss. Sanasol, en frukt, ett glass vann.
Mellom: 1 gulrot, vann.
Lunsj: 2 skiver m/ makrell i tomat, 2 glass melk.
Mellom: 1 appelsin eller eple, vann.
Middag: Supper, lapskaus, poteter og mager flatbiff av svin, ris og kyllingfilet i karrisaus.
Kvelds: 1 gulrot, vann.
Inntak pr. døgn ca. 1400 kcal.
Forbruk pr. døgn ca. 3500 kcal.
----------------------------------------------------------------------
Ellers så "skeiet" jeg litt ut igår kveld. Vi hadde "Indisk Tandoori Chicken" fra Toro til lørdagskos.
Det er bare såååå godt!
1/2 glass Cola og noen potetskruer.
Håper jeg klarer "Normalvekt" i løpet av uken som kommer (om ca. 0,6kg). Hadde vært så deilig!
Ha en glad slankeuke, folkens!
PS: Får ikke oppdatert mer enn hver søndag en stund fremover nå.
Sakte men sikkert
Har ikke tid til å skrive så mye. Jeg har gjort som jeg pleier, og har siden søndag
gått ned 300g. Fra og med søndag kommer jeg kun til å oppdatere hver søndag,
har ikke tid til å sitte så mye ved pc''en i en periode nå.
A_P
Dette va´kke værst
Har tatt meg selv i nakken de siste dagene av min ferie, og det har gitt resultater.
Ned 0,9 kg siden onsdag. Har faktisk ikke vært sulten, heller.
Nå har jeg måttet stikke 2 nye hull i beltet. Jeg kan dra av meg buksene med alle
knappene på, så noe måtte gjøres.
Trenger en ny bukse-garderobe, men vil vente til jeg er ferdig med slankingen,
og vekten har stabilisert seg.
Det ser ikke akkurat vakkert ut med alt for svære bukser som er rå-snurpet i livet,
men jeg holder vel ut i noen måneder til.
Ha en kjempegod slankeuke alle sammen.
Sommer og sol....
Det er min motivasjon nå. Så deilig det skal bli å kunne se pen ut, og ikke minst
føle seg vel på stranda til sommeren. Gleder meg.
Men som dere ser har jeg hatt noen rolige dager siden sist søndag. Har ferie,
og det merkes på vekta. Opp 400 g. Jeg får likevel prøve å gå ned til 85 Kg igjen frem til søndag.
Tvi, tvi!
Ha en fortsatt glitrende slankeuke!
Min oppdaterte kalorikalkulator ligger på
http://www.logoer.no/kalk/kalkulator.html
Bedre og bedre dag for dag
Denne uken har slankingen gått utolig lett.
Har liksom aldri opplevet at det har vært så lett før.
Kan det være fordi slankingen blir en vane?
Om fredagen fikk vi en stor telegramkake av sjefen fordi vi hadde gjort
det så bra på jobben de siste 2 ukene.
Tok ingen kake. Ville ikke ødelegge det fine drivet jeg er i nå.
Vekta kryper nedover, og sannelig har jeg gått ned 11 Kg.
Kan til-og-med se at det finnes muskler dypt der inne i magen.
Ha en god slanke-uke, folkens.
Kaker, kaker, kaker
Kebeb''en er fortært, folkens, og den var nyyyydelig!!
Den hektiske perioden på jobben har begynt. At jeg har gått ned
raskere skyldes dette. Men jeg kan jo ikke akkurat klage på det?
Spiste endel (!) kaker i mitt gebursdagselskap om søndagen, men gikk en 2 1/2 timers tur
med hunden på formiddagen med tanke på akkurat de kakene.
På mandagen hadde jeg gått opp 700g. De er heldigvis borte nå.
Ellers blir det ikke så mye titting på OL. Er ikke så glad i sport.
Prøver heller å benytte tiden til noe nyttig isteden, slik at jeg er i litt aktivitet.
Ha en fortsatt god slanke-uke alle sammen!
PS: Neste oppdatering blir til søndag.
Ikke værst. Minus 10 Kg og snart halvveis.
Nå har den hektiske perioden på jobben begynt, og det merkes på badevekta.
Det jeg spiser om dagene:
Frokost: 2 skiver Husmann knekkebrød med ost eller kaviar (eller 1 wienertoast med ost og skinke isteden for knekkebrød),
en frukt, 1 ss Sanasol, 2 glass vann.
Mellom: En frukt/grønnsak, vann.
Lunsj: Et beger salat med ost og skinke, et eple, melk.
Mellom: En frukt/grønnsak, vann
Middag: Supper, ris og kyllingfilet, lapskaus, poteter og fisk, eller annet lett, melk.
Kvelds: Et par frukter/grønnsaker, vann.
Inntak pr. døgn ca. 1500 Kcal.
Er vanligvis ikke sulten. Drikker 2-3 liter vann pr. dag.
Unnet meg ingen godteri igår fordi det blir kaker idag i mitt gebursdagselskap.
Av godteri de siste 5 ukene har det blitt:
3 glass brus, 1 håndfull potetgull og 100g sjokolade.
Mitt neste delmål er å være halvveis i slankingen til onsdag (minus 10,5 Kg)
Ha en riktig god slanke-uke alle sammen.
____________________________________________________________
PS: Kalori-kalkulatoren er oppdatert med mange nye matvarer.
Du finner den på: http://www.logoer.no/kalk/kalkulator.html
____________________________________________________________
Gebursdagen min idag!
Ja, nå er jeg 31 år ung, og jeg klarte ikke mitt delmål "minus 9Kg" til idag. Men det var jo nesten.
Uansett så er neste delmål "minus 10KG" og det SKAL jeg klare frem til søndag.
Neste uke går jeg nok ikke så mye ned fordi det blir nok endel
kaker og slikt til søndagen.
Det var alt for denne gang.
Kalori-kalkulatoren ligger fortsatt på http://www.logoer.no/kalk/kalkulator.html
for de som vil regne ut sitt kaloriforbruk.
-"Nei, men jøss!"
-"Nei, men jøss! Kan tydelig se at du har blitt tynnere, ja".
Det var med denne kommentaren min niese hilste på meg da hun og hennes samboer kom på besøk til oss i går kveld.
Samboeren kunne også se det, sa han. Han begynte setningen med: "Ja, det må jeg si.."
GJETT OM JEG BLE GLAD!!! Jeg jublet inni meg, og motivasjonen steg til hittil ukjent høyde!
Jeg kjente det boblet inni meg av glede. Det var moro!
Tror jeg lå og smilte i hele natt, faktisk :-)
------------------------------------------------
Nå lurer på om jeg klarer minus 9Kg til min gebursdag som er til onsdag....
Da er den 1 mnd. siden jeg startet slankingen.
Det er ikke så farlig om jeg ikke klarer dette. Mitt neste delmål er å ha gått ned 10Kg til søndag om en uke.
Unnet meg "Et lite eventyr" (liten melkesjokolade) og et glass cola igår lørdag
siden jeg har vært så flink denne uken.
Tror at det å gi seg selv en liten belønning hvis man har vært flink
kan styrke motivasjonen fremover.
Er ihvertfall veldig fornøyd med siste uke's vekt-tap og min nieses kommentar igår :-)
Det går da nedover...
Som jeg skrev i forrige dagbok har jeg begynt med litt hjemme-aerobic ca 15 min. pr. dag
i tillegg til å gå tur med hunden. Det har hjulpet litt på vekta, tror jeg.
Har også skjerpet meg når det gjelder å spise seg mett på middagen, og ikke
OVERMETT SÅ JEG SITTER OG GULPER I FLERE TIMER, SLIK JEG GJORDE ET PAR DAGER FORRIGE UKE!
Unnet meg allikevel et halvt glass Cola og en neve potetgull på lørdag.
Har vært litt godte-syk disse dagene, men et godt råd for å få bukt med dette suget
er å pusse tennene (og selvfølgelig tenke på noe annet enn snop).
Kostholdet er lite forandret. Tror det kostholdet jeg har satt opp funker for meg.
Har også fortsatt å drikke ca. 3 liter vann om dagen.
Nå ser jeg faktisk frem til helgen, og gleder meg til å veie meg til søndag.
Ha en fortsatt god slanke-helg, folkens!
PS: Neste oppdatering er til søndag.
PS(2): Min Kalori-kalkulator ligger fortsatt på http://www.logoer.no/kalk/kalkulator.html
hvis noen vil bruke den.
Jeg er ny og trenger virkelig mye tips, råd og motivasjon.
Hjelp, jeg har vært på slankern hele livet....!!!
Du er like stanhaftig ser jeg, den grillmaten unner jeg deg, så den regner jeg ikke med. Er det ikke nydelig med den første grillmaten på våren.........?
Ønsker deg fortsatt lykke til!
Kjempeklem fra Rita
Olivia :-)
Nå er du tilbake i god gammel før-påske form!
Neste uke går sikkert enda bedre, vips så er du snart klar for å kaste t-skjorta på stranden også!
Hilsen Freya
Takk for hyggelig melding i dagboka mi! Og JAAA, det var ubeskrivelig deilig å se "normalvekt" igjen... Det er jammen lenge siden sist.
Jeg må si at jeg syns du har vært kjempeflink de siste månedene! Det er egentlig utrolig hvor fort det går nedover, ikke sant? Jeg er helt fasinert jeg, over hva et godt kosthold kan gjøre. Og så er jeg tilsvarende mye skremt over hva et dårlig kosthold kan gjøre...
Så stå på videre! Dette går rette veien :-)
Ha en fin slankeuke.
Klem, Smørblomsten
kos deg videre i vårværet:)
klem fra Ronja
Og takk for kommentar i dagboka mi.
Så på vektstatistikken din - hjelpe meg! så flink du har vært! Helt enormt! Jeg er mektig imponert. Du er jo ikke så langt unna målet ditt heller, det klarer du helt fint til sommeren!
Fortsett sånn!
Klem Alijana
Tusen takk for hyggelig kommentar!
Det går rette veien for deg igjen ja, men noe annet hadde jeg ikke forventet, du er jo full av motivasjon, dessuten ser det ut til at du har stålvilje, og da klarer du deg fint!
Fortsett sånn! Ha en strålende våruke!
Klem fra trixi
Uansett - dugnad i hagen hørtes kjempekos ut! Og ikke minst kaloriforbrennende! Kos dæ!
Klem fra snirkeline
Takk for hyggelig velkomstord i boken min. Du har jo vært kjempeflink i mange måneder - en dag vil jeg ta meg tid til å lese alt du har skrevet om det.
Har lest tilbakemeldingen du fikk på siden "Ukas råd" og sagt klart fra hva jeg mener om det. En ting er å være saklig uenig og gi uttrykk for det, slik du gjør.
Noe annet er å komme med personangrep og sjikane , slik jeg oppfatter svaret du fikk. Håper du hever deg over det!
Masse hilsen Annki.
Takk for hilsen i dagboka. Kjempekos! Sitter inne og kribler etter å springe ut, så dette blir bare en hei-og-hopp-hilsen, men jeg regner med at du viser forståelse - oss hagefantaster i mellom! :)
Nyt dagen!
Klem fra _inemor_
Så er du i full gang igjen, det er flott! Du ser jo resultater allerede du, det er ikke verst.
Ha en flott uke!
Klem fra Annie
jeg har også inntatt årets første grillmåltid! og det er
noe man BØR unne seg! ett måltid som inntas med SÅ mye
positiv energi at kroppen tar det som den letteste lettmat :o)
hurra for sommern, masse deilig grillmat!! :o) og gøy med dugnad!! :o)
nå er det ny uke med blanke ark :o) tror jeg også skal benytte meg av det :o) lykke til!
¤tiili¤
Gi vekta litt tid, så er du helt sikkert tilbake der du var før påske! Vet du at å hogge trær og ved er den aktiviteten man forbrenner mest kalorier på?
Hmm, kanskje jeg skal få med naboen min også på dugnad...eller kanskje jeg skal hoppe rett på grillfesten? Frister veldig å starte grillsesongen...
God søndag, og ha en fin ny uke!
Klem fra Lise
Ønsker deg en fin slankeuke!!