← Alle dagbøker
diarist.Alias

"A_P"

55 år182 cm22 innlegg 2002 0 følgere

Start96,0 kg
Sist81,8 kg
Endring−14,2 kg
BMI nå24,7
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
5. januar 20027. april 2002
81,8 kg

God, gammeldags fysisk fostring.......

Ja, nå er det tid for oppdatering igjen. Denne uken har gått fint, men kunne vært flinkere
igår. Vi (6 voksne og 2 barn) hadde dugnad i hagen min, jobbet fra morningen til kl. 19.00.
Det var hard jobbing med felling av trær, dra opp røttene, planting av hekk,
planering og såing av gress. Etterpå hadde vi årets første grillfest. Spiste ikke før kl. 20.30
og har derfor magen full av tung grillmat ennå.
Men DET VAR GOD MAT! Hehe.
Derfor viser ikke vekta så mye mindre, men det tar jeg med knusende ro.
Og så deilig vær det er om dagen. Ordentlig vårvær. Da stiger humøret.

Neste uke håper jeg på å gå ned litt mer enn jeg gjorde denne uken. Skal bli flinkere til å trimme.
Skal sykle, gå og jogge mer.
Nå er det mindre fett og ta av enn det var for 2 mnd siden, så slankingen går litt tregere nå.

Takk for kommentarer i dagboka mi, folkens.

Ha en strålende uke alle sammen!


Klem,
Per Arne
15 i heiagjengen
c.AuthorAlias ABC19. juni 2002
Hei. Hyggelig å se flere av samme kjønn..!!!
Jeg er ny og trenger virkelig mye tips, råd og motivasjon.
Hjelp, jeg har vært på slankern hele livet....!!!
c.AuthorAlias fett nok.12. april 2002
Hei Per Arne!

Du er like stanhaftig ser jeg, den grillmaten unner jeg deg, så den regner jeg ikke med. Er det ikke nydelig med den første grillmaten på våren.........?

Ønsker deg fortsatt lykke til!

Kjempeklem fra Rita
c.AuthorAlias Olivia9. april 2002
Høres ut som du har hatt en kjempefin helg. Grillmat er snadder!!! Det hørtes virkelig velfortjent ut. Herlig at våren er her!!

Olivia :-)
c.AuthorAlias Freya7. april 2002
Se der ja A_P!
Nå er du tilbake i god gammel før-påske form!
Neste uke går sikkert enda bedre, vips så er du snart klar for å kaste t-skjorta på stranden også!

Hilsen Freya
c.AuthorAlias Smørblomsten7. april 2002
Hei A_P!

Takk for hyggelig melding i dagboka mi! Og JAAA, det var ubeskrivelig deilig å se "normalvekt" igjen... Det er jammen lenge siden sist.

Jeg må si at jeg syns du har vært kjempeflink de siste månedene! Det er egentlig utrolig hvor fort det går nedover, ikke sant? Jeg er helt fasinert jeg, over hva et godt kosthold kan gjøre. Og så er jeg tilsvarende mye skremt over hva et dårlig kosthold kan gjøre...

Så stå på videre! Dette går rette veien :-)

Ha en fin slankeuke.

Klem, Smørblomsten
c.AuthorAlias Ronja7. april 2002
Kjempeflott dette, du er jo på full fart nedover du:) Er helt herligt nå når våren er kommet,hørtest deiligt ut med grilling:)
kos deg videre i vårværet:)
klem fra Ronja
c.AuthorAlias Alijana7. april 2002
Hei!
Og takk for kommentar i dagboka mi.
Så på vektstatistikken din - hjelpe meg! så flink du har vært! Helt enormt! Jeg er mektig imponert. Du er jo ikke så langt unna målet ditt heller, det klarer du helt fint til sommeren!
Fortsett sånn!
Klem Alijana
c.AuthorAlias trixi7. april 2002
Hei hei!
Tusen takk for hyggelig kommentar!
Det går rette veien for deg igjen ja, men noe annet hadde jeg ikke forventet, du er jo full av motivasjon, dessuten ser det ut til at du har stålvilje, og da klarer du deg fint!

Fortsett sånn! Ha en strålende våruke!
Klem fra trixi
c.AuthorAlias snirkeline7. april 2002
ååååå - grillmat *sukk* - det blir nok lenge til ennå - er alt for mye snø ennå til å kunne kose seg ordentlig ute - spise grillmat inne er kjeeedelig!

Uansett - dugnad i hagen hørtes kjempekos ut! Og ikke minst kaloriforbrennende! Kos dæ!

Klem fra snirkeline
c.AuthorAlias Annki7. april 2002
Hei Per Arne.
Takk for hyggelig velkomstord i boken min. Du har jo vært kjempeflink i mange måneder - en dag vil jeg ta meg tid til å lese alt du har skrevet om det.

Har lest tilbakemeldingen du fikk på siden "Ukas råd" og sagt klart fra hva jeg mener om det. En ting er å være saklig uenig og gi uttrykk for det, slik du gjør.
Noe annet er å komme med personangrep og sjikane , slik jeg oppfatter svaret du fikk. Håper du hever deg over det!

Masse hilsen Annki.
c.AuthorAlias _inemor_7. april 2002
Wow! Du har jo vært superflink siden jul! Mektig imponert! Hipp hipp!

Takk for hilsen i dagboka. Kjempekos! Sitter inne og kribler etter å springe ut, så dette blir bare en hei-og-hopp-hilsen, men jeg regner med at du viser forståelse - oss hagefantaster i mellom! :)

Nyt dagen!

Klem fra _inemor_
c.AuthorAlias Annie7. april 2002
Hei!

Så er du i full gang igjen, det er flott! Du ser jo resultater allerede du, det er ikke verst.

Ha en flott uke!

Klem fra Annie
c.AuthorAlias ¤tiili¤7. april 2002
hei!

jeg har også inntatt årets første grillmåltid! og det er
noe man BØR unne seg! ett måltid som inntas med SÅ mye
positiv energi at kroppen tar det som den letteste lettmat :o)
hurra for sommern, masse deilig grillmat!! :o) og gøy med dugnad!! :o)

nå er det ny uke med blanke ark :o) tror jeg også skal benytte meg av det :o) lykke til!

¤tiili¤
c.AuthorAlias Minelli7. april 2002
Hei Per Arne!

Gi vekta litt tid, så er du helt sikkert tilbake der du var før påske! Vet du at å hogge trær og ved er den aktiviteten man forbrenner mest kalorier på?

Hmm, kanskje jeg skal få med naboen min også på dugnad...eller kanskje jeg skal hoppe rett på grillfesten? Frister veldig å starte grillsesongen...

God søndag, og ha en fin ny uke!

Klem fra Lise
c.AuthorAlias lilje7. april 2002
ÅÅÅÅÅÅÅÅ, grillmat... Høres utrolig godt ut!

Ønsker deg en fin slankeuke!!
82,4 kg

Huff of huff..... :-)

Har gått litt opp i påsken (1,7 Kg), men det hadde jeg ventet.

Siden jeg har gått såpass mye ned (likevel), kjøpte jeg meg en belønning her om dagen.
Det var en puls-måler av typen Polar M22. Litt dyr, men det får så være.
Her må man bl.a. skrive inn vekt og alder slik at målingene blir så korrekte som mulig.
Den har fått gode testresultater når det gjelder nøyaktighet.

Så nå har jeg foretatt noen målinger.

Her er målingene (Pr. time):
Øvelse............................KCAL........Fettforbrenning...........Snittpuls

Rask gange med hunden......456..............60%.....................111
Sykle langs landeveien........671..............52%.....................131


Har tatt frem sykkelen og har begynt å sykle litt. Har begynt så smått å jogge også.
Det var herrrrlig.

Nå begynner slankingen for alvor igjen, og det skal bli godt.



Per Arne
13 i heiagjengen
c.AuthorAlias Di@blito6. april 2002
"A_P" Jeg forstår at du har mangel på INTELIGENS eller kan du IKKE lese som du ser er dette TIPS ikke en fasit, og det som jeg vil er at andre kommer med tips av egne erfaringer ikke hva GRETE ROEDE sier og gjør for det finnes det nettsider på. Det er mange som er flinke og gå ned i vekt her og det som er ønskelig er at de kommer med tips til andre, som du kansje ikke vet så må jeg bare si at ikke alt på Grete`s sider fungerer for alle. Og kutte ut middagene har ført til bra resultater for meg og andre så du trenger ikke komme med noe forbanna sprøyt fordi alle ikke er Grete fans. Og om du ikke går sulten konstant er jo dette og en POSETIV virkning for da får du ikke lyst på små snaks hele tiden og kan gå tilbords å spise i mindre mengder. PS det er ikke snakk om å SLUTE det er alt snakk om med måte. Se her nå limer jeg inn det som står som første innlegg hos meg SE NØYE OG LES : Hei Di@blito her. Jeg kommer til å legge inn flere Tips på dette aliaset og håper at andre vil komme med tips til oss slankere. Jeg håper videre at denne siden vil bli mye brukt siden det er litt slit i og ta for seg over 500 stk nedover :) Håper alle dere der ute vil gi tips "Slankeråd"

Hva er det her du egentlig IKKE forstår?????????????? har jeg formulert meg feil?? står det her at dette er fasiten for alle slankere eller at jeg vet best?

Har du ikke noe fornuftig å komme med foreslår jeg at du heller holder kjeft og lar eventulet la være og rakke ned på andre som ikke følger deg. så om du bare skal rakke ned på andres tips vil jeg helst at du lar være og skrive noe for min del. Takk for meg.
c.AuthorAlias olivia3. april 2002
Hei,

takk for hilsen i dagboka mi!! Gratulerer med pulsmåler! Har hørt at man får kjøpt skritt-teller, det kunne jeg godt ha tenkt meg. Har du hørt om det??
Vel overstått påske....godt den er over...i slike høytider bugner det med fristelser av alle slag. Jammen meg godt det er tilbake til havreskjorta og strilefsa (eller var det motsatt..?er så dårlig på ordtak.)
Ha en fin dag!!
Olivia :-)
c.AuthorAlias Julie3. april 2002
Hei.
Du er jo rene slankeguden. Litt oppgang i påsken
gjør ikke så mye.
Stå på.
Klem fra Julie
c.AuthorAlias Bigbrother3. april 2002
Lenge siden jeg har vært innom og sett hvordan det går med deg, men dette går jo kjempe bra!

Stå på videre!

Du må jo være i knallform! 130 i puls på en sykkel tur? Jeg gikk meg en firetimers skitur i fjellet i påsken (en av mange) med pulsklokke, lå aldri under 165 i puls jo.. men så er jeg ikke i knallform heller :)

Ha en harmonisk dag videre
c.AuthorAlias emmakristine2. april 2002
Hei.
Syns du har vært kjempeflink.Håper jeg og kan bli like flink en dag.
emmakristine
c.AuthorAlias flettemor2. april 2002
Hei!

Tusen takk for hyggelig kommentarer i dagboka mi. Så utrolig flink du har vært. Hvordan er det å være ned i normalvekt etter BMI-en(lenge siden jeg har vært der gitt - fortell fortell er du fornøyd med det)?
c.AuthorAlias Alice2. april 2002
Tusen takk for at du skrev i dagboka min, det var hyggelig av deg, fint med litt oppmuntring i hverdagen. Du har jo virkelig tatt av!!!, Ceep on going Man!!!, Lykke til videre.
Hilsen Alice.
c.AuthorAlias Ronja1. april 2002
Heisann:)
Hører motivasjonen er på topp:) tenker nok de kg er vekke før du vet ordet av det:)
klem fra Ronja
c.AuthorAlias Kamilla1. april 2002
Aprilspøk ja.... hehe, tastefeil tenker jeg vi sier.
Skal skynde meg å rette det ;-)
c.AuthorAlias Celia1. april 2002
Hei!
Takk for hyggelige kommentarer i dagboka mi! Ja, nå er påsken overstått og det har vært deilig med noen fridager fra slankingen. Det du har gått opp kommer du fort til å få av deg igjen! Man trenger noen "fridager! fra slankinga også. :)
Det høres flott ut men en sånn pulsmåler, den er sikkert med på å øke motivasjonen. Men det ser ut som om du er godt motivert til å fortsette for alvor alikevel!
Du har jo allerede gått ned mange kilo og kommer sikkert til å klare målet ditt til 1.juni :) :)
Lykke til videre!!!
Ser du er fra Vestfold og det er jeg også.
Klem Celia
c.AuthorAlias ANNE31. mars 2002
Hei , kiloer som kommer fort , går som regel fort også. Det venter nok noen kilo på meg også når jeg skal veie meg til onsdag.
En slik pulsklokke høres bra ut, kanskje jeg også skal unne meg en slik en ,når jeg fortjener det. Stå på! ANNE
c.AuthorAlias Kamilla31. mars 2002
Ikke sant det er kjekt når det er lystbetont å gå tilbake til "slankemodus" !?! Du kvitter deg nok raskt med de 1,7.

Pulsklokken hørtes artig ut. Hvor lenge syklet/gikk du tur for det resultatet da? Man må vel holde på en stund, eller?
Kanskje en pulsklokke ville være det rette for å få opp trim-motivasjonen...

Lykke til i uken som kommer!

Klem fra Kamilla
c.AuthorAlias Minelli31. mars 2002
Hei Per Arne!

Så moro at du også har kjøpt pulsklokke! Jeg har en M21, synes det er utrolig inspirerende å trene med den!

Ja, ja, så gikk vekta litt opp igjen, men så er det bare påske en gang i året også da! Dessuten er jeg sikker på at du klarer å ta av de grammene så fort som bare det. Kjempeflink er du!

Fortsatt god påske!

Klem fra Minelli
80,7 kg

Deilig med påskeferie

Klarte ikke mitt mål, å komme under 8-tallet, men det er ikke så farlig.
Bedre å gå ned 200 gram enn ikke noe.
Neste uke har jeg ikke noe mål. Skal kose meg i påsken og blåser i om jeg skulle gå opp en kilo
eller to.
Etter 2 1/2 mnd. med slanking skal det bli deilig å ta en ukes ferie.

En litt morsom historie:
Følte meg veeeldig sliten og lei på jobben på onsdagen. Sikkert fordi jeg ikke får så mye sukker for tiden,
for da jeg spiste en Mazarinbit (liten oval kake i folieform, med melis på toppen)
gikk det bare 1 times tid før jeg var helt hyper!
Maken til doping!!! Merkelige greier.

Flere av dere har lurt på hva mitt hovedmål er, og det er 75Kg.
Og det håper jeg på å klare innen 1. juni.
Jeg blir ikke syltynn selv om jeg går ned til dette, det er fortsatt endel mer fett å ta av.
Men ser ikke noe grunn til å gå ned mer enn til 75 kilo. Da er min BMI på ca. 22, altså midt på normalvekten.

Kommer nok aldri til å bli en sånn sjokoman og colaman som jeg var, men ta alt med måte.


Vi "ses" neste søndag. God påske!


Per Arne
13 i heiagjengen
c.AuthorAlias ANNE30. mars 2002
Hei,takk for svar på mitt innlegg, det var kjempehyggelig!!
Jeg har ikke lest alle innleggene dine ennå, men jeg har sett på vektreduksjonen din, og du har jo vært kjempeflink .Riktig en motivasjonskilde for andre!! Det ser ut som du snart er i mål, men den streken (80,70 60 hwatever.) er noen ganger kjempevanskelig å komme under,(been there) men det viktigste er ikke å gi seg!! lykke til .ANNE
c.AuthorAlias tjukka27. mars 2002
Hei og takk for oppmuntrende kommentar til min dagbok!
Så utrolig flink du har vært! Har ikke rukket å lese så mye fra dine dagbøker, men ser at du er minus mer enn 15 kg. og snart ved målet. Selv har jeg såvidt kommet i gang og motivasjonen går mildt sagt i bølger, men å se sånne som deg hjelper! Kanskje kan jeg selv si at jeg er ved målet om noen uker...
Riktig god påske.
c.AuthorAlias laika26. mars 2002
Hei.
Takk for kommentaren i dagboka mi.
Det med pulsmåler er kjempegøy. Nå fører jeg oversikt over all trening og resultatet av den. Morsomt å følge med på. Håper du får mye glede av det.

Ha en god påske :-)

Påskeklem fra laika
c.AuthorAlias Trultemor26. mars 2002
Vi trenger litt ferie innimellom, også fra slankingen. Det gjelder vel kun å ikke falle tilbake til gamle vaner, men ta opp igjen de nye når "ferien" er over. Med litt "kos" av og til tror jeg at en kan klare å styre unna de store sprekkene. Og det er vel det som er poenget.....

God Påske, og ha en super ferie.
Trultemor
c.AuthorAlias Inemor26. mars 2002
Hepphepp Per Arne
Lykke til i påsken og videre framover, du er dæven meg sååå flink!!
Klem fra Ine
c.AuthorAlias HelenaX26. mars 2002
Takk for hilsen i dagboka mi, Per Arne!

Det er flere som er flinke her ser jeg :-) Du har ærlig fortjent en liten ferie fra slankingen nå, ta den med god samvittighet! Og hovedmålet ditt på 75 kg før 1. juni kommer ikke du til ha noen problemer med å nå så standhaftig som du har vært!!!

Ha en strålende påske, og kos deg med god samvittighet!
c.AuthorAlias fett nok.25. mars 2002
Hei på deg!

Det går fortsatt rette veien, kjempebra jobba.
Du fortjener en liten pause og bare kose deg i påsken.
Sikker på at du ikke fråtser alikevel, det tar jeg meg av.

God påske!

Klem fra Rita
c.AuthorAlias bamboo er feit25. mars 2002
HEI "A_P"
Jeg vil ønske deg en riktig god påske,kos deg. du har virkelig fortjent dette nå.
Ønsker deg lykke til videre.så ses vi etter påsken.
takk for kommentaren i min dagbok også.
Hilsen Vegard Bamboo
c.AuthorAlias Nefele24. mars 2002
Hei Per Arne
Deilig å se at du også skal kose deg i påska. Det har du virkelig fortjent etter den perioden med jernvilje du har lagt for dagen!

God påske!

Nefele
c.AuthorAlias ella24. mars 2002
Hei.

Fint å høre at du tar skikkelig påskefri, det er sikkert lurt etter den kjempeinnsatsen du har lagt for dagen !

Håper forresten at jeg også en vakker dag kan si "aldri mer sjokoman..."

Lykke til videre, og ha en fin påske !
~Ella~
c.AuthorAlias ella24. mars 2002
Ops, dobbeltkopi, sorry !
c.AuthorAlias Ronja24. mars 2002
Hei
Jeg synst du har vært kjempeflink jeg selv om du er 700g fra delmålet ditt:) alt nedgang er jo nedgang:)
kos deg masse i påsken, du fortjener å kose deg litt nå:)
klem fra Ronja
c.AuthorAlias tutu24. mars 2002
Heisann

Vil bare ønske deg en kjempe flott påske.
Kos deg masse.

Påskeklemmer fra Trude
80,9 kg

Wow! Jippiiii

Jeg sitter her og er så fornøyd. Ikke bare pga. vektreduksjonen, men også fordi
jeg og de rundt meg har det bra. Ingenting er bedre enn det.
Jeg er så førnøyd med alt nå.
Denne uken har jeg klart å gå ned 1,7 Kg! Det var dobbelt så mye som jeg torde håpe på.
Kanskje fordi jeg på død og liv ikke ville opp til "Lett Overvekt" igjen.

Men det var tungt på fredag. Etter 2 1/2 måned med sunnere mat klarer jeg lettere
å avstå fra søtsaker, men det var VELDIG vanskelig å si nei til fredagens marsipankake på jobben.
Det er bare såååå godt. Hadde så vanvittig lyst på, men klarte heldigvis å takke nei. Phu!

Det kan høres som om jeg er streng med meg selv, og det er jeg også. Det må jeg være hvis jeg skal nå mine mål.
Jeg må også være streng fordi hvis jeg sier ja til et kakestykke blir det gjerne tre,
hvis jeg ikke har planlagt på forhånd at jeg bare skal ha ett.
Planlegging er alfa og omega for meg.
Det hadde vært mye lettere for meg om jeg visste på torsdagen at vi skulle ha kake på fredagen, hvis
dere skjønner.

Igår til lørdagskos ble jeg bedt på reker og loff hos mine elskelige (faktisk)
svigerforeldre, mens kona var på jentetur på svenske-fergen.
Det ble 3 skiver loff med reker og litt majones på. Pleier å ta en øl til reker, men igår ble det vann.
En relativ mager lørdagskos vil jeg tro, men utrolig godt.
-------------------------------------------------------------------------------

Har snart bedre tid til å sitte på dataen igjen, men kommer fortsatt bare til å skrive dagbok hver
søndag. Men gleder meg til å få bedre tid til å skrive kommentarer i andres dagbøker.

Ha en fortreffelig slankeuke.
Håper å nå 70-tallet uken som kommer.

Klem, Per Arne
30 i heiagjengen
c.AuthorAlias ella23. mars 2002
Hei Per Arne !
Takk for oppmuntring i dagboka mi, det hjalp ! Ja, appelsiner er godt, skal gå til innkjøp av det, takk for tipset !
Ønsker deg lykke til videre, håper du får en flott påske !
~Ella~
c.AuthorAlias vil ned i vekt23. mars 2002
Heisann "A_P"!!!!!

Gratulerer med vekttapet og takk for chatten.
Kommer inn en annen dag og leser dagboka de.
Ha en fin Påske og KOS DEG!!!

klem fra pia
c.AuthorAlias Beatmik19. mars 2002
Hei Per Arne!

Takk for kommentar - gulrot-tips er herved notert bak øret! Bør nok være flinkere med grønnsaker, kan jo nesten spise ubegrenset av det.

Skal si kiloene raser av deg! Må lese mer i dagboka di for å se etter flere tips. Trener du mye? Kanskje du har skrevet om det tidligere... Var det 75 som er målet ditt?

Flink er du! Ha en fortreffelig slankeuke du også :)

Beatmik
c.AuthorAlias Tarzine19. mars 2002
En god ide du har der med å bare skrive dagbok bare en gang i uka og heller bruke tiden på å skrive i andres dagbøker. Da slipper man også å skrive den samme vekten dag etter dag (for min del i hvertfall)
Gratulerer med kjempenedgang!!! Er imponert over at du klarer å være så streng med deg selv. 75 er ikke langt unna nå.

Klem fra Tarzine
c.AuthorAlias Sussi19. mars 2002
Gratulerer!
Takk for hyggelig hilsen i dagboken min.

Du har vært utrolig flink. Jeg har lest det meste av dagboken din og ser det er første gang du slanker deg. Som den erfarne slanker jeg er, så vet jeg at det mange ganger nesten er like vanskelig å beholde "normalvekten" somå slanke seg. Forstår du har tenkt å fortsette her på siden, om ikke så hyppig, det tror jeg er ganske lurt.
Du er utrolig flink å planlegge og åvære bestemt. Jeg har noe å lære der...
Med hilsen Sussi
c.AuthorAlias Ragnhild18. mars 2002
*bøyer meg i støvet*
Dette er vanvittig bra, du har jerndisiplin, og det er det du ser resultatene av nå! Jeg kan tenke meg at jenta di setter pris på en letter utgave av deg også!
c.AuthorAlias Inemor18. mars 2002
ehm..skulle da ikke spamme deg heller *s*
c.AuthorAlias Inemor18. mars 2002
Heisann. Tusen takk for hyggelig og inspirerende innlegg i gjesteboka. Jeg er helt ny og har aldri klart å slanke meg før, men jeg vil ned til 60 kg..dvs 25 kg å gå ned! Vet ikke helt hvor lang tid dette vil ta, men fortsetter jeg sånn som jeg spiser nå så går det fort fort!Dæven så mye du har gått ned, og så så fort da!
Klem fra Ine
c.AuthorAlias Inemor18. mars 2002
Heisann. Tusen takk for hyggelig og inspirerende innlegg i gjesteboka. Jeg er helt ny og har aldri klart å slanke meg før, men jeg vil ned til 60 kg..dvs 25 kg å gå ned! Vet ikke helt hvor lang tid dette vil ta, men fortsetter jeg sånn som jeg spiser nå så går det fort fort!Dæven så mye du har gått ned, og så så fort da!
Klem fra Ine
c.AuthorAlias Inemor18. mars 2002
Heisann. Tusen takk for hyggelig og inspirerende innlegg i gjesteboka. Jeg er helt ny og har aldri klart å slanke meg før, men jeg vil ned til 60 kg..dvs 25 kg å gå ned! Vet ikke helt hvor lang tid dette vil ta, men fortsetter jeg sånn som jeg spiser nå så går det fort fort!Dæven så mye du har gått ned, og så så fort da!
Klem fra Ine
c.AuthorAlias Bamse18. mars 2002
Gratulerer masse!! Du har vært utrolig flink og standhaftig, men så har du også nådd noen mål på rekordtid! Ha en fin uke!
-Bamse
c.AuthorAlias Trultemor17. mars 2002
Takk for oppmuntringen/kommentaren i dagboken min. Da føltes fest-utskeielsen litt bedre. Men du har da vært superflink du da! -15kg's jubileum og greier!!!! Imponerende! Og du strutter jo av motivasjon og selvbeherskelse. Skulle ønske det var meg. Dvs. jeg klarer det ofte, men mister "hodet" innimellom. Heldigvis ikke for særlig lenge av gangen.

Håper at du også får en super slankeuke. Det blir spennende å sjekke dagboka di neste søndag..... Jeg får nok skjerpe meg hvis jeg skal kunne klare å slå følge med deg i antall kg minus.

Hilsen Trultemor
c.AuthorAlias glagutt17. mars 2002
gratulerer så mye med vektreduksjonen.
Ikke bare kom du deg ned til "normalvekt", men du fortsetter å rase nedover. Kjempebra. Lykke til videre.
c.AuthorAlias vil ned i vekt17. mars 2002
Takk for hilsen i dagboka!!!
Grattis med fabelaktig resultat,hvordan har du klart det???
Jeg vil gjerne ha oppskriften
c.AuthorAlias Minelli17. mars 2002
Hei Per Arne!

Jeg flink? Jeg synes du er enda flinkere! En mer standhaftig slanker enn deg skal man lete lenge etter!

Er det ikke deilig å være så mye lettere i kroppen? Skal vedde på at humøret også har blitt bedre, det har ihvertfall mitt blitt i takt med antall tapte kilo!

Kjempeflink til å motstå fristelser er du også. Lurt å planlegge hva man skal spise og hvordan man skal spise, så blir ikke ett kakestykke til tre. Det er sånne ting vi må lære oss på nytt igjen, så slipper vi kanskje å slanke vekk de samme kiloene igjen.

7-tallet? Skal du gå ned mye mer da? Er ikke fint med altfor magre gutter...synes nå jeg, da!

En fortreffelig uke til deg også!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Ny vår17. mars 2002
Gratulerer!! DU IMPONERER OG INSPIRERER!!
c.AuthorAlias deprinette17. mars 2002
Hei!
Takk for kommentaren!!
Gratulerer med nedgangen..det går jo KJEMPE bra med deg!!!
Skjønner nesten ikke at du har klart så mye på så kort tid!! Du skal bare vite at det er MEGA motiverende..:)
Målet mitt er 57 innen sommeren..tror du jeg klarer det???
Håper nå på det da vetu..:)
Jaja..du får ha lykke til videre!
klemmer fra Anette
c.AuthorAlias jomfruMaria17. mars 2002
Takk for koomentar i dagboka mi. Gratulere med 1.7 kilo ned på ei uke. Men vær forsiktig. Syns du høres flott ut nå jeg.
Kozzz
c.AuthorAlias Ariana17. mars 2002
Hei Per Arne!
Gratulerer så mye med et utrolig flott vektap!! Du har jammen vært standhaftig! Hvor mye mer skal du ned? Med din vekt og høyde synes jeg du høres slank ut:o)

Takk for hyggelig kommentar i dagboka mi:o)Det motiverer til videre vektnedgang!!

Ha en flott søndag

Klem fra Ariana c",)
c.AuthorAlias jeanette17. mars 2002
Heizann Per Arne
Du er kjempe flink....1,7 kilo....det er et stoort WOW :0)¨
Stå på...eg syns du var kjempe flink som greide å stå imot den kaka....eg kan ikke sikkert si at eg hadde greid det
Klem fra Jeanette
c.AuthorAlias Keyz17. mars 2002
Hei Per Arne!
Skal si du er flink! Gått ned så mye på så kort tid! Ingen fare.. du ser nok 7-tallet før du aner det :o) Selv har jeg langt ifra samme viljestyrken som deg når det gjelder maten og snopet, jeg får heller satse på å trene av meg kiloene. For ned i vekt skal jeg! Ikke bare for 'bra kropp', men for min egen helse.
Ha en god uke!

Klem fra Keyz
c.AuthorAlias Kamilla17. mars 2002
Du er så flink, Per Arne! Og 1,7 kilo og ingen "mensenkilo" som kan forklare det....! Det er kjempebra :-D

Klem fra Kamilla
c.AuthorAlias ella17. mars 2002
Hei Per Arne.
Fint å lese innlegget ditt, lett å forstå at du er en fornøyd mann nå ! Det er motiverende å se at det faktisk nytter, bare man står på litt...Enig med deg, det er best å planlegge utskeielsene, de blir mindre enn de "spontane" utskeielsene...
Lykke til videre !
~Ella~
c.AuthorAlias fett nok.17. mars 2002
Hei Per Arne!

Gratulerer så mye!
Du får virkelig lønn for strevet, og meget flink til å takke nei til fristelser. Vær stolt av deg selv!
Skulle ønske jeg var like stanhaftig som deg, jeg har jo avtalen om en kosedag i uka, men når det var på det tøffeste ble det fler gitt. Men de tøffe dagene går over.

Stå på, Per Arne, du ser sikkert 70-tallet neste søndag, gleder meg med deg.

Lykke til med neste uke, vi "snakkes".

Sist men ikke minst, takk for innlegg i boka mi, det hjelper meg opp av gropa. TUSEN TAKK!

Klem fra Rita
c.AuthorAlias Nefele17. mars 2002
Hei A_P
Takk for hyggelig kommentar i boka mi. Det er nok best å stole på seg selv ja. Det har jo virket hittil.
Jeg må si du er standhaftig! Du har jo bare rast ned her! Beundringsverdig er det rett og slett. Selv er jeg ikke så streng med meg selv, og tillater meg å spise godt på lørdager. Men, det går da sakte med sikkert nedover, og det er hovedsaken. Så får det heller ta den tiden det tar.

Lykke til videre. Du må da snart være i mål nå?

Nefele
c.AuthorAlias Ronja17. mars 2002
hei Per Arne:)
Jeg har lest dagboka di, og jeg må bare gi deg applaus du har vært kjempeflink:)
Håper du får en strålende uke videre:)
klem fra Ronja
c.AuthorAlias trixi17. mars 2002
hehe.. ja de seks ølene var helt ok for kroppen..men ikke hodet.... hihi
Dundrer her....
Ha en flott slankeuke du også.!
Klem
c.AuthorAlias trixi17. mars 2002
Takk for hyggelig kommentar i dagboken min!
Er så kjekt det!
Hmm.. jo, du spurte hvordan jeg har klart å gå såpass mye ned på så kort tid? Samme som deg, ikke noe søtt/fett etc.
Jeg er som deg et planleggingsmenneske, og det hjelper for meg. Syns det er like greit å være streng hele veien, enn å løsne litt.. Tror jeg lettere vil komme frem til målet mitt med disiplin..( hihi, høres ut som en streng skolefrøken..)

Du skriver at du droppet ølen til rekene i går.. Er det nødvendig da? Jeg drakk 6 øl i går jeg, og vekten viser enda 0,5 mindre i dag... så jeg tror ikke kroppen tar til seg så mye kalorier av litt øl..

Ha en flott uke! Og fortsett som du gjør nå, dette går jo flott for deg!

c.AuthorAlias Annie17. mars 2002
Gratulerer med kjempegode resultater! Du er virkelig flink, jeg klarer ikke å motstå fristelser i samme grad som deg. Jeg er imponert! Du fortjener nedgang.

Ha en flott uke!

Klem fra Annie
c.AuthorAlias pæreformen17. mars 2002
Hei Per Arne !
Tidlig oppe ? Jeg ser at du er av den standhaftige typen, kjempeflink er du. Takk for kommentar i dagboka mi.
Gratulerer med at du har oppnådd normalvekten din, -gleder meg masse til det skjer meg.
:-)
82,6 kg

ENDELIG! ENDELIG NORMALVEKT!!

Vi har ikke sett hverandre på 12 år.
Nå er du endelig her, og jeg skal aldri gå ifra deg igjen.
Vi skal ha det mye moro sammen, du og jeg, det kan jeg love.
Jeg elsker deg, min kjære etterlengtede NORMALVEKT!

Hei, folkens. Måtte bare skrive en kjærlighets-erklæring til Normalvekten.
Gjett om jeg er glad. Dette har jeg lengtet VELDIG etter, og nå er jeg her!
Tenk på det! NÅ ER JEG HER!! HURRA!

Bare noen få kilo igjen nå, så....
Bare 6-8 uker igjen.

Jeg hadde ikke klart dette så bra om jeg ikke hadde fått så overveldende støtte
fra min kone og selvfølgelig fra DERE.
Dere er flotte medmennesker! Jeg sitter her blank i øynene. Er så glad over den overveldende støtten jeg har fått fra dere.
En rose til hver av dere som har skrevet kommentarer i min dagbok: @>---&--

----------------------------------------------------------
Det var pizzafest med jobben på fredag kveld. Hadde bestemt meg på
forhånd at jeg skulle spise 3 stykker, og det klarte jeg. Drakk også ett glass Farris.
Siden det var pizzafest spiste jeg litt mindre middag enn normalt.

Det ble ingen godteri eller brus igår, lørdag, men god mat: Tacos.
Husket på å fjerne alt vannet og fettet fra kjøttet før jeg tok det oppi serveringsfatet.
Idag blir det bakte poteter og hjortemedaljonger med en mager saus til.

Har stor tro på neste ukes vektreduksjon, for jeg vil jo ikke krype opp på "lett overvekt" igjen.

Ha en strålende uke!
Kjempeklem fra meg til dere.

20 i heiagjengen
c.AuthorAlias Elisa2916. mars 2002
Hei A_P!!!

GRATULERER MED VELFORTJENT NORMALVEKT!!!!!!!!!
SÅ HERLIG!!!

Klem fra Elisa28
c.AuthorAlias Beatmik13. mars 2002
UTROLIG!

For en respons du har fått på din suksess! Din dagbok har jeg faktisk ikke fått lest i, tror jammen jeg må gjøre det! Setter meg herved godt til rette og tar dag for dag. Og så mange som har fulgt deg, da - ja jeg forstår at du er rørt. Flott å få slik støtte på dette stedet.

GRATULERER så mye med din kjære Normalvekt-status :)

Beatmik
c.AuthorAlias Cizzy11. mars 2002
Hei!!
Gratulerer så mye. Det er utrolig at du har klart dette.. Jeg føler at jeg aldri kommer til å lykkes jeg. Men du har jo vært så utrolig flink og i bunn og grunn så er det kun du og din viljestyrke som har fortjenelse i denne utrolige vektreduksjonen!!
Stor klem fra Cizzy!!
c.AuthorAlias Kurgan11. mars 2002
Ja det er bra jobbet må jeg si..
Lykke til med fortsettelsen uansett!

Skal bruke deg som "forbilde" selv om jeg har en litt annen vinkel på dette her :-)
c.AuthorAlias Nefele11. mars 2002
Hei Mannen med vilje av stål!
14 kilo på 2 måneder! Det står det respekt av.
Jeg føyer meg inn i rekka av gratulanter.

Og du, tror ikke du trenger å bekymre deg for å krype opp igjen. Ikke med den viljen du legger for dagen nei!

Lykke til med de siste få kiloene

Nefele
c.AuthorAlias Mary11. mars 2002
GRATULERER!

(Skulle ønske det var meg)

Du har all grunn til å være stolt over deg selv. Du har vert kjempeflink og det måtte jo bare gi resultater. Ønsker deg lykke til på den siste biten også

Mary
c.AuthorAlias Ragnhild10. mars 2002
Veldig, veldig bra!!! Du er beviset på at masse viljestyrke og sunt kosthold hjelper :-)

Stå på videre - snart er du akkurat der du ønsker å være
c.AuthorAlias ella10. mars 2002
Hei.
GRATULERER! Morsomt å lese innlegget ditt idag !
Lykke til videre, du fikk virkelig dreisen på dette du, hva ?!
Mvh ~Ella~
c.AuthorAlias amanda10. mars 2002
Hei!
Gratulerer så mye med normalvekten. det er slike ting som dette som holder motivasjonen oppe. Takk for kommentar i dagboken min forresnten. Vil si at du har stått på. Kjempeflink har du vært.
Stor klem fra Amanda
c.AuthorAlias jomfruMaria10. mars 2002
Koselig med kommentar. Takk og gratulere med oppnådd normalvekt.
Bukplastikk vil si at en kirurg fjerner overskuddshud og fett på magen. Jeg er ganske så godt trena, men kan aldri trene bort overskuddet på magen. Men blei ganske så lykkelig etter besøkety hos kirurgen som sa jeg hadde en muskuløs kropp. Ikke værst!
c.AuthorAlias unik10. mars 2002
GRATULERER, GRATULERER, GRATULERER!!

Og takk for at du gadd å sende meg en oppmuntrende hilsen.
Du er fantastisk flink, jeg må si jeg kjenner det litt i magen med tanke på å se "NORMALVEKT" .....utrolig!
Stå på, glem ikke dine gode vaner, og glem ikke oss som har langt igjen
Ha en fin dag.
c.AuthorAlias Ariana10. mars 2002
GRATULERER SÅ MASSE A_P!!!! Det må være en herlig følelse å komme ned i normalvekt!! Gleder meg masse på dine vegne:o)

Du har vært så flink og motivert!! Nå er det bare noen få kilo, så er du i mål!!

Gleder deg til sommeren nå tenker jeg;o)

Ha en nydelig søndag!
Klem fra Ariana c",)
c.AuthorAlias Jenta*S*10. mars 2002
Heisann!
Åhh så bra!!! Normalvekt da!! Tenk det!! *HURRA FOR DEG*!!
Masse gratulasjoner til deg! Dette kan du være stolt av!:0)
6-8 uker igjen? Hva er målet ditt?
Lykke til videre! Flinken!!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Trultemor10. mars 2002
G*R*A*T*U*L*E*R*E*R*****G*R*A*T*U*L*E*R*E*R*******

Så utrolig flink du har vært! Beundrer din viljestyrke og du er absolutt en stor motivasjonsfaktor for oss andre her inne.
Det å bytte "vektkategori" må bare være nyyyyydelig.

Lykke til videre de neste 6-8 ukene.....det kommer til å gå strålende!!!
Lykkehilsner fra Trultemor
c.AuthorAlias Minelli10. mars 2002
Hey, hey, hey "A_P"! Normalvekt, jo!

Kjempebra, og et stort GRATULERER!

Og takk for den rosen, men det er jo faktisk DU som har æren, du har jo gjort jobben selv! Selvfølgelig skal jeg følge deg også helt fram til målet!

Du har jo et superbra kosthold ser det ut til, og har jo oppdaget hemmeligheten med å kunne unne seg godsaker - bare mengden som justeres i forhold til tidligere. Fortsett sånn, du, så skal du se at "overvekts-kategoriene" aldri dukker opp igjen!

Ha en superduper søndag!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias fett nok.10. mars 2002
Hei!

GRATULERER SÅ MYE, det er nesten så jeg blir blank i øynene selv, dette har du virkelig fortjent. Jeg unner deg dette av hele mitt hjerte.
Tusen takk for rosen, har fått en tidligere og satte enormt pris på den, du er så god å ha her.

Det er veldig godt å ha en hjemme som "hjelper" til også, slik som kona di og samboeren min. Han holder igjen på dager som ikke er så lette.

Selv om du snart er på målet, håper jeg ikke du forsvinner for godt etterpå? Pliiis ikke gjør det.

Nok en gang, GRATULERER!

Klem fra Rita
c.AuthorAlias mumi10. mars 2002
Du er fantastisk enestående og har en motivasjon av stål! gratulerer så inderlig masse! Og tusen takk for den fantastiske rosen.....du er så hyggelig en fyr, og jeg håper (og tror) at kona di tar godt vare på deg...Lykke til med de aller siste bittersmå kiloene!

Klem fra Mumi
c.AuthorAlias jeanette10. mars 2002
heizann gratulerer det fortjente du....
c.AuthorAlias Emma6610. mars 2002
Hei og gratulerer så masse ! Normalvekt er noe som ligger laaaaaaangt i det fjerne for min del. Men jeg kommer etter !

Emma66
c.AuthorAlias Annie10. mars 2002
Gratulerer!

Så flott at du har klart det, du har vært kjempeflink! Jeg skjønner godt at du skriver hyldningsdikt til den etterlengtede NORMALVEKT.

HA en fortsatt god helg!

Klem fra Annie
83,3 kg

"De rykker stadig nedover i vekt..."

Ja, det går nedover. Ikke lenge til Normalvekten viser seg.
Det er mitt neste delmål.

Det har vært MASSE og gjøre på jobben denne uken, og det vises på vekta.

Denne uken har jeg virkelig holdt hardt i nakken for ikke å sprekke opptil flere ganger.
Vi har hatt en vikar i kantinen på jobben, og han disket opp med retter vi ikke pleier å ha
i kantinen: pølser i brød, snitter med masse godt på, kaker og skolebrød i
tillegg til det vi vanligvis har når vår faste kantinedame er der.
Denne uken har det luktet restaurant i kantinen.

Siden vi hadde denne kantinemannen på besøk ble det ikke laget salat til meg, slik som vår
elskverdige kantinedame gjør.
Det fikk duge med 2 skiver og et lite beger med makrell i tomat.

----------------------------------------------------------------------
Denne uken har måltidene bestått av:

Frokost: 2 skiver knekkebrød med hvitost, 1 ss. Sanasol, en frukt, ett glass vann.
Mellom: 1 gulrot, vann.
Lunsj: 2 skiver m/ makrell i tomat, 2 glass melk.
Mellom: 1 appelsin eller eple, vann.
Middag: Supper, lapskaus, poteter og mager flatbiff av svin, ris og kyllingfilet i karrisaus.
Kvelds: 1 gulrot, vann.

Inntak pr. døgn ca. 1400 kcal.
Forbruk pr. døgn ca. 3500 kcal.
----------------------------------------------------------------------

Ellers så "skeiet" jeg litt ut igår kveld. Vi hadde "Indisk Tandoori Chicken" fra Toro til lørdagskos.
Det er bare såååå godt!
1/2 glass Cola og noen potetskruer.

Håper jeg klarer "Normalvekt" i løpet av uken som kommer (om ca. 0,6kg). Hadde vært så deilig!

Ha en glad slankeuke, folkens!


PS: Får ikke oppdatert mer enn hver søndag en stund fremover nå.
11 i heiagjengen
c.AuthorAlias oda7. mars 2002
så flink du er!!
c.AuthorAlias Ragnhild6. mars 2002
Heisann!
Når jeg skriver dette, har du sikkrt allerede nådd ny vektkategori, og kan smykke deg med tittelen "normalvekt". Kjempebra!
Har du lagt planer for hvordan du skal klare å stabilisere, og holde vekta? Litt nysgjerrig, skjønner du :-)

Stå på videre, du har gjort en kjempejobb i år!
c.AuthorAlias Masti4. mars 2002
Hei A_P!

Dette ser jo ut til å gå riktig så bra!? Må jo si at jeg er imponert over selvdisiplinen din i kantina, kjempebra!!!
Jeg må spørre som Elisabet: Kan du gi meg en oppskrift på hvordan jeg kan spise bare noen få poteskruer? Hvis jeg starter på en pose er den tom før jeg får sukk for meg, og egentlig vet jeg knapt hvordan det smakte når jeg er ferdig. Må jobbe litt med egen selvdisiplin på det punktet, vet jeg!

Uansett, jeg er sikker på at neste uke har vi enda en kjempeflink slanker som har nådd normalvekt. Lykke til!

Masti
c.AuthorAlias Ariana3. mars 2002
Hei på deg!!
Takk for kommentar i dagboka mi. Det var hyggelig:o)
Jeg må si at du virkelig imponerer! Du har en utrolig kontroll over deg selv!! Bare vent...normalvekt dukker nok opp før du aner ordet av det!! Gleder meg på dine vegne...du er kjempeflink!!
Ha en flott uke, så "sees" vi på søndag med bmi normalvekt!!!
Klem fra Ariana c",)
c.AuthorAlias Elisabeth3. mars 2002
Hei A_P :) Jeg føyer meg i rekken av gratulanter :) Jøss,så flink du er :) Masse viljestyrke og ikke minst kan du virkelig kunsten av moderasjon i matveien. Kan du fortelle meg hvordan i huleste man drikker en HALV cola? :) For å ikke snakke om "noen" skruer..slike ting greier jeg bare aldri. Da lar jeg heller være å spise det. Nei,jeg har mye å lære ang. moderasjon..Lykke til mot målet ditt,du klarer dette vet du :)
Klem fra Elisabeth.
c.AuthorAlias Elisa293. mars 2002
Hei A_P!!!

Tusen takk for kommentar. Virkelig gøy å lese at jeg er motiverende for andre.

Ser jo her at du har vært kjempeflink. Du er snart i mål, gutt!
GRATULERER MED FLOTT NEDGANG!
Er det ikke herlig, vel?!! :o)

Normalvekten kommer helt sikkert til uka. Det ser nå temmelig lyst ut.

Ha en god søndag, og en ny vellykked slankeuke!

Klem fra Elisa28
c.AuthorAlias Freya3. mars 2002
Heisann A_P!

Jeg er visst ikke den eneste som har stått på! Normalvekta klarer du helt sikkert i løpet av uka, så jeg håper du belønner deg selv skikkelig da (ikke med mat, men kanskje noe fint du har lyst på?), for det er en stor prestasjon å ha gått ned så mye!

Masse optimistiske tanker til deg fra Freya!
c.AuthorAlias Minelli3. mars 2002
Hei "A_P"!

Du bare fortsetter å imponere! Må jammen si du er standhaftig! Noen skruer fra og til gjør jo ingenting når kostholdet ellers er så bra!

Jeg har faktisk nådd normalvekt nå, og det føles veldig bra. Likevel, det er jo flere kilo igjen som skal av, så ingen hvil på laurbærene foreløpig!

Kjenner igjen det med kantina, ja. Faktisk har ikke det vært så stort problem for meg, så lenge man bestemmer seg for å spise sunt FØR man går dit! Ellers lokker både berlinerboller, lefser og punsjeboller hos meg, nemlig...

Lykke til videre, "A_P"! Jeg er sikker på at du ser normalvekt i løpet av uka!

Klem, Minelli
c.AuthorAlias kristine3. mars 2002
hey,hey!!
takk for kommentaren:)
jeg ser du har kommet deg langt. Gratulerer!!
ha en ellers god dag,
hilsen Kristine
c.AuthorAlias Mary3. mars 2002
Hei A_P

Takk for råd og kommentar i dagboka mi. Jeg håper du når delmålet ditt snart, nå er du jo ikke langt ifra heller. Vi får håpe at du får igjen den faste kantinedamen din snart, så du kan få litt færre fristelser i hverdagen.

Hilsen Mary
c.AuthorAlias fett nok.3. mars 2002
Hei og hopp!

Fler som er tidlig oppe ser jeg. Skulle gjerne ha sovet et par timer til, men det ville ikke datteren min. Og gubben er på guttetur. Hmmmm! ;o)

Du har ikke gjort som jeg sa ser jeg, hamburgere,kebaber og masse snop. Har ikke en sjans til å ta deg igjen, men som sagt tidligere, jeg unner deg den flotte nedgangen.

Litt cola og noen få skruer går du IKKE opp av, så kos deg en gang i blandt, men kanskje ikke like ofte som meg, det begynner å ta av litt, er så inderlig lei. Men lover at jeg kommer tilbake i fullt kjør.

Gleder meg til ditt neste delmål, det blir sikkert i løpet av uken, tenk så fort det har gått.

DU ER FLINK!

Søndagsklem fra Rita
84,2 kg

Sakte men sikkert

Har ikke tid til å skrive så mye. Jeg har gjort som jeg pleier, og har siden søndag
gått ned 300g. Fra og med søndag kommer jeg kun til å oppdatere hver søndag,
har ikke tid til å sitte så mye ved pc''en i en periode nå.

A_P
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias fett nok.27. februar 2002
Hei på deg!

Hvordan i all verden skal jeg klare å ta igjen deg? Har prøvd, men hver gang jeg nærmer meg, oppdaterer du med litt til og da er jeg ca 2 kg bak igjen. Ta deg en uke med masse hamburgere, kebaber, be kona lage FEITE sauser osv. Bare la meg lede litt!?! *GLISER*
Neida, fortsett slik du har gjort, og vær stolt av det. Du har vært superflink, og du er veldig flink til å inspirere andre her inne til å fortsette "kampen".

Ønsker deg fortsatt lykke til!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~LYKKEVIBBER~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~FRA~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~RITA;O)~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
84,5 kg

Dette va´kke værst

Har tatt meg selv i nakken de siste dagene av min ferie, og det har gitt resultater.
Ned 0,9 kg siden onsdag. Har faktisk ikke vært sulten, heller.

Nå har jeg måttet stikke 2 nye hull i beltet. Jeg kan dra av meg buksene med alle
knappene på, så noe måtte gjøres.
Trenger en ny bukse-garderobe, men vil vente til jeg er ferdig med slankingen,
og vekten har stabilisert seg.
Det ser ikke akkurat vakkert ut med alt for svære bukser som er rå-snurpet i livet,
men jeg holder vel ut i noen måneder til.


Ha en kjempegod slankeuke alle sammen.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias fett nok.24. februar 2002
Hei!

Tusen takk for støtten og ikke minst rosen jeg fikk, du er så søt. Betyr veldig mye for meg å få svar.

Kan du ikke begynne å "sagge"? Buksa nedpå rompa, og sette på et belte så den ikke faller ned på knærne........... Vi er jo i "saggegenerasjonen". NOT!

Du er veldig flink, har ikke sluttet å beundre deg og den flotte prestasjonen du har gjort.

Selv oppdaterer jeg meg ikke før i morgen, men vekta var snill med meg i dag, nesten 11 kg i minus, håper det er det jeg kan skrive i morgen. Må si det har gått bra med oss begge siden vi startet, hadde ikke forventet det da jeg startet.

Ha en super søndag, du gjør en god jobb.

Klemsi fra Rita
c.AuthorAlias Annie24. februar 2002
Hei!

Det er rart hva som gleder oss når vi slanker oss, bukser som ikke ser for lekre ut!

Du er virkelig flink!

Lykke til videre, målet nærmer seg!

Annie
c.AuthorAlias Baby24. februar 2002
Hei "A_P".

Så flink du er!!
Buksene som nå "slenger" rundt bena, er en ubeskrivelig god følelse, ikke sant? La dem bare slenge, for som du sier, så blir det vel en ny garderobe på deg når du er der du vil være!
Nå kan du gå våren lyst i møte med en flott kropp - er det ikke gøy??

Hilsen Baby:-)
85,4 kg

Sommer og sol....

Det er min motivasjon nå. Så deilig det skal bli å kunne se pen ut, og ikke minst
føle seg vel på stranda til sommeren. Gleder meg.

Men som dere ser har jeg hatt noen rolige dager siden sist søndag. Har ferie,
og det merkes på vekta. Opp 400 g. Jeg får likevel prøve å gå ned til 85 Kg igjen frem til søndag.

Tvi, tvi!

Ha en fortsatt glitrende slankeuke!

Min oppdaterte kalorikalkulator ligger på
http://www.logoer.no/kalk/kalkulator.html

5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ragnhild23. februar 2002
Hei - jeg tror vi er flere som virkelig kan begynne å glede oss til å møte sommeren med "ny kropp". Skikkelig motivasjon, ikke sant!

Stå på videre, dette klarer du!
c.AuthorAlias fett nok.20. februar 2002
Hei!

400 gram er ikke mye, det kan være borte i morgen allerede.
Du fortjener å kose deg litt også, jeg beundrer nedgangen din.

Det er ikke bare du som gleder deg til å kunne se bedre ut når årstiden for lite klær kommer, i fjor kledde jeg meg som om det skulle være godt utpå høsten. Kom med mange dumme unnskyldninger når folk spurte om hvorfor jeg var godt kledd. Den vanligste var: Tror jeg brygger på noe, føler meg frysen. Sannheten var at jeg holdt på å renne bort.

Tvi-tvi og masse lykkeønskninger til deg A_P

Klem fra Rita
c.AuthorAlias Annie20. februar 2002
Er ikke i tvil om at du klarer det!

Nyt ferien du, den er sikkert velfortjent. Og du har ennå god tid til sommeren!

Annie
c.AuthorAlias HelenaX20. februar 2002
Sommer og sol! Takk for at du minte meg på det :-) Når det føles som vinden blåser gjennom marg og bein er det ikke alltid like lett å holde fokus på slanking, men sommer og sol er en flott "gulrot"! Ha en fortsatt strålende ferie, 400 gram til søndag er ingen umulighet!
c.AuthorAlias studine20. februar 2002
heisann,
Dette går jo kjempebra! De 0,4 henger løst, går sikkert av igjen til i morgen eller dagen etter. Jepp blir godt t sommeren, ta litt sol i forkant også, og føle seg virkelig vell. Det blir godt det! Elsker sol og sommer!
Ha en fin slankeuke du også!

klemzer fra Therese
85,0 kg

Bedre og bedre dag for dag

Denne uken har slankingen gått utolig lett.
Har liksom aldri opplevet at det har vært så lett før.
Kan det være fordi slankingen blir en vane?

Om fredagen fikk vi en stor telegramkake av sjefen fordi vi hadde gjort
det så bra på jobben de siste 2 ukene.
Tok ingen kake. Ville ikke ødelegge det fine drivet jeg er i nå.

Vekta kryper nedover, og sannelig har jeg gått ned 11 Kg.
Kan til-og-med se at det finnes muskler dypt der inne i magen.


Ha en god slanke-uke, folkens.
10 i heiagjengen
c.AuthorAlias April20. februar 2002
11 kg!!!! Du er bare kjemepflink!!!
Og så er du flink til å styre unna fristelser som legger seg rundt magen, og det kommer du til å glede deg over i lang tid framover!!!
Takk for hyggelig hilsen. Men du! Jeg tror det lettere å få gode råd av koner som man tar med på handletur, enn av menn da!!
Uansett er det hyggelig å krympe og føle seg mere vel!!!!
Lykke til videre April.
c.AuthorAlias Trultemor19. februar 2002
Tusen takk for oppmuntringen i dagboka mi! Sånne oppmuntringer er nesten litt "smertelindrende" i seg selv, og alt blir litt lettere....

Hilsen Trultemor
c.AuthorAlias galadriel19. februar 2002
For en styrke! Hadde det vært meg (ihvertfall i dag..) hadde jeg kastet inn kake til det tøt ut øra mine..
Flott at det nye kostholdet begynner å bli en del av deg og din livsstil, da greier du helt sikkert å holde vekta når du kommer dit du ønsker..
Og takk for velkomsten på mitt aller første innlegg! Det varmer med støtte!
Lykke til videre!!
c.AuthorAlias Tarzine19. februar 2002
Hei du!
Takker for velkomsthilsen i dagboka mi.
Er glad i gulrøtter jeg og. Tror det skal bli mer heretter,så blir kanskje jeg og brun til sommeren...

Gratulerer med overstått både bursdag og kake.

Klem fra Tarzine - som ser ut som hun har forveksla såpa med blekemiddel...
c.AuthorAlias HelenaX18. februar 2002
Minus 11 kg er jo strålende, og sikkert en ekstra motivasjon når det kommer en kake på bordet! Du har vært skikkelig flink, det er deilig når slankingen går som en lek. Selv har jeg hatt en skikkelig "dritt-uke" når det gjelder slanking, det har vært et ork. Håper jeg kommer inn i den gode, "gamle" tralten igjen :-) Ha en fortsatt flott og mager uke, skal krysse fingrene for at du får beholde ditt gode slankehumør lenge!
c.AuthorAlias antislankekur18. februar 2002
Hei! Ja, er det ikke en seier å klare å si nei? Det er lettere å helt la være med kaker og søtsaker, enn å spise litt, synes jeg. Omtrent som å slutte å røyke, det nytter ikke med for mye "festrøyk". Da sprekker en lettere.
Stå på, du har vært kjempeflink som har klart 11 kilo.
Og musklene kommer mer og mer frem, skal du se.
Klem fra antislankekur
c.AuthorAlias fett nok.17. februar 2002
Hei og hopp!

Dette går så det suser ser jeg. Du er veldig flink, glem ALDRI det. Vi begynte likt og du har tatt meg igjen med 3 kg, og du har vært mye staere enn meg. Jeg stikker som regel innom siden din for å finne litt motivasjon til å klare fortsettelsen. Takk!

Klem fra Rita
c.AuthorAlias aha17. februar 2002
Hvor flink du er. Ingen kake, og -11 kilo. Fortsett slik.

At slankingen blir en vane?? håper det for jeg sliter inn i mellom. Da er det godt å komme på denne siden og lese dagbøker som din, andre klarer det så det bør jeg også.

Klem fra aha
c.AuthorAlias Cizzy17. februar 2002
Hei du! Så fint at det går lettere for deg. Snart er du jo normalvektig!! Håper jeg greier å være like flink som deg. 11 kg på så kort tid er sannelig bra! Jeg har ikke fått testa om jeg greier å motstå kaker og sånt enda. Men neste gang jeg blir tilbudt en så skal jeg tenke på deg!
STOR slankeklem fra Cizzy!
c.AuthorAlias Annie17. februar 2002
Det er kjekt når en kan motstå fristelser uten for store kvaler!

Du har vært kjempeflink!

Ha en flott uke!

Annie
85,8 kg

Kaker, kaker, kaker

Kebeb''en er fortært, folkens, og den var nyyyydelig!!


Den hektiske perioden på jobben har begynt. At jeg har gått ned
raskere skyldes dette. Men jeg kan jo ikke akkurat klage på det?

Spiste endel (!) kaker i mitt gebursdagselskap om søndagen, men gikk en 2 1/2 timers tur
med hunden på formiddagen med tanke på akkurat de kakene.
På mandagen hadde jeg gått opp 700g. De er heldigvis borte nå.

Ellers blir det ikke så mye titting på OL. Er ikke så glad i sport.
Prøver heller å benytte tiden til noe nyttig isteden, slik at jeg er i litt aktivitet.

Ha en fortsatt god slanke-uke alle sammen!


PS: Neste oppdatering blir til søndag.
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Trultemor16. februar 2002
Tusen takk for oppmuntringen i dagboka mi. Hadde sansen for den der med å være "Tjukk fra halsen og opp". Det finnes jo en del av den sorten. Skal ta den med meg, og hvis sjansen byr seg........ Rart det der med at så mange "bryr" seg forresten. Men det utfordrer kanskje oss andre til å være sterkere.
Hilsen fra Trultemor
c.AuthorAlias Cizzy16. februar 2002
Hei! Jeg vil bare si at du har vært utrolig flink!! Og takk for innlegget ditt i dagboka mi. Jeg skal følge rådet ditt. Ser iallefall at det har funket for deg! Ønsker deg lykke til videre!!!
Stor klem fra Cizzy
c.AuthorAlias tita15. februar 2002
Gratulerer med overstått bursdag. Fikk du noe du ønsket deg ? :)
Det er riktig morro med bursdager syntes jeg, blir liksom aldri voksen, (- alderen da....he he) men det er da artig og få litt oppmerksomhet og kanskje da en liten gave.
Ønsker deg en riktig god helg.

Klem Tita
c.AuthorAlias Lille Trille13. februar 2002
Hallo!

Vil bare gratulere med overstått bursdag. Jeg er rimelig ny her, så jeg må si jeg beundrer alle dere som har gjort det bra. 10 kilo er jo kjempebra. Ser at vi er på samme konkurranse, men jeg føler jo at jeg jukser litt siden dette er min første slankeuke. Det går jo som regel fortere i begynnelsen.

Lykke til med neste slankeuke!

Hilsen Lille Trille
c.AuthorAlias beate2913. februar 2002
Jeg må få gratulere deg på etterskudd med dagen din!!!

Håper du hadde en flott dag! Du har jo vært utrolig flink! Du har gått ned over 10 kilo! Det er jammen ike verst! Da er det lov å unne seg kake i sitt eget bursdagsselskap.

Hva er målet ditt? Jeg ser at du straks er på normalvekt! Er ikke det en flott følelse? Lykke til videre!

Klemmer fra Beate
c.AuthorAlias Bunny13. februar 2002
Hei igjen!

Så bra at du har kosa deg på bursda'n din. Man har jo dag, og forresten så har du jo tapt å mange kilo (du er kjempeflink!) så kakene måtte du nesten få:)

Jeg har unngått usunn mat sida søndag, og jeg kjenner alt at hodet kun er opptatt av hva slags godt kroppen kan unne seg på lørdag. Jeg vet at en trenger ikke ta av med lørdagskosen, men hvor mye er egentlig LOV? Jeg tenker på kaffelatte og kanskje noe digg middag!!! Er det mye?

Glad jeg ikke liker kebab, men jeg elsker kaker!!! Tro hva jeg putter i meg på lørdag? Ser deg nå på søndag da! Følger spent med!

solskinnsklem, Bunny
86,0 kg

Ikke værst. Minus 10 Kg og snart halvveis.

Nå har den hektiske perioden på jobben begynt, og det merkes på badevekta.

Det jeg spiser om dagene:

Frokost: 2 skiver Husmann knekkebrød med ost eller kaviar (eller 1 wienertoast med ost og skinke isteden for knekkebrød),
en frukt, 1 ss Sanasol, 2 glass vann.
Mellom: En frukt/grønnsak, vann.
Lunsj: Et beger salat med ost og skinke, et eple, melk.
Mellom: En frukt/grønnsak, vann
Middag: Supper, ris og kyllingfilet, lapskaus, poteter og fisk, eller annet lett, melk.
Kvelds: Et par frukter/grønnsaker, vann.

Inntak pr. døgn ca. 1500 Kcal.

Er vanligvis ikke sulten. Drikker 2-3 liter vann pr. dag.
Unnet meg ingen godteri igår fordi det blir kaker idag i mitt gebursdagselskap.


Av godteri de siste 5 ukene har det blitt:
3 glass brus, 1 håndfull potetgull og 100g sjokolade.

Mitt neste delmål er å være halvveis i slankingen til onsdag (minus 10,5 Kg)

Ha en riktig god slanke-uke alle sammen.

____________________________________________________________

PS: Kalori-kalkulatoren er oppdatert med mange nye matvarer.
Du finner den på: http://www.logoer.no/kalk/kalkulator.html

____________________________________________________________
11 i heiagjengen
c.AuthorAlias fett nok.11. februar 2002
Hei!

Du er helt utrolig, GRATULERER!!!!!!
Dette har du virkelig fortjent.,

Stå på videre, du er jo dødsflink med godterier også.

God fortsettelse-klem fra Rita
c.AuthorAlias Masti11. februar 2002
Hei!

Ville bare gratulere med både bursdag og 10 kilos jubileum. Håper kebaben smakte bra? Lykke til med ny uke!

Masti
c.AuthorAlias Bunny10. februar 2002
Hei!

Takk for velkomsthilsen!

Jeg gleder meg enormt over den responsen jeg har fått ved min første dag (i dag!) Jeg har sniktitta i dagboka di sida jeg oppdaget dette stedet, og jeg er imponert over din disiplin og fremgang! Det er inspirerende med så mange ukjente mennekser som hilser og gir støtte. Jeg er kjempegira!

Nå venter jeg bare på at sambo'n får lyst å hive seg med:)

Ha en deilig søndags kveld!
Bunny
c.AuthorAlias annie10. februar 2002
Gratulerer!

Du har vært kjempeflink. Spis kebab med god samvittighet!

Annie
c.AuthorAlias Kamilla10. februar 2002
Heldiggris! 10 kilo høres vanvittig bra ut! Og det går raskt, men det gjør det vel ofte for menn...? I alle fall menn som trimmer litt.

Du har til og med spist mindre godteri enn meg!

Lykke til med de neste 10 - du er vel ferdig med hele slankingen før jeg er halveis.... Men, men. Bra for deg!

Kamilla
c.AuthorAlias ella10. februar 2002
Hei.
Det høres veldig ok ut, det har igrunnen gått ganske fort med deg, eller hva ? Gratulerer ! Lykke til videre, og ha det riktig hyggelig i selskapet.
c.AuthorAlias iset10. februar 2002
heisann:)
gratulerer med 10-kg jubileum. gleder meg til jeg er der:))))
du må love meg at du kooser deg i seskapet ditt i dag:)
hilsen Iset.
c.AuthorAlias Ariana10. februar 2002
Gratulerer så masse med 10kg jubeleum og dagen din!! Du er kjempeflink! Kanskje du skulle ha tatt en prat med mannen min...ler! Stå på videre! Dette greier du. Klem fra Ariana c",)
c.AuthorAlias Ragnhild10. februar 2002
Kjempebra! Da ligger det an til en liten utskeielse på onsdag, ikke sant?

Stå på videre, dette går jo så det suser!
c.AuthorAlias apti10. februar 2002
Takk for hilsen, og jeg synes du har vært utrolig flink. Leste nettopp gjennom dagboken din, og det ser ut som du har mulighet til å feire 10 kg's jubileumet med en Kebab - middels sterk (smart kone, det der)
Kos deg, og lykke til videre.

Klem fra Apti
c.AuthorAlias Trultemor10. februar 2002
GRATULERER MED -10KG'S JUBIEUM!!!!!!!!!!
Og så er du snart halvveis i tillegg. Det må føles deilig.

Klem fra Trultemor!
87,2 kg

Gebursdagen min idag!

Ja, nå er jeg 31 år ung, og jeg klarte ikke mitt delmål "minus 9Kg" til idag. Men det var jo nesten.
Uansett så er neste delmål "minus 10KG" og det SKAL jeg klare frem til søndag.

Neste uke går jeg nok ikke så mye ned fordi det blir nok endel
kaker og slikt til søndagen.

Det var alt for denne gang.
Kalori-kalkulatoren ligger fortsatt på http://www.logoer.no/kalk/kalkulator.html
for de som vil regne ut sitt kaloriforbruk.

14 i heiagjengen
c.AuthorAlias aha7. februar 2002
GRATTIS MED DAGEN!!
Og med de kiloene som er BORTE. Synd med delmålet, men se på hva du HAR oppnådd. *Tar av meg hatten i ren beundring*

Kos deg på dagen, det har du fortjent.

Klem fra aha.

c.AuthorAlias Ragnhild7. februar 2002
Gratulerer med dagen i går! Kos deg med bursdagskakene, og stå på videre, dette går riktig vei!! nå skal jeg prøve kalkulatoren :-)
c.AuthorAlias Jenta*S*7. februar 2002
Heisann!
Og gratulerer så masse med dagen!!! 31 år!Det er nå de beste årene av ditt liv begynner vet du!:0)
Jeg syns du er kjempeflink,og ikke tenk så mye på at du ikke klarte -9 kg til idag,men tenk på at du prøvde! Og du klarte det NESTEN! Det er KJEMPEBRA!! Hva er det endelige målet ditt?
Takk for tips om kcal forbruk! Skal jeg jammen teste!
Stå på videre!
Klem fra Jenta*S*

c.AuthorAlias iset7. februar 2002
heisann:)
gratulerer så mye med dagen. det blir nok endel kaker ja, jeg hadde jo også nettopp bursdag, men valgte bort hele selskapet pga sklankingen. men jeg hadde bare gått ned et par kilo. du har jo gått ned mye mer og er mer "inni" det nå. så en sprekk innimellom skader ingenting. jeg har hatt småsprekker jeg også, men har gått ned fordeom, da jeg er veldig flink til å innhente meg dagen etterpå:)
håper du har hatt en kjekk dag, og lykke til i selskapet:)
hilsen Iset.
c.AuthorAlias fett nok.6. februar 2002
Hei på deg!

GRATULERER MED DAGEN!

Ikke tenk så mye på det lille du kanskje går opp ved å feire dagen din, ta litt og bruk lang tid på det, jeg synes det hjelper i alle fall.

Håper du får en kjempedag og feiring.

Stor bursdagsklem fra Rita
c.AuthorAlias Bigbrother6. februar 2002
Grattis med dagen!

Du raser jo nedover! Husk at 1 kilo i uka, er 52 kilo i året.. eller 1/2 kilo i uka er 26 kilo i året! Så det er bare å gi gass!

Delmål er bra, men ikke la de ødelegge hovedmålet!

Lykke til videre

/Pål
c.AuthorAlias studine6. februar 2002
Heisann,
Gratulerer så mye med dagen! =) Synd du ikke klarte delmålet ditt, men uansett er du kjempeflink, gått ned masse raskt! minus 10 kg frem t søndag går bra! Og vær forsikti med kakene på søndag da, bare en liten tskje for hvert år- eller kanskje d ble litt mye? =) Har en kalkulator jeg også http://www2.tv2.no/tidforreise/n2i.vis?par=6713
Men ha en fin dag!

klem Therese
c.AuthorAlias Tutta6. februar 2002
Hei, A_P!
Gratulerer så mye med dagen. Og når det gjelder delmålet mangler det da ikke mye. Du har vært kjempeflink.
Håper du får en fin bursdagsfeiring.
Takk for tipset med kalori-kalkulatoren. Den var kjempefin.
Men et lite spørsmål: Hva er LETT SNØMÅKING!!! Har aldri måkt snø som er LETT. PUST OG PES!!
Ha en kjempefin dag i dag!!!
Klem fra Tutta
c.AuthorAlias Ally6. februar 2002
Hurra for deg, gratulerer med dagen! Synes du har mye å feire!
Klem fra Ally!
c.AuthorAlias mumi6. februar 2002
Gratulerer massevis, lassevis!

Syns du er kjempetøff jeg, og superflink. En inspirasjon er du! Vær bevisst i helga, men unn deg litt og kos deg leeeenge med det du har unnet deg. Velg bløtkaka istedet for sjokoladekaka, den forsvinner fortere. Ha en hyggelig bursdag videre!

Hilsen Mumi
c.AuthorAlias Minelli6. februar 2002
Hurra for deg som fyller ditt år, ja deg vil vi gratulere!

Gratulerer med dagen, "A_P"! Ikke klart delmål sier du? Hva gjør vel det! Du har jo vært kjempeflink og faktisk gått ned utrolig mye på bare en måned, like mye som jeg gjør over to måneder faktisk! Jeg synes du skal være skikkelig stolt av deg selv, jeg. OG unne deg litt kake. Det har du fortjent...så lenge det bare blir med den ene dagen.

Nyt dagen i dag!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias cat746. februar 2002
*Stiller meg i køen*
GRATULERER! Om du ikke klarer delmålene til normert tid - så klarer du dem. Det er da kjempefint.
Klem.
c.AuthorAlias antislankekur6. februar 2002
Hei! Gratulerer med dagen! Koselig å ha fødselsdag. Enig med Elisabeth at du ikke må være for streng mot deg selv. Men som jeg har sagt til andre, hvis du vet at det blir vanskelige dager med ekstra mat, kaker o.s.v. så planlegg en sprekk. Da blir den kontrollert, og du får ikke så dårlig samvittighet etterpå. Da er det lettere å starte på ny frisk etterpå. Så ha en kjempekoselig dag, og kos deg også med kake.( En trenger jo ikke ta mer enn ett eller to stykker?)Klem fra antislankekur
c.AuthorAlias Elisabeth6. februar 2002
Hei "A_P" Gratulerer masse med dagen :)) Jeg har fulgt slankingen din siden du startet dagboken og jeg synes du er kjempeflink! Det gjør ingenting om du ikke alltid klarer de delmålene du setter deg,du er på vei! Vær forsiktig med å ikke sette deg for strenge mål,da blir du bare skuffet og det er ikke bra for motivasjonen. Jeg har stor tro på at du greier dette. Kos deg i dag og i helgen,det er morsdag på søndag så det blir en del kaker på meg også. Ha en flott bursdag og vær stolt av deg selv :)
Klem fra Elisabeth.
87,7 kg

-"Nei, men jøss!"

-"Nei, men jøss! Kan tydelig se at du har blitt tynnere, ja".
Det var med denne kommentaren min niese hilste på meg da hun og hennes samboer kom på besøk til oss i går kveld.
Samboeren kunne også se det, sa han. Han begynte setningen med: "Ja, det må jeg si.."
GJETT OM JEG BLE GLAD!!! Jeg jublet inni meg, og motivasjonen steg til hittil ukjent høyde!
Jeg kjente det boblet inni meg av glede. Det var moro!
Tror jeg lå og smilte i hele natt, faktisk :-)
------------------------------------------------

Nå lurer på om jeg klarer minus 9Kg til min gebursdag som er til onsdag....
Da er den 1 mnd. siden jeg startet slankingen.

Det er ikke så farlig om jeg ikke klarer dette. Mitt neste delmål er å ha gått ned 10Kg til søndag om en uke.

Unnet meg "Et lite eventyr" (liten melkesjokolade) og et glass cola igår lørdag
siden jeg har vært så flink denne uken.
Tror at det å gi seg selv en liten belønning hvis man har vært flink
kan styrke motivasjonen fremover.

Er ihvertfall veldig fornøyd med siste uke's vekt-tap og min nieses kommentar igår :-)
14 i heiagjengen
c.AuthorAlias Elefanten5. februar 2002
Heisann!

Tusen takk for oppmuntringskommentar!
Du har jammen stått på, du! Virkelig
bra gjort!! Har som sagt ikke gitt opp
jeg heller. Er hjemme med mine foreldre
en ukes tid, bare slapper av; legger
"slagplan" framover. Jeg vil, jeg vil!!
Og det hjelper å se at andre som deg
får det til, så lykke til videre!

Klemmer fra Elefanten
c.AuthorAlias Jenta*S*5. februar 2002
he he....ops!...tror du har rett i det gitt!*S*
Men kult at du blir med i konkurransen her da!!
Skal bli morro å følge med deg videre!
Stå på!!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias AM4. februar 2002
GRATULERER SÅ MYE...
jeg må si jeg beundrer viljen din... hadde ikke vært meg imot å gå ned 9 kilo på en måned :)
Takk for inspirasjon!!
Lykke til videre...

Klem fra AM
c.AuthorAlias HelenaX4. februar 2002
Er det ikke deilig å høre slike kommentarer :-)) Skjønner veldig godt den følelsen du hadde, ikke rart du lå og smilte i hele natt! Lykke til med slankingen frem mot gebursdagen, du har hatt flott vektnedgang siden du begynte!
c.AuthorAlias Tutta4. februar 2002
Hei, A_P!
Tusen takk for oppmuntringene i dagboka mi! Hvordan er fortsettelsen?
Gratulerer med vekttapet og de hyggelige kommentarene fra familien din. Utrolig hva det gjør med motivasjonen og selvfølelsen! Håper jeg kommer i dine sko om ikke så alt for lenge!
Tusen takk! Klem fra Tutta
c.AuthorAlias April4. februar 2002
Det stråler glede av innlegget ditt, og det har du jammen all god grunn til!!!!
Takk for oppmuntring i boka mi. Er sikker på at du når målet ditt, og at du får en fin bursdag!!! Skal følge med på deg for du er skikkelig inspirerende for oss andre!!! April
c.AuthorAlias Masti3. februar 2002
Hei på deg!

Så FLINK du er! Og så så morro når andre ser og kommenterer det! Regner med at tanken på den kommentaren hjelper deg over krisen neste gang du hører en sjokolade som roper på deg? Jeg kommer nok til å vokse en meter eller to, med smilet fra øre til øre, hvis jeg får en slik kommentar!

Lykke til med ny uke!

Masti
c.AuthorAlias Masti3. februar 2002
Trenger jo ikke skrive det samme en gang til, da... Det var visst en liten bug her!
c.AuthorAlias Mille3. februar 2002
Gratulerer med flott vekttap! Det er gøy når man får tilbakemeldinger på det! Jeg syns du har vært kjempeflink som har gått ned så mye på kort tid, jeg er sikker på at du klarer -10 til neste uke! Stå på videre!
Mille
c.AuthorAlias Bitten3. februar 2002
Hei A_P :) Dette var flott altså. Klart niesa di ser at onkelen hennas er iferd med å forsvinne ;) Synest eg ser deg da hun kommenterer det: vokser noen hakk og er kry som en hane :) Det har du også all grunn til å være, så kjempeflink som du er :) Håper også at mitt flesk kan få litt fortgang på seg, men eg må vel ta tålmodigheten til hjelp....(har ikke så mye sånn da) Vil ønske deg en god slankeuke og håper du når 10 kg. til neste søndag. Klem fra Bitten :)
c.AuthorAlias Ella3. februar 2002
Hei!
Skikkelig artig å lese innlegget ditt idag, det er så godt når noen ser at man har gått ned i vekt! Lykke til videre, du får nok flere "smilende netter":-)
c.AuthorAlias Jenta*S*3. februar 2002
Hey!!!
FY DEG!!;0)...
"Stjeler" du konkurransen min eller???*S*...hehe...
Neida,men jeg har iallefall en konkurranse her inne for de på 80 tallet.Og den begynner til onsdag.Bli med hvis du har lyst.
Du er veldig flink! Ønsker deg lykke til videre!
;0) Jenta*S*

c.AuthorAlias fett nok.3. februar 2002
Hei og hopp!

Pillene heter Zyban, og ingen vet helt hvorfor folk slutter å røyke med dem, de var under utprøving for å roe ned psykisk utviklingshemmede, men det viste seg at de som røyka, røyka mindre eller rett og slett slutta. Den er siden testet ut som et røyke-slutte-pille med god virkning.(Denne historien er blitt fortalt meg, så hvor stor riktigheten er vet jeg ikke) HÅPER! En av bivirkningene var dårligere apetiitt, og det er vel ikke dumt, for er det noe jeg fyser på de gangene jeg har prøvd å slutte, er det MAT;MAT og MERE MAT.

Hej då!
c.AuthorAlias fett nok.3. februar 2002
HEisann og hoppsann!

Jeg tar av meg hatten og legger meg langflat for hva du har oppnådd hittil.

Håper du er stolt av deg selv.

Jeg har meldt meg på hos skilpadda i 90 kg-klassen, men vet ikke om det er noen som har konk i 80kg-klassen. Denne gangen SKAL jeg ned på 80-tallet. JEG VIL, JEG VIL, JEG VIL!

Stå på-hilsen fra Rita
88,4 kg

Det går da nedover...

Som jeg skrev i forrige dagbok har jeg begynt med litt hjemme-aerobic ca 15 min. pr. dag
i tillegg til å gå tur med hunden. Det har hjulpet litt på vekta, tror jeg.

Har også skjerpet meg når det gjelder å spise seg mett på middagen, og ikke
OVERMETT SÅ JEG SITTER OG GULPER I FLERE TIMER, SLIK JEG GJORDE ET PAR DAGER FORRIGE UKE!
Unnet meg allikevel et halvt glass Cola og en neve potetgull på lørdag.

Har vært litt godte-syk disse dagene, men et godt råd for å få bukt med dette suget
er å pusse tennene (og selvfølgelig tenke på noe annet enn snop).

Kostholdet er lite forandret. Tror det kostholdet jeg har satt opp funker for meg.
Har også fortsatt å drikke ca. 3 liter vann om dagen.
Nå ser jeg faktisk frem til helgen, og gleder meg til å veie meg til søndag.


Ha en fortsatt god slanke-helg, folkens!

PS: Neste oppdatering er til søndag.

PS(2): Min Kalori-kalkulator ligger fortsatt på http://www.logoer.no/kalk/kalkulator.html
hvis noen vil bruke den.
11 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ella2. februar 2002
Hei!
Tusen takk for din velkomsthilsen! Jeg er helt enig med deg, her er det hjelp å hente. Det blir spennende å se hvordan det går med deg på søndag!
c.AuthorAlias Bitten2. februar 2002
Hei A_P :) Tusen takk for kommentaren :) Synes iallefall at du er flink, det raser jo nedover. Så er dere menn så heldige å ha mere muskler enn oss kjerringar og muskler forbrenner som kjent mer enn flesk. Eg håper på å kunne få noe som kunne ligne litt på muskler da, men det krever lang og hard jobbing *sukk* :) Vel eg ønsker deg lykke til videre og så er vi spent på vekta på søndag då :) Stor klem fra Bitten :)
c.AuthorAlias fett nok.2. februar 2002
Halloisen!

Du er bare MEGA-flink, dette går jo i raserfart.
Takk for prat chatten.

Har vært inne på kalkulatoren noen ganger, bare for å se, men har treningsforbud ennå. Derfor prøver jeg å gå korte, men mange turer i stedet. Den er himla kjekk å ha.

Stå på, litt godt en skjelden gang må man kunne unne seg.

Lykke til videre!
c.AuthorAlias studine31. januar 2002
Heisann,
Dette går jo kjempebra jo! Smart m å pusse tennene, etterhvert forsvinner vell godtesuget. Pleier iallefall det, glemmer nesten hvordan d smaker =) Dessuten er d jo narkotiske stoffer i sjokoade som gjør en avhengig, går ut av kroppen etterhvert. Hva de lager for å tene penger! Angående og spise for mye til middag, tar en stund før du kjenner at du er mett (1/2 t?), så smart å spise sakte og vente litt med andre posjon, også drikke masse vann en stund før middag. Lett å si, vanskelig å gjøre =) men uansett; du er kjempeflink! 3 l vann om dagen er jo helt enormt! klar så vidt en halv liter jeg.. men stå på!

klemmer fra Therese
c.AuthorAlias Tutta30. januar 2002
Hei, på deg!
Tusen takk for alle oppmuntrende ord i dagboka mi. Skulle ønske jeg hadde din viljestyrke. Godt råd, det der med å pusse tenner - ingenting smaker helt godt når man har tannkrem-smak i munnen.
Lykke til med videre vekttap.
Tutta
c.AuthorAlias Francine30. januar 2002
Sjokoladeoppskrifta di ser ut til å være et kulinarisk funn! Dette blir den kaka jeg skal friste min elskede med til helga. TAKK!!
Godte - syk ja, personlig spiser jeg Lacryl pastiller i vanvittige mengder, det hjelper litt(bare bittelitt egentlig) Av og til skeier jeg ut med Cloetta lav kalori sjokoladedrikke. Det hjelper ganske bra. Men du, det der tannpuss trikset, virker det virkelig ?! Det må nok være for mer viljesterke folk enn meg, jeg lar meg ikke stoppe av reine tenner akkurat...Men flott hvis det funker for deg. Stay cool!
c.AuthorAlias bamboo er feit30. januar 2002
HEI!

Takk for kommentaren i dagboka mi!
jeg håper at jeg blir noe lettere da :-)
Mitt første delmål er ihvertfall 90 kg.....'

Tusen takk og lykketil
c.AuthorAlias Ragnhild30. januar 2002
Jeg er så imponert over viljestyrken din!
Helt enig med deg i at det er godt med litt snop på lørdagskvelden :-)

Stå på videre - dette går riktig vei!
c.AuthorAlias Bigbrother30. januar 2002
Dette går så det gviner! Du kan jo kanskje prøve crom hvis gottesuget blir for stort.. har ikke hatt behov for dette selv, siden jeg aldri har behov for søtt, men det skal vist hjelpe..
Jeg løp en tur i går, selv om farten og distansen ikke kan måle seg med da jeg var i form, så gjør det godt! Vekta går ikke ned mer enn et par hundre gram pr dag for tiden.. men som du selv sa.. vi må se fremover.. målet helliger middelt.. eller.no
Stå på, boka di er min inspirasjon
c.AuthorAlias antislankekur30. januar 2002
Hei! Et lite tips når du har lyst på noe søtt: Tenk på hvor kvalm og ekkel du blir når du har spist deg mett på sjokolade. Jeg er enig at det å drikke mye vann er fint. Renser hele systemet, og hjelper faktisk til så du ikke får så mye væske i kroppen.Lykke til videre!
Hilsen antislankekur
c.AuthorAlias April30. januar 2002
Så flink du er!!!!
..og takk for tipset om kalkulatoren, den må jeg sjekke nærmere. Jeg også trener aerobic hjemme. Har mange treningsvideoer og så bytter jeg på. Effektivt fordi man slipper reiseveien til og fra trening, men selvsagt ikke like sosialt. Ønsker deg lykke til videre!!! April
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.